abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115895990
Vorig jaar werd bij mij borderline geconstateerd en daarvoor volg ik nu een behandeling. Ik heb inderdaad moeite om mijn emoties te reguleren en ik zit chronisch met mezelf in de knoop. Mijn angsten en gebrek aan zelfvertrouwen maken dat ik mij terugtrek en isoleer. Ik voel me futloos en moe en ik ben in alles geremd en geblokkeerd.

Ik vind het wel ontzettend zonde dat ik op deze manier alles mis wat het leven heeft te bieden. Ik wil dit echt anders. Ik weet alleen niet goed hoe ik dat moet aanpakken. Het voelt alsof ik op een kruispunt sta en er zijn meer als duizend wegen waaruit ik kan kiezen. Dus daarom kies ik elke keer voor therapie in de hoop dat ik geleid word naar de goede weg.

Ik heb ontzettend veel therapeuten en behandelaars gezien, maar tot nu toe kom ik er niet mee verder.

De behandeling die ik nu volg, duurt in totaal 18 maanden en daarna krijg ik vervolgbehandeling. Het doel van deze behandeling is dat ik beter ga mentaliseren: dwz zeggen dat je jezelf minder verliest in emoties en rationeler gaat handelen bij nare situaties.

Wat ikzelf mis bij die behandeling, zijn vooral de praktischere dingen zoals structuur oppakken, sociaal netwerk opbouwen, werk- of opleiding, etc. Het gaat alleen maar om gevoelens en zelfs wat dat betreft komt daar niks concreets uit voort.

Ik weet echt niet meer hoe ik nu verder moet! Hetgeen waarmee ik hoop grip op mezelf te krijgen, is er juist verantwoordelijk voor dat ik zieker en zieker word. Ik wou dat er iemand was die me ECHT kan helpen. Ik wil niet meer te maken hebben met therapeuten die me misbruiken voor hun vage experimentele behandelingen. Verdomme, ik wil een normaal leven kunnen leiden! Ik weet dat ik er moeite voor moet doen, maar ik kom er niet uit als er alleen maar kusjekroel-therapieën bestaan waarbij er alleen maar gewroet wordt in je psyche, zonder dat er ook naar de andere dingen wordt gekeken.
pi_115896334
medicatie en ondersteuning door een pitt-verpleegkundige vragen
uit een aspergernest
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:35:25 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115896758
Wat zeggen je therapeuten over de reden dat je niet verder komt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115897087
quote:
Wat ikzelf mis bij die behandeling, zijn vooral de praktischere dingen zoals structuur oppakken, sociaal netwerk opbouwen, werk- of opleiding, etc. Het gaat alleen maar om gevoelens en zelfs wat dat betreft komt daar niks concreets uit voort.
Is het niet mogelijk om naast de therapie een contact met een sociaal maatschappelijkwerker te krijgen om bovenstaande aan te pakken?

Het Maatjesproject of deelname aan een vereniging kunnen je zelfvertrouwen en sociale leven in de lift zetten.
Er zijn coaching groepen die leren hoe structuur in je eigen leven aan te brengen en te behouden.
(b.v de adhd coaching)

Nogmaals gesprek aanvragen met je behandelverantwoordelijke en uitleggen aan hen dat je dit gevoel van leegte niet kunt opvullen enkel door deelname aan de therapie, je hebt meer hulp daarnaast nodig, blijf hier om vragen iig.
De meeste instellingen in de volwassenzorg hebben `alles in huis` om tot een tevreden eindresultaat te kunnen komen.

Soms is het door de intensiviteit van een behandeling gewoon niet raadzaam allerlei ook belangrijke zaken tegelijkertijd voor en met de cliënt aan te pakken, als dit zo is accepteer dit dan ook en zie de behandeling als een soort van revalidatie, om pas hierna te kunnen gaan werken aan het sociale aspect in je leven waarbij de kans op slagen groter is na behandeling.

Succes, ik hoop dat je jezelf weer snel hervindt en het niet opgeeft.....dat zou zonde zijn.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:05:29 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115897137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:35 schreef Maanvis het volgende:
Wat zeggen je therapeuten over de reden dat je niet verder komt?
Of uberhaupt; delen je therapeuten de mening dat je niet verder komt?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_115897140
Niet opgeven idd.
Kaart het aan bij de therapist(en). Zeg dat je liever een nieuwe weg wilt inslaan waar bepaalde dingen aan de orde komen :)

En therapie is altijd een goed iets. Doorgaan iig ^O^
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:08:27 #7
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115897179
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 06:37 schreef Pulzzar het volgende:
(...)
Ik weet dat ik er moeite voor moet doen, maar ik kom er niet uit als er alleen maar kusjekroel-therapieën bestaan waarbij er alleen maar gewroet wordt in je psyche, zonder dat er ook naar de andere dingen wordt gekeken.
Jij bent zelf de kapitein op het schip, he?

Het duurde een tijdje voordat ik het zelf doorhad, maar toen ik op een gegeven moment een nogal vage therapeut kreeg, heb ik de regie genomen en verteld wat ik van hem wil. En waar ik hem ook aan hou. Dus aan het begin van de sessie had ik twee, drie vragen. En die werden beantwoord voordat de tijd om was, linksom of rechtsom.

Ook vroeg ik actief om oefeningen en hield een logboek bij wanneer ik die oefening gedaan heb, en of hij werkte. En dan gaf ik de therapeut feedback daarover.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:15:03 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115897308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:08 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Jij bent zelf de kapitein op het schip, he?

Het duurde een tijdje voordat ik het zelf doorhad, maar toen ik op een gegeven moment een nogal vage therapeut kreeg, heb ik de regie genomen en verteld wat ik van hem wil. En waar ik hem ook aan hou. Dus aan het begin van de sessie had ik twee, drie vragen. En die werden beantwoord voordat de tijd om was, linksom of rechtsom.

Ook vroeg ik actief om oefeningen en hield een logboek bij wanneer ik die oefening gedaan heb, en of hij werkte. En dan gaf ik de therapeut feedback daarover.
Waarom kwam die therapeut daar zelf niet mee dan?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115899987
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:05 schreef Monopoly het volgende:
En therapie is altijd een goed iets. Doorgaan iig ^O^
Sorry, maar dit kan ik momenteel niet zien. Ik zie het juist als iets slechts.

Ik heb vaak het idee dat therapie tegenwoordig een hype is en dat de meeste mensen er blind vanuit gaan dat de psycholoog het allemaal wel weet. Word gelukkig, ga naar de psycholoog!

Maar ik ben na al die jaren te weinig wijzer geworden. Ik heb tot nu toe ervaren dat de psych evenmin als ik weet hoe ik met mijn identiteitsproblemen moet omgaan.

Ik ben 7 maanden bezig geweest met één of ander vaag kinderachtig signaleringsplan en ze hebben nog het lef ook dat "snel" te noemen!
pi_115900022
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:11 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik heb vaak het idee dat therapie tegenwoordig een hype is en dat de meeste mensen er blind vanuit gaan dat de psycholoog het allemaal wel weet. Word gelukkig, ga naar de psycholoog!

Maar ik ben na al die jaren te weinig wijzer geworden. Ik heb tot nu toe ervaren dat de psych evenmin als ik weet hoe ik met mijn identiteitsproblemen moet omgaan.

Ik ben 7 maanden bezig geweest met één of ander vaag kinderachtig signaleringsplan en ze hebben nog het lef ook dat "snel" te noemen!
Ik doel er meer op, dat therapie altijd wel werkt ;)
Is het niet bij de één, danwel bij de ander.

Kaart het dus ook aan, dat je het niet vind werken, dat je het graag op een andere manier wilt. Geef hierbij ook je wensen aan, dat dat je wel motiveert/helpt.

En anders kan je altijd nog kijken voor een ander ?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:22:40 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115900271
quote:

[..]

Een hype is het om je vol met pillen te douwen, maar therapie is iets persoonsgebonden het kan werken of niet, het is een stuk moeilijker om de juiste therapie bij de juiste persoon te krijgen. Het is vaak ook een kwestie van je niet open willen stellen voort therapie of niet het geduld ervoor te hebben. Mocht je echt het gevoel hebben dat het ligt aan de soort therapie of aan de therapeut ( kan ook zijn dat je geen band met hem hebt kunnen ontwikkelen) dan kun je dat best kenbaar maken.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_115901760
Voor mij werkt het als het concreet en doelgericht is.

Als jij bijvoorbeeld dokter wilt worden, ben je dat niet zomaar. Je moet er jaren voor studeren. Dat is soms behoorlijk zwaar en niet altijd even leuk, maar je weet waar je het voor doet.

Zo is het met je leven op orde krijgen ook, vind ik. Als je op alle aspecten van je leven vastloopt, moet je aan al die aspecten werken. Therapie werkt niet voor mij als het alleen maar ingaat op gevoelens en strelen van eigenwaarde. Het moet matchen met de realiteit.

De realiteit is dat het niet altijd even leuk is in het leven. Je zal je weerbaar moeten opstellen om de klappen te kunnen opvangen. De realiteit is ook dat je verantwoordelijk bent over je eigen daden; een slechte jeugd geeft je GEEN ENKEL!!!!!!!!!! voorrecht. Je laten aanpraten door een therapeut hoe zielig je wel niet bent, is dus zeer destructief!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:09:45 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115901951
Absoluut! Iedereen begint op 0, het leven geeft je geen voorrang als je zielig bent. Sterker nog, het leven straft je af als je zielig en dus zwak bent.
Word dus sterk. Focus je op de dingen die je wilt en die je leuk vindt, en laat je daarbij niet weerhouden door je angsten. Angsten zijn paarse monsters onder je bed. Er zitten geen paarse monsters onder je bed. Heb je al onder je bed gekeken? Zie je, geen paarse monsters. En uiteindelijk realiseer je je dat er helemaal geen paarse monsters zijn en dat je ook niet meer onder je bed hoeft te kijken.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:19:59 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115902313
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom kwam die therapeut daar zelf niet mee dan?
Omdat hij geen gedachten kan lezen. Tegen de tandarts en de huisarts vertel je zeer precies en duidelijk wat je klachten zijn, en daarna moet je ze aansturen. Bijv. als de tandarts zegt dat jij je verstandskiezen moet laten trekken, maar jij vindt een scheef voortandje niet zo erg, dan zeg je dat. Zo moet je ook met een psycholoog omgaan, mijns inziens.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:21:25 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115902369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:19 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Omdat hij geen gedachten kan lezen. Tegen de tandarts en de huisarts vertel je zeer precies en duidelijk wat je klachten zijn, en daarna moet je ze aansturen. Bijv. als de tandarts zegt dat jij je verstandskiezen moet laten trekken, maar jij vindt een scheef voortandje niet zo erg, dan zeg je dat. Zo moet je ook met een psycholoog omgaan, mijns inziens.
Het kwam op mij over alsof jouw therapeut alleen maar de tijd vol lulde om zijn centen op te strijken, ipv dat ie nou daadwerkelijk geïnteresseerd of kundig was om jou te helpen.
Tegen een automonteur zeg je toch ook 'fix dat ie afslaat' ipv 'vervang m'n bougies maar eens'? Want daar weet ik helemaal niets van, van auto's!

[ Bericht 7% gewijzigd door Maanvis op 23-08-2012 12:32:53 ]
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:22:18 #16
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115902405
quote:

[..]

Hoe oud ben jij?

Ik vind het vreemd dat je zo lang doorgaat met een behandeling die jijzelf kinderachtig en vaag noemt. Wat houdt je tegen om die vaagheid weg te nemen?

Overigens, je kunt ook een break inlassen van een paar weken. Even tot jezelf komen. Jij beslist, niet zij.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:33:21 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115902772
zijn er ook therapeuten die werken op no cure no pay basis? Zou wel een oplossing zijn voor dit soort gevallen.
Een gedicht over Maanvis
pi_115902797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:22 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?

Ik vind het vreemd dat je zo lang doorgaat met een behandeling die jijzelf kinderachtig en vaag noemt. Wat houdt je tegen om die vaagheid weg te nemen?

Overigens, je kunt ook een break inlassen van een paar weken. Even tot jezelf komen. Jij beslist, niet zij.
Ik ben veel ouder dan ik waarschijnlijk overkom.

En dat is mijn zorg: dat ik blijf hangen in de problemen die ik van kinds af aan heb, terwijl andere mensen zich persoonlijk ontwikkelen.

En wat het "jij bent de kapitein" betreft: ik ben dat gevoel kwijt. Vandaar dat ik mij afhankelijk voel van therapie. Niet erg, mits dat tijdelijk is. Daarna moet ik het zelf kunnen.
pi_115902870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:33 schreef Maanvis het volgende:
zijn er ook therapeuten die werken op no cure no pay basis? Zou wel een oplossing zijn voor dit soort gevallen.
hahahahaha, wat denk jij?! _O- _O- _O-
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:36:53 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115902919
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:35 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

hahahahaha, wat denk jij?! _O- _O- _O-
je kunt wel lachen maar ik heb het idee dat er bij die gasten helemaal geen prestatiedrang heerst. hoe langer ze je binnenhouden hoe meer geld ze verdienen dus presteren is helemaal niet van belang.
Een gedicht over Maanvis
pi_115903246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:36 schreef Maanvis het volgende:
je kunt wel lachen maar ik heb het idee dat er bij die gasten helemaal geen prestatiedrang heerst. hoe langer ze je binnenhouden hoe meer geld ze verdienen dus presteren is helemaal niet van belang.
Er zijn overal wachtrijen dus van dat binnen willen houden is geen sprake. Daarnaast moeten therapeuten die in organisaties zijn ondergebracht voor alles wat ze ondernemen verantwoording en onderbouwing afleggen vooral ivm de verzekeringen en dergelijke dus de prestatiedrang is er voor zowel de therapeut alleen als de organisatie als geheel.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_115903389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het was sarcastisch bedoeld. Het zou inderdaad heel goed en ook heel fair zijn. Maar dat durven die shrinks niet. Ze komen allemaal van dezelfde hypocriete stronthoop vandaan. Ze bieden schijnoplossingen aan mensen die wanhopig zijn en manipuleren die mensen zodat ze gaan geloven dat de therapie heeft geholpen. Maar daarna gaan de cliënten op hun bek.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:20:48 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115904372
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:46 schreef Canillas het volgende:

[..]

Er zijn overal wachtrijen dus van dat binnen willen houden is geen sprake. Daarnaast moeten therapeuten die in organisaties zijn ondergebracht voor alles wat ze ondernemen verantwoording en onderbouwing afleggen vooral ivm de verzekeringen en dergelijke dus de prestatiedrang is er voor zowel de therapeut alleen als de organisatie als geheel.
Hoe leg je dan een gevalletje Pulzzar uit aan je organisatie?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:26:30 #24
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115904547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:33 schreef Pulzzar het volgende:
En dat is mijn zorg: dat ik blijf hangen in de problemen die ik van kinds af aan heb, terwijl andere mensen zich persoonlijk ontwikkelen.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:04 schreef Pulzzar het volgende:
Zo is het met je leven op orde krijgen ook, vind ik. Als je op alle aspecten van je leven vastloopt, moet je aan al die aspecten werken. Therapie werkt niet voor mij als het alleen maar ingaat op gevoelens en strelen van eigenwaarde. Het moet matchen met de realiteit.
Maar.. is het niet in de eerste instantie de bedoeling dat je terughaalt waar je mee zit (vanuit je jeugd), zodat je dat kunt verwerken en afsluiten?
Dan kun je daarna echt vanaf 0 opnieuw beginnen, nu kun je dat niet omdat je nog vast zit in je verleden (tenminste, zo komt het nu over). Daarover praten kan goed helpen, is gewoon het begin van de behandeling, lijkt mij.
Zelf geef ik bij de psycholoog aan waar ik mee zit, en waar ik mee wil worden geholpen. Dat werkt voor mij, en motiveert me om daarnaast zelf aan de slag te gaan.

Je kunt vragen aan je psycholoog wat de bedoeling is van het project dat je nu volgt, wat precies de stappen zijn, en als je het daar niet mee eens bent, dan zeg je dat gewoon.
Je zit er voor jezelf, niet om 1 of ander vaag project op je te laten projecteren.
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_115904741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:20 schreef Maanvis het volgende:
Hoe leg je dan een gevalletje Pulzzar uit aan je organisatie?
Dat je niet de tools hebt om hem te helpen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')