abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116043083
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_116045916
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:56 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Ik was toen 4... Dus veel kan ik me niet herinneren.
Wat ik nog wel weet is dat ik met mijn vader ergens tussen
1969 - 1971 een treinwagon bezocht hebben waar allerhande foto's
werden tentoongesteld o.a. van bodemmosters.
Wat jammer dat je nèt iets te jong was (gezien je interesses in astronomie)
Toen in 1969, maar dan in oktober, was er in Amsterdam een expositie over die maanreizen (Armstrong, Aldrin en Collins te gast bij de opening) en op die expositie stond ook de originele Apollo-8 command module. (voor mij toentertijd een gelegenheid om zo'n capsule in het echt te zien, en ook een blik naar binnen te kunnen werpen, en ik weet nog dat ik het maar een kleine ruimte vond daarbinnen.)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:25:08 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116046162
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:22 schreef barthol het volgende:

[..]

Toen in 1969, maar dan in oktober, was er in Amsterdam een expositie over die maanreizen (Armstrong, Aldrin en Collins te gast bij de opening) en op die expositie stond ook de originele Apollo-8 command module. (voor mij toentertijd een gelegenheid om zo'n capsule in het echt te zien, en ook een blik naar binnen te kunnen werpen, en ik weet nog dat ik het maar een kleine ruimte vond daarbinnen.)
vrees dat je daar nu voor naar de States moet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116046315
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt :Y
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:31:40 #156
45206 Pietverdriet
pi_116046639
Dingen die ik gemist heb
Met de Concorde vliegen
Lancering Space Shuttle in het echt zien/horen/voelen
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:35:29 #157
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116046903
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan hadden ze beter gewoon in de Pravda kunnen zetten dat de Amerikanen uit hun nek kletsten met hun maanlanding.
Och laat die Russen lekker. Zij kunnen hun Joeri Gagarin eren.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_116047659
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jammer dat Chriet Titulaer de Apollocapsule niet meer heeft....

Titulaer is jarenlang eigenaar geweest van een Apollocapsule die hij voor $1 kocht van de Amerikaanse fabrikant nadat de Apollomissies waren geannuleerd. Deze capsule stond in zijn tuin totdat een Japanner bij hem aanbelde en de capsule opkocht voor 30.000 gulden
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_116048116
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:22 schreef barthol het volgende:

[..]

Best wel jammer ja.....

Weet ook nog dat ik ook een blikken speelgoed Gemini capsule had
waar een poppetje (Ed White?) buitenboord hing.
Dat was toen ik als peuter in quarantaine lag in het ziekenhuis
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_116049299
pi_116052357
-edit-/note

[ Bericht 75% gewijzigd door paddy op 27-08-2012 01:23:41 ]
Op dinsdag 28 augustus 2012 09:51 schreef 'TheOneAndOnly' het volgende:
Ts is echt een pareltje voor de maatschappij...
pi_116055835
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb eens een docu gezien over wat de NASA had kunnen doen met het geld wat de oorlog in Vietnam gekost heeft. Dan was er een space lift en een enorme permanente maanbasis geweest.
Jah..als ze alles van tevoren hadden geweten, dan waren ze nu binnen geweest..
(maar ja, binnen is ook maar binnen)
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:48:26 #163
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_116066893
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dingen die ik gemist heb
Met de Concorde vliegen
Lancering Space Shuttle in het echt zien/horen/voelen
Dat ja. Concorde ben ik nog wel eens in geweest. Was 1 van de prototypes in een museum in de UK. Shuttle vind ik ook erg jammer. De musea in Houston staan ook nog op de wish list :p
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_116114756
Neil Armstrong Funeral: Private Service Planned For Friday

CINCINNATI
A private service is planned in Cincinnati on Friday for astronaut Neil Armstrong, the first man to walk on the moon, and President Barack Obama has ordered U.S. flags to be flown at half-staff.

The Ohio native died Saturday in Cincinnati at age 82. No other information was released immediately about the service.

Obama on Monday issued a proclamation calling for U.S. flags to be lowered the day of Armstrong's burial, including at the White House, military posts and ships, U.S. embassies and other public buildings "as a mark of respect for the memory of Neil Armstrong."

Ohio Gov. John Kasich on Monday had Ohio flags on all public buildings and grounds flown at half-staff through Friday.

There have been preliminary discussions about a national memorial service for Armstrong, who often shunned publicity in the decades after his historic mission, but a family spokesman said there were no details yet.

U.S. Sen. Rob Portman, who is from Ohio and has called Armstrong "a good friend and adviser," will eulogize him at Friday's service.

Portman is in Tampa, Fla., for the Republican National Convention, where he is scheduled to speak Wednesday night. Spokeswoman Caitlin Dunn said his office is working on travel arrangements to get him back to Cincinnati in time for the service. The convention schedule has already been changed this week and could be further disrupted as Tropical Storm Isaac bears down on the Gulf Coast.

Portman called Armstrong humble and gracious and on Monday he recounted for Ohioans at the convention an anecdote demonstrating Armstrong's compassion for veterans and his desire to keep a low profile: Several years ago, the former astronaut accepted Portman's request to help dedicate a veterans memorial in Mason, Ohio, but asked that his participation not be announced in advance. The crowd quickly rose in standing ovation when Armstrong was introduced, Portman recalled.

The Museum of Natural History & Science of the Cincinnati Museum Center has an exhibit that includes a moon rock and replicas of Armstrong's Apollo 11 spacesuit and tools used on the moon. It is offering free admission through Labor Day to honor Armstrong, and more than 2,000 people visited Sunday.

Armstrong, who commanded the Apollo 11 moon landing on July 20, 1969, was born in Wapakoneta, in western Ohio. He is celebrated there at the Armstrong Air & Space Museum, which is planning a memorial tribute Wednesday night.

The tribute is called "Wink at the Moon." The statement Armstrong's family released upon his death requested that the public honor his example of service, accomplishment and modesty, adding "and the next time you walk outside on a clear night and see the moon smiling down at you, think of Neil Armstrong and give him a wink." ;)

The Armstrong family released another statement Monday evening saying that "the outpouring of condolences and kind wishes from around the world overwhelms us and we appreciate it more than words can express."

The statement suggested that instead of flowers, memorial contributions could be made to the Neil Armstrong New Frontiers Initiative at the Cincinnati Children's Hospital Medical Center or to the Neil Armstrong Scholarship Fund at the Telluride Foundation in Telluride, Colo.

[ Bericht 1% gewijzigd door -CRASH- op 28-08-2012 18:09:59 ]
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:50:31 #165
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_116183710
Zijn dood is a small step for God, a giant leap for a man.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_116186344
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zijn dood is a small step for God, a giant leap for a man.....
Leuke poging, onvoldoende... 4,5/10
  donderdag 30 augustus 2012 @ 14:16:01 #167
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_116186367
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:15 schreef JanPiraat het volgende:

[..]

Leuke poging, onvoldoende... 4,5/10
Ojee, nou moet ik dus op voor mijn herexamen? Jij me bijles geven?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_116186652
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ojee, nou moet ik dus op voor mijn herexamen? Jij me bijles geven?
Probeer mankind ipv a man, en je komt al stuk verder
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:05:10 #169
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_116187970
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:14 schreef Kowloon het volgende:
Raar eigenlijk, in 1969 al op de maan, 363000 kilometer van Aarde verwijderd. Nu, in 2012, wordt er slechts heen en weer gevlogen naar het ISS dat slechts 350 kilometer van Aarde is verwijderd. Natuurlijk is dat ook technisch een zeer gecompliceerd project maar het is niet meer zo vooruitstrevend als 45 jaar geleden.
Er zijn een aantal redenen daarvoor aan te wijzen, zoals hier al gezegd zijn een gebrek aan geld en het ontbreken van de space-race er twee.
Maar de opkomst van micro technologie en robotica is minstens zo belangrijk. Een astronaut levert weliswaar een leuk plaatje op voor thuis, maar het menselijk lichaam is een ernstig beperkende factor voor dat soort reizen.

Die robotjes op Mars doen jarenlang hun werk, ze hoeven geen eten of drinken, hoeven niet vermaakt te worden, hoeven zich geen zorgen te maken om de straling of het ontbreken van voldoende atmosfeer en NASA hoeft zich geen zorgen te maken over een terugreis.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:23:36 #170
45206 Pietverdriet
pi_116188681
Heerlijk, iedereen vind SF met robots leuk, staat er een robot op Mars is het weer niet goed
LOL
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:49:07 #171
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_116189707
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk, iedereen vind SF met robots leuk, staat er een robot op Mars is het weer niet goed
LOL
Als je op mijn post doelt, dat was niet negatief bedoeld.
Sterker nog, ik vind het juist fascinerend. :)
pi_116213282
Het nadeel van robots.... Ze kunnen niks intuitiefs doen
  Moderator donderdag 6 september 2012 @ 22:38:50 #173
9859 crew  Karina
Woman
pi_116481911
Neil Armstrong krijgt zeemansgraf

Astronaut Neil Armstrong krijgt een zeemansgraf. Dat heeft zijn familie gezegd, meldden Amerikaanse media donderdag. 'Neil Armstrong wordt zo ver mogelijk van de ruimte begraven, op de bodem van de oceaan', aldus de familie.

'Neil Armstrong wordt zo ver mogelijk van de ruimte begraven, op de bodem van de oceaan', aldus de familie. Waar de begrafenis op zee zal plaatsvinden, is niet vermeld. De eerste man op de maan stierf op 25 augustus op 82-jarige leeftijd.

In de Washington National Cathedral wordt volgende week donderdag een openbare herdenking gehouden voor Neil. Een privédienst was eerder al in Ohio, Armstrongs thuisstaat.

Veteranen bij de Amerikaanse marine krijgen vaak een zeemansgraf. Neil Armstrong was gevechtspiloot bij de marine voor hij astronaut werd in 1962.
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_116482114
Goed idee, straks gaan cosmo-extremisten zijn graf als bedevaartsoord gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')