abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115958748
Ik wil er eventjes aan herinneren dat van Dijk, Dibi en Jadnanansing tot de mensen behoren die het voortouw hebben genomen in de strijd tegen deze boete, wat uitmondde in het debat van gisteren.

Met de huidige parlementariërs zou zo'n wetsvoorstel best een goede kans van slagen hebben aangezien een financiële oplossing een onderdeel is van dit wetsvoorstel. Ik hoop dan ook dat ze er in slagen om het voor te leggen voordat er verkiezingen zijn want dit zou wel eens zo'n gevalletje kunnen zijn van uitstel leidt tot afstel.
Ik vond Zijlstra zijn opmerking in een interview (te zien via de website van de NOS) interessant, hij stelde dat hij verwacht dat deze boete zeker wordt afgeschaft, alleen dat het een aantal jaren kan duren aangezien deze boete dan wordt ingeruild voor iets anders. Dat "iets anders" is waarschijnlijk een leenstelsel. Ik vind hem een slechte bestuurder maar ik vond het mooi dat ik aan het einde van het debat eindelijk eens de mens Zijlstra zag in plaats van een robot die een enorme harde maatregel verkondigt omdat nu eenmaal een bezuiniging gehaald moet worden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115958759
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:23 schreef soklos het volgende:

[..]

je bedoelt vier jaar en drie maanden. Je hebt één uitloop jaar dus je mag vier jaar doen over een universitaire bachelor.
Ik studeer op dit moment pas 3 jaar en 3 maanden.

Eerste studie was compleet anders dan hetgeen ik verwacht had, daarmee ben ik dus na 3 maanden gestopt.
Geen referral hier.
pi_115958762
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:25 schreef soklos het volgende:

[..]

Voor rechten ja. Betá studies zijn helemaal duur.
tandheelkunde aan de uva. 25k :') :') :') :')
pi_115958809
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Is ook logisch op zich. Wat moet een land nou met bèta's
pi_115958852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:25 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ik studeer op dit moment pas 3 jaar en 3 maanden.

Eerste studie was compleet anders dan hetgeen ik verwacht had, daarmee ben ik dus na 3 maanden gestopt.
Dat is dan wel genaaid ja... ;(
pi_115958898
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:28 schreef soklos het volgende:

[..]

Vervelende is vooral dat het altijd gepresenteerd wordt alsof je al 6 jaar bezig bent met bierdrinken en aanklooien.
Geen referral hier.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:30:58 #282
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115958965
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:25 schreef Yreal het volgende:

Het instellingstarief is helemaal uit de klauwen gelopen. Nu kan elke universiteit/hogeschool de hoofdprijs vragen voor een middelmatige opleiding.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:31:23 #283
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115958981
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Vervelende is vooral dat het altijd gepresenteerd wordt alsof je al 6 jaar bezig bent met bierdrinken en aanklooien.
Ik ken een studente die daarom VVD heeft gestemd. :')
pi_115958998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:28 schreef soklos het volgende:

[..]

Ik heb 1 foute keuze gemaakt op het hbo. BEn daarna aan de heao begonnen en ben daar aankomend jaar 4de jaars. Vorig jaar in deeltijd rechten begonnen. Mag nu ookal dokken... :r
pi_115959097
Denk dat de meeste wel foute keuzes hebben gemaakt.
Ik denk dat er maar weinig studenten zijn die er echt met de pet naar gooien en letterlijk geen drol uitvoeren. Daarom is het ook zo zuur dat de boete ook met terugwerkende kracht werkt.
pi_115959133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:31 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik ken een studente die daarom VVD heeft gestemd. :')
Ik ga ook VVD stemmen :'), dat is nog het ergste.

D66 zou eerder mijn voorkeur hebben, maar ik weet niet wat ik van ze moet verwachten tov de SP.
Geen referral hier.
pi_115959205
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

D66 zou eerder mijn voorkeur hebben, maar ik weet niet wat ik van ze moet verwachten tov de SP.
We hebben al gezegd dat de kans zeer klein is dat we een regering zullen vormen met de SP. De standpunten van D66 staan te ver af van die van de SP. D66 is die van hervormen. SP is die van behouden.
pi_115959219
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:36 schreef soklos het volgende:

[..]

We hebben al gezegd dat de kans zeer klein is dat we een regering zullen vormen met de SP. De standpunten van D66 staan te ver af van die van de SP. D66 is die van hervormen. SP is die van behouden.
precies.. denk dat ik ook voor d66 ga deze keer
pi_115959312
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook, D'66 is mij alleen te liberaal :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_115959404
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:39 schreef Kirov het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook, D'66 is mij alleen te liberaal :P
Daarom hebben we ook gezegd dat iedereen automatisch orgaandonor is. Sommige mensen vinden dat niet liberaal. Nu zijn we dus niet meer té liberaal. Té liberaal is de libertarische partij.
pi_115959430
Ik beschouwde mezelf altijd als echte liberaal, maar als ik concrete onderwerpen afga, dan kan ik dat niet volhouden.

Ik wil de overheid als verantwoordelijke voor OV, zorg, onderwijs.
Geen referral hier.
pi_115959447
Weet je, ik had mij er al lang bij neergelegd dat ik moest dokken.. maar dat het cda nu zijn naaistreek levert maakt mij echt weer woest :(
pi_115959507
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:19 schreef soklos het volgende:

[..]

Had daar een documentaire over gezien. Was iets met dat mbo-scholen geld krijgen per afgestudeerde student en dat ze dat dan vervolgens oppotten. Indien ze niets met het geld doen dan kan het geld weer terug genomen worden door de overheid. Dus zorgen ze dat ze het geld reserveren/gebruiken voor het bouwen van nieuwe studiefaciliteiten. Weet er niet meer het fijne van maar zoiets kan ik me nog heugen. :)
Ik denk dat je dit hebt gezien, Aflevering 2 van de Slag om Nederland:

http://programma.vpro.nl/(...)gen/aflevering2.html

quote:
Het Arcus College in Heerlen wist in de afgelopen jaren 60 miljoen euro te sparen en werd zo het rijkste ROC van Nederland. Het geld werd koste wat het kost opzij gezet voor de bouw van een futuristische scholencomplex. Het onderwijs werd er niet beter op. Hoe kan het dat een onderwijsinstelling zijn belangrijkste taak zo kon verwaarlozen? En wat moet er gebeuren met de acht panden die het Arcus college achterlaat in Heerlen, dat toch al kampt met enorme leegstand?
De rest van de serie is trouwens ook helemaal top *O*
pi_115959535
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:45 schreef Krunsj het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit hebt gezien, Aflevering 2 van de Slag om Nederland:

http://programma.vpro.nl/(...)gen/aflevering2.html

[..]

De rest van de serie is trouwens ook helemaal top *O*
Oja, thx. Die inderdaad.
pi_115959603
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:43 schreef Yreal het volgende:
Weet je, ik had mij er al lang bij neergelegd dat ik moest dokken.. maar dat het cda nu zijn naaistreek levert maakt mij echt weer woest :(
Heel slechte beurt maken ze hier inderdaad.

Ongefundeerd popie jopie doen bij studenten, vervolgens worden er plannen aangedragen door andere partijen en die wijs je van de hand.
Geen referral hier.
pi_115959695
Wel toevallig, Arcus spoelt 60 miljoen euro weg en de overheid kan eenzelfde bedrag on-mo-ge-lijk bij elkaar brengen dit jaar, dus de boete gaat door. Prutsers...
pi_115959805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:51 schreef Krunsj het volgende:
Wel toevallig, Arcus spoelt 60 miljoen euro weg en de overheid kan eenzelfde bedrag on-mo-ge-lijk bij elkaar brengen dit jaar, dus de boete gaat door. Prutsers...
Inderdaad ja. Al gaat het om een structureel bedrag van 400 miljoen. Dit schooljaar levert de boete geloof ik 183 miljoen op. De 60 miljoen (63 ofzo) waar over gesproken wordt is de dekking t/m januari.

edit: voor januari was ook al een dekking gevonden.
pi_115959843
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:55 schreef soklos het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Al gaat het om een structureel bedrag van 400 miljoen. Dit schooljaar levert de boete geloof ik 183 miljoen op. De 60 miljoen (63 ofzo) waar over gesproken wordt is de dekking t/m januari.
de boete gaat echt niet heel lang iets opleveren...

vanaf dit jaar zorgt iedereen wel dat ze op tijd klaar zijn. binnen 3 jaar zit je op een minimaal bedrag...
pi_115959883
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

de boete gaat echt niet heel lang iets opleveren...

vanaf dit jaar zorgt iedereen wel dat ze op tijd klaar zijn. binnen 3 jaar zit je op een minimaal bedrag...
Ik neem aan dat ze daar mee rekening hebben gehouden. Anders zou het wel heel dramatisch zijn. :')
pi_115960113
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:57 schreef soklos het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze daar mee rekening hebben gehouden. Anders zou het wel heel dramatisch zijn. :')
zou je er verbaasd over zijn? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')