En waarom moet ik bij dit stuk aan jouw obituary denken?quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct. Daarom is het jammer dat dit stuk in de aftiteling van de film zat.
- knip -
Goede film en zeer goede muziek! John Williams is heer en meester op dat gebiedquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct. Daarom is het jammer dat dit stuk in de aftiteling van de film zat.
Zowel Zimmer als Williams vind ik beiden goede movie score composersquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ook een leuke score inderdaad van Ryuichi Sakamoto. Maar ik houd meer van de wat minder contemporary style scores. Meer de wat klassiekere John Williams stijl met muziek geschreven voor een groot filmorkest. Hans Zimmer speelt een beetje vals met z'n synths wat het makkelijker maakt en hij gebruikt vaak dezelfde trucjes wat het ook weer makkelijk maakt (maar dat doet Williams ook), maar is ook een goede componist.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:30 schreef samthegreat5 het volgende:
Ben toch wel een beetje trots op die score voor Festung Europa![]()
Die website link van me in de post hierbovenquote:
Spam!!!!!!quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:31 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Die website link van me in de post hierboven.
Maar hier nog eens:
http://festungeuropagame.com/
Spam!!!!!!quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:27 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Goede film en zeer goede muziek! John Williams is heer en meester op dat gebied![]()
Ik ben sterk geïnspireerd door dit stuk toen ik de website muziek schreef voor Festung Europa en dan vooral door dat percussie patroontje in het begin.
Wat!?quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En waarom moet ik bij dit stuk aan jouw obituary denken?
quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:31 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Die website link van me in de post hierboven.
Maar hier nog eens:
Rot op met jequote:
quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:34 schreef Nibb-it het volgende:
Welterusten vriendjes en vriendinnetjes.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:34 schreef Nibb-it het volgende:
Welterusten vriendjes en vriendinnetjes.
Ja, ik weet nietquote:
Jahquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zowel Zimmer als Williams vind ik beiden goede movie score composers
De score van Ryuchi Sakamoto was verrassend goed bij Merry Christmas Mr. Lawrence.
quote:
Ach, kan ie wel tegen. Hij is een hardequote:Op zondag 26 augustus 2012 01:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]En ik heb geloof ik echt een rot humeur als ik al rotop zeg tegen zoutje
Is nie ergquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Ik had echt het linkje niet gezien
Dan heb je een kans laten liggen. Ik weet niet meer welke nederlandse regiseur (ik dacht Dick Maas) een competitie heeft uitgeschreven voor nieuwe filmmuziek.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jah.
Het is echt verschrikkelijk moeilijk om een goede film componist te zijn. Ten eerste moet je in je werk heel erg precies rekening houden met de timing van je muziek met de frames van de film (daarvoor moet je heel exact on cue werken) waarvoor omreken formuletjes bestaan enzo. Ten tweede werk je met een regisseur die niks weet van muziek en waarbij het dus voorkomt dat jij in 10 minuten een gedeelte van een complete partituur om moet schrijven omdat de regisseur een frame heeft weggehaald omdat hij dat beter vond. Dat kost ook nog eens 100.000 euro meer omdat je al die orkest muzikanten in de studio voor een extra dag nodig hebt omdat er iets
opnieuw ingespeeld moet worden.
Desalniettemin lijkt het me heel leuk om eens muziek te mogen schrijven voor een film![]()
quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:42 schreef samthegreat5 het volgende:
Deze blijft erg mooi:
Al gezien ondertussen MM?
Oh ok. Ja, is best een flink lange film en ook best heftig af en toe.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Nog niet in de mood geweest om die te gaan zien. Heb ik wel gedownload en offline staan
Thanksquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan heb je een kans laten liggen. Ik weet niet meer welke nederlandse regiseur (ik dacht Dick Maas) een competitie heeft uitgeschreven voor nieuwe filmmuziek.
Zal morgen even zoek in mijn mail
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |