Ik bedoel niet eenzaamheid als in "ik heb niemand". Lastig uit te leggen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:34 schreef mriekz het volgende:
Je aan te melden bij een club, een sport, een praatgroep, vrijwilligerswerk?
Ter afleiding, ter gebruik maken van je energie, je hoofd leeg te maken... ?
Dat zou ik ook heel graag willen, maar heb de rust er niet voor. Na een half uur ben ik het zat en doorgaans voldoet het ook niet aan wat ik wil dat het wordt... Wellicht mezelf een beetje dwingen daarin?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:46 schreef glittertje39 het volgende:
meditatie, intuïtief schilderen (waarbij je al je frustraties enzo op een doek zet) creatief met iets bezig zijn bv kleien ofzo....succes ermee!!!
Dat is de labiele ikquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:25 schreef Zus-Zo het volgende:
Nou zeg, ik bedoel alleen maar, wij als vrouw hebben ook te dealen met stemmingswisselingen..
Beetje jammer dat je me dan gelijk haat.
Nou misschien heb ik dat een tikkie aangedikt, maar ik heb zeker hart voor het zaakje.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:42 schreef Zus-Zo het volgende:
Oke, labiel, maar wel altijd een seksgod dus
Poeh.... Zit wellicht wat in, maar het is ook een kwestie van willen en een bepaald gevoel (en het gemis hieraan) dat mn leven feitelijk beheerst.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:01 schreef Zus-Zo het volgende:
Dik je alles niet teveel aan, dat je daarom geen rust krijgt? Omdat je het gevoel hebt te moeten voldoen aan de dingen die je je zelf hebt opgelegd?
Een google zoektocht leverde niets op...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:13 schreef Zus-Zo het volgende:
Oke, dan heb je denk ik last van je maandelijkse baldraai..
Net een weekje mee gestopt. Moet ook voor het onderzoek naar de effecten van nieuwe medicatie.quote:
+1 herkenning.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:29 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik krijg het niet voor elkaar om gewoon rustig, content te zijn (en vooral blijven).
Nou heb ik een adhd diagnose die hier ongetwijfeld vanalles mee te maken heeft. Ik ben hiervoor in behandeling, maar echt opschieten heeft het tot op heden niet gedaan allemaal. Medicatie heb ik momenteel niet, maar als het goed is krijg ik binnen nu en 5 weken Wellbutrin voorgeschreven, een antidepressivum.
Dit om de stemmingswisselingen waar ik in wisselende (you dont say!) mate last van heb tegen te gaan. Dit idee is voortgekomen uit de door mij eerder afgebroken specifieke adhd behandeling.... Er valt weinig praktisch op te lossen wanneer je kampt met toch best pittige depressies namelijk.
Lang verhaal kort: ik probeer mezelf echt te verbeteren, maar val onder invloed van een wankel gemoed vaak terug ib slechte gewoonten, en hou de verschillende inspanningen die ik lever om mn situatie te verbeteren niet lang genoeg vol. Ik kamp met vreselijke verveling en een gevoel van zinloosheid en eenzaamheid.
Wat kan ik zelf doen im rust te vinden en mijn frustraties en angsten
Dat is het probleem.... Daar heb ik zelden het geduld cq de rust voor. Daarom blowde ik ook zeer regelmatig, dan kan ik gewoon een film kijken, lezen, football managerquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:34 schreef QBay het volgende:
Lees een boek? Ga een spelletje spelen? Het klinkt suf, maar daar wordt je vaak wel rustig van.
Waar doel je dan precies op?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:30 schreef Lienekien het volgende:
En dat idee van een maatje, dan? Iemand bij wie je in ieder geval af en toe eens je verhaal kwijtkan en die wat steun en regelmaat kan bieden?
Dingen delen (echt delen dus... dat is iets anders dan samen hetzelfde doen of zien)....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee dat ben ik zeker niet
Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer je niet zonder blowen of alcohol kunt om je ok te voelen, dat je je jezelf moet aanpassen. Uiteindelijk moet je het met jezelf kunnen uithouden zonder verdovende middelen of zonder van een ander te verwachten dat die je leven je leuk maakt. Je moet je eigen leven leuk kunnen maken en je moet je ok met jezelf kunnen voelen. En dat is het lastigste.
Taiji (taichi)? Dat heeft als het goed is hetzelfde effect maar je zit niet de hele tijd stil. Ik weet niet of je van martial arts houdt, maar die richting kun je ook op met taiji (als je een goede leraar kunt vinden).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
meditatie lijkt me ook wel watmoeite van het proberen waard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
Zie mijn eerste post in dit topic.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Waar doel je dan precies op?
Hoe moet ik dat voor me zien?
Ik bedoel dus juist een contact waarin geen hulpverlenersrelatie is. Dat je het wel over dingen kun hebben die je bezighouden, maar in een sociale context.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:57 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
mjah weet niet of ik dat nodig heb. Stort momenteel mn hart uit bij mn behandelaarster bij de jellinek (wat ik zeker wel kan gebruiken).
maar zal het onthouden voor in de toekomstthanks
Een semantische verhandeling over wat nu een vriend is daargelaten... jawel. Heel veel kennissen die ik al jaren ken, maar een hoop daarvan hebben een andere route gekozen dan ik. Dat maakt het soms wat lastig. Maar er zitten er een paar tussen waar ik zeker feeling mee heb en die zich ook zorgen maken om me.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik bedoel dus juist een contact waarin geen hulpverlenersrelatie is. Dat je het wel over dingen kun hebben die je bezighouden, maar in een sociale context.
Want begrijp ik nou goed dat je eigenlijk geen vrienden hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |