abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:32:51 #1
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116104140

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 30-08-2012 18:25:43 ]
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_116104297
Gelukkig zijn het slechts de bandjes die knetterhard zijn ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:10 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Hij had ze er net omgelegd en door ze tijdelijk knetterhard te zetten, settled het zich kennelijk beter/sneller. Ik ben 64kg dus het zal idd wel wat minder hard worden. Maar kennelijk ontging de clou dat ik het gewoon een enorm verschil vond omdat ik van een mtb kom. (Of ik kom van een niet technische invalshoek...)
Dat verschil is ook enorm. Een mtb heeft brede ballonbanden die op 2 bar staan ofzo. Wil je meer comfort op de racefiets dan moet je dezelfde kant op: bredere banden en minder druk. Als je het gestuiter echt storend vindt (het is ook gewoon even wennen) kun je altijd nog bredere banden monteren. Aan de remhoef te zien is 28mm geen probleem op jouw fiets. Crossbinnenbandje (25-35mm) erin, 4.5 bar en je hebt een vliegend tapijtje ;)
pi_116105562
Ik rijd op 7 bar, kreeg het ook niet echt veel harder met mijn pomp :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_116106208
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik rijd op 7 bar, kreeg het ook niet echt veel harder met mijn pomp :')
Betere pomp kopen, zelf net een SKS Airworx 10 pomp gekocht die tot 10 bar gaat. Merkte dat ik toch wel erg veel rolweerstand had en bleek dat ik met twee andere pompen onder de 6 bar bleef. Met 87 kilo is dat veel te weinig, rolt nu weer een stuk beter nu ik met gemak 7,5 bar in mijn banden kan pompen.

De SKS-pomp die ze bij Halfords verkopen is in ieder geval prima, minder dan 40 euro ben je klaar.
pi_116106355
Denk eerder dat mijn pomp niet echt geschikt is voor Frans ventiel.
Het is een pomp met barmeter (die tot 15 gaat).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_116107567
Ik wil hier even mijn liefde voor mijn lokale fietsenboer uiten.

Onlangs een Cube sl cross gekocht, maar toch een beetje spijt van achteraf dat ik niet de versie met een racegroep heb gekozen, maar eentje met shimano Deore erop.

Vandaag het aan hem voorgelegd, en ik mocht 'm nog gewoon inruilen _O_

Dus heb nu een SL Cross 'pro' met 105/Tiagra Montage. Geen racefiets, beetje vloeken in de kerk hier wellicht, maar ben er erg blij mee!
pi_116107667
Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n fiets boven een cyclocrossfiets?
pi_116107805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:07 schreef eentwee het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n fiets boven een cyclocrossfiets?
Voor mij was het mijn onderrug. Ik kan niet zo diep zitten, hou ik geen half uur vol. Deze zit iets rechter op :)

Daarbuiten is deze versie niet heel 'cross' :P Zitten schwalbe Kojak banden op, en die zijn spiegelglad :P
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:51:32 #9
545 dop
:copyright: dop
pi_116109463
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:06 schreef eentwee het volgende:

[..]

Betere GPS chip, kaarten, betere course functie (werkt niet goed meer met nieuwe firmware) en de mogelijkheid om 2 datavelden (bijv. HR, cadans) in te stellen als je een track volgt zodat je niet elke keer hoeft te scrollen om te zien of je een afslag gemist hebt. Daarnaast is de verhouding buitenmaat/schermmaat bij de 800 beter.
redelijk legitiem allemaal , maar waarom pruts je dan met een smartphone :)
ik heb zelf tweede hands een Bryton rider 35 gekocht(100euro)
maar daar kan de smartphone niet tegenop.
en ook tegen de garmin 500 is geen Smartphone opgewassen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_116109482
bij 60-65 kilo moet je, bij niet te smalle bandjes, met iets rond de 6 bar kunnen rijden. Ik ben zelf een tikkie zwaarder en heb een hoop zooi bij me. Ik rij op 6 bar met 28mm banden.
pi_116109661
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:51 schreef dop het volgende:

[..]

redelijk legitiem allemaal , maar waarom pruts je dan met een smartphone :)
ik heb zelf tweede hands een Bryton rider 35 gekocht(100euro)
maar daar kan de smartphone niet tegenop.
en ook tegen de garmin 500 is geen Smartphone opgewassen
Ik vind het een redelijke oplossing, mits de gps goed werkt. Kan tracks narijden met RunGPS. En een telefoon moet je toch hebben. Het probleem van die GPS units is daarnaast dat ze ook de perfecte fietscomputer moeten zijn want ik ga al helemaal niet met twee computers op mijn stuur rijden. Ik overweeg wel om idd een goedkoper ding te kopen, Edge 200 ofzo, en die gewoon in mijn achterzak te houden, puur als logger.
pi_116110135
even een strava-gerelateerd vraagje hier.. wie weet, weet iemand raad
Als ik mijn tracks van mijn Garmin (Dakota 20) upload naar strava dan komt er bij die gegevens niets te staan over mijn cadans, of hartslag.
Als ik dezelfde track echter open in basecamp dan zijn die gegevens prima zichtbaar. Ze zitten dus wel in het bestand ingebakken, maar waar basecamp ze wel ziet, ziet strava ze niet. Is er een oplossing?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_116110374
Welke bestanden upload je? Ik dacht dat je de tcx moet uploaden en niet de gpx.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:46:53 #14
545 dop
:copyright: dop
pi_116111867
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:12 schreef eentwee het volgende:
Welke bestanden upload je? Ik dacht dat je de tcx moet uploaden en niet de gpx.
klopt tcx zitten ook de gegevens van de ant+ sensoren bij
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_116112025
Geef mij maar lekkere keiharde banden hoor. Toen ik voor het eerst 8 bar in die jongens van me gooide, had ik niet alleen een veel betere wegligging maar ging ik ook gewoon veel harder.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_116112461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:50 schreef JohnDDD het volgende:
Geef mij maar lekkere keiharde banden hoor. Toen ik voor het eerst 8 bar in die jongens van me gooide, had ik niet alleen een veel betere wegligging maar ging ik ook gewoon veel harder.
Je loopt met zachte bandjes ook veel meer kans dat een steentje of glasscherf zich in het loopvlak inwerkt en uiteindelijk een lek veroorzaakt, of zelfs al direct de band doorprikt. Met knoepert harde banden stuitert alle scherpe rommel er eerder vanaf.

Dus: banden hard, als je persé comfort wilt zoek je dat maar in andere zaken, een soepel frame, verende zadelpen en een dikke broek :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_116112777
@een twee

Heb je je android al eens proberen up te graden, HTC Desire staat bekend om GPS bugs in oudere versies....

Hier een track van mij op Strava: http://app.strava.com/rides/19263734
Uiteraard heb je altijd wel wat afwijking omdat GPS iets van 10 meter speling heeft.

Ook las ik ergens op een FAQ dat het belangrijk is dat je tijd goed staat op je phone, sync je hem automatisch met je provider?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116112823
Geen idee hoeveel ik er in stop, ik heb zelf alleen handpompje, maar ik heb een stuk of 5 FM in een range van 500 meter met elektrische pompen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_116113385
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je loopt met zachte bandjes ook veel meer kans dat een steentje of glasscherf zich in het loopvlak inwerkt en uiteindelijk een lek veroorzaakt, of zelfs al direct de band doorprikt. Met knoepert harde banden stuitert alle scherpe rommel er eerder vanaf.

Dus: banden hard, als je persé comfort wilt zoek je dat maar in andere zaken, een soepel frame, verende zadelpen en een dikke broek :P
Ik heb het idee dat ik met 8 bar veel meer over de weg stuiter. Kleine objectjes zoals steentjes of hobbeltjes of dat soort dingen zijn veel minder een probleem. Ga echt veel sneller zo. Ook vind ik het gewoon comfortabeler want als je er 5 bar in hebt zitten voel je die hobbels dus juist veel meer.
pi_116113416
Heb laatst trouwens voor 65 euro de SKS Rennkompressor aangeschaft. Echt een toppomp. Echt zonder enige moeite krijg je er 8 bar in.
pi_116114187
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:46 schreef dop het volgende:

[..]

klopt tcx zitten ook de gegevens van de ant+ sensoren bij
hmm maar hij slaat automatisch op als gpx. Moet ik ze dan omzetten of..??
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:50:35 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116114353
Ik hang mijn aan de computer en upload ze dan via garminconnect op strava. Werkt bij mij perfect.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116114460
ja maar dat werkt bij de Edge, helaas voor de dakota niet :S Moet dus eerst de bestanden van de garmin afhalen, op de comp zetten, en dan uploaden. Maar wat ik van Garmin afhaal is alleen gpx bestand
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:57:27 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116114548
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:54 schreef the_critic het volgende:
ja maar dat werkt bij de Edge, helaas voor de dakota niet :S Moet dus eerst de bestanden van de garmin afhalen, op de comp zetten, en dan uploaden. Maar wat ik van Garmin afhaal is alleen gpx bestand
https://strava.zendesk.co(...)nd-hr-data-on-strava
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116114661
quote:
haha dus er komt zelfs nog een stap extra bij. Eerst uploaden naar Garmin, en dan pas opslaan op mijn comp, en dan weer uploaden naar strava.. pppfff
Maar merci voor het vinden van dit antwoord!!
everyone's a critic...
even you ! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')