abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116664801
Vang Vieng was ook meer een soor Lloret de Mar voor Australiers. Enorme massa's australiers die er rondliepen. Australisch meisje waar ik mee optrok gaf ook aan dat veeljongeren naar azie gaan voor hun vakantie.

Zaten ook wel aardig wat backpackers tussen in Vang Vieng maar je hebt ook zat backpacker dorpjes waar wel een relaxte sfeer hangt. En ach ik heb me ook schuldig gemaakt aan te veel drank en me mee laten slepen en een paddoshake gedronken. Maar ik heb ook op mn reis rustig temples bezocht, jungle tochten gemaakt enz enz. Het is een afwisseling in je reis.
  woensdag 12 september 2012 @ 01:34:38 #152
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116674180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:40 schreef sportgek1985 het volgende:

[..]

Thanks! Dat zou wel een schappelijke prijs zijn. Ik vind hem echter alleen voor USD 165. Komt namelijk ook nog USD 25 tax bij.
PM me de datum dat je 'm nodig hebt even.....
pi_116674868
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:55 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Ik bedoelde hem.
Ja. Ik moet wel zeggen dat VV meer te bieden heeft dan alleen tuben denk ik. Heb me de afgelopen dagen alsnog prima vermaakt, links en rechts wat grotten bezocht en lagoon's, sowieso is de natuur hier prachtig (mooiste land in zuid oost azie in mijn ogen) en hangt er alsnog een vrij relaxte sfeer in het dorp.
Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet gewoon een dagje met een paar buckets de rivier ben afgedreven, mja shit happens. Ik snap de mensen ook niet zo die er een enorm probleem van maken, als je niet van dronken hagenezen houdt moet je niet naar Chersonissos gaan, als je niet van dronken in een autoband drijven houdt moet je niet gaan tuben. Leven en laten leven is het in mijn ogen (al is dat juist de reden dat het hier gestopt is )
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_116771605
is het verstandig om binnenkort naar thailand te gaan ivm het water of valt het allemaal nog
wel mee??
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:05:36 #155
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116772108
Haha as we speak komt de regen met bakken naar beneden en is mijn garage volledig ondergelopen. Er ligt een voetbal te dobberen in de straat. Maar dat is van korte duur en niet abnormaal rond deze tijd van het jaar :)

En verder heb ik werkelijk geen flauw idee. De Thaise waar ik het er vanmorgen over had ook niet. We kwamen erop uit dat áls de regering doet wat ze zegt te doen, de kans op overstromingen een stuk kleiner is dit jaar. Maar ja..... áls.....
pi_116777356
@Gaoxing: houd ons hier aub een beetje op de hoogte :D bedankt alvast!!
pi_116777937
Wat een weer hier in Bangkok :o zulk onweer heb ik zelden meegemaakt. Maar neem aan dat het gewoon bij het regenseizoen hoort, hoop alleen niet dat het volgende maand nog erger is..
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:20:53 #158
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116779064
Hij viel zelfs voor Bangkok wel in de categorie 'tamelijk hard' hoor BT. Maar ja, het was niet abnormaal voor het regenseizoen.
pi_116794463
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 04:44 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja. Ik moet wel zeggen dat VV meer te bieden heeft dan alleen tuben denk ik. Heb me de afgelopen dagen alsnog prima vermaakt, links en rechts wat grotten bezocht en lagoon's, sowieso is de natuur hier prachtig (mooiste land in zuid oost azie in mijn ogen) en hangt er alsnog een vrij relaxte sfeer in het dorp.
Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet gewoon een dagje met een paar buckets de rivier ben afgedreven, mja shit happens. Ik snap de mensen ook niet zo die er een enorm probleem van maken, als je niet van dronken hagenezen houdt moet je niet naar Chersonissos gaan, als je niet van dronken in een autoband drijven houdt moet je niet gaan tuben. Leven en laten leven is het in mijn ogen (al is dat juist de reden dat het hier gestopt is )
Juist je kan ook prima gaan tuben onder het genot van een paar biertjes of buckets en praten/lol hebben met mensen van over de hele wereld. Dat maakt dat backpacken zo uniek al die nationaliteiten waar je mee in aanraking komt.
pi_116795858
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:05 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Juist je kan ook prima gaan tuben onder het genot van een paar biertjes of buckets en praten/lol hebben met mensen van over de hele wereld. Dat maakt dat backpacken zo uniek al die nationaliteiten waar je mee in aanraking komt.
Ja, elke nationaliteit behalve de Laotiaanse ;)
pi_116796500
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, elke nationaliteit behalve de Laotiaanse ;)
Daar heb je contact mee als je een drankje koopt. ;)
En daarvoor ga je je niet naar Vang Vieng.
En soms vind ik het contact hebben met de 'locals' ook overrated. Zitten de locals daar altijd zelf wel op te wachten. Je bent een reizeger en ik vraag me af ze daar zelf wel behoefte aan hebben.
Zulk contact moet spontaan een keer ontstaan.
pi_116798711
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:46 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Daar heb je contact mee als je een drankje koopt. ;)
En daarvoor ga je je niet naar Vang Vieng.
En soms vind ik het contact hebben met de 'locals' ook overrated. Zitten de locals daar altijd zelf wel op te wachten. Je bent een reizeger en ik vraag me af ze daar zelf wel behoefte aan hebben.
Zulk contact moet spontaan een keer ontstaan.
In Vang Vieng zitten ze er niet op te wachten, in ieder geval. Hooguit wanneer de Hermandad weer wat centjes nodig heeft en het lokale heroine annex opium hok binnenvalt voor wat teamoney van de falang/drugtourist.

Niet dat de local daar wat aan heeft, die ziet daar niks van, noch van de touristen-kip :)

Nog nooit in Asia een afgrijselijkerlijker afgestompter oord gezien dan Vang Vieng. Een hek erom zetten, de falang erin, en je kunt entree vragen. Een soort Artis van het ergste soort, gecombineerd met happy Friends afleverinigen for ever.

Ja, ik begrijp best wat de aantrekkingskracht van Vang Vieng is :) Tip: doe dat lekker thuis ^O^
pi_116799115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In Vang Vieng zitten ze er niet op te wachten, in ieder geval. Hooguit wanneer de Hermandad weer wat centjes nodig heeft en het lokale heroine annex opium hok binnenvalt voor wat teamoney van de falang/drugtourist.

Niet dat de local daar wat aan heeft, die ziet daar niks van, noch van de touristen-kip :)

Nog nooit in Asia een afgrijselijkerlijker afgestompter oord gezien dan Vang Vieng. Een hek erom zetten, de falang erin, en je kunt entree vragen. Een soort Artis van het ergste soort, gecombineerd met happy Friends afleverinigen for ever.

Ja, ik begrijp best wat de aantrekkingskracht van Vang Vieng is :) Tip: doe dat lekker thuis ^O^
Het doet het land weing eer aan. Maar ze hebben er ook zelf in voorzien mert de barren en drugs verkoop langs de rivier.
Praat je ook zo over Lloret en Salou want daar is het mee te vergelijken. Maar het is zeker een merkwaardige plaats in Laos.
pi_116799314
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:35 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het doet het land weing eer aan. Maar ze hebben er ook zelf in voorzien mert de barren en drugs verkoop langs de rivier.
Praat je ook zo over Lloret en Salou want daar is het mee te vergelijken. Maar het is zeker een merkwaardige plaats in Laos.
'ze' is buitenlands geld en een handjevol Laotiaanse investeerders van buiten Vang Vieng.

Het is niet een merkwaardige plaats in Laos, maar vooral een ontzettend genante plaats. Vanwege de falang. Praat toch maar een keer met locals volgende keer. En als je geen respect hebt voor Asia, ga idd lekker naar Salou :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 22:58:17 #165
6941 APK
Factual, I think.
pi_116800163
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:35 schreef Bombshell het volgende:

Maar het is zeker een merkwaardige plaats in Laos.
Maar weer terug naar Thailand, schijnt weer behoorlijk te regenen volgens The Nation (Link van thaivisa.com) http://www.thaivisa.com/f(...)eavy-rain-predicted/
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 15 september 2012 @ 05:45:41 #166
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116807722
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:58 schreef APK het volgende:

[..]

Maar weer terug naar Thailand, schijnt weer behoorlijk te regenen volgens The Nation (Link van thaivisa.com) http://www.thaivisa.com/f(...)eavy-rain-predicted/
Volgens mij nog steeds niet abnormaal veel. September is gewoon dé regenmaand. Er zijn ieder jaar stukken Bangkok die onderlopen, maar lang niet op de schaal van vorig jaar. We zijn er alleen dit jaar meer op gefocused.

Vorig jaar merkten we heel duidelijk dat het dagelijks langer regende (hele middagen, ipv vanaf een uur of 4), en dat het in oktober/november niet minder werd. Het valt dus nog te bezien hoe het dit jaar wordt....
pi_116810667
Ola. ik heb eens wat zitten bladeren in al die reismagazines van reisbureaus
over rondreizen/vakantie reizen naar Thailand p.p en ik ben wel geschrokken
van de prijzen aldaar voor eind november/december 2012.

Het begint met vliegtuig,een minimaal 4 sterren hotel en laten we zeggen
14 dagen vakantie bij +/- ¤ 3.000,-!
  zaterdag 15 september 2012 @ 12:19:49 #168
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116811040
Het is op dit moment gewoon pleuris weer in Samut Prakhan, om het eens in plat NL te zeggen. En gezien de overstromingen in het Noorden een maand geleden, beloofd dat niet veel goede voor oktober en november. Dan kunnen ze de waterwegen rond BKK wel wat beter op orde hebben maar als ik dan naar de waterhuishouding in Lat Krabang kijk, verwacht ik weer dezelfde ellende als vorig jaar. Om over Dong Muang nog maar niet te spreken als die vloedgolf uit het noorden er weer aankomt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 15 september 2012 @ 12:24:05 #169
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_116811148
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:02 schreef Iwanius het volgende:

Bij een reisbureau boeken, maakt de bestemming waarheen ter wereld dan ook, niet zo heel veel uit, de prijs is altijd schandalig hoog. Zeker als je minimaal een 4 sterren verblijf voor ogen hebt. Maar geen land ter wereld waar individueel reizen voor een veel lagere prijs zo makkelijk is dan in Thailand. Gewoon doen!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_116812287
quote:

Dan doe je toch iets niet goed, ik ben voor 2 personen voor vlucht+hotels (3sterren)+binnenlandse vlucht met bangkok air voor totaal 17 dagen 2400 euro kwijt.
pi_116812912
quote:

Gewoon alleen de ticket boeken en zelf accomodatie regelen in Thailand. Thailand kan je prima alles ter plaatsen regelen. Je hebt een al een goede kamer voor 20 euro per nacht en als je minder waarde hecht aan luxe kan het veel goedkoper. Of duurder als je meer luxe wilt.
pi_116820660
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet zo, wat is er op tegen als mensen dat in Vangvieng doen? Als ze het in HEEEEL zuid oost azie doen heb je een punt, nu heb je in heel z.o. azie 3 enorme party places. Dat is de (full)moon parties @ Koh Phangan, Tubing in VangVieng en wellicht nog het nachtleven van Nha Trang. Wat boeit het als er een paar van die plekjes zijn?
Tis niet dat heel Laos overloopt van dronken westeners. Sterker nog, gelet op de curfew in heel Laos die redelijk strikt wordt gehanteerd is dit de enige plek waar je even op je gemak lekker dronken kan worden en kan feesten. Daarna trek je door naar LP of Vientiane en is het weer qua party een stuk minder, maar qua cultuur en natuur weer een stuk meer. Een prima afwisseling lijkt mij juist. Juist omdat de alcohol zo enorm goedkoop is in deze landen, hoort dat voor mij een beetje bij de cultuur. Maleisie en Indonesie bijvoorbeeld is de alcohol veel duurder, daar heb je dan ook amper de echte echte party places.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:21:10 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116822931
In de Filipijnen is de alcohol bijna gratis en toch zijn er maar heel weinig extreme 'party places'. Hooguit Puerto Gallera en, afhankelijk hoe je het bekijkt, Manilla. Oh en Boracay.

In Thailand heb je naast de Full Moon parties ook nog Pataya, Phuket en Kao San Road als plekken die redelijk last hebben van een overschot aan toeristen en drankmisbruik. Daarnaast zijn er nog vele extreem toeristische eilanden als Koh Phi Phi, Koh Samui, Koh Tao,...

Op zich is het natuurlijk goed dat dit soort dingen zich concentreren in een beperkt aantal plekken, maar in sommige landen wordt dit langzamerhand wel een groot aantal plekken.
Ik vermoed zelfs dat in Spanje meer verlaten stranden zijn dan in Thailand...

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 15-09-2012 19:28:55 ]
pi_116823177
Nja Filipijnen ben ik niet geweest dus daar kan ik niet voor spreken. Mijn punt is meer dat je ook genoeg plekken heb waar je rustig aan kan doen. Koh Tao bijvoorbeeld, of Chiang Mai of Pai. Tis niet alsof 'de dronken backpacker' heel zuid oost azie heeft omgetoverd tot een drankparadijs. Ja, er zijn plekken (al ben ik in phuket nooit geweest mede omdat ik er slechte verhalen over hoor) waar flink wordt doorgetankt, maar dat doet in mijn ogen niets af aan al het andere wat een land ook te bieden heeft.
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:30:24 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_116823286
Van Koh Tao heb ik dus een verkeerd beeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')