Bakken graaien!!! Ik hou daar zo van.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 07:18 schreef livelink het volgende:
Dat verleidinggedoe heb ik juist bij de Lidl en bijvoorbeeld het Kruidvat. Dat ik met allerlei nonfoodspullen thuiskom die qua prijs te mooi leken om waar te zijn, maar die je ook helemaal niet nodig hebt.
Dit zijn dus juist de winkels die ik mijd. Bij de AH heb ik daar helemaal geen last van, daar koop ik alleen maar voedsel en dan het liefst het eigen merk van de AH.
Dat is ook amper interessant, behalve als je dat op de fiets op lopend kunt doen. Voordat je auto 5km gereden heeft heb je je winst alweer verspeelt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:36 schreef Vicky het volgende:
Ik lees alle folders wel door hoor Muks maar ik weiger om mijn biodschappen in 5 verschillende winkels te doen...
Daar heb ik echt geen zin in.
Omdat ik elke dag water en limonade zo saai vind. Maar ja, dat is elke dag melk eig. ook.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:29 schreef snoopy het volgende:
Waarom eigenlijk melk meegeven? Voor de lekker?
En anders 's ochtends een ijsklontje erin doen en een goede isolerende beker kopen.
Ik fiets graag en zo vang ik 2 vliegen in een klap : goedkoop boodschappen en beweging. Met de auto doe ik alleen de C1000 als dat uit kan. Die zit nl 7 km verderop. Dan moet ik al óf die kant op moeten of het moeten echt aanbiedingen zijn waardoor het uit kan,quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:36 schreef Vicky het volgende:
Ik lees alle folders wel door hoor Muks maar ik weiger om mijn biodschappen in 5 verschillende winkels te doen...
Daar heb ik echt geen zin in.
De ene week zijn we. 70¤ kwijt aan boodschappen, de andere week 120..
Ik heb 3 hoogvlietfilialen op 3km, 2 gewone Ah en een xxlAH een Lidl op zo'n 4 km, c1000 en plus op 6km en een Aldi op een paar 100 meter.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:38 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat is ook amper interessant, behalve als je dat op de fiets op lopend kunt doen. Voordat je auto 5km gereden heeft heb je je winst alweer verspeelt.
hier moest het wel....scheiden was fijn maar ook vreselijk duur. En twee pubers die beiden naar de eerste van het VO gaan zijn nu niet bepaald gratis.. Gelukkig de schoolboeken wel.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
Folders doe ik niet.Ik word gek van die rotzooi door mijn brievenbus, dus een ja-nee sticker en ik plan ons weekmenu op basis van waar ik trek in heb, niet op basis van reclames. Vooralsnog kan dat uit, mocht er ooit echt bezuinigd moeten worden dan kan ik dat altijd nog toe gaan passen.
Ik vind het prima om 2 supermarkten te doen voor mijn boodschappen, maar meer dan dat heb ik idd geen zin in. Vrijdagochtend is boodschappenochtend en als het kan in anderhalf uur max ofzo.
Ja, dan kan ik me goed voorstellen dat je ineens op een hele andere manier naar je uitgaven moet kijken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:46 schreef Muks het volgende:
[..]
hier moest het wel....scheiden was fijn maar ook vreselijk duur. En twee pubers die beiden naar de eerste van het VO gaan zijn nu niet bepaald gratis.. Gelukkig de schoolboeken wel.
Hier maar een inkomen....niet dat ik er over klaag hoor, t is best te doen maar gewoon ff uitkijken en zeker nu er huis dringend opgeknapt moet worden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:47 schreef Vicky het volgende:
Daarzit dan denk ik ook het verschil Muks... Wij doen het met 2 inkomens...
Wij hebben alleen een Emté op fietsafstand, die is okay, maar zeker geen prijsstunter. Dus daar halen we alleen de incidentele dingen door de week. De weekboodschappen haal ik in de stad een paar km verderop, waar de kleine op zwemles zit, dan is mijn vrouw + kleine bij het zwemmen en doe ik in die tijd ff snel boodschappen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb 3 hoogvlietfilialen op 3km, 2 gewone Ah en een xxlAH een Lidl op zo'n 4 km, c1000 en plus op 6km en een Aldi op een paar 100 meter.
Ik zou het wel op de fiets kunnen doen maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik heb sws geen goede fietstassen en het liefst gooi ik alles in een keer in de auto. Dan ben ik binnen een uur klaar. Als ik alle aanbiedingen af moet gaan is de dat een dag werk en die tijd heb ik helemaal niet.
Dan maar 5 euro duurder uit en alles in ene hebben ipv 5 euro goedkoper en een hele dag onderweg zijn.
De geur van zo'n beker waar melk ingezeten heeftquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:35 schreef Vicky het volgende:
Wij drinken wel heel veel melk maar melk mee naar school vind ik zo "vies".
Dat ookquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
De geur van zo'n beker waar melk ingezeten heeft
Ben nog niet begonnen aan m'n lijstje voor zaterdag maar ik wil 'm de volgende keer wel posten hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:54 schreef Keshet het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe een boodschappenlijstje bij jullie er uit ziet voor de 'wekelijkse boodschappen' en dat je dan uitkomt met ongeveer 70 euro?
Niet altijd. Dat ligt erook aan of ik schoonmaakmiddel/wasmiddel/verzorgingsproducten nodig heb. Daarnaast ligt het er ook aan of ik bijv nog pasta op voorraad heb en of mijn vriezer nog gevuld is met vlees.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:54 schreef Keshet het volgende:
Wij geven veel te veel uit aan boodschappen. We doen zo'n beetje elke dag boodschappen, soms halen we dan voor 2 dagen. Dat zorgt er voor dat we te dure producten halen maar vooral dat we niet altijd even gezond eten; boodschappen doen rond etenstijd is niet echt handig.
Ik ben heel benieuwd hoe een boodschappenlijstje bij jullie er uit ziet voor de 'wekelijkse boodschappen' en dat je dan uitkomt met ongeveer 70 euro?
Dan weet je dus al waar de fout ligt? Niet meer doen dusquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:54 schreef Keshet het volgende:
Wij geven veel te veel uit aan boodschappen. We doen zo'n beetje elke dag boodschappen, soms halen we dan voor 2 dagen. Dat zorgt er voor dat we te dure producten halen maar vooral dat we niet altijd even gezond eten; boodschappen doen rond etenstijd is niet echt handig.
Hmz, volgens mij heb ik nog wel ergens een kassabon liggen van de Jumbo..Ik zoek m ff op!quote:Ik ben heel benieuwd hoe een boodschappenlijstje bij jullie er uit ziet voor de 'wekelijkse boodschappen' en dat je dan uitkomt met ongeveer 70 euro?
please do!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ben nog niet begonnen aan m'n lijstje voor zaterdag maar ik wil 'm de volgende keer wel posten hoor.
Gisteren boodschappen gedaan dit stond er op het aanrecht:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:54 schreef Keshet het volgende:
Oh, maar ik weet ook wel waar de fouten zitten hoor.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:02 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dan weet je dus al waar de fout ligt? Niet meer doen dus
[..]
Hmz, volgens mij heb ik nog wel ergens een kassabon liggen van de Jumbo..Ik zoek m ff op!
Dat vind ik echt bizar veel. Je moet het natuurlijk zelf weten, helemaal als je gewoon uitkomt met je geld. Ik zou het ook kunnen doen maar dan zou ik niet 750 euro per maand kunnen sparen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:08 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik heb een boodschappenrekening waar iedere week 175 euro op gestort wordt. Wij zijn ook met zn vijven. En soms kom ik nog te kort aan het einde van de week. Daar vallen wel ook wasmiddel, vaatwasmiddel, douchespul etc onder.
Vind ik wel..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:09 schreef Nielsch het volgende:
ik vind dat je roken eigenlijk niet mee moet rekenen.... het bier dat ik in de kroeg koop tel ik namelijk ook niet op bij de wekelijkse boodschappen...
Hier ontbreken nog wel een paar zaken op, deze week hadden we geen kattenvoer nodig maar aan de andere kant was die appeltaart (ook 4 euro) ook incidenteel ivm bezoek. Wekelijks schommel ik zo tussen de 60 (1x geluktquote:2 x 4 pack cola light AH
4 x drinkyoghurt AH
1 x wc papier Euroshopper 8 rollen
1 x tros chiquita bananen (ongeveer 6 stuks)
1 x pot boontjes, AH
1 x zak celavita minikrieltjes 700g
1 x Euroshopper grillworst
1 x zakje parmigiano geraspte kaas
1 x pak dubbelvla AH
1 x weekend bruine bollen AH, 10 stuks
1 x gebraden rosbief vers, ongeveer 100g
1 x pak witte rijst snelkook AH
1 x pot rode bieten AH
1 x AH beuwst bak en braad boter 200g
1 x minipakjes Wicky framboos 6x
1 x zak AH aardappelen kruimig 3kilo
1 x appels Jonagold (stuk of 6)
2 x instant noodles
1 x zak AH Chinese wokgroente
1 x pak AH mini loempia 15 st diepvries
1 x AH aardbei yoghurt toetje
1 x LU cracottes luchtige zoutjes
1 x pak fit ami houtvezels
1 x AH macaroni/spaghetti groenten 250g
1 x roomboter appeltaartje
1 x AH kipfilet in blokjes
1 x bloemkool vers
1 x pakje AH gerookte kipfilet vleeswaren
1 x AH braaiworst 3 stuks
1 x AH maxi mergpijp
1 x AH mager rundergehakt 500g
1 x Honig Mix voor roerei
2 x dr. oetker pizza's
1 x pakjes cornedbeef vleeswaren
3 x pakje vleesjus light
2 x zak unox soep
1 x AH filet americain kleinverp.
1 x AH verse kruidenkaas light 30+
1 x Euroshopper soepgroenten 400g
1 x bakje AH vleessalade
1 x fles AH culinair vloeibaar
2 x mango eetrijp
1 x euroshopper boterhamworst
2 x kip cordon blue gegaard
1 x euroshopper party sticks sweet sour
1 x AH kaiserbroodjes 4 st. afbak
1 x AH spinazie fijn gesneden 450gr diepvries
1 x AH chocopasta melk
3 x AH voordeelbrood (3 broden voor de prijs van 2) volkoren
ik vind die van de c1000 niet lekker, op de een of andere manier komt daar veel meer water vanaf als je het eensmaal ontdooit heb. sowieso vind ik het vlees van de c1000 hier bizar slecht. alles is al in de vriezer geweest en dat merk je. dan koop ik wel gewoon al bevrorenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:09 schreef Vicky het volgende:
Weetje dat de kipfilet uit zak bij de Aldi duurder is dan kipfilet per kilo in de aanbieding...
wij hadden vroeger zo'n odin biologisch gedoetje. vond ik heel fijn, maar na een tijdje kreeg je steeds minder groentes, plus kwam ik in de knel met de afhaaldag, dus toen hebben we het opgezegdquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:10 schreef Keshet het volgende:
Deze week ga ik trouwens wel voor het eerst een Odin groente en fruittas halen.
Kost 15 euro en er zit in:
voor 3 tot 4 personen
3 tot 4 maaltijden
tenminste 4 groentesoorten
en tenminste 2 fruitsoorten
Heeft iemand hier ervaring met de Streekbox?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vond ik ook altijd. Werd zo ranzig lauw altijd in zo'n plastic beker.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:35 schreef Vicky het volgende:
Wij drinken wel heel veel melk maar melk mee naar school vind ik zo "vies".
Dit is trouwens met het idee dat we ongeveer 3x per week gekookte aardappels met groenten en vlees eten, 2x pasta en 1x rijst (en de ene ontbrekende dag improviseren we of knallen we een pizza in de oven ofzo).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:11 schreef Luigi het volgende:
Dit was m'n lijstje van vorige week, dat was 75 euro waar 10 euro (+/-) bonuskorting van af was.
[..]
Hier ontbreken nog wel een paar zaken op, deze week hadden we geen kattenvoer nodig maar aan de andere kant was die appeltaart (ook 4 euro) ook incidenteel ivm bezoek. Wekelijks schommel ik zo tussen de 60 (1x gelukt) en 80 euro (uitschieter).
Wasmiddel en drogisterijmeuk halen wij bij de Action.
quote:2x hoogvliet bistro kriel
3 stronken broccoli
Hoogvliet bio tomaatjes
Bio smaak tomaatjes
Hoogvliet roerbakmix
Braeburnappels
Nectarines
Bananen
Kiwi's
Pijnboompitten
tarwebrood
Grof volkoren