abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:03:51 #51
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115901748
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Win-Win situatie dus ? Had ik helemaal niet bij stilgestaan. Je begint me steeds meer te overtuigen.
Ziet ze nog een eens mensen.

:P
foei :( ga jij eens snel vaker langs je moeder!

;)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:04:29 #52
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115901775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Omdat het anders voor anderen onbetaalbaar is, en wij in een beschaafd land vinden dat zorg - ongeacht inkomen - voor iedereen toegankelijk moet zijn?
dit dus
pi_115901776
"Volgens Schippers gaat het vooral om hulp bij praktische zaken, zoals bijvoorbeeld het aan- en uittrekken van steunkousen. "

Kleine praktische zaken kunnen een enorm probleem zijn en het is vaak erg lastig voor mantelzorgers om de dagelijkse terugkerende kleine problemen op te lossen. Mogelijk moet de persoon die hulp nodig heeft zich maar volledig schikken in het dagrooster van de mantelzorgers en wachten wanneer die tijd kunnen vrijmaken, of juist eerder opstaan, maar laat de minsiter dan niet doen alsof dat maar om een kleinigheid gaat.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:06:47 #54
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115901860
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
"Volgens Schippers gaat het vooral om hulp bij praktische zaken, zoals bijvoorbeeld het aan- en uittrekken van steunkousen. "

Kleine praktische zaken kunnen een enorm probleem zijn en het is vaak erg lastig voor mantelzorgers om de dagelijkse terugkerende kleine problemen op te lossen. Mogelijk met de persoon die hulp nodig heeft zich maar volledig schikken in het dagrooster van de mantelzorgers en wachten wanneer die tijd kunnen vrijmaken, of juist eerder opstaan, maar laat de minsiter dan niet doen alsof dat maar om een kleinigheid gaat.
inderdaad. Dit soort 'kleine' praktisch zaken, maakt dat een zorginstelling iemand er langs moet sturen, inroosteren, voorrijden, administreren, bladiebla. Ff de steunkousen uittrekken kost de belastingbetaler véél geld, wat best makkelijker zou moeten kunnen. Weet ik dat, buddy systeem ofzo. Ik ga ook wel eens wandelen met een bejaarde, wil hem best helpen zijn steunkous uittrekken :{
pi_115901979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:06 schreef Sosa het volgende:

[..]

inderdaad. Dit soort 'kleine' praktisch zaken, maakt dat een zorginstelling iemand er langs moet sturen, inroosteren, voorrijden, administreren, bladiebla. Ff de steunkousen uittrekken kost de belastingbetaler véél geld, wat best makkelijker zou moeten kunnen. Weet ik dat, buddy systeem ofzo. Ik ga ook wel eens wandelen met een bejaarde, wil hem best helpen zijn steunkous uittrekken :{
Maar het komt ook doordat het allemaal nodeloos ingewikkeld en bureaucratisch is gemaakt in de loop der jaren.

Thuiszorg heeft een tijd onder de WVG en WMO regeling gevallen geloven, die moesten een oordeel vellen, dan had je nog een aparte instelling, het CIZ die de uren bij moest houden, vervolgens moesten er commerciële thuishulp organisaties worden ingeschakeld etc. etc.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115902018
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:06 schreef Sosa het volgende:

[..]

Inderdaad om het wel eens te doen is geen probleem alleen als je dat elke dag, soms vaker per dag, moet doen wordt het wel anders want dan moet je dus jouw hele werkschema gaan aanpassen op die kleine zorgtaak.
pi_115902481
Ja jongelui, we weten allemaal dat we ouder worden, dus bereid je goed voor. Het excuus, ik wist niet dat ik ouder zou worden, accepteren we niet.

Zorg er voor dat je kinderen hebt die langs willen komen om de steunkousen aan te trekken, of spaar er voor zodat iemand het tegen betaling wil doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:29:28 #58
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_115902641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:24 schreef Lyrebird het volgende:
Ja jongelui, we weten allemaal dat we ouder worden, dus bereid je goed voor. Het excuus, ik wist niet dat ik ouder zou worden, accepteren we niet.

Zorg er voor dat je kinderen hebt die langs willen komen om de steunkousen aan te trekken, of spaar er voor zodat iemand het tegen betaling wil doen.
Ofwel, effectief een belastingverhoging omdat je nu zelf moet betalen voor wat vroeger een onderdeel was van de dingen waarvoor je de overheid belasting betaald.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:34:27 #59
3542 Gia
User under construction
pi_115902824
Er is thuiszorg en thuiszorg. Voor medische handelingen, wassen, aankleden, spuiten, enz. vind ik dat zorg vergoed moet blijven, eventueel inkomensafhankelijk.
Zorg voor het huishouden ook afhankelijk van het inkomen. Als je jarenlang de poets kon betalen en je loon is ongewijzigd, dan kun je dat ook als je hulpbehoevend wordt.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:34:59 #60
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115902847
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Inderdaad om het wel eens te doen is geen probleem alleen als je dat elke dag, soms vaker per dag, moet doen wordt het wel anders want dan moet je dus jouw hele werkschema gaan aanpassen op die kleine zorgtaak.
dat klopt, maar dat doen we ook om de kinderen naar het dagverblijf te brengen/halen.. het is ff wennen, maar ook werkgevers zullen er begrip voor (moeten) hebben.
pi_115902901
Iedereen kan wel lullen dat er niet aan de zorg iets gedaan mag worden maar feit is wel dan in 12 jaar de kosten zijn verdubbelt en het gewoon onbetaalbaar wordt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:38:41 #62
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115902991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:36 schreef MouzurX het volgende:
Iedereen kan wel lullen dat er niet aan de zorg iets gedaan mag worden maar feit is wel dan in 12 jaar de kosten zijn verdubbelt en het gewoon onbetaalbaar wordt.
inderdaad. En de kwaliteit is bepaald niet verdubbelt. Dus er moeten dingen veranderen, hoe is echter de vraag..
  † In Memoriam † donderdag 23 augustus 2012 @ 12:40:57 #63
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115903056
Hulp in de huishouding is dat hetzelfde als de thuiszorg?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:45:03 #64
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_115903198
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:12 schreef Sosa het volgende:
van de frontpage:

[..]

Ik zeg: groot gelijk!

^O^

Het is toch niet normaal dat iedereen maar overal een beroep op doet, als het zorg betreft. Afgelopen week in de elsevier stonden ook wat mooie grafieken, over oa. VERDUBBELING van de kosten van de Zorg, sinds 2000. Ook het eigen risico is nog steeds 1 vd laagste ter WERELD, dus die zouden ze ook omhoog moeten doen. Voorkomt iig dat mensen met een snotneus al naar de dokter gaan. En natuurlijk moeten de mensen die het minder breed hebben ontzien worden, dat kan prima geregeld worden in de zorgtoeslag/subsiedie.
Inderdaad, mooi afschaffen. En als je kanker krijgt, dan kom ik je niet helpen, want dan moet je alles zelf betalen daar de zorg er niet meer voor je is :)
pi_115903217
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:34 schreef Sosa het volgende:

[..]

dat klopt, maar dat doen we ook om de kinderen naar het dagverblijf te brengen/halen.. het is ff wennen, maar ook werkgevers zullen er begrip voor (moeten) hebben.
Wat maar weer aangeeft dat het een onzinnig voorstel is, waar nu vele werkgevers begrip moeten hebben kunnen we ook één professional dat even voor meerdere ouderen laten doen. De besparing van de VVD is gewoon dat men in geld rekent en niet in tijd. In tijd komt hun oplossing alleen maar neer op een grotere zorglast voor Nederland en dat gaan we ook allemaal betalen.
pi_115903284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:38 schreef Sosa het volgende:

[..]

inderdaad. En de kwaliteit is bepaald niet verdubbelt. Dus er moeten dingen veranderen, hoe is echter de vraag..
Jammer alleen dat er nog steeds een taboe op de zorg rust.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:04:29 #67
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115903838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:45 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Inderdaad, mooi afschaffen. En als je kanker krijgt, dan kom ik je niet helpen, want dan moet je alles zelf betalen daar de zorg er niet meer voor je is :)
ben je voor verzekerd
pi_115904554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:04 schreef Sosa het volgende:

[..]

ben je voor verzekerd
De vraag is nog voor hoelang.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:40:25 #69
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_115905046
quote:
5s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mag ik dan ook minder dan 52% belasting gaan betalen op mijn inkomen?
Nou inderdaad zeg.

Dat gemekker naar inkomen altijd. Als je in de 52% schaal komt ben je niet ineens mega rijk. -O-

Anyways, mijn moeder is alleen verdiener, maar verdient best aardig. Mijn vader is terminaal. Wie moet er dan voor hem zorgen? Moet mijn moeder maar minder gaan werken zodat ze overdag heen en weer kan pendelen om mijn vader uit bed te halen, zijn lunch te maken etc?

Ik woon een uur rijden van ze vandaan. Moet ik dan maar gaan verhuizen zodat ik voor mijn vader kan zorgen? Waar trek je die grens.
pi_115905736
beetje VVDer huurt gewoon zorg in als zn moeder niks meer kan. kan ie lekker betalen van zn villa subsidie.
wat de rest doet, is niet zo belangrijk.

wat een tuig is dat toch, die VVD.
pi_115905977
Je zou maar voor je zorg moeten betalen!

Schande!
pi_115906451
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:40 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nou inderdaad zeg.

Dat gemekker naar inkomen altijd. Als je in de 52% schaal komt ben je niet ineens mega rijk. -O-

Anyways, mijn moeder is alleen verdiener, maar verdient best aardig. Mijn vader is terminaal. Wie moet er dan voor hem zorgen? Moet mijn moeder maar minder gaan werken zodat ze overdag heen en weer kan pendelen om mijn vader uit bed te halen, zijn lunch te maken etc?

Ik woon een uur rijden van ze vandaan. Moet ik dan maar gaan verhuizen zodat ik voor mijn vader kan zorgen? Waar trek je die grens.
Hoe deed men dat voordat de lieve overheid er was om al je problemen op te lossen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:18:32 #73
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_115906566
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoe deed men dat voordat de lieve overheid er was om al je problemen op te lossen?
Dan was hij al wel dood geweest. Lijkt me een geweldige oplossing. Iedereen die terminaal is, maar gewoon afmaken. *O*
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:18:36 #74
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_115906570
Je weet in ieder geval weer waar de VVD het zoetmakertje van 1000 euro belastingkorting per werkende van wil betalen.

Mijn moeder heeft MS en zit deels in een rolstoel. Ze krijgt 1x per dag een wijkverpleegkundige over de vloer om te helpen met aankleden en steunkousen.
De laatste jaren is ze al veel meer gaan betalen aan zorg vanwege minder vergoeding van medicijnen, stijgend ER, hogere aftrekdrempels etc.
En dan dit weer.

Ik heb er helemaal geen moeite voor als mantelzorg zou worden gestimuleerd, maar ook dáárvan kun je niet blijven overvragen. Als ik 's ochtends haar zou helpen, ben ik anderhalf uur later op mijn werk, en dus ook anderhalf uur later thuis. Voor 1 of 2 dagen per week no problemo. Maar waar houdt het op?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:03 schreef robin007bond het volgende:
Je zou maar voor je zorg moeten betalen!

Schande!
Ja hoor.
Betalen voor de zorg is niet erg.
Tijdens het spel de regels zo hard veranderen, dat is oneerlijk. Mijn ouders hebben niet kunnen sparen om de zorg die nu nodig is, te betalen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_115906642
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:18 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dan was hij al wel dood geweest. Lijkt me een geweldige oplossing. Iedereen die terminaal is, maar gewoon afmaken. *O*
Dus jullie geven geen zak om je vader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')