Ik denk dat daar best een besparing kan zitten... Schoolboeken kosten per pakket 400 euro ofzo.. Dus of je nu een ereader haalt van een paar honderd, waar je 4 jaar of 5 jaar mee doet en dat dan de boeken zelf dus goedkoper zijn of dat je de kinderen tegenwoordig nog met veel te zware tassen naar school laat gaan.. Mee gaan met de tijd..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja ik keek er ergens wel van op dat een collega zei dat z'n kinderen boeken moesten gaan halen. Dat dat nog niet via een e-reader gaat zeg!
Ja maar dan gaat er weer een halve industrie failliet. Lobby enzo.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat daar best een besparing kan zitten... Schoolboeken kosten per pakket 400 euro ofzo.. Dus of je nu een ereader haalt van een paar honderd, waar je 4 jaar of 5 jaar mee doet en dat dan de boeken zelf dus goedkoper zijn of dat je de kinderen tegenwoordig nog met veel te zware tassen naar school laat gaan.. Mee gaan met de tijd..
Maar als de onze op middelbaar onderwijs zitten zal dat vast een feit zijn.
Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik? Omgaan met multimedia..als je het niet kan mis je toch een hoop dingen..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:36 schreef Luigi het volgende:
PC werken is juist het verleden. Twintig jaar geleden had met een PC werken de toekomst. Wat nu de toekomst heeft weet ik nog niet zo goed
.
Ik denk dat je daar amper aandacht aan hoeft te besteden eigenlijk. Mijn dochter van 6 is nu al handiger met de iPad dan ik. Gaat vanzelf.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Je snapt wel wat ik bedoel hoop ik? Omgaan met multimedia..als je het niet kan mis je toch een hoop dingen..
Ja, maar soms is het handig om twee boeken naast elkaar open te hebben liggen en dat werkt dan weer niet met een e-readerquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat daar best een besparing kan zitten... Schoolboeken kosten per pakket 400 euro ofzo.. Dus of je nu een ereader haalt van een paar honderd, waar je 4 jaar of 5 jaar mee doet en dat dan de boeken zelf dus goedkoper zijn of dat je de kinderen tegenwoordig nog met veel te zware tassen naar school laat gaan.. Mee gaan met de tijd..
Maar als de onze op middelbaar onderwijs zitten zal dat vast een feit zijn.
Er zit wat verschil tussen een spelletje spelen met een iPad en een werkstuk maken met powerpointpresentatie en een staafdiagram maken in Excel.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar amper aandacht aan hoeft te besteden eigenlijk. Mijn dochter van 6 is nu al handiger met de iPad dan ik. Gaat vanzelf.
Middelbare zit hier ook in de buurt. Maar het leek me gewoon fijn als ze ouder zijn om eens alleen met de trein weg te kunnen. shoppen of naar opa en oma bijvoorbeeld. Dus toen we een paar maanden geleden een huis kochten, hebben we daarop gelet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:19 schreef simmu het volgende:
[..]
we hebben hier wel een middelbare school afdeling![]()
en ik koop indien nodig via internet wel schoenen, of we maken er een dagje van ofzo
HBOquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:41 schreef Luigi het volgende:
Sowieso heb ik een hartgrondige hekel aan scholen in het algemeen en het educatieve systeem in Nederland in het bijzonder. Middelmatige leerfabrieken waar de middenmoot zegeviert en iedereen tot zgn. mondige en zelfstandige (lees: eigenwijze en onbeschofte) burger wordt gevormd. Bah. Wat was ik blij dat ik er van af kon zeg. Lekker m'n eigen ding gedaan na een jaar tobben op hetHBO
.
Dat laatste heb ik dus ook nooit gedaanquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
HBO
Bier zuipen en tentames maken.. Meer heb ik niet gedaan hoor.
De 5/6 jarigen op de BSO waren vorige week kennelijk onbeheerd achter een pc gekropen en hadden blote tieten gevonden op YouTubequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:44 schreef Gaoxing het volgende:
De kinderen hebben hier sinds dit schooljaar in groep 5, 6 en 7 (daarna stopt de basisschool) allemaal een iPad in de klas. Ze zijn er blij mee, maar ik kreeg net wel een mailtje van de juf van jongste (met de kop "inappropriate incident", dus ik denk "wat heeft 'ie nu weer gedaan?") dat hij per ongeluk 'some inappropriate words' had gezien op Youtube, en die ook onmiddellijk wist te gebruiken. Heb 'r maar gezegd dat ik niet verwacht dat er nog inappropriate words zijn die hij, na dagelijks met een stel tieners in de schoolbus te zitten, nog niet kent.
Ach 4 weken in het jaar naar school om wat kennis uit je hersenen te persen kon er best vanaf..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik dus ook nooit gedaan. School was meer een soort ontmoetingsplek om van daaruit de stad in te gaan zeg maar.
Ik heb toch wel eens verteld dat ik een vrij bijzondere zoekopdracht vond op mijn iPad: "nakid grls"? En ik er dan als rotmoeder meteen achteraan "zie je wel.... en daarom moet je fatsoenlijk leren spellen"quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
De 5/6 jarigen op de BSO waren vorige week kennelijk onbeheerd achter een pc gekropen en hadden blote tieten gevonden op YouTube. Nog vrij knap, mij lukt het niet maar goed. Halve rel weer natuurlijk.
Nee.. Sorry..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:49 schreef Nielsch het volgende:
Met alle respect, maar als kinderen pubers worden mogen ze toch wel een TV / PC op de kamer? Die jonge mensen hebben nu ook eenmaal een plek nodig om zich terug te trekken en spelen met poppen en auto's doen ze dan echt niet meer.
Ik kreeg pas een tv op mijn kamer toen ik 17 was geloof ik en daar moest ik zelf voor sparen (terecht, zeg ik nu, toen dacht ik er wellicht anders overquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:49 schreef Nielsch het volgende:
Met alle respect, maar als kinderen pubers worden mogen ze toch wel een TV / PC op de kamer? Die jonge mensen hebben nu ook eenmaal een plek nodig om zich terug te trekken en spelen met poppen en auto's doen ze dan echt niet meer.
Niets mis met oude wijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:51 schreef Nielsch het volgende:
Leuk zo'n iPad op school maar eigenlijk vind ik het extreem treurig dat onderwijsvernieuwing vooral in dit soort gadgets wordt gezocht. Oude wijn in nieuwe zakken is wat bij mij opkomt.
Ikheb totaal geen nachtrustproblemen door een tv op inn slaapkamer..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee.. Sorry..
Ik heb zelf niet eens een tv op mn kamer, het is slecht voor de nachtrust. Een slaapkamer is om te slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |