quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 07:26 schreef Marjolijntje het volgende:
MeNicole, Faye draagt heel vaak jurkjes met leggingtjes, ik vind het superleuk staan! Opkruipen vind ik wel mee vallen
En qua werken, ik vind het knap hoor, al die dames die zo 'veel' werken. Ik ga straks 3 dagen werken en zie daar nu eigenlijk al tegenop. Maar misschien ook omdat ik helemaal geen zin meer heb om bij dat bedrijf aan de slag te gaan.
Hier alweer een nacht doorgeslapen!Nog even en we gaan er echt aan wennen
M'n vriend en Faye liggen allebei nog te slapen. Ik ben er maar uit gegaan omdat ze ook allebei lagen te draaien
Gisteren wel weer een rotdag qua krampen en een enorme poepluier. Hopelijk heeft het haar opgelucht en gaat het vandaag beter..
In mijn functie is het ook niet wenselijk dat ik minder dan 32 uur zou gaan werken. Maar met ouderschapsverlof ga ik straks de ene week 4 dagen werken en de andere 3. Ik zie er best tegenop, 4 dagen. Mijn werk is voorlopig nog leuk en sowieso is er weinig anders te vinden in mijn werkveld (en dan een vast contract krijgen), dus nu switchen is gewoon geen goed idee.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 07:03 schreef Nirak het volgende:
[..]
Precies dat... Je mist te veel.. Als ik naar 32 terug ga is dat in januari, dan is de eerste periode ouderschapsverlof afgelopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bleie dat is natuurlijk ook een optie.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:41 schreef Bleie het volgende:
Tinu: mijn peuter heeft ook weleens mm gedronken (van Pietje, uit een flesje), vond ze heerlijk! Dus als hij een keer zijn fles niet leegdronk (wat zelden gebeurde), dan kreeg zij het restje. Hoefde ik dat niet weg te gooien.
Heerlijk!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:03 schreef Tinuviel het volgende:
Mijn baby lag om 20.30 uur in bed te slapen.Het is dat mijn peuter er nog tig keer uitkwam, maar om 21 uur was het stil. Zo fijn, nog mooier als dat nou elke avond kon. Ik heb gewoon nog bijna een uur gewerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed idee, dankjewel
Ja precies dat dus.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:40 schreef PureEvil het volgende:
@ Tinu, dat met de armen wapperen doet Cristel ook. Dan ligt ze op dr buik/borst en armen en benen omhoog. Beetje 'I believe i can fly' idee
Wij moeten vrijdag ook naar de kinderarts. Volgens mij krijgt ze nog een keer prikjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:59 schreef Zoë23 het volgende:
tinu
wat lief
de volgende keer cb is 4okt, maar niet voor prikjes oid maar gewoon om te kijken hoe het gaat.
nu ben ik er niet zo blij mee omdat het voor mij echt een gedoe is om er te komen, maar misschien gaat het tegen die tijd wel beter.
PE prikjes..
Stats van vandaag;
vannacht om de 3uren wakker.. 1x hielp opnieuw instoppen en de andere keren de borst.
bij het cb alles goed,
67 cm en 6995gram
ze is onwijs moe maar wil niet slapen en ook geen borst meer.. dus ze ligt te draaien in de box..Wat betreft je spoiler... ik kan je de gouden tip niet geven. Heb wel een kat die het ook soms doet, al ver voordat de kleine er was. Het enige wat ik doe, is als ik niet in de buurt ben om in te grijpen ze alleen op plekken te laten komen waar ze geen kwaad kunnen. Dus niet in de woonkamer, en de slaapkamers zijn sowieso verboden terrein. Het is iets wat supervervelend is, en ik vind het natuurlijk ook vies, maar zou ze ook niet weg doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In jouw geval is het natuurlijk nog vervelender omdat je bekken en je lijf nog zo tegenwerkt.
Sterkte ermee!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.xanteh
klinkt soepel, ik zei dus van; het is toch niet verplicht? ze heeft de prikjes nu al gehad (die ook niet verplicht zijn natuurlijk) en voor mij is het niet makkelijk om daar te komen.
Zegt ze; ja het is wel de bedoeling dat je komt.
S huilde dus ja een discussie is dan niet echt het moment.. dus heb gezegt plan maar een datum, en dan regel ik het wel met het hoofdkantoor.
gelijk van het gezeur af.
tinu
ik hoop goed, vast indrukwekkend als zijn kleine broertje prikjes krijgt.
PE
haha een meisjes-piemel
ik zag een baby;tje met een navelbreukdat leek echt zielig!
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 12:26 schreef Zoë23 het volgende:
kattengedoeWaarom ga je nou niet gewoon met hem naar de dierenarts om te laten checken? Misschien heeft ie wel een blaasontsteking en dan ga jij water naar z'n kop gooienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.xanteh
klinkt soepel, ik zei dus van; het is toch niet verplicht? ze heeft de prikjes nu al gehad (die ook niet verplicht zijn natuurlijk) en voor mij is het niet makkelijk om daar te komen.
Zegt ze; ja het is wel de bedoeling dat je komt.
S huilde dus ja een discussie is dan niet echt het moment.. dus heb gezegt plan maar een datum, en dan regel ik het wel met het hoofdkantoor.
gelijk van het gezeur af.
tinu
ik hoop goed, vast indrukwekkend als zijn kleine broertje prikjes krijgt.
PE
haha een meisjes-piemel
ik zag een baby;tje met een navelbreukdat leek echt zielig!
![]()
Ja, en? Dat het geen F&F is betekent nog niet dat ik niet mijn mening/advies mag geven. Ik neem aan dat Zoe liever een permanente oplossing heeft en die draag ik haar mogelijk aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oognip het is nou eenmaal geen f&f. Katten in andermans tuin laten schijten is gezien de bak afwezigheid bij meerderen ook al geen probleem.
Als men echt advies wilde zochten ze f&f wel op.
Zo offtopic dat ze er zelf over begintquote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou het is off topic en ook een beetje aan dovemansoren gericht denk ik
Nee het leest kut al dat off topic geneuzel als je over baby's wilt lezen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:42 schreef PureEvil het volgende:
DML, moet je ongesteld worden ofzo
*boks*quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:41 schreef Zoë23 het volgende:
Ontopic dan maar![]()
S slaapt eindelijksinds 11uur bezig.. gelukkig is er geen max aan bv
Het was gelukkig geen probleem om wat later te komen. Hij wordt idd makkelijk wakker overdag, dan slaapt hij heel licht. Standaard huilt hij ook even na een uurtje. Soms lukt het daarna helemaal niet meer om in slaap te komen, maar soms slaapt hij ook gewoon weer door daarna.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:26 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, ik heb nooit overwogen o m niet naar het cb te gaan. Ik weet wel dat je niet hoeft te gaan. Alleen ben ik er nog niet over uit of het dan wel mogelijk is dat je kind de prikjes krijgt. Ik hoorde namelijk van vrienden, die het bij het cb hebben nagevraagd, dat het niet kan. Maar hoorde ook weleens stemmen dat je die bij je huisarts kunt halen. Maar afspraak is pas over 1,5 maand. Tegen die tijd voel je je vast beter.
Phaidra, slaapt hij in zijn bedje? Zou hij wakker worden als je hem over legd in de kinderwagen of MC? Anders idd liever na zijn slaapje de deur uit als het kan.
Fijn Phaidra! Oh ja ik herinner me nog aan hetzelfde verhaal bij J. Eerste kindjes hoor, bij een tweede heb je daar vaak al minder last van. Die went er gewoon vanaf het begin meer aan om bij lawaai te slapen, die grote broer of zus makenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het was gelukkig geen probleem om wat later te komen. Hij wordt idd makkelijk wakker overdag, dan slaapt hij heel licht. Standaard huilt hij ook even na een uurtje. Soms lukt het daarna helemaal niet meer om in slaap te komen, maar soms slaapt hij ook gewoon weer door daarna.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:23 schreef bitterend het volgende:
Omg Anouk! wat doe je!
Mijn baby heeft plakpoep! echt sinds de vaste voeding plakt het enorm en liggen over stukjes ik moet ze schrobbenen terwijl ik dat doe probeert ze de billendoekjes te pakken met haar handen en al in de poep
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:53 schreef Susie het volgende:
En inderdaad! Papier! Ik heb geen tijdschrift meer over mijn krantenbak!
Achquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:35 schreef Phaidra het volgende:
Hahaha, wat een streken
En toch kijk ik uit naar die tijd.
Meneer viel rond acht uur, na 1,5-2 uur clusteren, eindelijk in slaap. Hij zat zichzelf zo in de weg vandaag. Morgen hopelijk een betere dag.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:49 schreef meissie1595 het volgende:
Hier komen er 3 boventanden door dus rowan is een beetje uit zijn humeur.
in de nacht slaapt hij gewoon prima maar overdag is het alleen maar bij mama willen zitten. En hij zegt ook mama.
Mij is verteld dat alles tussen de 36,5 en 37,5 goed is, Tinu. Fijn dat alles goed ging bij het CB!quote:[b]Op vrijdag 31 augustus 2012 13:18 schreef Tinuviel het
Vraagje, wat is eigenlijk normale minimum lichaamstemperatuur van baby's? Hij had net 36,6.
Tot nu toe werd ze daar steeds wakker van. Ik wil graag dat ze nu even wat uurtjes pakt. Gelukkig wel drinken en wat koekjes naast me dus ik overleef het welquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:27 schreef Tinuviel het volgende:
Dankje Soesa. Van de prikjes zal zijn temp straks alleen naar boven gaan denk ik. Maar ik houd het in de gaten.
Kun je niet met haar op de arm opstaan en iets makkelijks pakken? Of haar in een doek doen?
Hier in Rotterdam doet de verloskundige de hielprik. Je wordt dan door het CB opgeroepen voor de gehoortest. Maar in onze deelgemeente heeft niet elk CB zo'n apparaat dus moest ik naar een andere dan waar ik de andere afspraken heb. Voor het gemak :Squote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:18 schreef Tinuviel het volgende:
Bunny, gehoortest bij het cb? Bij ons kwam daarvoor iemand bij ons thuis op dag 6 of 7, samen met de hielprik gedaan. Kwam het uiteindelijk goed met de test
Rare vraag misschien, maar vanaf wanneer is het eigenlijk niet meer zo levensgevaarlijk? Overdragen wil je het natuurlijk nooit, maar toch. Ik vraag het me af.quote:Op zaterdag 1 september 2012 07:57 schreef Susie het volgende:
welkom LJ!
En ja koortslip kan gevaarlijk zijn voor baby's. Misschien voor de zekerheid van die compeed dingen erop plakken? Ik vind het in ieder geval altijd lastig als ik er 1 heb (bij mij zit ie overigens bijna nooit op mijn lip), want ik heb er hier 1 die graag op je duikt! Ben zo bang dat ik het aan haar overdraag!
Weet ik eigenlijk ook niet....quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:32 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Rare vraag misschien, maar vanaf wanneer is het eigenlijk niet meer zo levensgevaarlijk? Overdragen wil je het natuurlijk nooit, maar toch. Ik vraag het me af.
Kyara!! ik heb kippenvel <3quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:58 schreef Susie het volgende:
* Susie ook even gegluurd Wat bijzonder is het toch Kyara!![]()
Bah, heb een mopperbaby.Niet aan het huilen, maar echt van die moppergeluiden aan het maken.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 10:59 schreef bitterend het volgende:
Mijn baby staat!! en kletst!! en gaat zelf zitten/opstaan![]()
![]()
Het is nog wel mijn kleine baby heeeurrr!!!
Wauwquote:Op zaterdag 1 september 2012 10:59 schreef bitterend het volgende:
Mijn baby staat!! en kletst!! en gaat zelf zitten/opstaan![]()
![]()
Het is nog wel mijn kleine baby heeeurrr!!!
Gefeliciteerd LJ!
morgenochtend weer even lekker breeduit bij papa en mama in bed!quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:12 schreef Kyara het volgende:
Wow bitterend, jouw kleintje maakt ook grote stappen zeg!
Mijnes slaapt.... hele schema natuurlijk in de war doordat hij lekker uitgeslapen heeft
Niet dus want meneer heeft weer uitgeslapen en we moeten eind van de ochtend weg....quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:57 schreef Argento het volgende:
[..]
morgenochtend weer even lekker breeduit bij papa en mama in bed!
Heb je al bij de gemeente geinformeerd waar je woont? http://overheidsloket.ove(...)ct&product_id=900428quote:Op zondag 2 september 2012 11:46 schreef Zoë23 het volgende:
Heb zelf huishoudelijke hulp aangevraagd bij een bedrijf, wat ik zelf betaal.
thuiszorg kost ook geld (eigen bijdrage enz) en ik heb berekend dat ik goedkoper uit ben als ik zelf iemand in huur, en dit gaat ook sneller. (komt waarsch door ons gezamelijk inkomen + mijn leeftijd)
ben er in ieder geval nu al blij mee
bitterend;
ja komende dinsdag! dankjewel
oh boefje! het is ook veel te gezellig! waarom slapen als je kunt spelen/drinken enz!
arme mama
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
Hier ook een slapend exemplaartje. En wat voor een. Mehn, het gaat allemaal zóóó hard. Hij rolt nu fanatiek en slaapt op z'n zij. Wel alleen op de rechterzij, hopelijk trekt dat nog een beetje bij.quote:
Nah, dat zal toch niet? Eerst maar eens een nieuwe sport bh kopen, want de oude zit toch echt te krapquote:Op maandag 3 september 2012 08:54 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Hier ook een slapend exemplaartje. En wat voor een. Mehn, het gaat allemaal zóóó hard. Hij rolt nu fanatiek en slaapt op z'n zij. Wel alleen op de rechterzij, hopelijk trekt dat nog een beetje bij.
Volleybal ze vanavond Susie, hopelijk sla je van vermoeidheid de bal niet de verkeerde kant uit enzo.
Het is regelmatig een verrassing hoe we 'm terugvindenquote:Op maandag 3 september 2012 08:57 schreef Rixtje het volgende:
Het gaat echt snel hè kuukske Geert draait hier de hele box door met zijn voeten tegen de spijlen. Je legt hem neer gaat naar de wc komt terug en hij is een halve slag gedraaid
10 uur komt de fysio voor het opmeten van het hoofd ben benieuwd....
Nee ze kijken er verder niet meer naar. Omdat ie nu niet meer op zijn rug hoeft te liggen zal het niet verder afplatten. Als wij het idee hebben dat het erger word mogen we wel bellen. Maar last van het gips heeft ie opzich niet. Hij kan er gewoon mee tijgeren en doen wat ie wil. Hij word alleen snel boos omdat ie niet kan gaan zitten of staan. En hij heeft nu last van luieruitslag zeg maar onder het gips bij zijn buik en billen. Daar gaan ze vanmiddag even zalf en verband op doen en dan nieuw gips erover. Dan nog 10 dagen en is het klaar als het goed is!!quote:Op maandag 3 september 2012 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Nicole, wordt het koppie nog verder in de gaten gehouden? Heeft Matthias nog last van het gips, of gaat dat wel prima?
+1 want hier ook een altzheimer light :Squote:Op maandag 3 september 2012 10:50 schreef _evenstar_ het volgende:
Mwvrouw mus nog gefeliciteerd !!
En verders heb ik geen ruk onthouden ( geheugen laat me in de steek door mega slaapgebrek )
quote:Op maandag 3 september 2012 16:38 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias is gipsloos. Zag er zo goed uit dat er geen nieuw gips nodig was.
Oh johquote:Op maandag 3 september 2012 21:57 schreef Rixtje het volgende:
Geert zijn afplatting valt in de categorie zeer ernstig dus morgen huisarts bellen voor verwijzing en dan kinderarts bellen...
quote:Op maandag 3 september 2012 21:57 schreef Rixtje het volgende:
Geert zijn afplatting valt in de categorie zeer ernstig dus morgen huisarts bellen voor verwijzing en dan kinderarts bellen...
Ik heb op het laatst besloten om in het ziekenhuis te gaan bevallen, uiteindelijk kwam dat ook zo uit door inleiding.quote:Op maandag 3 september 2012 21:41 schreef Kwisted het volgende:
haai ervaren mama's!
Even een vraagje van een LLM-er. Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen of ik thuis zal bevallen of in het ziekenhuis. Wat ik me nu afvraag is of het thuis niet een ontzettende zooi wordt met dat bevallen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik hoor verhalen over golven vruchtwater die je matras verpesten etc. Plus ons bed kan niet omhoog of niks, lijkt me in het ziekenhuis ook wel fijn om het hoofdeinde omhoog te zetten enzo.
Ja ongeveer 400 wel zelfsquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:07 schreef Kwisted het volgende:
Dat is ook een goede praktische reden om thuis te bevallen natuurlijk
Niet als je er voor verzekerd bentquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:04 schreef Kwisted het volgende:
En als je zonder indicatie naar het ziekenhuis gaat moet je betalen toch?
Zie dat het bij mij ¤193 per dag vergoed word!!quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:56 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Niet als je er voor verzekerd bent
heb er ook geen eigen bijdrage voor hoeven betalen
en hier ook weinig vruchtwater na breken vd vliezen
quote:
Dat verschilt dus per verzekeraar. Dat kun je navragen. Ik had er 'maar' 150 euro voor hoeven betalen, maar toen werd ik medisch, dusja.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:07 schreef Kwisted het volgende:
Dat is ook een goede praktische reden om thuis te bevallen natuurlijk
Ben het met je eens dat het belachelijk is dat het niet in de basisverzekering zit. Maar aan de andere kant zegt het ook wel iets over hoe veilig thuisbevallingen zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:35 schreef Troeta het volgende:
Vervelend Rixtje van de afplatting!
Ik ben absoluut voor een ziekenhuisbevalling, als je met je gebroken teen al naar het ziekenhuis moet, dan vind ik een geboorte van je kind al helemaal iets wat in een ziekenhuis hoort. Belachelijk ook dat het niet in de basisverzekering zit.
Dankjewelquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:55 schreef bitterend het volgende:
ZoeHeeel fijn dat ze naar je luistert!! Inderdaad bij de osteopaat merk je pas paar dagen later wat van! bij mij is het in ieder geval zo!
Waar zou ze je naar doorverwijzen?
Dikkevoor jou en de kleine
Mmmm, vanmiddag nog niets en 3 uur later vlekjes op zowel hoofd als romp, even in de gaten houden maar.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:49 schreef Nirak het volgende:
Hier duurde het ongeveer 24 uur.. Maar het kan ook best langer duren denk ik.
Wat heel kenmerkend is, is dat het op het hoofd begint en daarna naar beneden trekt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Xanteh op 05-09-2012 07:41:09 (.) ]
[ Bericht 4% gewijzigd door PureEvil op 05-09-2012 08:18:17 ]
Nu wel als t goed is.quote:
Zesde heeft hij laatst al gehad, dat is eerst koorts en daarna uitslag. Vijfde is het niet denk ik, de plaatjes met google komen niet overeen met mini's uitslag. Wellicht is hey dan de 100equote:Op woensdag 5 september 2012 07:47 schreef Faithz het volgende:
Het kan ook de vijfde of zesde (of 100e) ziekte zijn?
Als het waterpokken zijn en hij krijgt er last van kan kidsclin heel fijn zijn. Danne had geen last maar toch maar gewoon ingesmeerd om ze sneller in te laten drogen. Ik was bang voor littekens
quote:Op woensdag 5 september 2012 08:30 schreef meissie1595 het volgende:
Vermaanddag nummer 10 vandaag hier.
Rowan is weer beter van de 6e ziekte
vastbinden in bedquote:Op woensdag 5 september 2012 09:20 schreef PureEvil het volgende:
[..]![]()
voor de vermaanddag! En fijn dat ie weer beter is!
Oh dames..cristel slaapt ineens veel op dr buik, en echt..ik vind t doodeng, vooral als ze dat 's nachts doet. Nu ligt ze ook op dr buik, maar dan zie ik haar gewoon natuurlijk(moet zeggen..vind het er wel heel schattig uitzien
)
maargoed, over een paar weken krijgt ze dus de helm, en dan mag ze ook niet op dr buik slapen...tips?
de 19e, dat is over 2 weken. Mn man is dan thuis, want die afspraak duurt best lang hebben ze gezegd, 1,5 tot 2 uur ongeveer.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:10 schreef mefke79 het volgende:
[..]
vastbinden in bed![]()
Ervaring leerde hier dat hij de eerste tijd met helm keurig op zijn rug bleef liggen. Geen idee waarom. Uiteindelijk had ie door dat hij ook weer op zijn buik kon en toen zijn er nachten geweest dat we zijn helm afgedaan hebben. Ook hebben we nog wel eens erbij gezeten tot ie sliep (op zijn buik) en dan terugdraaien, sliep ie verder.
Wanneer mag je de helm halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |