Dat het al jaren min of meer hetzelfde is, betekent gewoon dat er goed over is nagedacht van te voren. Dat is niet saai, dat is doordacht.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:51 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik vind het maar een beetje saai worden, die iPhone. Al 5 jaar dezelfde form-factor
Juist, dit verwacht ik ook. Ik denk ook dat er achter de schermen hard gewerkt wordt aan dit soort issues. Sowieso denk ik dat accu problemen in heel veel branches grote prioriteit heeft.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:59 schreef Luigi het volgende:
De volgende revolutie moet accu-tijd of materiaal zijn denk ik, maar daar is het nog iets te vroeg voor. Tot die tijd zitten we wel met dit 'soort' toestellen. Dus, display van rond de 4 inch, knopje (of meerdere) eronder of erboven, etc. Beetje schuiven met de specs en zo leuk mogelijke software eromheen bouwen en veel meer verwacht ik niet de komende tijd eigenlijk.
Totdat het accutijd probleem (weken of maanden doen met 1 'lading') en draagbaarheidsprobleem (heel veel willen doen op een eigenlijk te klein scherm... uitvouwbaar? projectie?) wordt aangepakt dus.
Dat is bullshit. Het enige wat 'vast' is is het scherm, voor de rest kun je doen wat je wil.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:55 schreef Scrummie het volgende:
Design kan je ook niet veel veranderen; voorkant is redelijk 'vast'. Achterkant daarentegen niet, en die word wel degelijk veranderd.
Schokkend andere designs inderdaad.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat is bullshit. Het enige wat 'vast' is is het scherm, voor de rest kun je doen wat je wil.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet schokkend, wel voldoende om voor diversiteit te zorgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Schokkend andere designs inderdaad.
Och.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Niet schokkend, wel voldoende om voor diversiteit te zorgen.
Nou als ik snel kijk zie ik toch echt 5x bijna dezelfde telefoon waarvan 1tje wit.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Niet schokkend, wel voldoende om voor diversiteit te zorgen.
Ik wil geen flamewar / 'dit is beter dan dat'-spelletje beginnen, ik wil alleen zeggen dat het af en toe ook wel leuk is om wat diversiteit te hebben. Een nieuw design is voor mij wel een welkome gimmick.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:04 schreef Scrummie het volgende:
Wat wil je nou zeggen dan? Ik zie namelijk 5 iPhones die allemaal bijna gelijk zijn (op de chromen rand na, maar die is weg op de meest recente iPhone en die daarvoor), en daaronder 4 lelijke telefoons.
Oh de nieuwe iPhone zal best een ander randje, iets ander scherm en zulke fratsen hebben. Maar een revolutie zoals de iPhone 1 was zie ik voorlopig ff niet gebeuren.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik wil geen flamewar / 'dit is beter dan dat'-spelletje beginnen, ik wil alleen zeggen dat het af en toe ook wel leuk is om wat diversiteit te hebben. Een nieuw design is voor mij wel een welkome gimmick.
Ze zullen er wel aan werken, maar ik denk dat ze het liefst hebben dat een accu het maximaal 2 á 3 jaar fatsoenlijk volhoudt. Zodra de accu 'op' is, gaan mensen op zoek naar een nieuw toestel. Anders krijg je Batavus-taferelen - een te goede fiets maken waardoor je geen fietsen meer verkoopt. Hetzelfde verhaal zie je bij veel witgoed en ook wel andere electronica, ze kunnen wel apparaten maken die het jarenlang volhouden maar daarmee snijden ze zichzelf uiteindelijk in de vingers. Nogmaals, dat is iets wat ik denk.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Juist, dit verwacht ik ook. Ik denk ook dat er achter de schermen hard gewerkt wordt aan dit soort issues. Sowieso denk ik dat accu problemen in heel veel branches grote prioriteit heeft.
En juist Apple doet daar niet, nouja, minder, aan mee denk ik. Juist Apple producten zijn degelijk, betrouwbaar en gaan lang mee. In mijn ervaring, in ieder geval. (Hoewel Apple nog steeds geen filantropische instelling is hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ze zullen er wel aan werken, maar ik denk dat ze het liefst hebben dat een accu het maximaal 2 á 3 jaar fatsoenlijk volhoudt. Zodra de accu 'op' is, gaan mensen op zoek naar een nieuw toestel. Anders krijg je Batavus-taferelen - een te goede fiets maken waardoor je geen fietsen meer verkoopt. Hetzelfde verhaal zie je bij veel witgoed en ook wel andere electronica, ze kunnen wel apparaten maken die het jarenlang volhouden maar daarmee snijden ze zichzelf uiteindelijk in de vingers. Nogmaals, dat is iets wat ik denk.
Dat is zo, ik doe het ook op de autopilot. (En m'n iPhone is m'n wekker gewordenquote:Ik zou het ook wel relaxed vinden hoor, een accu die het langer volhoudt, maar ik zit nu al in het ritme dat ik als ik ga slapen m'n iPhone aan de lader doe. Het is al een gewoonte geworden.
Wat heeft de levensduur met de capaciteit en bijvoorbeeld laadsnelheid te maken?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ze zullen er wel aan werken, maar ik denk dat ze het liefst hebben dat een accu het maximaal 2 á 3 jaar fatsoenlijk volhoudt. Zodra de accu 'op' is, gaan mensen op zoek naar een nieuw toestel. Anders krijg je Batavus-taferelen - een te goede fiets maken waardoor je geen fietsen meer verkoopt. Hetzelfde verhaal zie je bij veel witgoed en ook wel andere electronica, ze kunnen wel apparaten maken die het jarenlang volhouden maar daarmee snijden ze zichzelf uiteindelijk in de vingers. Nogmaals, dat is iets wat ik denk.
Ik zou het ook wel relaxed vinden hoor, een accu die het langer volhoudt, maar ik zit nu al in het ritme dat ik als ik ga slapen m'n iPhone aan de lader doe. Het is al een gewoonte geworden.
Ik verwacht ook wel dat de nieuwe iPhone weer een klein beetje anders zal zijn dan de 3 modellen die ze tot nu toe gehad hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik wil geen flamewar / 'dit is beter dan dat'-spelletje beginnen, ik wil alleen zeggen dat het af en toe ook wel leuk is om wat diversiteit te hebben. Een nieuw design is voor mij wel een welkome gimmick.
En daar heb je ook gelijk in hoor, begrijp me neit verkeerdquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. En dat is wat ik wil zeggen, die voorkant mag na 5 jaar ook wel weer eens op de schop.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En daar heb je ook gelijk in hoor, begrijp me neit verkeerd. Maar alles (wat er tot nu toe gelekt is) wijst erop dat het design aan de achterkant flink op de schop gaat, maar de voorkant zoals eigenlijk bij alle iPhones (again, op de chromen rand na) vrijwel hetzelfde blijft
.
Op het eerste zicht zie ik dat de home-knop is vervangen door een touch-knop zodat het geheel wat strakker oogt, de schermrand kleiner is gemaakt en er een notificatielichtje geplaatst is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die eerste is gewoon een standaard iPhone met een streep teveel? Die tweede is een net een HTC One V. En waarschijnlijk net zo scherp in je hard als een MacBook Pro.
Gewoon het vierkantje van de home button in MBP-ritme (adem van een slapende mens) laten oplichten bij unread/missedcalls. Geen extra lampje nodig en als je op de knop drukt zie je gelijk de notifications. Ik snap echt niet dat dat er nog niet in zit. Ik hoop daar nu al jaren opquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:33 schreef Luigi het volgende:
Notificatielampje (mits subtiel) zou ik niet op spugen.
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is het verschil met de voorkant van de vorige en huidige iPhones?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zo vind ik dit concept echt gruwelijk mooi:
[ afbeelding ]
Wel gekoppeld aan de nighttime modus van iOS6 graag want 's nachts hoef ik het nietquote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:00 schreef fyah het volgende:
[..]
Gewoon het vierkantje van de home button in MBP-ritme (adem van een slapende mens) laten oplichten bij unread/missedcalls. Geen extra lampje nodig en als je op de knop drukt zie je gelijk de notifications. Ik snap echt niet dat dat er nog niet in zit. Ik hoop daar nu al jaren opAls ik het al kan bedenken, moet iemand bij AAPL dat toch eh.. have crossed his mind
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is het verschil met de voorkant van de vorige en huidige iPhones?
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Op het eerste zicht zie ik dat de home-knop is vervangen door een touch-knop zodat het geheel wat strakker oogt, de schermrand kleiner is gemaakt en er een notificatielichtje geplaatst is.
Die lelijke bevel?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:00 schreef Tijn het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar wat is het verschil met de voorkant van de vorige en huidige iPhones?
Het zou toch raar zijn als een accu met minder laadcycli mee kan dan op dit moment? Als de capaciteit hoger is, is het aantal keren dat je hem op moet laden minder. Als ze binnen 2 á 3 jaar levensduur willen blijven, zal toch echt het aantal laadcycli omlaag moeten en dat is nogal raar.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heeft de levensduur met de capaciteit en bijvoorbeeld laadsnelheid te maken?
http://support.apple.com/kb/HT5418quote:
10.8.1 duurt nou niet direkt heel erg lang. Behalve voor Tijn natuurlijkquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Potverdikke, net gister ofzo 10.8 geïnstalleerd
Oplossingen voor wat?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:23 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Zonde dat alle thuisoplossingen voor iOS apparaten zo duur zijn
Al snel 150+ euro
Wij hebben 10.8.1 hoor..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:26 schreef Tijn het volgende:
Nou, ik weet niet wat 'ie aan het doen was, maar ik heb 'em zelf even reboot en nu start 'ie gewoon supersnel op en heb ik 10.8
Lichten aan/uit etcquote:
Ik ben op m'n zgn. 'Elitebook' (quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Zelfs ZONDER migratieassistent is zo'n mac opnieuw inrichten een appeltje-eitje he. 2 uurtjes later en ik ben volledig up & running. iTunes library staat erin, mijn mail staat erin. applicaties die ik mee wilde migreren staan erin. Verder lekker schoon.
Ow ja, 10.8.1 al geïnstalleerd ook
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:09 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ben op m'n zgn. 'Elitebook' () nog STEEDS missende tooltjes aan het installeren en voor 2 apparaten kan ik nergens drivers vinden, ook niet bij HP. En vanochtend was m'n default printer verdwenen. Gloeiende gloeiende kut Windows
.
Ik ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Potverdikke, net gister ofzo 10.8 geïnstalleerd
Jammer dat je de tijden niet meer kunt zien he, tenzij je hem aanklikt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Bah, nog steeds geen batterijicoon-fix.
Wat denk je zelf? Gewoon upgraden natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:04 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Moet ik voor 10.8.1 weer een clean install of gewoon upgraden?
Mooiquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Gewoon upgraden natuurlijk.
Wordt nog wel gefixt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:33 schreef DenS het volgende:
Accu gaat nog steeds maar 4/4,5 uur mee ipv 8 bij lion.
Als je twitter search doorzoekt op 10.8.1 battery, zul je zien dat er ook aantal zijn waar het wel is opgelost. Raaaarrrquote:
ik heb het ook gedaan, 1 macbook met een samsung 830 128gb erin, en de orginele hd als data schijf 160gb erbij gelaten, en de superdrive eruit. was wel een klus, maar met de guides van ifixit was het goed te doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 02:36 schreef Slickk het volgende:
Ik zag het in de afgelopen topics al steeds vaker voorbijkomen, maarre, ik wil eigenlijk best graag mijn Superdrive van mijn MPB omzetten naar een SSD. Oftewel, de DVD-schijf eruit slopen en er een SSD in de plaats. Er zijn natuurlijk genoeg tutorials te vinden via Google, maar ik vroeg me af of er iemand in dit topic ook daadwerkelijk ervaring mee heeft.
Mijn MBP is inmiddels alweer bijna 3 jaar oud en ik merk de laatste tijd wel steeds meer dat die langzamer wordt. Bovendien zit ik elke week wel wat bestanden op te ruimen omdat de opslagcapaciteit op 250GB zit. En ja, dan is er altijd maar max. 10GB vrij qua ruimte dankzij m'n te grote iTunes-bibliotheek. Een beetje extra ruimte dankzij SSD + normale HDD opslag zou dan wel relaxed zijn.
Ik gebruik mijn Superdrive misschien 3x per jaar en zelfs dat is niet eens noodzakelijk.
Het gaat mij er ook voornamelijk om waar ik om moet denken bij het aanschaffen van een SSD. Ik zag al een leuke deal op iBood voorbij komen afgelopen week, maar ik weet niet wat wel of niet geschikt is voor een MBP.
Zou in 10.8.1 weer een stuk beter moeten zijn. Die al geprobeerd?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:05 schreef DannyDeko het volgende:
Nadat gister iemand hier zei dat de batterij op ML korter mee ging dan met Lion ben ik het ook even gaan testen en het valt inderdaad vies tegen. Ik haalde de 4 uur niet eens, maar dan heb ik wel 45 min een serie gekeken.
Hm had paar dagen terug nog een update check gedaan en toen vond ie nietsquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Zou in 10.8.1 weer een stuk beter moeten zijn. Die al geprobeerd?
Vanzelfsprekend heb je voor 6 GB één 4 GB 1067 MHz DDR3-geheugen staafje nodig (wel even "Mac" achter de zoekquery zetten) en voor 8 GB heb je er daar twee van nodig.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:31 schreef Jivis het volgende:
Vraagje: ik heb echt nul verstand van het geheugen in een Macbook, maar zie online wel dat het makkelijk uit te breiden is. Ik merk vaak haperingen als ik zware programma's van Adobe gebruik, dus kan dat ook met mijn Macbook Pro 15" van mid 2010, waar op dit moment 4 GB 1067 MHz DDR3 in zit en zo ja: welke geheugenbankjes heb ik dan nodig?
Ik zou sowieso voor 2x 4GB gaan en niet voor 1x 4GB en het behoud van 1x 2GBquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend heb je voor 6 GB één 4 GB 1067 MHz DDR3-geheugen staafje nodig (wel even "Mac" achter de zoekquery zetten) en voor 8 GB heb je er daar twee van nodig.
2x4 heb je dual channel en kost idd geen drol meer.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik zou sowieso voor 2x 4GB gaan en niet voor 1x 4GB en het behoud van 1x 2GB
Ik heb het destijds besteld op de website van Crucial en daar kun je eenvoudig je model invullen
Heb even gekeken op die site van crucial en ik heb voor 46$ 2x4GB. Misschien toch maar eens doen binnenkortquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik zou sowieso voor 2x 4GB gaan en niet voor 1x 4GB en het behoud van 1x 2GB
Ik heb het destijds besteld op de website van Crucial en daar kun je eenvoudig je model invullen
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 03:45 schreef nietzman het volgende:
Any 2.5" sata will do. Die OCZ2 van ibood is niet de nieuwste/snelste, maar afhangende van je MBP en uitgaande van die drie jaar oud betwijfel ik alsof die überhaupt het maximale uit de nieuwste SSDs zou halen. Is prima dus.
En het inbouwen is een eitje, heb het al vaak genoeg gedaan. Is de eerste keer alleen even tegen de zwetende handjes vechten.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 02:38 schreef AppleOcean het volgende:
Zet het os op je ssd en gebruik de hdd als opslag he! Altijd 10 procent vrijlaten, zo blijft hij het snelste
Thanks voor de tips, ik ga eens op zoek naar een SSD.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:23 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
ik heb het ook gedaan, 1 macbook met een samsung 830 128gb erin, en de orginele hd als data schijf 160gb erbij gelaten, en de superdrive eruit. was wel een klus, maar met de guides van ifixit was het goed te doen.
Werkt als een tierelier ssd + 4gb, nu nog mijn andere mbp upgraden naar ssd
Het moeten wel twee losse strips zijn, de bovenste lijkt alsof het één grote strip is en dat kan sowieso niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:07 schreef Jivis het volgende:
En als je bij een Nederlandse webshop wilt bestellen? Als in; moet het per se de specs van m'n huidige geheugen matchen, of kan ik bijvoorbeeld ook deze erin porren (van 1066MZ):
www.micro-mail.nl/web/mm2(...)867DC12575760082411C
Bij Crucial kom ik namelijk op deze uit en dat lijkt met alle specs van bovenstaande overeen te komen:
http://www.crucial.com/eu(...)oid=9D78D86CA5CA7304
Ja, dat zag ik net ookquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:10 schreef Slickk het volgende:
[..]
Het moeten wel twee losse strips zijn, de bovenste lijkt alsof het één grote strip is en dat kan sowieso niet.
Daar heb je dus zo'n optibay/hddcaddy voor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:06 schreef Slickk het volgende:
@DancePlaza; Had je nog iets extra nodig om de SSD vast te zetten? Hij is een stuk kleiner dan de Superdrive zelf, namelijk.
Nog steeds ruk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:06 schreef Q. het volgende:
[..]
Zou in 10.8.1 weer een stuk beter moeten zijn. Die al geprobeerd?
Ik was zelf ook van plan om te upgraden van 4gb naar 8gb en ik zag deze;quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:13 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, dat zag ik net ook.
Dus dan deze bijvoorbeeld: http://www.micro-mail.nl/(...)4E1EC12578FE0079E7E7
TC alvast gehaald en begonnen met backupen. Aangezien dat wel een nachtje kan duren ga ik morgen wel nadenken over de ideale wireless opzet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:12 schreef Breuls het volgende:
Heeft iemand hier een Time Capsule?
Mijn Time Machine schijf raakt vol en ik denk erover een TC aan te schaffen. Aangezien die ook een accesspoint is en ik nu een oude Airport Express heb als AP, vraag ik me af of ik er goed aan doe de TC als 'hoofd'-AP in te stellen en de AE als bijzaak (of gewoon helemaal uitgeschakeld, al gebruik ik de AirTunes/AirPlay nog wel eens), of dat ik de TC ook wel gewoon als verlengstuk van het bestaande netwerk kan gebruiken.
De vergelijkingspagina vermeldt namelijk "Een snel netwerk uitbreiden of opzetten". Als ik dat doe kan ik mijn hele netwerk zo laten als het is en hoeft mijn TC niet in de woonkamer te staan (bij de kabelmodem) maar kan-ie gewoon in m'n werkkamer ergens. Maar ik wil niet één of ander snelheidsvoordeel missen omdat ik liever weinig moeite doe.
de wat :Squote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
7 jaar Macgebruiker en nu kom ik achter option-klik op een andere applicatie.
ah zo. kende ik ook niet. geen groot gemis ook maar leuk om te wetenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Open twee programma's (met schermen open). Maak de ene actief. Option-klik op een scherm van het andere programma. Die wordt dan actief, en het eerste programma wordt verborgen.
http://osxdaily.com/2012/01/17/rebuild-spotlight-index/quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vraagje : mijn spotlight vindt geen apps meer op mijn lappie. suggesties?
Reboot?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah zo. kende ik ook niet. geen groot gemis ook maar leuk om te wetenbij windows ging ik uit frustratie lezen, bij de mac ben ik er goeddeels te lui voor om dit soort extra's uit te zoeken
vraagje : mijn spotlight vindt geen apps meer op mijn lappie. suggesties?
Wen je wel aanquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb besloten een week lang de Dock aan de linkerkant te zetten. In theorie is het veel logischer op een breedbeeldscherm, maar ik zit nu in de intense-haat-fase.
nee. geen idee wat het issue is, maar ok dat herindexeren lijkt me wel een goede work around iddquote:
Zoiets ja, begrijp het niet helemaal maar ziet er iig niet goed uit voor Samsung.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apple vs Samsung 80 miljard - 0, als ik de berichten over de uitspraak (is nog gaande) zo zie
Die laatste snap ik dus totaal niet want die dingen zijn haast identiek!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Bloedbad voor Samsung. Alle patenten geldig verklaard, en het overgrote deel van de telefoons maakt inbreuk. De Galaxy Tab maakt geen inbreuk op het iPad design patent.
Dit is wat Samsung aan Apple moet betalen?quote:4:04:36 PM PDT 1 billion, 51 million 855 thousand dollars
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is wat Samsung aan Apple moet betalen?
Arme samsung, allemaal No.quote:4:09:37 PM PDT
'460 no across the board
4:09:22 PM PDT
'516 No
4:08:52 PM PDT
'460: literally infirngement for 3GS: no
4:08:46 PM PDT
'893 iPhone 3GS No
4:08:38 PM PDT
'711 iPhone 3GS: No
4:08:31 PM PDT
'711 Patent on iPhone 3G No. '460 on iPhone 3G: no.
Sinds een jaar? 't is nog niet zo oud maar het is kei goed opweg.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:10 schreef Tijn het volgende:
Sinds wanneer is dat "The Verge" eigenlijk dé tech site?
Ja, het is geweldig. Maar het komt voor m'n gevoel zo uit het niets.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:10 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Sinds een jaar? 't is nog niet zo oud maar het is kei goed opweg.
Het is sinds 1 november 2011 online, dus nog een jonkie, maar 't zit iig al voorbij Engadget bij mij, ze zitten goed op het nieuws.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het is geweldig. Maar het komt voor m'n gevoel zo uit het niets.
De beste editors van Engadget plus een bootlading geld = win.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het is geweldig. Maar het komt voor m'n gevoel zo uit het niets.
Ja want dit is geen ubertrieste rechtzaak. Het feit dat een jury na 4 weken verhaal aanhoren van beide kanten binnen 3 dagen een beslissing kan maken met 700 complexe vragen beantwoord vind ik vreemd. Daarnaast vind ik het belachelijk dat ze voor zulke zaken een jury laten beslissen. En hoe komen ze aan dit belachelijke bedrag?quote:
Youtube-kanaal van ze (http://www.youtube.com/user/theverge?feature=results_main) is ook lekker bezig hoor, dat hebben ze wel goed gedaan. Korte recap filmpjes waardoor je meteen op de hoogte bent, niet één of andere lambal die 20 minuten vol lult met onzin.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:10 schreef Tijn het volgende:
Sinds wanneer is dat "The Verge" eigenlijk dé tech site?
Volgens mij heeft Apple gewonnen hoor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 03:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja want dit is geen ubertrieste rechtzaak. Het feit dat een jury na 4 weken verhaal aanhoren van beide kanten binnen 3 dagen een beslissing kan maken met 700 complexe vragen beantwoord vind ik vreemd. Daarnaast vind ik het belachelijk dat ze voor zulke zaken een jury laten beslissen. En hoe komen ze aan dit belachelijke bedrag?
Hoe dan ook kent deze zaak alleen maar verliezers.
quote:Door arjanv, zaterdag 25 augustus 2012 09:44
idd. bij kwam er al niks van apple in huis, maar nu zeker niet meer.
ik heb deze gehaald:quote:@DancePlaza; Had je nog iets extra nodig om de SSD vast te zetten? Hij is een stuk kleiner dan de Superdrive zelf, namelijk.
Volgensmij is het door een (oud)medewerker van Engadget opgericht.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:14 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Het is sinds 1 november 2011 online, dus nog een jonkie, maar 't zit iig al voorbij Engadget bij mij, ze zitten goed op het nieuws.
Ik heb de dock al jaren links. De enige goede plek wat mij betreftquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb besloten een week lang de Dock aan de linkerkant te zetten. In theorie is het veel logischer op een breedbeeldscherm, maar ik zit nu in de intense-haat-fase.
Klopt, Joshua Topolsky.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:15 schreef Jivis het volgende:
[..]
Volgensmij is het door een (oud)medewerker van Engadget opgericht.
In amerika apple, in korea samsung... Tjaquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:23 schreef Merkie het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)goeding-betalen.html
Tweakertjes helemaal over de zeik. Wat een triest volk, die Apple-haters
. Soms krijg je het idee dat Apple hun familie heeft uitgemoord, hun huis heeft afgepakt en ze naar Siberië heeft gestuurd o.i.d.
[..]
Volgens mij heeft Apple gewonnen hoor.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die softwarepatenten hadden voor mij niet gehoeven, maar het is voor mij overduidelijk dat Samsung een tijd lang expres zijn telefoons zo veel mogelijk heeft laten lijken op de iPhone, qua hardware en qua software. Dat kan je gewoon niet maken als je geen shady Chinese kloonmaker bent.
[ afbeelding ]
Ik vind heel phone 7(.5 & 8) eigenlijk juist een goed voorbeeld van hoe je ook moderne telefoons kan maken ZONDER iOS te kopiërenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen over de Surface, maar gejat van de iPad is dat ding echt niet.
Jij bent echt fan hè? Heb je ook een sticker op je auto?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind heel phone 7(.5 & 8) eigenlijk juist een goed voorbeeld van hoe je ook moderne telefoons kan maken ZONDER iOS te kopiëren
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind heel phone 7(.5 & 8) eigenlijk juist een goed voorbeeld van hoe je ook moderne telefoons kan maken ZONDER iOS te kopiëren
Dit jaquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Raar man, dat Windows XP op een single touch screen geen gigantisch succes was
Dit plaatje is zo'n bullshit. Snappen mensen nog niet steeds niet dat het om het geheel gaat?quote:
Dat proberen vele mensen in heel veel bedrijfstakken te jatten van Jobs. Zelden dat er iemand langskomt die op die manier kan presenteren. Wat erg jammer is, aangezien het altijd een vermakelijke show was met Steve. Zonder is het toch minder.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:54 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Alleen de manier van presenteren van de Surface is gejat
Ja, de keynotes van Apple zijn helemaal om Steve Jobs heen bedacht. Eigenlijk slaat het format nu nergens meer op.quote:
Hoezo? Een keynote is toch niet meer dan een presentatie? Mogen producten niet gepresenteerd worden dan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de keynotes van Apple zijn helemaal om Steve Jobs heen bedacht. Eigenlijk slaat het format nu nergens meer op.
Tijn bedoelt de manier waarop de producten gepresenteerd worden/werden bij Apple. Dat was de "Grote Steve Jobs Show". En terecht, gezien de manier waarop hij het deed.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo? Een keynote is toch niet meer dan een presentatie? Mogen producten niet gepresenteerd worden dan?
Natuurlijk mag dat wel. Maar de manier waarop is heel erg bedacht met Steve Jobs als presentator in gedachten. Nu hij het niet meer doet, vind ik niet dat het format nog erg goed werkt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo? Een keynote is toch niet meer dan een presentatie? Mogen producten niet gepresenteerd worden dan?
Wat is precies het format dan? Steve had niet echt een format.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat wel. Maar de manier waarop is heel erg bedacht met Steve Jobs als presentator in gedachten. Nu hij het niet meer doet, vind ik niet dat het format nog erg goed werkt.
Dit. En dat terwijl Microsoft wel een licentie op Apple's patenten heeft en dus straffeloos kopieën zou kunnen maken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... Straffeloos... Geen idee wat ze er voor betalenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dit. En dat terwijl Microsoft wel een licentie op Apple's patenten heeft en dus straffeloos kopieën zou kunnen maken.
Wat? Natuurlijk wel. Hij hield zich juist extreem bezig met het format, zover dat 'ie de dag van te voren ging kijken of het licht wel goed stond afgesteld.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is precies het format dan? Steve had niet echt een format.
Inderdaad, dat is al een eerste grote verandering in de opzet van de keynotes.quote:Er is wel wat veranderd, Tim Cook zelf is veel minder aan het woord en hij laat de hardware en software mensen vaker naar voren komen.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het eerder een 'Apple-vocabulaire' is. Hetzelfde taalgebruik namelijk wordt op de website, posters en reclames gehanteerd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat? Natuurlijk wel. Hij hield zich juist extreem bezig met het format, zover dat 'ie de dag van te voren ging kijken of het licht wel goed stond afgesteld.
Het format is de hele manier waarop het gedaan wordt: muziekje van te voren, presentator komt met applaus op, vertelt in z'n eentje iets over de cijfers, grote slides met weinig informatie tegelijk op de achtergrond, dan worden er wat zaken uitgelicht, er wordt afgesloten met wanneer nieuwe dingen beschikbaar zijn en wat ze kosten. Maar niet alleen die grote lijnen, maar ook de details: hoe kom je over? Hoe zeg je iets? Welke woorden gebruik je, ben je enthousiast of juist ingetogen? Over al die dingen wordt echt wel heel erg hard nagedacht. Al die dingen samen is het format van de Apple keynotes en dat is iets wat Jobs gedurende vele jaren heeft geperfectioneerd.
Is het je niet opgevallen dat Tim Cook een soortgelijk woordgebruik hanteert als Steve Jobs bij de keynotes, terwijl 'ie daar buiten heel anders praat? Dat is een teken dat dit format hem niet ligt.
[..]
Inderdaad, dat is al een eerste grote verandering in de opzet van de keynotes.
Klopt. Allemaal onder de fascistische leiding van Stevequote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het eerder een 'Apple-vocabulaire' is. Hetzelfde taalgebruik namelijk wordt op de website, posters en reclames gehanteerd.
Nee, dit is gewoon de Apple huisstijl.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Klopt. Allemaal onder de fascistische leiding van Steve
Ben benieuwd of en hoe dit gaat veranderen.
Dat klopt, over de manier waarop Apple communiceert wordt heel goed nagedacht. Maar Jobs had hier een groot aandeel in. Hij had een visie over hoe het bedrijf zich moest presenteren en dat sloot naadloos aan op hoe hij zich presenteerde tijdens de keynotes. Nu hij die niet meer doet, vind ik dat het moet veranderen in een manier die meer aansluit bij de mensen die het nu voor het zeggen hebben, anders is het alleen maar geforceerd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het eerder een 'Apple-vocabulaire' is. Hetzelfde taalgebruik namelijk wordt op de website, posters en reclames gehanteerd.
Ja, sinds dat Jobs terug is gekomen. Nu hij weg is, moeten ze ofwel mensen aannemen/naar voren schuiven die dat op hetzelfde niveau kan, ofwel de huisstijl aanpassen op de huidige generatie.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon de Apple huisstijl.
Klopt, maar ik vind dat het wel genoeg is veranderd, juist door gewoon andere mensen aan het woord te laten. Tevens zie ik Jony Ive nog elke keer keer weer met tranen in zijn ogen vertellen hoe mooi de afwerking en het productieproces is, dus het sluit prima aan vind ik.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klopt, over de manier waarop Apple communiceert wordt heel goed nagedacht. Maar Jobs had hier een groot aandeel in. Hij had een visie over hoe het bedrijf zich moest presenteren en dat sloot naadloos aan op hoe hij zich presenteerde tijdens de keynotes. Nu hij die niet meer doet, vind ik dat het moet veranderen in een manier die meer aansluit bij de mensen die het nu voor het zeggen hebben, anders is het alleen maar geforceerd.
Ik denk sowieso dat Scott Forstall een veel grotere rol gaat krijgen dan hij nu heeft in de toekomst.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
Scottie moet gewoon de keynotes doen. Ik vind hem altijd wel prettig om naar te luisteren. En ik zie liever hem op het podium dan Phil met z'n wratten.
Ik ga deze brief nog een keer lezen met de soundtrack van TDKR aan, dan moet ie epic zijn.quote:Today was an important day for Apple and for innovators everywhere.
Many of you have been closely following the trial against Samsung in San Jose for the past few weeks. We chose legal action very reluctantly and only after repeatedly asking Samsung to stop copying our work. For us this lawsuit has always been about something much more important than patents or money. It’s about values. We value originality and innovation and pour our lives into making the best products on earth. And we do this to delight our customers, not for competitors to flagrantly copy.
We owe a debt of gratitude to the jury who invested their time in listening to our story. We were thrilled to finally have the opportunity to tell it. The mountain of evidence presented during the trial showed that Samsung’s copying went far deeper than we knew.
The jury has now spoken. We applaud them for finding Samsung’s behavior willful and for sending a loud and clear message that stealing isn’t right.
I am very proud of the work that each of you do.
Today, values have won and I hope the whole world listens.
Tim
Neemt niet weg dat het een kopie was. Geeft niet, maar doe dan niet zo hypocriet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:52 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Dit ja
Jobs heeft de iPad veel beter uitgewerkt. Simpel en snel, daarom is het zo'n succes geworden, net zoals elk ander Apple product
Nee, vind ik niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het een kopie was. Geeft niet, maar doe dan niet zo hypocriet.
1) niemand zegt dat de iPad een kopie is van de eerste Windows XP Tablets, want dat is ook niet zoquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het een kopie was. Geeft niet, maar doe dan niet zo hypocriet.
Het is geen kopie. Het touchscreen is anders, design is heel anders, OS is heel anders.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Systeemvoorkeuren> gebruikers en groepen(ofzo), jezelf aanklikken, vraag om wachtwoord bij opstarten/ uit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb trouwens in ML "automatisch inloggen" aanstaan, maar ik moet toch elke keer mijn wachtwoord ingeven als ik uit sluimer kom?
Never mind, ze hebben juist expliciet afgesproken niet te kopiëren:quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:34 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou... Straffeloos... Geen idee wat ze er voor betalen
Nee, Systeemvoorkeuren > Beveiliging > Vraag om wachtwoord...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:20 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Systeemvoorkeuren> gebruikers en groepen(ofzo), jezelf aanklikken, vraag om wachtwoord bij opstarten/ uit.
Hehe en Apple jat net zo goed alles wat los en vast zit. Ze weten precies van wie ze af moeten kijken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ga deze brief nog een keer lezen met de soundtrack van TDKR aan, dan moet ie epic zijn.
Wat jat Apple dan zoal? Recente voorbeelden a.u.b., geen Xerox-bullshit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:43 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hehe en Apple jat net zo goed alles wat los en vast zit. Ze weten precies van wie ze af moeten kijken.
Waarom niet? Eerst van Xerox alles jatten en dan Windows aanklagen omdat ze ook een GUI hebben die op die van Xerox leek enzoquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat jat Apple dan zoal? Recente voorbeelden a.u.b., geen Xerox-bullshit.
Ik weet niet precies hoe het bij WebOS zat, maar Apple heeft hier ook wel degelijk zelf geïnnoveerd. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat het concept is afgekeken van Android, maar het is in iOS echt vele malen beter uitgewerktquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
iOS 5 notifications center. Android met een sprankeltje WebOS.
Omdat:quote:
Wat is er dan geïnnoveerd aan de notification center op iOS?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het bij WebOS zat, maar Apple heeft hier ook wel degelijk zelf geïnnoveerd. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat het concept is afgekeken van Android, maar het is in iOS echt vele malen beter uitgewerkt
Als Apple kopieert verbeteren ze een bestaand concept, Samsung maakt het na en komt met een inferieur aftreksel.
1) 20.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat:
1) het 40 jaar geleden is
2) Xerox zelf eerder al een computer met een GUI op de markt heeft gebracht, maar dat werd geen succes omdat het gewoon niet goed werkte
3) Apple ontzettend veel heeft toegevoegd aan Xerox' GUI om het daadwerkelijk bruikbaar te maken voor normale mensen en dingen heeft verzonnen voor de eerste Mac die nu nog steeds een standaard zijn (overlappende vensters, mappen, icoontjes slepen etc.)
4) MS niks van zulke creativiteit heeft getoond
Dus als je het goed kopieerd mag het wel, maar als je het slecht kopieerd niet?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het bij WebOS zat, maar Apple heeft hier ook wel degelijk zelf geïnnoveerd. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat het concept is afgekeken van Android, maar het is in iOS echt vele malen beter uitgewerkt
Als Apple kopieert verbeteren ze een bestaand concept, Samsung maakt het na en komt met een inferieur aftreksel.
Als je het verbetert, is het moeilijker kopieren te noemen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dus als je het goed kopieerd mag het wel, maar als je het slecht kopieerd niet?
Er is in elk land een aparte rechtszaak. Dikke kans dat in Zuid-Korea Samsung wint.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik het belachelijk dat een Amerikaans en een Koreaans bedrijf een rechtzaak hebben in Amerika waar een Amerikaanse jury over moet beslissen. Daar zal vast geen partijdigheid zijn.![]()
Vooral niet als je binnen 3 dagen met een unanieme beslissing komt en zo'n belachelijk bedrag eist.
Je kan het nog steeds kopieren noemen dan ben ik van mening.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Als je het verbetert, is het moeilijker kopieren te noemen.
En ik vind het nog steeds zonde dat WebOS niet zo groot geworden is als Android nu is. Wat was dat een fijn OS zeg, al vanaf de eerste versie.
Apple ook.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:12 schreef HeatWave het volgende:
WebOS is idd ook echt mooi, heb een HP Veer hier liggen, super klein toestelletje, maar wel touchscreen en ze hebben het erg clever gedaan, zelfs op dat minischerm werkt het touch best goed.
Wou ook een WebOS tabletje kopen, maar die zijn niet zo makkelijk meer te vinden voor een goeie prijs helaas. Het wordt niet meer echt ontwikkeld, maar werkt nu al echt heel erg goed, duidelijk wel ontworpen voor tablets itt Android onder de 4.1 versie.
Zo zie je maar, het beste wint niet altijd, Google is gewoon te groot. Zie ook Betamax en Video2000 in de jaren 80...
jawel, maar als je het 1 op 1 vergelijkt zou WebOS veel groter moeten zijn dan Android.quote:
Wow, eindelijk iemand die het vraagt. Heb je even?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat is er dan geïnnoveerd aan de notification center op iOS?
Windows Phone ook.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jawel, maar als je het 1 op 1 vergelijkt zou WebOS veel groter moeten zijn dan Android.
Eigenlijk wel ja, maar die waren gewoon veel later. Windows Mobile was eigenlijk Androidquote:
Oh jawel hoor. Maar ik zei gewoon even wat ik vond.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bij hetzelfde onderwerp blijven is niet echt je sterkste punt, he?
Hoho, niets negatiefs over apple zeggen hè.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:19 schreef Jivis het volgende:
Jezus. Net echt met uiterste voorzichtigheid het geheugen geplaatst (was tenslotte de eerste keer dat ik zoiets met mijn MBP deed), breekt het fukking plastic hendeltje aan de rechterkant ineens af. Eerst een halfuur bezig geweest die uit de Macbook krochten te peuteren en daarna de nieuwe reepjes er alsnog ingedrukt (oude geheugen was er al uit).
Gelukkig werkt het allemaal nog wel (dus 8GB nu), maar wat een slap materiaal daarbinnen zeg.
Die hendeltjes zullen wel gemaakt zijn door een andere fabriek, Apple zou dit nooit laten gebeuren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoho, niets negatiefs over apple zeggen hè.
Das waar. Apple maakt dingen in eigen fabrieken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:35 schreef Jivis het volgende:
[..]
Die hendeltjes zullen wel gemaakt zijn door een andere fabriek, Apple zou dit nooit laten gebeuren.
ik vond het ook eng..voelde cheap aan..quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:19 schreef Jivis het volgende:
Jezus. Net echt met uiterste voorzichtigheid het geheugen geplaatst (was tenslotte de eerste keer dat ik zoiets met mijn MBP deed), breekt het fukking plastic hendeltje aan de rechterkant ineens af. Eerst een halfuur bezig geweest die uit de Macbook krochten te peuteren en daarna de nieuwe reepjes er alsnog ingedrukt (oude geheugen was er al uit).
Gelukkig werkt het allemaal nog wel (dus 8GB nu), maar wat een slap materiaal daarbinnen zeg.
Dankje, beide is geluktquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je kunt instellen dat 'ie automatisch met een account inlogt, volgens mij heb je dan geen wachtwoord meer nodig. Systeemvoorkeuren > Gebruikers en groepen > Inlogopties > Automatisch inloggen. En hierboven heb ik al eens gepost hoe je kunt instellen dat je geen wachtwoord hoeft in te voeren als de computer uit sluimerstand komt.
Mijn huidige air is sneller dan mijn vorige pro met een C2D van 2.4Ghz. Dus een air kan prima.quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:20 schreef J.Appleseed het volgende:
Op Facebook vraagt een vriend van me of 'ie een MacBook Air of Pro moet aanschaffen voor zijn mediadesign-studie (met o.a. films monteren) en er zijn dan serieus mensen die een Air aanraden want "ik heb 'm zelf ook!"
Toch wel het meest belabberde argument wat je kunt geven imo.
Een Air kan tegenwoordig inderdaad prima, maar "ik heb hem ook" is nog steeds een waardeloos argument.quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn huidige air is sneller dan mijn vorige pro met een C2D van 2.4Ghz. Dus een air kan prima.
Ik zou denken dat videobewerking toch wel meer RAM nodig heeft, nietwaar? En hij wil liefst zo min mogelijk geld uitgeven (i.e. standaardconfig zonder upgrades van Apple).quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een Air kan tegenwoordig inderdaad prima, maar "ik heb hem ook" is nog steeds een waardeloos argument.
Ik heb zelf de Pro, maar tegenwoordig kun je met de Air ook behoorlijk serieus werken. Het enige minpunt is de beperkte opslag, maar daar krijg je wel snel Solid State geheugen voor terug. Verder is de Air iets duurder, maar in die prijsklasse mag het verschil niet bepalend meer zijn.
Ik zou die vriend eigenlijk ook eerder een Air aanraden dan de pro, zeker voor beeldbewerking. De Air heeft een hogere resolutie, wat net even lekkerder werkt. En qua snelheid is het verschil echt niet zo groot meer.
Maar bij de Pro zou je er, mocht je het nodig achten, zelf een SSD bij kunnen prikken voor niet al te veel geld. Dus dan heb je de snelheid van de Air maar met meer RAM en goedkoper.quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ja, meer werkgeheugen is altijd handig, en bij de Pro kost het bijna niets om er wat bij te prikken, terwijl het bij de Air praktisch onmogelijk is. Dus als dat belangrijk is, is dat wel het overwegen waard.
Nu kun je dat wel een beetje compenseren door tijdens het werken regelmatig je bewerkingen op te slaan (waarbij het wegschrijven op de Air weer veel sneller is) terwijl je bezig bent. In mijn ervaring voelt de Air, ondanks de lagere kloksnelheid, een stuk vlotter aan dan de 13" Pro. Ook met fotobewerking (videobewerking doe ik niet, dus kan ik je niet bij helpen).
Ik probeer niemand te overtuigen, ik wil alleen even mijn visie op de zaak duidelijk makenquote:Op zondag 26 augustus 2012 10:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
Klopt, maar probeer je nu mij of jezelf te overtuigen? Want eerst zeg je dat die vriend het meest basic model wil kopen, en nu heb je het over SSD's inbouwen en geheugen uitbreiden..
Beiden zijn prima laptops, en ik ben zeer tevreden met mijn Pro. Maar als ik nu de keuze opnieuw zou maken, zou ik liever voor de Air gaan.
Nee, dit zijn mensen die op de middelbare school zitten of economie o.i.d. gaan doenquote:Op zondag 26 augustus 2012 10:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
"Ik heb hem ook" kan best een geldig argument zijn als je zelf een media-designstudie doet. De impliciete vraag is immers: is een air genoeg of moet ik een stapje hoger naar een pro? "Ik heb hem ook" is dan het antwoord "een air is genoeg".
Aldus een jurylid.quote:"It didn't dawn on us [that we agreed that Samsung had infringed] on the first day," Ilagan said. "We were debating heavily, especially about the patents on bounce back and pinch-to-zoom. Apple said they owned patents, but we were debating about the prior art [about the same technology that Samsung said existed before the iPhone debuted]. [Velvin Hogan] was jury foreman. He had experience. He owned patents himself. In the beginning the debate was heated, but it was still civil. Hogan holds patents, so he took us through his experience. After that it was easier. After we debated that first patent -- what was prior art --because we had a hard time believing there was no prior art, that there wasn't something out there before Apple.
"In fact we skipped that one," Ilagan continued, "so we could go on faster. It was bogging us down." ...
safari > voorkeuren > formulieren > gebruikersnamen en wachtwoorden.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:11 schreef Dennisweb het volgende:
Vraag over OS X ML: ik krijg op elke site steeds drie maal de vraag of ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord wil opslaan. Ik vind het echt ontzettend irritant. Kan dat uit?
Dankje. Staat nu ook voor Chrome uit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
safari > voorkeuren > formulieren > gebruikersnamen en wachtwoorden.
Uit de help van safari.
er is gewoon vlc player voor mac. Of bedoel je dat niet?quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:26 schreef Mylene het volgende:
Begrijp ik het goed dat er geen bsplayer versie voor de mac is? Alternatief VLC player?
Ik heb een Imac gekocht, vet ding, alleen wel even wennen.
Waar ga je de MB voor gebruiken?quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:29 schreef justmattie het volgende:
Is dit ook het topic waar je mag gaan twijfelen tussen een MacBook pro of air?
I can't choose
De keuze kunnen wij ook niet voor je maken. We kunnen wel advies geven a.d.h. van wat je ermee wilt gaan doen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:29 schreef justmattie het volgende:
Is dit ook het topic waar je mag gaan twijfelen tussen een MacBook pro of air?
I can't choose
Heerlijk stevig!quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:35 schreef justmattie het volgende:
Gewicht speelt zeker een rol. Qua prestaties is de MBA ruimschoots voldoende voor mijn eisen (Gamen is niet een primaire eis).
Is de air in verhouding tot de pro net zo stevig? De pro is wat 'log' maar daardoor lijkt hij ook steviger.
Ik wil toch echt de 13 inch versiequote:Op zondag 26 augustus 2012 19:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Heerlijk stevig!
Wat voor jou? [TK] Macbook Air 11 inch half jaar oud
Heeft ook 2gig ram, te weinig voor de meeste programma's tegenwoordig.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Heerlijk stevig!
Wat voor jou? [TK] Macbook Air 11 inch half jaar oud
De MacBook Air (zeker de 2012 variant) draait FIFA 12 al prima. Evenals Team Fortress 2, Tropico 4.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Als gamen, of in dit geval FIFA 13 spelen een primaire eis is zou ik geen MBA nemen. Maar voor 'schoolwerk' en het vaak meenemen is hij perfect.
MAar ik hoorde dat hij dan nog wel eens heet wil worden en/og gigantisch begint te blazen?quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:04 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
De MacBook Air (zeker de 2012 variant) draait FIFA 12 al prima. Evenals Team Fortress 2, Tropico 4.
Niet, je moet dan Office for Mac of iWork kopen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:06 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
We hebben trouwens nog microsoft office liggen thuis, hoe krijg ik die erop eigenlijk?
Ja dat bedoel ik, die heb ik ook office voor mac, maar op een CD'tje, en die kan niet in de Air.. Moet ik dan helemaal zo'n usb drive erbij kopen?quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:12 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Niet, je moet dan Office for Mac of iWork kopen.
Jepquote:Op zondag 26 augustus 2012 20:13 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, die heb ik ook office voor mac, maar op een CD'tje, en die kan niet in de Air.. Moet ik dan helemaal zo'n usb drive erbij kopen?
Neequote:
Oh, sorry. AppleNoob hier dusquote:Op zondag 26 augustus 2012 20:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
NeeJe kunt het installatiebestand gewoon downloaden van de website en dan de serial die bij de DVD zit invoeren.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
NeeJe kunt het installatiebestand gewoon downloaden van de website en dan de serial die bij de DVD zit invoeren.
hij heeft toetsenbord verlichting en als je youtube op html5 in plaats van flash bekijkt gaat hij niet blazen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:25 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]![]()
En toevallig ook enig idee of normaal een filmpje kijken / youtuben op de air mogelijk is, zonder dat íe gaat blazen en heet wordt?
En heeft ie nu wel of geen toetsenbordverlichting?
Als beide vragen positief beantwoord kunnen worden dan ga ik voor de air...
Tuurlijk, en alleen de 2010 versie heeft geen toetsenbordverlichtingquote:Op zondag 26 augustus 2012 20:25 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]![]()
En toevallig ook enig idee of normaal een filmpje kijken / youtuben op de air mogelijk is, zonder dat íe gaat blazen en heet wordt?
Als dat de criteria zijn, dan veel plezier met de MBA.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:25 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]![]()
Ik moest 8 dagen wachten op m'n 8 gig air.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Inderdaad..
Ga morgen naar de Apple store in Amsterdam, hebben ze die 8 gb versie meestal in voorraad of moet het dan weer helemaal speciaal gemaakt worden?
En als ik hem online bestel, is de 4 GB versie direct leverbaar, en de 8 GB versie duurt 1-3 werkdagen, en dan wordt ie pas verzonden. Waar moet het vandaan komen?
Jup.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
Help
Ik kon niets meer op mijn iPhone zetten via iTunes, als ik iets sleepte vanuit de bibliotheek dan kreeg ik een rondje met een streep erdoorheen te zien. Nu kwam ik erachter dat ik manueel beheren moest aanvinken maar dan zegt iTunes dit:
[ afbeelding ]
Maar dan ben ik dus alles kwijt wat op mijn telefoon staat?
Nope, itunes maakt een onvolledige kopie.cje kunt wel de icloud backup doen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:57 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zou ik een reservekopie kunnen maken en dan terug kunnen zetten? Zijn dan ook alle apps weer terug?
Dat heb ik dus ook. Nietsquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hierdoor heb ik zo'n hekel aan iTunes he. Wat kan ik dan doen zonder dat ik alles kwijt ben?
Bij mij wel?quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Maar ook alle apps zijn weg?
Echtwtf
Even inloggen bij iTunes in de store, en dan bovenin bij weergave geloof ik machtig deze computer. Weet niet of het weergave is, maar wel bovenin die balkenquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:01 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Waar? Ik zit me al suf te klikkenIk kan echt niet met itunes omgaan
quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hierdoor heb ik zo'n hekel aan iTunes he. Wat kan ik dan doen zonder dat ik alles kwijt ben?
Ik hoop echt dat je dit antwoord niet serieus neemt, want het is je reinste onzin. Wat je kunt doen, is zorgen dat alles wat nu op je iPhone staat ook op je computer (en dus je iTunes library) terecht komt. Dan kan iTunes nog zo vaak zeggen dat alles wat niet in de library staat gewist wordt, maar als jij er gewoon voor zorgt dat het wel in de library staat, is er niets aan de hand.quote:
Daarom gebruik ik het nietquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:01 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Waar? Ik zit me al suf te klikkenIk kan echt niet met itunes omgaan
Je hebt de apps dan nog, maar je gegevens niet.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop echt dat je dit antwoord niet serieus neemt, want het is je reinste onzin. Wat je kunt doen, is zorgen dat alles wat nu op je iPhone staat ook op je computer (en dus je iTunes library) terecht komt. Dan kan iTunes nog zo vaak zeggen dat alles wat niet in de library staat gewist wordt, maar als jij er gewoon voor zorgt dat het wel in de library staat, is er niets aan de hand.
Gewoon even een programma als MediaMonkey, Pod to Mac of Copytrans downloaden dus
Gegevens van de apps? Contactpersonen e.d.? Ik heb al ooit MediaMonkey gedownload maar daar dat lukte ook niet echt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:04 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Je hebt de apps dan nog, maar je gegevens niet.
Apps kun je naar je libray trekken door op "aankopen overzetten" te klikken, en je gegevens vallen niet onder date, dus worden niet gewist. Echt, serieus, geef mensen alsjeblieft nooit meer advies over dit soort dingen, want je weet er zelf niets van.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:04 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Je hebt de apps dan nog, maar je gegevens niet.
Dit dus. Bovendien heeft die waarschuwing alleen maar betrekking tot media, dus video's, boeken en muziek.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:05 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Met machtigen moet alles werken
Oh dat klinkt al beter. Ik zag een telefoon met fabrieksinstellingen voor mequote:Op zondag 26 augustus 2012 22:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit dus. Bovendien heeft die waarschuwing alleen maar betrekking tot media, dus video's, boeken en muziek.
Same herequote:Op zondag 26 augustus 2012 22:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Gegevens van de apps? Contactpersonen e.d.? Ik heb al ooit MediaMonkey gedownload maar daar dat lukte ook niet echt.Maar als ik daar wel mee om kan gaan kan ik er wel muziek op zetten?
![]()
Ik voel me zo'n digibeet bij iTunes![]()
Dan moet je dus toch echt mediamonkey gebruiken. Gewoon al je muziek, video's en boeken selecteren en aanklikken dat je alles wilt exporteren naar je iTunes-library.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
Pc is gemachtigd maar kan nog niets overzetten. Wanneer ik manueel bewerken aanvink krijg ik weer die melding.
Nee, dat gebeurt alleen als je op "herstellen" klikt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:06 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Oh dat klinkt al beter. Ik zag een telefoon met fabrieksinstellingen voor me
quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:07 schreef SpaceInvaders het volgende:
Als het alleen om video's, boeken en muziek en niet om foto's, contactpersonen en apps gaat ga ik gewoon op ja klikken.
Al in de App Store gezocht?quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:06 schreef Junkie het volgende:
Is er een FaceBook App voor OSX? Zoals de FaceBook Windows App?
Nog niet, net gedaan. Maar ze zien er niet zo heel goed uit.quote:
Goede tip! Meteen gekocht :-)quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
Nog niet, net gedaan. Maar ze zien er niet zo heel goed uit.
Heb nu maar Glow for FB gekocht. Die gooit FB nu al in Notification Center.
Neuhquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:36 schreef Paxcon het volgende:
Duurt het bij jullie ook redelijk lang voordat je op een site in Top Sites in Safari kan klikken?
Bij mij opent hij dat heel snel al?quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Neuh
Heel soms kan het wel een seconde duren eer dat 'ie Top Sites zelf opent (Cmd + T, nieuw tabblad)
Bij mij ook meestal wel, alleen als ik een beetje veel doe (Photoshop, VMWare, RapidWeaver, Graboid) wil 'ie me nog wel eens laten wachtenquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:37 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Bij mij opent hij dat heel snel al?
Heb ik dus totaal niet. Ik kan meteen over zo'n site heengaan en dan komt er een blauw randje omheen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:38 schreef Paxcon het volgende:
Oh volgens mij moet je eerst in het zwarte klikken om dat venster te selecteren en kun je niet direct één van die 12 sites klikken. Vrij vervelend.
Oh bij mij dus niet. Irritantquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:40 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heb ik dus totaal niet. Ik kan meteen over zo'n site heengaan en dan komt er een blauw randje omheen.
Ik zet VMware uit als PS aan is en andersom.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:38 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Bij mij ook meestal wel, alleen als ik een beetje veel doe (Photoshop, VMWare, RapidWeaver, Graboid) wil 'ie me nog wel eens laten wachten
Ik heb de instellingen doorgelopen maar ik zie nergens iets over dit staan...quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:42 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Even Safari opnieuw instellen?
Is dat rapidweaver eigenlijk moeilijk ? ik wil het wel eens proberen eig, want ik wil een beetje dingetjes leren programmeren ( vage modus ingeschakeldquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:38 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Bij mij ook meestal wel, alleen als ik een beetje veel doe (Photoshop, VMWare, RapidWeaver, Graboid) wil 'ie me nog wel eens laten wachten
Rapidweaver is eigenlijk een soort middenweg, uitgebreider dan iWeb maar toch nog simpeler dan DreamWeaver. Ik vind het zelf een fijn programma, mede vanwege de add-ons die je kunt krijgen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:46 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Is dat rapidweaver eigenlijk moeilijk ? ik wil het wel eens proberen eig, want ik wil een beetje dingetjes leren programmeren ( vage modus ingeschakeld)
Laat ik dan maar beginnen bij iWeb. Dankjequote:Op zondag 26 augustus 2012 22:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Rapidweaver is eigenlijk een soort middenweg, uitgebreider dan iWeb maar toch nog simpeler dan DreamWeaver. Ik vind het zelf een fijn programma, mede vanwege de add-ons die je kunt krijgen.
Ik gebruik het momenteel om een website te maken (en onderhouden) van het bedrijf van vrienden van ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |