abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116098711
Ik krijg het niet voor elkaar om gewoon rustig, content te zijn (en vooral blijven).

Nou heb ik een adhd diagnose die hier ongetwijfeld vanalles mee te maken heeft. Ik ben hiervoor in behandeling, maar echt opschieten heeft het tot op heden niet gedaan allemaal. Medicatie heb ik momenteel niet, maar als het goed is krijg ik binnen nu en 5 weken Wellbutrin voorgeschreven, een antidepressivum.

Dit om de stemmingswisselingen waar ik in wisselende (you dont say!) mate last van heb tegen te gaan. Dit idee is voortgekomen uit de door mij eerder afgebroken specifieke adhd behandeling.... Er valt weinig praktisch op te lossen wanneer je kampt met toch best pittige depressies namelijk.

Lang verhaal kort: ik probeer mezelf echt te verbeteren, maar val onder invloed van een wankel gemoed vaak terug ib slechte gewoonten, en hou de verschillende inspanningen die ik lever om mn situatie te verbeteren niet lang genoeg vol. Ik kamp met vreselijke verveling en een gevoel van zinloosheid en eenzaamheid.

Wat kan ik zelf doen im rust te vinden en mijn frustraties en angsten
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116098765
de baas te worden?

Hoe raak ik die negatieve gedachtebstroom kwijt? Hoe kan ik mezelf helpen eindelijk eens rust te vinden?

ik zal niet zeggen dat ik ten einde raad ben.... maar zal er niet ver vanaf zitten.

Meditatie, wijsheden, whatever... Ik sta overal voor open.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116098817
Je aan te melden bij een club, een sport, een praatgroep, vrijwilligerswerk?
Ter afleiding, ter gebruik maken van je energie, je hoofd leeg te maken... ? :)
He who feels he is too small to make a difference, has never been bitten by a mosquito.
pi_116098909
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:34 schreef mriekz het volgende:
Je aan te melden bij een club, een sport, een praatgroep, vrijwilligerswerk?
Ter afleiding, ter gebruik maken van je energie, je hoofd leeg te maken... ? :)
Ik bedoel niet eenzaamheid als in "ik heb niemand". Lastig uit te leggen.

Verder sport ik al veel en doe ik fysiek matig tot zeer zwaar werk.

Zoek meer een geestelijk iets.
pi_116098968
Als je echt overal voor open staat, zou ik zeggen; bezoek eens een kerk en vraag of iemand met je wil bidden.. Dat kan voor een hele hoop rust en duidelijkheid zorgen!
He who feels he is too small to make a difference, has never been bitten by a mosquito.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:44:45 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116098979
Misschien vind je het niks, maar er zijn diverse 'maatjesprojecten' waarin je gekoppeld zou kunnen worden aan iemand die bijv. elke week iets met je gaat ondernemen. Dat zou ook samen koffiedrinken kunnen zijn en een gesprek hebben met elkaar. Het zou je een terugkerend contact kunnen bieden. Al is zo iemend niet je hulpverlener, dan nog kun je er baad bij hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_116099012
O-) meditatie, intuïtief schilderen (waarbij je al je frustraties enzo op een doek zet) creatief met iets bezig zijn bv kleien ofzo....succes ermee!!!
pi_116099324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:46 schreef glittertje39 het volgende:
O-) meditatie, intuïtief schilderen (waarbij je al je frustraties enzo op een doek zet) creatief met iets bezig zijn bv kleien ofzo....succes ermee!!!
Dat zou ik ook heel graag willen, maar heb de rust er niet voor. Na een half uur ben ik het zat en doorgaans voldoet het ook niet aan wat ik wil dat het wordt... Wellicht mezelf een beetje dwingen daarin?

Vroeger schreef ik veel, maar heb nul inspiratie meer. Te veel treurnis die mn gedachten doorkruist... Ernstig, maar wel waar.
pi_116099349
meditatie lijkt me ook wel wat :) moeite van het proberen waard.
pi_116101197
je moet als je schildert niks in gedachte nemen gewoon de kleuren nemen die je aanspreken en op je doek en dan als je het gevoel hebt klaar te zijn of dat je het moe bent zet je het weg en dan de dag erna ofzo dan kijk je weer en dan hup doe je er nog een laag op en zo ga je door tot je denkt " jep dit is hem" ;)

succes ermee...en het is zeker de moeite waard om te proberen mediteren..op youtube meer dan genoeg meditaties te vinden
pi_116101764
Een hobby zoeken? Een nieuwe uitdaging waarin je je energie kwijt kan?

stemmingswisselingen, daar hebben veel vrouwen last van
Everything that shines ain't always gonna be gold
pi_116101865
me nog een vrouw noemen ook... *snik*snotter*haat*
pi_116101959
Nou zeg, ik bedoel alleen maar, wij als vrouw hebben ook te dealen met stemmingswisselingen..

Beetje jammer dat je me dan gelijk haat.
pi_116102439
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:25 schreef Zus-Zo het volgende:
Nou zeg, ik bedoel alleen maar, wij als vrouw hebben ook te dealen met stemmingswisselingen..

Beetje jammer dat je me dan gelijk haat.
Dat is de labiele ik :@
pi_116102478
Oke, labiel, maar wel altijd een seksgod dus
pi_116103827
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:42 schreef Zus-Zo het volgende:
Oke, labiel, maar wel altijd een seksgod dus
Nou misschien heb ik dat een tikkie aangedikt, maar ik heb zeker hart voor het zaakje.
pi_116105161
Dik je alles niet teveel aan, dat je daarom geen rust krijgt? Omdat je het gevoel hebt te moeten voldoen aan de dingen die je je zelf hebt opgelegd?
pi_116106192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:01 schreef Zus-Zo het volgende:
Dik je alles niet teveel aan, dat je daarom geen rust krijgt? Omdat je het gevoel hebt te moeten voldoen aan de dingen die je je zelf hebt opgelegd?
Poeh.... Zit wellicht wat in, maar het is ook een kwestie van willen en een bepaald gevoel (en het gemis hieraan) dat mn leven feitelijk beheerst.
pi_116106560
Je zegt dat je kampt met vreselijke verveling, en een gevoel van zinloos- en eenzaamheid..
Daarnaast schrijf je dat je je rust niet kan vinden.

Dat lijken 2 tegenovergestelde dingen, dit hoeft echter niet zo te zijn.

Vindt je dat je genoeg uitdaging hebt? Dat je genoeg te doen hebt? Ben je actief overdag of hang je maar een beetje rond? Kan het zijn dat je geestelijk en/of lichamelijk te weinig uitdaging hebt en daar rusteloos van wordt? En dat je daarom aan het einde van de dag denkt, weer een dag niets gedaan? Misschien is het een idee om te beginnen met sporten, hardlopen of fitness bijvoorbeeld? Dan ben je er uit en kom je andere mensen tegen. Je moet hierbij wel consequent zijn.. ik denk dat je na een paar keer sporten jezelf al anders voelt. Niet gelijk tot de max gaan, maar elke dag een constante hoeveelheid...

Pff, wat een verhaal van mezelf haha
pi_116107539
ik heb fysiek werk, sport veel :P

daar zal het niet aan liggen.
pi_116107911
Oke, dan heb je denk ik last van je maandelijkse baldraai.. ^O^
pi_116110892
Rook wiet
Het levende bewijs dat drugs en intelligentie prima samengaan.
pi_116116307
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:13 schreef Zus-Zo het volgende:
Oke, dan heb je denk ik last van je maandelijkse baldraai.. ^O^
Een google zoektocht leverde niets op...

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:23 schreef Obey. het volgende:
Rook wiet
Net een weekje mee gestopt. Moet ook voor het onderzoek naar de effecten van nieuwe medicatie.
pi_116116689
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:29 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik krijg het niet voor elkaar om gewoon rustig, content te zijn (en vooral blijven).

Nou heb ik een adhd diagnose die hier ongetwijfeld vanalles mee te maken heeft. Ik ben hiervoor in behandeling, maar echt opschieten heeft het tot op heden niet gedaan allemaal. Medicatie heb ik momenteel niet, maar als het goed is krijg ik binnen nu en 5 weken Wellbutrin voorgeschreven, een antidepressivum.

Dit om de stemmingswisselingen waar ik in wisselende (you dont say!) mate last van heb tegen te gaan. Dit idee is voortgekomen uit de door mij eerder afgebroken specifieke adhd behandeling.... Er valt weinig praktisch op te lossen wanneer je kampt met toch best pittige depressies namelijk.

Lang verhaal kort: ik probeer mezelf echt te verbeteren, maar val onder invloed van een wankel gemoed vaak terug ib slechte gewoonten, en hou de verschillende inspanningen die ik lever om mn situatie te verbeteren niet lang genoeg vol. Ik kamp met vreselijke verveling en een gevoel van zinloosheid en eenzaamheid.

Wat kan ik zelf doen im rust te vinden en mijn frustraties en angsten
+1 herkenning.

Tevens tvp.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_116118320
Lees een boek? Ga een spelletje spelen? Het klinkt suf, maar daar wordt je vaak wel rustig van *) .
pi_116139545
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:34 schreef QBay het volgende:
Lees een boek? Ga een spelletje spelen? Het klinkt suf, maar daar wordt je vaak wel rustig van *) .
Dat is het probleem.... Daar heb ik zelden het geduld cq de rust voor. Daarom blowde ik ook zeer regelmatig, dan kan ik gewoon een film kijken, lezen, football manager O+ spelen...

Ik begih binnenkort aan een cursus cq opleiding waar ik wel zin in heb. Dat is wel prettig, al zal het me ook de nodige moeite kosten me daar blijvend op te focussen.

Maar dat moet op termijn ook iets gaan opleveren qua werk zodat ik mn leven eindelijk op orde kan krijgen.

Daar heb ik (mss wel voor het eerst in vele jaren) wel vertrouwen in. Alleen ben ik bang voor de leegte die daar op volgt.

Ik wil de ineenstorting dit keer graag voor zijn.
pi_116139903
Ik herken dat gevoel dat je beschrijft. Dat het altijd wachten op de volgende ronde instorten is ofzo... Ik heb de boel lekker op orde. Ik heb een baan die de rekeningen betaalt (ben druk op zoek naar iets dat oook LEUK is), een leuk appartement en een sociaal leven waar ik tot een aantal jaar niet van had durven dromen.

Waar ik vroeger uitkeek naar dat ene uitje over een week of 2, kijk ik nu uit naar die ene avond in de week dat ik gewoon alleen thuis ben. Dus het gevoel komt niet voort uit geen vrienden hebben of geen sociaal leven hebben... Ik heb ook een heel gevarieerde vriendengroep. Met een aantal deel ik hysterie, met een ander de goede gesprekken, met de een bezoek ik pillenfeesten, met de ander een literair festival etc. etc. Dus dat gevoel komt bij mij iig niet voort uit een eenzaamheid of een gebrek aan tijdsvulling... Het is er ook altijd geweest en ik vrees dat ik er altijd alert op zal moeten zijn. Ik zal er idd altijd tegen moeten "vechten" door goed voor mezelf te zorgen, streng voor mezelf te zijn en eerlijk tegen mezelf te zijn, maar het LUKT gewoon niet altijd er volledig alert op te zijn en zodra ik er wat onzorgvuldiger mee omga is het hek weer van de dam...

Nahjah, hier heb je dus niet zo veel aan, maar dit is de uitgebreidere versie van de tvp :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_116140639
jawel, vertel me meer, klinkt wel interessant :P
pi_116141244
O ja, ik heb overigens ook een periode veel te veel en veel te vaak geblowd. Maar dat was meer by-proxy... Nu ik alleen woon, blow ik ook nog wel eens, maar dat is maar zelden eigenlijk.

Dat helpt wel hoor moet ik zeggen :Y Daar is het wel hanteerbaarder van geworden allemaal. Blowen helpt je gewoon niet als je dit soort problemen hebt.

Nu doe ik het nog af en toe, maar meer zoals ik ook wel eens dronken wordt. De kater neem ik voor lief.
pi_116141678
ben je een nerd girl gone bad?

Probleem met blowen is dat ik me alleen zo echt kan ontspannen. Best kut is dat.

Laatste keer dat ik een langere tijd stopte sloop de alcohol erin, nog verder van huis dus. Drink normaal absoluut niet doordeweeks.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:30:55 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116141738
En dat idee van een maatje, dan? Iemand bij wie je in ieder geval af en toe eens je verhaal kwijtkan en die wat steun en regelmaat kan bieden?
pi_116141782
Nee dat ben ik zeker niet :)

Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer je niet zonder blowen of alcohol kunt om je ok te voelen, dat je je jezelf moet aanpassen. Uiteindelijk moet je het met jezelf kunnen uithouden zonder verdovende middelen of zonder van een ander te verwachten dat die je leven je leuk maakt. Je moet je eigen leven leuk kunnen maken en je moet je ok met jezelf kunnen voelen. En dat is het lastigste.
pi_116142232
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:30 schreef Lienekien het volgende:
En dat idee van een maatje, dan? Iemand bij wie je in ieder geval af en toe eens je verhaal kwijtkan en die wat steun en regelmaat kan bieden?
Waar doel je dan precies op? :)

Hoe moet ik dat voor me zien?
pi_116142537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee dat ben ik zeker niet :)

Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer je niet zonder blowen of alcohol kunt om je ok te voelen, dat je je jezelf moet aanpassen. Uiteindelijk moet je het met jezelf kunnen uithouden zonder verdovende middelen of zonder van een ander te verwachten dat die je leven je leuk maakt. Je moet je eigen leven leuk kunnen maken en je moet je ok met jezelf kunnen voelen. En dat is het lastigste.
Dingen delen (echt delen dus... dat is iets anders dan samen hetzelfde doen of zien)....

Dat mis ik. Heb ik voor mn gevoel (bijna) altijd gemist. Dus merk dat dit me nu moeite kost.

Maar dat er bij mij iets niet goed zit was me duidelijk, hence my topic :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:10:08 #35
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_116143120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 11:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
meditatie lijkt me ook wel wat :) moeite van het proberen waard.
Taiji (taichi)? Dat heeft als het goed is hetzelfde effect maar je zit niet de hele tijd stil. Ik weet niet of je van martial arts houdt, maar die richting kun je ook op met taiji (als je een goede leraar kunt vinden).

Verder ken ik het gevoel helaas heel goed, heb een extreem rusteloos karakter. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_116144366
zoiets zou mss ook wel wat voor mij zijn ja... :)

zoveel keuze :P

Muziekles lijkt me ook leuk, tussen de zesjarige blokfluitvirtuoosjes :D
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:50:30 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116144461
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Waar doel je dan precies op? :)

Hoe moet ik dat voor me zien?
Zie mijn eerste post in dit topic.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:57:09 #38
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_116144682
Muziek doet ook wel veel.

Toen het heel erg slecht met me ging een paar jaar geleden, ben ik begonnen met zingen. Klassiek, opera. Dat is zo allejezus moeilijk dat je dan aan niets anders kan denken. Je leert je dus focussen omdat het moet en je hebt geen tijd om te piekeren.Je moet uiteindelijk iets vinden wat bij je past, dat is de kunst.

Dat soort eenzaamheid ken ik ook heel goed trouwens, dat je eenzaam bent in jezelf. Ellendig gevoel is dat.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_116144691
mjah weet niet of ik dat nodig heb. Stort momenteel mn hart uit bij mn behandelaarster bij de jellinek (wat ik zeker wel kan gebruiken).

maar zal het onthouden voor in de toekomst :) thanks
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:59:45 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116144778
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:57 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
mjah weet niet of ik dat nodig heb. Stort momenteel mn hart uit bij mn behandelaarster bij de jellinek (wat ik zeker wel kan gebruiken).

maar zal het onthouden voor in de toekomst :) thanks
Ik bedoel dus juist een contact waarin geen hulpverlenersrelatie is. Dat je het wel over dingen kun hebben die je bezighouden, maar in een sociale context.

Want begrijp ik nou goed dat je eigenlijk geen vrienden hebt?
pi_116145069
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel dus juist een contact waarin geen hulpverlenersrelatie is. Dat je het wel over dingen kun hebben die je bezighouden, maar in een sociale context.

Want begrijp ik nou goed dat je eigenlijk geen vrienden hebt?
Een semantische verhandeling over wat nu een vriend is daargelaten... jawel. Heel veel kennissen die ik al jaren ken, maar een hoop daarvan hebben een andere route gekozen dan ik. Dat maakt het soms wat lastig. Maar er zitten er een paar tussen waar ik zeker feeling mee heb en die zich ook zorgen maken om me.

Heb ik zeker iets aan, is gebleken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')