Waarom niet? De RIAA kan het geld goed gebruiken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 07:07 schreef J.Appleseed het volgende:
Dit is toch niet serieus, of wel?
Damn. Dat is wel echt triest, een half miljoen dollar voor 11 liedjesquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 07:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom niet? De RIAA kan het geld goed gebruiken.
Hij is nu 29 en moet 675.000 dollar ophoesten.quote:
maar een rechter heeft nu geoordeeld dat de boete niet buitenproportioneel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij is nu 29 en moet 675.000 dollar ophoesten.
Stel hij wordt 75 jaar, dan kan hij nog 46 jaar betalen.
675.000 / 46 = 14.673,91 dollar per jaar ofwel 1222,82 dollar per maand.
En dat de rest van zn leven
Hij mag wel een baantje erbij nemen!
Zo'n nummer kost 99 centquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:31 schreef Karina het volgende:
22.000 dollar per muziekbestand.Waar is dat bedrag op gebaseerd? Wat kost een nummer als je het legaal download? 2 dollar of zo? Het moeten wel heeeel bijzondere nummers zijn geweest dus
en dan weer naar de rechter stappen, dat je geen geld hebt om eten te kopen. ben benieuwd of dit kan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:21 schreef vosss het volgende:
Ik zou serieus de bijstand in gaan. Dikke vinger. Dan kost ik meer dan ik kan betalen.
Niet buitenproportioneel my ass. Geen enkele Jan Modaal kan dergelijke bedragen ophoesten.
En die vent is dus gewoon klaar met zijn leven. Om 31 liedjes. Nee hoor, dat is niet buitenproportioneel.![]()
![]()
Dan moet je dus ook eten gaan downloaden, krijg je een nog hogere boetequote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dat je geen geld hebt om eten te kopen.
Het ging ook om het verspreiden ervan. Maar goed, dan nog gaat het natuurlijk nergens overquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:31 schreef Karina het volgende:
22.000 dollar per muziekbestand.Waar is dat bedrag op gebaseerd? Wat kost een nummer als je het legaal download? 2 dollar of zo? Het moeten wel heeeel bijzondere nummers zijn geweest dus
Nou, inderdaad. Miljoenen mensen doen hetzelfde, maar er moet zo nodig een voorbeeld worden gesteld ten kostte van iemands verdere leven.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:21 schreef vosss het volgende:
Niet buitenproportioneel my ass. Geen enkele Jan Modaal kan dergelijke bedragen ophoesten.
En die vent is dus gewoon klaar met zijn leven. Om 31 liedjes. Nee hoor, dat is niet buitenproportioneel.![]()
![]()
Hij heeft ze toch gedownload, niet geüpload? Dan heeft 'ie ook niets verspreid.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het ging ook om het verspreiden ervan.
Er staat alleen downloaden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het ging ook om het verspreiden ervan. Maar goed, dan nog gaat het natuurlijk nergens over
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hij heeft ze toch gedownload, niet geüpload? Dan heeft 'ie ook niets verspreid.
Ik las net in een ander bericht dat het ook om het verspreiden ging.quote:
edit: was blijkbaar exact hetzelfde bericht, het staat hier ook in de OPquote:In 2007 klaagde een verzameling van platenmaatschappijen Tenenbaum aan voor het downloaden en delen van in totaal 31 muziekbestanden.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)aden-van-mp3-s.dhtml
Dit was natuurlijk ook niet slim hè. (niet dat je daar vervolgens bijna 700.000 dollar voor zou moeten betalen).quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 06:57 schreef tong80 het volgende:
De rechtbank tilde zwaar aan het feit dat Tenenbaum doorging met downloaden na zijn eerste waarschuwing.
Ah het is nog vroegquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Ik las net in een ander bericht dat het ook om het verspreiden ging.
[..]
edit: was blijkbaar exact hetzelfde bericht, het staat hier ook in de OP
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |