Dat lijkt me een onjuist argument: Uit mijn aanwezigheid bij een misdaad, blijkt mijn goedkeuring ervan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Niemand dwingt jou om in Nederland te blijven, maar door ervoor te kiezen in Nederland te blijven stem je impliciet in met de hier geldende wetgeving. Net zoals je impliciet instemt voor je eten te betalen als je iets bestelt in het restaurant, of door de supermarkt te betreden instemt met de daar geldende gedragsregels.
Als jij er vervolgens niets mee doet, bijv door aangifte te doen, kan ik niet anders concluderen dan dat het je kennelijk een worst zal wezen. Als je het niet eens bent met de gang van zaken kun je 4 dingen doen:quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:32 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Dat lijkt me een onjuist argument: Uit mijn aanwezigheid bij een misdaad, blijkt mijn goedkeuring ervan.
Dus als iemand een berg vuilnis in mijn tuin dumpt en ik verhuis niet naar een ander land, dan blijkt daar volgens jou uit dat ik dat goedkeur.
Dat zal je altijd houden, want op het moment dat jij in Libertopia geboren wordt is al het land ook al geclaimd door vorige generaties incluis allerlei regeltjes, verplichtingen en (on)geschreven normen. Wat nu?quote:Een land is geroofd, de grenzen zijn tot stand gekomen door oolrogen in het verleden, ik hoef het eigendomsrecht van de eigendomsrechtschenders niet te erkennen.
Als ik in een restaurant geboren zou worden, was ik trouwens zelfs geen eigendom van de eigenaar, terwijl dat wel zijn legitieme eigendom is.
Belasting is gewoon slavernij. De vruchten van je arbeid worden je onder dreiging van geweld afgenomen.
Mooi, dus uit het feit dat ik hierbij aangeef dat het afnemen van mijn eigendommen onder dreiging van geweld niet mijn goedkeuring heeft, ben jij akkoord dat het feit dat ik wil blijven wonen waar ik woon, van geen enkele betekenis is. Mijn afkeuring is voldoende. Net zoals een vrouw die protesteert tegen verkracht worden, daarmee aangeeft dat ze het niet goedkeurt. Daarvoor hoeft ze niet te verhuizen of het democratische proces te gebruiken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als jij er vervolgens niets mee doet, bijv door aangifte te doen, kan ik niet anders concluderen dan dat het je kennelijk een worst zal wezen. Als je het niet eens bent met de gang van zaken kun je 4 dingen doen:
1. de wetgeving via democratische weg proberen aan te passen,
2. het land verlaten,
3. de wet overtreden,
4. in opstand komen.
[..]
Dat zal je altijd houden, want op het moment dat jij in Libertopia geboren wordt is al het land ook al geclaimd door vorige generaties incluis allerlei regeltjes, verplichtingen en normen. Wat nu?
Maar ik neem aan dat ze gebruik maakt van de hier opgetuigde instituten om haar recht te halen door aangifte te doen. En wat doe jij, behalve een beetje huilie huilie doen op een internetforum? Er is niets zo gemakkelijk als kankeren op datgene wat je haat, maar er uit luiheid/lafheid niets aan te veranderen. Dan vindt je het kennelijk toch niet zo erg, en stem je dus de facto in met de gang van zaken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:52 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Mooi, dus uit het feit dat ik hierbij aangeef dat het afnemen van mijn eigendommen onder dreiging van geweld niet mijn goedkeuring heeft, ben jij akkoord dat het feit dat ik wil blijven wonen waar ik woon, van geen enkele betekenis is. Mijn afkeuring is voldoende. Net zoals een vrouw die protesteert tegen verkracht worden, daarmee aangeeft dat ze het niet goedkeurt. Daarvoor hoeft ze niet te verhuizen of het democratische proces te gebruiken.
Je geeft geen antwoord. Schets even hoe anders het zal gaan in Libertopia, als je geboren wordt op het land van een grootgrondbezitter.quote:Een land is een idioot concept. In libertopia zijn er geen landen. Er is alleen eigendom van rechtmatige eigenaars, niet van rovers. Een land is een belastingboerderij. Jouw opleiding in staatsindoctinatie-instituten is er (succesvol) op gericht om jou te laten denken dat dieren niet kunnen overleven zonder boerderij. Een land is een belastingboerderij. Jij bent de koe die gemolken wordt en geslacht. Jouw produktiviteit plunderen is het ultieme doel en je geloof in hun concept van een land waar je voor moet knielen en moet offeren is de manier waarop de elite macht over je heeft gekregen. Je ziet je eigen uitbuiting en dat van je medekoeien als essentieel.
https://fbcdn-sphotos-e-a(...)802_1490105337_n.jpg
Dus hoe zouden we het dan moeten doen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:30 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Het is waanzin om te denken dat je een groep mensen alle wapens kan geven, een monopolie op vele zaken, de mogelijkheid een inkomstenstroom te verwerven uit hun machtspositie en dat je ze dan een verlanglijstje met wensen kunt sturen die ze voor je in gaan willigen, dream om.
Overheden vermoorden de afgelopen 100 jaar 200 miljoen mensen. Ik zie geen reden om aan te nemen dat het nu anders gaat aflopen.
Ik ga natuurlijk niet proberen mijn recht te halen bij de organisatie die mij bestolen heeft. Ik neem aan dat je ook begrijpt dat de verkrachtte vrouw niet naar de verkrachter toegaat voor haar recht?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:06 schreef Terecht het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat ze gebruik maakt van de hier opgetuigde instituten om haar recht te halen door aangifte te doen. En wat doe jij, behalve een beetje huilie huilie doen op een internetforum? Er is niets zo gemakkelijk als kankeren op datgene wat je haat, maar er uit luiheid/lafheid niets aan te veranderen. Dan vindt je het kennelijk toch niet zo erg, en stem je dus de facto in met de gang van zaken.
[..]
Je geeft geen antwoord. Schets even hoe anders het zal gaan in Libertopia, als je geboren wordt op het land van een grootgrondbezitter.
Ik heb alleen niet het gevoel dat ik uitgebuit word. En met mij een heleboel migranten, gezien de jarenlange netto immigatiestroom.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:11 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet proberen mijn recht te halen bij de organisatie die mij bestolen heeft. Ik neem aan dat je ook begrijpt dat de verkrachtte vrouw niet naar de verkrachter toegaat voor haar recht?
Ik neem aan dat je ook begrijpt dat de mensen die de staat vormen een dusdanig gewapend overwicht hebben, dat gewapend verzet tegen mijn beroving in de praktijk op zelfmoord neerkomt.
Het lijkt me dus een betere strategie om eerst mijn medekoeien te overtuigen dat ze niet voor hun eigen uitbuiting moeten pleiten.
Geen initiatie van geweld goedkeuren om sociale problemen op te lossen. In het klein begrijpen we dat allemaal. Als de lokale hockeyclub leden zou werven door mensen hun huisdieren te gijzelen en ze pas terug te geven bij een lidmaatschap, dan zou iedereen dat veroordelen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:09 schreef Skiet het volgende:
[..]
Dus hoe zouden we het dan moeten doen?
Wat voor werk ik doe is volstrekt irrelevantom te bepalen wat de onvermijdelijke uitkomst is van het goedkeuren van een geweldselite, die parasiteert op de samenleving.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:16 schreef Skiet het volgende:
Wat doe je voor werk? Hoe leef jij in deze maatschappij welke je als ik het zo lees verafschuwd?
Ok, het is dat je het deel over programmeren aan het einde zette dat ik het helemaal gelezen heb. Maar als je dat nou gewoon meteen had gezegd dan kon ik meteen stoppen en mijn aluhoedje opzetten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:19 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Geen initiatie van geweld goedkeuren om sociale problemen op te lossen. In het klein begrijpen we dat allemaal. Als de lokale hockeyclub leden zou werven door mensen hun huisdieren te gijzelen en ze pas terug te geven bij een lidmaatschap, dan zou iedereen dat veroordelen.
Dat is het enige wat nodig is. Dat het morele niveau omhoog gaat, zodat mensen niet meer gelijk met geweldsinitiatie beginnen als hun buurman iets doet met zijn eigendommen, waar ze een probleem mee hebben, zonder dat hij schade aan ze toebrengt.
Wat voor probleem je ook bedenkt: de oplossing is nooit als eerste geweld gebruiken.
Dat is geen oplossing voor armoede, niet voor drugs, niet voor veiligheid, niet voor het milieu, niet voor wetenschappelijk onderzoek, niet voor stabliliteit op financieele markten, etc. etc.
Zodra je initiatie van geweld tegen je buren goedkeurt, ook als dit via een meerderheid en via politici en politie gaat, zul je zien dat altijd het tegenovergestelde bereikt wordt van het gestelde doel.
Was de EU nodig om nooit meer oorlog te krijgen en voor welvaart en vooruitgang?
Ze maken elkaar voor rotte vis uit en in Spanje eten de mensen al uit vuilnisbakken en vluchten ze naar Marokko om voor 500 euro in de maand te werken.
Heb je de VS overheid nodig om veilig te zijn? De terroristen vliegen je om de oren, je kinderen sterven in verre gebiedsdelen, waar iedereen je haat nadat ze hun geliefden verloren zijn door bommen betaald door jouw overheid.
Dit komt omdat de overheid gebaat is bij meer angst, omdat ze daarmee hun veiligheidsdienst kunnen verkopen. Dit omdat ze je zo hebben geprogrammeerd, dat je bij een bedreiging naar ze toe rent voor hulp.
Als iemand je een pistool op je hoofd zet als je hem niet de helft van je inkomsten geeft, wordt je uitgebuit, zo simpel is dat. Als jij bij aankoop in de winkel 21% moet afdragen aan een geweldselite, dan wordt je uitgebuit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb alleen niet het gevoel dat ik uitgebuit word. En met mij een heleboel migranten, gezien de jarenlange netto immigatiestroom.
Maar nogmaals, geef eens een schets van hoe anders het zal zijn in Libertopia, waar particulieren reeds al het land in bezit hebben? Overtuig me.
Ja, alu hoedje: je bent voorspelbaar #13quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:25 schreef Skiet het volgende:
[..]
Ok, het is dat je het deel over programmeren aan het einde zette dat ik het helemaal gelezen heb. Maar als je dat nou gewoon meteen had gezegd dan kon ik meteen stoppen en mijn aluhoedje opzetten.
.
Het is voor mij wel relevant, om een beeld te kunnen schetsen van een persoon welke zich op een internetforum met voornamelijk pubers richt tegen vanalles.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:21 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Wat voor werk ik doe is volstrekt irrelevantom te bepalen wat de onvermijdelijke uitkomst is van het goedkeuren van een geweldselite, die parasiteert op de samenleving.
Jij bent echt compleet de weg kwijt. Mooi dat je ook een website hebt welke jou al de antwoorden geeft welke je krijgt zodat je voor je gevoel boven mij staat. Want kijk, deze website zegt al wat ze als antwoord geven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:26 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Als iemand je een pistool op je hoofd zet als je hem niet de helft van je inkomsten geeft, wordt je uitgebuit, zo simpel is dat. Als jij bij aankoop in de winkel 21% moet afdragen aan een geweldselite, dan wordt je uitgebuit.
Particulieren hebben nu ook al het land in bezit. Het zijn de particulieren Mark Rutte en Jan Kees de Jager. Het verschil is of het bezit bij particulieren ligt die dat eerlijk verkregen, of bij particulieren die dat via roof verkregen.
Je huurt nu in feite van de particuliere organisatie BV nederland. Als je hun paus niet om een vergunning vraagt om een dakkapel op je huis te zetten en daar 800 euro voor betaalt, sluiten ze je op, bij verzet wordt je neergeschoten. Kennelijk heb je geen probleem met particulieren die een land bezitten.
Je ontwijkt nu al voor de derde keer mijn vraag door nog maar eens huilie huilie te doen waarvan ik volgens mij al heb aangegeven dat ik daardoor niet overtuigd wordt, want het vertelt me NIETS over hoe het er in Libertopia aan toe zal gaan, waar net zoals nu al het land al in bezit is van anderen met dito regeltjes, verplichtingen en (on)geschreven normen. Je wilt mensen toch overtuigen van de blijde boodschap van het libertarisme? Grijp dan je kans.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:26 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Als iemand je een pistool op je hoofd zet als je hem niet de helft van je inkomsten geeft, wordt je uitgebuit, zo simpel is dat. Als jij bij aankoop in de winkel 21% moet afdragen aan een geweldselite, dan wordt je uitgebuit.
Particulieren hebben nu ook al het land in bezit. Het zijn de particulieren Mark Rutte en Jan Kees de Jager. Het verschil is of het bezit bij particulieren ligt die dat eerlijk verkregen, of bij particulieren die dat via roof verkregen.
Je huurt nu in feite van de particuliere organisatie BV nederland. Als je hun paus niet om een vergunning vraagt om een dakkapel op je huis te zetten en daar 800 euro voor betaalt, sluiten ze je op, bij verzet wordt je neergeschoten. Kennelijk heb je geen probleem met particulieren die een land bezitten.
Ik heb de discussie met idioten al talloze keren gevolgd. Ik heb bibliotheken vol gelezen over deze materie. Alles wat je de komende 3 jaar aan bezwaren kunt verzinnen heb ik al meerdere boeken over gelezen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:31 schreef Skiet het volgende:
[..]
Jij bent echt compleet de weg kwijt. Mooi dat je ook een website hebt welke jou al de antwoorden geeft welke je krijgt zodat je voor je gevoel boven mij staat. Want kijk, deze website zegt al wat ze als antwoord geven.
Maar om eerlijk te zijn denk ik dat mensen gewoon hun tijd niet willen verspillen aan mensen zoals jou. Ik weet dat je in ieder geval niet op korte termijn zal inzien dat wat je nu zegt complete onzin is. Dus wat heeft het voor nut om op internet met jou in discussie te gaan?
De grap is dat jij voorspelbaar bent. En dat alle mensen die hetzelfde denkbeeld als jou hebben ook voorspelbaar zijn.
Ik betwijfel of jij te overtuigen bent. De term 'huilie huilie', doet weinig intellectuele capaciteiten vermoeden en geen nieuwsgierigheid. Ik vermoed een slaafse conformist die moedig verkondigt dat de nieuwe kleren van de keizer prachtig zijn, zoals van hem verwacht wordt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:32 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je ontwijkt nu al voor de derde keer mijn vraag door nog maar eens huilie huilie te doen waarvan ik volgens mij al heb aangegeven dat ik daardoor niet overtuigd wordt, want het vertelt me NIETS over hoe het er in Libertopia aan toe zal gaan, waar net zoals nu al het land al in bezit is van anderen met dito regeltjes, verplichtingen en (on)geschreven normen. Je wilt mensen toch overtuigen van de blijde boodschap van het libertarisme? Grijp dan je kans.
Ik ben een slaaf van de overheid, maar ik zou graag een vrij mens willen zijn en zou ook willen dat jij dat kon zijn. Ook als vrij mens kun je er altijd nog voor kiezen om onderdrukt te worden, maar als slaaf kun je er niet voor kiezen om niet onderdrukt en uitgebuit te worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:34 schreef Terecht het volgende:
Opperdienaar, ben jij toevallig een soeverein mens, een vrijman zogezegd?
Je bent aan projecteren. Ik ben gewoon een doodeenvoudige burger die voor de vierde keer vergeefs naar jouw vergezichten over jouw ideale samenleving vraagt. Als je de moed zo snel opgeeft, zal je nooit wat bereiken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:35 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Ik betwijfel of jij te overtuigen bent. De term huilie huilie, vermoedt weinig intellectuele capaciteiten en geen nieuwsgierigheid. Ik vermoed een slaafse conformist.
Herken je dit? De soevereine mensquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:36 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Ik ben een slaaf van de overheid, maar ik zou graag een vrij mens willen zijn en zou ook willen dat jij dat kon zijn. Ook als vrij mens kun je er altijd nog voor kiezen om onderdrukt te worden, maar als slaaf kun je er niet voor kiezen om niet onderdrukt en uitgebuit te worden.
Oh, ik ben gerust vatbaar voor een reclamespot mits het mij aanstaat. Daar is ook niks vreemds aan. Dat heeft niks met programmeren te maken zoals jij dat bedoeld. Dat weet je zelf ook dondersgoed.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:26 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Ja, alu hoedje: je bent voorspelbaar #13
http://www.partijvandesla(...)je-bent-voorspelbaar
Jij bent natuurlijk onbeinvloedbaar door een reclamespot van 30 seconden op de tv, dus laat staan door 12 jaar verplicht onderwijs door de staat in je levensjaren waarin je het meest gevormd wordt.
Jij vindt de uitspraak:"geef me een kind tot zijn 7de jaar en hij is voor mij voor het leven" van de jezuieten natuurlijk ook onzin. Het feit dat elke overheid en elke religie altijd het onderwijs voor de kinderen in handen wil krijgen, over de hele wereld en door de hele geschiedenis, hebben ze natuurlijk niet goed gezien, jij weet wel beter. Er wordt niemand geprogrammeerd. Het feit dat je moslim wordt als je opgroeit in een moslim land en christen als je opgroeit in een christenland, is puur toeval.
Dat je voor de nederlandse overheid vecht als je door hun onderwezen bent en voor de Afghaanze als je door hun onderwezen bent.... allemaal toeval. Programmeren van kinderen? alu -hoedje
Ik hoor iets wat ik nog niet eerder heb gehoord. Nieuwsgierig zijn? nee, aluhoedje.
Ontwikkelt hij chips voor mobiele telefoons en heeft hij aan de TU Delft electrotechniek gestudeerd?
alu hoedje.
natuurlijk, jij bent veel slimmer.
afgelopen 100 jaar:200 miljoen doden door overheden.
denk daar maar eens goed over na.
Ben je door al die boeken misschien gaan geloven in een waarheid welke er niet is? Ben je niet bang dat jij juist bent gehersenspoeld door een klein groepje gekken wat toevallig in staat was om boeken te schrijven en uit te brengen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:34 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Ik heb de discussie met idioten al talloze keren gevolgd. Ik heb bibliotheken vol gelezen over deze materie. Alles wat je de komende 3 jaar aan bezwaren kunt verzinnen heb ik al meerdere boeken over gelezen.
Ik ben een vrij mens. Ik doe wat ik wil en wanneer ik dat wil. Zo zit ik op dit moment heerlijk aan de Cote D'azur te genieten van een biertje en vermaak ik mij met een geweldig topic op een forum terwijl mijn vriendin roept dat ik naar bed moet omdat we zelf besloten hebben morgen vroeg op het strand te gaan liggen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:36 schreef Opperdienaar het volgende:
[..]
Ik ben een slaaf van de overheid, maar ik zou graag een vrij mens willen zijn en zou ook willen dat jij dat kon zijn. Ook als vrij mens kun je er altijd nog voor kiezen om onderdrukt te worden, maar als slaaf kun je er niet voor kiezen om niet onderdrukt en uitgebuit te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |