Er zullen vast wel meer zijn die dat doen en dat zijn ze heus wel gewend.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik kan wel het geld los pinnen bij de ING kantoor en vervolgens met los geld naar de dealer ik denk dat hun daar ook niet blij mee zijn ik zelf ook niet.
Waarom niet? Zonder tan-code kan hij niets, en desnoods verander je gebruikersnaam en wachtwoord meteen zodra je thuis bent.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
En bij de dealer daar gaan internet bankieren zie ik ook niet zo zitten.
quote:Waarom moet de ING hier moeilijk over doen als ik een groot bedrag wil pinnen. Het moet gewoon kunnen het is mijn geld.
Het kan gebeuren ik denk dat de kans wel heel erg klein is en ze zeggen altijd nooit iets vooruit betalen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:36 schreef FredvZ het volgende:
Als de kans zo groot is dat de dealer binnen 24u failliet kan gaan, dan zou ik sowieso geen zaken met die tent doen...
Tja, ING heeft daar een keuze in gemaakt, er zijn zowel voor als tegen het aan kunnen passen van de limiet (of dat nu hoger of lager is) argumenten te geven.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:51 schreef Breaker.Faker het volgende:
@cricket
Ik wil gewoon gaan pinnen daarvoor is die pas in het leven geroepen en niet internetbankieren.
Wat is het verschil voor de dealer als jij een groot bedrag opneemt bij een ING kantoor en het de dealer dan contant geeft of dat jij het in een keer opneemt via een automaat en het dan contant afgeeft aan de dealer?quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Over aantal weken kan ik mij nieuwe auto ophalen bij de dealer.
Ik heb een rekening bij de ING. Alleen kan ik ¤ 2.500 maximaal per dag pinnen.
Nu heb ik gevraagd bij de ING of ik meer kan pinnen dit is onmogelijk. De dealer heeft dit mij ook verteld. Ik kan wel het geld los pinnen bij de ING kantoor en vervolgens met los geld naar de dealer ik denk dat hun daar ook niet blij mee zijn ik zelf ook niet. Waarom moet de ING hier moeilijk over doen als ik een groot bedrag wil pinnen. Het moet gewoon kunnen het is mijn geld.
Ik heb wel een oplossing is internet bankieren de dag van te voren maar als de dealer failliet is heb ik niets. En bij de dealer daar gaan internet bankieren zie ik ook niet zo zitten.
Dit gedoe heeft mij besluiten om naar een andere bank te gaan.
Dus mij vraag is nu bij welke bank kan ik de pin limiet wijzigen ik weet dat de Rabobank dit heeft maar zijn er nog ook andere banken die dit doen?
Doorgaans hebben die dat ja.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:14 schreef MikeLowrey het volgende:
Of heeft de dealer een pinautomaat? Dan heb ik niets gezegd.![]()
Het probleem is dat ik dan met een groot bedrag rondloopt. En ik wil gewoon niet met een groot bedrag rondlopen je kan net zo goed worden overvallen dan ben je echt alles kwijt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:14 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Wat is het verschil voor de dealer als jij een groot bedrag opneemt bij een ING kantoor en het de dealer dan contant geeft of dat jij het in een keer opneemt via een automaat en het dan contant afgeeft aan de dealer?
Of heeft de dealer een pinautomaat? Dan heb ik niets gezegd.![]()
Belastingtechnisch wel een leuke, de transactie moet iig wel gemeld wordenquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:42 schreef SLP_ het volgende:
Je zou ook het geld kunnen overboeken naar een goede vriend/familie die wel zijn/haar paslimiet kan verhogen. Vragen of diegene meegaat naar de dealer en dat diegene dan het bedrag pint.
Fantastische oplossingquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:42 schreef SLP_ het volgende:
Je zou ook het geld kunnen overboeken naar een goede vriend/familie die wel zijn/haar paslimiet kan verhogen. Vragen of diegene meegaat naar de dealer en dat diegene dan het bedrag pint.
Alleen telt jouw veiligheid voor de ING kennelijk niet meer zodra je het pand uitbent.quote:Op maandag 27 augustus 2012 07:41 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Belastingtechnisch wel een leuke, de transactie moet iig wel gemeld worden
Waarom niet het geld aan de balie halen? De ING heeft deze maatregel voor jouw veiligheid ...
Kan met ING ook. Zonder TAN code.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:18 schreef Stefan het volgende:
Gewoon overstappen naar Rabo, sowieso Tancode
Met Rabo kan t overmaken ook via een je ipad of smartphone
Ach je moet wat. Random readers, edentifiers, weet ik veel wat.quote:
Nee zo'n random reader de hele dag mee moeten slepen als je niet via een app wil bankieren is lekker handig.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:18 schreef Stefan het volgende:
Gewoon overstappen naar Rabo, sowieso Tancode
Met Rabo kan t overmaken ook via een je ipad of smartphone
Hoe kom je daar nou bij. Die banken doen dat alleen maar zodat ze zelf minder geld kwijt zijn als je pas geskimmed wordt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 07:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Waarom niet het geld aan de balie halen? De ING heeft deze maatregel voor jouw veiligheid ...
Dus je hebt er geen last van als een skimmer ff je rekening helemaal leegpint?quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij. Die banken doen dat alleen maar zodat ze zelf minder geld kwijt zijn als je pas geskimmed wordt.
Jouw veiligheid boeit zo'n bank echt niet.
Niet vooruit kunnen denken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nee zo'n random reader de hele dag mee moeten slepen als je niet via een app wil bankieren is lekker handig.
En: als je in Rotterdam woont en je bedenkt in Groningen dat je een groot bedrag wil pinnen, moet je eerst terug naar Rotterdam om het te regelen
Nee, dat kun je dus ophogen naar 9900euroquote:Op maandag 27 augustus 2012 10:22 schreef SemperFii het volgende:
Het limiet op een ING betaalpas geldt per dag en per pas. Als je een gezamenlijke rekening hebt met twee passen, kun je dus ¤5.000 pinnen.
En ik heb ING en krijg gewoon een smsje als ik een betaling/overboeking wil doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:41 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Niet vooruit kunnen denken.ik heb er gewoon twee, 1 voor in mn tas naast de tablet, de ander voor thuisgebruik.
Ik heb toch altijd een tas bij me, ik zie het probleem echt niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:50 schreef vosss het volgende:
[..]
En ik heb ING en krijg gewoon een smsje als ik een betaling/overboeking wil doen.
Veel handiger, want een mobiel heb je altijd bij je en zo een klote reader moet je maar aan denken om die overal mee naar toe te zeulen
Hoezo? De app is beveiligd met een pincode en als het goed is je telefoon ook wel toch?quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:25 schreef MPC60 het volgende:
Zover ik begrijp ook makkelijker om misbruik van te maken.
Kun je mij uitleggen wat precies het verschil is tussen een inbreker die mij onder schot dwingt om een overboeking te doen via ING internetbankieren en dat ik vervolgens de code die ik per sms krijg in moet vullen en een inbreker die mij onder schot dwingt om een overboeking te doen via ABN internetbankieren en dat ik vervolgens de code die ik krijg van mn random reader in moet voeren?quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:25 schreef MPC60 het volgende:
Zover ik begrijp ook makkelijker om misbruik van te maken.
quote:De afgelopen dagen heeft Crimesite uitgelegd hoe botnets werken en hoe die gebruikt worden bij het vergaren van persoonlijke gegevens van gebruikers.Een informant zegt aan Crimesite: 'Lijsten van gebruikers van banken zoals ING, mét hun wachtwoorden, zijn op internet te koop. Probleem voor de koper is natuurlijk dat die niet weet of die rekeningen al zijn afgesloten doordat er fraude is ontdekt.'Deze vorm van fraude is alleen mogelijk bij banken die toegang bieden tot internetbankieren zonder dat het bankpasje nodig is om in te loggen. Bij bijvoorbeeld ABN-AMRO moet de gebruiker het bankpasje combineren met de e-dentifier en een code daarvan intikken in de pc. In Nederland is deze fraude alleen bij ING-bank en SNS Bank mogelijk. In Duitsland werkt het bij de Sparkasse evenals bij sommige andere Europese banken.ING heeft altijd beweerd dat de TAN-codes veilig zijn en een laatste veiligheidsklep zijn tegen fraude. Deze nieuwe vorm van fraude bewijst dat ING internetbankieren ernstige lekken vertoont.Hieronder de rekeningafschriften van een gedupeerde ING-klant van februari jongstleden, die Crimesitekreeg toegespeeld. Eerst worden er kleine bedragen gestort door Paypal en daarna wordt een bedrag van ruim 700 euro afgeboekt.
Ergo: loop wat te bitchen, je kan gewoon 50K overschrijven zonder problemen en mocht je auto duurder zijn dan dat, dan betaal je de rest morgen.quote:Hoeveel kan ik maximaal overboeken via Mijn ING?
De limiet per relatie is ¤ 50.000 per dag*. Dit betekent dat u maximaal ¤ 50.000 kunt invoeren en overmaken via één of meerdere betaalrekeningen, ongeacht de uitvoerdatum.
Voor transacties van/naar uw eigen Betaalrekening, spaarrekening en ING Beleggingsfondsen geldt een maximum tot ¤ 1.000.000.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:29 schreef Aloria het volgende:
Ik heb mijn auto met ideal aka internet bankieren betaald, ze vonden het een super idee ! Ze doen er niet moeilijk over en je kunt je gewoon even vragen de andere kant op te kijken, daarna laat je zien dat je betaald hebt en tadaa opgelost. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan !
Hahah meen je dit nu echt serieus, dus dat ene kleine bakje wat nog kleiner is dan je eigen beurs is veel te lastig om mee te nemen, kom op nu !quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nee zo'n random reader de hele dag mee moeten slepen als je niet via een app wil bankieren is lekker handig.
En: als je in Rotterdam woont en je bedenkt in Groningen dat je een groot bedrag wil pinnen, moet je eerst terug naar Rotterdam om het te regelen
Of je neemt de moeite om het topic door te nemen, waar ik al twee keer heb aangegeven dat het zo niet zit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:45 schreef MPC60 het volgende:
Het zal verder ook wel, blijft vreemd dat je limiet niet echt omhoog kan bij de ING.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 07:41 schreef Fe2O3 het volgende:
De ING heeft deze maatregel voor jouw veiligheid ...
Wereldpas is alleen voor zakelijk. Dus voor mij houd het op.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:21 schreef Innisdemon het volgende:
Je kunt je PIN-limiet bij ING verhogen naar ¤9900 voor betaalautomaat-transacties en/of opname van ¤9900 bij een ING geldautomaat.
Geldt alleen voor de wereldpas, niet bij de standaard betaalpas
Ok, da's vervelendquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:53 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Maar 9900 is nog te weinig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |