abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115909570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:11 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hahhaa, moeten christenen meer geven om boetes dan anderen? :')
Nee, christenen moeten erom geven dat mensen niet in staat worden gesteld om zichzelf maximaal te ontplooien, christenen moeten erom geven dat mensen vast blijven zitten in een lage functie omdat een opleiding in combinatie met deeltijdwerk niet meer betaalbaar is door die >10 000 Euro aan Halbeheffing, christenen moeten erom geven dat mensen om financiële redenen geen tweede opleiding kunnen volgen, christenen moeten erom geven dat in het onderwijs op welvaart wordt geselecteerd in plaats van op kwaliteiten. Als je geen nep-christenen bent, je weet wel: zo'n typetje dat enkel naar de kerk gaat omdat het voor hem/haar een ritueel is en die niet in het dagelijks leven de christelijke waarden toepast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115909587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:29 schreef soklos het volgende:

[..]

Gaan ze al in de peilingen :')
Opknopen aan de hoogste boom.

Eerst iedereen lekker maken met : We gaan het fixen ! :Y

En dan toch, nee.. ja... maar... we hebben geen geld, doei :W

Vuile honden :r
pi_115909601
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:12 schreef eriksd het volgende:
Dat is natuurlijk grenzeloos naief. Christelijke politici zijn veruit het onbetrouwbaarst én hongerig naar het pluche.
Eens. De vraag is dan ook of dat dat wel christenen zijn. Je bent geen christene omdat je naar de kerk gaat, je bent een christene omdat je in het dagelijkse leven de christelijke waardes toepast.
#NoDAPL
pi_115909713
YReal, leef je uit met een dartbord waarin een foto van Zijlstra is verwerkt. ;)
#NoDAPL
pi_115909754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
YReal, leef je uit met een dartbord waarin een foto van Zijlstra is verwerkt. ;)
Is er ook eentje met de foto van De Rouwe of Buma?
pi_115909756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, christenen moeten erom geven dat mensen niet in staat worden gesteld om zichzelf maximaal te ontplooien, christenen moeten erom geven dat mensen vast blijven zitten in een lage functie omdat een opleiding in combinatie met deeltijdwerk niet meer betaalbaar is door die >10 000 Euro aan Halbeheffing, christenen moeten erom geven dat mensen om financiële redenen geen tweede opleiding kunnen volgen, christenen moeten erom geven dat in het onderwijs op welvaart wordt geselecteerd in plaats van op kwaliteiten. Als je geen nep-christenen bent, je weet wel: zo'n typetje dat enkel naar de kerk gaat omdat het voor hem/haar een ritueel is en die niet in het dagelijks leven de christelijke waarden toepast.
Christenen 'moeten' helemaal niks, ;) , en daarbij worden normen en waarden door iedereen anders beleefd, ook door christenen onderling. Halbe Zijlstra als christen aanspreken lijkt me onzin.

Tis gewoon 'n nare man, christen of niet.
pi_115909807
quote:
hij sluit niet doorgaan volledig uit :(
Halbetje Zijlstra wil geen alternatief zien omdat zijn ego hem belemmert om hieraan mee te werken. "Oh nee, dadelijk heb ik twee jaar voor niets gewerkt en word ik uitgelachen, ik wil graag nog eerste minister worden." Dat hij niet eens de kwaliteiten heeft om als staatssecretaris goed te functioneren heeft hij blijkbaar niet in de gaten.
#NoDAPL
pi_115909818
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De VVD kan ik het nog niet eens kwalijk nemen om eerlijk te zijn. Die hebben tenminsten gewoon volhard in : DOKKEN VUILE KUTSTUDENTEN

Nee, dan die cda'rs. We fixen het wel. een week lang had ik daadwerkelijk hoop dat het ging worden opgelost..
pi_115909894
quote:
Christenen 'moeten' helemaal niks, ;)
Ze moeten dat wel degelijk als ze christene willen zijn, anders ben je nu eenmaal per definitie geen christene. Het al dan niet een christene zijn blijkt uit je daden, niet uit het al dan niet volgen van wat ritueeltjes.

quote:
Halbe Zijlstra als christen aanspreken lijkt me onzin.
Dat heb ik dan ook niet gedaan, lees het nog eens een keer.
#NoDAPL
pi_115909989
quote:
Nee, dan die cda'rs. We fixen het wel. een week lang had ik daadwerkelijk hoop dat het ging worden opgelost..
Ik heb de hoop zeker nog niet opgegeven dat het volgend jaar wel wordt opgelost, of dat er anders in ieder geval nog wat amendementen plaatsvinden. Zo niet, dan zal ik moeten emigreren. Liever niet als het niet hoeft, zelfs al zijn er landen die aantrekkelijker zijn dan Nederland om in te wonen en te werken.
#NoDAPL
pi_115910278
Tofik Dibi ‏@TofikDibi
Pijnlijke impasse in debat over #langstudeerboete voor Kamer & Kabinet. Nog 1 poging. Hoop dat het lukt #tobecontinued

:{w niet weer
pi_115910284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb de hoop zeker nog niet opgegeven dat het volgend jaar wel wordt opgelost, of dat er anders in ieder geval nog wat amendementen plaatsvinden. Zo niet, dan zal ik moeten emigreren. Liever niet als het niet hoeft, zelfs al zijn er landen die aantrekkelijker zijn dan Nederland om in te wonen en te werken.
Snap eigenlijk het probleem niet zo om het nu al op te schorten. Je weet dat het na de verkiezingen wordt afgeschaft en er iets voor de in de plaats komt. Schaf het dan gewoon af en zorg dat er een ondertekend overeenkomst komt te liggen van alle partijen dat er na de verkiezingen een oplossing wordt gezocht voor het gat in de begroting. Hoe ze dat doen hoeft wat mij betreft nog niet vast komen te staan. Dat ze het gaan doen wel.
pi_115910377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:45 schreef soklos het volgende:

[..]

Snap eigenlijk het probleem niet zo om het nu al op te schorten. Je weet dat het na de verkiezingen wordt afgeschaft en er iets voor de in de plaats komt. Schaf het dan gewoon af en zorg dat er een ondertekend overeenkomst komt te liggen van alle partijen dat er na de verkiezingen een oplossing wordt gezocht voor het gat in de begroting. Hoe ze dat doen hoeft wat mij betreft nog niet vast komen te staan. Dat ze het gaan doen wel.
Dat heb je nu een paar keer gezegd maar waar baseer je dat uberhaupt op?
pi_115910379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:14 schreef Slobeend het volgende:
Het valt me ook zwaar tegen van de CU. Ik stem normaal gesproken CU, maar hierin vind ik ze ontzettend kortzichtig. Als je de boete dan toch wil invoeren, doe het dan niet voor al studerenden. Ik heb 2 jaar Hbo gedaan, daarna naar de Uni van studie gewisseld en nu in mijn 3e jaar van de bachelor moet ik dus die boete betalen. Op zich had dat sneller gekund, maar als ik dit eerder had geweten had ik nooit van studie geswitcht. Dit is zo'n willekeurige boete. :r
Ook als het alleen voor mensen zou gelden die nog zouden moeten starten met een opleiding, inderdaad een zeer redelijk uitgangspunt, dan nog zou het voor veel 30+-ers hierdoor ofwel een zeer dure grap worden om nog een opleiding te volgen ofwel onmogelijk zijn om een opleiding op niveau te volgen. Dat kan gaan om iemand die een goed diploma heeft behaald en die een tweede opleiding wil volgen om zich beter te ontwikkelen, het kan ook gaan om iemand die nog geen hogere opleiding heeft gevolgd en die dit op latere leeftijd alsnog wil doen en die het met 1000 Euro per maand moet zien te redden.

Bedenk dat zo'n 30+-er driedubbel klappen krijgt:
- sterk gereduceerd inkomen, al is het maar omdat je omwille van roostertechnische redenen niet meer dan 3 dagen doordeweeks kan werken
- 200 Euro extra kosten per maand voor het gewone collegegeld en boeken
- 100 Euro extra kosten voor de boetes

Dat is nogal een klap. Je zou van de CU meer oog verwachten voor de slachtoffers van een dergelijk beleid, al helemaal nadat die in het Senaat zijn genoemd (ik heb die vergadering live gezien).
#NoDAPL
pi_115910425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:47 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Alle partijen zijn tegen de langstudeerboete, behalve de CU.
pi_115910431
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:45 schreef soklos het volgende:

[..]

Uitstel leidt in de politiek nogal eens tot het helemaal niet meer doen.
#NoDAPL
pi_115910535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:48 schreef soklos het volgende:

[..]

Alle partijen zijn tegen de langstudeerboete, behalve de CU.
Alle partijen zijn tegen de forensentaks, behalve D66, maar ga er maar van uit dat die in 2012 betaald zal moeten gaan worden.
pi_115910558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:47 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

precies daar heeft die halbe wel gelijk in! dat er een meerderheid voor het soc leenstelsel is wil niet zeggen dat die ook daadwerkelijk gaat komen en de langstboete wordt afgeschaft. er is nu toch ook een meerderheid voor afschaffing van de boete? het enige dat die meerderheid hoefde te doen is tot een compromis komen (wat niet onmogelijk is gezien het kunduz akkoord) over een alternatief....

ik denk eigenlijk dat de langstboete wel zo'n tien/twintig jaar zal blijven bestaan....soc leenstelsel zal op meer weerstand stuiten
pi_115910657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:50 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

precies daar heeft die halbe wel gelijk in! dat er een meerderheid voor het soc leenstelsel is wil niet zeggen dat die ook daadwerkelijk gaat komen en de langstboete wordt afgeschaft. er is nu toch ook een meerderheid voor afschaffing van de boete? het enige dat die meerderheid hoefde te doen is tot een compromis komen (wat niet onmogelijk is gezien het kunduz akkoord) over een alternatief....

ik denk eigenlijk dat de langstboete wel zo'n tien/twintig jaar zal blijven bestaan....soc leenstelsel zal op meer weerstand stuiten
Ik heb het dan ook niet over het sociaal leenstelsel. Daar is de SP, PVVD en CU tegen. Ik heb het over partijen die tegen de langstudeerboete zijn. Daar is iedereen tegen behalve de CU. Het probleem ligt ook bij het oplossen van het gat in begroting.
pi_115910897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:50 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Alle partijen zijn tegen de forensentaks, behalve D66, maar ga er maar van uit dat die in 2012 betaald zal moeten gaan worden.
Forensentaks is ook een bezwaarlijke maatregel, maar daar gaat het nu niet over.
pi_115911048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:58 schreef soklos het volgende:

[..]

Forensentaks is ook een bezwaarlijke maatregel, maar daar gaat het nu niet over.
Het ging erom dat de uitspraak "alle partijen vinden X, dus krijgen we X" niet op gaat.
pi_115911243
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het ging erom dat de uitspraak "alle partijen vinden X, dus krijgen we X" niet op gaat.
Bedoelde het ook niet zo stellig. Het lijkt me wel meer dan logisch als alleen een kleine partij als CU voor de langstudeerboete is. De forensentaks zal het denk ik ook niet redden. Verder vraag ik me af wanneer ik het vaker zo stellig heb gezegd. Volgens mij heb ik het maar één keer zo stellig gezegd. Normaal gesproken zet ik er "waarschijnlijk" of "Logischerwijs" of "in beginsel" voor.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:06:34 #198
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115911308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:05 schreef soklos het volgende:

[..]

Bedoelde het ook niet zo stellig. Het lijkt me wel meer dan logisch als alleen een kleine partij als CU voor de langstudeerboete is. De forensentaks zal het denk ik ook niet redden.
Waar staat die pot met geld dan waar jij nu uit put? Besef je wel dat met ál deze maatregelen er nog 17 miljard geschrapt moet gaan worden?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_115911375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waar staat die pot met geld dan waar jij nu uit put? Besef je wel dat met ál deze maatregelen er nog 17 miljard geschrapt moet gaan worden?
Dat is niet aan mij, maar er zijn wel degelijk bezuinigingsalternatieven.
pi_115911418
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel er naar ontwikkelingshulp en het buitenland gaat maar ik (als leek) zou denken dat daar het eerst op bezuinigd mag worden. Eerst de zaken op orde hebben in eigen land!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')