abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2012 @ 14:22:39 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115906771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoe deed men dat voordat de lieve overheid er was om al je problemen op te lossen?
Toen werkte iedereen nog op de scheepswerf om de hoek, terwijl moeder de vrouw thuis was om voor de kinderen en huishouden te zorgen in je eenvoudige arbeidershuisje omdat de banken geen tophypotheken financierde. Stuk makkelijker om stervende Opa te wassen, die woonde een deur verder.
pi_115906804
Misschien moeten we dan eens onze prioriteiten eens herschikken. Of een nieuwe iPod, of voor oma zorgen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2012 @ 14:24:32 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115906852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:23 schreef Lyrebird het volgende:
Misschien moeten we dan eens onze prioriteiten eens herschikken. Of een nieuwe iPod, of voor oma zorgen.
We hebben het hier niet over een nieuwe iPod maar over een compleet andere inrichting van de basale maatschappij.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:24:52 #79
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_115906867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dus jullie geven geen zak om je vader.
Leuk geprobeert. :')

Nee, ik geef helemaal niets om die man.

Als mijn moeder niet fulltime zou werken, zouden ze wat, bijstand moeten trekken? Dat is handig voor de economie. Dan is de zorg voor mijn vader ook nog beter te betalen, maar hey... Dan hebben ze een boekhouder minder, en een thuiszorger minder nodig. Twee banen kwijt, overheid kan meer betalen et voila!

Of ik verkoop mijn huis met verlies om te verhuizen, naar een dorp waar de wonigingen nog duurder zijn, zodat we een hoge hypotheekschuld kunnen hebben, ik kan stoppen met werken, want er is geen werk in mijn sector, maar dan kan ik mijn vader de hele dag helpen in huis. Zou hij ook vast heel fijn vinden, dat zijn dochter hem moet wassen.
pi_115906868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef Viajero het volgende:
Of we hangen gewoon alle VVDers op zodra ze ziek zijn. Moet je eens berekenen hoeveel dat bespaart.
Een dode VVD-er bespaart altijd meer dan dat die kost.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115906953
quote:
Vals dilemma noemen ze dat.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:26:25 #82
54772 Silmarwen
pi_115906958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toen werkte iedereen nog op de scheepswerf om de hoek, terwijl moeder de vrouw thuis was om voor de kinderen en huishouden te zorgen in je eenvoudige arbeidershuisje omdat de banken geen tophypotheken financierde. Stuk makkelijker om stervende Opa te wassen, die woonde een deur verder.
Dat dus. Nu werkt bijna iedereen.

Bovendien, de thuiszorg is ook werk. We willen toch zo graag iedereen aan het werk hebben. Behalve als het een nuttige baan is die ervoor zorgt dat anderen ook kunnen blijven werken, want dan kost het te veel.

Het levert ook geld op.
pi_115906991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over een nieuwe iPod maar over een compleet andere inrichting van de basale maatschappij.
Ook goed.

We zullen er toch over moeten na gaan denken. Op deze weg verder gaan, werkt niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2012 @ 14:27:54 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115907041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ook goed.

We zullen er toch over moeten na gaan denken. Op deze weg verder gaan, werkt niet.
Dan zullen we moeten beginnen met de woningmarkt.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:28:36 #85
54772 Silmarwen
pi_115907078
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan zullen we moeten beginnen met de woningmarkt.
Yep, kunnen alle mama's weer braaf achter het aanrecht, zorgen voor manlief, de 10 kinderen, opa en oma.
pi_115907081
quote:
Juist.

Het stelt me echter teleur dat velen hun eigen goedkope luxe belangrijker lijken te vinden dan het zo goed mogelijk in stand houden van de zorg voor al onze ouderen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115907109
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies, dat is het een beetje. Het enige wat je nu kunt doen is twee vragen beantwoorden:

- hoé hou je de boel zo betaalbaar mogelijk?\
- wíe gaat de boel eigenlijk betalen?

Dus, lastenverzwarinkje daar, belastinkje hier en vergoedinkje daaro. Al het andere knaagt aan de pijlers van onze doorgedraaide consumptiemaatschappij en voorlopig zie ik geen mensen opstaan die bereid zijn daarvan afstand te nemen.
pi_115907145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoe deed men dat voordat de lieve overheid er was om al je problemen op te lossen?
Ja laten we weer teruggaan naar de tijd dat meerdere generaties bij elkaar in 1 huis woonden...vrouwen kunnen dan weer ouderwetsch het huishouden en de zorg voor ouders en kinderen op zich nemen. Net als vroegah. :{
pi_115907259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Juist.

Het stelt me echter teleur dat velen hun eigen goedkope luxe belangrijker lijken te vinden dan het zo goed mogelijk in stand houden van de zorg voor al onze ouderen.
Die ouderen die gemiddeld genomen toch al genoeg geld hebben, bedoel je?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_115907306
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die ouderen die gemiddeld genomen toch al genoeg geld hebben, bedoel je?
Je kunt discussiëren over het inkomensafhankelijk maken van medische zorg, maar dat is nog wat anders dan iedereen die zorg ontzeggen / zelf laten betalen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115907424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je kunt discussiëren over het inkomensafhankelijk maken van medische zorg, maar dat is nog wat anders dan iedereen die zorg ontzeggen / zelf laten betalen.
Op dit moment is het in elk geval zo dat er nauwelijks wordt betaald door de gebruiker. (op een eigen risico na en een bescheiden eigen bijdrage). 30 procent van de bevolking is verantwoordelijk voor 85 procent van de kosten. Dat is geen eerlijk verhaal, lijkt me.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:36:48 #92
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_115907428
Medische zorg ís al inkomensafhankelijk. Als je werkt, betaal je een inkomensafhankelijke premie via de loonbetaling.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:36 schreef Five_Horizons het volgende:
30 procent van de bevolking is verantwoordelijk voor 85 procent van de kosten. Dat is geen eerlijk verhaal, lijkt me.
Dit soort oneliners doet het altijd goed, maar ik ben wel héél benieuwd waar je die getallen vandaan hebt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_115907467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
Medische zorg ís al inkomensafhankelijk. Als je werkt, betaal je een inkomensafhankelijke premie via de loonbetaling.
De zorg is niet inkomensafhankelijk... De premie wel... Dat is gewoon vreemd.
pi_115907513
Wat dacht de VVD, als we geen zorgstelsel meer hebben kan je er ook niet teveel aan uitgeven?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:39:30 #95
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_115907535
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Is dat vreemd?
Kost het méér om mij een dag in het ziekenhuis te behandelen dan iemand die met de helft van mijn inkomen moet leven?
Premies inkomensafhankelijk maken, prima. De zorg zelf niet.

Je gaat toch ook niet opeens 3,50 euro voor een brood betalen omdat je meer verdient dan je bijstandsbuurvrouw die het voor 1,20 mag meenemen?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_115907539
quote:

[..]

Dat is niet vreemd, want we willen de zorg uiteraard voor iedereen betaalbaar en toegankelijk houden, ongeacht inkomen.

Of ben jij van mening dat mensen met een minimuminkomen dan maar gewoon pech hebben?
pi_115907621
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 23 augustus 2012 14:36 schreef Worteltjestaart het

Dit soort oneliners doet het altijd goed, maar ik ben wel héél benieuwd waar je die getallen vandaan hebt.
Ga maar eens logisch nadenken. Jij denkt dat de vergrijzing de maatschappij niets kost? Het meeste geld zit bij de ouderen. Op kosten van de maatschappij worden ze verzorgd, zonder dat ze er echt aan bijdragen. Jarenlang op de pof geleefd en nu de rekening neerleggen bij de generaties die niet eens kunnen sparen voor latere zorg, omdat deze nu al wordt opgemaakt door de 'ouderen'.

Wie kan bijdragen, mag nu echt eens bijdragen. Als je het echt niet hebt (en dat zijn er echt steeds minder), dan is er zoiets als een vangnet.
pi_115907628
quote:

[..]

Dat komt omdat de zorg wordt gezien als een collectieve zaak. Iedereen heeft recht op zorg en heeft er ook wel eens behoefte toe.
Het idee is dat de samenleving als geheel goedkoper uit is, ten nadele van het individu soms. Acceptabel voor mij, omdat zorg voor de onderkant onbetaalbaar wordt. En de kosten voor de hogere inkomsten daardoor relatief ook hoger worden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:42:27 #99
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115907657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is niet vreemd, want we willen de zorg uiteraard voor iedereen betaalbaar en toegankelijk houden, ongeacht inkomen.

Dat is het al lang. En het is té goedkoop. Onze eigen bijdrage behoort tot de laagste van Europa. De zuidelijke Europese landen betalen het dubbele, om maar een voorbeeld te noemen.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_115907716
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:41 schreef Five_Horizons het volgende:

Wie kan bijdragen, mag nu echt eens bijdragen. Als je het echt niet hebt (en dat zijn er echt steeds minder), dan is er zoiets als een vangnet.
Ik denk juist dat dat er steeds meer zijn.

Sowieso worden Nederlanders opgescheept met steeds hogere vasten lasten, onzekerheden mbt werk en woning, en dan ook nog eens zelf opdraaien voor de eigen zorgkosten. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')