abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:12:19 #1
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115899996
van de frontpage:

quote:
Als het aan de VVD ligt, mag iedereen straks zelf zijn eigen thuiszorg regelen. Pas wanneer je geen kinderen, broers of zussen, ouders, buren, vrienden of andere mensen hebt die je incontinentieluiers komen verwisselen kun je bij de overheid aankloppen voor hulp.

Om dit te realiseren moeten er duizenden wijkverpleegkundigen worden aangenomen die kunnen beoordelen of iemand hulpbehoevend genoeg is voor thuiszorg.

Minister Schippers (VVD) vindt het onaanvaardbaar dat mensen maar graaien naar zorg en zorgmiddelen omdat ze er nu eenmaal recht op hebben. Schippers: ?Het is raar dat veel mensen een werkster hebben en die betalen, maar dat ze die de deur uitdoen als ze hulpbehoevend worden, omdat de thuishulp collectief wordt betaald.?

Volgens Schippers gaat het vooral om hulp bij praktische zaken, zoals bijvoorbeeld het aan- en uittrekken van steunkousen. ?We gaan kleine kinderen echt niet dwingen om hun gehandicapte moeder te verschonen?. zo zegt ze in het AD van woensdag.

Vorige week liet Schippers ook al weten flink in de ouderenzorg te willen snijden. In de thuiszorg betaalt iedereen een vaste eigen bijdrage, maar net als in de ouderenzorg, wordt de thuiszorg onbetaalbaar als de regeling in zijn huidige vorm blijft bestaan.
Ik zeg: groot gelijk!

^O^

Het is toch niet normaal dat iedereen maar overal een beroep op doet, als het zorg betreft. Afgelopen week in de elsevier stonden ook wat mooie grafieken, over oa. VERDUBBELING van de kosten van de Zorg, sinds 2000. Ook het eigen risico is nog steeds 1 vd laagste ter WERELD, dus die zouden ze ook omhoog moeten doen. Voorkomt iig dat mensen met een snotneus al naar de dokter gaan. En natuurlijk moeten de mensen die het minder breed hebben ontzien worden, dat kan prima geregeld worden in de zorgtoeslag/subsiedie.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_115900070
Inderdaad belachelijk dat men gebruik maakt van zorg. Het is wel een financieel goed plan een drempel te maken waardoor mensen uiteindelijk eerder komen te overlijden.

Goed middel tegen de vergrijzing. En zo hou je op de lange termijn enkel gezond vlees over.
pi_115900172
Of we hangen gewoon alle VVDers op zodra ze ziek zijn. Moet je eens berekenen hoeveel dat bespaart.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:22:57 #4
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115900279
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:15 schreef Roellie80 het volgende:
Inderdaad belachelijk dat men gebruik maakt van zorg. Het is wel een financieel goed plan een drempel te maken waardoor mensen uiteindelijk eerder komen te overlijden.

Goed middel tegen de vergrijzing. En zo hou je op de lange termijn enkel gezond vlees over.
:') dat is nu ook weer niet te bedoeling.

Maar gechargeerd kun je best stellen dat in NL de zorg 'misbruikt' word door velen.

Daarbij vind ik ook dat bijv. de eigen bijdrage hoger moet zijn naar mate men meer verdient.
  Trouwste user 2022 donderdag 23 augustus 2012 @ 11:23:21 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_115900287
GVD. Breek alles maar af. Mijn ma doet beroep op thuiszorg. Ze heeft een schamel weduwepensioentje. Mijn pa heeft daar vanaf zijn 12e voor gewerkt. Ze kan ieder dubbeltje gebruiken.
Ik kan amper voor mezelf zorgen. Moet ik dan de huishoudster gaan spelen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:24:16 #6
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115900307
En voor iedereen die stelt dat de zorg 'vroeger' beter en betaalbaarder was: in 2000 was de zorg nog 47 miljard euro, anno 2012 het dubbele, 90 miljard.
pi_115900335
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef Viajero het volgende:
Of we hangen gewoon alle VVDers op zodra ze ziek zijn. Moet je eens berekenen hoeveel dat bespaart.
Als we dat dan ook doen met al die managementlagen, bij zowel de verzekeraars alsook de diverse instellingen.
pleased to meet you
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2012 @ 11:26:16 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115900355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:22 schreef Sosa het volgende:

Daarbij vind ik ook dat bijv. de eigen bijdrage hoger moet zijn naar mate men meer verdient.
Mag ik dan ook minder dan 52% belasting gaan betalen op mijn inkomen?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:26:25 #9
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115900358
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:23 schreef tong80 het volgende:
GVD. Breek alles maar af. Mijn ma doet beroep op thuiszorg. Ze heeft een schamel weduwepensioentje. Mijn pa heeft daar vanaf zijn 12e voor gewerkt. Ze kan ieder dubbeltje gebruiken.
Ik kan amper voor mezelf zorgen. Moet ik dan de huishoudster gaan spelen ?

Jouw ma heeft gewoon recht op die thuiszorg. dat zeg ik ook. Maar zoals Edith het stelt in het artikel, ben ik het mee eens.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:26:44 #10
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115900367
kut weer dubbel
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:26:57 #11
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115900369
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Sosa op 23-08-2012 11:27:22 ]
pi_115900386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:15 schreef Roellie80 het volgende:

En de rest ligt te rotten onderaan de trap omdat ze van die trap vielen en er geen thuiszorg was om ze op tijd te ontdekken. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115900397
Het moet toch eerlijker?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_115900429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:24 schreef Sosa het volgende:
En voor iedereen die stelt dat de zorg 'vroeger' beter en betaalbaarder was: in 2000 was de zorg nog 47 miljard euro, anno 2012 het dubbele, 90 miljard.
Daar zitten niet alleen de zorgkosten in verwerkt hé of wel? Volgens mij zijn hier ook maatregelen tbv sociale zekerheid in meegenomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:29:05 #15
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115900435
Ja, ze kunnen de eigen bijdrage toch inkomensafhankelijk maken?

Boeiend, dan betaal ik 500e meer per jaar als ik toch dubbel modaal verdien
  Trouwste user 2022 donderdag 23 augustus 2012 @ 11:29:14 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_115900439
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:26 schreef Sosa het volgende:

[..]

Jouw ma heeft gewoon recht op die thuiszorg. dat zeg ik ook. Maar zoals Edith het stelt in het artikel, ben ik het mee eens.
Je mag Edith zeggen ? En jij bepaalt waar mijn ma recht op heeft ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:30:22 #17
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115900471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je mag Edith zeggen ? En jij bepaalt waar mijn ma recht op heeft ?

Ghe. Ik tutoyeer gewoon. vast wel.

Ik bepaal niks. Ik geef alleen aan wat ik vind. En dat is de mensen die het moeilijk hebben ontzien, maar de profiteurs er uit trappen. Vooral als het sociaal stelsel er door onder druk komt te staan.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:32:19 #18
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_115900548
We kunnen meneer Rutte dankbaar zijn voor zijn snelheid en duidelijkheid. Gisteren beloofde hij nog een forse belasting-verlaging, en iedereen viel over hem heen eiste dat hij de financiele onderbouwing daarvoor zou aangeven.

En al vandaag maakt hij duidelijk dat hij dat geld in typsiche VVD-stijl natuurlijk bij de zwakkeren en hulpbehoevenden wil weggraaien.

Wat een geweldig man is het toch.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_115900610
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:30 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ik bepaal niks. Ik geef alleen aan wat ik vind. En dat is de mensen die het moeilijk hebben ontzien, maar de profiteurs er uit trappen. Vooral als het sociaal stelsel er door onder druk komt te staan.
Daar is iedereen het over eens. Maar de voorstellen van de VVD raken iedereen.

Ik ben het niet eens met dit debiele plan, aangezien thuiszorg zorgt dat mensen langer thuis kunnen blijven wonen en niet naar een zorginstelling hoeven (wat duurder is), en mensen zelf op laten draaien voor de kosten van de thuiszorg is geen goed plan aangezien veel mensen die thuiszorg ontvangen moeten rondkomen van een uitkering of AOW.

Een beroep doen op hun directe familie- of kennissenkring kan een goed idee zijn, maar is wel een forse belasting op deze personen, die bovendien dankzij de VVD zich kapot moeten werken om zelf nog rond te komen.

Een verhoging van het eigen risico is verder niet bepaald eerlijk voor chronisch zieken, en bovendien ook een onevenredig grote aanslag op het inkomen van veel chronisch zieken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Trouwste user 2022 donderdag 23 augustus 2012 @ 11:34:42 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_115900643
quote:

[..]

Mijn moeder heeft bekende en vrienden in de buurt wonen. Die kunnen dan toch bijspringen ? Gewoon een soort ploegendienst. Schemaatje maken en ma is uit de zorgen.

pi_115900649
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:32 schreef mvdejong het volgende:
We kunnen meneer Rutte dankbaar zijn voor zijn snelheid en duidelijkheid. Gisteren beloofde hij nog een forse belasting-verlaging, en iedereen viel over hem heen eiste dat hij de financiele onderbouwing daarvoor zou aangeven.

En al vandaag maakt hij duidelijk dat hij dat geld in typsiche VVD-stijl natuurlijk bij de zwakkeren en hulpbehoevenden wil weggraaien.

Tja, die werken niet dus hoppa de goot in. }:|
Optimist tot in de kist
pi_115900688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:34 schreef trovey het volgende:

[..]

Tja, die werken niet dus hoppa de goot in. }:|
Daar lig ik al ;(
pi_115900692
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:22 schreef Sosa het volgende:

:') dat is nu ook weer niet te bedoeling.

Maar gechargeerd kun je best stellen dat in NL de zorg 'misbruikt' word door velen.

Waarom zou je meer voor een product moeten betalen als je loon hoger is?
pi_115900693
VVD'ers, betaal je eigen lonen en wachtgeld maar.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:36:33 #25
139330 TNA
For the stars that shine
pi_115900706
Cadeautje van 1000 euro voor de werkenden en de zwakken mogen hun thuiszorg inleveren. De VVD verandert nooit.
pi_115900709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:25 schreef moussie het volgende:

Als we dat dan ook doen met al die managementlagen, bij zowel de verzekeraars alsook de diverse instellingen.
Dat zijn VVD ers .
  Trouwste user 2022 donderdag 23 augustus 2012 @ 11:36:59 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_115900721
Dit is ook een leuke :

'Om dit te realiseren moeten er duizenden wijkverpleegkundigen worden aangenomen die kunnen beoordelen of iemand hulpbehoevend genoeg is voor thuiszorg.'

'Beppie doe eens voor hoe je je billen afveegt.'

'Zie je wel dat het je lukt.' 'Als je maar wil.'

pi_115900736
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:36 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Daar lig ik al ;(
Toch wel onder de brug hè? :{w
Optimist tot in de kist
pi_115900755
Ik ken mensen die kunnen sparen van hun PGB dus er kan in bepaalde gevallen best wel wat af.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:38:05 #30
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115900758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:34 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft bekende en vrienden in de buurt wonen. Die kunnen dan toch bijspringen ? Gewoon een soort ploegendienst. Schemaatje maken en ma is uit de zorgen.

Je drijft er misschien de spot mee, maar dat is ook nog eens prettig qua sociaal contact. Wss heeft he moeder liever die mensen over de vloer dan een vreemde die constant op de klok kijkt. Het zou mijn voorkeur hebben als ik hulpbehoevend zou zijn. Mss kunnen die mensen vervolgens korting krijgen op eigen bijdrage, soort compensatie ofzo :P
pi_115900822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:37 schreef trovey het volgende:

[..]

Toch wel onder de brug hè? :{w
Dat nog net niet maar als het zo door gaat zal ik daar wel eindigen.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:38 schreef klaaskippegaas het volgende:
Ik ken mensen die kunnen sparen van hun PGB dus er kan in bepaalde gevallen best wel wat af.
PGB is al compleet op de schop geweest...
  Trouwste user 2022 donderdag 23 augustus 2012 @ 11:40:04 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_115900842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:38 schreef Sosa het volgende:

[..]

Je drijft er misschien de spot mee, maar dat is ook nog eens prettig qua sociaal contact.
Win-Win situatie dus ? Had ik helemaal niet bij stilgestaan. Je begint me steeds meer te overtuigen.
Ziet ze nog een eens mensen.

pi_115900845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:39 schreef Sneezeechu het volgende:

PGB is al compleet op de schop geweest...
Kennelijk niet genoeg.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2012 @ 11:40:25 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115900853
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:29 schreef Sosa het volgende:
Ja, ze kunnen de eigen bijdrage toch inkomensafhankelijk maken?

Boeiend, dan betaal ik 500e meer per jaar als ik toch dubbel modaal verdien
Nogmaals, dan betaal je ook al 52% belasting. Hoezo "boeien"??
pi_115900869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:39 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Dat nog net niet maar als het zo door gaat zal ik daar wel eindigen.

Dan ben je nog niet ver genoeg weggezakt :{w ....zelf je thuiszorg maar betalen. :+
Optimist tot in de kist
pi_115900877
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:32 schreef mvdejong het volgende:

Op zich is er niets mis mee om overal kritisch naar te kijken, ook naar de thuiszorg.

De run die is ontstaan op de rollatoren en scootmobielen e.d. bijvoorbeeld is te gek voor woorden. Iedereen wil het hebben, maar meer dan 50% wordt gewoon niet gebruikt. Dan is het niet heel gek dat ze naar alles gaan kijken.

Dat er dan aparte verpleegkundigen worden aangesteld die kijken naar de hulpvraag is ook helemaal niet zo verkeerd. Geld zal ergens weg moeten komen als je in 2030 niet de helft van je loon aan zorg kwijt wilt zijn.
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 11:41:19 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115900886
quote:

[..]

Je drijft er misschien de spot mee, maar dat is ook nog eens prettig qua sociaal contact. Wss heeft he moeder liever die mensen over de vloer dan een vreemde die constant op de klok kijkt. Het zou mijn voorkeur hebben als ik hulpbehoevend zou zijn. Mss kunnen die mensen vervolgens korting krijgen op eigen bijdrage, soort compensatie ofzo :P
Serieus? :o Ik heb liever een vreemde die ervoor geleerd heeft en geen persoonlijke banden met mij heeft hoor :o Als het om het langsbrengen van een prakkie gaat of eens een boodschap ala maar als ik gewassen zou moeten worden bijvoorbeeld dan hoef ik echt geen buren die me komen assisteren hoor :+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_115900950
quote:

[..]

Bekenden en vrienden van ouderen zijn vaak ook leeftijdsgenoten....iets met de manke helpt de blinde. :') Komt die persoon thuis, helemaal kapot en moet daar weer iemand bijspringen. :P
En buren helpen buren....denk dat die tijden wel voor het grootste gedeelte voorbij zijn.
Optimist tot in de kist
pi_115900986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:36 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Waarom zou je meer voor een product moeten betalen als je loon hoger is?
Omdat het anders voor anderen onbetaalbaar is, en wij in een beschaafd land vinden dat zorg - ongeacht inkomen - voor iedereen toegankelijk moet zijn?
pi_115901011
quote:

[..]

En met profiteurs bedoel je dan situaties als deze .. ik citeer 'Het is raar dat veel mensen een werkster hebben en die betalen, maar dat ze die de deur uitdoen als ze hulpbehoevend worden, omdat de thuishulp collectief wordt betaald' .. ?

Ik snap niet helemaal wat er raar aan is? Als je door de hulpbehoevendheid niet meer kan werken gaat je inkomen omlaag, terwijl tegelijkertijd je onkosten stijgen, dan kunnen velen die werkster niet meer betalen, daarvoor is het geld er niet meer.
pleased to meet you
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:45:30 #41
8252 mvdejong
pi_115901054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:41 schreef Bastoenie het volgende:
Dat er dan aparte verpleegkundigen worden aangesteld die kijken naar de hulpvraag is ook helemaal niet zo verkeerd. Geld zal ergens weg moeten komen als je in 2030 niet de helft van je loon aan zorg kwijt wilt zijn.
En het mooie is natuurlijk dat het wegbezuinigen van de thuiszorgers weer tot gevolg heeft dat deze mensen werkeloos worden, dus uiteindelijk betaalt de belasting-betaler deze mensen toch, alleen doen ze dan niets nuttigs meer.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_115901159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:40 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Kennelijk niet genoeg.
Lees je eerst dan maar eens in over hoeveel regelingen er al zijn verdwenen.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:40 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan ben je nog niet ver genoeg weggezakt :{w ....zelf je thuiszorg maar betalen. :+
Ach wanneer je een uitkeringstrekker bent om wat voor reden dan ook mag je voor het overgrote deel van de bevolking kapot gaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:45 schreef mvdejong het volgende:

[..]

En het mooie is natuurlijk dat het wegbezuinigen van de thuiszorgers weer tot gevolg heeft dat deze mensen werkeloos worden, dus uiteindelijk betaalt de belasting-betaler deze mensen toch, alleen doen ze dan niets nuttigs meer.
En wanneer beginnen mensen eens te beseffen dat wanneer de vergrijzing tot een stilstand komt er zovelen zonder banen komen te zitten :')
pi_115901213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:48 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Ach wanneer je een uitkeringstrekker bent om wat voor reden dan ook mag je voor het overgrote deel van de bevolking kapot gaan.

Laat bepaalde users het maar niet lezen. :X :')
Optimist tot in de kist
pi_115901266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Laat bepaalde users het maar niet lezen. :X :')
Weet ik toch denken er zoveel ook in het de echte wereld. Maar hun zal het nooit overkomen en oud worden zullen ze ook niet worden schijnbaar :')
pi_115901295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:45 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dan laten we ze voor een bijstandsuitkering gewoon 40 uur hetzelfde werk doen. :P Opgelost. :s)
Optimist tot in de kist
pi_115901336
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:50 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Weet ik toch denken er zoveel ook in het de echte wereld. Maar hun zal het nooit overkomen en oud worden zullen ze ook niet worden schijnbaar :')
En ziek uiteraard ook niet. :P
Optimist tot in de kist
pi_115901398
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dan laten we ze voor een bijstandsuitkering gewoon 40 uur hetzelfde werk doen. :P Opgelost. :s)
Juist dan toch gewoon op die manier :D

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:52 schreef trovey het volgende:

[..]

En ziek uiteraard ook niet. :P
Nee tuurlijk niet of dat je door een andere auto word aangereden tegen een boom beland en daarna nog een paar meter uit je auto geslingerd word evenmin niet }:|
pi_115901438
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:53 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Juist dan toch gewoon op die manier :D

[..]

Nee tuurlijk niet of dat je door een andere auto word aangereden tegen een boom beland en daarna nog een paar meter uit je auto geslingerd word evenmin niet }:|
Was vast je eigen schuld. }:|
Optimist tot in de kist
pi_115901487
quote:
12s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Was vast je eigen schuld. }:|
Ja natuurlijk ;(
pi_115901567
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:56 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Ja natuurlijk ;(
Nou, nu maar werken want je zit immers hier op FOK! dus je kan werken. o|O . Ik ga even plat. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:03:51 #51
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115901748
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Win-Win situatie dus ? Had ik helemaal niet bij stilgestaan. Je begint me steeds meer te overtuigen.
Ziet ze nog een eens mensen.

foei :( ga jij eens snel vaker langs je moeder!

;)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:04:29 #52
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115901775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Omdat het anders voor anderen onbetaalbaar is, en wij in een beschaafd land vinden dat zorg - ongeacht inkomen - voor iedereen toegankelijk moet zijn?
dit dus
pi_115901776
"Volgens Schippers gaat het vooral om hulp bij praktische zaken, zoals bijvoorbeeld het aan- en uittrekken van steunkousen. "

Kleine praktische zaken kunnen een enorm probleem zijn en het is vaak erg lastig voor mantelzorgers om de dagelijkse terugkerende kleine problemen op te lossen. Mogelijk moet de persoon die hulp nodig heeft zich maar volledig schikken in het dagrooster van de mantelzorgers en wachten wanneer die tijd kunnen vrijmaken, of juist eerder opstaan, maar laat de minsiter dan niet doen alsof dat maar om een kleinigheid gaat.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:06:47 #54
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115901860
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
"Volgens Schippers gaat het vooral om hulp bij praktische zaken, zoals bijvoorbeeld het aan- en uittrekken van steunkousen. "

Kleine praktische zaken kunnen een enorm probleem zijn en het is vaak erg lastig voor mantelzorgers om de dagelijkse terugkerende kleine problemen op te lossen. Mogelijk met de persoon die hulp nodig heeft zich maar volledig schikken in het dagrooster van de mantelzorgers en wachten wanneer die tijd kunnen vrijmaken, of juist eerder opstaan, maar laat de minsiter dan niet doen alsof dat maar om een kleinigheid gaat.
inderdaad. Dit soort 'kleine' praktisch zaken, maakt dat een zorginstelling iemand er langs moet sturen, inroosteren, voorrijden, administreren, bladiebla. Ff de steunkousen uittrekken kost de belastingbetaler véél geld, wat best makkelijker zou moeten kunnen. Weet ik dat, buddy systeem ofzo. Ik ga ook wel eens wandelen met een bejaarde, wil hem best helpen zijn steunkous uittrekken :{
pi_115901979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:06 schreef Sosa het volgende:

[..]

inderdaad. Dit soort 'kleine' praktisch zaken, maakt dat een zorginstelling iemand er langs moet sturen, inroosteren, voorrijden, administreren, bladiebla. Ff de steunkousen uittrekken kost de belastingbetaler véél geld, wat best makkelijker zou moeten kunnen. Weet ik dat, buddy systeem ofzo. Ik ga ook wel eens wandelen met een bejaarde, wil hem best helpen zijn steunkous uittrekken :{
Maar het komt ook doordat het allemaal nodeloos ingewikkeld en bureaucratisch is gemaakt in de loop der jaren.

Thuiszorg heeft een tijd onder de WVG en WMO regeling gevallen geloven, die moesten een oordeel vellen, dan had je nog een aparte instelling, het CIZ die de uren bij moest houden, vervolgens moesten er commerciële thuishulp organisaties worden ingeschakeld etc. etc.
pi_115902018
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:06 schreef Sosa het volgende:

[..]

Inderdaad om het wel eens te doen is geen probleem alleen als je dat elke dag, soms vaker per dag, moet doen wordt het wel anders want dan moet je dus jouw hele werkschema gaan aanpassen op die kleine zorgtaak.
pi_115902481
Ja jongelui, we weten allemaal dat we ouder worden, dus bereid je goed voor. Het excuus, ik wist niet dat ik ouder zou worden, accepteren we niet.

Zorg er voor dat je kinderen hebt die langs willen komen om de steunkousen aan te trekken, of spaar er voor zodat iemand het tegen betaling wil doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:29:28 #58
8252 mvdejong
pi_115902641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:24 schreef Lyrebird het volgende:
Ja jongelui, we weten allemaal dat we ouder worden, dus bereid je goed voor. Het excuus, ik wist niet dat ik ouder zou worden, accepteren we niet.

Zorg er voor dat je kinderen hebt die langs willen komen om de steunkousen aan te trekken, of spaar er voor zodat iemand het tegen betaling wil doen.
Ofwel, effectief een belastingverhoging omdat je nu zelf moet betalen voor wat vroeger een onderdeel was van de dingen waarvoor je de overheid belasting betaald.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:34:27 #59
3542 Gia
User under construction
pi_115902824
Er is thuiszorg en thuiszorg. Voor medische handelingen, wassen, aankleden, spuiten, enz. vind ik dat zorg vergoed moet blijven, eventueel inkomensafhankelijk.
Zorg voor het huishouden ook afhankelijk van het inkomen. Als je jarenlang de poets kon betalen en je loon is ongewijzigd, dan kun je dat ook als je hulpbehoevend wordt.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:34:59 #60
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115902847
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Inderdaad om het wel eens te doen is geen probleem alleen als je dat elke dag, soms vaker per dag, moet doen wordt het wel anders want dan moet je dus jouw hele werkschema gaan aanpassen op die kleine zorgtaak.
dat klopt, maar dat doen we ook om de kinderen naar het dagverblijf te brengen/halen.. het is ff wennen, maar ook werkgevers zullen er begrip voor (moeten) hebben.
pi_115902901
Iedereen kan wel lullen dat er niet aan de zorg iets gedaan mag worden maar feit is wel dan in 12 jaar de kosten zijn verdubbelt en het gewoon onbetaalbaar wordt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:38:41 #62
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115902991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:36 schreef MouzurX het volgende:
Iedereen kan wel lullen dat er niet aan de zorg iets gedaan mag worden maar feit is wel dan in 12 jaar de kosten zijn verdubbelt en het gewoon onbetaalbaar wordt.
inderdaad. En de kwaliteit is bepaald niet verdubbelt. Dus er moeten dingen veranderen, hoe is echter de vraag..
  † In Memoriam † donderdag 23 augustus 2012 @ 12:40:57 #63
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115903056
Hulp in de huishouding is dat hetzelfde als de thuiszorg?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:45:03 #64
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_115903198
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:12 schreef Sosa het volgende:
van de frontpage:

[..]

Ik zeg: groot gelijk!

^O^

Het is toch niet normaal dat iedereen maar overal een beroep op doet, als het zorg betreft. Afgelopen week in de elsevier stonden ook wat mooie grafieken, over oa. VERDUBBELING van de kosten van de Zorg, sinds 2000. Ook het eigen risico is nog steeds 1 vd laagste ter WERELD, dus die zouden ze ook omhoog moeten doen. Voorkomt iig dat mensen met een snotneus al naar de dokter gaan. En natuurlijk moeten de mensen die het minder breed hebben ontzien worden, dat kan prima geregeld worden in de zorgtoeslag/subsiedie.
Inderdaad, mooi afschaffen. En als je kanker krijgt, dan kom ik je niet helpen, want dan moet je alles zelf betalen daar de zorg er niet meer voor je is :)
pi_115903217
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:34 schreef Sosa het volgende:

[..]

dat klopt, maar dat doen we ook om de kinderen naar het dagverblijf te brengen/halen.. het is ff wennen, maar ook werkgevers zullen er begrip voor (moeten) hebben.
Wat maar weer aangeeft dat het een onzinnig voorstel is, waar nu vele werkgevers begrip moeten hebben kunnen we ook één professional dat even voor meerdere ouderen laten doen. De besparing van de VVD is gewoon dat men in geld rekent en niet in tijd. In tijd komt hun oplossing alleen maar neer op een grotere zorglast voor Nederland en dat gaan we ook allemaal betalen.
pi_115903284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:38 schreef Sosa het volgende:

[..]

inderdaad. En de kwaliteit is bepaald niet verdubbelt. Dus er moeten dingen veranderen, hoe is echter de vraag..
Jammer alleen dat er nog steeds een taboe op de zorg rust.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:04:29 #67
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115903838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:45 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Inderdaad, mooi afschaffen. En als je kanker krijgt, dan kom ik je niet helpen, want dan moet je alles zelf betalen daar de zorg er niet meer voor je is :)
ben je voor verzekerd
pi_115904554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:04 schreef Sosa het volgende:

[..]

ben je voor verzekerd
De vraag is nog voor hoelang.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:40:25 #69
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_115905046
quote:
5s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mag ik dan ook minder dan 52% belasting gaan betalen op mijn inkomen?
Nou inderdaad zeg.

Dat gemekker naar inkomen altijd. Als je in de 52% schaal komt ben je niet ineens mega rijk. -O-

Anyways, mijn moeder is alleen verdiener, maar verdient best aardig. Mijn vader is terminaal. Wie moet er dan voor hem zorgen? Moet mijn moeder maar minder gaan werken zodat ze overdag heen en weer kan pendelen om mijn vader uit bed te halen, zijn lunch te maken etc?

Ik woon een uur rijden van ze vandaan. Moet ik dan maar gaan verhuizen zodat ik voor mijn vader kan zorgen? Waar trek je die grens.
pi_115905736
beetje VVDer huurt gewoon zorg in als zn moeder niks meer kan. kan ie lekker betalen van zn villa subsidie.
wat de rest doet, is niet zo belangrijk.

wat een tuig is dat toch, die VVD.
pi_115905977
Je zou maar voor je zorg moeten betalen!

Schande!
pi_115906451
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:40 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nou inderdaad zeg.

Dat gemekker naar inkomen altijd. Als je in de 52% schaal komt ben je niet ineens mega rijk. -O-

Anyways, mijn moeder is alleen verdiener, maar verdient best aardig. Mijn vader is terminaal. Wie moet er dan voor hem zorgen? Moet mijn moeder maar minder gaan werken zodat ze overdag heen en weer kan pendelen om mijn vader uit bed te halen, zijn lunch te maken etc?

Ik woon een uur rijden van ze vandaan. Moet ik dan maar gaan verhuizen zodat ik voor mijn vader kan zorgen? Waar trek je die grens.
Hoe deed men dat voordat de lieve overheid er was om al je problemen op te lossen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:18:32 #73
54772 Silmarwen
pi_115906566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoe deed men dat voordat de lieve overheid er was om al je problemen op te lossen?
Dan was hij al wel dood geweest. Lijkt me een geweldige oplossing. Iedereen die terminaal is, maar gewoon afmaken. *O*
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:18:36 #74
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_115906570
Je weet in ieder geval weer waar de VVD het zoetmakertje van 1000 euro belastingkorting per werkende van wil betalen.

Mijn moeder heeft MS en zit deels in een rolstoel. Ze krijgt 1x per dag een wijkverpleegkundige over de vloer om te helpen met aankleden en steunkousen.
De laatste jaren is ze al veel meer gaan betalen aan zorg vanwege minder vergoeding van medicijnen, stijgend ER, hogere aftrekdrempels etc.
En dan dit weer.

Ik heb er helemaal geen moeite voor als mantelzorg zou worden gestimuleerd, maar ook dáárvan kun je niet blijven overvragen. Als ik 's ochtends haar zou helpen, ben ik anderhalf uur later op mijn werk, en dus ook anderhalf uur later thuis. Voor 1 of 2 dagen per week no problemo. Maar waar houdt het op?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:03 schreef robin007bond het volgende:
Je zou maar voor je zorg moeten betalen!

Schande!
Ja hoor.
Betalen voor de zorg is niet erg.
Tijdens het spel de regels zo hard veranderen, dat is oneerlijk. Mijn ouders hebben niet kunnen sparen om de zorg die nu nodig is, te betalen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_115906642
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:18 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dan was hij al wel dood geweest. Lijkt me een geweldige oplossing. Iedereen die terminaal is, maar gewoon afmaken. *O*
Dus jullie geven geen zak om je vader.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2012 @ 14:22:39 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115906771
quote:

[..]

Toen werkte iedereen nog op de scheepswerf om de hoek, terwijl moeder de vrouw thuis was om voor de kinderen en huishouden te zorgen in je eenvoudige arbeidershuisje omdat de banken geen tophypotheken financierde. Stuk makkelijker om stervende Opa te wassen, die woonde een deur verder.
pi_115906804
Misschien moeten we dan eens onze prioriteiten eens herschikken. Of een nieuwe iPod, of voor oma zorgen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2012 @ 14:24:32 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115906852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:23 schreef Lyrebird het volgende:
Misschien moeten we dan eens onze prioriteiten eens herschikken. Of een nieuwe iPod, of voor oma zorgen.
We hebben het hier niet over een nieuwe iPod maar over een compleet andere inrichting van de basale maatschappij.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:24:52 #79
54772 Silmarwen
pi_115906867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dus jullie geven geen zak om je vader.
Leuk geprobeert. :')

Nee, ik geef helemaal niets om die man.

Als mijn moeder niet fulltime zou werken, zouden ze wat, bijstand moeten trekken? Dat is handig voor de economie. Dan is de zorg voor mijn vader ook nog beter te betalen, maar hey... Dan hebben ze een boekhouder minder, en een thuiszorger minder nodig. Twee banen kwijt, overheid kan meer betalen et voila!

Of ik verkoop mijn huis met verlies om te verhuizen, naar een dorp waar de wonigingen nog duurder zijn, zodat we een hoge hypotheekschuld kunnen hebben, ik kan stoppen met werken, want er is geen werk in mijn sector, maar dan kan ik mijn vader de hele dag helpen in huis. Zou hij ook vast heel fijn vinden, dat zijn dochter hem moet wassen.
pi_115906868
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef Viajero het volgende:
Een dode VVD-er bespaart altijd meer dan dat die kost.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115906953
quote:
Vals dilemma noemen ze dat.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:26:25 #82
54772 Silmarwen
pi_115906958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toen werkte iedereen nog op de scheepswerf om de hoek, terwijl moeder de vrouw thuis was om voor de kinderen en huishouden te zorgen in je eenvoudige arbeidershuisje omdat de banken geen tophypotheken financierde. Stuk makkelijker om stervende Opa te wassen, die woonde een deur verder.
Dat dus. Nu werkt bijna iedereen.

Bovendien, de thuiszorg is ook werk. We willen toch zo graag iedereen aan het werk hebben. Behalve als het een nuttige baan is die ervoor zorgt dat anderen ook kunnen blijven werken, want dan kost het te veel.

Het levert ook geld op.
pi_115906991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over een nieuwe iPod maar over een compleet andere inrichting van de basale maatschappij.
Ook goed.

We zullen er toch over moeten na gaan denken. Op deze weg verder gaan, werkt niet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2012 @ 14:27:54 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115907041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ook goed.

We zullen er toch over moeten na gaan denken. Op deze weg verder gaan, werkt niet.
Dan zullen we moeten beginnen met de woningmarkt.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:28:36 #85
54772 Silmarwen
pi_115907078
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan zullen we moeten beginnen met de woningmarkt.
Yep, kunnen alle mama's weer braaf achter het aanrecht, zorgen voor manlief, de 10 kinderen, opa en oma.
pi_115907081
quote:
Juist.

Het stelt me echter teleur dat velen hun eigen goedkope luxe belangrijker lijken te vinden dan het zo goed mogelijk in stand houden van de zorg voor al onze ouderen.
pi_115907109
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies, dat is het een beetje. Het enige wat je nu kunt doen is twee vragen beantwoorden:

- hoé hou je de boel zo betaalbaar mogelijk?\
- wíe gaat de boel eigenlijk betalen?

Dus, lastenverzwarinkje daar, belastinkje hier en vergoedinkje daaro. Al het andere knaagt aan de pijlers van onze doorgedraaide consumptiemaatschappij en voorlopig zie ik geen mensen opstaan die bereid zijn daarvan afstand te nemen.
pi_115907145
quote:

[..]

Ja laten we weer teruggaan naar de tijd dat meerdere generaties bij elkaar in 1 huis woonden...vrouwen kunnen dan weer ouderwetsch het huishouden en de zorg voor ouders en kinderen op zich nemen. Net als vroegah. :{
pi_115907259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Juist.

Het stelt me echter teleur dat velen hun eigen goedkope luxe belangrijker lijken te vinden dan het zo goed mogelijk in stand houden van de zorg voor al onze ouderen.
Die ouderen die gemiddeld genomen toch al genoeg geld hebben, bedoel je?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_115907306
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die ouderen die gemiddeld genomen toch al genoeg geld hebben, bedoel je?
Je kunt discussiëren over het inkomensafhankelijk maken van medische zorg, maar dat is nog wat anders dan iedereen die zorg ontzeggen / zelf laten betalen.
pi_115907424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:33 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je kunt discussiëren over het inkomensafhankelijk maken van medische zorg, maar dat is nog wat anders dan iedereen die zorg ontzeggen / zelf laten betalen.
Op dit moment is het in elk geval zo dat er nauwelijks wordt betaald door de gebruiker. (op een eigen risico na en een bescheiden eigen bijdrage). 30 procent van de bevolking is verantwoordelijk voor 85 procent van de kosten. Dat is geen eerlijk verhaal, lijkt me.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:36:48 #92
238326 Worteltjestaart
pi_115907428
Medische zorg ís al inkomensafhankelijk. Als je werkt, betaal je een inkomensafhankelijke premie via de loonbetaling.

quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:36 schreef Five_Horizons het volgende:
30 procent van de bevolking is verantwoordelijk voor 85 procent van de kosten. Dat is geen eerlijk verhaal, lijkt me.
Dit soort oneliners doet het altijd goed, maar ik ben wel héél benieuwd waar je die getallen vandaan hebt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_115907467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:36 schreef Worteltjestaart het volgende:
Medische zorg ís al inkomensafhankelijk. Als je werkt, betaal je een inkomensafhankelijke premie via de loonbetaling.
De zorg is niet inkomensafhankelijk... De premie wel... Dat is gewoon vreemd.
pi_115907513
Wat dacht de VVD, als we geen zorgstelsel meer hebben kan je er ook niet teveel aan uitgeven?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:39:30 #95
238326 Worteltjestaart
pi_115907535
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Is dat vreemd?
Kost het méér om mij een dag in het ziekenhuis te behandelen dan iemand die met de helft van mijn inkomen moet leven?
Premies inkomensafhankelijk maken, prima. De zorg zelf niet.

Je gaat toch ook niet opeens 3,50 euro voor een brood betalen omdat je meer verdient dan je bijstandsbuurvrouw die het voor 1,20 mag meenemen?
pi_115907539
quote:

[..]

Dat is niet vreemd, want we willen de zorg uiteraard voor iedereen betaalbaar en toegankelijk houden, ongeacht inkomen.

Of ben jij van mening dat mensen met een minimuminkomen dan maar gewoon pech hebben?
pi_115907621
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 23 augustus 2012 14:36 schreef Worteltjestaart het

Dit soort oneliners doet het altijd goed, maar ik ben wel héél benieuwd waar je die getallen vandaan hebt.
Ga maar eens logisch nadenken. Jij denkt dat de vergrijzing de maatschappij niets kost? Het meeste geld zit bij de ouderen. Op kosten van de maatschappij worden ze verzorgd, zonder dat ze er echt aan bijdragen. Jarenlang op de pof geleefd en nu de rekening neerleggen bij de generaties die niet eens kunnen sparen voor latere zorg, omdat deze nu al wordt opgemaakt door de 'ouderen'.

Wie kan bijdragen, mag nu echt eens bijdragen. Als je het echt niet hebt (en dat zijn er echt steeds minder), dan is er zoiets als een vangnet.
pi_115907628
quote:

[..]

Dat komt omdat de zorg wordt gezien als een collectieve zaak. Iedereen heeft recht op zorg en heeft er ook wel eens behoefte toe.
Het idee is dat de samenleving als geheel goedkoper uit is, ten nadele van het individu soms. Acceptabel voor mij, omdat zorg voor de onderkant onbetaalbaar wordt. En de kosten voor de hogere inkomsten daardoor relatief ook hoger worden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:42:27 #99
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115907657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is niet vreemd, want we willen de zorg uiteraard voor iedereen betaalbaar en toegankelijk houden, ongeacht inkomen.

Dat is het al lang. En het is té goedkoop. Onze eigen bijdrage behoort tot de laagste van Europa. De zuidelijke Europese landen betalen het dubbele, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_115907716
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:41 schreef Five_Horizons het volgende:

Wie kan bijdragen, mag nu echt eens bijdragen. Als je het echt niet hebt (en dat zijn er echt steeds minder), dan is er zoiets als een vangnet.
Ik denk juist dat dat er steeds meer zijn.

Sowieso worden Nederlanders opgescheept met steeds hogere vasten lasten, onzekerheden mbt werk en woning, en dan ook nog eens zelf opdraaien voor de eigen zorgkosten. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')