Ja dat apparaat heb ik, is de oude buizen pickupquote:Op zondag 26 augustus 2012 00:31 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je softwarematig?
Het enige wat je moet vinden is een apparaat dat 16 RPM en 78 RPM platen afspeelt. Dat apparaat hoeft geeneens digitaal (USB) te zijn, als er maar een analoge headphone/aux/line-out uitgang op zit.
Jack-jack kabeltje vanuit analoge uitgang naar line-in van je PC (of met een pre-amp ervoor als het signaal te zwak is) et voìla.
Buizenquote:Op zondag 26 augustus 2012 00:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja dat apparaat heb ik, is de oude buizen pickup
Ja, daarmee heb ik dat ding in het verleden aan weten te sluiten op mijn stereo en plaatjes op kunnen nemen op video. Moet dus ook lukken hem direct aan te sluiten op de dvd-recorder of PCquote:Op zondag 26 augustus 2012 00:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Buizen
Maar zit er ook een of andere analoge uitgang op?
Nou, probleem opgelostquote:Op zondag 26 augustus 2012 00:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, daarmee heb ik dat ding in het verleden aan weten te sluiten op mijn stereo en plaatjes op kunnen nemen op video. Moet dus ook lukken hem direct aan te sluiten op de dvd-recorder of PC
quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:36 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nou, probleem opgelost. Ik wil je wel helpen met de software als je hulp nodig hebt.
Wat voor uitgang zit erop?
Oh ok. Ach, boeit ook niet zoveel wat voor analoge uitgang erop zit. Als er aan de andere kant van de kabel maar een mini-jack plugje (of een gewoon jack plugje) zitquote:Op zondag 26 augustus 2012 00:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]weet ik niet uit mijn hoofd. Ding staat nu bij mijn broertje. Ik heb in het verleden zelf een kabeltje gebakken van din-plug naar tulip stekkers.
Ik sla deze info even gewoon op. Ik moet eerst dat ding hierheen halen, en de oude bakelieten platen vanuit de box naar boven halen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:40 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Oh ok. Ach, boeit ook niet zoveel wat voor analoge uitgang erop zit. Als er aan de andere kant van de kabel maar een mini-jack plugje (of een gewoon jack plugje) zit. Beste zou denk ik zijn om het eerst door een voorversterker te gooien en daarna de line-in van je PC in. Dan heb je een mooi opgeschoond signaal dat je met elke Digital Audio Workstation easy as pie kan recorden
.
Sure. Tegen die tijd hoor ik het wel als je hulp nodig hebtquote:Op zondag 26 augustus 2012 00:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik sla deze info even gewoon op. Ik moet eerst dat ding hierheen halen, en de oude bakelieten platen vanuit de box naar boven halen.
Als het zover is piep ik hier wel weer voor hulp
quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Sure. Tegen die tijd hoor ik het wel als je hulp nodig hebt.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:46 schreef samthegreat5 het volgende:
Intussen ben ik nutteloze kattenfilmpjes aan 't kijken op youtube..
Ook een memorabele score inderdaad. Maar ik houd niet zo van synths enzo. Ik heb liever puur natuurquote:
quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:11 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ook een memorabele score inderdaad. Maar ik houd niet zo van synths enzo. Ik heb liever puur natuur. Oh en die versie die jij post is een beetje raar, die gaat na 15 seconden van de main theme over in een of andere techno remix xD
Hahaquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Ik heb geloof ik ook alleen maar de eerste 15 seconden geluisterd. Maar Wat ik bedoelde te zeggen was gewoon dat de score van Klaus Dollinger van Das Boot gewoon
is
quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Haha.
Ja, die theme is inderdaad goed. Ik was tijdens het kijken van de film alleen bezig met het verhaal volgen en de uitgebouwde personages volgen. Niet zo op de muziek gelet![]()
.
Hehe, tja. Soms trekt een film je zo mee in het verhaal dat je even niet heel gedetailleerd op de harmonie van de muziek let. Ik hoor dan natuurlijk wel dat het mooie muziek is, maar niet de specifieke dingetjes en harmonie die wordt gebruiktquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]en jij noemt jezelf muzikant?
Movie scores bepaalden voor mij vaak echt hoe goed de film was, neem bijv.
Grappig, de films die ik voornamelijk goed vind worden eigenlijk wel bepaald door de muziekquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe, tja. Soms trekt een film je zo mee in het verhaal dat je even niet heel gedetailleerd op de harmonie van de muziek let. Ik hoor dan natuurlijk wel dat het mooie muziek is, maar niet de specifieke dingetjes en harmonie die wordt gebruikt.
Correct. Daarom is het jammer dat dit stuk in de aftiteling van de film zat.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe, tja. Soms trekt een film je zo mee in het verhaal dat je even niet heel gedetailleerd op de harmonie van de muziek let. Ik hoor dan natuurlijk wel dat het mooie muziek is, maar niet de specifieke dingetjes en harmonie die wordt gebruikt.
Goede film.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct. Daarom is het jammer dat dit stuk in de aftiteling van de film zat.
Ook een leuke score inderdaad van Ryuichi Sakamoto. Maar ik houd meer van de wat minder contemporary style scores. Meer de wat klassiekere John Williams stijl met muziek geschreven voor een groot filmorkest. Hans Zimmer speelt een beetje vals met z'n synths wat het makkelijker maakt en hij gebruikt vaak dezelfde trucjes wat het ook weer makkelijk maakt (maar dat doet Williams ook), maar is ook een goede componist.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]en jij noemt jezelf muzikant?
Movie scores bepaalden voor mij vaak echt hoe goed de film was, neem bijv.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |