abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:44:17 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115879977
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:46:26 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115880065
Maria, ik wil je in het echt ontmoeten hoor! O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_115880346
Pizza was nom :9
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:54:52 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115880401
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Maria, ik wil je in het echt ontmoeten hoor! O+
Ik zing in het echt valser dan op schrift hoor! :+

Maar jaaa idd, lijkt me gezellig! O+
pi_115880680
Ohw jeetje, sorry Maria ik had het topic kunnen sluiten :@
pi_115880850
Ik erger mij, iemand verandert dingen terug die ik had veranderd. Maar ik vind het t niet waard om mij te ergeren maar ze moet wel dood.

Nee ik bedoel ik wil mij niet ergeren maar t lukt niet ik zou haar eens flink de waarheid willen zeggen. De hoer.

Silent treatment krijgt ze.
Worry is a misuse of imagination
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:05:30 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115880882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:00 schreef An24 het volgende:
Ohw jeetje, sorry Maria ik had het topic kunnen sluiten :@
Heu wattes waarom sorry? :D Vind het nooit erg hoor, is met een paar muisklikjes gebeurd en kan ik mooi weer een TT verzinnen :+
pi_115881014
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:04 schreef Probability het volgende:
Ik erger mij, iemand verandert dingen terug die ik had veranderd. Maar ik vind het t niet waard om mij te ergeren maar ze moet wel dood.

Nee ik bedoel ik wil mij niet ergeren maar t lukt niet ik zou haar eens flink de waarheid willen zeggen. De hoer.

*insert stekend mes geluid!

Je klinkt een beetje eng Prob!

Maria: zit op
Mobiel en heb er overheen gekeken. Maar fijn dat je er lol aan had ;)
pi_115881456
Goedenavond! Vandaag was een lange rit/dag! Maar ik ben veilig aangekomen in Clacton-on-Sea O+

Het hotel zou internet hebben, maar toch niet. Gelukkig kan ik m'n telefoon als modem gebruiken O+

Dus ik zit hier nu nog even met een biertje terwijl 3 rare mannetjes in de andere kamer ('bar') aan het kaarten zijn.

Lijstje:

O: yoghurt met banaan, walnoot en honing
T: gekookt eitje
L: ciabattabroodje met zongedroogde tomaten enzo met hummus
T: cashewnoten
T: een halve bak cherrytomaten, prima te snoepen tijdens 't autorijden
T: ciabattabroodje, gewoon zo uit 't vuistje
D: Fish pie met wat groenten en een biertje
T: biertje

Ja. Dat was 't wel, en voor een reisdag ben ik meer dan tevreden en de biertjes had ik verdiend! 8-)
Ja doei.
pi_115881902
Mijn lijstje voor vandaag

O1: volkoren cracker frambozenjam
O2: bakje yoghurt/aardbeienyoghurt met muesli
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen pindakaas
T: volkoren boterham gelderse worst, zakje snoepjes (dubbeldekkers van autodrop :9~ )
D: schoonpa had heerlijk Turks gekookt :9~ : 2 kleine worstjes, aardappel/wortel/aubergine/courgette/kalkoen enz. uit de oven, turks brood met aioli
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? woensdag 22 augustus 2012 @ 21:27:56 #11
70532 loveli
N
pi_115881964
quote:

Silent treatment, dat zal d'r leren!
crap in = crap out
pi_115882020
quote:

Ken je het liedje 'the waitress' van Tori Amos?

So I want to kill this waitress
She's worked here a year longer than I
If I did it fast you know that's an act of kindness
:*

[ Bericht 14% gewijzigd door Laureline op 22-08-2012 21:42:31 ]
pi_115882113
lijstjestijd!

O: havermoutpap en whey
T: eitje
L: venkelsalade met ananas, kip, walnoten en dressing
T: kwark en pindakaas
D: 1/2 avocado en kip
T: snickertaart
S: fitness en cardio. Doe nu de stairmaster, dat ding is echt hatelijk :')
T: rijst en kip
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115882165
Mooie en lekkere lijstjes allemaal!
pi_115882185
Zo, een beetje van mezelf en een beetje van Jillian ;)
Eerst hardgelopen, 4x8min ( :% ) en daarna nog even wat oefeningen uit Jillian (had voor het lopen even dat filmpje bekeken en heb na het lopen wat van de grond- en dumbelloefeningen gedaan).
pi_115882601
Netjes! :)
Ja doei.
pi_115882682
Net een rondje gerend tegen heug en meug in het bos, voel me achteraf toch fijn.
pi_115883540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:08 schreef An24 het volgende:

[..]

*insert stekend mes geluid!

Je klinkt een beetje eng Prob!

Maria: zit op
Mobiel en heb er overheen gekeken. Maar fijn dat je er lol aan had ;)
Ik ben ook eng :P

Ben er alweer overheen. Was even intens onredelijk. Dat heb ik soms.
pi_115883610
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:44 schreef Laureline het volgende:
Net een rondje gerend tegen heug en meug in het bos, voel me achteraf toch fijn.
Ja, als dat achteraf-gevoel er niet was ging ik nooit weer :D
pi_115883624
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:29 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ken je het liedje 'the waitress' van Tori Amos?

So I want to kill this waitress
She's worked here a year longer than I
If I did it fast you know that's an act of kindness
:*
Nee ken ik niet! Ik ga hem even luisteren!

Oh en ik wil een sfeerhaard. Omdat het kan.
pi_115883991
Javier Guzman doet mee aan een dansprogramma van de publieke omroep? Wtf is daar gebeurd? :')
pi_115884021
Als per langs Hannekes Boom komt tijdens het rennen, rent ze ver! (nou ja het is trouwens net iets meer dan een kilometer :') ik ga meestal om Artis heen..

Heb vanavond gegeten bij Hannekes Boom :D

Oh en mijn tentje is ook leuk, soort bagels en beans, goedkoper en met de 'echte' bagels
pi_115884051
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:08 schreef LieLie het volgende:
Javier Guzman doet mee aan een dansprogramma van de publieke omroep? Wtf is daar gebeurd? :')
Ja zei GB vanochtend ook al :P!!
pi_115884806
Li negeert mijn chino post
  Vis een optie? woensdag 22 augustus 2012 @ 22:25:31 #25
70532 loveli
N
pi_115885062
Zelfbeheersing FTW!
crap in = crap out
pi_115885179
Bij mij zit hij strak bij m'n billen, zal ook wel schelen :')
pi_115887259
Billy :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_115887840
Was vanavond even mtben met een goede vriend. Misschien gaat hij 3 jaar naar engeland voor werk. Dat zou dan nr 3 van mn 5 beste vrienden zijn. Nu is het niet leuk meer.. :/
  woensdag 22 augustus 2012 @ 23:19:43 #29
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115888583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:59 schreef V1z0R het volgende:
Billy :')
Met de chino strak om de billies!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:08 schreef the85mc het volgende:
Was vanavond even mtben met een goede vriend. Misschien gaat hij 3 jaar naar engeland voor werk. Dat zou dan nr 3 van mn 5 beste vrienden zijn. Nu is het niet leuk meer.. :/
Boh da's inderdaad niet tof nee -O- Hopelijk komt er iets veeel toffers voorbij waardoor hij blij hier blijft :Y
pi_115889198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:19 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Met de chino strak om de billies!

[..]

Boh da's inderdaad niet tof nee -O- Hopelijk komt er iets veeel toffers voorbij waardoor hij blij hier blijft :Y
Dit is voor hem een mooie carriere mogelijkheid. Enige lastige is dat hij binnen een week moet beslissen. En zijn vriendin heeft hier natuurlijk ook een baan en samen hebben ze net een koophuis. Lastige keus lijkt me..
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 00:07:32 #31
70532 loveli
N
pi_115891210
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:30 schreef the85mc het volgende:
Dit is voor hem een mooie carriere mogelijkheid. Enige lastige is dat hij binnen een week moet beslissen. En zijn vriendin heeft hier natuurlijk ook een baan en samen hebben ze net een koophuis. Lastige keus lijkt me..
Zou z'n vriendin daar met plezier willen/kunnen werken & wonen en krijgt 'ie een leuke verhuisvergoeding? Zo nee, makkelijke keuze. Zo ja, ook makkelijke keuze.
crap in = crap out
pi_115891646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Zou z'n vriendin daar met plezier willen/kunnen werken & wonen en krijgt 'ie een leuke verhuisvergoeding? Zo nee, makkelijke keuze. Zo ja, ook makkelijke keuze.
Dat is juist het moeilijke, ze heeft universiteit gedaan en werkt op PR afdeling. Daar liggen de banen niet echt voor het oprapen. Als ze een baan kan vinden is het prima, maar als dat niet lukt dan is 3 jaar lang.
Hij krijgt wel allerlei toeslagen, maar in hun hypotheek staat dat ze niet mogen doorverhuren. Dus waarschijnlijk dubbele woonlasten. In dat geval gaan ze er netto niet veel op vooruit waarschijnlijk.
  Vis een optie? donderdag 23 augustus 2012 @ 00:35:34 #33
70532 loveli
N
pi_115892166
Zoals jij het omschrijft lijkt het me verstandiger nu nee te zeggen, als hij jouw leeftijd heeft komen er in de toekomst wel meer carrierekansen voorbij, waaronder die ene waar ze wel allebei vrolijk van worden.
crap in = crap out
pi_115894279
Doorverhuren mag van geen enkele bank, maar toch gebeurt het...

Loveli, pindapepseltje! Hoe waren ze?

Ik moet eigenlijk hardlopen maar, puf ende zucht, het is warrum.

En het jubileum topic is niet als zodanig herkend!!!!1einz
pi_115894309
Ik wilde dus even weten hoe laat het was, vandaar de post. 😱
pi_115895639
Bij de volgende toon is het drie uur en tweeënvijftig minuten.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 05:16:25 #37
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115895849
Kan je mooi op tijd naar het werk XM
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 23 augustus 2012 @ 07:06:02 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115896131
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 03:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij de volgende toon is het drie uur en tweeënvijftig minuten.
Nee dat was het al toen je dat typte. Hier ook crappy nacht maar we maken er maar weer het beste van vandaag :')
Niet meer actief op Fok!
pi_115896515
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:18 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat is juist het moeilijke, ze heeft universiteit gedaan en werkt op PR afdeling. Daar liggen de banen niet echt voor het oprapen. Als ze een baan kan vinden is het prima, maar als dat niet lukt dan is 3 jaar lang.
Hij krijgt wel allerlei toeslagen, maar in hun hypotheek staat dat ze niet mogen doorverhuren. Dus waarschijnlijk dubbele woonlasten. In dat geval gaan ze er netto niet veel op vooruit waarschijnlijk.
Het is Londen, dat us een uurtje vliegen. Nog niet eens.
Een weekend relatie behoort ook tot de mogelijkheden bijv.

Ik zou het overigens vooral heel tof vinden als mijn vrienden naar het buitenland zouden gaan, al was het alleen maar voor de toffe logeeradresjes. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_115896632
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het is Londen, dat us een uurtje vliegen. Nog niet eens.
Een weekend relatie behoort ook tot de mogelijkheden bijv.

Ik zou het overigens vooral heel tof vinden als mijn vrienden naar het buitenland zouden gaan, al was het alleen maar voor de toffe logeeradresjes. :)
Het is ergens aan de zuidwestkust, dus lastiger dan londen. In het begin dacht ik ook prima, maar je kunt niet meer spontaan dingen doen. En aangezien er al vrienden in colombia en aruba wonen lijkt het me ook wel leuk dat er wat goede vrienden hier blijven wonen..
pi_115896687
Het is voor een paar jaar, het is zijn leven, je kunt andere vrienden maken, ik zie het probleem niet.
Sorry.

Je zou toch zelf ook niet willen dat iemand emotionele chantage gaat plegen bij jou, terwijl het voor jou een geweldige kans is? :?
Doe wat je niet durft.
pi_115896717
Hoe kom je erbij dat er emotionele chantage wordt gepleegd? :D

Mc ligt toch niet jankend zijn polsen door te snijden bij die vriend, neem ik aan? :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_115896720
Ik vind dat MC het wel stom mag vinden.
pi_115896787
Nee man, geen dingen ervan maken die er niet staan. Ik heb tegen em gezegd dat het zeker een mooie kans is. Hij zag zelf nog wat beren op de weg.. En juist voor vrienden gun je het beste, dus als hij dat mooi vindt ga ik em echt niet.proberen tegen te houden.
En het is niet zomaar een vriend, hij is een van mn allerbeste vrienden, ken em al 16 jaar en afgelopen jaren is ie al weinig in Nederland geweest door allerlei uitzendingen.
pi_115896829
Begrijpelijk hoor mc!
Ja doei.
pi_115896838
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:41 schreef motorbloempje het volgende:
Begrijpelijk hoor mc!
^^
pi_115896872
Morgen slankies!

Ik vind het juist tof dat mc meedenkt over de situatie van zijn vriend. Emotionele chantage is nogal een overtrokken reactie.

Ik zag net op het nieuws:

Dikke mensen in Belgie zijn geneigd meer te eten, omdat zij dan aan de voorwaarden van een operatie voldoen. Een arts zei dat de meesten van deze mensen ook gewoon kunnen afvallen door een ander eetpatroon. Ik snap het niet meer :')
pi_115896890
Zo, ik sta in Harwich te wachten tot ik de boot naar HvH op kan! Erg slechte nacht achter de rug, dus ik hoop dat m'n verblijf in de premium lounge wat goeds gaat doen.... :z

Heb yoghurt, broodjes en druiven gehaald en kan onbeperkt thee en koffie drinken, yay!
Ja doei.
pi_115896898
goeiemorgen, slankies. Ik heb vannacht van 2 tot 5 wakker gelegen, voel me wat geradbraakt nu. Heb om 10 uur een afspraak, denk dat ik daarna thuis verder ga werken.

Planning:

O: yoghurt met muesli
T: 2 volkorenboterhammen met ham en kaas
L: ? thuis even kijken wat er is
T: appel, rabarber
S: wellicht een rondje hardlopen, kijken hoe ik me voel.
D: fritatta met courgette en broccoli, ofzo.
pi_115896920
Voorspoedige vaart Mo!
pi_115896926
Oh, en ik snap MC ook wel. Als ik in Nederland ben heb ik nog maar weinig vrienden daar, omdat iedereen naar het buitenland verhuisd is. Waaronder yours truly. Het is lastig als die basis wegvalt...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:49:14 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115896932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:30 schreef Probability het volgende:
Ik vind dat MC het wel stom mag vinden.
Eens, vooral aangezien het niet de eerste is. En idd: hij ligt toch niet z'n polsen door te snijden? :P
Niet meer actief op Fok!
pi_115896961
Morning!

Ik had zo'n honger vanmorgen! Was m'n ontbijt extra lekker :)
Mc, begrijpelijk hoor, dat het voor hem tof is wil niet zeggen dat het voor jou ook tof is. Hopelijk kan 'ie een goede keus maken!

Novem _O-

Planning:
O: geweekte havermout (45 gr) met 200 ml sojamelk en rozijntjes
T: wortel en groene paprika
L: ik denk een salade en een dubbele boterham en een beker karnemelk
T: 150 ml (vruchten)yoghurt en 2 fruit
D: ik hoop op mosselen met frietjes! Ga uit eten waarschijnlijk.
B: ongeveer uurtje fietsen
pi_115897049
Het is inderdaad gewoon stom als vrienden naar het buitenland verhuizen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:00:40 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897063
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is inderdaad gewoon stom als vrienden naar het buitenland verhuizen.
Ik moest nog aan jou denken idd.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:08:13 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897174
Haha, ik ben nu met iets bezig waarin naar het Fok! forum wordt verwezen _O- (het gaat over onderwijs en pubers).
Niet meer actief op Fok!
pi_115897262
Ik zit lekker in de ligstoel in de tuin een krantje te lezen. Kopje thee er bij. Zo even aan de studie en dan weer werken.
pi_115897556
Zo, ik zit in de lounge O+ met heerlijke koffie en een fijne stoel! :D O+
Ja doei.
pi_115897576
mogguh!

Gaat iedereen vandaag duimen dat de langstudeerdersboete niet doorgaat. Dat scheelt ons huishouden de nodige euro's :D en dan had ik wel gewoon op vakantie kunnen gaan :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115897616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh!

Gaat iedereen vandaag duimen dat de langstudeerdersboete niet doorgaat. Dat scheelt ons huishouden de nodige euro's :D en dan had ik wel gewoon op vakantie kunnen gaan :')
Ik duim mee!!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:31:31 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897631
quote:
mogguh!

Als jij dan straks voor mij gaat duimen dat de onbelaste reiskostenvergoeding blijft :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_115897637
quote:
mogguh!

Ik duim ook, en als ie dan toch er moet komen dan NIET met terugwerkende kracht... :r.
pi_115897638
Ah, ik heb het verkeerd begrepen kennelijk. Het is vast de hooikoorts in combinatie met benauwdheid.
Doe wat je niet durft.
pi_115897654
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik duim ook, en als ie dan toch er moet komen dan NIET met terugwerkende kracht... :r.
Dat.!
Ja doei.
pi_115897675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als jij dan straks voor mij gaat duimen dat de onbelaste reiskostenvergoeding blijft :P.
ja hoor, zo meelevend ben ik wel :Y :P
quote:

[..]

^^

Dan weet je iig waar je aan toe bent :)
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ah, ik heb het verkeerd begrepen kennelijk. Het is vast de hooikoorts in combinatie met benauwdheid.
werken je meds niet ? Want je blijft er last van hebben :X
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:36:51 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897746
quote:

[..]

Wut, terugwerkende kracht? :{. Tot hoever terug dan? :{
Niet meer actief op Fok!
pi_115897774
Die langstudeerdersboete vind ik zoiets debiels. Je betaalt toch al collegegeld voor de extra tijd? Je studeert toch al later af? Het vergroot ook nog eens het verschil tussen rijke en arme studenten, doordat de laatste groep toch al meer ernaast moet werken, en dus eerder in tijdnood gaat komen dan de studenten waarbij de ouders alles betalen.
Schaf dan desnoods de hele studiefinanciering af (van dat bedrag kan je toch allang geen kamer meer huren?), maar geef mensen wel de tijd zolang over hun studie te doen als ze willen, zonder boetes.

Daarbij vraag ik me af hoe lang iedereen in het kabinet over zijn studie heeft gedaan, ik kan me niet voorstellen dat figuren als Rutte en Halbe Zijlstra het in 4 jaar hebben gehaald :+ .
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:38:53 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115897780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat.!
In ieder geval dat laatste. Ik heb op zich geen problemen met de langstudeerders"boete" (stom woord trouwens, maar goed), maar zeker niet met terugwerkende kracht. Dat is onredelijk.

Verhoging van het het collegeld zou ik overigens redelijker vinden. De vergoedingen die de onderwijsinstellingen krijgen zijn toch gebaseerd op de normale studieduur? Als je langer blijft hangen en dus langer gebruik maakt van de voorzieningen mag daar best wat extra vergoeding tegenover staan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:40:32 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115897813
Ik heb er wel een probleem mee, want op deze manier kunnen studenten amper ernaast werken of bestuurservaring opdoen.
Met terugwerkende kracht is helemaal idioot natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:41:03 #70
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115897822
Ik heb een collega, en hij smakt. En nu eet hij een banaan :r Echt, de goorheid.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')