Nee, tenzij je hard bewijs hebt dat hij het heeft gedaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:39 schreef Kluts het volgende:
...Nu vraag ik me af, kan ik dit op enige manier verhalen op de buurman? ...
Fiets in je schuur/berging zetten geen optie?quote:En het laatste wat ik wil is een burenruzie, dus hoe los ik dit op?
Ja, alles wijst erop dat hij of bezoek het gedaan heeft (daar er verder niemand in die gang komt). Maar idd, dat is geen hard bewijs.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, tenzij je hard bewijs hebt dat hij het heeft gedaan.
[..]
Fiets in je schuur/berging zetten geen optie?
Ik woon dan nog 2 trappen omhoog. Dat lijkt me niet echt een optie met een omafiets door smalle gangetjes.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dus niet meer in de gang laten staan.
Blijkbaar kan het niet, je zal dus een oplossing moeten zoeken waar je je fiets kan neerzetten.
Desnoods maar mee naar binnen nemen.
Moet wel eerlijk bekennen dat de gedachte om zijn spartamet te verpatsen als dit nog een keer gebeurd wel even in me opgekomen is ja.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:03 schreef kievit19 het volgende:
bewerk het wiel van hem ook vakkundig, en als hij bij je aanbelt ook melden dat je er niks van snapt
alleen het wiel was dusdanig beschadigt dat er alleen tegen aan getrapt kan zijn, niet alleen tegen aan lopen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
heb je het hem gevraagd of hij per ongeluk tegen je wiel is aangelopen? Uiteraard gewoon vriendelijk en op een open manier. Misschien heb je iets aan zijn antwoord.
Dit dusquote:
Lijkt me stug dat de gang de stalling voor de fiets is, tenzij deze speciaal ingericht is om fietsen te plaatsen. Als dit niet het geval is zal de brandweer dit niet leuk vinden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, alles wijst erop dat hij of bezoek het gedaan heeft (daar er verder niemand in die gang komt). Maar idd, dat is geen hard bewijs.
En we hebben geen schuur, de gang is de stalling voor je fiets. Hij zet 'm daar zelf ook neer.
De gang is wel degelijk de stalling voor de fiets, bij gebrek aan berging of schuur. Wij wonen midden in Utrecht, dus de fiets buiten stallen is ook geen optie. En ik zie niet echt hoe ik als klein vrouwtje een omafiets elke dag 2 trappen omhoog en omlaag zou kunnen sjouwen, om mijn fiets vervolgens in een huis te zetten waar echt geen ruimte voor die fiets is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:06 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat de gang de stalling voor de fiets is, tenzij deze speciaal ingericht is om fietsen te plaatsen. Als dit niet het geval is zal de brandweer dit niet leuk vinden.
Verder, als je geen hard bewijs hebt dat de buurman/bezoek schade heeft aangericht aan je fiets kan je moeilijk iemand verantwoordelijk stellen hiervoor.
Crossed my mind, maar ik had nog een soort naïeve hoop dat ik op mijn medeburen kan vertrouwen.quote:
En lukt het nog steeds, nu er twee fietsen staan, om normaal door de gang te lopen als je bijvoorbeeld boodschappen bij je hebt e.d.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
De gang is wel degelijk de stalling voor de fiets, bij gebrek aan berging of schuur. Wij wonen midden in Utrecht, dus de fiets buiten stallen is ook geen optie. En ik zie niet echt hoe ik als klein vrouwtje een omafiets elke dag 2 trappen omhoog en omlaag zou kunnen sjouwen, om mijn fiets vervolgens in een huis te zetten waar echt geen ruimte voor die fiets is.
Zoals gezegd, de buurman zet zijn fiets daar zelf ook neer. Al jaren. Ik heb sinds 4 maanden een fiets en zet 'm nu daar ook neer.
Maar wat ga je dan opnemen, waar ga je die dan ophangen. Je deelt de gang/trap met de buurman. dan moet je hem op de hoogte stellen dat er een camera hangt. Het is en blijft een gemeenschappelijk ruimte.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Crossed my mind, maar ik had nog een soort naïeve hoop dat ik op mijn medeburen kan vertrouwen.
Ja, het is krap, maar je kan er doorheen. Natuurlijk is het niet ideaal, maar aangezien de buurman zelf al jaren de fiets daar stalde, ja, dan ga ik de mijne niet buiten zetten. En als ze er last van hebben kunnen ze dat aangeven, dan had ik 'm daar niet neergezet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:04 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
En lukt het nog steeds, nu er twee fietsen staan, om normaal door de gang te lopen als je bijvoorbeeld boodschappen bij je hebt e.d.
Ik weet niet hoe de situatie daar is bij jou, maar is een ophangbeugel niet mogelijk?
Dat heeft ook helemaal geen zin. Ik zei alleen "crossed my mind" maar ik ga niet de big brother uithangen in mijn eigen gang.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:06 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Maar wat ga je dan opnemen, waar ga je die dan ophangen. Je deelt de gang/trap met de buurman. dan moet je hem op de hoogte stellen dat er een camera hangt. Het is en blijft een gemeenschappelijk ruimte.
Iets zegt me dat de buurman daar moeite mee heeft. Misschien eens een gesprek aanknopen hoe de gang het beste leefbaar blijft nu er meer fietsen staan? Laat hem meedenken!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:57 schreef Kluts het volgende:
Zoals gezegd, de buurman zet zijn fiets daar zelf ook neer. Al jaren. Ik heb sinds 4 maanden een fiets en zet 'm nu daar ook neer.
Oke, ik zal even schetsen wat voor buurman ik heb. Mijn buurman is een vent van tegen de 60 die volgens mij wel bij zijn volle verstand is, maar dat niet uitstraalt, en mij overigens al eens ervan beticht heeft zijn fiets gejat te hebben (terwijl hij zelf de deur van de gang open had laten staan en zijn fiets dus gejat werd). Hij werkt niet, woont samen met zijn zoon, en daar is echt 20 uur per dag volk over de vloer. Toen ik van de week ging vragen of zij iets over die schade wisten, hebben ze geen woord gezegd over dat de fiets in de weg stond, daarnaast, ik kom ze regelmatig tegen, heb er nooit iets van gehoord. Behalve dan dat ik wel eens heb gehoord dat mijn fiets met grof geweld aan de kant werd gesmeten door de buurjongen bij binnenkomst. Op zo'n manier uit je je onvrede niet en ze hadden me gewoon aan kunnen spreken om tot een oplossing te komen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de buurman daar moeite mee heeft. Misschien eens een gesprek aanknopen hoe de gang het beste leefbaar blijft nu er meer fietsen staan? Laat hem meedenken!
Dit denk ik dus ook.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de buurman daar moeite mee heeft. Misschien eens een gesprek aanknopen hoe de gang het beste leefbaar blijft nu er meer fietsen staan? Laat hem meedenken!
Hoe bedoel je dat precies? Met een idee proberen te laten komen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:17 schreef Mark het volgende:
Daarom hem met een idee proberen te laten komen, want anders blijft hij bezig. Maar ben bang dat het moeilijk wordt op deze manier
Koophuis.quote:
Blijkbaar heeft hij moeite met de situatie, dus als je de bal bij hem legt qua oplossing is de kans groter dat hij die accepteert. Vragen dus wat hij een goede oplossing zou vinden voor de fietsen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:19 schreef Kluts het volgende:
Hoe bedoel je dat precies? Met een idee proberen te laten komen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |