abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116241655
Oh Martine, dat klinkt hoopvol! Ik heb het even gemist maar heb je je eisprong getest 2 weken terug of is het een gok? Want misschien ben je dan een paar dagen te vroeg? En test je over een paar dagen alsnog positief. Ik weet van afgelopen keer dat ik dit een slopende dag vind. Kun je je nog inhouden om vanavond niet te testen? ;)
E.
pi_116242769
nou ik vind t behoorlijk lastig om geduld te hebben ,ik heb niet getempratuurd en weet niet percies wanneer mn eisprong was. Maar t is vandaag 4 weken terug dat ik ongesteld werd. Mn cyclus is altijd heel regelmatig geweest voor mn eerste zwangerschap, maar heb zodra t kon een mirena laten plaatsen welke er nu ongeveer 3 maanden uit is. Ik verwacht niet dat ik deze positief ga testen heb nu wat last van buikpijn... Misschien toch een menstruatie die opgang komt al voel ik me helemaal belabberd (kop vol snot etc).
Ik ben iemand die niet veel geduld heeft, ik wilde al veel langer voor een 2de kindje gaan maar mn man hield de boot nog even af. Nu t dan eindelijk zover is wil ik ook heel graag zwanger zijn. Mn eerste zwangerschap was 1 lucky shot zullen we maar zeggen (dus dat had ik stiekum nu ook gehoopt). Daarbij is mn beste vriendin zwanger en t lijkt me zo leuk om saampjes zwanger te zijn.
Genoeg gezeurd... Over op de orde van de dag, straks met een bak B&J ijs op de bank voor de tv. Mn kleine man gaat zo naar bed en mn man gaat op verjaardag bij vrienden....

[ Bericht 55% gewijzigd door martine1984 op 31-08-2012 18:55:16 ]
pi_116242988
Spannend martine! Testje doen of gewoon nog even verder afwachten?
't es tit tat 't ut es!
pi_116243230
Zo duur zijn ze niet, en het geeft misschien weer even rust in je hoofd. En deze zeurmodus heeft iedereen wel eens ;)
pi_116250574
Inderdaad, ik zou morgen gewoon nog eens testen joh. Dan weet je het in ieder geval.

Ik hoop eind volgende week mijn eisprong weer te krijgen, al zou het me ook niet verbazen als het langer duurt door de miskraam. De vorige keer duurde het 12 weken maar dat was ook een langere zwangerschap natuurlijk. Het kan best dat mijn cyclus er dit keer niets van mee krijgt, dat hoop ik!
E.
pi_116253190
Ik hoop het ook!!
pi_116262663
nog steeds geen bloed hier, net ff een testje gedaan (kon me niet inhouden) maar wederom negatief... nu ga ik echt niet meer testen tot dat mn ongesteldheid opgang komt. zometeen maar eens even lezen hoe t werkt met temparaturen en ovulatie testen.
pi_116263313
Dat is jammer Martine.. Maar dat zou dan betekenen dat je eisprong later is geweest dus kan de test over een paar dagen alsnog positief zijn. En anders is het heel balen en hebben jullie volgende ronde meer succes hopelijk. Temperaturen doe ik niet, ovulatietesten wel. Die zijn heel goedkoop via internet te bestellen. Het werkt net zoals een zwangerschapstest, met urine. Enige verschil is dat bij een zwangerschapstest 2 streepjes altijd positief is en bij een ovulatietest niet. Daar moeten beide streepjes even donker of het teststreepje nog donkerder zijn om positief te zijn. Is hij positief heb je binnen 24 tot 48 uur je eisprong en kun je dus gericht seks gaan hebben. :*
E.
pi_116264099
jammer Martine, maar wie weet is het zoals sparkling zegt en test je over een paar dagen wel positief.

hier is het 'slakkengehalte' alweer hoog, :') dus ik verwacht ook volgende week mijn eisprong. ik ga niet temperaturen of ovulatietesten doen. we gaan gewoon voor de pret in bed! of op de bank of....ergens anders :P

ga jij wachten tot je weet of je cyclus weer op gang is sparkling?
vragen mag!
pi_116282691
Oeh vulpenballetje, veel plezier alvast dan. Ik hoop echt dat je niet lang hoeft te wachten op een mooie plakkerd :*

Wij gaan er direct weer voor deze ronde. Ik voel altijd goed wanneer mijn eisprong eraan komt en ik moet eerlijk zeggen dat we sowieso vaak genoeg seks hebben om raak te kunnen schieten ;) ik word erg nerveus van het idee weer zwanger te kunnen raken maar wachten helpt daarbij ook niet. En een angststoornis hebben ook niet. Ik heb hem tegenwoordig goed onder controle hoor, maar niet zo best als ik zwanger ben blijkbaar. Ik denk dat ik misschien begeleiding moet vragen bij het proces. Algemeen genomen gaat het hartstikke goed maar de vorige keer tijdens de zwangerschap was ik al zo vreselijk angstig, ik durf eigenlijk niet zo goed meer. Twijfels, twijfels.. Ik voel me ook zo falen als ik begeleiding nodig heb om een zwangerschap goed door te komen. En kan ik dan wel een goede moeder zijn? Stomme gedachtes!
E.
pi_116284832
Nee joh, helemaal geen stomme gedachtes... Nah ja, ze helpen ook niet, maar ik denk dat ze wel heel normaal zijn... En helaas, waarschijnlijk blijven ze (totdat je kind het huis uit gaat ofzo)
Succes met klussen!

Ik doe zelf mijn best ook er even niet mee bezig te zijn. Denk dat ik volgende week weer gewoon ongesteld word...

Heb wel het gevoel dat mijn peuter de laatste tijd weer ietsjes beter in zijn vel zit. Het is weer echt gezellig af en toe. Dat doet wel wonderen voor mijn twijfels..
pi_116300489
deze poging is definitief mislukt, t bloedbad is begonnen. Bleh.... Ach we gaan er gewoon weer opnieuw voor. Nieuwe ronde nieuwe kansen
  zondag 2 september 2012 @ 13:08:56 #113
58560 Oksel
Gezellig.
pi_116300812
Kun je ook testen of een dame daadwerkelijk een eisprong heeft?
pi_116301490
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:08 schreef Oksel het volgende:
Kun je ook testen of een dame daadwerkelijk een eisprong heeft?
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:46 schreef .Sparkling. het volgende:
Dat is jammer Martine.. Maar dat zou dan betekenen dat je eisprong later is geweest dus kan de test over een paar dagen alsnog positief zijn. En anders is het heel balen en hebben jullie volgende ronde meer succes hopelijk. Temperaturen doe ik niet, ovulatietesten wel. Die zijn heel goedkoop via internet te bestellen. Het werkt net zoals een zwangerschapstest, met urine. Enige verschil is dat bij een zwangerschapstest 2 streepjes altijd positief is en bij een ovulatietest niet. Daar moeten beide streepjes even donker of het teststreepje nog donkerder zijn om positief te zijn. Is hij positief heb je binnen 24 tot 48 uur je eisprong en kun je dus gericht seks gaan hebben. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116302252
Precies dat hierboven dus, Oksel. Sensitest.nl is een goede en goedkope site. Ze leveren lekker snel!
Overigens wil een positieve test geen garantie geven dat er ook daadwerkelijk een eisprong komt. De test meet toename van het LH hormoon die vooraf gaat aan een eisprong. Een enkele keer komt het niet tot een eisprong en probeert het lichaam het later nog eens. Daarom temperaturen veel vrouwen ook nog, maar daar weet ik niets vanaf. Ik word altijd 2 weken na een positieve ovulatietest ongesteld en ook al 2x zwanger geraakt door het testen.
Even een kleine aanvulling: niet letterlijk door het testen natuurlijk hè ;) hahah!

Martine, jammer zeg! Gelukkig weet je nu wel waar je aan toe bent :) op naar de volgende ronde!

[ Bericht 10% gewijzigd door .Sparkling. op 02-09-2012 13:57:11 (Nog een aanvulling ;)) ]
E.
pi_116324951
ik ben ergens wel blij met de ongesteldheid, nu is de onzekerheid afgelopen en weet ik dat t mislukt is. Al wist ik wel dat t mislukt was deze maand maar mn man dacht dat ik wel zwanger was. Dus dan ga je zelf ook weer twijfelen. Volgende ei sprong zal in onze vakantie vallen dus dan hebben de tijd om te klussen ;)
pi_116339431
Martine, dat is ook altijd gevaarlijk. Een paar maanden terug zei mijn zus dat ze het gevoel had dat ik zwanger was. Ik uiteraard al blij maar helaas.. Sinds die tijd heeft ze geleerd haar mond te houden ;) mijn man zegt sowieso nooit wat voor gevoel hij heeft, zelfs niet als ik dat aan hem vraag. Hij zegt altijd geen idee te hebben en gewoon af te wachten.
Gaan jullie ook op vakantie? Een kindje gemaakt op vakantie zou leuk zijn! :D

Hier nog geen teken van een aankomende eisprong. Maar de miskraam is morgen pas 2 weken geleden dus ik verwacht ook niets. Al hoop ik wel dat hij deze week nog komt ;) ik dacht eerst dat hij juist volgende week beter kon komen vanwege de vakantie. Maar juist als ik volgende week een eisprong krijg word ik ongesteld op vakantie. Dat zou toch behoorlijk balen zijn.. Dat is toch wel het grootste nadeel van geen pil meer slikken hè? Totaal geen controle meer over wanneer je menstruatie komt.
E.
pi_116343092
sparkling we gaan op vakantie. Onze zoon is in Barcelona verwekt en met een beetje mazzel de volgende in Weert, wel een stuk minder exotisch maar niet minder gewenst.

Die ongesteldheid is inderdaad niet meer te plannen helaas.... En dan is t ook nog eens een keer enorm heftig (tenminste bij mij). T is dat ik niet zwnager kan worden met een spiraal anders had ik hem mooi laten zitten :)
pi_116355662
Sparkling ook hier een angststoornis :W
Ik zak nu sinds een week elke morgen een put in dankzij die fijne hormonen. Heb de verloskundige gebeld en die begon over "Babyblues". Ik heb het nog niet opgezocht maar het is hulpverlening speciaal voor mensen zoals jij en ik. Ik twijfel zelf nog of ik er niet zelf doorheen kom, tot nu toe gaat het maar ik wil niet te laat zijn en echt diep vallen.

En je wordt heus wel een goede moeder, ik merk nu wel heel letterlijk dat het veel harder aankomt nu ik zwanger ben dus we mogen verwachten dat het na de bevalling ook weer wat minder heftig wordt. En nu aan de slag jij! ~O>
pi_116356150
Ik kom mij melden hier! 16 augustus is de Mirena verwijderd, wij gaan voor een tweede kindje. O+

Geen idee van mijn cyclus, allemaal erg onduidelijk, maar ik hoop evengoed dat het snel raak is. :)
pi_116356256
Post #100! Ik meld me dan ook maar hier. :7
pi_116356356
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:33 schreef fokking.fokker het volgende:
Post #100! Ik meld me dan ook maar hier. :7
Hij hoort bij mij. :')
pi_116357332
Welkom fokking.fokker en L-E !
pi_116359311
Welkom samen! Succes en hopelijk zien we jullie niet te lang in dit topic ;)

Suikertante, dat ken ik nog helemaal niet. Ik denk dat ik het ook eens ga voorleggen als ik weer zwanger ben. Ik word echt al benauwd bij het idee aan een zwangerschap.. Of meer het idee om nog een miskraam door te maken. Misschien weet de huisarts hier ook wel iets over. Is er een therapie om me fatsoenlijk de eerste weken door te krijgen ofzo! Er is ook maar weinig dat zoveel invloed heeft op hoe ik mij voel dan de zwangerschappen en de kinderwens. Pff! Ik wil het heel graag maar, zoals wel vaker helaas, mijn angst is zo sterk dat ik het niet durf. Meestal moet ik het dan gewoon doen en komt het wel goed maar ik heb nooit eerder zoiets groots gehad. Het is een beetje een warrig verhaal geworden hè? ;)
E.
pi_116359819
Nee hoor, heel logisch. Met mij ging het hartstikke goed, ik was (en ben) er helemaal klaar voor, maar zes weken zwanger en ineens slaat het weer toe. Ik heb nog geen paniekaanvallen maar ik voel me 's morgens enorm opgejaagd, hartkloppingen, elke dag is het iets meer en de hormonenpiek moet nog komen. Dat maakt het er niet beter op.

Ik heb nog nooit een miskraam gehad. Mocht dit nu gebeuren, dan zou ik niet weten hoe ik ga reageren. Ik heb woensdag bloed gezien en ik dacht dat ik van mijn stokje ging. Ik heb de hele dag een hand om mijn keel gevoeld en het idee alleen al dat het mis kan gaan, pffff...
Ik vind het dus heel stom dat uitgerekend jij op deze manier wordt uitgedaagd. Maar je angst is niet rationeel en zolang je geen gezonde zwangerschap uitdraagt blijf je altijd bang denk ik! Ik zou niet de vraag stellen of je wel zwanger moet worden, maar hoe je (vooral) de eerste weken door gaat komen!
  maandag 3 september 2012 @ 23:01:34 #126
378192 -mandy-
I am who I am
pi_116367837
Welkom en L-E en fokking.fokker!

Kekaa zou je mijn naam uit de op willen halen? Ik ben intussen verhuisd naar het zwangerschapsforum.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_116374671
Dank allen!

Meteen maar even een vraagje.. :)

Hebben jullie ervaring met (oud) bloedverlies bij een eisprong danwel innesteling? Hier sinds zondag heel licht bloedverlies, voelde me zondag en maandag ook echt niet lekker (menstruatiekrampen zondag, maandag extreem duizelig/licht in het hoofd). Voel me nu lichamelijk weer prima, maar nog steeds wat druppeltjes. Geen moment helder bloed gezien. Het is mijn eerste cyclus na de mirena, dus ik weet niet goed hoe lang hij is. Eerste dag van de cyclus was 18 augustus, denk ik.

Enniehoe, kan dat bloedverlies ook drie dagen duren bij een eisprong? Echt nog nooit gehad.
pi_116375203
Ik heb een heel klein beetje rood bloed gehad ongeveer een week na mijn eisprong en toen nog twee dagen flink wat bruin. Dacht dat ik vroeg ongesteld was maar mijn temperatuur bleef hoog, toch een test gedaan en zwanger! Dus het kan! Ik heb nog steeds wat bruinverlies trouwens, intussen 6,5 week zwanger.

Ik kan geen afscheid nemen van jullie dames, haha!
pi_116375489
Suikertante, dat biedt hoop! :) Dat bloedverlies een week na je eisprong was je innesteling zeker? Ben blij te lezen dat het niet perse geen zwangerschap betekent.
pi_116375763
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:01 schreef -mandy- het volgende:
Welkom en L-E en fokking.fokker!

Kekaa zou je mijn naam uit de op willen halen? Ik ben intussen verhuisd naar het zwangerschapsforum.
Nee, want ik kan de op niet meer veranderen. De eerstvolgende die een nieuw topic opent zal dat even moeten doen.
pi_116379733
ik heb ook een beetje bruinig bloed verlies gehad bij mijn eerste zwangerschap zo rond de innestelling. Dus op zich klinkt het hoopvol L-E... Ik duim voor je!
pi_116403117
Suikertante, fijn om herkenning te zien bij jou. Hopelijk voel jij je snel weer wat beter, het is zo zonde om niet volop te kunnen genieten.
Ik was vandaag bij de kapper en ze wist van de vorige miskraam en ik vertelde haar dat ik er nog 1 had. En ze was zo lief! Toen ze mijn haren aan het uitspoelen was zei ze dat ze oprecht hoopt dat ik snel daar in de stoel zit met goed nieuws want als ze vond dat iemand er klaar voor was, dan was ik het. Ik begon direct een metertje te groeien hoor ;)

L-E, ik herken het niet maar heb wel vaker gelezen dat het voorkomt. Ik duim!

Hier is zoals VP dat zo mooi zei het slakkengehalte weer hoog. Dus ik denk dat mijn eisprong er aan komt! Precies volgens schema weer :)
E.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:43:59 #133
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_116415085
Welkom L-E en bijbehorende fokking.fokker :W

Hier in de 'groene periode' op de kalender van mijn app, dus er zou een eisprong aan moeten komen O+ . Er wordt hier trouwens niet getemperatuurd etc. Batsen voor de fun als konijnen, zoals altijd. Dat wel. :9

Reden dat ik toch alles een beetje bijhoud met een zwangerschapsapp is dat ik wel wat inzicht in mijn cyclus en NOD wil hebben. Een app is daarbij natuurlijk haske handig.
  woensdag 5 september 2012 @ 13:28:11 #134
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_116418246
Hallo Ladies :W Ik ben ook weer in het land!
Had wel gehoopt dat dit topic leeg zou zijn :P
Martine balen dat het niet is gelukt, hopelijk de volgende ronde meer succes.
L-E welkom en natuurlijk ook veel succes gewenst :)

Hier was het ook even stressen tijdens de vakantie. Ik had zaterdag mijn laatste primolut genomen en naar verwachting zou maandag de bloeding moeten starten. Maar er kwam alleen wat bruinverlies en ook dinsdagmiddag was er nog geen rood bloed (en mocht pas het ziekenhuis bellen bij de rode vlag). Was al bang dat het niet zou doorzetten en ik opnieuw primolut zou moeten slikken (en langer wachten). Maar toen ik gisteravond thuis kwam en naar de wc ging kwam het bloed eruit gestroomd :+ Blijkbaar heeft de vakantiestress en het hopelijk-kan-ik-altijd-tijdig-een-wc-vinden-stress de boel vertraagd. Vanochtend meteen het ziekenhuis gebeld en krijg vrijdag weer een echo en als dan alles in orde is mag ik gaan spuiten :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_116418400
Over een aantal weken (4-5 weken) zal ik hier ook weer mee gaan posten.
Ik hoop dan al wel een hoop van jullie (liefst allemaal) hier niet meer te zien!
pi_116418826
Leuk Ymme! Een broertje of zusje voor je peuter!
Welkom alvast!
pi_116419214
Alvast welkom Ymme! Leuk, weer een nieuw gezicht! :)
E.
pi_116421018
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:31 schreef L-E het volgende:
Ik kom mij melden hier! 16 augustus is de Mirena verwijderd, wij gaan voor een tweede kindje. O+

Geen idee van mijn cyclus, allemaal erg onduidelijk, maar ik hoop evengoed dat het snel raak is. :)
:o
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116426592
He Ymme dat is al weer een tijd geleden dat je hiermee schreef. Eind vorig jaar toch? Heb je bewust een pauze ingelast of was het vanwege het werk van je man?

LE hoe is het nu?

Sparkling wat lief en attent van de kapper.

Fijn Chanty dat het bloed is losgebarsten. Blijft gek zeggen want het liefst willen we allemaal dat het 9 maanden wegblijft. Hopelijk mag je vrijdag gaan spuiten.
pi_116427922
Hoi Ymme, welkom hier. Wat leuk jij was toch tegelijkertijd met mij in het Zwangerschapsforum een ruime 3 jaar geleden?

Sparkling wat lief van je kapper, het altijd fijn om een hart onder de riem te krijgen van iemand.

Chanty ik hoop dat je vrijdag mag beginnen met spuiten en dat je dan snel een plakker hebt!!!
pi_116435556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:41 schreef martine1984 het volgende:
Hoi Ymme, welkom hier. Wat leuk jij was toch tegelijkertijd met mij in het Zwangerschapsforum een ruime 3 jaar geleden?

Sparkling wat lief van je kapper, het altijd fijn om een hart onder de riem te krijgen van iemand.

Chanty ik hoop dat je vrijdag mag beginnen met spuiten en dat je dan snel een plakker hebt!!!

Vorig jaar inderdaad even een bewuste keuze gemaakt nog even te wachten.
Nu zijn we er helemaal klaar voor. Maar het zal niet makkelijk worden, omdat manlief int.chauffeur is.
Maar dit weten we, dus hopelijk gaan we er goed mee om.

Ik heb nu een zoon van 2,5 jaar.
pi_116451517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:02 schreef ymme het volgende:

[..]

Vorig jaar inderdaad even een bewuste keuze gemaakt nog even te wachten.
Nu zijn we er helemaal klaar voor. Maar het zal niet makkelijk worden, omdat manlief int.chauffeur is.
Maar dit weten we, dus hopelijk gaan we er goed mee om.

Ik heb nu een zoon van 2,5 jaar.
dan klopt t inderdaad wel, die van mij is bijna 3.
  donderdag 6 september 2012 @ 11:07:59 #143
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_116452584
Leuk dat je er weer voor gaat, Ymme!

Nou, ik vind dat het ondertussen wel eens mag lukken... Als deze cyclus raak is, wordt het al een juni-kindje. Ik haal het al niet eens meer om op mijn 26e mama te worden...
pi_116452864
Welkom L-E, fokking.fokker en Ymme!

Irritant he Frummeltje... Leek mij zo leuk om net moeder te zijn, als moederdag op mijn verjaardag viel. Helaas mislukt. Was geloof ik al vorig jaar.

Voor degenen die temperatuur bij houden. Hoe doen jullie dat precies qua tijd en meten en hoe lang al wakker zijn voordat je meet etc....
Ik ben er net pas mee begonnen (natuurlijk zegt het nog helemaal niks).. eerste dag was het 36,2 toen 36,3 en nu 36,5... gister niet gemeten, want heeeeeeeel vroeg opgestaan. En vandaag was een uur later, maakt dat heel veel uit?
Vind het nu in ieder geval al een heel gedoe.
pi_116452867
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:07 schreef Frummeltje86 het volgende:
Leuk dat je er weer voor gaat, Ymme!

Nou, ik vind dat het ondertussen wel eens mag lukken... Als deze cyclus raak is, wordt het al een juni-kindje. Ik haal het al niet eens meer om op mijn 26e mama te worden...
Hmm... realiseer me nu dat ik waarschijnlijk ook alweer 35 ga zijn als er een tweede komt.. :( Stik, ik ben oud!
Juni is wel een leuke maand om jarig te zijn trouwens (sprak ze uit ervaring)
pi_116453160
Kekaa, ik heb elke morgen zodra ik wakker werd gemeten. Hoe laat het ook was. En dan echt ogen open, thermometer erin (vaginaal). Ik had altijd tussen de 36,4 en de 36,6. Toen ik mijn eisprong gehad had zat ik ineens op 36,9 tot 37,1 dus dat was een duidelijk verschil. Gewoon blijven meten, dan merk je vanzelf wat je gemiddelde temperatuur is.
pi_116453552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:16 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Hmm... realiseer me nu dat ik waarschijnlijk ook alweer 35 ga zijn als er een tweede komt.. :( Stik, ik ben oud!
Juni is wel een leuke maand om jarig te zijn trouwens (sprak ze uit ervaring)
Nou en of! Ik kom ook uit juni en mijn zus ook ;)
E.
pi_116460198
Nog geen positieve ovulatietest gehad maar ik ben er vrij zeker van dat dat niet lang meer kan duren. Het is dan in ieder geval onvermijdelijk dat ik ongesteld word op vakantie. Of positief test :D
E.
pi_116460403
Spannend Sparkling!! :o
Ik ga voor je duimen.
Ik heb nog nooit een ovutest gedaan, mijn telefoon app zegt dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad. :P Geen idee of het daadwerkelijk zo is, heb niks gevoeld, maar dat heb ik volgens mij nog nooit. Andere keren klopte het volgens mij altijd prima, nu is het nog maar afwachten zo na de miskraam. We shall see!
vragen mag!
pi_116460543
Hoi Ymme, welkom hier!
Waarom kom je pas over 4/5 weken hier mee posten en niet nu al?! (just curious)
vragen mag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')