Koh Tao is geen partyeiland. Mensen komen daar voornamelijk om te duiken en te relaxen. s'avonds wel drankjes drinken op het strand maar dat ging allemaal erg ontspannen. Geweldig eiland!quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:30 schreef Lemans24 het volgende:
Van Koh Tao heb ik dus een verkeerd beeld?
Ok, klinkt als Koh Lanta in Zuid Thailand of El Nido in de Filipijnen. Goed dus!quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:35 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Koh Tao is geen partyeiland. Mensen komen daar voornamelijk om te duiken en te relaxen. s'avonds wel drankjes drinken op het strand maar dat ging allemaal erg ontspannen. Geweldig eiland!
Via organisaties als Kras en NRV heb je een rondreis van 15 of 17 dagen vanaf 1300 euro p.p. zowel privé- als groepsreizen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:02 schreef Iwanius het volgende:
Ola. ik heb eens wat zitten bladeren in al die reismagazines van reisbureaus
over rondreizen/vakantie reizen naar Thailand p.p en ik ben wel geschrokken
van de prijzen aldaar voor eind november/december 2012.
Het begint met vliegtuig,een minimaal 4 sterren hotel en laten we zeggen
14 dagen vakantie bij +/- ¤ 3.000,-!
NRV ken ik niet, maar als je denkt dat je bij Kras (moet overigens een grote kras door Kras) in een 4 sterren accomodatie terecht komt, forget it. Je mag al blij zijn als het Europese standaard 2 sterren is en je niet zelf je ontbijt hoeft te betalen. En dat sterren systeem in Thailand werkt ook een beetje anders. Hotelier verhoogt zijn prijzen en plakt er gelijk even een ster bij. Ja 1e x toeristen in Thailand zo gaat dat want T.I.T.!quote:Op zondag 16 september 2012 19:59 schreef Devz het volgende:
[..]
Via organisaties als Kras en NRV heb je een rondreis van 15 of 17 dagen vanaf 1300 euro p.p. zowel privé- als groepsreizen.
Ik zit er over drie weken, hoop het niet. Iemand nog goeie tip voor een hotel in Bangkok, of een simpel appartement is ook goed. Bij Khao San Road het liefst. Met twee aparte beddenquote:Op zondag 16 september 2012 21:10 schreef Sachaaa het volgende:
Hm, ik was van plan morgen een ticket te boeken vanaf 20 okt-10 nov maar twijfel door de weersvoorspelligen of dat verstandig is. Wil graag Bangkok, Chiang Mai en ko Samet of ko Chang aandoen. Wat denken jullie: gewoon boeken of wachten of de overstromingen komende week doorzetten?
Hoe kom je aan die wijsheid? Toevallig ben ik zelf een keer met Kras naar Thailand geweest, we hebben (afgezien van de jungle) toen alleen maar in luxe 4**** en 5***** hotels gezeten, met uitstekend ontbijtbuffet erbij.quote:Op zondag 16 september 2012 20:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
NRV ken ik niet, maar als je denkt dat je bij Kras (moet overigens een grote kras door Kras) in een 4 sterren accomodatie terecht komt, forget it. Je mag al blij zijn als het Europese standaard 2 sterren is en je niet zelf je ontbijt hoeft te betalen. En dat sterren systeem in Thailand werkt ook een beetje anders. Hotelier verhoogt zijn prijzen en plakt er gelijk even een ster bij. Ja 1e x toeristen in Thailand zo gaat dat want T.I.T.!
Als je echt niet meer door Thailand kan reizen zal het wel mogelijk zijn om het ticket gratis om te boeken.quote:Op zondag 16 september 2012 21:10 schreef Sachaaa het volgende:
Hm, ik was van plan morgen een ticket te boeken vanaf 20 okt-10 nov maar twijfel door de weersvoorspelligen of dat verstandig is. Wil graag Bangkok, Chiang Mai en ko Samet of ko Chang aandoen. Wat denken jullie: gewoon boeken of wachten of de overstromingen komende week doorzetten?
Kijk dat bedoel ik nu. Er zit altijd wel een vlekje aan een hotel dat Kras geboekt heeft. Of het is gewoon mindere kwaliteit kamers dan de standaard vanwege de uitgeknepen prijs, of zoals hier, een blijkbaar goed hotel op een volledig verkeerde plek.quote:Op zondag 16 september 2012 21:57 schreef Devz het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die wijsheid? Toevallig ben ik zelf een keer met Kras naar Thailand geweest, we hebben (afgezien van de jungle) toen alleen maar in luxe 4**** en 5***** hotels gezeten, met uitstekend ontbijtbuffet erbij.
Impressie van de hotels waar we verbleven
Bij NRV heb je ook vele kant-en-klaar rondreizen, maar je kunt er ook zelf je rondreis samenstellen.
Die overstromingen zetten echt wel door hoor. De rotzooi is nu in Sukhotai aangeland waar inmiddels 1224 dorpen geevacueerd zijn. Bangkok zelf zal niet gauw onderlopen en met een beetje geluk krijgen ze op Dong Muang dit jaar geen natte voeten nu ThaiAirAsia al hun vluchten hier naar toe verplaatsen per 1 oktober. Maar omdat het Thailand is, is er geen peil op te trekken. De regen in Bangkok is er nu veel vaker en een beetje heviger en langer dan dat het vorig jaar was.quote:Op zondag 16 september 2012 21:10 schreef Sachaaa het volgende:
Dan wordt het toch Thai Smile airline boeken, want nu die LCC's van Suvarnabhumi verdreven zijn komt Thai Airways ineens, in de vorm van een LCC maar met Thai Airways prijzen, op de proppen met een uitbreiding van binnenlandse vluchten vanaf BKK. Maar ja verbaast U niet, verwonder U slechts. TIT!quote:Op zondag 16 september 2012 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Chiang Mai ligt in het noorden, dus dat zal ook wel bereikbaar zijn.
Het enige waar ik me wel zorgen over maak, mogelijk moet ik toch naar Thailand komende oktober voor 2 dagen, is of dat Don Muang wel zo'n goede keus is voor Air Asia, vorig jaar was dat een groot natuurlijk zwembad, en ik heb niet het idee dat Suvarnabhumi geofferd gaat worden voor Don Muang....
De locaties zijn inderdaad niet altijd geweldig, maar de kwaliteit is gewoon uitstekend. Met een taxi of tuk-tuk zit je zo waar je zijn wilt. Maar goed, als je zelf wilt kunnen kiezen dan kan je de reis gewoon zelf samenstellen. Betaal je alleen wel iets meer voor.quote:Op zondag 16 september 2012 22:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik nu. Er zit altijd wel een vlekje aan een hotel dat Kras geboekt heeft. Of het is gewoon mindere kwaliteit kamers dan de standaard vanwege de uitgeknepen prijs, of zoals hier, een blijkbaar goed hotel op een volledig verkeerde plek.
http://www.nappark.com/location.phpquote:Op zondag 16 september 2012 21:46 schreef tcr het volgende:
[..]
Ik zit er over drie weken, hoop het niet. Iemand nog goeie tip voor een hotel in Bangkok, of een simpel appartement is ook goed. Bij Khao San Road het liefst. Met twee aparte bedden.
Ga in ieder geval dat hotel vast boeken, de rest moet ik nog even in zien hoe ver ik ga plannen.
gewoon naar toegaan, er zijn duizenden hotels in bangkokquote:
Terminal 21 is leuk, mall in stijl van een vliegveld en alle verdiepingen stellen een stad voor met bijbehorende scenery, super grappig!quote:Op maandag 17 september 2012 07:36 schreef Gaoxing het volgende:
De betere winkelcentra zijn Emporium, alle Centrals (hoewel die onderling flink kunnen verschillen), en Siam Paragon. Voor hardloopschoenen kunt je het beste terecht bij een van de Supersports. Volgens mij is die in Central World (BTS halte tussen Siam en Chidlom) het grootst, maar als je geen al te grote voeten hebt heeft de kleine in Robinson (Sukhumvit soi 19, BTS halte Asok) wel eens leuke aanbiedingen. Van de service moet je het daar niet hebbenHet nieuwe Mega Bangna is gi-gan-tisch, maar daar zou je een tijdje voor in de taxi moeten zitten en verder voegt het denk ik weinig toe.
Het is wel totaal geen uitverkooptijd, en dan zijn de genoemde winkelcentra duur. Ik vraag me af of je in Australie niet beter af kunt zijn....
Nog iets om te zien.... Chinatown? Jim Thompson's huis? Fietstocht maken? Pooh's kookschool zit waarschijnlijk al vol, maar een andere kookcursus? National Museum?
Altijd het idee dat ik na een vlucht geen hotel wil zoeken. Ga eerst een schema maken voor Bangkok, dit topic geeft me allemaal ideeën. Maar ik wil niet alleen in Bangkok blijven.quote:Op maandag 17 september 2012 11:05 schreef HD9 het volgende:
[..]
gewoon naar toegaan, er zijn duizenden hotels in bangkok
en tientallen op en rond KSR
moet je eenstartup reis boeken, die hebben een eerste nacht erbijquote:Op maandag 17 september 2012 14:19 schreef tcr het volgende:
[..]
Altijd het idee dat ik na een vlucht geen hotel wil zoeken. Ga eerst een schema maken voor Bangkok, dit topic geeft me allemaal ideeën. Maar ik wil niet alleen in Bangkok blijven.
Ticket naar Bangkok is er al, zit alleen nog te twijfelen tussen 2 of 3 nachten in Bangkok.quote:Op maandag 17 september 2012 14:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
moet je eenstartup reis boeken, die hebben een eerste nacht erbij
www.bmair.nl
Duh, iemand goeie tip !quote:Op maandag 17 september 2012 14:31 schreef HD9 het volgende:
http://www.agoda.co.uk/pa(...)GDZ1weKmRIkvFgSekv3B
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |