Wacht....quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:24 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, je moet je huis, gas elektra water etc. allemaal betalen, daar blijft een klein deel van over wat je kan gebruiken zelf. Als je daar delen van spaart kan je ook wel een opleiding betalen.
De meeste doen GROP.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Ligt er aan welke V&V ze gedaan hebben. Maar ja, velen zullen nog tegen de muur lopen.
AchJa houd ook geen fuck over he, vooral niet met opvreters in huis.quote:
Dat is het voordeel van VeVa... Vuilnismannen zijn altijd nodig.quote:
Je stopt er aan de ene kant geld in en aan de andere kant komt er poep uitquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:44 schreef Esses het volgende:
[..]
AchJa houd ook geen fuck over he, vooral niet met opvreters in huis.
Ach wat is afzeiken toch makkelijk als blauwe.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:45 schreef Esses het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van VeVa... Vuilnismannen zijn altijd nodig.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:46 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ach wat is afzeiken toch makkelijk als blauwe.
Nee hoor, ik zeik je niet af. Dat is inderdaad verschrikkelijk makkelijk. Ik probeer je tot nadenken aan te zetten. Maar dat is lastig met jouw niveau (ja, dat is ook een correcte spelling). Zie je wel, zo makkelijk is afzeiken togquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:46 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Nouja, de realiteit is wel dat een soldaat na zijn dienstcontract niet zo veel baanmogelijkheden heeft op de arbeidsmarkt. Geen of geen relevante diploma's.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:46 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Dat dus, mijn HAVO koste 110 per maand.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:43 schreef Esses het volgende:
[..]
15 eu? Dan kan je na 10 nog geen jaar van je studie betalen(collegegeld)
Wil je na je HAVO nog door?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat dus, mijn HAVO koste 110 per maand.
Het was een voorbeeldquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dat dus, mijn HAVO koste 110 per maand.
Jouw kale loon is na 4 dienstjaren als sgt ongeveer (correct me if I'm wrong) 1500 euro. Hoeveel daarvan wil je gaan wegzetten? Je wilt ook nog eens het huis uit, enig idee hoe duur dat is? Een auto? Beurten aan je auto? Noem het maar op.quote:
En wie is dat voorbeeldquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:47 schreef Esses het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeik je niet af. Dat is inderdaad verschrikkelijk makkelijk. Ik probeer je tot nadenken aan te zetten. Maar dat is lastig met jouw niveau (ja, dat is ook een correcte spelling). Zie je wel, zo makkelijk is afzeiken tog![]()
. Dat ligt
![]()
niet aan mij.
We hebben hier op het forum een voorbeeld rondlopen van hoe makkelijk je het hebt als je zonder opleiding bij DEF gaat en je plannen veranderen onverwacht.
Wil een HBO gaan doen maar het is even lastig passen en meten qua werk. Zit eventueel te kijken voor een HBO werktuigbouwkunde met nadienplicht maar dan moet ik eerst anderhalf jaar de VVO inquote:
Ik denk procentueel gezien een hoop mensen er niet eens aan beginnen omdat ze druk zijn. Of het bij de KM makkelijker is dan bij andere onderdelen weet ik niet. De regels zijn hetzelfde alleen de instelling van de leiding verschilt. Twee van mijn mannen hebben de afgelopen drie jaar een HBO opleiding afgerond, een daarvan werd deels vergoed door de marine.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Havo is geen studeren. Dat kan je nog met twee vingers in je neus. HBO of WO, ja het kan. Maar gaat het gebeuren? Kijk om je heen. Jij kent ontzettend veel collega's die het gedaan hebben. Maar procentueel? En waarom is het bij jullie wel mogelijk? Is het bij andere onderdelen niet moeilijker? Voornamelijk onderdelen waar bredebradda op hoopt?
Ja dat klopt... en?quote:Heul heul duur.
quote:Ja, klopt. Want waarom zouden ze geld weggooien beboeten?
ALs ik begin bij DEF ben ik nog niet het huis uit. Op een auto kan je ook besparen door een zuinige auto te kopen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:51 schreef Esses het volgende:
[..]
Jouw kale loon is na 4 dienstjaren als sgt ongeveer (correct me if I'm wrong) 1500 euro. Hoeveel daarvan wil je gaan wegzetten? Je wilt ook nog eens het huis uit, enig idee hoe duur dat is? Een auto? Beurten aan je auto? Noem het maar op.
Ik reageer eerst even op de laatste. Uit ervaring weet ik dat LOI nogal wat lager ingeschat word dan reguliere opleidingen. Als ze de keuze hebben, is het jammer voor je. De instelling van de leiding, heb jij nog mensen onder je gehad die nu een opleiding vergoed wilden hebben? Zijn ze in hun gezicht uitgelachen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:51 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Ik denk procentueel gezien een hoop mensen er niet eens aan beginnen omdat ze druk zijn. Of het bij de KM makkelijker is dan bij andere onderdelen weet ik niet. De regels zijn hetzelfde alleen de instelling van de leiding verschilt. Twee van mijn mannen hebben de afgelopen drie jaar een HBO opleiding afgerond, een daarvan werd deels vergoed door de marine.
[..]
Ja dat klopt... en?
[..]
Nogmaals, ER en waarschijnlijk kan Hoogvlieger je ook wel wat vertellen over plannen die anders lopen dan je wilt.quote:
vind ik leukquote:
Werktuigbouwkunde is bij jou weer werkgerelateerdquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wil een HBO gaan doen maar het is even lastig passen en meten qua werk. Zit eventueel te kijken voor een HBO werktuigbouwkunde met nadienplicht maar dan moet ik eerst anderhalf jaar de VVO in
AchJa denkt aan het begin van de maand al dat hij zijn geld beter in de kachel kan stoppen, heeft hij er iig wat extra warmte van.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:44 schreef Esses het volgende:
[..]
AchJa houd ook geen fuck over he, vooral niet met opvreters in huis.
Je kan de poep die er aan de achterkant uitkomt in de kachel gooien. Koppie koppie éh!? éh!?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
AchJa denkt aan het begin van de maand al dat hij zijn geld beter in de kachel kan stoppen, heeft hij er iig wat extra warmte van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |