foeiquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Win-Win situatie dus ? Had ik helemaal niet bij stilgestaan. Je begint me steeds meer te overtuigen.
Ziet ze nog een eens mensen.
dit dusquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat het anders voor anderen onbetaalbaar is, en wij in een beschaafd land vinden dat zorg - ongeacht inkomen - voor iedereen toegankelijk moet zijn?
inderdaad. Dit soort 'kleine' praktisch zaken, maakt dat een zorginstelling iemand er langs moet sturen, inroosteren, voorrijden, administreren, bladiebla. Ff de steunkousen uittrekken kost de belastingbetaler véél geld, wat best makkelijker zou moeten kunnen. Weet ik dat, buddy systeem ofzo. Ik ga ook wel eens wandelen met een bejaarde, wil hem best helpen zijn steunkous uittrekkenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
"Volgens Schippers gaat het vooral om hulp bij praktische zaken, zoals bijvoorbeeld het aan- en uittrekken van steunkousen. "
Kleine praktische zaken kunnen een enorm probleem zijn en het is vaak erg lastig voor mantelzorgers om de dagelijkse terugkerende kleine problemen op te lossen. Mogelijk met de persoon die hulp nodig heeft zich maar volledig schikken in het dagrooster van de mantelzorgers en wachten wanneer die tijd kunnen vrijmaken, of juist eerder opstaan, maar laat de minsiter dan niet doen alsof dat maar om een kleinigheid gaat.
Maar het komt ook doordat het allemaal nodeloos ingewikkeld en bureaucratisch is gemaakt in de loop der jaren.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:06 schreef Sosa het volgende:
[..]
inderdaad. Dit soort 'kleine' praktisch zaken, maakt dat een zorginstelling iemand er langs moet sturen, inroosteren, voorrijden, administreren, bladiebla. Ff de steunkousen uittrekken kost de belastingbetaler véél geld, wat best makkelijker zou moeten kunnen. Weet ik dat, buddy systeem ofzo. Ik ga ook wel eens wandelen met een bejaarde, wil hem best helpen zijn steunkous uittrekken
Inderdaad om het wel eens te doen is geen probleem alleen als je dat elke dag, soms vaker per dag, moet doen wordt het wel anders want dan moet je dus jouw hele werkschema gaan aanpassen op die kleine zorgtaak.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:06 schreef Sosa het volgende:
[..]
inderdaad. Dit soort 'kleine' praktisch zaken, maakt dat een zorginstelling iemand er langs moet sturen, inroosteren, voorrijden, administreren, bladiebla. Ff de steunkousen uittrekken kost de belastingbetaler véél geld, wat best makkelijker zou moeten kunnen. Weet ik dat, buddy systeem ofzo. Ik ga ook wel eens wandelen met een bejaarde, wil hem best helpen zijn steunkous uittrekken
Ofwel, effectief een belastingverhoging omdat je nu zelf moet betalen voor wat vroeger een onderdeel was van de dingen waarvoor je de overheid belasting betaald.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:24 schreef Lyrebird het volgende:
Ja jongelui, we weten allemaal dat we ouder worden, dus bereid je goed voor. Het excuus, ik wist niet dat ik ouder zou worden, accepteren we niet.
Zorg er voor dat je kinderen hebt die langs willen komen om de steunkousen aan te trekken, of spaar er voor zodat iemand het tegen betaling wil doen.
dat klopt, maar dat doen we ook om de kinderen naar het dagverblijf te brengen/halen.. het is ff wennen, maar ook werkgevers zullen er begrip voor (moeten) hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Inderdaad om het wel eens te doen is geen probleem alleen als je dat elke dag, soms vaker per dag, moet doen wordt het wel anders want dan moet je dus jouw hele werkschema gaan aanpassen op die kleine zorgtaak.
inderdaad. En de kwaliteit is bepaald niet verdubbelt. Dus er moeten dingen veranderen, hoe is echter de vraag..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:36 schreef MouzurX het volgende:
Iedereen kan wel lullen dat er niet aan de zorg iets gedaan mag worden maar feit is wel dan in 12 jaar de kosten zijn verdubbelt en het gewoon onbetaalbaar wordt.
Inderdaad, mooi afschaffen. En als je kanker krijgt, dan kom ik je niet helpen, want dan moet je alles zelf betalen daar de zorg er niet meer voor je isquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:12 schreef Sosa het volgende:
van de frontpage:
[..]
Ik zeg: groot gelijk!
![]()
Het is toch niet normaal dat iedereen maar overal een beroep op doet, als het zorg betreft. Afgelopen week in de elsevier stonden ook wat mooie grafieken, over oa. VERDUBBELING van de kosten van de Zorg, sinds 2000. Ook het eigen risico is nog steeds 1 vd laagste ter WERELD, dus die zouden ze ook omhoog moeten doen. Voorkomt iig dat mensen met een snotneus al naar de dokter gaan. En natuurlijk moeten de mensen die het minder breed hebben ontzien worden, dat kan prima geregeld worden in de zorgtoeslag/subsiedie.
Wat maar weer aangeeft dat het een onzinnig voorstel is, waar nu vele werkgevers begrip moeten hebben kunnen we ook één professional dat even voor meerdere ouderen laten doen. De besparing van de VVD is gewoon dat men in geld rekent en niet in tijd. In tijd komt hun oplossing alleen maar neer op een grotere zorglast voor Nederland en dat gaan we ook allemaal betalen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:34 schreef Sosa het volgende:
[..]
dat klopt, maar dat doen we ook om de kinderen naar het dagverblijf te brengen/halen.. het is ff wennen, maar ook werkgevers zullen er begrip voor (moeten) hebben.
Jammer alleen dat er nog steeds een taboe op de zorg rust.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:38 schreef Sosa het volgende:
[..]
inderdaad. En de kwaliteit is bepaald niet verdubbelt. Dus er moeten dingen veranderen, hoe is echter de vraag..
ben je voor verzekerdquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:45 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Inderdaad, mooi afschaffen. En als je kanker krijgt, dan kom ik je niet helpen, want dan moet je alles zelf betalen daar de zorg er niet meer voor je is
Nou inderdaad zeg.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mag ik dan ook minder dan 52% belasting gaan betalen op mijn inkomen?
Hoe deed men dat voordat de lieve overheid er was om al je problemen op te lossen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg.
Dat gemekker naar inkomen altijd. Als je in de 52% schaal komt ben je niet ineens mega rijk.
Anyways, mijn moeder is alleen verdiener, maar verdient best aardig. Mijn vader is terminaal. Wie moet er dan voor hem zorgen? Moet mijn moeder maar minder gaan werken zodat ze overdag heen en weer kan pendelen om mijn vader uit bed te halen, zijn lunch te maken etc?
Ik woon een uur rijden van ze vandaan. Moet ik dan maar gaan verhuizen zodat ik voor mijn vader kan zorgen? Waar trek je die grens.
Dan was hij al wel dood geweest. Lijkt me een geweldige oplossing. Iedereen die terminaal is, maar gewoon afmaken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hoe deed men dat voordat de lieve overheid er was om al je problemen op te lossen?
Ja hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:03 schreef robin007bond het volgende:
Je zou maar voor je zorg moeten betalen!
Schande!
Dus jullie geven geen zak om je vader.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:18 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dan was hij al wel dood geweest. Lijkt me een geweldige oplossing. Iedereen die terminaal is, maar gewoon afmaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |