Och, zoveel is niet nodig om het veel beter te laten zijn dan nuquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:06 schreef Erasmo het volgende:
Een paar jaar geleden was het echt veel beter gesteld op het gebied van opleidingen..
Ik wilde destijds een studie volgen, vette pech voor AchJa.... Want BOT, dus verzekerd van werk. Studie geneuzel was alleen voor de BBT'ers, want die moesten de arbeidsmarkt weer op... Goh, al die gemaakte beloftes...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:04 schreef Esses het volgende:
[..]
Het aangepaste AMAR is wel ideaal! Nu mag je gewoon per 1000 euro een jaar langer dienen (of wat het was, moet ik ff nazoeken)
hihihiquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wilde destijds een studie volgen, vette pech voor AchJa.... Want BOT, dus verzekerd van werk. Studie geneuzel was alleen voor de BBT'ers, want die moesten de arbeidsmarkt weer op... Goh, al die gemaakte beloftes...
Neem je zelf niks?quote:
Twee voor jou, twee voor mijquote:
Jij mag het nog volgen, ik kreeg keihard een verbod... Want BOT en had geen ruk met mijn werk te maken en was niet te combineren volgens de hogere legerleiding. Dat was het verhaal 15 jaar geleden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:13 schreef Erasmo het volgende:
Bijna alle studies die ik op het oog heb hebben ook praktijkdagen en dat is gewoon niet te doen qua planning
Hoho wat ik nu wil volgen moet ik ook zelf dokken en in eigen tijd doen. Alleen als ik eerst anderhalf jaar de wal op ga om korp te worden heb ik misschien een klein kansje dat ik werktuigbouw of ict mag doen voor de baas.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij mag het nog volgen, ik kreeg keihard een verbod... Want BOT en had geen ruk met mijn werk te maken en was niet te combineren volgens de hogere legerleiding. Dat was het verhaal 15 jaar geleden.
Goh, klinkt bekend.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij mag het nog volgen, ik kreeg keihard een verbod... Want BOT en had geen ruk met mijn werk te maken en was niet te combineren volgens de hogere legerleiding. Dat was het verhaal 15 jaar geleden.
Hmm, maar nu moet je zo nog wel een keer halen dan.quote:
KMar realiteit. 1 plaats, 150 man....quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoho wat ik nu wil volgen moet ik ook zelf dokken en in eigen tijd doen. Alleen als ik eerst anderhalf jaar de wal op ga om korp te worden heb ik misschien een klein kansje dat ik werktuigbouw of ict mag doen voor de baas.
Maar je weet hoe dat dan gaat, drie plaatsen en de halve marine die er op solliciteert.
Geeft niet, moet nog oefenen voor veteranendag volgend jaarquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hmm, maar nu moet je zo nog wel een keer halen dan.
Heet toevallig Remco?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:25 schreef 026Remco het volgende:
Heerlijk al die jonge mensen hier die het allemaal zo utopisch zien binnen defensie, doet me denken aan iemand die ik kende ongeveer 7 jaar geleden...
quote:
Wat snap jij niet aan verbod? Destijds had je het Boco waar je zaken mee moest doen als militair. Verboden terrein voor de BOT'er.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoho wat ik nu wil volgen moet ik ook zelf dokken en in eigen tijd doen. Alleen als ik eerst anderhalf jaar de wal op ga om korp te worden heb ik misschien een klein kansje dat ik werktuigbouw of ict mag doen voor de baas.
Maar je weet hoe dat dan gaat, drie plaatsen en de halve marine die er op solliciteert.
Als ik nu een opleiding wil volgen moet ik ook zelf de NCOI bellen hoor, daar heeft def helemaal niks mee te maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan verbod? Destijds had je het Boco waar je zaken mee moest doen als militair. Verboden terrein voor de BOT'er.
Deze week 2e oefening gehad, ik was wel mee, maar niet inzetbaar. Afgelopen maandag is gebleken dat ik een longinfectie heb en om de hoest te onderdrukken kreeg ik codeïne. zijnde niet in paracetamol vorm, maar puur. Dat spul heeft als bijwerkingen dat je versuft en concentratieverlies.quote:
Boh, balen van de longinfectie. Ik weet wat pure codeïne doet uit ervaring. Dus terrecht lijkt mij dat je geen wacht mocht lopen. Geen antibiotica voor de infectie? Codeïne onderdrukt voornamelijk het hoesten, heeft mij in het verleden eens een dubbel longontsteking opgeleverd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:40 schreef 026Remco het volgende:
[..]
Deze week 2e oefening gehad, ik was wel mee, maar niet inzetbaar. Afgelopen maandag is gebleken dat ik een longinfectie heb en om de hoest te onderdrukken kreeg ik codeïne. zijnde niet in paracetamol vorm, maar puur. Dat spul heeft als bijwerkingen dat je versuft en concentratieverlies.
Ik moest er een om 18:00 innemen en een voor het slapen, omdat dan de hoest het ergst was en dat garandeerde dan een werking van 12 uur. Met andere woorden ik was de dag erop rond een uur of 12-1 pas weer helemaal bij. Natuurlijk kun je niet op je bed blijven liggen, dus terwijl mijn groep bezig was met dingen doen heb ik me zo nuttig mogelijk gemaakt op de CP.
Ik kon bijvoorbeeld 's nachts niet meedraaien in de wacht, omdat ik dan in slaap zou vallen. Ik heb niet gemerkt dat ik er scheef op aangekeken wordt, maar ik kan me wel voorstellen dat er een aantal hebben gedacht dat ik maar een beetje mats heb.
De enige reden waarom ik eigenlijk dus ook mee was, was omdat we gisteren onze wapens hebben ingeschoten.
Gelukkig is het nu allemaal een stuk beter, ik hoest nog wel, maar niet meer genoeg om die medicijnen te nemen. Vandaag in de ochtend een stukje onderhoud gedaan en vanmiddag lekker hard gelopen en een paar heuveltjes en trapjes mee gepakt. Daarna konden we nog even het zwembad induiken en toen was het alweer weekend.
Vanavond is het plan om naar de gouden bal (onderofficiersmess) te gaan. Door ons wordt namelijk niet zo moeilijk gedaan over wie wel of niet een bepaalde mess in mag. En de gouden bal is gewoon zoveel makkelijker. Daar streep je gewoon af wat je drinkt en je betaalt gewoon als je je salaris weer hebt. Ik sta nu weer op 0 want vandaag heb ik maar even voor afgelopen maand betaalt.
Morgen gaat de duik cursus weer verder en wat ik in de avond ga doen weet ik nog niet.
Toen ik bij de arts kwam was ik ondertussen al 2 weken de longen uit mn lijf aan het hoesten, dus de infectie was ondertussen al grotendeels weg, maar de irritatie was er nog.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Boh, balen van de longinfectie. Ik weet wat pure codeïne doet uit ervaring. Dus terrecht lijkt mij dat je geen wacht mocht lopen. Geen antibiotica voor de infectie? Codeïne onderdrukt voornamelijk het hoesten, heeft mij in het verleden eens een dubbel longontsteking opgeleverd.
Ach, als je jezelf weer beter voelt, dan gaat het wel goed denk ik.
Leuk dat gouden bal, ik begrijp nu ook beter waarom je geen geld over kan houden aan je uitzending
Hou ons op de hoogte, ik vind het leuk om dit soort verhalen te lezen
Zelf herstellend vermogen van het lichaam blijft mij toch verbazen. Maar goed codeïne blijft zalig spul om op te slapenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:05 schreef 026Remco het volgende:
[..]
Toen ik bij de arts kwam was ik ondertussen al 2 weken de longen uit mn lijf aan het hoesten, dus de infectie was ondertussen al grotendeels weg, maar de irritatie was er nog.
En de prijzen vallen best mee in de gouden bal. Vrijdag is het daar meestal nog lang gezellig en op zaterdag gebruik ik het meestal om wat in te drinken, want de uitgaansgelegenheden hier vragen bijna Nederlandse prijzen.
Kan het vandaag alleen niet te gezellig maken, want de duikcursus begint morgen om 09:00
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |