abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115990478
Zwangerschap & geboorte

27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
04 september: lovelyjubbly1 (jongetje)
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***
18 januari: papillion
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo

05 februari: As1981
14 februari: Zillah666
22 februari: Logician78
22 februari: Fieder
25 februari: pessie en kleiduif
27 februari: Klumsy
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
20 maart: Barbabientje01
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

10 april: L0t
11 april: Bellelena
15 april: Poezebeest
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_115990770
Iemand leren kennen door FOK! :o
Wel gedurfd om zo uit hun zolderkamertjes te komen. :@
pi_115993210
Hier ook vergeten te jompelen gister *O*

Net de angelsounds gekocht, hoor alleen niets behalve mijn hartslag en een woesh
woesh.. misschien vanwege voorliggende placenta?
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:05:45 #4
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_115995895
is die woesh woesh niet je baby
W
Z
E
pi_115995913
woesh woesh is de navelstreng toch?
pi_115995948
Ja dat is de navelstreng denk ik O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115995994
Het klonk sneller dan mijn hartslag maar minder snel dan het hartje klonk in mijn herinnering.. Ik neem aan dat de placenta er dan voor ligt? Ben 7min aan het zoeken geweest nl. :') :@
pi_115996038
Logi, als het goed is zit je kindje nog onderin, dus daar rustig zoeken.
pi_115996073
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:12 schreef Mangostine het volgende:
Logi, als het goed is zit je kindje nog onderin, dus daar rustig zoeken.
Ik zal het morgen nog eens proberen dan heb nu iets boven mijn schaambeen gezocht, mag toch max. 10min per dag? En thx voor de reacties :*
pi_115996104
Ik wist niet dat er een maximum aan zat :@
pi_115996147
Ik heb het van horen zeggen, dus
pin me er niet op vast ;)
pi_115996162
quote:
17s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:15 schreef Kyara het volgende:
Ik wist niet dat er een maximum aan zat :@
Toevallig vanochtend pretecho gehad van een mevrouw die docente echografie is aan Fontys, en zij vertelde dat de temperatuur in de baarmoeder door de echogolven van zo'n Angelsound behoorlijk kan oplopen. En dat dat zeker voor een klein embryo/kleine foetus behoorlijk warm kan zijn. Dus ze was er geen voorstander van. Dat zal denk ik de reden zijn dat het maar zo kort mag per dag.
pi_115996224
Bedankt voor de uitleg!
pi_115996463
Dat klinkt wel plausibel :Y

Nou heb ik sowieso nooit heel lang geluisterd. Vaak meer even voor de bevestiging.
pi_115996670
Ja Logi *O*

Ik heb m ook pas gekocht en ook voorliggende placenta. Soms vind ik m in één keer en soms ook helemaal niet. Kleintje kan nog helemaal naar onder zwemmen schijnt?

Bij mn lies hoor ik mn eigen hartslag duidelijk, hartje van de kleine hoorde ik echt in t midden boven mn schaambeen. Zo kon ik ze vergelijken. Je kunt ook 15 seconden lang tellen en dat x4 doen. Moet minstens 120 zijn, anders ben jij t zelf.

Verder ook dat whoesh geluid, ik dacht zelf dat dat misschien zwemgeluidjes waren ofzo :P maar weet t niet.
Navelstreng klinkt minder duidelijk als t hartje maar wel zelfde ritme toch? Dus ook heel snel kloppen.
pi_115996694
Ze vertelde dat verloskundigen daarom in principe altijd maar zo kort mogelijk met hun dopplerapparaat luisteren. Hoe groter de baby wordt, hoe beter de warmte verspreid kan worden (het kind is dan immers een stuk groter en krijgt per gram minder hitte te verduren) en hoe minder de baby van de warmte merkt.
pi_115996763
De keren dat ik het hartje hoorde duurde het ook maar kort trouwens, dan hoorde je t weer vervagen en was 'ie weer weg :P verstopperd
pi_115998363
Mijn vk is er ook totaal geen fan van en dat stak ze zeker niet onder stoelen en banken. De geluidsgolven zijn vrij hoog en je kindje heeft er ook echt last van. Of ik asjeblieft niet zo'n ding wilde aanschaffen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115998512
In zkh zijn de regels ook veranderd
mijn vaste gyn heeft het hartje bij 10of zelfs 12 wk laten horen, volgens haar nieuw protocol omdat idd bewezen zou zijn vrucht er veel last van zou hebben
pi_115999034
Ik heb het hartje zelfs pas voor het eerst bij de 20 weken gehoord :Y

Vandaag kinderwagen gekocht O+
pi_115999165
Ik dacht dat het woesh-geluid het geluid is van bloed dat door een slagader stroomt, zoiets. Dus dat je dan net te 'ver' zit van een punt waar het als een hartslag klinkt, maar dat het wel krachtig genoeg is om de voortstuwing v/h bloed te kunnen horen. Voor zwemgeluid is het te regelmatig, denk ik.

Logi, ik denk dat als je écht de baby hebt gehoord, je niet zou twijfelen. Dat gaat zo ontzettend snel dat je het je niet eens hoeft af te vragen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 25-08-2012 21:06:34 ]
pi_115999593
Ja weet zeker van niet, ken na 3 kinderen het geluid wel. Alleen klonk et "woesh" mij niet bekend en mijn eigen hartslag klonk langzamer. Misschien toch nog even geduld hebben :) en idd niet te vaak en niet te lang.
pi_116000014
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:16 schreef Logician78 het volgende:
Ja weet zeker van niet, ken na 3 kinderen het geluid wel. Alleen klonk et "woesh" mij niet bekend en mijn eigen hartslag klonk langzamer. Misschien toch nog even geduld hebben :) en idd niet te vaak en niet te lang.
Ik denk dat je de extra doorbloeding van de baarmoeder hoort?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_116000283
Wie weet iets leuks om te vragen voor de baby als kado van nieuwe opa en oma? Dingen als kinderwagen en babykamer, box ed heb ik allemaal. Maar natuurlijk willen ze iets geven. Ik heb gewoon geen idee.
pi_116000582
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 20:33 schreef Ticootje het volgende:
Wie weet iets leuks om te vragen voor de baby als kado van nieuwe opa en oma? Dingen als kinderwagen en babykamer, box ed heb ik allemaal. Maar natuurlijk willen ze iets geven. Ik heb gewoon geen idee.
Een bumbo of doomoo (schrijf je dat zo?)
Met een meidenkwartet
pi_116000621
Weer terug van een heerlijke vakantie in de Ardennen. Ik heb erg genoten. Ik zag in het update topic dat er een aantal bevallen zijn. Troeta, SupemeEvil, Bunny, Labelloo en Vamporotica, gefeliciteerd.
Verder niks bijgelezen, behalve deze bladzijde dan.

Ik ben ondertussen 18 weken. Duidelijk buikje (voor de mensen die mij kennen in ieder geval) maar qua gewicht nog niks aangekomen. Voel me verder helemaal goed en dinsdag heb ik contole bij de VK. Een week later heb ik de 20 weken echo. Ikzelf heb het gevoel dat ik een jongen krijgt, mijn zus is overtuigd dat het een meisje is. Een van ons heeft in ieder geval gelijk
pi_116000624
autostoeltje? kinderstoel? speelgoedkist?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116000634
Laat ze een spaarrekening openen?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:01:25 #29
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116001668
Kledingcheque voor het geval dat het een jongetje wordt? Praktisch en leuk: zij betalen alle kleding de eerste tijd en jij zoekt et uit :+ .
Oeh, een trip trap: geen idee of je die al hebt maar ook wij hebben vrij klein gewoond met Nathan en ik vond de trip trap heel weinig ruimte innemen en daarmee echt ideaal.

WB omentielvo! Wow zeg dat je nog niets bent aangekomen, ik ben nu al dikker dan mn vriendin die 5 weken op mij voorloopt :')
pi_116001711
Ben je van het dragen tico?
Ik lees de ideeën graag mee...
pi_116004999
Jee, realiseer me ineens dat ik komende week al 30 weken zwanger ben :D Het leek eerst nog steeds zo ver weg, mijn datum. Maar komt ineens toch wel hard dichterbij :+
pi_116006392
Coco :o
Hoe ver ben ik dan wel niet? Ik heb gewoon over max 2 maanden een kind O+
pi_116006981
Hoe eng is dat :D
Het is niet dat ik er tegenop kijk ofzo .. Maar gewoon vet maf :D .. Ik ga het mee maken, maar kan me nu echt totaal geen voorstelling maken ervan. Maar dames, blijf in jezelf geloven. We kan do it!! :Y) ^O^
pi_116012186
Kun je nagaan hoe eng het is als je over 2 dagen al uitgerekend bent! :o :%
pi_116014541
Cantare :{w Dat gaat te ver.

Morgen hè..!
  zondag 26 augustus 2012 @ 06:30:12 #36
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116014586
Pff... Echt enorm lekker gegeten gister, uit eten geweest want jubileum van meneer en mij O+, teveel gegeten of course, maarja, dat moest want het was gewoon lekker :9
En nu natuurlijk wakker. Al vanaf half 5 hoor, maagzuur. Dus even een rennie en weer proberen te slapen, maar niks. Regen hielp ook niet, en ondertussen is mevrouw ook een lekker feestje aan het bouwen in mn buik omdat ik ook wakker ben :') O+ Heel gezellig. Maar ben er dus maar uit gegaan en ben maar gaan 'ontbijten' lees: banaan en kopje thee :') :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 26 augustus 2012 @ 07:43:21 #37
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116014743
Dat klinkt goed, en van harte met jullie jubileum :)

Hier ook sinds 6am op, zoals bijna elke ochtend.

Maar vanmorgen was toch wel extra speciaal aangezien mijn oudste vanmorgen terugkwam van zijn eerste avonje werken als glazenjongen/gardarobejongen. Gelukkig is alles goed gegaan en vond hij het erg leuk.

Vreemd idee dat hij straks alweer 17jr wordt 8)7
pi_116015003
Ik zat nu te kijken naar een echte co sleeper die dan wel als ledikant ook omgebouwd kan worden.
Kinderstoel, autostoeltje, wipper. Dat heb ik allemaal al. Ik ben gewoon zo goed als compleet van de kringloop. Maar ze wilt perse iets geven.
pi_116015042
Boxkleden? Babygym? Muziekdoosje/mobiel? Babyfoon?

Ik was vannacht om 4 uur klaarwakker }:|

En morgen weer werken na 3 weken vakantie is ook niet leuk. Zeker niet aangezien de kwaaltjes flink verergerd zijn de afgelopen weken (vermoeidheid dus). Ben benieuwd hoe het gaat dus.

Toen ik gister mijn hhulp op de hoogte heb gebracht, bleek ook nog dat ze in mijn vakantie langs zijn geweest voor de kratten terwijl ik me afgemeld had voor die week. Dus aanbellen en aan mijn hulp de kratten gevraagd. Hulp heeft het hele huis afgezocht en gevonden waar ik ze verstopt had en aan de meneer meegegeven. Ze dacht dat het nog van Midas was :')
pi_116015069
Jemig Logi, dan kwam ie wel heel laat/ vroeg thuis! Maar leuk hoor, jouw grote :7

Tico, wil je niet iets van een nieuwe kast of een behangboom ofzo?
Of een mooie nieuwe verzorgingstas?
  zondag 26 augustus 2012 @ 09:27:37 #41
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116015169
quote:
17s.gif Op zondag 26 augustus 2012 09:06 schreef Kyara het volgende:

Toen ik gister mijn hhulp op de hoogte heb gebracht, bleek ook nog dat ze in mijn vakantie langs zijn geweest voor de kratten terwijl ik me afgemeld had voor die week. Dus aanbellen en aan mijn hulp de kratten gevraagd. Hulp heeft het hele huis afgezocht en gevonden waar ik ze verstopt had en aan de meneer meegegeven. Ze dacht dat het nog van Midas was :')
Haha! Ik vind et grappig! Wat zei ze verder?

Tico, ik zou toch gaan voor de doomoo seat :P . Ik heb die gebruikt toen Nathan met 7 weken in het ziekenhuis lag en vond het er zo comfi uitzien. 2de hands zijn ze helaas al 80 euro :') . Maar, ik denk dat in jouw geval een co-sleeper ook een heel goed cadeau is!

Logi, je kids zijn dus weer terug? *O*
  zondag 26 augustus 2012 @ 09:35:35 #42
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116015222
Tico, misschien een pret echo of geboortekaartjes of luier uitzet :D

De kleintjes komen volgend weekend weer, dus nog 1 weekje doorbijten.
De oudtste is de hele vakantie thuis geweest, en ging gister dus voor het eerst in de horeca werken en was vanmorgen om 6am thuis (stiekem fijner dan om 4u aangezien het nu al licht was). Dus samen even een kopje thee gedronken en gepraat over hoe het was en nu ligt ie op bed.
Ik zal zo eens een foto van hem in het foto topic plaatsen, 'tis niet normaal hoe snel ze groot worden :X
pi_116015311
Ja een pretecho, dat is een leuk idee inderdaad! Daar zou ik in elk geval blij mee zijn geweest :)

Het dametje in mijn buik heeft volgens mij besloten nu echt in te dalen. Mijn buik hangt opeens veel lager en heeft een andere vorm. Zal deze week eens een foto plaatsen, dan kunnen jullie mee oordelen :P Woensdag bij de vk zal ik het wel horen.

Ik ben vandaag jarig *O* *O* *O* Heb me aan het begin van mijn zwangerschap nog wel afgevraagd of ik zou bevallen op mijn 24e of 25e :P 25 it is!
Normaal gesproken ben ik op eigen feestjes alleen maar aan het zorgen en aan het doen (en geniet ik er nooit zo van..) Maar ik heb me voorgenomen om vandaag gewoon echt mijn gemak te houden. Mijn man moet maar meer helpen en de visite weet de koelkast ook te vinden. Het is toch allemaal 'eigen volk'.

Oh en gisteren een videocamera gekocht, zodat we de kleine straks kunnen filmen. O+

Én de schilderijtjes opgehangen op de babykamer. Nu alleen nog na mijn verjaardag de box beneden opzetten. En dan zijn we *slik* zo ongeveer klaar voor haar komst :o

Zo dit was weer mijn ego-post :P Met de rest ook alles goed??
  zondag 26 augustus 2012 @ 09:48:45 #44
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116015350
*O* Van harte!! En geniet van je relax verjaardag!
pi_116015356
Feli Kwis! w/
pi_116015391
Gefeliciteerd *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116015395
Gefeliciteerd Kwisted, geniet er maar van vandaag w/
pi_116015402
Gefeliciteerd Kwisted! Geniet er lekker van O+
pi_116015755
Gefeliciteerd Kwisted! *O*

Pessie, ze vond het heel leuk en had het totaal niet verwacht. :D