Nee, tenzij je hard bewijs hebt dat hij het heeft gedaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:39 schreef Kluts het volgende:
...Nu vraag ik me af, kan ik dit op enige manier verhalen op de buurman? ...
Fiets in je schuur/berging zetten geen optie?quote:En het laatste wat ik wil is een burenruzie, dus hoe los ik dit op?
Ja, alles wijst erop dat hij of bezoek het gedaan heeft (daar er verder niemand in die gang komt). Maar idd, dat is geen hard bewijs.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, tenzij je hard bewijs hebt dat hij het heeft gedaan.
[..]
Fiets in je schuur/berging zetten geen optie?
Ik woon dan nog 2 trappen omhoog. Dat lijkt me niet echt een optie met een omafiets door smalle gangetjes.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dus niet meer in de gang laten staan.
Blijkbaar kan het niet, je zal dus een oplossing moeten zoeken waar je je fiets kan neerzetten.
Desnoods maar mee naar binnen nemen.
Moet wel eerlijk bekennen dat de gedachte om zijn spartamet te verpatsen als dit nog een keer gebeurd wel even in me opgekomen is ja.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:03 schreef kievit19 het volgende:
bewerk het wiel van hem ook vakkundig, en als hij bij je aanbelt ook melden dat je er niks van snapt
alleen het wiel was dusdanig beschadigt dat er alleen tegen aan getrapt kan zijn, niet alleen tegen aan lopen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
heb je het hem gevraagd of hij per ongeluk tegen je wiel is aangelopen? Uiteraard gewoon vriendelijk en op een open manier. Misschien heb je iets aan zijn antwoord.
Dit dusquote:
Lijkt me stug dat de gang de stalling voor de fiets is, tenzij deze speciaal ingericht is om fietsen te plaatsen. Als dit niet het geval is zal de brandweer dit niet leuk vinden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, alles wijst erop dat hij of bezoek het gedaan heeft (daar er verder niemand in die gang komt). Maar idd, dat is geen hard bewijs.
En we hebben geen schuur, de gang is de stalling voor je fiets. Hij zet 'm daar zelf ook neer.
De gang is wel degelijk de stalling voor de fiets, bij gebrek aan berging of schuur. Wij wonen midden in Utrecht, dus de fiets buiten stallen is ook geen optie. En ik zie niet echt hoe ik als klein vrouwtje een omafiets elke dag 2 trappen omhoog en omlaag zou kunnen sjouwen, om mijn fiets vervolgens in een huis te zetten waar echt geen ruimte voor die fiets is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:06 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat de gang de stalling voor de fiets is, tenzij deze speciaal ingericht is om fietsen te plaatsen. Als dit niet het geval is zal de brandweer dit niet leuk vinden.
Verder, als je geen hard bewijs hebt dat de buurman/bezoek schade heeft aangericht aan je fiets kan je moeilijk iemand verantwoordelijk stellen hiervoor.
Crossed my mind, maar ik had nog een soort naïeve hoop dat ik op mijn medeburen kan vertrouwen.quote:
En lukt het nog steeds, nu er twee fietsen staan, om normaal door de gang te lopen als je bijvoorbeeld boodschappen bij je hebt e.d.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
De gang is wel degelijk de stalling voor de fiets, bij gebrek aan berging of schuur. Wij wonen midden in Utrecht, dus de fiets buiten stallen is ook geen optie. En ik zie niet echt hoe ik als klein vrouwtje een omafiets elke dag 2 trappen omhoog en omlaag zou kunnen sjouwen, om mijn fiets vervolgens in een huis te zetten waar echt geen ruimte voor die fiets is.
Zoals gezegd, de buurman zet zijn fiets daar zelf ook neer. Al jaren. Ik heb sinds 4 maanden een fiets en zet 'm nu daar ook neer.
Maar wat ga je dan opnemen, waar ga je die dan ophangen. Je deelt de gang/trap met de buurman. dan moet je hem op de hoogte stellen dat er een camera hangt. Het is en blijft een gemeenschappelijk ruimte.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Crossed my mind, maar ik had nog een soort naïeve hoop dat ik op mijn medeburen kan vertrouwen.
Ja, het is krap, maar je kan er doorheen. Natuurlijk is het niet ideaal, maar aangezien de buurman zelf al jaren de fiets daar stalde, ja, dan ga ik de mijne niet buiten zetten. En als ze er last van hebben kunnen ze dat aangeven, dan had ik 'm daar niet neergezet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:04 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
En lukt het nog steeds, nu er twee fietsen staan, om normaal door de gang te lopen als je bijvoorbeeld boodschappen bij je hebt e.d.
Ik weet niet hoe de situatie daar is bij jou, maar is een ophangbeugel niet mogelijk?
Dat heeft ook helemaal geen zin. Ik zei alleen "crossed my mind" maar ik ga niet de big brother uithangen in mijn eigen gang.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:06 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Maar wat ga je dan opnemen, waar ga je die dan ophangen. Je deelt de gang/trap met de buurman. dan moet je hem op de hoogte stellen dat er een camera hangt. Het is en blijft een gemeenschappelijk ruimte.
Iets zegt me dat de buurman daar moeite mee heeft. Misschien eens een gesprek aanknopen hoe de gang het beste leefbaar blijft nu er meer fietsen staan? Laat hem meedenken!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:57 schreef Kluts het volgende:
Zoals gezegd, de buurman zet zijn fiets daar zelf ook neer. Al jaren. Ik heb sinds 4 maanden een fiets en zet 'm nu daar ook neer.
Oke, ik zal even schetsen wat voor buurman ik heb. Mijn buurman is een vent van tegen de 60 die volgens mij wel bij zijn volle verstand is, maar dat niet uitstraalt, en mij overigens al eens ervan beticht heeft zijn fiets gejat te hebben (terwijl hij zelf de deur van de gang open had laten staan en zijn fiets dus gejat werd). Hij werkt niet, woont samen met zijn zoon, en daar is echt 20 uur per dag volk over de vloer. Toen ik van de week ging vragen of zij iets over die schade wisten, hebben ze geen woord gezegd over dat de fiets in de weg stond, daarnaast, ik kom ze regelmatig tegen, heb er nooit iets van gehoord. Behalve dan dat ik wel eens heb gehoord dat mijn fiets met grof geweld aan de kant werd gesmeten door de buurjongen bij binnenkomst. Op zo'n manier uit je je onvrede niet en ze hadden me gewoon aan kunnen spreken om tot een oplossing te komen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de buurman daar moeite mee heeft. Misschien eens een gesprek aanknopen hoe de gang het beste leefbaar blijft nu er meer fietsen staan? Laat hem meedenken!
Dit denk ik dus ook.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de buurman daar moeite mee heeft. Misschien eens een gesprek aanknopen hoe de gang het beste leefbaar blijft nu er meer fietsen staan? Laat hem meedenken!
Hoe bedoel je dat precies? Met een idee proberen te laten komen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:17 schreef Mark het volgende:
Daarom hem met een idee proberen te laten komen, want anders blijft hij bezig. Maar ben bang dat het moeilijk wordt op deze manier
Koophuis.quote:
Blijkbaar heeft hij moeite met de situatie, dus als je de bal bij hem legt qua oplossing is de kans groter dat hij die accepteert. Vragen dus wat hij een goede oplossing zou vinden voor de fietsen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:19 schreef Kluts het volgende:
Hoe bedoel je dat precies? Met een idee proberen te laten komen?
Antwoord: "Ze helemaal de tering in trappen"quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:23 schreef Mark het volgende:
Vragen dus wat hij een goede oplossing zou vinden voor de fietsen.
Als je zelf al ziet dat het irritant is zou je natuurlijk het daar ook niet kunnen plaatsen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:20 schreef Kluts het volgende:
Oke, ik begrijp best dat het lastig kan zijn, 2 fietsen in de gang. Maar ben ik nou zo abnormaal dat ik vind dat je dat bespreekt, in plaats van andermans spullen kapot te maken?
Het is irritant. Net als dat het ook was toen er 1 fiets in de gang stond en qua doorgang maakt het weinig verschil. Het is of beide fietsen de gang uit of niet dan, lijkt me.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je zelf al ziet dat het irritant is zou je natuurlijk het daar ook niet kunnen plaatsen.
Daar heb je het al dus.....quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is irritant. Net als dat het ook was toen er 1 fiets in de gang stond en qua doorgang maakt het weinig verschil. Het is of beide fietsen de gang uit of niet dan, lijkt me.
Hoezo is buiten stallen geen optie? Gezien het aantal fietsen dat wél buiten staat lijkt mij dat niet echt een goed argument..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:57 schreef Kluts het volgende:
De gang is wel degelijk de stalling voor de fiets, bij gebrek aan berging of schuur. Wij wonen midden in Utrecht, dus de fiets buiten stallen is ook geen optie.
...
Ik woon, zoals gezegd in Utrecht, aan een drukke weg vlakbij de stad. Het is wachten op wanneer dat ding dan gejat wordt. En buiten dat, ik vind gewoon dat ik mijn fiets gewoon op deze manier moet kunnen stallen, als de buurman het daar niet mee eens is, kan hij dat best tegen me zeggen en dan hadden we een oplossing kunnen bedenken. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat mijn spullen gesloopt worden om een statement te maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hoezo is buiten stallen geen optie? Gezien het aantal fietsen dat wél buiten staat lijkt mij dat niet echt een goed argument..
Ja, het punt is dus ook dat wij geen bezoek hebben gehad en ik dus ook aan hem heb gevraagd of misschien zijn bezoek er iets van wist. Er is geen inbreker geweest ofzo en wij zijn de enige 2 woningen die een sleutel hebben. Dus het kan niet anders, maar ik weet ook wel dat ik het niet aan kan tonen. Omdat ik het wel gewoon stom vind heb ik dit topic geopend om te kijken of ik iets kan doen om het iig te voorkomen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:17 schreef Maanvis het volgende:
je kunt je buurman niet aansprakelijk stellen voor de schade aan de fiets aangezien niet is bewezen dat hij de schade ook heeft veroorzaakt. het kan ook een bezoeker geweest zijn van jou of van hem. of een inbreker of dakloze die toevallig naar binnen was gekomen.
Dat lijkt mij dan weer krap. Die gang zal niet groter geworden zijn. Bij een verdubbeling van het aantal fietsen zal de irritatie dan al snel verdubbeld zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het is irritant. Net als dat het ook was toen er 1 fiets in de gang stond en qua doorgang maakt het weinig verschil. Het is of beide fietsen de gang uit of niet dan, lijkt me.
Klopt, maar 2 fietsen kan je nog wel zodanig tegen elkaar aanzetten dat het niet 2 keer de ruimte inneemt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan weer krap. Die gang zal niet groter geworden zijn. Bij een verdubbeling van het aantal fietsen zal de irritatie dan al snel verdubbeld zijn.
Tenzij de gang zo groot is dat je er geen last van hebt maar je gaf al aan dat het vermoedelijk irritant is.
Niet dat ik zinloos fiets geweld wil goed praten en ik sta zelfs op het punt om een stille tocht te organiseren voor je wiel!
Nee, wij zijn samen eigenaren daarvan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
woon je in een grotere flat of zijn jullie samen de VVE van het gebouw?
Ja, dat is dus de grap, die is nooit opgezet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Dan zijn jullie dus ook samen de VVE... Tijd voor een jaarvergadering met o.a. als onderwerp fietsenstallen...
Hebben jullie statuten?
Dat weet ik idd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Wettelijk verplicht (voor zover ik weet)
Hoe regelen jullie het gezamelijk/ groot onderhoud?
Ja, het is ook wel laks dat wij dat verder ook niet geregeld hebben natuurlijk, dat vooropgesteld.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
of je in ieder geval in te dekken. Leuk dat die beste man het zich niet kan veroorloven maar ehet dal/ de voordeur/ de.... gaat een keer kapot en als hij eht dan in een keer moet betalen is het einde helemaal zoek
Tsja, ik woon midden in Amsterdam, hier staan de fietsen gewoon buiten. Zolang je hem maar ergens aan vastmaakt valt het wel mee.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:51 schreef Kluts het volgende:
Ik woon, zoals gezegd in Utrecht, aan een drukke weg vlakbij de stad. Het is wachten op wanneer dat ding dan gejat wordt.
Dat ben ik natuurlijk helemaal met je eens.quote:En buiten dat, ik vind gewoon dat ik mijn fiets gewoon op deze manier moet kunnen stallen, als de buurman het daar niet mee eens is, kan hij dat best tegen me zeggen en dan hadden we een oplossing kunnen bedenken. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat mijn spullen gesloopt worden om een statement te maken.
Iedereen in dit topic, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:20 schreef DonJames het volgende:
Dat ben ik natuurlijk helemaal met je eens.
dat voorop gesteld inderdaad. Maar goed, dan heb je alsnog wel te maken met een man die blijkbaar niet helemaal in orde is, die financieel het niet breed blijkt te hebben. Waarmee je dus ook nog eens een probleem kunt krijgen dat 1 van de gezamenlijke ruimtes een gebrek gaat vertonen waardoor je dan nog eens een groot bedrag beiden op moet hoesten, wat je met de VVE al als buffer gehad zou hebben door een kleinere bijdrage per maand.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:22 schreef Mark het volgende:
[..]
Iedereen in dit topic, waarschijnlijk.
Niet meer. Dat hebben ze na een jaar weer afgeschaft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Wettelijk verplicht (voor zover ik weet)
oh, ok. Wist ik nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet meer. Dat hebben ze na een jaar weer afgeschaft.
Nog niet afgeschaft er word over gesproken om de verplichte inschrijving bij de KvK voor kleine VVE's af te schaffen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet meer. Dat hebben ze na een jaar weer afgeschaft.
Daar gaat een VVE niks aan oplossen met ieder 1 stem.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:59 schreef Nizno het volgende:
maar goed, zelfs al is het afgeschaft, dan krijg je alsnog straks gedonder als je te maken krijgt met groter onderhoud.
De brief is al binnenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:58 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Nog niet afgeschaft er word over gesproken om de verplichte inschrijving bij de KvK voor kleine VVE's af te schaffen.
Dat kan, maar je hebt zo in elk geval een mogelijkheid om te proberen iets te voorkomen. Die mogelijkheid heeft TS nu niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:00 schreef Godtje het volgende:
[..]
Daar gaat een VVE niks aan oplossen met ieder 1 stem.
Ik wil 1 euro voorraad, ik wil 20002020290282903 miljoen op voorraad. Nou succes.
Ze heeft dezelfde mogelijkheden. En dat is langs gaan en praten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat kan, maar je hebt zo in elk geval een mogelijkheid om te proberen iets te voorkomen. Die mogelijkheid heeft TS nu niet.
Kan er op Eigen Huis niet meer over vinden dan dat er over gesproken word. Maar het zal dan wel.quote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:42 schreef Egberts het volgende:
Ik heb niet tegen je fiets gestampt!
Schei je dan nooit uit met die beschuldigingen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |