abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:44:17 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115879977
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:46:26 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115880065
Maria, ik wil je in het echt ontmoeten hoor! O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_115880346
Pizza was nom :9
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:54:52 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115880401
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Maria, ik wil je in het echt ontmoeten hoor! O+
Ik zing in het echt valser dan op schrift hoor! :+

Maar jaaa idd, lijkt me gezellig! O+
pi_115880680
Ohw jeetje, sorry Maria ik had het topic kunnen sluiten :@
pi_115880850
Ik erger mij, iemand verandert dingen terug die ik had veranderd. Maar ik vind het t niet waard om mij te ergeren maar ze moet wel dood.

Nee ik bedoel ik wil mij niet ergeren maar t lukt niet ik zou haar eens flink de waarheid willen zeggen. De hoer.

Silent treatment krijgt ze.
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:05:30 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115880882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:00 schreef An24 het volgende:
Ohw jeetje, sorry Maria ik had het topic kunnen sluiten :@
Heu wattes waarom sorry? :D Vind het nooit erg hoor, is met een paar muisklikjes gebeurd en kan ik mooi weer een TT verzinnen :+
pi_115881014
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:04 schreef Probability het volgende:
Ik erger mij, iemand verandert dingen terug die ik had veranderd. Maar ik vind het t niet waard om mij te ergeren maar ze moet wel dood.

Nee ik bedoel ik wil mij niet ergeren maar t lukt niet ik zou haar eens flink de waarheid willen zeggen. De hoer.

*insert stekend mes geluid!

Je klinkt een beetje eng Prob!

Maria: zit op
Mobiel en heb er overheen gekeken. Maar fijn dat je er lol aan had ;)
pi_115881456
Goedenavond! Vandaag was een lange rit/dag! Maar ik ben veilig aangekomen in Clacton-on-Sea O+

Het hotel zou internet hebben, maar toch niet. Gelukkig kan ik m'n telefoon als modem gebruiken O+

Dus ik zit hier nu nog even met een biertje terwijl 3 rare mannetjes in de andere kamer ('bar') aan het kaarten zijn.

Lijstje:

O: yoghurt met banaan, walnoot en honing
T: gekookt eitje
L: ciabattabroodje met zongedroogde tomaten enzo met hummus
T: cashewnoten
T: een halve bak cherrytomaten, prima te snoepen tijdens 't autorijden
T: ciabattabroodje, gewoon zo uit 't vuistje
D: Fish pie met wat groenten en een biertje
T: biertje

Ja. Dat was 't wel, en voor een reisdag ben ik meer dan tevreden en de biertjes had ik verdiend! 8-)
Ja doei.
pi_115881902
Mijn lijstje voor vandaag

O1: volkoren cracker frambozenjam
O2: bakje yoghurt/aardbeienyoghurt met muesli
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: volkoren boterham gelderse worst, zakje snoepjes (dubbeldekkers van autodrop :9~ )
D: schoonpa had heerlijk Turks gekookt :9~ : 2 kleine worstjes, aardappel/wortel/aubergine/courgette/kalkoen enz. uit de oven, turks brood met aioli
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? woensdag 22 augustus 2012 @ 21:27:56 #11
70532 loveli
N
pi_115881964
quote:

Silent treatment, dat zal d'r leren!
crap in = crap out
pi_115882020
quote:

Ken je het liedje 'the waitress' van Tori Amos?

So I want to kill this waitress
She's worked here a year longer than I
If I did it fast you know that's an act of kindness
:*

[ Bericht 14% gewijzigd door Laureline op 22-08-2012 21:42:31 ]
pi_115882113
lijstjestijd!

O: havermoutpap en whey
T: eitje
L: venkelsalade met ananas, kip, walnoten en dressing
T: kwark en pindakaas
D: 1/2 avocado en kip
T: snickertaart
S: fitness en cardio. Doe nu de stairmaster, dat ding is echt hatelijk :')
T: rijst en kip
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115882165
Mooie en lekkere lijstjes allemaal!
pi_115882185
Zo, een beetje van mezelf en een beetje van Jillian ;)
Eerst hardgelopen, 4x8min ( :% ) en daarna nog even wat oefeningen uit Jillian (had voor het lopen even dat filmpje bekeken en heb na het lopen wat van de grond- en dumbelloefeningen gedaan).
pi_115882601
Netjes! :)
Ja doei.
pi_115882682
Net een rondje gerend tegen heug en meug in het bos, voel me achteraf toch fijn.
pi_115883540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:08 schreef An24 het volgende:

[..]

*insert stekend mes geluid!

Je klinkt een beetje eng Prob!

Maria: zit op
Mobiel en heb er overheen gekeken. Maar fijn dat je er lol aan had ;)
Ik ben ook eng :P

Ben er alweer overheen. Was even intens onredelijk. Dat heb ik soms.
pi_115883610
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:44 schreef Laureline het volgende:
Net een rondje gerend tegen heug en meug in het bos, voel me achteraf toch fijn.
Ja, als dat achteraf-gevoel er niet was ging ik nooit weer :D
pi_115883624
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:29 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ken je het liedje 'the waitress' van Tori Amos?

So I want to kill this waitress
She's worked here a year longer than I
If I did it fast you know that's an act of kindness
:*
Nee ken ik niet! Ik ga hem even luisteren!

Oh en ik wil een sfeerhaard. Omdat het kan.
pi_115883991
Javier Guzman doet mee aan een dansprogramma van de publieke omroep? Wtf is daar gebeurd? :')
pi_115884021
Als per langs Hannekes Boom komt tijdens het rennen, rent ze ver! (nou ja het is trouwens net iets meer dan een kilometer :') ik ga meestal om Artis heen..

Heb vanavond gegeten bij Hannekes Boom :D

Oh en mijn tentje is ook leuk, soort bagels en beans, goedkoper en met de 'echte' bagels
pi_115884051
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:08 schreef LieLie het volgende:
Javier Guzman doet mee aan een dansprogramma van de publieke omroep? Wtf is daar gebeurd? :')
Ja zei GB vanochtend ook al :P!!
pi_115884806
Li negeert mijn chino post
  Vis een optie? woensdag 22 augustus 2012 @ 22:25:31 #25
70532 loveli
N
pi_115885062
Zelfbeheersing FTW!
crap in = crap out
pi_115885179
Bij mij zit hij strak bij m'n billen, zal ook wel schelen :')
pi_115887259
Billy :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_115887840
Was vanavond even mtben met een goede vriend. Misschien gaat hij 3 jaar naar engeland voor werk. Dat zou dan nr 3 van mn 5 beste vrienden zijn. Nu is het niet leuk meer.. :/
  woensdag 22 augustus 2012 @ 23:19:43 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115888583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:59 schreef V1z0R het volgende:
Billy :')
Met de chino strak om de billies!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:08 schreef the85mc het volgende:
Was vanavond even mtben met een goede vriend. Misschien gaat hij 3 jaar naar engeland voor werk. Dat zou dan nr 3 van mn 5 beste vrienden zijn. Nu is het niet leuk meer.. :/
Boh da's inderdaad niet tof nee -O- Hopelijk komt er iets veeel toffers voorbij waardoor hij blij hier blijft :Y
pi_115889198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:19 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Met de chino strak om de billies!

[..]

Boh da's inderdaad niet tof nee -O- Hopelijk komt er iets veeel toffers voorbij waardoor hij blij hier blijft :Y
Dit is voor hem een mooie carriere mogelijkheid. Enige lastige is dat hij binnen een week moet beslissen. En zijn vriendin heeft hier natuurlijk ook een baan en samen hebben ze net een koophuis. Lastige keus lijkt me..
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 00:07:32 #31
70532 loveli
N
pi_115891210
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:30 schreef the85mc het volgende:
Dit is voor hem een mooie carriere mogelijkheid. Enige lastige is dat hij binnen een week moet beslissen. En zijn vriendin heeft hier natuurlijk ook een baan en samen hebben ze net een koophuis. Lastige keus lijkt me..
Zou z'n vriendin daar met plezier willen/kunnen werken & wonen en krijgt 'ie een leuke verhuisvergoeding? Zo nee, makkelijke keuze. Zo ja, ook makkelijke keuze.
crap in = crap out
pi_115891646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Zou z'n vriendin daar met plezier willen/kunnen werken & wonen en krijgt 'ie een leuke verhuisvergoeding? Zo nee, makkelijke keuze. Zo ja, ook makkelijke keuze.
Dat is juist het moeilijke, ze heeft universiteit gedaan en werkt op PR afdeling. Daar liggen de banen niet echt voor het oprapen. Als ze een baan kan vinden is het prima, maar als dat niet lukt dan is 3 jaar lang.
Hij krijgt wel allerlei toeslagen, maar in hun hypotheek staat dat ze niet mogen doorverhuren. Dus waarschijnlijk dubbele woonlasten. In dat geval gaan ze er netto niet veel op vooruit waarschijnlijk.
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 00:35:34 #33
70532 loveli
N
pi_115892166
Zoals jij het omschrijft lijkt het me verstandiger nu nee te zeggen, als hij jouw leeftijd heeft komen er in de toekomst wel meer carrierekansen voorbij, waaronder die ene waar ze wel allebei vrolijk van worden.
crap in = crap out
pi_115894279
Doorverhuren mag van geen enkele bank, maar toch gebeurt het...

Loveli, pindapepseltje! Hoe waren ze?

Ik moet eigenlijk hardlopen maar, puf ende zucht, het is warrum.

En het jubileum topic is niet als zodanig herkend!!!!1einz
pi_115894309
Ik wilde dus even weten hoe laat het was, vandaar de post. 😱
pi_115895639
Bij de volgende toon is het drie uur en tweeënvijftig minuten.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 05:16:25 #37
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115895849
Kan je mooi op tijd naar het werk XM
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 23 augustus 2012 @ 07:06:02 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115896131
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 03:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij de volgende toon is het drie uur en tweeënvijftig minuten.
Nee dat was het al toen je dat typte. Hier ook crappy nacht maar we maken er maar weer het beste van vandaag :')
Niet meer actief op Fok!
pi_115896515
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:18 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat is juist het moeilijke, ze heeft universiteit gedaan en werkt op PR afdeling. Daar liggen de banen niet echt voor het oprapen. Als ze een baan kan vinden is het prima, maar als dat niet lukt dan is 3 jaar lang.
Hij krijgt wel allerlei toeslagen, maar in hun hypotheek staat dat ze niet mogen doorverhuren. Dus waarschijnlijk dubbele woonlasten. In dat geval gaan ze er netto niet veel op vooruit waarschijnlijk.
Het is Londen, dat us een uurtje vliegen. Nog niet eens.
Een weekend relatie behoort ook tot de mogelijkheden bijv.

Ik zou het overigens vooral heel tof vinden als mijn vrienden naar het buitenland zouden gaan, al was het alleen maar voor de toffe logeeradresjes. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_115896632
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het is Londen, dat us een uurtje vliegen. Nog niet eens.
Een weekend relatie behoort ook tot de mogelijkheden bijv.

Ik zou het overigens vooral heel tof vinden als mijn vrienden naar het buitenland zouden gaan, al was het alleen maar voor de toffe logeeradresjes. :)
Het is ergens aan de zuidwestkust, dus lastiger dan londen. In het begin dacht ik ook prima, maar je kunt niet meer spontaan dingen doen. En aangezien er al vrienden in colombia en aruba wonen lijkt het me ook wel leuk dat er wat goede vrienden hier blijven wonen..
pi_115896687
Het is voor een paar jaar, het is zijn leven, je kunt andere vrienden maken, ik zie het probleem niet.
Sorry.

Je zou toch zelf ook niet willen dat iemand emotionele chantage gaat plegen bij jou, terwijl het voor jou een geweldige kans is? :?
Doe wat je niet durft.
pi_115896717
Hoe kom je erbij dat er emotionele chantage wordt gepleegd? :D

Mc ligt toch niet jankend zijn polsen door te snijden bij die vriend, neem ik aan? :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_115896720
Ik vind dat MC het wel stom mag vinden.
pi_115896787
Nee man, geen dingen ervan maken die er niet staan. Ik heb tegen em gezegd dat het zeker een mooie kans is. Hij zag zelf nog wat beren op de weg.. En juist voor vrienden gun je het beste, dus als hij dat mooi vindt ga ik em echt niet.proberen tegen te houden.
En het is niet zomaar een vriend, hij is een van mn allerbeste vrienden, ken em al 16 jaar en afgelopen jaren is ie al weinig in Nederland geweest door allerlei uitzendingen.
pi_115896829
Begrijpelijk hoor mc!
Ja doei.
pi_115896838
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:41 schreef motorbloempje het volgende:
Begrijpelijk hoor mc!
^^
pi_115896872
Morgen slankies!

Ik vind het juist tof dat mc meedenkt over de situatie van zijn vriend. Emotionele chantage is nogal een overtrokken reactie.

Ik zag net op het nieuws:

Dikke mensen in Belgie zijn geneigd meer te eten, omdat zij dan aan de voorwaarden van een operatie voldoen. Een arts zei dat de meesten van deze mensen ook gewoon kunnen afvallen door een ander eetpatroon. Ik snap het niet meer :')
pi_115896890
Zo, ik sta in Harwich te wachten tot ik de boot naar HvH op kan! Erg slechte nacht achter de rug, dus ik hoop dat m'n verblijf in de premium lounge wat goeds gaat doen.... :z

Heb yoghurt, broodjes en druiven gehaald en kan onbeperkt thee en koffie drinken, yay!
Ja doei.
pi_115896898
goeiemorgen, slankies. Ik heb vannacht van 2 tot 5 wakker gelegen, voel me wat geradbraakt nu. Heb om 10 uur een afspraak, denk dat ik daarna thuis verder ga werken.

Planning:

O: yoghurt met muesli
T: 2 volkorenboterhammen met ham en kaas
L: ? thuis even kijken wat er is
T: appel, rabarber
S: wellicht een rondje hardlopen, kijken hoe ik me voel.
D: fritatta met courgette en broccoli, ofzo.
pi_115896920
Voorspoedige vaart Mo!
pi_115896926
Oh, en ik snap MC ook wel. Als ik in Nederland ben heb ik nog maar weinig vrienden daar, omdat iedereen naar het buitenland verhuisd is. Waaronder yours truly. Het is lastig als die basis wegvalt...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:49:14 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115896932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:30 schreef Probability het volgende:
Ik vind dat MC het wel stom mag vinden.
Eens, vooral aangezien het niet de eerste is. En idd: hij ligt toch niet z'n polsen door te snijden? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_115896961
Morning!

Ik had zo'n honger vanmorgen! Was m'n ontbijt extra lekker :)
Mc, begrijpelijk hoor, dat het voor hem tof is wil niet zeggen dat het voor jou ook tof is. Hopelijk kan 'ie een goede keus maken!

Novem _O-

Planning:
O: geweekte havermout (45 gr) met 200 ml sojamelk en rozijntjes
T: wortel en groene paprika
L: ik denk een salade en een dubbele boterham en een beker karnemelk
T: 150 ml (vruchten)yoghurt en 2 fruit
D: ik hoop op mosselen met frietjes! Ga uit eten waarschijnlijk.
B: ongeveer uurtje fietsen
pi_115897049
Het is inderdaad gewoon stom als vrienden naar het buitenland verhuizen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:00:40 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897063
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is inderdaad gewoon stom als vrienden naar het buitenland verhuizen.
Ik moest nog aan jou denken idd.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:08:13 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897174
Haha, ik ben nu met iets bezig waarin naar het Fok! forum wordt verwezen _O- (het gaat over onderwijs en pubers).
Niet meer actief op Fok!
pi_115897262
Ik zit lekker in de ligstoel in de tuin een krantje te lezen. Kopje thee er bij. Zo even aan de studie en dan weer werken.
pi_115897556
Zo, ik zit in de lounge O+ met heerlijke koffie en een fijne stoel! :D O+
Ja doei.
pi_115897576
mogguh!

Gaat iedereen vandaag duimen dat de langstudeerdersboete niet doorgaat. Dat scheelt ons huishouden de nodige euro's :D en dan had ik wel gewoon op vakantie kunnen gaan :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115897616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh!

Gaat iedereen vandaag duimen dat de langstudeerdersboete niet doorgaat. Dat scheelt ons huishouden de nodige euro's :D en dan had ik wel gewoon op vakantie kunnen gaan :')
Ik duim mee!!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:31:31 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897631
quote:
mogguh!

Als jij dan straks voor mij gaat duimen dat de onbelaste reiskostenvergoeding blijft :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115897637
quote:
mogguh!

Ik duim ook, en als ie dan toch er moet komen dan NIET met terugwerkende kracht... :r.
pi_115897638
Ah, ik heb het verkeerd begrepen kennelijk. Het is vast de hooikoorts in combinatie met benauwdheid.
Doe wat je niet durft.
pi_115897654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik duim ook, en als ie dan toch er moet komen dan NIET met terugwerkende kracht... :r.
Dat.!
Ja doei.
pi_115897675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als jij dan straks voor mij gaat duimen dat de onbelaste reiskostenvergoeding blijft :P.
ja hoor, zo meelevend ben ik wel :Y :P
quote:

[..]

^^

Dan weet je iig waar je aan toe bent :)
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ah, ik heb het verkeerd begrepen kennelijk. Het is vast de hooikoorts in combinatie met benauwdheid.
werken je meds niet ? Want je blijft er last van hebben :X
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:36:51 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897746
quote:

[..]

Wut, terugwerkende kracht? :{. Tot hoever terug dan? :{
Niet meer actief op Fok!
pi_115897774
Die langstudeerdersboete vind ik zoiets debiels. Je betaalt toch al collegegeld voor de extra tijd? Je studeert toch al later af? Het vergroot ook nog eens het verschil tussen rijke en arme studenten, doordat de laatste groep toch al meer ernaast moet werken, en dus eerder in tijdnood gaat komen dan de studenten waarbij de ouders alles betalen.
Schaf dan desnoods de hele studiefinanciering af (van dat bedrag kan je toch allang geen kamer meer huren?), maar geef mensen wel de tijd zolang over hun studie te doen als ze willen, zonder boetes.

Daarbij vraag ik me af hoe lang iedereen in het kabinet over zijn studie heeft gedaan, ik kan me niet voorstellen dat figuren als Rutte en Halbe Zijlstra het in 4 jaar hebben gehaald :+ .
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:38:53 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115897780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat.!
In ieder geval dat laatste. Ik heb op zich geen problemen met de langstudeerders"boete" (stom woord trouwens, maar goed), maar zeker niet met terugwerkende kracht. Dat is onredelijk.

Verhoging van het het collegeld zou ik overigens redelijker vinden. De vergoedingen die de onderwijsinstellingen krijgen zijn toch gebaseerd op de normale studieduur? Als je langer blijft hangen en dus langer gebruik maakt van de voorzieningen mag daar best wat extra vergoeding tegenover staan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:40:32 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897813
Ik heb er wel een probleem mee, want op deze manier kunnen studenten amper ernaast werken of bestuurservaring opdoen.
Met terugwerkende kracht is helemaal idioot natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:41:03 #70
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115897822
Ik heb een collega, en hij smakt. En nu eet hij een banaan :r Echt, de goorheid.
pi_115897834
quote:
13s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:38 schreef Laureline het volgende:
Die langstudeerdersboete vind ik zoiets debiels. Je betaalt toch al collegegeld voor de extra tijd? Je studeert toch al later af? Het vergroot ook nog eens het verschil tussen rijke en arme studenten, doordat de laatste groep toch al meer ernaast moet werken, en dus eerder in tijdnood gaat komen dan de studenten waarbij de ouders alles betalen.
Schaf dan desnoods de hele studiefinanciering af (van dat bedrag kan je toch allang geen kamer meer huren?), maar geef mensen wel de tijd zolang over hun studie te doen als ze willen, zonder boetes.

Daarbij vraag ik me af hoe lang iedereen in het kabinet over zijn studie heeft gedaan, ik kan me niet voorstellen dat figuren als Rutte en Halbe Zijlstra het in 4 jaar hebben gehaald :+ .
Wat is er mis met studeren, werken en alsnog in vier jaar je diploma halen?
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 09:43:01 #72
70532 loveli
N
pi_115897867
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:41 schreef An24 het volgende:

[..]

Da's knap lastig bij een vijfjarige opleiding.
crap in = crap out
pi_115897872
quote:

[..]

Niets, maar met studeren, werken en in vijf jaar je diploma halen vind ik evenmin iets mis.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:43:41 #74
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115897880
quote:

[..]

Nouja, een jaartje uitloop heb je al snel. Maar die ¤ 3000 extra zijn m.i. niet onoverkomelijk, mits je ze bij je studielening op mag tellen. Een student die tijdens de studie op laten hoesten is natuurlijk onzin. Waar moet je het geld vandaan halen als je al je tijd kwijt bent met studeren en werken om in je onderhoud te voorzien?
pi_115897882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Da's knap lastig bij een vijfjarige opleiding.
Pfff, je snapt me wel, afstuderen binnen de periode die er voor staat.
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 09:47:55 #76
70532 loveli
N
pi_115897950
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Pfff, je snapt me wel, afstuderen binnen de periode die er voor staat.
Dat bedoel ik ook, de ene studie is de andere niet. Ik ken maar weinig mensen die nominaal hebben gestudeerd. Ok, ken er ook eentje die het 5-jarige programma in 4 jaar deed, maar die is nogal bovengemiddeld intelligent.
crap in = crap out
pi_115897952
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dat! :P
pi_115897960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In ieder geval dat laatste. Ik heb op zich geen problemen met de langstudeerders"boete" (stom woord trouwens, maar goed), maar zeker niet met terugwerkende kracht. Dat is onredelijk.

Verhoging van het het collegeld zou ik overigens redelijker vinden. De vergoedingen die de onderwijsinstellingen krijgen zijn toch gebaseerd op de normale studieduur? Als je langer blijft hangen en dus langer gebruik maakt van de voorzieningen mag daar best wat extra vergoeding tegenover staan.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik ben ook niet falicant tegen de hele boete. Ik heb er dan wel niets meer mee te maken, maar toen we vorige keer moesten stemmen heb ik 'gewoon' nog vvd gestemd, ook met het risico dat ik 'm zelf moest gaan ophoesten als ik 't niet zou halen dit collegejaar. Maargoed.

Lijstjes!

O: Griekse yoghurt met banaan (250 gram yoghurt)
T: druifjes
L: 2 harde broodjes (multigraan volkoren ofzo) 1 met hummus, 1 met light roomkaasspullie met sweet chilli smaak
T: hard broodje (olijf) half met hummus, half met roomkaasspullie
T: cherrytomaatjes
D: ?? Eet bij m'n schoonouders, heb nog niet echt een idee wat daar gegeten wordt. Hollandse pot wrsch! :P
T: Belgisch biertje drinken met schoonpa en Mr.Mo
Ja doei.
pi_115897963
Hoe is het nu eigenlijk? Is een gedeelte gift en een gedeelte lening? Waarom niet alles lening laten zijn en dan de eerste 4 jaar rentevrij en daarna met een marktconforme rente? Of zeg ik nu iets debiels?
pi_115897970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nouja, een jaartje uitloop heb je al snel. Maar die ¤ 3000 extra zijn m.i. niet onoverkomelijk, mits je ze bij je studielening op mag tellen. Een student die tijdens de studie op laten hoesten is natuurlijk onzin. Waar moet je het geld vandaan halen als je al je tijd kwijt bent met studeren en werken om in je onderhoud te voorzien?
Mjah, je maakt gebruik van voorzieningen (als de studielening blijft bestaan), dan vind ik het ook netjes om binnen de periode die er voor staat af te studeren. Natuurlijk is het zwaar, maar daar kies je voor. Je krijgt er ook een enorme persoonlijkheidsontwikkeling van mee.

Ik vind de plannen ook schandalig, maar er zijn ook veel mensen die misbruik maken van het huidige stelsel of zelfs fraude plegen. Dat is ook schandalig.
pi_115897991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:48 schreef conleche het volgende:
Hoe is het nu eigenlijk? Is een gedeelte gift en een gedeelte lening? Waarom niet alles lening laten zijn en dan de eerste 4 jaar rentevrij en daarna met een marktconforme rente? Of zeg ik nu iets debiels?
Je basisbeurs wordt omgezet in een gift als je binnen 10 jaar een papiertje haalt.

Aanvullende beurs (krijg je als je ouders niet genoeg verdienen..) idem.

Lening is altijd lening.

En wat jij voorstelt vind ik op zich ook een prima plan :)
Ja doei.
pi_115898034
Of met zes jaar, voor mijn part. Daarbij zijn sommige studies natuurlijk veel zwaarder, medicijnen red je denk ik niet als je 2 tot 3 dagen daarnaast ook nog geld moet verdienen.

Maar het belangrijkste is dat ik studenten dat jaartje extra gun, zonder idiote 'boetes'. Het zijn gewoon middelbareschoolkinderen, die voor het eerst op zichzelf wonen, ineens hun eigen financiën en huishouden moeten regelen, hun plek vinden in het sociale leven in een vreemde stad, dan nog eens werk zoeken voor naast de studie...niet de omstandigheden waarin de norm van binnen 4 jaar afstuderen voor iedereen gehanteerd zou moeten worden.
Daarbij is het rare, dat je wèl rustig met behoud van financiering, zonder enige boetes, 3 jaar langer over je middelbare school kan doen (tenminste, in mijn tijd was dat nog).

Nogmaals: het lijkt mij het beste het schijntje financiering voor studenten dan ook maar op te heffen, maar geen sancies aan langer studeren te verbinen, waardoor je gerust ernaast kan gaan werken.
pi_115898039
Ik hoorde laatst zoiets als in plaats van een langstudeerboete een kortstudeer toeslag. Ik krijg dit jaar ook langstudeerboete. Dat wordt dan mijn studieschuld als dat toch doorgaat, dus dan eindig ik met een studieschuld van max 3000. Dat is te overzien. Ik heb eerder altijd veel naast mijn studie gewerkt en belegd zodat ik nooit hoefde te lenen.
En ik heb het laatste jaar ervoor gekozen om veel te gaan sporten en mee te gaan doen aan het WK. Als ik dat niet had gedaan had ik misschien die boete niet gekregen, maar ja. Ik heb ook daarvan veel geleerd. Ja dat het me straks veel geld kost, dat is dan niet anders. Is wel een ervaring die mij wel 3000 euro waard was.
pi_115898043
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Mjah, je maakt gebruik van voorzieningen (als de studielening blijft bestaan), dan vind ik het ook netjes om binnen de periode die er voor staat af te studeren. Natuurlijk is het zwaar, maar daar kies je voor. Je krijgt er oik een enorme persoonlijkheidsontwikkeling van mee.

Ik vind de plannen ook schandalig, maar er zijn ook veel mensen die misbruik maken van het huidige stelsel of zelfs fraude plegen. Dat is ook schandalig.
Yup, en de regelingen rondom de aanvullende beurs mogen ook best aangescherpt worden. Ik ken wat mensen wiens ouders op papier te weinig verdienen maar alsnog álles voor de kinderen betalen waardoor die student met veel extra gift zit, terwijl anderen juist niets van hun ouders (kunnen) krijgen omdat ze op papier genoeg zouden verdienen en er méér bij moeten gaan werken of lenen om zelfstandig rond te komen.

Ach ja. Geen enkel systeem is perfect, maar ik snap niet waarom ze soms niet wat kritischer naar de dingen kijken waarvan iedereen roept dat het 'een uitzondering' is. Volgens mij zijn er best veel van bovengenoemde uitzonderingen, als ik zo even om me heen kijk.
Ja doei.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:57:53 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115898162
Hoei, ik ben in een hogere schaal geplaatst en als het goed is, zou ik nu in december bij m'n beoordelingsgesprek meer moeten groeien *O*.

Moest er wel zelf achteraan, want ze hadden me doodleuk in de aanvangsschaal laten zitten, terwijl ik na een jaar echt wel voldoende ervaring heb in deze functie :').
Niet meer actief op Fok!
pi_115898252
Ik doe mijn studie in 3.5 jaar ipv 4 en moet ook de boete betalen helaaas
pi_115898301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:02 schreef Probability het volgende:
Dat terugwerkende kracht gedeelte zuigt dan ook enorm.
Ja doei.
pi_115898309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:02 schreef Probability het volgende:
Dat komt omdat je hiervoor nog 2x aan iets bent begonnen toch?
pi_115898344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:05 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat komt omdat je hiervoor nog 2x aan iets bent begonnen toch?
Ja ik heb twee keer ondanks hard werken moeten stoppen met mijn studie.

Ben er nu eindelijk achter wat het is (medisch) dus nu weet ik hoe ik het wel goed kan doen of hoe ik iig hulp kan vragen
pi_115898359
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:49 schreef An24 het volgende:

[..]

Mjah, je maakt gebruik van voorzieningen (als de studielening blijft bestaan), dan vind ik het ook netjes om binnen de periode die er voor staat af te studeren. Natuurlijk is het zwaar, maar daar kies je voor. Je krijgt er ook een enorme persoonlijkheidsontwikkeling van mee.

er misbruik van maken of fraude plegen is ook schandalig. Toch denk ik dat je studietijd de tijd is om je te ontwikkelen, persoonlijk, sociaal en professioneel.

Ik heb een geweldige studietijd gehad. Ik heb eerst anderhalf jaar journalistiek gestudeerd, tot ik erachter kwam dat dat niet voor mij was. Daarna heb ik in 3 jaar tijd een bachelor afgerond. In die drie jaar had ik 3 bijbaantjes, en heb ik een bestuursjaar gedaan. Dat was aanpoten. Daarna heb ik 2 jaar een master gedaan.

Ik vind niet dat ik gestraft zou moeten worden omdat ik op m'n 16e niet kon beslissen wat ik wou studeren...Er moet wat mogelijkheid zijn om van mening te kunnen veranderen. En ik denk ook dat zaken als een stage ergens lopen, of een bestuursjaar doen belangrijk zijn!
pi_115898404
Die langstudeerdersboete betekent eigenlijk gewoon dat de overheid je opleiding niet meer ondersteunt. Dus normaliter zou een schooljaar 4800 euro kosten, maar de overheid betaalt 3000 euro voor je én dat stukje vervalt dan.

Er zijn imo altijd uitzonderingen op de norm, maar je zou mogen verwachten dat je een 4 jarige opleiding in 4 jaar kan doen. Naast sommige opleidingen kan je bijna geen bijbaan hebben ivm studiedruk etc, maar dat zijn de banen die als je afgestudeerd dik betalen... Dus voor wat hoort wat zou je bijna zeggen.
pi_115898425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

er misbruik van maken of fraude plegen is ook schandalig. Toch denk ik dat je studietijd de tijd is om je te ontwikkelen, persoonlijk, sociaal en professioneel.

Ik heb een geweldige studietijd gehad. Ik heb eerst anderhalf jaar journalistiek gestudeerd, tot ik erachter kwam dat dat niet voor mij was. Daarna heb ik in 3 jaar tijd een bachelor afgerond. In die drie jaar had ik 3 bijbaantjes, en heb ik een bestuursjaar gedaan. Dat was aanpoten. Daarna heb ik 2 jaar een master gedaan.

Ik vind niet dat ik gestraft zou moeten worden omdat ik op m'n 16e niet kon beslissen wat ik wou studeren...Er moet wat mogelijkheid zijn om van mening te kunnen veranderen. En ik denk ook dat zaken als een stage ergens lopen, of een bestuursjaar doen belangrijk zijn!
Precies, dit dus. Tijdens je studententijd leer je meer dan alleen wat je op de uni leert. Een thuiswonende student die verder niks buiten zijn studie heeft gedaan krijgt geen boete, terwijl een student die of een bestuursjaar heeft gedaan of veel heeft georganiseerd of een jaar topsport doet nu wel een boete riskeert. Tsja, moeten we willen dat iedereen zich alleen maar focust op studie, of zou je we ontwikkelingen ook op andere vlakken moeten stimuleren? Ik denk het laatste..
pi_115898429
Aangezien er bezuinigd moet worden vind ik de oplossing van alles een lening laten zijn niet zo gek. Je krijgt dan een rentevrije lening voor de tijd die er voor je studie staat. En als je daar niet genoeg aan hebt, of je wilt een andere studie doen, dan leen je door met rente. Tot in het oneindige als je wilt. Nou ja, dat laatste ook weer niet, want je moet natuurlijk op een gegeven moment gaan terugbetalen. :P
pi_115898431
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Zeker voor de havisten, maar ook voor de vwo'ers die ook vroeg moeten kiezen wat ze willen. Ook mag er wel bij voorlichtingsdagen wat meer worden ingegaan op 'wat kun je hier nu later mee'. Het is teveel studiegericht en minder 'toekomstgericht'. Veel mensen vinden een studie en de vakken leuk, maar als ze dan later erachter komen wat ze er 'mee kunnen' haken veel toch af, achteraf. Én ook tijdens de opleiding mag er meer gewerkt worden om studenten voor te lichten over toekomstplannen en ze aansporen om daar over na te denken: dat heb ik bij Engels echt heel erg gemist. Ik ben blij dat ik zélf heel erg op zoek ben gegaan naar wat ik 'later wil als ik groot ben', maar vooral voor de 18- en 19-jarigen die vooral leuk lekker Engels studeren zonder er verder bij na te denken wat ze willen en kunnen vind ik dat een gemiste kans, wat ook weer leidt tot mensen die na 2 of 3 jaar er een studie bij willen doen of zelfs toch nog willen switchen omdat ze zich op toekomstmogelijkheden hebben verkeken.
Ja doei.
pi_115898468
oh, ik vind trouwens ook dat lenen moeilijker moet worden. Ik zit nu met een behoorlijke studieschuld *over de 35.000 euro), gedeeltelijk doordat ik daarvan m'n 2 jaar master in Zweden betaald heb, maar gedeeltelijk ook doordat ik als 17 jarig meisje, net op kamers, het wel heel makkelijk vond om te lenen, en daar de consequenties niet echt van kon overzien. Je klikt een boxje aan, hoeveel geld je wilt en denkt heel naief "ik studeer, dus later ga ik veel geld verdienen". Niet dus.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 10:13:53 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115898507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:12 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, ik vind trouwens ook dat lenen moeilijker moet worden. Ik zit nu met een behoorlijke studieschuld *over de 35.000 euro), gedeeltelijk doordat ik daarvan m'n 2 jaar master in Zweden betaald heb, maar gedeeltelijk ook doordat ik als 17 jarig meisje, net op kamers, het wel heel makkelijk vond om te lenen, en daar de consequenties niet echt van kon overzien. Je klikt een boxje aan, hoeveel geld je wilt en denkt heel naief "ik studeer, dus later ga ik veel geld verdienen". Niet dus.
Boks :P. Echt jammer vind ik dat nu (mijn schuld is iets minder dan die van jou), maar ja. We hebben een mooie studententijd gehad, zeg ik dan maar :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115898554
quote:
Yup, hier ook. Al heb ik er niet GROF spijt van. Ik heb een supertoffe tijd (gehad) en ja, misschien soms wat te luxe geleefd, maar dat wist ik zeker later voor zou moeten betalen. Hopelijk heb ik volgende week weer werk O+ :@ Wil sowieso áls het kan vanaf dit jaar al wat gaan terugbetalen, al is het maar een béétje: alle beetjes helpen.
Ja doei.
pi_115898572
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Boks :P. Echt jammer vind ik dat nu (mijn schuld is iets minder dan die van jou), maar ja. We hebben een mooie studententijd gehad, zeg ik dan maar :P.
Oh dat heb ik echt nooit gehad. Ik bedacht me wel dat ik dat ooit moest terugbetalen en ik ben sowieso niet van geld lenen. Ik zag op een gegeven moment wel vrienden die maximaal leenden en dan een enorme flatscreen aan de muur hadden van geleend geld. Misschien ben ik dan wel een ander uiterste, maar ik zou nooit geld lenen voor gebruiksproducten..
  donderdag 23 augustus 2012 @ 10:18:24 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115898613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:16 schreef the85mc het volgende:

[..]

Oh dat heb ik echt nooit gehad. Ik bedacht me wel dat ik dat ooit moest terugbetalen en ik ben sowieso niet van geld lenen. Ik zag op een gegeven moment wel vrienden die maximaal leenden en dan een enorme flatscreen aan de muur hadden van geleend geld. Misschien ben ik dan wel een ander uiterste, maar ik zou nooit geld lenen voor gebruiksproducten..
Ik weet eigenlijk niet eens waar het geld naartoe is gegaan :@. Ik heb geen grote dingen gekocht van geleend geld, maar ik heb er verder niet echt bij stilgestaan. Kocht wel wat ik wilde hebben.

En tis ook geen probleem, ik kan het wel betalen, maar anders had ik gewoon 200 per maand extra kunnen sparen. En hier zit ik 15 jaar aan vast als ik niet extra aflos.
Niet meer actief op Fok!
pi_115898655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet eens waar het geld naartoe is gegaan :@. Ik heb geen grote dingen gekocht van geleend geld, maar ik heb er verder niet echt bij stilgestaan. Kocht wel wat ik wilde hebben.
Ik heb de twee jaar in Zweden vol geleend. Verder heb ik, behalve het eerste jaar waarin ik naief was, geleend om rond te komen. Ik moest alles zelf betalen, en de baantjes die ik had waren niet genoeg. Verder trouwens ook geleend om m'n rijbewijs te kunnen halen, anders had ik dat nu nog niet gehad...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 10:22:46 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115898732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb de twee jaar in Zweden vol geleend. Verder heb ik, behalve het eerste jaar waarin ik naief was, geleend om rond te komen. Ik moest alles zelf betalen, en de baantjes die ik had waren niet genoeg. Verder trouwens ook geleend om m'n rijbewijs te kunnen halen, anders had ik dat nu nog niet gehad...
Ik heb niet vanaf het eerste jaar geleend en ik had geen bijbaantjes (veel typische studentenbijbaantjes waren niet geschikt voor mij). Had wel iets, maar dat leverde maar 50 euro per maand op.
Niet meer actief op Fok!
pi_115898743
Als je een tijd in een het buitenland studeert dan snap ik dat wel. Je kunt daar vaak ook niet werken en je wilt ook rondreizen/kijken. Ik heb ook makkelijk praten dat ik niet geleend heb omdat ik een goed betaalde bijbaan had en tijd om daar veel te werken naast mijn studie. Dit jaar is het wat anders gegaan en heb ik veel minder kunnen werken door zeiltrainingen en die kostten ook nog eens wat geld. Dus dit jaar ging mn geld er iets te hard uit. Nu is de bodem in zicht, tijd om af te studeren dus. ;)
Dus, ik ga weer aan de slag!
pi_115898854
Vooralsnog moet ik ook gaan bijlenen door de boete, gelukkig heb ik nog wel stufi de gehele periode omdat ik dat bij mijn eerste studie niet had. Liever leen ik niets maar goed, als het moet dan moet het maar :')

O: 2x boterham met ei
T: koffie
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_115899428
quote:
Dat is zo persoonsafhankelijk. Ik deed mbo en hbo in zes jaar. Alles zelf betaald omdat mijn ouders zo gek zijn als een deur, mijn vader voldoende verdiende, maar mij niet wilde ondersteunen.

Ik woonde ook op mijn 17e op mezelf en maakte weken van 60, 70 uur incl school om rond te komen. Ik wist echt wel dat ik later de rekening moest betalen en was daarin niet naief. Voor jongeren zoals ik wordt het straks echt moeilijk als lenen moeilijker wordt.

Wie bepaalt straks dat je 'volwassen, genoeg bent voor zulke beslissingen?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 10:55:15 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115899501
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:51 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat is zo persoonsafhankelijk. Ik deed mbo en hbo in zes jaar. Alles zelf betaald omdat mijn ouders zo gek zijn als een deur, mijn vader voldoende verdiende, maar mij niet wilde ondersteunen.

Ik woonde ook op mijn 17e op mezelf en maakte weken van 60, 70 uur incl school om rond te komen. Ik wist echt wel dat ik later de rekening moest betalen en was daarin niet naief. Voor jongeren zoals ik wordt het straks echt moeilijk als lenen moeilijker wordt.

Wie bepaalt straks dat je 'volwassen, genoeg bent voor zulke beslissingen?
Een van de weinige gevallen waarin ik wordt goed is :P.

Het is idd wel erg persoonsafhankelijk ja... Goeie voorlichting dan maar?
Niet meer actief op Fok!
pi_115899505
Oh my, deze manier van reizen is echt awesome O+ Mooi uitzicht ook! Blauwe lucht, blauw-achtige zee O+
Ja doei.
pi_115899798
Gisteren:
O: gekookt eitje, 1 kaas/eiwitcracker met roomboter
L: kippenpoot, koude snijboontjes met wat mayo, zure komkommer
T: tomaten/ui salade met olijfolie en kaascrackers uit de magnetron
T: banaan
S: hardlopen (4,8 km)
T: wodka
D: karbonaadje, Chinese wokgroenten snijboontjes met mayo
T: blokje extra pure choco
T: minballetje gehakt

Vandaag:
O: gekookt eitje, stukjes koude kip
T: banaantje
S: stepshape/interval
L: gerookte makreel op komkommer
T: wodka
D: pizza met eiwit/kaasbodem. erop: tomatensaus van verse tomaten, wortel, ui, oregano, etc. ham, mozzarella, ui, champignons, en een eigeel.
pi_115899912
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:33 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

werken je meds niet ? Want je blijft er last van hebben :X
volgens mij is het een deel vermoeidheid van Lowlands en de tempratuur en verder lag ik op een vers gemaaid grasveld te bootcampen gister. Het was vrij dramatisch.
Wel weer begonnen aan mn hooikoorts pillen en extra ventolin, maar gisteravond was dat niet voldoende. Nu vooral moe en duf, dus misschien ga ik vanavond wel gewoon heel vroeg naar bed en niet sporten.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:48 schreef conleche het volgende:
Ik vind het een uitstekend idee! Welke partij moet ik stemmen voor dit plan?
Overigens is de rente die nu wordt gerekend alles behalve marktconform en staat de lening bij de IBG (of hoe ze ook heten) ook bekend als de goedkoopste lening die je ooit zult hebben.
Doe wat je niet durft.
pi_115899988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

volgens mij is het een deel vermoeidheid van Lowlands en de tempratuur en verder lag ik op een vers gemaaid grasveld te bootcampen gister. Het was vrij dramatisch.
Wel weer begonnen aan mn hooikoorts pillen en extra ventolin, maar gisteravond was dat niet voldoende. Nu vooral moe en duf, dus misschien ga ik vanavond wel gewoon heel vroeg naar bed en niet sporten.

[..]

Ik vind het een uitstekend idee! Welke partij moet ik stemmen voor dit plan?
Overigens is de rente die nu wordt gerekend alles behalve marktconform en staat de lening bij de IBG (of hoe ze ook heten) ook bekend als de goedkoopste lening die je ooit zult hebben.
Dat kan nog leuk worden zaterdag... vervelend hoor!

Overigens vind ik alles een lening helemaal geen goed idee. En het is nu DUO :P
pi_115900100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:12 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat kan nog leuk worden zaterdag... vervelend hoor!

Overigens vind ik alles een lening helemaal geen goed idee. En het is nu DUO :P
Waarom vind je dat? Het is niet alsof ik het heel doordacht heb of iets, maar zo op het eerste gezicht lijkt het me wel het meest eerlijk? Want je wordt wel gestimuleerd om zo goed mogelijk te studeren en zo weinig mogelijk tijd te verdoen, maar je hebt wel de mogelijkheid om er langer over te doen, of van studie te verwisselen als je zou willen.
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 11:30:39 #111
70532 loveli
N
pi_115900481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:16 schreef conleche het volgende:
Waarom vind je dat? Het is niet alsof ik het heel doordacht heb of iets, maar zo op het eerste gezicht lijkt het me wel het meest eerlijk? Want je wordt wel gestimuleerd om zo goed mogelijk te studeren en zo weinig mogelijk tijd te verdoen, maar je hebt wel de mogelijkheid om er langer over te doen, of van studie te verwisselen als je zou willen.
Ik ken mensen met een studieschuld van 80k. Niet echt een fijne start als je net afgestudeerd bent. Of erger, als je je studie niet hebt afgemaakt.
crap in = crap out
pi_115900575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Kweenie, gevoelsmatig :P Ik vind lenen nou niet echt iets positiefs en vond juist de stimulans van een studiebeurs heel fijn.
pi_115900620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ken mensen met een studieschuld van 80k. Niet echt een fijne start als je net afgestudeerd bent. Of erger, als je je studie niet hebt afgemaakt.
Nee, dat is niet fijn. Maar als je je studie niet afmaakt.........moeten wij daarvoor opdraaien? En het is misschien niet nodig om 80k te lenen?
pi_115900724
En als je dan afgestudeerd bent verdien je misschien wel genoeg om je studieschuld af te betalen, maar dan zijn er ook weer heel veel andere dingen die geld kosten. Als ik naar onze situatie kijk: we moeten allebei vanaf januari beginnen met het afbetalen van onze studieschuld (de mijne is best hoog: 7 jaar gestudeerd, altijd alles zelf moeten betalen, geleend om rond van te komen naast mijn bijbaantje). Maar we willen binnen nu en een paar jaar ook een andere auto kopen, verhuizen naar een groter huis, trouwen, een kindje krijgen, reizen, dat soort dingen. Wij hebben het echt niet slecht hoor, met allebei een goede baan, maar ik weet niet waar we dat allemaal van moeten doen. Misschien dat dit minder een probleem is als je eierstokken niet op het punt van exploderen staan. :+.
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 11:37:20 #115
70532 loveli
N
pi_115900732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:34 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, dat is niet fijn. Maar als je je studie niet afmaakt.........moeten wij daarvoor opdraaien? En het is misschien niet nodig om 80k te lenen?
Klopt en klopt. Zoals het nu wordt voorgespiegeld "als je bent afgestudeerd verdien je bakken met geld en kun je alles zo terugbetalen". Veel afstudeerders zijn lelijk teleurgesteld als ze hun startsalaris zien. En als ze erachter komen dat ze maximaal een Kia Picanto als leasebak krijgen.
crap in = crap out
pi_115900734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:33 schreef Perruche het volgende:

[..]

Kweenie, gevoelsmatig :P Ik vind lenen nou niet echt iets positiefs en vond juist de stimulans van een studiebeurs heel fijn.
Dat is geen stimulans, toch? Het zit volgens mij in de menselijke natuur om zo'n beurs als cadeautje te zien.

Terwijl als je leent en weet dat als je maar wat aanmoddert, je meer moet gaan terugbetalen, dat is stimulans om je meer met je studie bezig te houden. En als je dat niet doet, zit je er zelf mee en niet de samenleving.
pi_115900757
Hoe kom je aan een studie schuld van 80k ?! :o :@ :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 11:38:19 #118
70532 loveli
N
pi_115900770
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:38 schreef V1z0R het volgende:
Hoe kom je aan een studie schuld van 80k ?! :o :@ :?
Maximaal uitwonend lenen?
crap in = crap out
pi_115900787
Hoe formulier ik 'activatie' in deze zin meer normaal Nederlands

"Ik ga zorgen voor activatie rond de maand van ......."

Dus dat het minder klinkt als een bedrijfsterm en meer als een Nederlandse zin
pi_115900797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Klopt en klopt. Zoals het nu wordt voorgespiegeld "als je bent afgestudeerd verdien je bakken met geld en kun je alles zo terugbetalen". Veel afstudeerders zijn lelijk teleurgesteld als ze hun startsalaris zien. En als ze erachter komen dat ze maximaal een Kia Picanto als leasebak krijgen.
Dat lenen zou misschien wel met meer voorlichting gepaard moeten gaan inderdaad. Zodat mensen meer beseffen wat ze doen, als ze zomaar een boxje aankruisen.
pi_115900840
Mootje ben je nou alleen op reis?
pi_115900889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:40 schreef Probability het volgende:
Mootje ben je nou alleen op reis?
Yup! :)
Ja doei.
pi_115900947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup! :)
Leuk! Aanleiding heb ik gemist? :)
pi_115900949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
En als je dan afgestudeerd bent verdien je misschien wel genoeg om je studieschuld af te betalen, maar dan zijn er ook weer heel veel andere dingen die geld kosten. Als ik naar onze situatie kijk: we moeten allebei vanaf januari beginnen met het afbetalen van onze studieschuld (de mijne is best hoog: 7 jaar gestudeerd, altijd alles zelf moeten betalen, geleend om rond van te komen naast mijn bijbaantje). Maar we willen binnen nu en een paar jaar ook een andere auto kopen, verhuizen naar een groter huis, trouwen, een kindje krijgen, reizen, dat soort dingen. Wij hebben het echt niet slecht hoor, met allebei een goede baan, maar ik weet niet waar we dat allemaal van moeten doen. Misschien dat dit minder een probleem is als je eierstokken niet op het punt van exploderen staan. :+.
Ik vraag me af wat je hier mee wil zeggen...?
pi_115901049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:42 schreef Probability het volgende:

[..]

Leuk! Aanleiding heb ik gemist? :)
Nou, Mr.Mo werkt tegenwoordig 4 dagen in de week in NL en zijn moeder is jarig morgen. Dus ik wilde ook wel naar NL. Hij blijft daar 2 weken en ik kom alleen tot aan dinsdag ook nog even over :) dus hij is pas volgende week vrijdag weer in Hull.

En de boot die vanaf Hull gaat was zó verschrikkelijk duur, dat ik via Harwich inclusief 200 mijl rijden enkele reis en hotelovernachtig nog goedkoper uit zou zijn, dus heb ik er maar een reisje van gemaakt! :D
Ja doei.
pi_115901095
:D tof Mo!
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Maximaal uitwonend lenen?
Dan wat Co zegt, is dat niet wat veel? Ligt er ook aan over hoeveel jaar je het dan hebt, maar toch, bijna(zo goed als eigenlijk) een hypotheekbedrag...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:46:35 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115901102
quote:
Ik zie heel veel keuzes, dus dan 'moet' er niets :P. Ik ben wat meer huur kwijt, maar verder ben ik niet gek veel meer kwijt dan ik studeerde, hoor, en toch moet ik volgend jaar gaan opletten als ik moet beginnen met afbetalen.

Nu is jouw situatie wel totaal anders, maar er zijn veel mensen die het een stuk slechter hebben :) (en ook mensen die het een stuk slechter hebben dan ik, dat weet ik ook wel :+).
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 11:51:29 #128
70532 loveli
N
pi_115901306
Mijn opvoeding was "niet lenen van, niet lenen aan". In de jaren '70 is het grote lenen begonnen met als kers op de taart (fictieve) overwaarde cashen voor tripjes en badkamers. Vroeger spaarde je ergens voor, nu leen je ervoor.

Wat mij betreft is het weer tijd voor gezond verstand en wat meer soberheid.

Op gebied van studie: lenen moet verantwoord zijn, hoog opleidingsniveau is goed voor het land, dus studeren betaalbaar houden.
crap in = crap out
pi_115901350
quote:
7s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:42 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je hier mee wil zeggen...?
Dat je je leven ná de studie direct met een achterstand begint als je een flinke schuld hebt. Eentje die dus hoger wordt als de stufi volledig een lening wordt. Met een normaal startsalaris werk je die niet meer zo maar even weg.
pi_115901385
Vooral veel luxeproblemen, problemen die je moet koesteren omdat wij over onze basis behoeften over het algemeen geen zorgen hoeven te maken.

Ik vind de Langstudeerboete prima maar had graag geweten bij aanvang van mijn leven als student dat er consequenties waren aan het stoppen.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_115901388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, Mr.Mo werkt tegenwoordig 4 dagen in de week in NL en zijn moeder is jarig morgen. Dus ik wilde ook wel naar NL. Hij blijft daar 2 weken en ik kom alleen tot aan dinsdag ook nog even over :) dus hij is pas volgende week vrijdag weer in Hull.

En de boot die vanaf Hull gaat was zó verschrikkelijk duur, dat ik via Harwich inclusief 200 mijl rijden enkele reis en hotelovernachtig nog goedkoper uit zou zijn, dus heb ik er maar een reisje van gemaakt! :D
Hoe laat komt je boot aan in HvH? :D
Kunnen we minimeeten. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_115901428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat je je leven ná de studie direct met een achterstand begint als je een flinke schuld hebt. Eentje die dus hoger wordt als de stufi volledig een lening wordt. Met een normaal startsalaris werk je die niet meer zo maar even weg.
Ach, ik denk dat dat best relatief is. Ik bedoel, ik klaag wel, maar koop wel kleding maar makkelijk 150 euro per maand, boodschappen voor 70 euro, vakanties van >1000 euro per stuk. En dan kan ik ook nog sparen. Als je je prioriteiten verschuift kan dat makkelijk hoor.

Disclaimer: ik weet wel dat starters het nu helemaal niet zo makkelijk hebben met een baan te vinden, dus dan gaat bovenstaande natuurlijk niet op.
pi_115901446
Ik ben weer terug van vakantie en ik ben bijna een kilo aangekomen. Beetje jammer, maar niet echt verrassend. Heb gezeild in Griekenland en was vaak afhankelijk van anderen wat we aten. En de oreo's, chips, ankerbiertjes, wijntjes, en cocktails zullen ook niet geholpen hebben. Maar het was wel fantastisch :+ .

Vanaf deze week eet ik weer normaal en drink ik door de week weinig alcohol.
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 11:55:41 #134
70532 loveli
N
pi_115901467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:54 schreef Perruche het volgende:
Als je je prioriteiten verschuift kan dat makkelijk hoor.
^^
crap in = crap out
pi_115901501
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:53 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Vooral veel luxeproblemen, problemen die je moet koesteren omdat wij over onze basis behoeften over het algemeen geen zorgen hoeven te maken.

Ik vind de Langstudeerboete prima maar had graag geweten bij aanvang van mijn leven als student dat er consequenties waren aan het stoppen.
Dat sowieso ja. :Y Iets met terugwerkende kracht uitvoeren is gewoon te idioot voor woorden. Je neemt een beslissing om dingen te doen of laten naar aanleiding van de dan geldende regels.
pi_115901578
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nou, achterstand, achterstand....in jouw geval hebben jullie toch een woning, auto en gaan op mooie reizen?

Dat je dan wat langer in een oude wagen moet rijden, of eens een jaar of 3 moet sparen voor een vette reis, of de baby een jaar in de wieg in de slaapkamer moet laten slapen tot je een groter huis hebt gevonden vind ik nou niet echt een achterstand.
pi_115901649
Ach ja, natuurlijk zijn het luxeproblemen, dat weet ik ook wel. Ik heb alleen altijd zo het idee gehad dat al die dingen wel zouden komen als ik eindelijk maar eens klaar zou zijn met studeren. Nu kom ik erachter dat er weer andere dingen zijn die in de weg staan. Maar dit is een persoonlijke frustratie en heeft niets met de eigenlijke discussie te maken. Never mind, dus.

Carry on. :+.
pi_115901688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:51 schreef loveli het volgende:
Mijn opvoeding was "niet lenen van, niet lenen aan". In de jaren '70 is het grote lenen begonnen met als kers op de taart (fictieve) overwaarde cashen voor tripjes en badkamers. Vroeger spaarde je ergens voor, nu leen je ervoor.

Wat mij betreft is het weer tijd voor gezond verstand en wat meer soberheid.

Op gebied van studie: lenen moet verantwoord zijn, hoog opleidingsniveau is goed voor het land, dus studeren betaalbaar houden.
Heel erg mee eens.
Ik heb 2 keer geleend in mijn leven: 1 keer om mijn auto te kunnen kopen (en binnen een jaar afbetaald) en mijn hypotheek. En die wil ik zo snel mogelijk aflossen.

80.000 euro lenen en niets afmaken is natuurlijk van de zotte.
Doe wat je niet durft.
pi_115901809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ach ja, natuurlijk zijn het luxeproblemen, dat weet ik ook wel. Ik heb alleen altijd zo het idee gehad dat al die dingen wel zouden komen als ik eindelijk maar eens klaar zou zijn met studeren. Nu kom ik erachter dat er weer andere dingen zijn die in de weg staan. Maar dit is een persoonlijke frustratie en heeft niets met de eigenlijke discussie te maken. Never mind, dus.

Carry on. :+.
MY WAYWARD SOOOOON!

There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more!

oO<
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115902055
Ik vind de langstudeerboete trouwens niet zo erg. Je krijgt sowieso al een jaar uitloop kado. Mocht je jezelf willen ontplooien door in het buitenland te studeren, of bestuurswerk te doen ofzo, vind ik dat fantastisch. Alleen vind ik ook dat dit niet van belastinggeld zou moeten worden betaald. Lijkt me wat oneerlijk tegenover de loodgieters en verpleegsters die ook belasting betalen en vanaf hun twintigste al werken.

Ik werk bij een universiteit en zie ook de voordelen van die boete: een heel zooitje studenten werkt keihard om voor 1 september afgestudeerd te zijn zodat ze die boete niet krijgen. En dat lukt in de meeste gevallen ook nog (sommige net niet, maar als je maar 1 maand uitloopt betaal je ook maar 1/12 van 3000). Betekent dat ze vanaf september/oktober gaan werken, dus niets meer lenen, en dus dat hun studieschuld waarschijnlijk kleiner is dan in het geval dat die hele boete er niet zou zijn. Win-win ;).

Voor studies als geneeskunde, lucht- en ruimtevaarttechniek etc. is het lastig, want daar kun je gewoon niet naast werken. Maar... dat zijn wel de studies waar je baangarantie hebt en waar je later genoeg gaat verdienen om het met gemak terug te betalen. Biologie lijkt me dan wel weer lastiger. Maak je ook lange dagen, maar echt rijk ga je er niet van worden.

Verder wel mee eens dat het wat oneerlijk is om het met terugwerkende kracht in te voeren.
pi_115902230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

MY WAYWARD SOOOOON!

Don't you cry no more!

oO<
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
da's vaak de intro voor O+ Supernatural O+
pi_115902302
Hou er rekening mee dat je als je het gezamenlijk betaalt, dus als ze beide inkomens bij elkaar mogen tellen het bedrag wat openstaat na 15 jaar vervalt.

Oh en ik win met studieschuldenshizzle :') Mijn lief heeft er 1 van rond de 50k, maar we moeten nog zien wat er vervalt als hij afgestudeerd is. Hij had een zware studie waar hij niet naast kon werken, maar hij heeft 'm ook niet afgemaakt.

Denk dat als ze onze salarissen bij elkaar optellen dat ze wel verwachten dat we 'm met 2 jaar aflossen ofzo :X :+

Maar, zorgen zijn voor morgen :P :D
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:19:46 #143
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115902304
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

MY WAYWARD SOOOOON!

Don't you cry no more!

oO<
SPOILER
:D bazennummer, met die zingende furby :7
pi_115902415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:19 schreef _aurum_ het volgende:
Hou er rekening mee dat je als je het gezamenlijk betaalt, dus als ze beide inkomens bij elkaar mogen tellen het bedrag wat openstaat na 15 jaar vervalt.

Oh en ik win met studieschuldenshizzle :') Mijn lief heeft er 1 van rond de 50k, maar we moeten nog zien wat er vervalt als hij afgestudeerd is. Hij had een zware studie waar hij niet naast kon werken, maar hij heeft 'm ook niet afgemaakt.

Denk dat als ze onze salarissen bij elkaar optellen dat ze wel verwachten dat we 'm met 2 jaar aflossen ofzo :X :+

Maar, zorgen zijn voor morgen :P :D
Ja, weet jij precies hoe dat werkt als je het inkomen van je partner mee laat tellen? Want wat je daar nu zegt is nieuw voor me! Wat voor invloed heeft het op het bedrag dat je betaalt?
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 12:23:06 #145
70532 loveli
N
pi_115902433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:19 schreef _aurum_ het volgende:
No worries, ze smeren uit over 15 jaar.
crap in = crap out
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:25:33 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115902503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:22 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, weet jij precies hoe dat werkt als je het inkomen van je partner mee laat tellen? Want wat je daar nu zegt is nieuw voor me! Wat voor invloed heeft het op het bedrag dat je betaalt?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar :'). Hoop niet dat ze M. en mij als partners zien, want dat doet de bijstand wel :X.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:28:55 #147
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115902614
Langstudeerboetes:

SPOILER
pi_115902633
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:22 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

ze pakken dan jullie beide inkoms - vaste lasten etc. Dan hou je een bedrag over wat je kan aflossen, voor zijn schuld en de jouwe...volgens mij.

En anders ff neuzen op de DUO website :)
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:23 schreef loveli het volgende:

[..]

No worries, ze smeren uit over 15 jaar.
nou, dat weet ik zo net nog niet. Het inkomen van lief is ons vrij besteedbaar inkomen he. Ik kwam erop uit via zo'n bereking op de DUO website dat we per maand 800 euro terug kunnen betalen. Daar heb ik niet zo'n zin in O-)

edit: je hebt gelijk Li -> http://duo.nl/particulieren/studieschuld/hoeveel_terugbetalen.asp
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 12:29:23 #149
70532 loveli
N
pi_115902634
Volgens mij: studieschuld + rente uitgesmeerd over 15 jaar => maandbedrag. Kun je dat niet betalen => draagkrachtmeting. maandbedrag later. Blijkt dat je na 15 jaar nie in staat bent iets te betalen => kwijtschelding. Lijkt het erop dat jij of je partner wel ooit iets kunt terugbetalen => ze halen het alsnog bij je.
crap in = crap out
  donderdag 23 augustus 2012 @ 12:30:33 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115902678
Hier een pdf'je van DUO over partners en terugbetalen: http://duo.nl/Images/8418_tcm7-29118.pdf
Telt alleen mee als je draagkrachtmeting aanvraagt, voor zover ik kan zien.
Niet meer actief op Fok!
pi_115902980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 12:19 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

:D bazennummer, met die zingende furby :7
Zingende furby? :@

:') heb heel vaak dat ik bij zulke zinnetjes dan in m'n hoofd een bijbehorend nummer ga zingen en dan zo'n domme glimlach op m'n bek krijg :D
pi_115903151
Ik heb hier een foldertje liggen, bedenk ik me net!

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door DevilsAndDust op 23-08-2012 12:55:30 ]
pi_115903903
lijstjes update:
O: havermout met sojamelk en rozijntjes
T: cappuccino en een banaan
L: italiaanse bol hummes & gegrilde groenten, 250 gr salade (coleslaw, sla, feta, komkommer)
T: 150 gr yoghurt en 1 perzik
D: ik wil mosselen!!!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:23:16 #154
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115904444
quote:
Dat kan ook allemaal best als je wel kinderen hebt. [ervaring] DAn maar wat minder reizen en wat zuiniger leven.
Edit: ik val dus onder het oude regime, maar heb nooit draagkrachtmeting aangevraagd en betaal dus de volle mep. En heb/had dus een hele hoge studieschuld.

Wat ik dus wil zeggen: het komt allemaal wel goed DaD.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tinkepink op 23-08-2012 13:37:16 ]
pi_115904877
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:06 schreef Perruche het volgende:
lijstjes update:
O: havermout met sojamelk en rozijntjes
T: cappuccino en een banaan
L: italiaanse bol hummes & gegrilde groenten, 250 gr salade (coleslaw, sla, feta, komkommer)
T: 150 gr yoghurt en 1 perzik
D: ik wil mosselen!!!
Goed idee!

Heb nog een kortingsbon liggen van nieuw tentje in de straat en die hebben mosselen! :9
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:55:46 #156
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115910794
Wat zijn jullie saai :O . Ik ga wel even in andere subfora kijken dan :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115911267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:55 schreef Viking84 het volgende:
Wat zijn jullie saai :O . Ik ga wel even in andere subfora kijken dan :P.
:D.

Per, ik heb de AH Biologische vanille yoghurt gekocht. Vanavond ga ik hem proberen. Ik ben enorm kieskeurig wat betreft toetjes ( :') ), dus ik ben benieuwd oO<.
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 16:06:44 #158
70532 loveli
N
pi_115911312
Doei :W
crap in = crap out
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:08:28 #159
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115911390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:05 schreef Vlierbloesem het volgende:

[..]

:D.

Per, ik heb de AH Biologische vanille yoghurt gekocht. Vanavond ga ik hem proberen. Ik ben enorm kieskeurig wat betreft toetjes ( :') ), dus ik ben benieuwd oO<.
Oh die vind ik ook wel lekker idd! :Y Vanillerig :+

Art of Brave boekje is binnen, hoe tof O+

Vanavond speltpasta proberen!
pi_115911584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:08 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Laat maar weten wat je van de speltpasta vindt! Ik verwacht een uitgebreide review :Y :+.
pi_115911637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:08 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Is lekker, heb het ook al twee keer gegeten :Y
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:20:56 #162
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115911980
Zo, dat was makkelijk bijlezen.. :D
Studies en boetes.. heb meer ervaring met boetes zullen we maar zeggen :P

Speltpasta, ben ook erg benieuwd!

Lijst:
O: kwark/vla/blauwe bessen
T's: 2 appels, 250 gr wortelen, cup a soup kerrie, halve komkommer
L: 2 boterhammen met 1 tartaar en gebakken ui/currysaus/mosterd, boterham kaas, beker melk, bruine bonensoep met spek
T's: half bakje cherrytomaten, 2 nectarines, blokje choco, paar dropjes
D: sperziebonen, bloemkool, gebakken aardappelen, koolvispakketjes
T" -
pi_115912100
mijn lijstje is niet al te denderend. Voel me ook niet al te denderend op de een of andere manier. Wellicht straks nog een stukje hardlopen, om het gevoel te krijgen vandaag in ieder geval iets nuttigs gedaan te hebben.

Lijstje:

O: yoghurt met muesli
T: 2 volkorenboterhammen met ham en komkommer, koekje, druiven.
L: 2 volkorenboterhammen met komkommer, sla, rosbief en wat parmezaanse kaas
T: 2 koekjes
S: wellicht een klein rondje hardlopen
D: ik denk een frittata met courgette en sperziebonen, en versgebakken brood
T: rabarber en yoghurt?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:29:23 #164
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115912299

donderdag 23 augustus 2012 @ 16:32:08 #165
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115912393
Speltbier *O*

Jeager, hopelijk voel je snel weer wat vrolijker :)
pi_115912590
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Speltbier *O*

Jeager, hopelijk voel je snel weer wat vrolijker :)
k ben vooral moe vandaag, uniekje. Vannacht van 2 tot half zes wakker gelegen... -O-
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:45:43 #167
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115912971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

k ben vooral moe vandaag, uniekje. Vannacht van 2 tot half zes wakker gelegen... -O-
Dat is klote ja.
Slaap met mijn eerste vroege dienst maar 1 of 2 uurtjes maar dan ben ik de hele dag op mijn scherpst en vrolijkst :')
* uniekhoorn is voor de rest ook niet normaal :P
pi_115913070
O, ik wil mijn studieschuld zo snel mogelijk af betalen, dan hou ik in het begin maar niks over. Ik heb er een hekel aan om ergens schulden te hebben.. maar ik heb dan ook weinig schulden gemaakt gelukkig.
pi_115913383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:47 schreef the85mc het volgende:
O, ik wil mijn studieschuld zo snel mogelijk af betalen, dan hou ik in het begin maar niks over. Ik heb er een hekel aan om ergens schulden te hebben.. maar ik heb dan ook weinig schulden gemaakt gelukkig.
Ha, dat is ook het eerste wat ik deed idd. Hekel aan schulden.
pi_115913613
Buh nog 2.5 uur, ik wil NU avond eten!
pi_115914597
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:47 schreef the85mc het volgende:
Jouw studieschuld is toch 3k? Dan valt het met dat niets over houden ook wel mee.
pi_115914766
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:10 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Jouw studieschuld is toch 3k? Dan valt het met dat niets over houden ook wel mee.
Nu nog niet eens, maar ook dat wil ik gewoon zo snel mogelijk af betalen. Voelt voor mijn gevoel raar om dan geld uit geven, terwijl ik nog schulden heb. dat is natuurlijk een ander verhaal als je in de tientallen duizenden zit.. Ik heb wat dat betreft echt geluk gehad dat mijn ouders mijn kamerhuur hebben betaald en dat ik met mijn bijbaan op een gemiddelde dag redelijk wat kon verdienen.
pi_115915088
Ein-de-lijk weekend...pfff....slaap al ruim en week heel slecht, heb zelfs donkere kringen onder m'n ogen :o Ik ga vet lekker uitslapen morgen :9
pi_115915091
quote:
Volgens mij hebben jullie het erg goed dus wees daar blij mee :)
Wij hebben geen studieschuld maar kiezen er ook voor om het eerste jaar na de studie niet op vakantie te gaan (dus al helemaal niet een grote reis te maken) zodat we wat kunnen sparen.
pi_115915553
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:20 schreef Novem het volgende:
Ein-de-lijk weekend...pfff....slaap al ruim en week heel slecht, heb zelfs donkere kringen onder m'n ogen :o Ik ga vet lekker uitslapen morgen :9
Komt dat door het weer Novem, of is er iets anders? Wel lekker, morgen uitslapen.

Hier nog een dagje bikkelen morgen. Ik heb gisteren wel een enorm project afgehandeld, waar ik ook wat vrije tijd in stak, dus ik ga ook extra van het weekend genieten :+
pi_115915880
Geen studieschuld hier, hoera! O+ Wel een inkomen zo laag dat je bijna beter uitkering kan gaan trekken :') , maar om opslag vragen in tijden van reorganisatie durf ik niet. :@
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_115916036
An, nee, denk het niet. Lig heel lang wakker en slaap heel licht, wakker worden tussendoor enzo, vreemd...maar het gaat vast wel weer over :)
pi_115916182
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:42 schreef Novem het volgende:
An, nee, denk het niet. Lig heel lang wakker en slaap heel licht, wakker worden tussendoor enzo, vreemd...maar het gaat vast wel weer over :)
ik heb het ook....Sinds ik weer aan het werk ben sinds de vakantie. T gaat vast weer over, maar is wel irritant!

Zo, en nu een rondje hardlopen...
pi_115916263
Bij mij helpt het altijd om even lekker te lezen in bed voor het slapen gaan. O+
pi_115916689
Om 3 uur afgelopen nacht kwam al mijn eten er opeens uit, bah :r
En verder ben ikniet zo goed bezig vandaag :@

O: niks
L: een halve pizza omdat er geen brood was en we te lam waren om naar de winkel te gaan
T: McKroket
D: kip met thaise kokossaus http://chickslovefood.com/?p=3751
T: Ik heb sesamkoekjes en pindakoekjes (niet koeken maar die repen) gehaald.

Wel een hardloopbroek gehaald van nike, hij zit erg lekker. Hopelijk kan ik zaterdag gaan lopen.
pi_115916984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:42 schreef Novem het volgende:
toch vervelend :(
pi_115917436
Weekend *O*
pi_115917590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:48 schreef Goodbye het volgende:
Bij mij helpt het altijd om even lekker te lezen in bed voor het slapen gaan. O+
dat doe ik altijd! Ik kan niet slapen zonder te lezen...
pi_115918690
Ik ben me weer eens aan het verdiepen in telefoonabonnementen, want ik kan over een maand of twee/drie verlengen. Maar wat een drama is dat toch elke keer :|W
De een heeft zoveel mb bij zoveel minuten, de ander weer iets anders. De een heeft gratis sms, bij de ander heb je een maximum. Kpn en Hi hebben verplicht toestellease, anderen niet.
pi_115919035
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:53 schreef LieLie het volgende:
Ik ben me weer eens aan het verdiepen in telefoonabonnementen, want ik kan over een maand of twee/drie verlengen. Maar wat een drama is dat toch elke keer :|W
De een heeft zoveel mb bij zoveel minuten, de ander weer iets anders. De een heeft gratis sms, bij de ander heb je een maximum. Kpn en Hi hebben verplicht toestellease, anderen niet.
Herkenbaar! Ik heb laatst een nieuwe telefoon gekocht met nieuw abonnement. Wat zijn de abonnementen duur geworden! Voorheen was het heel voordelig als je een sim only abonnement nam, maar dat is tegenwoordig niet meer zo helaas (als je internet op je telefoon wilt ten minste).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlierbloesem op 23-08-2012 19:10:51 ]
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:17:41 #186
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115919506
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:12 schreef Vlierbloesem het volgende:

[..]

Laat maar weten wat je van de speltpasta vindt! Ik verwacht een uitgebreide review :Y :+.
U vraagt, wij draaien!

Verpakking: krakerig, gelieve niet open te maken naast slapende personen. Niet makkelijk te hersluiten.

Kleur: aanvankelijk donkerbruin, na het koken lichter. Doet vermoeden dat de intrinsieke pastaheid vervliegt tijdens het koken..?

Smaak: weinig anders dan 'standaard' pasta, vooral met een berg groenten-gehakt-saus erover. Prima dus :+
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:18:38 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115919557
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien!

Verpakking: krakerig, gelieve niet open te maken naast slapende personen. Niet makkelijk te hersluiten.

Kleur: aanvankelijk donkerbruin, na het koken lichter. Doet vermoeden dat de intrinsieke pastaheid vervliegt tijdens het koken..?

Smaak: weinig anders dan 'standaard' pasta, vooral met een berg groenten-gehakt-saus erover. Prima dus :+
:')
Niet meer actief op Fok!
pi_115919582
quote:
3s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien!

:D O+.

Het proberen waard dus!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:24:28 #189
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115919745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:19 schreef Vlierbloesem het volgende:

[..]

:D O+.

Het proberen waard dus!
Yeps! *O* Wel wat duurder dan standaard pasta uiteraard :+ Maar schijnt gezonder te wezen. Ik had de tagliatelle van Demeter :Y
  donderdag 23 augustus 2012 @ 19:38:19 #190
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115920227
Thanks Maria, dat is iig lekker duidelijk.. :Y

Dan maak ik de pasta zelf met speltbloem, ei, water en zout.. Lekker makkelijk en even lekker denk ik zo.
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 19:41:19 #191
70532 loveli
N
pi_115920350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:37 schreef Goodbye het volgende:
Geen studieschuld hier, hoera! O+ Wel een inkomen zo laag dat je bijna beter uitkering kan gaan trekken :') , maar om opslag vragen in tijden van reorganisatie durf ik niet. :@
Secundaire arbeidsvoorwaarden opwaarderen? Extra vakantie, fietsenplan, levensloop, leasebak, kinderopvang, treinabo, nespresso @ werkplek.
crap in = crap out
pi_115920375
Deze kwam net op FB voorbij :7
pi_115920450
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Secundaire arbeidsvoorwaarden opwaarderen? Extra vakantie, fietsenplan, levensloop, leasebak, kinderopvang, treinabo, nespresso @ werkplek.
Hm, lastig in mijn situatie, ik leg het even uit per DM :) .
pi_115921514
quote:
3s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien!

Prima review ^O^ :+
pi_115923636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:05 schreef Vlierbloesem het volgende:

[..]

Herkenbaar! Ik heb laatst een nieuwe telefoon gekocht met nieuw abonnement. Wat zijn de abonnementen duur geworden! Voorheen was het heel voordelig als je een sim only abonnement nam, maar dat is tegenwoordig niet meer zo helaas (als je internet op je telefoon wilt ten minste).
Ja he! Dat scheelt echt weinig meer. En nu hebben ze bij abonnementen vaak wel de belminuten losgekoppeld van de MB, maar bij simonly is dat weer niet zo.
pi_115923655
Bloody hell @ Jillian trouwens, da's best zweten :P
pi_115923756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:55 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja he! Dat scheelt echt weinig meer. En nu hebben ze bij abonnementen vaak wel de belminuten losgekoppeld van de MB, maar bij simonly is dat weer niet zo.
Daarom prepaid of simlockvrij en lekker je oude abo houden :)

Net bbq, teveel gegeten :+
pi_115923859
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:57 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Daarom prepaid of simlockvrij en lekker je oude abo houden :)

Net bbq, teveel gegeten :+
Mja, daar zit ik ook aan te denken. Wil eigenlijk een iphone. En als ik die nieuw koop betaal ik net zoveel als met dat toestellease.
pi_115923939
En dat was de eerste en de laatste keer dat ik Optimel yoghurt eet. Drie happen en het voelt alsof mijn maag opblaast als een ballon. Zoetstoffen :N
pi_115924291
Ik heb de AH biologische vanille yoghurt geprobeerd, maar vond hem niet zo lekker als Per hem vond (en Nallie en Maria :P). Hij was 'wel oké'. Komt niet in mijn favo-toetjes lijstje :+.
pi_115924890
Mijn lijstje vanuit bad :') :

O: twee speltboterhammen met olijfolie en thee met melk
L: een stronk broccoli, gekookt eitje en verse pindasaus
T: thee met melk, drie amandel-havermoutkoekjes
D: aardappelen, bietjes, kip, champignons, rode ui en appelmoes
T: kruidenthee
pi_115924935
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:06 schreef Vlierbloesem het volgende:
Ik heb de AH biologische vanille yoghurt geprobeerd, maar vond hem niet zo lekker als Per hem vond (en Nallie en Maria :P). Hij was 'wel oké'. Komt niet in mijn favo-toetjes lijstje :+.
Heb je wel eens van die kwark (smaakjeskwark :+ ) van Almhof gehad? :9~
pi_115925157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:18 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, die heb ik regelmatig :D. Heb ik ook nu in huis ;) (kers). Die staan wel in mijn top 5 :9. De Spaanse sinaasappelkwark van Almhof is ook lekker :9.

Weet je welke ook lekker is en in mijn top 5 staat? Ambachtelijke yoghurt framboos/rabarber! Héél lekker :9~.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:21:49 #204
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115925171
Ga je nog wat eten An?

Hmm het is alweer 21.21.. Trusten...
pi_115925250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Ga je nog wat eten An?

Hmm het is alweer 21.21.. Trusten...
Nee :( van het weekend fout gegeten, nu weer flink pijn in de darmen en spetters :')

Morgen weer!

En trusten :*
pi_115925289
Pff, ik ben net wezen lopen en ik ben zo langzaam :@ ik ben niet gemaakt om hard te lopen :P

5 km doe ik in 35 minuten en da's 1:28 sneller dan de vorige keer. Over 8.88 km doe ik 1:05:42 :')

lijstjestijd:

O: speltboterham met boter en frambozenjam
L: salade met botersla, tomaat, uitje, komkommer, gegrilde paprika, tonijn en dressing
T: kwark en amandelen
D: speklapjes met gewokte knoflook,ui en spinazie
S: 8.88 km gelopen
  donderdag 23 augustus 2012 @ 21:32:13 #207
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115925768
Spetters :o *mental imagery* :') Aai op de buik, An! :*

Ik zou overigens graag een betere review schrijven maar ik ben bang dat ik niet zo culinair onderlegd ben dat ik subtiele smaken herken :@ _O- Verder dan 'er zit wel/geen maf smaakje aan' kom ik dus niet echt in dit geval :+

Aurum, die slak :D Maaarrrr je hebt maar wel mooi 8,88 km gedaan! _O_ Volgens mij ben jij qua bouw een bietje gelijk aan mij en nog wat kleiner ook, dus dan is het volgens mij vrij logisch dat je geen Usain Bolt bent, zeg maar :+
pi_115926087
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:23 schreef An24 het volgende:

[..]

Nee :( van het weekend fout gegeten, nu weer flink pijn in de darmen en spetters :')

Morgen weer!

En trusten :*
Aww :*.

Mijn buik staat enorm gespannen/is erg opgeblazen. Ik lijk 20 weken zwanger :'). Auw! ;(
pi_115927300
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:38 schreef Vlierbloesem het volgende:

[..]

Aww :*.

Mijn buik staat enorm gespannen/is erg opgeblazen. Ik lijk 20 weken zwanger :'). Auw! ;(
Boks :')

Ik had het van het weekend: Bloaty, wc, weer platte buik :+

En dank voor de :* s

Aurum: valt toch wel mee met je slakkengang? Tis al goed dat je sowieso ver loopt, dat tempo komt vanzelf wel!
pi_115927391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:23 schreef _aurum_ het volgende:
Pff, ik ben net wezen lopen en ik ben zo langzaam :@ ik ben niet gemaakt om hard te lopen :P

5 km doe ik in 35 minuten en da's 1:28 sneller dan de vorige keer. Over 8.88 km doe ik 1:05:42 :') [ afbeelding ]

lijstjestijd:

O: speltboterham met boter en frambozenjam
L: salade met botersla, tomaat, uitje, komkommer, gegrilde paprika, tonijn en dressing
T: kwark en amandelen
D: speklapjes met gewokte knoflook,ui en spinazie
S: 8.88 km gelopen
Ik vind het best snel hoor! Ik loop net 7,5 km/u geloof ik :+
pi_115927441
Oh, en qua yoghurt vind ik die van Arla ook lekker :Y
pi_115927488
Beurzengedoe: (spuit elf) er zjn meer collegas dan ik dacht met een grote studieschuld, dan ben ik wel blij met mn kleine bedrag.
Langstudeerboete vind ik een heel redelijk idee, er zou al een jaar uitloop zijn. Zonder beurs echter weet ik niet of ik en andere minder kapitaalkrachtigen voor een langere studie zouden kiezen.
pi_115927582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Beurzengedoe: (spuit elf) er zjn meer collegas dan ik dacht met een.grote studieschuld, dan ben ik wel blij met mn kleine bedrag.
Langstudeerboete vind ik een heel redelijk idee. Zonder beurs echter weet ik niet of ik en andere minder kapitaalkrachtigen voor een langere studie zouden kiezen.
Maar een langere studie betekent ook dat je er langer over mag doen he. Het is studieduur +1. Ook als de studieduur sowieso 5 is. Dus dat zou niet uit mogen maken.

Mijn studieschuld is trouwens 0,0. Met dank aan ouders en niet op kamers wonen maar thuis en later bij meneer.
pi_115927770
Bedoel meer dat als ze (aanvullende) beurs zouden afschaffen, de studentenpopulatie waarschijnlijk een stuk terug de tijd in zou gaan.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:22:03 #215
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115928799
Ik zou willen dat ik m'n buik eraf kon poepen :').
pi_115929696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:55 schreef LieLie het volgende:

[..]

ik heb Ben regelmatig ofzo, met 200 mb. ik maak mijn MB's nooit op, en heb rekening van 14 euro per maand. dikke prima.

Over studieschulden en langstudeerdersboete: ik ben er niet tegen, maar ik vind het jammer dat het met terugwerkende kracht gaat. ik heb destijds gekozen om de opleiding tot docent te doen naast een betaalde baan. dat bleek zwaarder dan gedacht en dus heb ik het niet binnen 2 jaar afgemaakt. ik ga dus boete betalen. tegelijkertijd vind ik het krom:

de overheid wil graag hogeropgeleide docenten, liefst ook gepromoveerd (hey presto!). daarvoor heb je dus mensen nodig ie vanuit een carrière de overstap maken zoals ik heb gedaan. ik ben eerst in salaris gehalveerd, en kreeg gelukkig een beurs/lening bij DUO. dat stopte na een jaar, dus ben ik meer gaan werken, maar daarnaast was de master niet af te krijgen. natuurlijk, sommigen lukt het wel, maar juist in dit soort gevallen, een tekortsector waar gesmeekt wordt om hogeropgeleiden, vind ik dat ze deeltijden best zouden mogen stimuleren ipv beboeten.

studieschuld hebben wij allebei, maar gelukkig hebben we ook allebei onze financiën tegenwoordig op orde O+ het komt wel goed. als de starlet het nog een paar jaartjes volhoudt zou dat fijn zijn...
Kwak
pi_115933219
Langstudeerboetes met terugwerkende kracht kan ik ook niet achterstaan. Verder wel. En ik vind conleche's idee over de eerste jaren een rentevrije lening ook goed.

Ik heb vakantie! En ik heb besloten dat ik even niet op mijn lijstjes en het sporten ga letten en wel zie waar het schip strandt. Ik verwacht eigenlijk wel een kilo of 2 spontaan af te vallen op vakantie, zoals altijd.

Ik vind het alleen altijd lastig om na een vakantie weer over de sportdrempel heen te stappen. Maar ja, wie dan leeft dan zorgt :')
pi_115933763
Fijn Xennia! Ga je nog weg?

De sportdrempel is heel herkenbaar. Ik heb niet meer gesport sinds mijn vorige vakantie ongeveer een maand geleden daarvoor stiekem ook al een maand niet. Ga nu bijna weer op vakantie en moet het daarna maar oppakken.

Zit erover te denken dit jaar toch weer een sportkaart aan te schaffen. Heb ik het afgelopen jaar bewust niet gedaan, omdat ik het jaar daarvoor geen enkele keer was gegaan, maar misschien dit jaar wel? O-) :+ Eens over nadenken.
pi_115940754
Goedemorgen!

Ik heb de hele week logees gehad en ben nauwelijks bijgelezen, heb ik nog belangrijke zaken gemist?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:53 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:38:47 #220
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115940778
Goedemorgen!

Ben benieuwd hoe het zit met terugwerkende kracht bij langstudeerboete. En hoe het precies werkt. Eerst twee jaar hbo gedaan, daarna vijf jaar uni, in 2008 klaar. Zou het echt een naaistreek vinden want niemand had in 2008 of daarvoor ooit nog van die boete gehoord.
Niet meer actief op Fok!
pi_115940815
Ik neem toch niet aan dat je nog een boete krijgt als je al afgestudeerd bent.
pi_115940836
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 07:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dan wordt het wel heel erg krom hè ;) Het principe zoals het nu is vind ik al krom genoeg. Ik vind dat je aan het begin van je studie moet weten waar je aan toe bent: er langer over doen, dan betaal je meer. Of zoals ik al regelmatig las: je moet de regels niet tijdens een wedstrijd veranderen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_115940838
neuh, volgens mij heb je er alleen mee te maken als je nu weer aan een studie zou beginnen.
pi_115940840
quote:
Nee, dat is ook nooit ter sprake geweest.
Ja doei.
pi_115940888
Ik dacht dat zelf ook niet, maar Vik blijkbaar wel.
pi_115940914
Die moet zich dan maar inlezen.
Ja doei.
pi_115940941
Ik in coma gelegen O+ Vaag dat je van hardlopen op rare plekken spierpijn krijgt, voel het aan de binnenkant van mijn benen, mijn kuiten zijn fried en bij mijn linkerbeen aan de buitenkant :? :+

Zo maar koffie zetten en aan de slag c_/
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:59:31 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115940943
quote:
Nee, leek mij ook niet, maar ging ineens twijfelen door berichten op andere fora, maar goed, ik vind het huidige plan al zo krom, dus het principe: "Ja maar dat is toch niet eerlijk en niet logisch" gaat ook niet helemaal op :+
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:01:38 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115940958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:18 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Oeoeoeoeoeh, Spaanse sinaasappel :9~ (wel die van de AH dan). Vond ik heel lekker, maar tegenwoordig vind ik hem te zoet :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_115941154
:W

Nog 1 dagje werken ;(
  Vis een optie? vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:43:13 #231
70532 loveli
N
pi_115941305
Brak, pijnlijk lijf en slecht geslapen. Koffie..
crap in = crap out
pi_115941326
Astu: c_/
pi_115941403
Morning!

Ik heb gisteren zeker 2200 kcal gegeten :'). Voor het eten een dubbele bth pindakaas om 18:00 wegens SUPER trek, toen om 20:30 eindelijk eten lekekre salade met yoghurtdressing en quinoa en walnoten en ik heb frietjes gegeten en toen nog een stuk chocoladetaart.

:9.
pi_115941523
Ik moet nu elke maand 250 aan de kant zetten voor de langstudeerboete en iedere maand 200 uitgeven voor m'n collegegeld. Dan 300 voor m'n huur. 750 euro en dan heb ik nog niks :D

Ga nu wel stage lopen voor een kleine vergoeding + in het weekend werken maar daar haal ik geen 750 euro mee en studeren is ook niet zo leuk zonder weekend. Maar goed maximaal lenen kan ook. Ik kijk wel.
pi_115941659
quote:
dan zouden ze zichzelf ook moeten beboeten!

Planning:

O: 3 volkorenboterhammen met hagelslag
L: frittata met courgette, sperziebonen en feta, volkorenboterham
T: yoghurt ?
S: rondje sportschool
T: yoghurt met rabarber
D: biefstuk, groente, paar ovenfrietjes
T: blokje choco.

Verder heb ik het plan opgevat om in het weekend croissants te gaan bakken, en komen mijn ouders hierheen voor m'n verjaardag! *O* *O* *O* *O*
pi_115941666
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 07:55 schreef motorbloempje het volgende:
Die moet zich dan maar inlezen.
zo, ook goeiemorgen!
pi_115941702
Morning :W
Flink bijgeslapen, gisteren was toch wel intensief zo'n 1e dag op stage :) maar wel erg leuk.
Helaas geen stagevergoeding maar wel kmvergoeding dus daar ben ik al erg blij mee.
pi_115941751
Heb het verzoek gehad niet meer op haar te reageren, dus mág het niet uitleggen. :s) :')
Ja doei.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:16:59 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115941801
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dan zouden ze zichzelf ook moeten beboeten!

Planning:

O: 3 volkorenboterhammen met hagelslag
L: frittata met courgette, sperziebonen en feta, volkorenboterham
T: yoghurt ?
S: rondje sportschool
T: yoghurt met rabarber
D: biefstuk, groente, paar ovenfrietjes
T: blokje choco.

Verder heb ik het plan opgevat om in het weekend croissants te gaan bakken, en komen mijn ouders hierheen voor m'n verjaardag! *O* *O* *O* *O*
Ja, 4 x 3000 voor Rutte :P.

En leuk! *O* Wanneer ben je jarig?
Niet meer actief op Fok!
pi_115941811
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:13 schreef motorbloempje het volgende:
Heb het verzoek gehad niet meer op haar te reageren, dus mág het niet uitleggen. :s) :')
Je komt een beetje hormonaal over Blo!
Wil je soms wat vertellen? >:O
Doe wat je niet durft.
pi_115941820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:16 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, 4 x 3000 voor Rutte :P.

En leuk! *O* Wanneer ben je jarig?
pas mid november dus dat duurt nog even, maar toch! En voor die tijd ga ik ook nog een keer naar Nederland.. Stiekem mis ik Nederland soms wel een beetje...
pi_115941824
Ben je nu trouwens weer in Nederland MoBlo? *O*
pi_115941833
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

niets niet, gewoon een feit.
Ja doei.
pi_115941849
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

niets niet, gewoon een feit.
Ooooooooooooooohhhhhhhhhh..... dubbele ontkenning is een bevestiging toch?! (8>
Doe wat je niet durft.
pi_115941850
En fijne vakantie XM als je dit nog leest!
Ja doei.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:21:24 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115941860
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:17 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

_O-.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:22:29 #247
70532 loveli
N
pi_115941877
Popcorn combineert zo bagger met koffie.
crap in = crap out
pi_115941888
Het is wat.

En ja, Sarabi. Straks even langs de RU, laatste dingen regelen :).
Ja doei.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:28:00 #249
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115941981
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:20 schreef motorbloempje het volgende:
En fijne vakantie XM als je dit nog leest!
Hehehe dat komt wel goed!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:30:19 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115942014
Ja, fijne laptoploze vakantie XM! :)
Niet meer actief op Fok!
pi_115942123
Schoonmams is jarig vandaag O+ Zo stom om te bedenken dat dit heel goed de laatste kan zijn. :(

Maar wel fijn dat we er zijn :) :Y Ze had een naar 'ongeluk' met de chemo gehad; ze slang zat er niet goed in en daardoor is de chemo niet alleen in de aderen maar ook in de hand zelf terecht gekomen. Helemaal vanuit binnenuit verbrand zeg maar. Zag er zó naar uit en ze had er ook echt last van, natuurlijk. Ze ligt nu nog lekker te slapen, alleen schoonpaps is er al uit en we gaan zo samen maar even ontbijten. We hebben wel slingers opgehangen O+

Lijstje weet ik nog niet, al eten we vanavond weer gewoon Hollandsche pot, want dat vindt schoonmams lekker en die mag natuurlijk kiezen! Lunchen misschien bij de Bakker Bart ofzo, grote bol met O+ filet american O+
Ja doei.
pi_115942172
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 08:43 schreef loveli het volgende:
Brak, pijnlijk lijf en slecht geslapen. Koffie..
waarom heb je een pijnlijk lijf?
pi_115942176
Geniet van je vakantie XM! :)

In mijn oude woonplaats (waar mijn ouders en opa & oma's nog steeds wonen) beginnen ze aan een of ander nieuw scootmobiel-project. Kun je dat ding 3x in de week bestellen en komen ze 'm je brengen, mag je m dus ook 3 dagen achter elkaar houden, of verspreid, etc.

Anyhoo, mijn oma is de eerste die er eentje gaat krijgen. Ze grapte al dat daar op zn minst een bloemetje tegenover moest staan, aangezien ze 'proefkonijn' is. Nou. Niet alleen een bloemetje, ze komen langs met een complete cameraploeg: komt ze op L1 (dé Limburgse regiozender).

_O-

En nu lekker ontbijten en genieten van mijn laatste échte dag vakantie :)
pi_115942210
MoBlo, gefeli met je schoonmams! En wat klote van haar hand -O- Chemo is al geen pretje en dan krijg je er dat ook nog eens bij.. Hopelijk heeft ze er snel minder&geen last meer van. Fijne dag vandaag, jullie! :*
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:40:44 #255
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115942212
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Geniet van je vakantie XM! :)

In mijn oude woonplaats (waar mijn ouders en opa & oma's nog steeds wonen) beginnen ze aan een of ander nieuw scootmobiel-project. Kun je dat ding 3x in de week bestellen en komen ze 'm je brengen, mag je m dus ook 3 dagen achter elkaar houden, of verspreid, etc.

Anyhoo, mijn oma is de eerste die er eentje gaat krijgen. Ze grapte al dat daar op zn minst een bloemetje tegenover moest staan, aangezien ze 'proefkonijn' is. Nou. Niet alleen een bloemetje, ze komen langs met een complete cameraploeg: komt ze op L1 (dé Limburgse regiozender).

_O-

En nu lekker ontbijten en genieten van mijn laatste échte dag vakantie :)
Link naar Coco-oma :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115942230
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Link naar Coco-oma :P.
Gaat nog niet, ze komen om 11u vandaag pas filmen :+
pi_115942241
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:22 schreef loveli het volgende:
Popcorn combineert zo bagger met koffie.
je kan ice coffee maken, iets zegt me dat je nog wel ijs in de vriezer vindt :+
pi_115942266
beroemde oma! O+

over langstudeerboete met terugwerkende kracht: daarmee wordt bedoeld dat iedereen die nu bézig is met een studie en die langer dan 1 jaar geleden een BA of MA diploma had moeten halen de boete moet gaan betalen. dus ook als je 2 keer geswitcht bent want die jaren tellen gewoon mee. er wordt getreld vanaf het begin van je eerste BA tot diploma (tweede BA moet je sowieso dokken volgens mij) en het begin van je eerste MA (zelfde verhaal).

dat is dus al met terugwerkende kracht, want studenten konden tot t vorige regeringsakkoord helemaal nergens van weten...
Kwak
pi_115942281
fijne vakantie XM! En veel plezier in NL Moblo w/
pi_115942282
Moblo: succes en veel plezier bij schoonmama. Raar idee inderdaad, veel sterkte en geniet van de dag!
Kwak
pi_115942289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:43 schreef kwakz0r het volgende:
beroemde oma! O+

over langstudeerboete met terugwerkende kracht: daarmee wordt bedoeld dat iedereen die nu bézig is met een studie en die langer dan 1 jaar geleden een BA of MA diploma had moeten halen de boete moet gaan betalen. dus ook als je 2 keer geswitcht bent want die jaren tellen gewoon mee. er wordt getreld vanaf het begin van je eerste BA tot diploma (tweede BA moet je sowieso dokken volgens mij) en het begin van je eerste MA (zelfde verhaal).

dat is dus al met terugwerkende kracht, want studenten konden tot t vorige regeringsakkoord helemaal nergens van weten...

en WTH is er aan de hand met Moblo en Vik? heb ik een rel gemist?
En ook als je een jaar niet studeert telt dat mee. Dat is ook wel lullig. Dus twijfelaars op de Havo kunnen beter beginnen met een jaar werken en dan gaan studeren..
pi_115942310
En fijne vakantie XM en fijne dag voor schoonmoeders hopelijk, Moblo.
pi_115942315
Thanks! O+ Misschien rijd ik ook nog wel even langs Mr.Mo's oma als de dag/tijd 't toestaat, want schoonmams was zo moe en alles dat ze behalve 't gezin alle visite heeft afgebeld voor vandaag, dus die zou ik anders ook niet zien, al kan ik dat wellicht over 2 weken als ik wéér in NL ben ook wel weer even doen. We zien wel! Zo eerst maar 's schoonpaps gezelschap houden met 'n kopje koffie! O+
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:46:19 #264
70532 loveli
N
pi_115942322
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:39 schreef _aurum_ het volgende:
waarom heb je een pijnlijk lijf?
In verkeerde houding geslapen, te zout gegeten/opgezwollen. En geen ijs...
crap in = crap out
pi_115942357
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:43 schreef kwakz0r het volgende:
beroemde oma! O+

en WTH is er aan de hand met Moblo en Vik? heb ik een rel gemist?
Ja dat heb ik dus!

Vind m'n huisgenootjes een beetje suf. Ik toon altijd interesse en krijg altijd enorm geklaag aan te horen. Maar interesse in mij tonen: ho maar.

Nu moet ik er even 'cognitief' over nadenken voor ik ze beschuldig van alles en nog wat.

:P
pi_115942401
Ennnn ik heb hulp gekregen voor m'n stage van m'n ex voor mij best een big issue. Ben daar langs gegaan en hebben er samen aan gezeten. Maar dan word ik voor viespeuk uitgemaakt door vriendinnetjes :?

Vond het wel emotioneel heftig of zo. Als ik sex wil hoef ik daar niet heen hoor.

/frustratie
pi_115942457
je bent heul geen viespeuk P.F.. Ik vind jouw vriendinnetjes soms een beetje raar klinken. Netwerken heet dat, ik bel mijn ex (cellist) ook gewoon voor projecten omdat ik weet dat ie tegen mij soms ja zegt terwijl hij anders misschien nee zou zeggen! Net zoals bekenden mij vragen voor dingen omdat ze me kennen, of mijn naam doorgeven aan anderen bijvoorbeeld.

gebruik maken van zijn skills of netwerk is niet vies, is niet jezelf hoereren (tenzij je hem letterlijk betaald hebt met sex :') maar daar ga ik niet vanuit)
Kwak
pi_115942511
En zelfs al zou je wel sex hebben gehad omdat je daar zin in zou hebben, wat hebben zij daar mee te maken en hoezo maakt je dat ineens een viespeuk?

Maakten ze geen grapje?
  Vis een optie? vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:58:00 #269
70532 loveli
N
pi_115942555
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:55 schreef conleche het volgende:
En zelfs al zou je wel sex hebben gehad omdat je daar zin in zou hebben, wat hebben zij daar mee te maken en hoezo maakt je dat ineens een viespeuk?

Maakten ze geen grapje?
^^
crap in = crap out
pi_115942577
Nja toen het uit was kon ik ook niet echt bij ze terecht. Geen tijd, te druk.

En ze weten dat ik hem nog leuk vind maar daar vragen ze nooit naar. En als ik er over begin is er niet echt interesse.

Maar goed. C'est la vie

M'n ouders hebben ook nooit echt interesse dus gelukkig heb ik wel een psycholoog :P maar daar kan ik niet echt makkelijk langs nu ik stage ga lopen
pi_115942641
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:55 schreef conleche het volgende:

Maakten ze geen grapje?
Wel een beetje een grapje maar geen leuk grapje. Omdat er verder ook nooit echt interesse is. Maar nu maak ik het te groot en moet ik bedenken wie wat nu echt zei etc voor ik er een drama van maak in m'n hoofd

Maar ik moet wat harder schreeuwen van m'n psycholoog om aandacht dus dat ga ik voortaan dan maar doen :P!
pi_115943023
Hey Prob, je refereert wel vaak aan je psycholoog en de chaos in je hoofd enzo, maar wat is er dan met je? Heb je ADHD? Hoef je niet te antwoorden hoor, ben gewoon benieuwd wat er is.
pi_115943143
Nu toch niet?
pi_115943426
Als je vrienden er niet voor je zijn in moeilijke/lastige tijden kun je afvragen wat voor vrienden dat zijn..
pi_115943741
Ja het is ook wel mijn interpretatie en dat ik niet heel duidelijk overkom als ik ergens mee zit blijkbaar.
pi_115943811
Ik zit even in een fase van negativiteit. Denk dat ik het de afgelopen dagen beetje druk heb gehad, alcohol gedronken en geen tijd voor mijzelf heb genomen.

Dus vanavond even chillen en wat leuks doen!
pi_115943866
Klinkt goed Prob! Enig idee wat je wil doen?

Ik ga vanaaf mijn plinten op maat maken, monteren en proberen om niet in mijn vingers te zagen B-)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:47:25 #278
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115943881
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:41 schreef Probability het volgende:
Ja het is ook wel mijn interpretatie en dat ik niet heel duidelijk overkom als ik ergens mee zit blijkbaar.
Dat klopt. Wat mij opvalt is dat je wel met regelmaat aangeeft dat er iets is, maar je geeft snippertjes informatie, waardoor het niet goed mogelijk is op je te reageren en/of in te gaan op het probleem. Je geeft de context niet mee, zo te zeggen.
pi_115944442
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:46 schreef _aurum_ het volgende:

Ik ga vanaaf mijn plinten op maat maken, monteren en proberen om niet in mijn vingers te zagen B-)
klinkt spannend!

de duutser is er vanavond niet, dus ik ga heerlijk op de bank zitten, alleen. Glaasje wijn, film/tv serie... O+
pi_115944758
Vanavond ga ik sporten met mn buurvrouw *)

Nu nog eerst even een paar uurtjes op stage knallen!
  Vis een optie? vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:21:34 #281
70532 loveli
N
pi_115944878
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:17 schreef the85mc het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:47 schreef Tinkepink het volgende:
je geeft snippertjes informatie
crap in = crap out
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:22:43 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115944916
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:17 schreef the85mc het volgende:

Nu nog eerst even een paar uurtjes op stage knallen!
*insert nudge-nudge, wink-wink-smilley* 8-).
Niet meer actief op Fok!
pi_115945048
Ik heb ineens een onbedaarlijke winkel-drang.....ik denk dat ik vanmiddag maar even de stad onveilig moet gaan maken....... :9
pi_115945090
Haha, nee ik ga echt sporten met mn buurvrouw/meisje (waar valt dat onder als ze 24 is..). Rondje hardlopen. We sporten allebei wel regelmatig dus waarom niet eens samen doen?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:29:07 #285
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115945104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:28 schreef the85mc het volgende:
Haha, nee ik ga echt sporten met mn buurvrouw/meisje (waar valt dat onder als ze 24 is..). Rondje hardlopen. We sporten allebei wel regelmatig dus waarom niet eens samen doen?
Liefde is... samen sporten *; .

Tot je 30e ben je een meisje, vind ik :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115945124
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:28 schreef the85mc het volgende:
Dat probleem heb ik dus ook altijd...ik ben 27, maar ik kan mezelf echt niet omschrijven als een vrouw, maar meisje klink ook weer zo sullig :')
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:33:29 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115945253
Hoei! Ik ga in ieder geval mn vakantie in met weer een antibioticakuur. Weer bacteriën in mn pies. Derde keer dit jaar ^O^.
pi_115945299
Veel water drinken op vakantie dan.
pi_115945304
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:29 schreef Novem het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik dus ook altijd...ik ben 27, maar ik kan mezelf echt niet omschrijven als een vrouw, maar meisje klink ook weer zo sullig :')
Ik werd gisteren aangesproken met "u" door een meisje van 2 jaar jonger ofzo :')
pi_115945467
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:34 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik werd gisteren aangesproken met "u" door een meisje van 2 jaar jonger ofzo :')
Dat noemen ze netjes opgevoed ;) Ik blijf het ook raar vinden als ik met u wordt aangesproken. Gebeurt wel vaker als ik een pak aanheb..
pi_115945590
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:46 schreef _aurum_ het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat klopt. Wat mij opvalt is dat je wel met regelmaat aangeeft dat er iets is, maar je geeft snippertjes informatie, waardoor het niet goed mogelijk is op je te reageren en/of in te gaan op het probleem. Je geeft de context niet mee, zo te zeggen.
Niet mijn bedoeling!
- voel mij kut want stage lukt niet zo krijg een stom formulier 5x terug. maar heb echt NET een go gehad. plus de mededeling dat ik er teveel tijd in steek.. ja hallo..
- gister met ex was leuk gezellig en dan best moeilijk om te zeggen nee ik ga naar huis ik blijf niet slapen. nu beetje luduvudu
- heb dat zo letterlijk tegen die vriendinnetjes gezegd net en die vinden het toch wel rot. duidelijker dingen en letterlijk dingen uitspreken helpt blijkbaar
- huisgenootjes zijn irritant want ze veranderen dingen terug (ik meer estetisch vs meer praktisch) en ik hou niet van lelijke dingen en dingen die stom terug worden veranderd dus nu erger ik mij. en vind ik het stom dat ik mij om zo iets kan ergeren. dus toen dacht ik maar aan hoe ik mij voel op vakantie en dan niet snap dat ik mij om dat soort dingen druk heb gemaakt omdat de wereld zo groot is
- er komt een nieuw meisje, beetje rustig. en dat was dus een fijne aanvulling. dus toen dacht ik oke dus druk is niet leuk. ik ben niet leuk? leuk.

zoooo en nu ga ik werken! of ben ik nog steeds onduidelijk?

- niet zo'n zin in werken want ben beetje chagrijnig en beetje luduvudu achtig en ja ik ben normaal altijd suuuuper leuk en vrolijk dus. nou ja. en ik moet weer allemaal nieuwe dingen leren die ik wel kan als ik niet chaotisch ben en eigenlijk best leuk zijn maar het begin is even zuur. dus voelt het niet zo leuk en vooral vermoeiend. en ik moet dan wel scherp blijven en niet dromen want dan gaat het mis. wat ik wel kan als ik het wil en niet aan al deze bovenstaande dingen blijf denken.
pi_115945620
@aurum

ik moet sporten muur verven en ook plinten doen (ooit)

maar ik moet iets leuks doen

dus ik moettttt.. nee ik weet het nog niet ;)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:48:48 #293
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115945780
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:43 schreef Probability het volgende:

[..]

[..]

Niet mijn bedoeling!
- voel mij kut want stage lukt niet zo krijg een stom formulier 5x terug. maar heb echt NET een go gehad. plus de mededeling dat ik er teveel tijd in steek.. ja hallo..
- gister met ex was leuk gezellig en dan best moeilijk om te zeggen nee ik ga naar huis ik blijf niet slapen. nu beetje luduvudu
- heb dat zo letterlijk tegen die vriendinnetjes gezegd net en die vinden het toch wel rot. duidelijker dingen en letterlijk dingen uitspreken helpt blijkbaar
- huisgenootjes zijn irritant want ze veranderen dingen terug (ik meer estetisch vs meer praktisch) en ik hou niet van lelijke dingen en dingen die stom terug worden veranderd dus nu erger ik mij. en vind ik het stom dat ik mij om zo iets kan ergeren. dus toen dacht ik maar aan hoe ik mij voel op vakantie en dan niet snap dat ik mij om dat soort dingen druk heb gemaakt omdat de wereld zo groot is
- er komt een nieuw meisje, beetje rustig. en dat was dus een fijne aanvulling. dus toen dacht ik oke dus druk is niet leuk. ik ben niet leuk? leuk.

zoooo en nu ga ik werken! of ben ik nog steeds onduidelijk?

- niet zo'n zin in werken want ben beetje chagrijnig en beetje luduvudu achtig en ja ik ben normaal altijd suuuuper leuk en vrolijk dus. nou ja. en ik moet weer allemaal nieuwe dingen leren die ik wel kan als ik niet chaotisch ben en eigenlijk best leuk zijn maar het begin is even zuur. dus voelt het niet zo leuk en vooral vermoeiend. en ik moet dan wel scherp blijven en niet dromen want dan gaat het mis. wat ik wel kan als ik het wil en niet aan al deze bovenstaande dingen blijf denken.
Nee, nu ben je wel heel duidelijk. Ik hoop zo voor je dat je rust in je hoofd krijgt. En alleen even kort ingaan op dat andere meisje: het is leuk als er een rustig iemand bij komt als de rest druk is. Net zoals het leuk is als er een druk iemand bijkomt als de rest rustig is. Het zegt niets over jou. Dus niet over piekeren.
pi_115946347
Prob, echt, stop gewoon met je zo druk maken. Er zijn serieus belangrijkere dingen in het leven. En dat formulier; bel even op, vraagwaarom je hem terugkrijgt, pas het aan, probleem opgelost. En zit niet zo over jezelf in. Ik weet ook wel dat dat lastig is, maar een beetje loslaten en relaxen is echt prettig!
pi_115946512
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:43 schreef Probability het volgende:
@aurum

ik moet sporten muur verven en ook plinten doen (ooit)

maar ik moet iets leuks doen

dus ik moettttt.. nee ik weet het nog niet ;)
'Moeten' zijn de monsters in je hoofd.. Je moet niks.
pi_115949360

Ik kom me weer eens melden :@ Ik schrok vanochtend toen ik op de weegschaal stond, er moet echt weer wat van af. Ik verwacht niet dat ik de tijd heb om alles hier te lezen en uitgebreid aan de slowchat mee te doen, maar ik hoop dat het posten van lijstjes me stimuleert om me aan m'n goede voornemens te houden.

Voor wie me niet kent: ik ben Amsel en ik lust broccoli 8-)

Een gemiddeld lijstje ziet er tegenwoordig zo uit:
O - sla ik over
T - glas sinaasappelsap
L - kom soep, iets te snacken bij de lunch (net wat er op het menu staat, maar vaak frituur of een croissant of iets anders ongezonds), bruine boterham of een bruin bolletje met vleeswaren, bakje rauwkost, glas melk
T - beker vivit, appel
D - over het algemeen wel gezond, maar veel koolhydraten en te vaak take-away
T - chocomel, kitkat, chips, etc.: het standaard ongezonde avondgesnack

Niet zo gek dus dat ik de laatste tijd ben aangekomen. En de oplossing is simpel: beter eten, meer sporten. Ik ga m'n best doen :)
pi_115949585
Succes Amsel! Al een idee hoe je wil dat je lijstjes er de komende tijd uit gaan zien?
pi_115949901
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:48 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee, nu ben je wel heel duidelijk. Ik hoop zo voor je dat je rust in je hoofd krijgt. En alleen even kort ingaan op dat andere meisje: het is leuk als er een rustig iemand bij komt als de rest druk is. Net zoals het leuk is als er een druk iemand bijkomt als de rest rustig is. Het zegt niets over jou. Dus niet over piekeren.
De rest is dus ook heel rustig
pi_115949918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:34 schreef Amsel het volgende:

Ik kom me weer eens melden :@ Ik schrok vanochtend toen ik op de weegschaal stond, er moet echt weer wat van af. Ik verwacht niet dat ik de tijd heb om alles hier te lezen en uitgebreid aan de slowchat mee te doen, maar ik hoop dat het posten van lijstjes me stimuleert om me aan m'n goede voornemens te houden.

Voor wie me niet kent: ik ben Amsel en ik lust broccoli 8-)

Een gemiddeld lijstje ziet er tegenwoordig zo uit:
O - sla ik over
T - glas sinaasappelsap
L - kom soep, iets te snacken bij de lunch (net wat er op het menu staat, maar vaak frituur of een croissant of iets anders ongezonds), bruine boterham of een bruin bolletje met vleeswaren, bakje rauwkost, glas melk
T - beker vivit, appel
D - over het algemeen wel gezond, maar veel koolhydraten en te vaak take-away
T - chocomel, kitkat, chips, etc.: het standaard ongezonde avondgesnack

Niet zo gek dus dat ik de laatste tijd ben aangekomen. En de oplossing is simpel: beter eten, meer sporten. Ik ga m'n best doen :)
Maandag hardlopen in de lunchpauze? *)
Doe wat je niet durft.
pi_115949999
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:05 schreef Perruche het volgende:
Prob, echt, stop gewoon met je zo druk maken. Er zijn serieus belangrijkere dingen in het leven. En dat formulier; bel even op, vraagwaarom je hem terugkrijgt, pas het aan, probleem opgelost. En zit niet zo over jezelf in. Ik weet ook wel dat dat lastig is, maar een beetje loslaten en relaxen is echt prettig!
Had al 4x gebeld en de aanpassingen gemaakt. Zonder dat formulier mag ik geen stage lopen..
pi_115950345
WB Amseltje :W Ik dacht juist dat je mister vrij gezond deed en zulks? Of is hij zo'n hoge verbrandingsmotor en baal je dat je niet mee kunt snacken met 'm? :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:46 schreef Probability het volgende:

[..]

De rest is dus ook heel rustig
Dus is het leuk dat jij er als druk persoon bij bent om er beetje verandering bij in te brengen, en is het leuk omdat zij zich gewoon makkelijk aan die nieuwe kunnen relateren. :)

Wat de rest al zegt, niet piekeren ;) Over 10jr spreek je toch niemand van je huisgenoten meer, naja, misschien heel sporadisch.

Geniet! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')