abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115331518

In navolging van de Occupy-beweging begint een ouder fenomeen meer aandacht te krijgen, namelijk dat van het soevereine individu, of de soevereine mens.

Wat is soevereiniteit?
quote:
Soeverein komt waarschijnlijk van het Latijnse superanus of suprema potestas, en betekent 'hoogste macht of gezag'. Vroeger was de soeverein bijvoorbeeld de paus, de keizer of de koning.
Simpel gezegd staat soevereiniteit voor: Wie is de baas? Of: Wie is de eigenaar?

In het geval van een natie wordt soevereiniteit als volgt omschreven:
quote:
Soevereiniteit is het recht van een politieke entiteit zijn macht uit te oefenen. In het internationaal recht is soevereiniteit een belangrijk concept, daar het gaat om het respect voor elkaars grenzen en het recht om gezag uit te oefenen binnen de grenzen van een nationale staat (het zelfbeschikkingsrecht). Dit betekent dat een andere staat niet het recht heeft zich te bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden en dat zij zich onthoudt van agressie tegen de soevereine staat. Soevereiniteit betekent ook dat een soevereine staat geen enkel gezag over een andere soevereine staat uit kan oefenen.
Wat wordt bedoeld met 'de soevereine mens'?
Daarvoor moeten we eerst wat andere betekenissen uiteenzetten, zoals dat van persoon.

Wat is een persoon?
Een persoon is een juridisch begrip voor een subject dat rechten en plichten kan bezitten. Het begrip omvat natuurlijke personen en rechtspersonen.

Natuurlijke personen
quote:
Een natuurlijk persoon is een mens van vlees en bloed, met een identiteit (naam en voornamen), afstamming (al dan niet bekend of puur juridisch), geboorteplaats en -datum en als het enigszins kan ook -tijdstip, geslacht en nationaliteit. Om die juridische erkenning te verwerven wordt in Nederland een geboorteakte opgemaakt in een gemeentelijk register. Het begrip natuurlijk persoon benadert de mens dus niet als een biologische entiteit maar als een juridische. Zelfs voor een vondeling moet een constructie opgezet worden om er een natuurlijk persoon van te maken.

Zodra iemand die status heeft, heeft hij/zij de facto rechten en plichten, in tegenstelling tot rechtspersonen: constructies die deze slechts de jure verwerven onder bepaalde voorwaarden.
Rechtspersonen
quote:
Een rechtspersoon is een juridische constructie waardoor een abstracte entiteit of organisatie op kan treden als een volwaardig en handelingsbekwaam persoon in het rechtsverkeer behept met rechten en plichten zoals een natuurlijk persoon dat kan doen. Dat wil zeggen, een rechtspersoon kan bezittingen en schulden hebben, contracten sluiten, rechtszaken aanspannen of aangeklaagd worden.

De essentie van een rechtspersoon is de gelijkstelling met een natuurlijk persoon.
In andere woorden krijg je rechten en plichten wanneer je een rechtspersoon bent, wat in essentie gelijk staat aan de juridische constructie van een natuurlijk persoon, dat wel betrekking heeft op, maar niet staat voor jouw biologische identiteit.

Om terug te komen op de soevereine mens:

CONCEPT VAN DE SOEVEREINE MENS
quote:
Self-ownership (or sovereignty of the individual, individual sovereignty or individual autonomy) is the concept of property in one's own person, expressed as the moral or natural right of a person to have bodily integrity, and be the exclusive controller of his own body and life. According to G. Cohen, the concept of self-ownership is that "each person enjoys, over himself and his powers, full and exclusive rights of control and use, and therefore owes no service or product to anyone else that he has not contracted to supply."[1]
De soevereine mens is dus een mens die in zijn geheel over zichzelf beschikt; het recht heeft dat naar gelang te gebruiken en niet gebukt gaat onder plichten opgelegd door anderen waar hij niet zelf mee heeft ingestemd. In andere woorden:
quote:
Een soeverein mens draagt volledige verantwoordelijkheid over zijn eigen bestaan.
Volgens het contract van geboorteaangifte dat bij je geboorte is aangegaan (door je ouders en de staat, niet jijzelf) ben jij onderdeel geworden van de Nederlandse rechtsstaat. Of eigenlijk niet jij, maar slechts jouw persoon. Op basis van dit contract ontvang jij de bijkomende rechten zoals opgenomen in de wet, en ben jij verplicht om bijvoorbeeld belasting te betalen. Dankzij deze inkomensgarantie voor de staat wordt het mogelijk dat zij jouw persoon als onderpand gebruikt zodat zij kan lenen bij banken.

Wanneer de staat je aanschrijft om bijvoorbeeld belasting te innen, dan schrijft zij je aan als persoon, en niet als mens. Dit wordt in geschreven vorm duidelijk gemaakt door je naam in hoofdletters uit te schrijven, zodat het onderscheid tussen de jij als persoon en de jij als mens duidelijk is.

Dit verhaal klinkt voor sommigen als slavernij in de oren, en dat is geheel niet gek! Immers ben jij niet alleen eigendom van de staat, of eigenlijk de Nederlandsche Bank, ook is het schrijven van de naam in hoofdletters direct gerelateerd aan slavernij:
quote:
Capitis Diminutio (meaning the diminishing of status through the use of capitalization) In Roman law. A diminishing or abridgment of personality; a loss or curtailment of a man's status or aggregate of legal attributes and qualifications.

Capitis Diminutio Minima (meaning a minimum loss of status through the use of capitalization, e.g. John Doe) - The lowest or least comprehensive degree of loss of status. This occurred where a man's family relations alone were changed. It happened upon the arrogation [pride] of a person who had been his own master, (sui juris,) [of his own right, not under any legal disability] or upon the emancipation of one who had been under the patria potestas. [Parental authority] It left the rights of liberty and citizenship unaltered. See Inst. 1, 16, pr.; 1, 2, 3; Dig. 4, 5, 11; Mackeld. Rom.Law, 144.

Capitis Diminutio Media (meaning a medium loss of status through the use of capitalization, e.g. John DOE) - A lessor or medium loss of status. This occurred where a man loses his rights of citizenship, but without losing his liberty. It carried away also the family rights.

Capitis Diminutio Maxima (meaning a maximum loss of status through the use of capitalization, e.g. JOHN DOE or DOE JOHN) - The highest or most comprehensive loss of status. This occurred when a man's condition was changed from one of freedom to one of bondage, when he became a slave. It swept away with it all rights of citizenship and all family rights.
Omdat natuurlijk niemand graag slaaf is zijn er mensen en groeperingen die strijden tegen deze hedendaagse vorm van slavernij. Zo telt de VS naar schatting inmiddels zo'n 300.000 soevereine individuen, maar ook in Nederland zijn soevereine mensen te vinden. Bijvoorbeeld Jeroen Arents:
http://www.niburu.nl/nibu(...)soevereine-mens.html

Waarom is dit actueel?
Vanwege de aanhoudende crisis, of recessie, zijn er zo'n 70.000 gezinnen met betalingsproblemen met betrekking tot hun hypotheek. Dit zou betekenen dat ze hun huis kwijt zouden raken aan de banken, welke nota bene zelf de crisis hebben veroorzaakt. Sommige mensen hebben daarom besloten niet langer hun hypotheek te betalen en hebben een procedure opgezet om de benodigde stappen voor anderen te vergemakkelijken:
http://www.ont-moeting.eu/

Ook bestaat een website waar je alles kan vinden om je (slaven)naam te claimen:
http://www.ikclaimmijnnaam.nl/

Je snapt dat de toename van soevereine individuen in de ogen van de gevestigde orde kan uitlopen op een doemscenario, dus ook zij geeft het meer aandacht. De mediamolen begint daarom al te draaien, zoals blijkt uit dit artikel in de Telegraaf:
FBI waarschuwt voor 'soevereine' extremisten

Of kijk:

Maar ook bij het debat over donorregistratie komt zelfbeschikkingsrecht ter sprake:
D66 wil iedereen donor maken

Bronnen en ander interessant leesvoer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dinges, bedankt voor de inspiratie. Je weet wie je bent. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Gray op 12-08-2012 14:26:17 ]
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:46:47 #2
330706 Henk_Spermatank
Kwak in je smoelwerk
pi_115331557
De eerste img tag goed afsluiten dan staat de op goed.

Je had 'm al.
Zeg maar Henk.
pi_115331624
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:46 schreef Henk_Spermatank het volgende:
De eerste img tag goed afsluiten dan staat de op goed.

Je had 'm al.
Hehe, dat zag er waus uit! :P
pi_115331678
Mooie OP, maar wil je heen, poneer je nog een stelling?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115331776
Vragen voor bij dit topic:

Zie je het idee van de soevereine mens als een mogelijkheid in de westerse maatschappij?
Denk je dat het opkomende fenomeen van de soevereine mens gevaren oplevert?
Zou je zelf een soeverein mens willen zijn? Waarom wel/niet?
pi_115331803
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:50 schreef DroogDok het volgende:
Mooie OP, maar wil je heen, poneer je nog een stelling?
Was ik al van plan, maar wilde het in een aparte post plaatsen zodat het makkelijker quoten was. Maar toen miste ik een [ in een tag. ;)
pi_115332270
Zie je het idee van de soevereine mens als een mogelijkheid in de westerse maatschappij?
In hoeverre is de soevereine mens echt in opkomst dan? En hoe moet ik dit "fenomeen" in Nederland zien? Mensen die zich uitschrijven uit de GBA en in een hutje op de hei gaan wonen waar zij voor hun eigen energie, water, voedsel en kleding zorgen?

Denk je dat het opkomende fenomeen van de soevereine mens gevaren oplevert?
Ik zie het steeds individualistischer worden van de maatschappij niet als iets positiefs.

Zou je zelf een soeverein mens willen zijn? Waarom wel/niet?
Soeverein als in financieel onafhankelijk zou ik wel willen zijn, wie niet? Ik zou me echter niet willen onttrekken aan mijn rechten en plichten tegenover de maatschappij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115333004
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:06 schreef DroogDok het volgende:
In hoeverre is de soevereine mens echt in opkomst dan? En hoe moet ik dit "fenomeen" in Nederland zien? Mensen die zich uitschrijven uit de GBA en in een hutje op de hei gaan wonen waar zij voor hun eigen energie, water, voedsel en kleding zorgen?
In Nederland zijn er al twee!
http://www.anarchiel.com/(...)ne_mens_-_maastricht

En de interesse groeit!
http://www.nujij.nl/algemeen/de-soevereine-mens.15380667.lynkx
:P

Maar in de VS zijn er naar schatting tussen de 100.000 en de 500.000 en dat schijnt aardig toe te nemen. Occupy liep daar ook harder, dus wellicht heeft het oa daarmee te maken.

En volgens mij werken die Nederlanders gewoon voor hun geld, plus dat ze donaties ontvangen volgens mij. Hoe ze wonen weet ik niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gray op 09-08-2012 23:13:57 (echt n probleem met ['s vandaag...hah!) ]
pi_115334191
http://rationalwiki.org/wiki/Freeman_on_the_land

tl;dr: het concept van de soevereine mens is onzin want natuurlijke rechten bestaan niet.

Barracuda heeft een aantal artikelen gewijd aan een Nederlandse vrijman die er weinig succes mee had:
quote:
(..)

Kortom, als de verknipte belasting-engelen van "ZEUS" weer eens aan de deur stonden, stuurde René ze met een kluitje het riet in.

A) goedemiddag, ik ben op zoek naar meneer xxxxxx

C) u bent ?

A) ik ben van de belastingdienst

C) en wie zoekt u precies ?

B) meneer xxxxxx

C) wilt u die naam even spellen ?

B) x-x-x-x-x-x spelt alleen de achternaam

C) ja sorry dat is niet mijn naam

A) maar dat is wel uw auto ?

C) dat heeft er niets mee te maken u moet mijn naam noemen

u bent van de belasting toch ? U heeft mijn correcte naam ?

B) ja xxxxxx (achternaam)

C) Ja ?

B) xxxx(voorletters)

C) sorry maar dat is niet mijn naam

A) maar dat is wel u auto ?

C) dat gaat u helemaal niets aan, u behoort toch de naam te weten van degene die u zoekt of niet ?

Over de verplichte opname kan Barracuda niet oordelen, maar hij kan zich niet geheel aan de indruk onttrekken dat Vissers wel alle privileges wil die maatschappelijke slaven ook genieten, zoals huisje boompje beestje, maar daar niet zonder slag of stoot voor wil betalen.
http://barracudanls.blogspot.nl/2011/05/vrijman.html
pi_115345089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:54 schreef Terecht het volgende:
http://rationalwiki.org/wiki/Freeman_on_the_land

tl;dr: het concept van de soevereine mens is onzin want natuurlijke rechten bestaan niet.

Barracuda heeft een aantal artikelen gewijd aan een Nederlandse vrijman die er weinig succes mee had:

[..]

Op deze manier kan iedereen zich wel Vrijman noemen.
Het is gewoon een wanbetaler :D
pi_115350157
“In het boek Spinoza, philosophie pratique begint Deleuze met te stellen dat Spinoza de filosofen een nieuw model aanbiedt: het lichaam (1981: 17). Spinoza acht de geest een idee van het lichaam terwijl het lichaam het object van de idee is dat de menselijke geest vormt (waaruit hij concludeert dat lichaam en geest uiteindelijk 'hetzelfde ding' zijn). Daarmee is zijn Ethica (postuum gepubliceerd in 1677) zonder twijfel een van de eerste (en ook zeker één van de meest invloedrijke) bronnen waarin het radicaal doordenken van lichamelijkheid, dus niet als ondergeschikt aan het geestelijke maar als noodzakelijk samenvallend met het geestelijke, wordt geagendeerd. Bij eerste lezing kan het idee ontstaan dat Spinoza vooral rationalist is, maar omdat die rationaliteit uiteindelijk toch vooral een limiet lijkt te zijn, is het daadwerkelijk ondernomen project veel meer een ethische zoektocht naar het onderbewuste van het denken en het ongekende van het lichaam en hoe deze parallelle co-existentie (in zijn samenhang) op zoek is naar blijdschap (laetitia) en droefheid (tristitia) probeert te vermijden.”
bron:
http://spinoza.blogse.nl/log/het-ei-van-spinoza-kende-u-dat.html

Spinoza past ook wel op dit topic dacht ik zo.
pi_115352489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Op deze manier kan iedereen zich wel Vrijman noemen.
Het is gewoon een wanbetaler :D
Daar komt het vaak wel op neer idd, zoals Barracuda aan het eind ook opmerkte.

Terwijl het idee van een vrijman of soeverein mens an sich wel legitiem is. Als je geen deel uit wilt maken van de maatschappij kun je er voor kiezen om eruit te stappen. Prima, maar verwacht dan niet dat jouw integriteit op enige manier beschermd en gerespecteerd wordt, daar ben je dan immers zelf verantwoordelijk voor. Vrijmannen denken deze verantwoordelijkheid opgelost te hebben door te claimen dat er een natuurlijk recht bestaat dat hen hun recht op zelfbeschikking garandeert. Als dat recht er immers van nature is, hoef je er niks voor te doen en kan het ook niet afgepakt worden. Maar iedereen weet uit ervaring wel dat dit helemaal niet zo is. Ouders hebben gezag over hun kroost, de rechter kan je handelingsonbekwaam verklaren, etc.

Je kan best wel een bestaan leiden als soeverein mens maar reken er niet op dat dit gepaard gaat met de verworvenheden van de moderne samenleving. Je zult met een primitievere levensstijl genoegen moeten nemen. Sommigen is dat op hun lijf geschreven. Alleen is dat niet wat de meeste vrijmannen willen. Die denken dat ze de lusten van de lasten kunnen loskoppelen met behulp van woordspelletjes. Het is maar zeer de vraag of de lusten wel van de lasten te scheiden zijn. Ik denk van niet.
pi_115354533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:12 schreef Terecht het volgende:

[..]

Daar komt het vaak wel op neer idd, zoals Barracuda aan het eind ook opmerkte.

Terwijl het idee van een vrijman of soeverein mens an sich wel legitiem is. Als je geen deel uit wilt maken van de maatschappij kun je er voor kiezen om eruit te stappen. Prima, maar verwacht dan niet dat jouw integriteit op enige manier beschermd en gerespecteerd wordt, daar ben je dan immers zelf verantwoordelijk voor. Vrijmannen denken deze verantwoordelijkheid opgelost te hebben door te claimen dat er een natuurlijk recht bestaat dat hen hun recht op zelfbeschikking garandeert. Als dat recht er immers van nature is, hoef je er niks voor te doen en kan het ook niet afgepakt worden. Maar iedereen weet uit ervaring wel dat dit helemaal niet zo is. Ouders hebben gezag over hun kroost, de rechter kan je handelingsonbekwaam verklaren, etc.

Je kan best wel een bestaan leiden als soeverein mens maar reken er niet op dat dit gepaard gaat met de verworvenheden van de moderne samenleving. Je zult met een primitievere levensstijl genoegen moeten nemen. Sommigen is dat op hun lijf geschreven. Alleen is dat niet wat de meeste vrijmannen willen. Die denken dat ze de lusten van de lasten kunnen loskoppelen met behulp van woordspelletjes. Het is maar zeer de vraag of de lusten wel van de lasten te scheiden zijn. Ik denk van niet.
Nou dat. Redt dan je eigen kont maar, maar verwacht dan niet van diezelfde door jou zo verfoeide maatschappij dat ze je ondersteunen.
pi_115366695
Wat ergens wel apart is, is dat wanneer je self-ownership maar ver genoeg doorvoert, je daarmee juist dat van anderen kan onderdrukken. Je bent immers vrij om je lichaam te gebruiken voor wat je wil, ook het beperken van de vrijheid van een ander. :P

Daarentegen las ik dit net van Oscar Wilde, een persoonlijk favoriet van me, over private property in self-ownership:
quote:
The anarchist Oscar Wilde said that "For the recognition of private property has really harmed Individualism, and obscured it, by confusing a man with what he possesses. It has led Individualism entirely astray. It has made gain not growth its aim. So that man thought that the important thing was to have, and did not know that the important thing is to be. The true perfection of man lies, not in what man has, but in what man is...With the abolition of private property, then, we shall have true, beautiful, healthy Individualism. Nobody will waste his life in accumulating things, and the symbols for things. One will live. To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all."
En ook dit past er goed bij:
quote:
Also Italian individualist anarchist Renzo Novatore said that "Only ethical and spiritual wealth is invulnerable. This is the true property of individuals. The rest no! The rest is vulnerable! And all that is vulnerable will be violated!"
En dat aspect wat men al snel over het hoofd ziet bij het denken over de soevereine mens, namelijk het spirituele aspect. Het is een ode aan het bewustzijn en hecht daar grootse waarde aan. Daarom kan ik de post van Lavenderr over Spinoza ook zeer waarderen! ^O^ Meer waardering voor spiritualisme, en als gevolg daarvan verminderd consumentisme, is iets dat we in deze tijd wel kunnen gebruiken. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:12 schreef Terecht het volgende:
Vrijmannen denken deze verantwoordelijkheid opgelost te hebben door te claimen dat er een natuurlijk recht bestaat dat hen hun recht op zelfbeschikking garandeert.
Daar geloof ik dus ook niet in, het is slechts een van de mogelijkheden, en gezien de paradoxen waarschijnlijk niet de meest gunstige.
pi_115372558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:32 schreef Lavenderr het volgende:

Spinoza past ook wel op dit topic dacht ik zo.
Hoe zie jij dat passen bij de soevereine mens dan? Want het staat er volgens mij best wel los van.

Mooie OP trouwens w/
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_115373130
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:42 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat passen bij de soevereine mens dan? Want het staat er volgens mij best wel los van.

Mooie OP trouwens w/
Dat vind ik moeilijk uitleggen in een paar zinnen.
Lees eens wat van dat linkje , dan begrijp je waarom ik Spinoza aanvoerde op dit topic.
pi_115437137
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:42 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Het stuk waar Spinoza verband legt tussen lichaam en geest legt vind ik goed passen, want het is een van de probleemstukken in de opvatting van soevereiniteit in mijn ogen. Ook het stuk van laetitia en tristitia past goed, omdat dat de beweegreden lijkt te zijn (zou moeten zijn?) voor het streven naar soevereiniteit.

quote:
Mooie OP trouwens w/
:*
pi_115447158
Gray ^O^

Mooie post! Gaat precies over hetzelfde onderwerp als deze docu die ik afgelopen week heb gezien: Ungrip

http://www.google.nl/url?(...)R32VhlizwoOQ&cad=rja
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zondag 12 augustus 2012 @ 08:06:26 #19
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_115454152

[ Bericht 100% gewijzigd door Lambiekje op 12-08-2012 08:09:01 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 12 augustus 2012 @ 08:08:50 #20
52357 Lambiekje
pi_115454158
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 12 augustus 2012 @ 08:14:09 #21
52357 Lambiekje
pi_115454185
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:45 schreef Gray het volgende:
Waarom is dit actueel?
Vanwege de aanhoudende crisis, of recessie, zijn er zo'n 70.000 gezinnen met betalingsproblemen met betrekking tot hun hypotheek. Dit zou betekenen dat ze hun huis kwijt zouden raken aan de banken, welke nota bene zelf de crisis hebben veroorzaakt. Sommige mensen hebben daarom besloten niet langer hun hypotheek te betalen en hebben een procedure opgezet om de benodigde stappen voor anderen te vergemakkelijken:
http://www.ont-moeting.eu/

http://www.klokkenluidero(...)rt-bank-te-betalen-2
pi_115461641
Nog een voorbeeld van waarom dit onderwerp actueel is:
D66 wil iedereen donor maken
pi_115652558
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 00:45 schreef Boswachtertje het volgende:
Gray ^O^

Mooie post! Gaat precies over hetzelfde onderwerp als deze docu die ik afgelopen week heb gezien: Ungrip

http://www.google.nl/url?(...)R32VhlizwoOQ&cad=rja
Wat heb je geleerd van deze docu? Ik heb er doorheen geskipt en volgens mij baseert de hoofdpersoon zich op misvattingen en woordspelletjes om zichzelf te immuniseren van de autoriteiten, alhoewel hij claimt dat hij er een rechtszaak mee gewonnen heeft (dat vind ik moeilijk te geloven).
pi_115659611
Mooi topic Gray _O_

Ik heb een film gezien van Luca op Niburu over de soevereine mens. Hij zegt dat er geen nadelen aanzitten. Ik dacht toen gelijk dat kan haast niet, heb het laten bezinken en mn gedachten erover laten gaan.
Het volgende wat bij me boven kwam was, fema camps ,Amerika
Worden die kampen misschien gebouwd voor mensen die zich soeverein laten verklaren?
Later zag ik dat de fbi ook al waarschuwde dus zo'n rare gedachte is dat toch niet?
Lijkt mij dat die kampen niet voor niets zijn gebouwd, nl om lastige mensen op te sluiten.
Of het zo is dat weet ik natuurlijk ook niet zeker ik vertel alleen hoe en wat ik dacht en voelde op dat moment.

Voor mezelf vind ik het geen optie. Zie er de voordelen ook niet van in. maar dat is dus heel persoonlijk.

Dat mensen geen hypotheek meer gaan betalen vind ik een beetje raar, omdat banken geld maken uit niets hoeven zij niets te betalen?
Ja zo kan ik t ook, wil ook wel een gratis koophuis.
Ik denk dus dat het niet verstandig is en die mensen zullen wellicht uit de woning gegooid worden. Er is natuurlijk geen bank die dat pikt, ze hebben immers een huis t.w.v. 192.000 euro "gekregen"

Dat banken het niet op een goede manier doen is wel duidelijk en dr zal een oplossing moeten, maar denk niet dat de oplossing is niets betalen.
Dan is het net legale diefstal. :?

Filmpje van Luca staat hier: http://www.niburu.nl/nibu(...)soevereine-mens.html
pi_115659986
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:27 schreef Terecht het volgende:
Wat heb je geleerd van deze docu? Ik heb er doorheen geskipt en volgens mij baseert de hoofdpersoon zich op misvattingen en woordspelletjes om zichzelf te immuniseren van de autoriteiten, alhoewel hij claimt dat hij er een rechtszaak mee gewonnen heeft (dat vind ik moeilijk te geloven).
Nou ja.. geleerd vind ik in deze een (te) groot woord, omdat de materie mij vrijwel onbekend is..

Maar wat je zegt over de misvattingen en woordspelletjes, zoals ik het van die hoofdpersoon begrepen heb, ligt het (wat hem betreft natuurlijk) precies andersom - de autoriteiten gebruiken dat tegen ons. Waar hij op hamert, is dat je het recht/de wet dient te begrijpen en hoe het werkt. Hij woont in Canada en hij stelt dat Canada (het land/het bedrijf) enkel de territoriale wateren omvat en niet het land zelf. Dus alle claims op land ed (aktes, overeenkomsten ed) zijn volgens hem niet nodig..

Wel ben ik het met je eens dat het een soort van uit de weg gaan van autoriteiten is.. dat vind ik het lastige er aan.. kan ik dat ook doen midden in de stad? Hier in Nederland is er niet echt ruimte om eventjes een stuk grond te gebruiken en er een earthship neer te zetten, zonder dat je daarbij door tig instanties op de vingers bent getikt..

ik weet dus niet zo goed wat ik er nou precies van vind, maar ik was gewoon erg blij (en dat blijf ik :)) dat er nu meer aandacht voor het verschil tussen natuurlijke en ficitieve persoon is/komt. Want zaken als 'Admirality Law' ed vind ik wel fishy..

(ps. Jeroom!!! Groeten van Frans, de vriendelijke Tsunami! ;))
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')