abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:17:45 #101
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116076964
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Zo gaat het inderdaad. Zo tergend vervelend.

Mij lijkt dat het rapport voldoende bewijs is van het feit dat Palestijnse kinderen door Israëlische soldaten slecht behandeld tot mishandeld worden. Het komt op mij heel vreemd over om de getuigenissen van nota bene de soldaten zelf in twijfel te trekken. Dat e.e.a. mede het gevolg is van het meedogenloze legeroptreden tegen de Palestijnen, maakt de geloofwaardigheid des te groter.
Nee, maar volgens DeParo is het niet zo en DeParo spreekt altijd de waarheid zegt hij uit betrouwbare bronnen, dus die Israëlische soldaten liegen en Palestijnse kinderen worden niet onderdrukt door Israëliërs.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_116076994
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar als ik dan verhaal van de interviews met de soldaten op de radio, reageert er geen hond; zelfs degene niet die met droge ogen beweert dat de kinderen niet onschuldig zijn.

Wat jou betreft vraag ik me wel eens af of je wordt beloond voor het overal en altijd voor de joodse/Israëlische zaak in de bres springen. Vier topics volposten lijkt me normaliter niet zo'n pretje.
Ik heb het elders al geplaatst (ironisch genoeg) maar als de verhalen van deze soldaten kloppen dient dat gewoon aangepakt te worden. Op basis van vergelijkbare situaties heb ik er het volste vertrouwen in dat dat ook gebeurt meen ik. Echter is het verkeerd om dit soort voorbeelden zonder bewijs te generaliseren voor een hele groep het hele leger in dit geval.

Wat betreft dat andere wil ik elders wel antwoord geven maar om ontopic te blijven niet hier dus voor het goede voorbeeld te geven hier ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 27-08-2012 19:36:43 ]
pi_116077388
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:06 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar als ik dan verhaal van de interviews met de soldaten op de radio, reageert er geen hond; zelfs degene niet die met droge ogen beweert dat de kinderen niet onschuldig zijn.

Wat jou betreft vraag ik me wel eens af of je wordt beloond voor het overal en altijd voor de joodse/Israëlische zaak in de bres springen. Vier topics volposten lijkt me normaliter niet zo'n pretje.
Als je soms op mij doelt..ik had even wat te doen IRL, in tegenstelling tot anderen hier heb ik niet 24 uur de tijd om hier te gaan zitten ouwehoeren. Dat er wat militairen gewetenswroeging krijgen is een doodnormaal menselijk trekje, die gasten zullen het dan ook niet lang maken in het IDF. En inderdaad, er zijn geen onschuldigen in dit conflict, of het nou een volwassen militair is of een palestijns jochie, ze staan loodrecht tegenover elkaar, en dat zal ook niet snel veranderen daar ook. Het IDF moet wel medogenloos optreden, ze hebben namelijk te maken met een even medogenloze opponent.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:50:10 #104
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_116078549
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb het elders al geplaatst (ironisch genoeg) maar als de verhalen van deze soldaten kloppen dient dat gewoon aangepakt te worden. Op basis van vergelijkbare situaties heb ik er het volste vertrouwen in dat dat ook gebeurt meen ik. Echter is het verkeerd om dit soort voorbeelden zonder bewijs te generaliseren voor een hele groep het hele leger in dit geval.

Wat betreft dat andere wil ik elders wel antwoord geven maar om ontopic te blijven niet hier dus voor het goede voorbeeld te geven hier ook.
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2012 @ 20:03:23 #105
137949 Disana
pi_116079220
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je soms op mij doelt..ik had even wat te doen IRL, in tegenstelling tot anderen hier heb ik niet 24 uur de tijd om hier te gaan zitten ouwehoeren. Dat er wat militairen gewetenswroeging krijgen is een doodnormaal menselijk trekje, die gasten zullen het dan ook niet lang maken in het IDF. En inderdaad, er zijn geen onschuldigen in dit conflict, of het nou een volwassen militair is of een palestijns jochie, ze staan loodrecht tegenover elkaar, en dat zal ook niet snel veranderen daar ook. Het IDF moet wel medogenloos optreden, ze hebben namelijk te maken met een even medogenloze opponent.
Jij beweert echt met droge ogen dat zelfs een jongetje van vier niet onschuldig is? En zijn vader ook niet, terwijl hun huis werd geconfisqueerd zodat het leger op z'n gemak de omgeving kon verkennen?

Dat geeft wel aan hoe effectief de propaganda op sommigen inwerkt.
pi_116079517
Hier is het fimpje, arme kinderen niet normaal! |:( 8)7 :|W
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:35:24 #107
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_116080712
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij beweert echt met droge ogen dat zelfs een jongetje van vier niet onschuldig is? En zijn vader ook niet, terwijl hun huis werd geconfisqueerd zodat het leger op z'n gemak de omgeving kon verkennen?

Dat geeft wel aan hoe effectief de propaganda op sommigen inwerkt.
Nee, dit heeft alles te maken met identiteitsvorming en onderdrukking. Als hij in de 18de eeuw had geleefd, en jij had het Amerikaanse systeem bekritiseerd van het uitroeien van indianen, de Indian Removal Act uit 1830 en de genocide op indianen in South Dakota, en hij was een Amerikaan geweest of had een hoop Amerikaanse familie gehad, zou hij dat ook allemaal recht zitten lullen en ook beweren dat een 4-jarige indiaan schuldig is aan het conflict tussen Amerikaanse kolonisten en indianen.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:40:09 #108
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_116090986
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het leger heeft het verslag anders al van de hand gewezen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_116093812
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 28-08-2012 18:33:11 ]
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_116093822
quote:
edit: een ban?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:45:20 #111
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_116094307
Iedereen heeft het altijd over die Joden in de Tweede Wereldoorlog, maar die Duitsers waren ook geen lievertjes hoor!

Herman Finkers _O_
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_116094430
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:40 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Hoe verrassend ..
http://www.haaretz.com/ne(...)-on-youtube-1.278442
pleased to meet you
pi_116109076
Als er nog twijfel bestaat;

quote:
Israeli military goes unpunished in Rachel Corrie case

Rachel Corrie is niet Palestijns maar een Amerikaanse vrouw. Door het Israelische leger doodgereden met een bulldozer. Nadat hij al 1 keer over haar heengereden was zette hij de bulldozer in z'n achteruit om er nog een keer overheen te rijden.
quote:
"She was standing on top of a pile of earth," fellow activist and eyewitness Richard Purssell, from Brighton, said at the time.

"The driver cannot have failed to see her. As the blade pushed the pile, the earth rose up. Rachel slid down the pile. It looks as if her foot got caught. The driver didn't slow down; he just ran over her. Then he reversed the bulldozer back over her again," Purssell added.
....

"Rachel Corrie was killed while non-violently protesting home demolitions and injustice in Gaza, and today, this court has given its stamp of approval to flawed and illegal practices that failed to protect civilian life, he added.

From 2000 to 2004, the Israeli military demolished around 1,700 homes in Rafah, leaving about 17,000 people homeless, according to the Israeli human rights organization B'Tselem.
Dit schijnt ook gefilmd te zijn;

Maarja, om het nog even in context te plaatsen, Palestijnse kinderen gooien met stenen... dus jah.

[ Bericht 10% gewijzigd door Peunage op 28-08-2012 15:59:43 ]
pi_116111822
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat voor maatregelen worden er eigenlijk genomen tegen die settlers? Want dat is vaak de bron van alle ellende.
Dat denk ik niet, desalniettemin dienen zij zich gewoon aan de wetten en regels te houden als ieder ander Israelier, zouden ze dat niet doen dan kunnen ze ook worden vervolgd en vastgezet indien dat nodig is.
pi_116111918
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:40 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dan zullen ze daar wel een reden voor hebben gehad!

quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:50 schreef Che_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd of iets in die richting?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:09:27 #116
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116112727
De Joden zijn allemaal slecht en onmenselijk, de Palestijnen zijn allemaal onschuldige slachtoffers.

Of:

De Palestijnen zijn allemaal slecht en onmenselijk, de Joden zijn allemaal onschuldige slachtoffers.

Andere smaken zijn er niet, en de waarheid ligt niet ergens in het midden.

Waar komt dat zwart/wit denken, gekoppeld aan een extreme haat van wie dan ook tot vijand wordt uitgeroepen, eigenlijk vandaan?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:11:01 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_116112798
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee, maar volgens DeParo is het niet zo en DeParo spreekt altijd de waarheid zegt hij uit betrouwbare bronnen, dus die Israëlische soldaten liegen en Palestijnse kinderen worden niet onderdrukt door Israëliërs.
Als DeParo denkt dat het uberhaupt mogelijk is dat Israelische soldaten ook maar in staat zijn tot liegen dan is hij natuurlijk een vuile anti-semiet, zoveel is duidelijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_116112839
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, desalniettemin dienen zij zich gewoon aan de wetten en regels te houden als ieder ander Israelier, zouden ze dat niet doen dan kunnen ze ook worden vervolgd en vastgezet indien dat nodig is.
Dat iemand vervolgd kan worden betekent niet dat het ook gebeurt. Want dat is nou juist het probleem, het wordt gewoon niet vervolgd.

quote:
According to Yesh Din's data, about 90 percent of complaints filed by Palestinians against Israeli citizens who harm them and their property end without any indictments.
http://www.yesh-din.org/infoitem.asp?infocatid=142

en
quote:
Since April 2004, DCI-Palestine has documented 15 cases involving Palestinian children being used as human shields by the Israeli army. Fourteen of the 15 cases, occurred after the Israeli High Court of Justice ruled the practice to be illegal in October 2005, suggesting that the army is not effectively implementing the Court's decision. So far, Majed's is the only case in which an investigation has been initiated.
http://www.dci-palestine.(...)old-boy-human-shield
pleased to meet you
pi_116114006
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Waar zou dat door komen dat er aanslagen op Israëliërs gepleegd worden? Omdat al die boze gemene Arabieren gewoon een hekel aan ze hebben toch, zonder reden? Dat iemands land wordt ingenomen heeft daar niks mee te maken natuurlijk. Ik vind dat Palestijnen volledig in hun gelijk staan, omdat de Indianen en Aboriginals dat ook stonden, het verschil is dat het leed van Palestijnen wél gedocumenteerd is op filmbeelden etc., alleen wordt er door Israël te weinig aan gedaan.
Jij vindt dat de Palestijnen volledig in hun gelijk staan omdat je een filmpje hebt gezien waar een kolonist een brandbom in een school zou hebben gesmeten? Wat een kolderargumentatie is dat!
pi_116114254
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 28-08-2012 18:35:45 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_116114442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat iemand vervolgd kan worden betekent niet dat het ook gebeurt. Want dat is nou juist het probleem, het wordt gewoon niet vervolgd.
Er staat dat veel gevallen mogelijk niet tot een aanklacht leiden, maar kennelijk worden ze wel onderzocht en wordt geprobeerd ze te vervolgen, als je het volgens het rechtssysteem probeert te doen dan is dat simpelweg niet altijd even makkelijk mogelijk om te doen. Overigens negeer je wel even vrolijk het stuk op de site waarin heel groot staat aangegeven dat zo'n kolonist wel is veroordeeld tot een behoorlijk lange celstraf zelfs daar.

[..]

quote:
Ik vind dat er ook bepaalde misstanden zijn, zeker binnen de Palestijnse gebied en de nederzettingen, dat dient ook keihard te worden aangepakt. Het Israelische rechtssysteem probeert dat wel degelijk, maar je dient wel te begrijpen dat het tot dusverre voor een groot deel afhankelijk is van de aanvoer van onderzoek een aanklachten, Israel heeft een eerlijk rechtssysteem maar dat betekent niet dat iedereen onpartijdig is of zelfs probeert te zijn en dan heb ik het niet bepaald over rechters. Dat er mensenrechtenorganisaties als Yesh Din zijn laat alleen maar zien wat mogelijk is binnen Israel en tot welk niveau er altijd gestreefd zal worden naar rechtvaardigheid voor iedereen en dat vind ik mooi, ik ben niet voor corruptie of voor misstanden en wil Israel niet vervallen tot een regime zoals in vijandige buurlanden, dan dient het altijd bezorgd te zijn wat betreft deze zaken.

[..]

quote:
Dus het hooggerechtshof heeft het als illegaal laten blijken en er is een onderzoek ingesteld waar het mogelijk bewezen kan worden dat dit alsnog is toegepast? Dat lijkt me dan duidelijk zeg!
  Moderator dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:37:28 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116115779
dicht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')