Lijkt me idd een goed idee om bij de basis te beginnenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:15 schreef z80 het volgende:
[..]
zolang de papzakjes met de auto naar school gebracht worden (waarbij de op de zebra dubbel geparkeerde ouders klagen over de onveilige verkeerssituatie) verwacht ik niet dat die zelfde papzakken gaan sporten. laat staan dat de ouders 1 meter verder dan de auto lopen.
Ja, al een paar jaar. Cholesterol en schildklier en nieren en lactose-intolerantie etc. etc. hebben natuurlijk ook wel iets daarmee te maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:51 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft hij het überhaupt over je voeding gehad?
Huh? Wat zijn dat?quote:
Oh. Nee, ik heb wel andere cholestorolverlagers voorgeschreven gekregen. Los van mijn bloeddrukverlagers, maagbeschermers, anti-jicht- en schildklierrregelende pillen die ik dagelijks moet slikken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Knoflookpillen voor de cholesterol.
Het gaat niet om garantie, het gaat individueel gezien persoonlijk om het minimaliseren van mijn eigen risico, en epidemiologisch gezien het minimaliseren van de verspreiding van de welvaartsziekten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:36 schreef Isabeau het volgende:
Gezond leven helpt natuurlijk wel, maar is helaas geen enkele garantie.
Ik heb die met statines ook niet willen slikken vanwege de bijwerkingen (krampen), nu andere gekregen die daadwerkelijk wel wat doen: Ezetrol.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:24 schreef Isabeau het volgende:
Cholesterolverlagers zijn leuk voor de statistiek. Ik zou ze zelf niet nemen.
Dat is een mooi streven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
M'n pa zit aan de Statins en m'n ma aan de Metformin. Dus heb een lekker risicoprofiel. Hoop toch dmv voeding en beweging spulvrij te blijven van deze welvaartziektes...
Leger in?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:41 schreef Bluezz het volgende:
En dat schdochter L aangenomen is op de opleiding? En dat Zoon F. ook ineens een move maakt en op introductie gaat a la Braamyo?![]()
Dan nog grijpen dezelfde interventies in eetpatronen op dezelfde positieve manier in, met of zonder schildklierafwijking. De grootte van het effect kan verschillen door afwijkende T3 of T4 concentraties en zo makkelijk als iemand zonder schildklierafwijking ga je het idd absoluut niet krijgen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:31 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is een mooi streven.
Maar er bestaat ook erfelijkheid qua schildklierafwijkingen.. die vervolgens zorgen voor de kettingreaktie/domino-effect /mus
/niet te snel oordelen waarom ziekten zich ontwikkelen zoals ze zich ontwikkelen
Ik vind DE hier altijd zo'n geweldig voorbeeld van. Die heeft haar eet/-leefpatroon omgegooid om in elk geval dat aandeel in het ziekteverloop voor eigen rekening te nemen. Ze moest o.a. stoppen met de wijn, ze moest minder zout eten etc. Dan moet je dus altijd opletten. En kennelijk doet het haar dus wel erg goed.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dan nog grijpen dezelfde interventies in eetpatronen op dezelfde positieve manier in, met of zonder schildklierafwijking. De grootte van het effect kan verschillen door afwijkende T3 of T4 concentraties en zo makkelijk als iemand zonder schildklierafwijking ga je het idd absoluut niet krijgen.
Oh fijn, geen statines. Wat een troep is dat zeg.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:13 schreef golfer het volgende:
Ik heb die met statines ook niet willen slikken vanwege de bijwerkingen (krampen), nu andere gekregen die daadwerkelijk wel wat doen: Ezetrol.
Of MarMar bij de Dieetjes, min of meer gebonden aan een rolstoel en toch al een paar jaartjes tientallen kg's kwijt door eetlijstjes te maken en bij te houden wat ze eetquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 02:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik vind DE hier altijd zo'n geweldig voorbeeld van. Die heeft haar eet/-leefpatroon omgegooid om in elk geval dat aandeel in het ziekteverloop voor eigen rekening te nemen. Ze moest o.a. stoppen met de wijn, ze moest minder zout eten etc. Dan moet je dus altijd opletten. En kennelijk doet het haar dus wel erg goed.
Ik weet niet of ik het zou kunnen. Vind haar echt geweldig. Ik zou misschien wel denken: kop in het zand en doorgaan tot het op is. Terwijl ik dt anderzijds zó onnodig stom zou vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |