SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 30-08-2012 18:25:43 ]"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
Dat verschil is ook enorm. Een mtb heeft brede ballonbanden die op 2 bar staan ofzo. Wil je meer comfort op de racefiets dan moet je dezelfde kant op: bredere banden en minder druk. Als je het gestuiter echt storend vindt (het is ook gewoon even wennen) kun je altijd nog bredere banden monteren. Aan de remhoef te zien is 28mm geen probleem op jouw fiets. Crossbinnenbandje (25-35mm) erin, 4.5 bar en je hebt een vliegend tapijtjequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:10 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Hij had ze er net omgelegd en door ze tijdelijk knetterhard te zetten, settled het zich kennelijk beter/sneller. Ik ben 64kg dus het zal idd wel wat minder hard worden. Maar kennelijk ontging de clou dat ik het gewoon een enorm verschil vond omdat ik van een mtb kom. (Of ik kom van een niet technische invalshoek...)
Betere pomp kopen, zelf net een SKS Airworx 10 pomp gekocht die tot 10 bar gaat. Merkte dat ik toch wel erg veel rolweerstand had en bleek dat ik met twee andere pompen onder de 6 bar bleef. Met 87 kilo is dat veel te weinig, rolt nu weer een stuk beter nu ik met gemak 7,5 bar in mijn banden kan pompen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik rijd op 7 bar, kreeg het ook niet echt veel harder met mijn pomp
Voor mij was het mijn onderrug. Ik kan niet zo diep zitten, hou ik geen half uur vol. Deze zit iets rechter opquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:07 schreef eentwee het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n fiets boven een cyclocrossfiets?
redelijk legitiem allemaal , maar waarom pruts je dan met een smartphonequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Betere GPS chip, kaarten, betere course functie (werkt niet goed meer met nieuwe firmware) en de mogelijkheid om 2 datavelden (bijv. HR, cadans) in te stellen als je een track volgt zodat je niet elke keer hoeft te scrollen om te zien of je een afslag gemist hebt. Daarnaast is de verhouding buitenmaat/schermmaat bij de 800 beter.
Ik vind het een redelijke oplossing, mits de gps goed werkt. Kan tracks narijden met RunGPS. En een telefoon moet je toch hebben. Het probleem van die GPS units is daarnaast dat ze ook de perfecte fietscomputer moeten zijn want ik ga al helemaal niet met twee computers op mijn stuur rijden. Ik overweeg wel om idd een goedkoper ding te kopen, Edge 200 ofzo, en die gewoon in mijn achterzak te houden, puur als logger.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:51 schreef dop het volgende:
[..]
redelijk legitiem allemaal , maar waarom pruts je dan met een smartphone
ik heb zelf tweede hands een Bryton rider 35 gekocht(100euro)
maar daar kan de smartphone niet tegenop.
en ook tegen de garmin 500 is geen Smartphone opgewassen
klopt tcx zitten ook de gegevens van de ant+ sensoren bijquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:12 schreef eentwee het volgende:
Welke bestanden upload je? Ik dacht dat je de tcx moet uploaden en niet de gpx.
Je loopt met zachte bandjes ook veel meer kans dat een steentje of glasscherf zich in het loopvlak inwerkt en uiteindelijk een lek veroorzaakt, of zelfs al direct de band doorprikt. Met knoepert harde banden stuitert alle scherpe rommel er eerder vanaf.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:50 schreef JohnDDD het volgende:
Geef mij maar lekkere keiharde banden hoor. Toen ik voor het eerst 8 bar in die jongens van me gooide, had ik niet alleen een veel betere wegligging maar ging ik ook gewoon veel harder.
Ik heb het idee dat ik met 8 bar veel meer over de weg stuiter. Kleine objectjes zoals steentjes of hobbeltjes of dat soort dingen zijn veel minder een probleem. Ga echt veel sneller zo. Ook vind ik het gewoon comfortabeler want als je er 5 bar in hebt zitten voel je die hobbels dus juist veel meer.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je loopt met zachte bandjes ook veel meer kans dat een steentje of glasscherf zich in het loopvlak inwerkt en uiteindelijk een lek veroorzaakt, of zelfs al direct de band doorprikt. Met knoepert harde banden stuitert alle scherpe rommel er eerder vanaf.
Dus: banden hard, als je persé comfort wilt zoek je dat maar in andere zaken, een soepel frame, verende zadelpen en een dikke broek
hmm maar hij slaat automatisch op als gpx. Moet ik ze dan omzetten of..??quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:46 schreef dop het volgende:
[..]
klopt tcx zitten ook de gegevens van de ant+ sensoren bij
https://strava.zendesk.co(...)nd-hr-data-on-stravaquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:54 schreef the_critic het volgende:
ja maar dat werkt bij de Edge, helaas voor de dakota niet :S Moet dus eerst de bestanden van de garmin afhalen, op de comp zetten, en dan uploaden. Maar wat ik van Garmin afhaal is alleen gpx bestand
haha dus er komt zelfs nog een stap extra bij. Eerst uploaden naar Garmin, en dan pas opslaan op mijn comp, en dan weer uploaden naar strava.. pppfffquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://strava.zendesk.co(...)nd-hr-data-on-strava
tis idd niet ideaal nee. Ik ga nog wel ff zoeken of ik kan kijken of je in 1 keer tcx uit je dakota kan halen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:01 schreef the_critic het volgende:
[..]
haha dus er komt zelfs nog een stap extra bij. Eerst uploaden naar Garmin, en dan pas opslaan op mijn comp, en dan weer uploaden naar strava.. pppfff
Maar merci voor het vinden van dit antwoord!!
Ja heb android 2.3.5 en tijd automatisch. Vind jouw track er ook niet echt goed uitzien. Onder de bomen wordt het vast een drama.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:10 schreef raptorix het volgende:
@een twee
Heb je je android al eens proberen up te graden, HTC Desire staat bekend om GPS bugs in oudere versies....
Hier een track van mij op Strava: http://app.strava.com/rides/19263734
Uiteraard heb je altijd wel wat afwijking omdat GPS iets van 10 meter speling heeft.
Ook las ik ergens op een FAQ dat het belangrijk is dat je tijd goed staat op je phone, sync je hem automatisch met je provider?
Ik heb Android 4:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja heb android 2.3.5 en tijd automatisch. Vind jouw track er ook niet echt goed uitzien. Onder de bomen wordt het vast een drama.
Waar heb je gezeten? Ik ben net weer in NL. Nog niet thuis (McDonaldsquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:10 schreef Pritt het volgende:
Zo ben terug uit frankrijk!
Hoe was de meeting in freezewijk?
Ik wil trouwens ook wel meedoen met de marmotte, was daar echt gaaf. Vind dat vlak rijden nu maar saai.
geen idee hoe dat werkt op jou aparaat, ik kan op mijn bryton verschillende bestanden kiezenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
hmm maar hij slaat automatisch op als gpx. Moet ik ze dan omzetten of..??
Niet mee eens, ik rijd met superzachte banden in de stad; 5bar 700x23 ongeveer met 72.5kg en ik rijd bijna nooit lek terwijl ik iedere dag door het glas rijd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je loopt met zachte bandjes ook veel meer kans dat een steentje of glasscherf zich in het loopvlak inwerkt en uiteindelijk een lek veroorzaakt, of zelfs al direct de band doorprikt. Met knoepert harde banden stuitert alle scherpe rommel er eerder vanaf.
Dus: banden hard, als je persé comfort wilt zoek je dat maar in andere zaken, een soepel frame, verende zadelpen en een dikke broek
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:03 schreef Tommeke het volgende:
Kunnen jullie niet een apart strava topic openen?
Homo's.
Hahaquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:03 schreef Tommeke het volgende:
Homo's.
Fiets in het zichtquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:59 schreef muzas het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk als jullie tijdens een tochtje met wat vrienden ofzo een terrasje pakken? Fiets naast je houden? Tegen een stoel aan? Bedenk me net dat m'n oude fiets gewoon een slot en standaard had, maar m'n nieuwe geen van beide... en was niet van plan dat er op te zetten...
Dit is het Strava topic. Hipsterquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:03 schreef Tommeke het volgende:
Homo's.
Weet ik niet. Ik fiets zulke tochtjes alleen op zondag.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:50 schreef kiekjesdief het volgende:
haha en in staphorst toch ook niet.
Nee.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:16 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Hebben de meeste fietsers hier ook een fietsverzekering? ( diefstal enz )
Ik niet. Aangezien ik 350 euro betaalde voor het frameset en de rest bijelkaar scharrelde. Maar de NTFU heeft een verzekering die je tot 1000 euro per jaar dekt. Ook voor kleding. Eigen risico is 50 euro.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:16 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Hebben de meeste fietsers hier ook een fietsverzekering? ( diefstal enz )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |