abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115895990
Vorig jaar werd bij mij borderline geconstateerd en daarvoor volg ik nu een behandeling. Ik heb inderdaad moeite om mijn emoties te reguleren en ik zit chronisch met mezelf in de knoop. Mijn angsten en gebrek aan zelfvertrouwen maken dat ik mij terugtrek en isoleer. Ik voel me futloos en moe en ik ben in alles geremd en geblokkeerd.

Ik vind het wel ontzettend zonde dat ik op deze manier alles mis wat het leven heeft te bieden. Ik wil dit echt anders. Ik weet alleen niet goed hoe ik dat moet aanpakken. Het voelt alsof ik op een kruispunt sta en er zijn meer als duizend wegen waaruit ik kan kiezen. Dus daarom kies ik elke keer voor therapie in de hoop dat ik geleid word naar de goede weg.

Ik heb ontzettend veel therapeuten en behandelaars gezien, maar tot nu toe kom ik er niet mee verder.

De behandeling die ik nu volg, duurt in totaal 18 maanden en daarna krijg ik vervolgbehandeling. Het doel van deze behandeling is dat ik beter ga mentaliseren: dwz zeggen dat je jezelf minder verliest in emoties en rationeler gaat handelen bij nare situaties.

Wat ikzelf mis bij die behandeling, zijn vooral de praktischere dingen zoals structuur oppakken, sociaal netwerk opbouwen, werk- of opleiding, etc. Het gaat alleen maar om gevoelens en zelfs wat dat betreft komt daar niks concreets uit voort.

Ik weet echt niet meer hoe ik nu verder moet! Hetgeen waarmee ik hoop grip op mezelf te krijgen, is er juist verantwoordelijk voor dat ik zieker en zieker word. Ik wou dat er iemand was die me ECHT kan helpen. Ik wil niet meer te maken hebben met therapeuten die me misbruiken voor hun vage experimentele behandelingen. Verdomme, ik wil een normaal leven kunnen leiden! Ik weet dat ik er moeite voor moet doen, maar ik kom er niet uit als er alleen maar kusjekroel-therapieën bestaan waarbij er alleen maar gewroet wordt in je psyche, zonder dat er ook naar de andere dingen wordt gekeken.
pi_115896334
medicatie en ondersteuning door een pitt-verpleegkundige vragen
uit een aspergernest
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:35:25 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115896758
Wat zeggen je therapeuten over de reden dat je niet verder komt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115897087
quote:
Wat ikzelf mis bij die behandeling, zijn vooral de praktischere dingen zoals structuur oppakken, sociaal netwerk opbouwen, werk- of opleiding, etc. Het gaat alleen maar om gevoelens en zelfs wat dat betreft komt daar niks concreets uit voort.
Is het niet mogelijk om naast de therapie een contact met een sociaal maatschappelijkwerker te krijgen om bovenstaande aan te pakken?

Het Maatjesproject of deelname aan een vereniging kunnen je zelfvertrouwen en sociale leven in de lift zetten.
Er zijn coaching groepen die leren hoe structuur in je eigen leven aan te brengen en te behouden.
(b.v de adhd coaching)

Nogmaals gesprek aanvragen met je behandelverantwoordelijke en uitleggen aan hen dat je dit gevoel van leegte niet kunt opvullen enkel door deelname aan de therapie, je hebt meer hulp daarnaast nodig, blijf hier om vragen iig.
De meeste instellingen in de volwassenzorg hebben `alles in huis` om tot een tevreden eindresultaat te kunnen komen.

Soms is het door de intensiviteit van een behandeling gewoon niet raadzaam allerlei ook belangrijke zaken tegelijkertijd voor en met de cliënt aan te pakken, als dit zo is accepteer dit dan ook en zie de behandeling als een soort van revalidatie, om pas hierna te kunnen gaan werken aan het sociale aspect in je leven waarbij de kans op slagen groter is na behandeling.

Succes, ik hoop dat je jezelf weer snel hervindt en het niet opgeeft.....dat zou zonde zijn.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:05:29 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115897137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:35 schreef Maanvis het volgende:
Wat zeggen je therapeuten over de reden dat je niet verder komt?
Of uberhaupt; delen je therapeuten de mening dat je niet verder komt?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_115897140
Niet opgeven idd.
Kaart het aan bij de therapist(en). Zeg dat je liever een nieuwe weg wilt inslaan waar bepaalde dingen aan de orde komen :)

En therapie is altijd een goed iets. Doorgaan iig ^O^
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:08:27 #7
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115897179
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 06:37 schreef Pulzzar het volgende:
(...)
Ik weet dat ik er moeite voor moet doen, maar ik kom er niet uit als er alleen maar kusjekroel-therapieën bestaan waarbij er alleen maar gewroet wordt in je psyche, zonder dat er ook naar de andere dingen wordt gekeken.
Jij bent zelf de kapitein op het schip, he?

Het duurde een tijdje voordat ik het zelf doorhad, maar toen ik op een gegeven moment een nogal vage therapeut kreeg, heb ik de regie genomen en verteld wat ik van hem wil. En waar ik hem ook aan hou. Dus aan het begin van de sessie had ik twee, drie vragen. En die werden beantwoord voordat de tijd om was, linksom of rechtsom.

Ook vroeg ik actief om oefeningen en hield een logboek bij wanneer ik die oefening gedaan heb, en of hij werkte. En dan gaf ik de therapeut feedback daarover.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:15:03 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115897308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:08 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Jij bent zelf de kapitein op het schip, he?

Het duurde een tijdje voordat ik het zelf doorhad, maar toen ik op een gegeven moment een nogal vage therapeut kreeg, heb ik de regie genomen en verteld wat ik van hem wil. En waar ik hem ook aan hou. Dus aan het begin van de sessie had ik twee, drie vragen. En die werden beantwoord voordat de tijd om was, linksom of rechtsom.

Ook vroeg ik actief om oefeningen en hield een logboek bij wanneer ik die oefening gedaan heb, en of hij werkte. En dan gaf ik de therapeut feedback daarover.
Waarom kwam die therapeut daar zelf niet mee dan?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115899987
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:05 schreef Monopoly het volgende:
En therapie is altijd een goed iets. Doorgaan iig ^O^
Sorry, maar dit kan ik momenteel niet zien. Ik zie het juist als iets slechts.

Ik heb vaak het idee dat therapie tegenwoordig een hype is en dat de meeste mensen er blind vanuit gaan dat de psycholoog het allemaal wel weet. Word gelukkig, ga naar de psycholoog!

Maar ik ben na al die jaren te weinig wijzer geworden. Ik heb tot nu toe ervaren dat de psych evenmin als ik weet hoe ik met mijn identiteitsproblemen moet omgaan.

Ik ben 7 maanden bezig geweest met één of ander vaag kinderachtig signaleringsplan en ze hebben nog het lef ook dat "snel" te noemen!
pi_115900022
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:11 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik heb vaak het idee dat therapie tegenwoordig een hype is en dat de meeste mensen er blind vanuit gaan dat de psycholoog het allemaal wel weet. Word gelukkig, ga naar de psycholoog!

Maar ik ben na al die jaren te weinig wijzer geworden. Ik heb tot nu toe ervaren dat de psych evenmin als ik weet hoe ik met mijn identiteitsproblemen moet omgaan.

Ik ben 7 maanden bezig geweest met één of ander vaag kinderachtig signaleringsplan en ze hebben nog het lef ook dat "snel" te noemen!
Ik doel er meer op, dat therapie altijd wel werkt ;)
Is het niet bij de één, danwel bij de ander.

Kaart het dus ook aan, dat je het niet vind werken, dat je het graag op een andere manier wilt. Geef hierbij ook je wensen aan, dat dat je wel motiveert/helpt.

En anders kan je altijd nog kijken voor een ander ?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:22:40 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115900271
quote:

[..]

Een hype is het om je vol met pillen te douwen, maar therapie is iets persoonsgebonden het kan werken of niet, het is een stuk moeilijker om de juiste therapie bij de juiste persoon te krijgen. Het is vaak ook een kwestie van je niet open willen stellen voort therapie of niet het geduld ervoor te hebben. Mocht je echt het gevoel hebben dat het ligt aan de soort therapie of aan de therapeut ( kan ook zijn dat je geen band met hem hebt kunnen ontwikkelen) dan kun je dat best kenbaar maken.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_115901760
Voor mij werkt het als het concreet en doelgericht is.

Als jij bijvoorbeeld dokter wilt worden, ben je dat niet zomaar. Je moet er jaren voor studeren. Dat is soms behoorlijk zwaar en niet altijd even leuk, maar je weet waar je het voor doet.

Zo is het met je leven op orde krijgen ook, vind ik. Als je op alle aspecten van je leven vastloopt, moet je aan al die aspecten werken. Therapie werkt niet voor mij als het alleen maar ingaat op gevoelens en strelen van eigenwaarde. Het moet matchen met de realiteit.

De realiteit is dat het niet altijd even leuk is in het leven. Je zal je weerbaar moeten opstellen om de klappen te kunnen opvangen. De realiteit is ook dat je verantwoordelijk bent over je eigen daden; een slechte jeugd geeft je GEEN ENKEL!!!!!!!!!! voorrecht. Je laten aanpraten door een therapeut hoe zielig je wel niet bent, is dus zeer destructief!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:09:45 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115901951
Absoluut! Iedereen begint op 0, het leven geeft je geen voorrang als je zielig bent. Sterker nog, het leven straft je af als je zielig en dus zwak bent.
Word dus sterk. Focus je op de dingen die je wilt en die je leuk vindt, en laat je daarbij niet weerhouden door je angsten. Angsten zijn paarse monsters onder je bed. Er zitten geen paarse monsters onder je bed. Heb je al onder je bed gekeken? Zie je, geen paarse monsters. En uiteindelijk realiseer je je dat er helemaal geen paarse monsters zijn en dat je ook niet meer onder je bed hoeft te kijken.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:19:59 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115902313
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom kwam die therapeut daar zelf niet mee dan?
Omdat hij geen gedachten kan lezen. Tegen de tandarts en de huisarts vertel je zeer precies en duidelijk wat je klachten zijn, en daarna moet je ze aansturen. Bijv. als de tandarts zegt dat jij je verstandskiezen moet laten trekken, maar jij vindt een scheef voortandje niet zo erg, dan zeg je dat. Zo moet je ook met een psycholoog omgaan, mijns inziens.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:21:25 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115902369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:19 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Omdat hij geen gedachten kan lezen. Tegen de tandarts en de huisarts vertel je zeer precies en duidelijk wat je klachten zijn, en daarna moet je ze aansturen. Bijv. als de tandarts zegt dat jij je verstandskiezen moet laten trekken, maar jij vindt een scheef voortandje niet zo erg, dan zeg je dat. Zo moet je ook met een psycholoog omgaan, mijns inziens.
Het kwam op mij over alsof jouw therapeut alleen maar de tijd vol lulde om zijn centen op te strijken, ipv dat ie nou daadwerkelijk geïnteresseerd of kundig was om jou te helpen.
Tegen een automonteur zeg je toch ook 'fix dat ie afslaat' ipv 'vervang m'n bougies maar eens'? Want daar weet ik helemaal niets van, van auto's!

[ Bericht 7% gewijzigd door Maanvis op 23-08-2012 12:32:53 ]
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:22:18 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115902405
quote:

[..]

Hoe oud ben jij?

Ik vind het vreemd dat je zo lang doorgaat met een behandeling die jijzelf kinderachtig en vaag noemt. Wat houdt je tegen om die vaagheid weg te nemen?

Overigens, je kunt ook een break inlassen van een paar weken. Even tot jezelf komen. Jij beslist, niet zij.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:33:21 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115902772
zijn er ook therapeuten die werken op no cure no pay basis? Zou wel een oplossing zijn voor dit soort gevallen.
Een gedicht over Maanvis
pi_115902797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:22 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?

Ik vind het vreemd dat je zo lang doorgaat met een behandeling die jijzelf kinderachtig en vaag noemt. Wat houdt je tegen om die vaagheid weg te nemen?

Overigens, je kunt ook een break inlassen van een paar weken. Even tot jezelf komen. Jij beslist, niet zij.
Ik ben veel ouder dan ik waarschijnlijk overkom.

En dat is mijn zorg: dat ik blijf hangen in de problemen die ik van kinds af aan heb, terwijl andere mensen zich persoonlijk ontwikkelen.

En wat het "jij bent de kapitein" betreft: ik ben dat gevoel kwijt. Vandaar dat ik mij afhankelijk voel van therapie. Niet erg, mits dat tijdelijk is. Daarna moet ik het zelf kunnen.
pi_115902870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:33 schreef Maanvis het volgende:
zijn er ook therapeuten die werken op no cure no pay basis? Zou wel een oplossing zijn voor dit soort gevallen.
hahahahaha, wat denk jij?! _O- _O- _O-
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:36:53 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115902919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:35 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

hahahahaha, wat denk jij?! _O- _O- _O-
je kunt wel lachen maar ik heb het idee dat er bij die gasten helemaal geen prestatiedrang heerst. hoe langer ze je binnenhouden hoe meer geld ze verdienen dus presteren is helemaal niet van belang.
Een gedicht over Maanvis
pi_115903246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:36 schreef Maanvis het volgende:
je kunt wel lachen maar ik heb het idee dat er bij die gasten helemaal geen prestatiedrang heerst. hoe langer ze je binnenhouden hoe meer geld ze verdienen dus presteren is helemaal niet van belang.
Er zijn overal wachtrijen dus van dat binnen willen houden is geen sprake. Daarnaast moeten therapeuten die in organisaties zijn ondergebracht voor alles wat ze ondernemen verantwoording en onderbouwing afleggen vooral ivm de verzekeringen en dergelijke dus de prestatiedrang is er voor zowel de therapeut alleen als de organisatie als geheel.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_115903389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het was sarcastisch bedoeld. Het zou inderdaad heel goed en ook heel fair zijn. Maar dat durven die shrinks niet. Ze komen allemaal van dezelfde hypocriete stronthoop vandaan. Ze bieden schijnoplossingen aan mensen die wanhopig zijn en manipuleren die mensen zodat ze gaan geloven dat de therapie heeft geholpen. Maar daarna gaan de cliënten op hun bek.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:20:48 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115904372
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:46 schreef Canillas het volgende:

[..]

Er zijn overal wachtrijen dus van dat binnen willen houden is geen sprake. Daarnaast moeten therapeuten die in organisaties zijn ondergebracht voor alles wat ze ondernemen verantwoording en onderbouwing afleggen vooral ivm de verzekeringen en dergelijke dus de prestatiedrang is er voor zowel de therapeut alleen als de organisatie als geheel.
Hoe leg je dan een gevalletje Pulzzar uit aan je organisatie?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:26:30 #24
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115904547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:33 schreef Pulzzar het volgende:
En dat is mijn zorg: dat ik blijf hangen in de problemen die ik van kinds af aan heb, terwijl andere mensen zich persoonlijk ontwikkelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:04 schreef Pulzzar het volgende:
Zo is het met je leven op orde krijgen ook, vind ik. Als je op alle aspecten van je leven vastloopt, moet je aan al die aspecten werken. Therapie werkt niet voor mij als het alleen maar ingaat op gevoelens en strelen van eigenwaarde. Het moet matchen met de realiteit.
Maar.. is het niet in de eerste instantie de bedoeling dat je terughaalt waar je mee zit (vanuit je jeugd), zodat je dat kunt verwerken en afsluiten?
Dan kun je daarna echt vanaf 0 opnieuw beginnen, nu kun je dat niet omdat je nog vast zit in je verleden (tenminste, zo komt het nu over). Daarover praten kan goed helpen, is gewoon het begin van de behandeling, lijkt mij.
Zelf geef ik bij de psycholoog aan waar ik mee zit, en waar ik mee wil worden geholpen. Dat werkt voor mij, en motiveert me om daarnaast zelf aan de slag te gaan.

Je kunt vragen aan je psycholoog wat de bedoeling is van het project dat je nu volgt, wat precies de stappen zijn, en als je het daar niet mee eens bent, dan zeg je dat gewoon.
Je zit er voor jezelf, niet om 1 of ander vaag project op je te laten projecteren.
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_115904741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:20 schreef Maanvis het volgende:
Hoe leg je dan een gevalletje Pulzzar uit aan je organisatie?
Dat je niet de tools hebt om hem te helpen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:34:38 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115904825
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:32 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat je niet de tools hebt om hem te helpen.
WELLUK!?
Dat is dus niet gebeurd. Hij is aan het lijntje gehouden. Om maar zoveel mogelijk geld op te strijken.
Een gedicht over Maanvis
pi_115904930
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:34 schreef Maanvis het volgende:
WELLUK!?
Dat is dus niet gebeurd. Hij is aan het lijntje gehouden. Om maar zoveel mogelijk geld op te strijken.
Dat maak jij ervan, nogmaals, van dat geld opstrijken is geen sprake daar er vraag te over is. Kan me goed voorstellen dat zij een visie hebben van hoe mensen beter te maken en daarin tot het uiterste gaan voordat ze opgeven, lijkt me ook niet verkeerd want stel een maand later zou het wel aan slaan. Dat soort dingen kan je niet weten.

Het valt me wel weer op dat je een hoop negatieve dingen over de hulpverlening te zeggen hebt en van alles wat je zegt het tegenovergestelde waar is. Apart, het lijkt wel alsof je bepaalde dingen echt niet begrijpt.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:40:04 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115905029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:37 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan, nogmaals, van dat geld opstrijken is geen sprake daar er vraag te over is. Kan me goed voorstellen dat zij een visie hebben van hoe mensen beter te maken en daarin tot het uiterste gaan voordat ze opgeven, lijkt me ook niet verkeerd want stel een maand later zou het wel aan slaan. Dat soort dingen kan je niet weten.
'stel een maand later zou het wel aanslaan' en ondertussen zitten er honderden mensen die maand op hulp te wachten. Waarom?

quote:
Het valt me wel weer op dat je een hoop negatieve dingen over de hulpverlening te zeggen hebt en van alles wat je zegt het tegenovergestelde waar is. Apart, het lijkt wel alsof je bepaalde dingen echt niet begrijpt.
Kerel ik heb zelf in de hulpverlening gezeten, niemand in die groepstherapie waar ik toen zat was er mee geholpen (en ja ik spreek ze nu nog wel eens).
Ik vind het grappig dat jij me beticht van dingen zeggen die niet waar zijn en dat je dan al je posts lardeert met 'volgens mij' en 'ik kan me voorstellen dat' ipv concrete ervaringen en feiten.
Waarom praat je die mensen toch zo de hemel in? Wees toch eens wat kritischer op die mensen, daar help je ze alleen maar mee om hun vak beter uit te voeren.
Een gedicht over Maanvis
pi_115905194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:40 schreef Maanvis het volgende:
'stel een maand later zou het wel aanslaan' en ondertussen zitten er honderden mensen die maand op hulp te wachten. Waarom?
Waarom? 'stel een maand later zou het wel aanslaan' begrijp je dat stukje zin echt niet? Snap je hoe zonde het is om midden in een proces te stoppen als het mogelijk dat er een doorbraak is. Wat heb je eraan om met mensen te beginnen maar het nooit echt af te ronden en maar mensen aan te nemen?
quote:
Kerel ik heb zelf in de hulpverlening gezeten, niemand in die groepstherapie waar ik toen zat was er mee geholpen (en ja ik spreek ze nu nog wel eens).
''In de hulpverlening''? Jij hebt in heel de hulpverlening gezeten, met alle mogelijkheden die er zijn?

Jij bent ergens geweest, hebt daar niet gekregen wat je wilde en bent daar nog steeds chagrijnig, over, prima maar niet echt een reden om jouw frustratie op anderen te projecteren. Als er iemand iets te 'verwijten' valt dan ben jij dat dat je niet op zoek gegaan bent naar iets wat je echt kon helpen maar ervoor koos in een slachtofferrol te gaan zitten mokken.
pi_115905234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:40 schreef Maanvis het volgende:
Wees toch eens wat kritischer op die mensen, daar help je ze alleen maar mee om hun vak beter uit te voeren.
Welke mensen heb je het over? De mensen waar jij in je hoofd op aan het afgeven bent? Je snapt wel dat wat jij in je hoofd doet allemaal niet echt is, he?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:47:05 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115905339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:43 schreef Canillas het volgende:

[..]

Waarom? 'stel een maand later zou het wel aanslaan' begrijp je dat stukje zin echt niet? Snap je hoe zonde het is om midden in een proces te stoppen als het mogelijk dat er een doorbraak is. Wat heb je eraan om met mensen te beginnen maar het nooit echt af te ronden en maar mensen aan te nemen?
Wat ik zonde vind is dat jaarlijks honderden mensen zelfmoord plegen, waarvan sommigen op een wachtlijst van de GGZ stonden terwijl degene die ze had kunnen helpen met een andere patiënt bezig is die toch niet gehopen is met zijn 'tools'.

quote:
''In de hulpverlening''? Jij hebt in heel de hulpverlening gezeten, met alle mogelijkheden die er zijn?
Jij wel dan???
quote:
Jij bent ergens geweest, hebt daar niet gekregen wat je wilde en bent daar nog steeds chagrijnig, over, prima maar niet echt een reden om jouw frustratie op anderen te projecteren. Als er iemand iets te 'verwijten' valt dan ben jij dat dat je niet op zoek gegaan bent naar iets wat je echt kon helpen maar ervoor koos in een slachtofferrol te gaan zitten mokken.
Ik zit niet in de slachtofferrol, ik heb m'n problemen zelf opgelost zonder hulp. Misschien is dat ook goed voor Pulzzar om te weten, dat je ook zelf je problemen kunt oplossen ook al lijkt de situatie vanuit therapie hopeloos.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:48:08 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115905386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:44 schreef Canillas het volgende:

[..]

Welke mensen heb je het over? De mensen waar jij in je hoofd op aan het afgeven bent? Je snapt wel dat wat jij in je hoofd doet allemaal niet echt is, he?
Ga je dan niet voorbij aan alles wat er hier in R&P gepost wordt over negatieve ervaringen met hulpverlening?
Een gedicht over Maanvis
pi_115905461
Alle respect, maar ik heb niet het idee dat jouw behandelingen werken. Als je in je leven zoveel therapeuten en behandelingen hebt gehad, en je nog steeds kampt met isolement, zoveel angsten, geremdheid en een groot gebrek aan zelfvertrouwen, dan vraag ik me af of die nieuwe therapie gaat helpen.
Dat bedoel ik niet zo negatief als het klinkt, maar ik lees tussen jou regels door dat je er zelf ook weinig vertrouwen in hebt.
(Un)masking for the greater good.
pi_115905531
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:47 schreef Maanvis het volgende:
Wat ik zonde vind is dat jaarlijks honderden mensen zelfmoord plegen, waarvan sommigen op een wachtlijst van de GGZ stonden terwijl degene die ze had kunnen helpen met een andere patiënt bezig is die toch niet gehopen is met zijn 'tools'.
Dat zelfmoord gebeurd is rot maar je kan nooit van te voren weten of therapie aan gaat slaan of niet, is het niet net zo zonde om de behandeling van iemand te stoppen en dat diegene zelfmoord pleegt terwijl het een poosje verder allemaal verbeterd had kunnen zijn?

Je kan het niet weten, niemand, jij doet alsof je het beter weer en alsof het beter zou zijn als het anders was gegaan, ook dat weet je niet. Misschien moet je eens wat minder in je eigen fabels geloven.
quote:
Jij wel dan???
Nee, en daarom sluit ik dingen niet uit, jij doet dat vanuit frustratie en negativiteit wel. Je kan het niet weten en daarom is het mogelijk, je weet het namelijk niet dus of het niet kan weet je ook niet.
quote:
Ik zit niet in de slachtofferrol, ik heb m'n problemen zelf opgelost zonder hulp.
Als jij jezelf wijs wilt maken dat jij je problemen hebt opgelost dan moet je dat vooral doen, zou alleen niet snel anderen advies geven als ik jou was, iemand die zo negatief en gefrustreerd is zou zichzelf niet echt als voorbeeld moeten zien.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:57:16 #35
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115905744
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:33 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

En wat het "jij bent de kapitein" betreft: ik ben dat gevoel kwijt. Vandaar dat ik mij afhankelijk voel van therapie. Niet erg, mits dat tijdelijk is. Daarna moet ik het zelf kunnen.
Je kunt dat gevoel natuurlijk terugkrijgen met een paar vragen aan je therapeut. Voorbeeld:
- Waarom heb ik het gevoel dat het niet opschiet?
- Wat kan ik doen om dat gevoel te krijgen?
- Waaraan kan ik zien dat we voortgang maken?
- Hoe kan ikzelf er voor zorgen dat we meer voortgang boeken?
- Welke oefeningen kan ik thuis doen?

Overigens zijn er allerlei "gezond verstand" situaties waar een therapeut alleen maar om de hete soep heen draait. Voorbeeld is: jij zit in een relatie die slecht voor je is. De therapeut zal nooit zeggen dat je er gewoon mee moet kappen. De kapper zegt: "man, wat doe je daar nog".

Dus probeer het beste van die twee professionele adviseurs te combineren :-) Ga nooit en te nimmer alleen op een therapeut af.
pi_115905806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:48 schreef Maanvis het volgende:
Ga je dan niet voorbij aan alles wat er hier in R&P gepost wordt over negatieve ervaringen met hulpverlening?
In welke zin zou iemand daar voorbij gaan? Wat geloof je te bereiken met schreeuwen, blerren en negatief zijn? Wat voegt dat toe? Wordt iets of iemand daar beter van?

Er zijn maar weinig dingen zo vemoeiend en inspiratieloos als een domme, koppige figuren zoals jij die in hun eigen frustratie en negativiteit geloven en die onvrede lopen te spuien naar anderen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:00:15 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115905856
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:51 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat zelfmoord gebeurd is rot maar je kan nooit van te voren weten of therapie aan gaat slaan of niet, is het niet net zo zonde om de behandeling van iemand te stoppen en dat diegene zelfmoord pleegt terwijl het een poosje verder allemaal verbeterd had kunnen zijn?

Je kan het niet weten, niemand, jij doet alsof je het beter weer en alsof het beter zou zijn als het anders was gegaan, ook dat weet je niet. Misschien moet je eens wat minder in je eigen fabels geloven.
Je kunt de toekomst niet voorspellen maar je moet ook niet gesloten zijn voor kwaliteitsverbetering alleen maar omdat je niet kunt voorspellen wat alles gaat doen. Kijk naar Pulzzar die zijn hele vertrouwen in de hulpverlening kwijt is. Of kijk naar mensen om je heen die nooit met hun depressie en angst leren omgaan.
quote:
Nee, en daarom sluit ik dingen niet uit, jij doet dat vanuit frustratie en negativiteit wel. Je kan het niet weten en daarom is het mogelijk, je weet het namelijk niet dus of het niet kan weet je ook niet.
Jij weet ook niet dat het wél kan maar ondertussen concludeer je dat wel. In wezen doe je dus hetzelfde maar dan met een tegenovergestelde mening.
quote:
Als jij jezelf wijs wilt maken dat jij je problemen hebt opgelost dan moet je dat vooral doen, zou alleen niet snel anderen advies geven als ik jou was, iemand die zo negatief en gefrustreerd is zou zichzelf niet echt als voorbeeld moeten zien.
Je weet niet eens hoe ik ben. Dat dénk je te weten door een paar posts op het forum waar ik geen blad voor de mond neem. Praat eens met mensen uit m'n omgeving en concludeer daarna nog eens of ik negatief of gefrustreerd ben.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:03:49 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115905975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:58 schreef Canillas het volgende:

[..]

In welke zin zou iemand daar voorbij gaan? Wat geloof je te bereiken met schreeuwen, blerren en negatief zijn? Wat voegt dat toe? Wordt iets of iemand daar beter van?
Uiteindelijk zal er vanuit de politiek actiever gereageerd worden op dit soort dingen, betere kwaliteitsbewaking etc. Ik ben zelf kwaliteitscontroleur geweest. Dat houdt in dat je de hele dag aan het mierenneuken bent en tegen mensen op moet boksen om hun methodes te veranderen. Als je dat lang genoeg doet komen ze niet meer weg met 'waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt' maar worden onzorgvuldige mensen gewoon ontslagen en worden productiemethodes verbeterd.
quote:
Er zijn maar weinig dingen zo vemoeiend en inspiratieloos als een domme, koppige figuren zoals jij die in hun eigen frustratie en negativiteit geloven en die onvrede lopen te spuien naar anderen.
Terechte onvrede. Er zijn mensen doodongelukkig vanwege de slechte zorg die ze krijgen. Doet dat je dan helemaal niets?
Een gedicht over Maanvis
pi_115906058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:03 schreef Maanvis het volgende:
Terechte onvrede. Er zijn mensen doodongelukkig vanwege de slechte zorg die ze krijgen. Doet dat je dan helemaal niets?
Jawel, vind ik vreselijk zelfs, net zo vreselijk als gefrusteerde zeikwijven zoals jij die nog meer negativiteit daar op willen gooien omdat ze geen betere manier weten van om met hun eigen frustraties om te gaan.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:09:14 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115906194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:05 schreef Canillas het volgende:

[..]

Jawel, vind ik vreselijk zelfs, net zo vreselijk als gefrusteerde zeikwijven zoals jij die nog meer negativiteit daar op willen gooien omdat ze geen betere manier weten van om met hun eigen frustraties om te gaan.
Als dat er voor zorgt dat zulke incapabele therapeuten gewoon weggeflikkerd worden bij het bedrijf waar ze werken óf hun methodes gaan verbeteren (wat weer minder ongelukkige mensen oplevert) dan doe ik dat graag, en wat 1 of ander spiritueel mannetje daarvan vindt kan mij echt niets schelen.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:13:01 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115906316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als dat er voor zorgt dat zulke incapabele therapeuten gewoon weggeflikkerd worden bij het bedrijf waar ze werken óf hun methodes gaan verbeteren (wat weer minder ongelukkige mensen oplevert) dan doe ik dat graag, en wat 1 of ander spiritueel mannetje daarvan vindt kan mij echt niets schelen.
Jij benadert nu een zorgverleningsproces als een productieproces. En zo werkt dat niet, natuurlijk.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:14:17 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115906369
soms he, soms is het best vermoeiend...

ik zou idd een lijstje maken met een paar vragen erop, een paar speerpunten van wat je wil bereiken met de therapie en eventueel waarom je zelf denkt dat het nu niet werkt.

kijk of er een objectieve wederhoor is
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:14:40 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115906384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij benadert nu een zorgverleningsproces als een productieproces. En zo werkt dat niet, natuurlijk.
niet helemaal idd (want 'defecte producten' kun je in deze niet zomaar weggooien), maar dat betekent niet dat er niet betere kwaliteitszorg in de zorg mogelijk is :)
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:15:58 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115906443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

niet helemaal idd (want 'defecte producten' kun je in deze niet zomaar weggooien), maar dat betekent niet dat er niet betere kwaliteitszorg in de zorg mogelijk is :)
Kwaliteitszorg is natuurlijk altijd een proces van voortdurende verbetering. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_115906528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:09 schreef Maanvis het volgende:
Ja, en zorgt deze manier daarvoor? Is het ooit al eens gebeurd? Haalt dit iets uit?

Waarom ga je niet op zoek naar positieve ervaringen, naar wat wél werkt, en zorg je dat dat meer aandacht krijgt? Waarom ga je niet op bezoek bij de hulpverlening die wel werkt en ga je dat propaganderen? Je wilt meer gelukkige mensen toch?

Omdat je negatief ingesteld bent en zeiken is wat je kent.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:19:06 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115906605
kunnen we even rustig ademhalen en zo?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:20:26 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115906662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:17 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ja, en zorgt deze manier daarvoor? Is het ooit al eens gebeurd? Haalt dit iets uit?

Waarom ga je niet op zoek naar positieve ervaringen, naar wat wél werkt, en zorg je dat dat meer aandacht krijgt? Waarom ga je niet op bezoek bij de hulpverlening die wel werkt en ga je dat propaganderen? Je wilt meer gelukkige mensen toch?

Omdat je negatief ingesteld bent en zeiken is wat je kent.
Ik hoop altijd dat anderen met positieve ervaringen komen, omdat ik die zelf dus niet heb. Ik lees mee in Depressie en Angst en diverse andere reeksen in R&P en ik hoop daar altijd positieve ervaringen te lezen. Niet dus. Ik hoop altijd dat als er weer zo'n negatieve killing spree is in zo'n topique (deels door mij veroorzaakt) dat dan anderen opstaan en denken 'hey wow ik heb wél iets aan deze therapie gehad' dat ze dat dan melden. Dat gebeurt niet vaak.

Ik ben zeker niet negatief ingesteld, maar ik zie overal verbeterpunten ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_115906897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:20 schreef Maanvis het volgende:
Ik hoop altijd dat anderen met positieve ervaringen komen, omdat ik die zelf dus niet heb. Ik lees mee in Depressie en Angst en diverse andere reeksen in R&P en ik hoop daar altijd positieve ervaringen te lezen. Niet dus. Ik hoop altijd dat als er weer zo'n negatieve killing spree is in zo'n topique (deels door mij veroorzaakt) dat dan anderen opstaan en denken 'hey wow ik heb wél iets aan deze therapie gehad' dat ze dat dan melden. Dat gebeurt niet vaak.
En zou het zo kunnen zijn dat wanneer mensen positieve ervaringen hebben je ze hier niet meer ziet omdat ze die ellende achter zich laten en verdiend hun gewonnen bestaan gaan leven?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:31:04 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115907189
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:25 schreef Canillas het volgende:

[..]

En zou het zo kunnen zijn dat wanneer mensen positieve ervaringen hebben je ze hier niet meer ziet omdat ze die ellende achter zich laten en verdiend hun gewonnen bestaan gaan leven?
je ziet maar weinig mensen met een positief verhaal vertrekken jammergenoeg.
Een gedicht over Maanvis
pi_115919341
Misschien kun je is zoeken naar een leefstijltraining, hierbij wordt namelijk ook naar de praktische dingen gekeken.
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')