abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2012 @ 01:49:54 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115893905
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

http://forum.fok.nl/topicchain/prev/1861121

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maanvis op 23-08-2012 14:35:47 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:48:43 #2
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_115905407
Hoi, ik ben nu bijna afgestudeerd. Scriptie ingeleverd en is goedgekeurd, dus alleen nog wat administratie en ik ben klaar. Dus vanaf nu zoek ik werk, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe te beginnen.

Opleiding: Nederlandse taal en cultuur, master Nederlandse Literatuur.

Wat zoek ik: Redactiewerk, werk bij uitgeverijen, tijdschriften, kranten... Iets met taal dus. :)
pi_115906966
Om antwoord te geven op die vraag over hakken aan als jongerenwerker: ja, denk het wel. Het staat namelijk net iets netter en volwassener dan een paar sneakers, zeg maar. En zo hoog zijn die hakken niet, heel bescheiden en smal. Gewoon zwarte. :)
pi_115907348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 01:49 schreef Maanvis het volgende:
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

Werkzoekend # 49!

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.
de link naar de vorige thread klopt niet. Je verwijst naar 49 ipv 50.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:35:15 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115907366
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:34 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

de link naar de vorige thread klopt niet. Je verwijst naar 49 ipv 50.
oja. whatever ;). heb er nu een linkje in staan :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115907436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oja. whatever ;). heb er nu een linkje in staan :)
wel scherp blijven hè
pi_115908731
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:26 schreef vencodark het volgende:
Om antwoord te geven op die vraag over hakken aan als jongerenwerker: ja, denk het wel. Het staat namelijk net iets netter en volwassener dan een paar sneakers, zeg maar. En zo hoog zijn die hakken niet, heel bescheiden en smal. Gewoon zwarte. :)
Ik ga/ging wel altijd op sneakers. Want dat lijkt me toch handiger als je met jongeren werkt, vooral als je de straat op gaat... maar nu twijfel ik. (dacht wel echt richting pumps...)
pi_115908880
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ik ga/ging wel altijd op sneakers. Want dat lijkt me toch handiger als je met jongeren werkt, vooral als je de straat op gaat... maar nu twijfel ik. (dacht wel echt richting pumps...)
Het gaat over een (eerste) sollicitatiegesprek hè. Meer nog niet. :)
Je ziet vanzelf, als je er eenmaal zou werken, wat voor kleding je collega's dragen. Op 2 stages heb ik ook met jongeren gewerkt. Bij de ene droeg ik nooit hakken omdat ze nogal op een bepaalde manier gingen kijken zeg maar. Bij die 2e stage wel omdat dit een hele andere groep was eigenlijk.
pi_115908994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:08 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk niet snel doen denk ik :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115909156
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:14 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk niet snel doen denk ik :)
De sneakers of de hakken?
pi_115909176
Overigens kan je toch beter overdressed zijn ipv underdressed?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:25:33 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115909349
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:20 schreef vencodark het volgende:
Overigens kan je toch beter overdressed zijn ipv underdressed?
Tenzij je in een stripclub wilt gaan werken, whehe :9
Een gedicht over Maanvis
pi_115909355
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

De sneakers of de hakken?
De hakken :)
Ik vind hakken, als je op een groep werkt, sowieso niet praktisch. Waarom zou je ze dan wel bij een sollicitatie aan doen? En dan bedoel ik met name de pumps met "punt"hakken hè.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115909759
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:25 schreef automatic_ het volgende:

[..]

De hakken :)
Ik vind hakken, als je op een groep werkt, sowieso niet praktisch. Waarom zou je ze dan wel bij een sollicitatie aan doen? En dan bedoel ik met name de pumps met "punt"hakken hè.
Ja en je benoemd nog werken op een groep. :) Denk dat het erg aan de functie ligt ja.
Ik kan geen voorbeeld vinden van de hakken die altijd aantrek, ze zijn iig laag. :)
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:55:45 #15
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_115927169
Zo, eerste werkweek bij nieuwe organisatie zit er weer op. Werkperiode is voor slechts 6 weken en voor 24 uur p/w (dinsdag t/m donderdag), maar 't is beter dan niets en voldoende om de (vaste) lasten te betalen. Overigens kreeg ik vandaag via een uitzendbureau te horen dat weer een andere organisatie mij graag per direct wou inhuren. Graag een soortgelijk gebeuren over 6 5 weken :6
pi_115930442
Mooi hoor. Beter wel werk dan geen werk inderdaad. Heb vandaag een sollicitatiebrief maar weer geschreven en totaal geen zin in die werkeloze periode straks over een maand

Heb trouwens gesolliciteerd bij het bedrijf waar ik al werk via de site. Ben benieuwd.Is exact dezelfde functie maar dan voor een langere periode, dus op zich zou ik wel in het profiel passen :P. Met in hun straatje passen bedoelde ik trouwens dat er een bepaalde informele omgangssfeer heerst waarbij diegenen die de juiste uitstraling hebben en goed contact maken binnen het team eerder een nieuw contract krijgen aangeboden, ongeacht je werkelijke prestaties.

Sommige mensen zijn daar heel goed in om met de juiste personen een klik te forceren. Mensen zoals ik doen daar wat langer over en missen dus wel eens de boot in zo'n cultuur.
pi_115942908
Zijn er ook techneuten werkeloos?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:22:26 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115943187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:12 schreef jefjef het volgende:
Zijn er ook techneuten werkeloos?
definieer "techneut".
pi_115944524
Ik ga me ook maar eens melden! Werk momenteel partttime op een 0-urencontract maar ik wil een vaste fulltime (32-36hr) baan.
Valt me op dat het echt ontzettend lastig is , vooral in mijn branche (sociaal) en dat bied niet veel hoop :'(

Maaaar....eergisteren heb ik gesolliciteerd op een baan die net iets onder mijn niveau is maar waar ik wel kennis en ervaring in heb. Ik wens ze veel succes met iemand vinden die deze baan beter kan uitvoeren dus als dit weer een afwijzing word dan weet ik niet of ik uberhaupt nog aan een baan kom :') _O-
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_115944835
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

definieer "techneut".
Opleiding met als ondergrond techniek zoals Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Electronica, Mechatronica, Scheepwerktuigkundige, Werktuigkundige, Algemene Operationele Technieken, Metaal enz.. Op het niveau van LTS/MTS/HTS/TU of ROC/ROVC/LBO/MBO/HBO. in de functies van metaalbewerker, lasser, draaier/frezer, inbedrijfssteller, service en onderhoudsmonteur, service monteur, monteur, projectmanager, tekenaar constructeur, LEAN Consultant, Supervisor, internationaal service engineer, engineer enz.. enz.. Maar bijvoorbeeld een engineer Pharma is ook een techie ;) Net zoals Automonteurs, Vliegtuigmonteurs. Kortom alle beroepen/opleidingen waar nu al een tekort aan is en waar de komende 5 jaar een nijpend te kort aan zal zijn
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:46:25 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_115945706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:20 schreef jefjef het volgende:

[..]

Opleiding met als ondergrond techniek zoals Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Electronica, Mechatronica, Scheepwerktuigkundige, Werktuigkundige, Algemene Operationele Technieken, Metaal enz.. Op het niveau van LTS/MTS/HTS/TU of ROC/ROVC/LBO/MBO/HBO. in de functies van metaalbewerker, lasser, draaier/frezer, inbedrijfssteller, service en onderhoudsmonteur, service monteur, monteur, projectmanager, tekenaar constructeur, LEAN Consultant, Supervisor, internationaal service engineer, engineer enz.. enz.. Maar bijvoorbeeld een engineer Pharma is ook een techie ;) Net zoals Automonteurs, Vliegtuigmonteurs. Kortom alle beroepen/opleidingen waar nu al een tekort aan is en waar de komende 5 jaar een nijpend te kort aan zal zijn
Ik heb een MTS achtergrond, daarnaast autodidactisch webdevelopment technieken geleerd en jarenlang in de functie van technisch projectmanagement en ben sinds 1 Augustus werkloos.
pi_115949646
Hier nog een werkzoekende techneut: BSc richting werktuigbouwkunde, MSc richting organische chemie. Op zoek naar een startersbaan, wat niet al te gemakkelijk gaat, aangezien je weinig praktische ervaring opdoet op een TU.
pi_115951482
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:40 schreef lyolyrc het volgende:
Hier nog een werkzoekende techneut: BSc richting werktuigbouwkunde, MSc richting organische chemie. Op zoek naar een startersbaan, wat niet al te gemakkelijk gaat, aangezien je weinig praktische ervaring opdoet op een TU.
Wat ik heb begrepen staat DuPont altijd wel open voor chemisten

Careers in Europe, Middle East & Africa

As the world's population has reached seven billion, the challenges facing humanity have never been greater. Fortunately, the solutions to many of the most fundamental challenges can be found in science. Providing for the food, energy and safety needs of a growing population will require more than science alone; it will require many people working together. People who can collaborate across borders, companies, governments, organizations and cultures to devise solutions—both large and small—that improve the lives of people around the world. DuPont has a rich history of scientific discovery that has enabled countless innovations and made life better for people everywhere.

And today, we’re looking for more people, in more places, to collaborate with us and make life the best that it can be.

If you would like to provide us feedback and/or have questions regarding recruitment in Europe, please send an email to: EuropeCareers@DuPont.com
pi_115984442
Was er hier niet pas iemand die een administratieve functie zocht? Bij page personnel hebben ze flink wat vacatures in die richting.
pi_116057233
Bachelor & master Notarieel recht aan de Universiteit van Leiden. Ik heb geen werkervaring in het notariaat, maar er is nauwelijks werk te vinden. Voor de beschikbare vacatures wordt 3 - 5 jaar werkervaring gevraagd.

Iemand gaf me als tip om het bij de rechtbank te proberen als griffier. Vandaag met de Rechtbank 's-Gravenhage gebeld... ze zitten volgens de vrouw die ik aan de lijn kreeg middenin een reorganisatie en dat duurt volgens haar tot 1 januari. Daardoor hebben ze op dit moment helemaal geen vacatures voor buitengriffier. Ze zei dat het in de gehele rechtspraak aan de gang is en dat ik het bij andere rechtbanken / gerechtshoven ook niet hoef te proberen.

Zijn er mensen die tips voor mij hebben?

[ Bericht 2% gewijzigd door Copthorne op 27-08-2012 08:52:52 ]
Copthorne 2.0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')