Nee natuurlijk niet. Maar ik had wel liever gehad dat er vandaag een knoop werd doorgehakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jij had liever gehad dat de boete gewoon per collegejaar 2011 was ingevoerd zoals al in het regeerakkoord stond dat in september 2010 werd gepresenteerd?
Dan was er immers geen enkele onzekerheid geweest en wist je waar je aan toe was.
Ga er maar vanuit dat je de boete gewoon moet betalen. Dan kan het dinsdag alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:12 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar ik had wel liever gehad dat er vandaag een knoop werd doorgehakt.
Als jij een verhoogd collegegeldtarief wil vergelijken met jodenvervolging kan dat ja. Weet niet of deze implicatie je geloofwaardigheid helemaal ten goede komt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:08 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Volgens die redenering kan Hitler ook op respect rekenen.
Godwin kom d'r maar in.
gewoon afschaffen....alternatieven etc interesseren me niet! ik wil gewoon dat ze geen 3000 euro van me stelen. netjes in 4 jaar bedrijfskunde afgerond en dit wordt mijn vijfde en hopelijk laatste bachelor jaar rechten....uiteindelijk 6 jaar gedaan over 2 studies....WAT IS NOU HET PROBLEEMquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:12 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar ik had wel liever gehad dat er vandaag een knoop werd doorgehakt.
Daar ga ik nu al een hele tijd vanuit. Maar die eikels kwam ineens zelf met dat sprankje hoopquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:15 schreef soklos het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat je de boete gewoon moet betalen. Dan kan het dinsdag alleen maar meevallen.
I know!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:16 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
gewoon afschaffen....alternatieven etc interesseren me niet! ik wil gewoon dat ze geen 3000 euro van me stelen. netjes in 4 jaar bedrijfskunde afgerond en dit wordt mijn vijfde en hopelijk laatste bachelor jaar rechten....uiteindelijk 6 jaar gedaan over 2 studies....WAT IS NOU HET PROBLEEM
Als jij de langstudeerboete moet betalen, word je gigantisch gematst door je instelling. Zij zouden namelijk ook het instellingscollegegeld mogen rekenen en dan betaalde je een veelvoud van je huidige collegegeld.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:16 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
gewoon afschaffen....alternatieven etc interesseren me niet! ik wil gewoon dat ze geen 3000 euro van me stelen. netjes in 4 jaar bedrijfskunde afgerond en dit wordt mijn vijfde en hopelijk laatste bachelor jaar rechten....uiteindelijk 6 jaar gedaan over 2 studies....WAT IS NOU HET PROBLEEM
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:16 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Daar ga ik nu al een hele tijd vanuit. Maar die eikels kwam ineens zelf met dat sprankje hoop
Het gaat bij mij het meest om die terugwerkende kracht ja.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:
Als ik het ook goed begrijp is het voornaamste probleem de "terugwerkende kracht" toch? Het idee verder kan wel op enige sympathie rekenen? Of is het vooral NIMBY-gedrag?
Moet jij niet sowieso collegegeld betalen? Dan hoef je geen langstudeerboete te betalen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:16 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
ik val onder het overgangsrechtquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als jij de langstudeerboete moet betalen, word je gigantisch gematst door je instelling. Zij zouden namelijk ook het instellingscollegegeld mogen rekenen en dan betaalde je een veelvoud van je huidige collegegeld.
Het is uitsluitend NIMBY-gedrag. De zogenaamde schrijnende gevallen worden er uitsluitend bijgehaald omdat men denkt daarmee meer kans te maken op het algeheel schrappen van de boete, als slechts voor deze gevallen een uitzondering zou worden gemaakt zouden de protesten even luid blijven.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:
Als ik het ook goed begrijp is het voornaamste probleem de "terugwerkende kracht" toch? Het idee verder kan wel op enige sympathie rekenen? Of is het vooral NIMBY-gedrag?
De terugwerkende kracht is inderdaad een van de voornaamste problemen. In feite is dit midden in het spel de spelregels veranderen waardoor veel mensen de dupe worden van deze maatregel. Ik denk dat het idee verder wel op wat sympathie kan rekenen, maar niet bij mij omdat ik toch een voorstander ben van het sociaal leenstelsel. Over het NIMBY-gedrag weet ik niet veel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:
Het grootste probleem is dat het ook wordt ingevoerd voor de al studerende studenten. Als je bij aanvang van je studie weet dat je maar max zoveel jaar vertraging mag hebben kun je daar beter rekening mee houden. Maar studenten die al bezig waren en bijvoorbeeld een jaar bestuur hebben gedaan of iets dergelijks zitten nu ineens met problemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:
Ik kan mijn huis niet 1-2-3 verkopen in deze tijd om naar Belgie te gaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:18 schreef DannyDeko het volgende:
We kunnen ook massaal in belgie gaan studeren. Om en na bij 500 euro per jaar collegeld
Het probleem is dat je dan weer bij jaar 1 moet beginnen. ;pquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:18 schreef DannyDeko het volgende:
We kunnen ook massaal in belgie gaan studeren. Om en na bij 500 euro per jaar collegeld
Ik vind de langstudeerboete op zich inderdaad niet zo slecht. Het gaat vooral om de ontbrekende overgangsregeling en uitzonderingen waarvoor niks geregeld is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:
Dit inderdaad. Geen overgangsregeling voor al studerende studenten is echt belachelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:23 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik vind de langstudeerboete op zich inderdaad niet zo slecht. Het gaat vooral om de ontbrekende overgangsregeling en uitzonderingen waarvoor niks geregeld is.
Het is een afschuwelijk plan. Ook als het wel goed ingevoerd was.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:23 schreef Devz het volgende:
[..]
Ik vind de langstudeerboete op zich inderdaad niet zo slecht. Het gaat vooral om de ontbrekende overgangsregeling en uitzonderingen waarvoor niks geregeld is.
Tja dat kost me dan 1500 euro en nog steeds minder dan die 3000 hierquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:21 schreef soklos het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dan weer bij jaar 1 moet beginnen. ;p
Verder is het bedrag ook belachelijk. Hoezo 3000 euro opeens, dat is twee jaar nominale collegegeld als boete...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:26 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Tja dat kost me dan 1500 euro en nog steeds minder dan die 3000 hierAl ben je dan wel 2 jaar kwijt die je had kunnen werken.
Toch jammer dat het wederom op niets uit liep dit politieke gezanik. Had wel wat leukere doeleinden geweten voor die paar duizend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |