Ik zing in het echt valser dan op schrift hoor!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Maria, ik wil je in het echt ontmoeten hoor!
Heu wattes waarom sorry?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:00 schreef An24 het volgende:
Ohw jeetje, sorry Maria ik had het topic kunnen sluiten
*insert stekend mes geluid!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:04 schreef Probability het volgende:
Ik erger mij, iemand verandert dingen terug die ik had veranderd. Maar ik vind het t niet waard om mij te ergeren maar ze moet wel dood.
Nee ik bedoel ik wil mij niet ergeren maar t lukt niet ik zou haar eens flink de waarheid willen zeggen. De hoer.
Silent treatment krijgt ze.
Silent treatment, dat zal d'r leren!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:04 schreef Probability het volgende:
Ik erger mij, iemand verandert dingen terug die ik had veranderd. Maar ik vind het t niet waard om mij te ergeren maar ze moet wel dood.
Nee ik bedoel ik wil mij niet ergeren maar t lukt niet ik zou haar eens flink de waarheid willen zeggen. De hoer.
Ken je het liedje 'the waitress' van Tori Amos?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:04 schreef Probability het volgende:
Ik ben ook engquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:08 schreef An24 het volgende:
[..]
*insert stekend mes geluid!
Je klinkt een beetje eng Prob!
Maria: zit op
Mobiel en heb er overheen gekeken. Maar fijn dat je er lol aan had
Ja, als dat achteraf-gevoel er niet was ging ik nooit weerquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:44 schreef Laureline het volgende:
Net een rondje gerend tegen heug en meug in het bos, voel me achteraf toch fijn.
Nee ken ik niet! Ik ga hem even luisteren!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:29 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ken je het liedje 'the waitress' van Tori Amos?
So I want to kill this waitress
She's worked here a year longer than I
If I did it fast you know that's an act of kindness
![]()
Ja zei GB vanochtend ook alquote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:08 schreef LieLie het volgende:
Javier Guzman doet mee aan een dansprogramma van de publieke omroep? Wtf is daar gebeurd?
Met de chino strak om de billies!quote:
Boh da's inderdaad niet tof neequote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:08 schreef the85mc het volgende:
Was vanavond even mtben met een goede vriend. Misschien gaat hij 3 jaar naar engeland voor werk. Dat zou dan nr 3 van mn 5 beste vrienden zijn. Nu is het niet leuk meer.. :/
Dit is voor hem een mooie carriere mogelijkheid. Enige lastige is dat hij binnen een week moet beslissen. En zijn vriendin heeft hier natuurlijk ook een baan en samen hebben ze net een koophuis. Lastige keus lijkt me..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Met de chino strak om de billies!
[..]
Boh da's inderdaad niet tof neeHopelijk komt er iets veeel toffers voorbij waardoor hij blij hier blijft
Zou z'n vriendin daar met plezier willen/kunnen werken & wonen en krijgt 'ie een leuke verhuisvergoeding? Zo nee, makkelijke keuze. Zo ja, ook makkelijke keuze.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:30 schreef the85mc het volgende:
Dit is voor hem een mooie carriere mogelijkheid. Enige lastige is dat hij binnen een week moet beslissen. En zijn vriendin heeft hier natuurlijk ook een baan en samen hebben ze net een koophuis. Lastige keus lijkt me..
Dat is juist het moeilijke, ze heeft universiteit gedaan en werkt op PR afdeling. Daar liggen de banen niet echt voor het oprapen. Als ze een baan kan vinden is het prima, maar als dat niet lukt dan is 3 jaar lang.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Zou z'n vriendin daar met plezier willen/kunnen werken & wonen en krijgt 'ie een leuke verhuisvergoeding? Zo nee, makkelijke keuze. Zo ja, ook makkelijke keuze.
Nee dat was het al toen je dat typte. Hier ook crappy nacht maar we maken er maar weer het beste van vandaagquote:Op donderdag 23 augustus 2012 03:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij de volgende toon is het drie uur en tweeënvijftig minuten.
Het is Londen, dat us een uurtje vliegen. Nog niet eens.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat is juist het moeilijke, ze heeft universiteit gedaan en werkt op PR afdeling. Daar liggen de banen niet echt voor het oprapen. Als ze een baan kan vinden is het prima, maar als dat niet lukt dan is 3 jaar lang.
Hij krijgt wel allerlei toeslagen, maar in hun hypotheek staat dat ze niet mogen doorverhuren. Dus waarschijnlijk dubbele woonlasten. In dat geval gaan ze er netto niet veel op vooruit waarschijnlijk.
Het is ergens aan de zuidwestkust, dus lastiger dan londen. In het begin dacht ik ook prima, maar je kunt niet meer spontaan dingen doen. En aangezien er al vrienden in colombia en aruba wonen lijkt het me ook wel leuk dat er wat goede vrienden hier blijven wonen..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het is Londen, dat us een uurtje vliegen. Nog niet eens.
Een weekend relatie behoort ook tot de mogelijkheden bijv.
Ik zou het overigens vooral heel tof vinden als mijn vrienden naar het buitenland zouden gaan, al was het alleen maar voor de toffe logeeradresjes.
^^quote:
Eens, vooral aangezien het niet de eerste is. En idd: hij ligt toch niet z'n polsen door te snijden?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:30 schreef Probability het volgende:
Ik vind dat MC het wel stom mag vinden.
Ik moest nog aan jou denken idd.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is inderdaad gewoon stom als vrienden naar het buitenland verhuizen.
Ik duim mee!!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh!
Gaat iedereen vandaag duimen dat de langstudeerdersboete niet doorgaat. Dat scheelt ons huishouden de nodige euro'sen dan had ik wel gewoon op vakantie kunnen gaan
Als jij dan straks voor mij gaat duimen dat de onbelaste reiskostenvergoeding blijftquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh!
Gaat iedereen vandaag duimen dat de langstudeerdersboete niet doorgaat. Dat scheelt ons huishouden de nodige euro'sen dan had ik wel gewoon op vakantie kunnen gaan
Ik duim ook, en als ie dan toch er moet komen dan NIET met terugwerkende kracht...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:29 schreef _aurum_ het volgende:
mogguh!
Dat.!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik duim ook, en als ie dan toch er moet komen dan NIET met terugwerkende kracht....
ja hoor, zo meelevend ben ik welquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als jij dan straks voor mij gaat duimen dat de onbelaste reiskostenvergoeding blijft.
^^quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik duim ook, en als ie dan toch er moet komen dan NIET met terugwerkende kracht....
werken je meds niet ? Want je blijft er last van hebbenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ah, ik heb het verkeerd begrepen kennelijk. Het is vast de hooikoorts in combinatie met benauwdheid.
Wut, terugwerkende kracht?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Perruche het volgende:
[..]
In ieder geval dat laatste. Ik heb op zich geen problemen met de langstudeerders"boete" (stom woord trouwens, maar goed), maar zeker niet met terugwerkende kracht. Dat is onredelijk.quote:
Wat is er mis met studeren, werken en alsnog in vier jaar je diploma halen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:38 schreef Laureline het volgende:
Die langstudeerdersboete vind ik zoiets debiels. Je betaalt toch al collegegeld voor de extra tijd? Je studeert toch al later af? Het vergroot ook nog eens het verschil tussen rijke en arme studenten, doordat de laatste groep toch al meer ernaast moet werken, en dus eerder in tijdnood gaat komen dan de studenten waarbij de ouders alles betalen.
Schaf dan desnoods de hele studiefinanciering af (van dat bedrag kan je toch allang geen kamer meer huren?), maar geef mensen wel de tijd zolang over hun studie te doen als ze willen, zonder boetes.
Daarbij vraag ik me af hoe lang iedereen in het kabinet over zijn studie heeft gedaan, ik kan me niet voorstellen dat figuren als Rutte en Halbe Zijlstra het in 4 jaar hebben gehaald.
Da's knap lastig bij een vijfjarige opleiding.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:41 schreef An24 het volgende:
[..]
Wat is er mis met studeren, werken en alsnog in vier jaar je diploma halen?
Niets, maar met studeren, werken en in vijf jaar je diploma halen vind ik evenmin iets mis.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:41 schreef An24 het volgende:
[..]
Nouja, een jaartje uitloop heb je al snel. Maar die ¤ 3000 extra zijn m.i. niet onoverkomelijk, mits je ze bij je studielening op mag tellen. Een student die tijdens de studie op laten hoesten is natuurlijk onzin. Waar moet je het geld vandaan halen als je al je tijd kwijt bent met studeren en werken om in je onderhoud te voorzien?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:41 schreef An24 het volgende:
[..]
Pfff, je snapt me wel, afstuderen binnen de periode die er voor staat.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Da's knap lastig bij een vijfjarige opleiding.
Dat bedoel ik ook, de ene studie is de andere niet. Ik ken maar weinig mensen die nominaal hebben gestudeerd. Ok, ken er ook eentje die het 5-jarige programma in 4 jaar deed, maar die is nogal bovengemiddeld intelligent.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Pfff, je snapt me wel, afstuderen binnen de periode die er voor staat.
Ja, dat!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als jij dan straks voor mij gaat duimen dat de onbelaste reiskostenvergoeding blijft.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik ben ook niet falicant tegen de hele boete. Ik heb er dan wel niets meer mee te maken, maar toen we vorige keer moesten stemmen heb ik 'gewoon' nog vvd gestemd, ook met het risico dat ik 'm zelf moest gaan ophoesten als ik 't niet zou halen dit collegejaar. Maargoed.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In ieder geval dat laatste. Ik heb op zich geen problemen met de langstudeerders"boete" (stom woord trouwens, maar goed), maar zeker niet met terugwerkende kracht. Dat is onredelijk.
Verhoging van het het collegeld zou ik overigens redelijker vinden. De vergoedingen die de onderwijsinstellingen krijgen zijn toch gebaseerd op de normale studieduur? Als je langer blijft hangen en dus langer gebruik maakt van de voorzieningen mag daar best wat extra vergoeding tegenover staan.
Mjah, je maakt gebruik van voorzieningen (als de studielening blijft bestaan), dan vind ik het ook netjes om binnen de periode die er voor staat af te studeren. Natuurlijk is het zwaar, maar daar kies je voor. Je krijgt er ook een enorme persoonlijkheidsontwikkeling van mee.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nouja, een jaartje uitloop heb je al snel. Maar die ¤ 3000 extra zijn m.i. niet onoverkomelijk, mits je ze bij je studielening op mag tellen. Een student die tijdens de studie op laten hoesten is natuurlijk onzin. Waar moet je het geld vandaan halen als je al je tijd kwijt bent met studeren en werken om in je onderhoud te voorzien?
Je basisbeurs wordt omgezet in een gift als je binnen 10 jaar een papiertje haalt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:48 schreef conleche het volgende:
Hoe is het nu eigenlijk? Is een gedeelte gift en een gedeelte lening? Waarom niet alles lening laten zijn en dan de eerste 4 jaar rentevrij en daarna met een marktconforme rente? Of zeg ik nu iets debiels?
Yup, en de regelingen rondom de aanvullende beurs mogen ook best aangescherpt worden. Ik ken wat mensen wiens ouders op papier te weinig verdienen maar alsnog álles voor de kinderen betalen waardoor die student met veel extra gift zit, terwijl anderen juist niets van hun ouders (kunnen) krijgen omdat ze op papier genoeg zouden verdienen en er méér bij moeten gaan werken of lenen om zelfstandig rond te komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, je maakt gebruik van voorzieningen (als de studielening blijft bestaan), dan vind ik het ook netjes om binnen de periode die er voor staat af te studeren. Natuurlijk is het zwaar, maar daar kies je voor. Je krijgt er oik een enorme persoonlijkheidsontwikkeling van mee.
Ik vind de plannen ook schandalig, maar er zijn ook veel mensen die misbruik maken van het huidige stelsel of zelfs fraude plegen. Dat is ook schandalig.
Dat terugwerkende kracht gedeelte zuigt dan ook enorm.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:02 schreef Probability het volgende:
Ik doe mijn studie in 3.5 jaar ipv 4 en moet ook de boete betalen helaaas
Dat komt omdat je hiervoor nog 2x aan iets bent begonnen toch?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:02 schreef Probability het volgende:
Ik doe mijn studie in 3.5 jaar ipv 4 en moet ook de boete betalen helaaas
Ja ik heb twee keer ondanks hard werken moeten stoppen met mijn studie.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat komt omdat je hiervoor nog 2x aan iets bent begonnen toch?
er misbruik van maken of fraude plegen is ook schandalig. Toch denk ik dat je studietijd de tijd is om je te ontwikkelen, persoonlijk, sociaal en professioneel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:49 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, je maakt gebruik van voorzieningen (als de studielening blijft bestaan), dan vind ik het ook netjes om binnen de periode die er voor staat af te studeren. Natuurlijk is het zwaar, maar daar kies je voor. Je krijgt er ook een enorme persoonlijkheidsontwikkeling van mee.
Ik vind de plannen ook schandalig, maar er zijn ook veel mensen die misbruik maken van het huidige stelsel of zelfs fraude plegen. Dat is ook schandalig.
Precies, dit dus. Tijdens je studententijd leer je meer dan alleen wat je op de uni leert. Een thuiswonende student die verder niks buiten zijn studie heeft gedaan krijgt geen boete, terwijl een student die of een bestuursjaar heeft gedaan of veel heeft georganiseerd of een jaar topsport doet nu wel een boete riskeert. Tsja, moeten we willen dat iedereen zich alleen maar focust op studie, of zou je we ontwikkelingen ook op andere vlakken moeten stimuleren? Ik denk het laatste..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
er misbruik van maken of fraude plegen is ook schandalig. Toch denk ik dat je studietijd de tijd is om je te ontwikkelen, persoonlijk, sociaal en professioneel.
Ik heb een geweldige studietijd gehad. Ik heb eerst anderhalf jaar journalistiek gestudeerd, tot ik erachter kwam dat dat niet voor mij was. Daarna heb ik in 3 jaar tijd een bachelor afgerond. In die drie jaar had ik 3 bijbaantjes, en heb ik een bestuursjaar gedaan. Dat was aanpoten. Daarna heb ik 2 jaar een master gedaan.
Ik vind niet dat ik gestraft zou moeten worden omdat ik op m'n 16e niet kon beslissen wat ik wou studeren...Er moet wat mogelijkheid zijn om van mening te kunnen veranderen. En ik denk ook dat zaken als een stage ergens lopen, of een bestuursjaar doen belangrijk zijn!
Helemaal mee eens. Zeker voor de havisten, maar ook voor de vwo'ers die ook vroeg moeten kiezen wat ze willen. Ook mag er wel bij voorlichtingsdagen wat meer worden ingegaan op 'wat kun je hier nu later mee'. Het is teveel studiegericht en minder 'toekomstgericht'. Veel mensen vinden een studie en de vakken leuk, maar als ze dan later erachter komen wat ze er 'mee kunnen' haken veel toch af, achteraf. Én ook tijdens de opleiding mag er meer gewerkt worden om studenten voor te lichten over toekomstplannen en ze aansporen om daar over na te denken: dat heb ik bij Engels echt heel erg gemist. Ik ben blij dat ik zélf heel erg op zoek ben gegaan naar wat ik 'later wil als ik groot ben', maar vooral voor de 18- en 19-jarigen die vooral leuk lekker Engels studeren zonder er verder bij na te denken wat ze willen en kunnen vind ik dat een gemiste kans, wat ook weer leidt tot mensen die na 2 of 3 jaar er een studie bij willen doen of zelfs toch nog willen switchen omdat ze zich op toekomstmogelijkheden hebben verkeken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:07 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
er misbruik van maken of fraude plegen is ook schandalig. Toch denk ik dat je studietijd de tijd is om je te ontwikkelen, persoonlijk, sociaal en professioneel.
Ik heb een geweldige studietijd gehad. Ik heb eerst anderhalf jaar journalistiek gestudeerd, tot ik erachter kwam dat dat niet voor mij was. Daarna heb ik in 3 jaar tijd een bachelor afgerond. In die drie jaar had ik 3 bijbaantjes, en heb ik een bestuursjaar gedaan. Dat was aanpoten. Daarna heb ik 2 jaar een master gedaan.
Ik vind niet dat ik gestraft zou moeten worden omdat ik op m'n 16e niet kon beslissen wat ik wou studeren...Er moet wat mogelijkheid zijn om van mening te kunnen veranderen. En ik denk ook dat zaken als een stage ergens lopen, of een bestuursjaar doen belangrijk zijn!
Boksquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:12 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, ik vind trouwens ook dat lenen moeilijker moet worden. Ik zit nu met een behoorlijke studieschuld *over de 35.000 euro), gedeeltelijk doordat ik daarvan m'n 2 jaar master in Zweden betaald heb, maar gedeeltelijk ook doordat ik als 17 jarig meisje, net op kamers, het wel heel makkelijk vond om te lenen, en daar de consequenties niet echt van kon overzien. Je klikt een boxje aan, hoeveel geld je wilt en denkt heel naief "ik studeer, dus later ga ik veel geld verdienen". Niet dus.
Yup, hier ook. Al heb ik er niet GROF spijt van. Ik heb een supertoffe tijd (gehad) en ja, misschien soms wat te luxe geleefd, maar dat wist ik zeker later voor zou moeten betalen. Hopelijk heb ik volgende week weer werkquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:12 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, ik vind trouwens ook dat lenen moeilijker moet worden. Ik zit nu met een behoorlijke studieschuld *over de 35.000 euro), gedeeltelijk doordat ik daarvan m'n 2 jaar master in Zweden betaald heb, maar gedeeltelijk ook doordat ik als 17 jarig meisje, net op kamers, het wel heel makkelijk vond om te lenen, en daar de consequenties niet echt van kon overzien. Je klikt een boxje aan, hoeveel geld je wilt en denkt heel naief "ik studeer, dus later ga ik veel geld verdienen". Niet dus.
Oh dat heb ik echt nooit gehad. Ik bedacht me wel dat ik dat ooit moest terugbetalen en ik ben sowieso niet van geld lenen. Ik zag op een gegeven moment wel vrienden die maximaal leenden en dan een enorme flatscreen aan de muur hadden van geleend geld. Misschien ben ik dan wel een ander uiterste, maar ik zou nooit geld lenen voor gebruiksproducten..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Boks. Echt jammer vind ik dat nu (mijn schuld is iets minder dan die van jou), maar ja. We hebben een mooie studententijd gehad, zeg ik dan maar
.
Ik weet eigenlijk niet eens waar het geld naartoe is gegaanquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:16 schreef the85mc het volgende:
[..]
Oh dat heb ik echt nooit gehad. Ik bedacht me wel dat ik dat ooit moest terugbetalen en ik ben sowieso niet van geld lenen. Ik zag op een gegeven moment wel vrienden die maximaal leenden en dan een enorme flatscreen aan de muur hadden van geleend geld. Misschien ben ik dan wel een ander uiterste, maar ik zou nooit geld lenen voor gebruiksproducten..
Ik heb de twee jaar in Zweden vol geleend. Verder heb ik, behalve het eerste jaar waarin ik naief was, geleend om rond te komen. Ik moest alles zelf betalen, en de baantjes die ik had waren niet genoeg. Verder trouwens ook geleend om m'n rijbewijs te kunnen halen, anders had ik dat nu nog niet gehad...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet eens waar het geld naartoe is gegaan. Ik heb geen grote dingen gekocht van geleend geld, maar ik heb er verder niet echt bij stilgestaan. Kocht wel wat ik wilde hebben.
Ik heb niet vanaf het eerste jaar geleend en ik had geen bijbaantjes (veel typische studentenbijbaantjes waren niet geschikt voor mij). Had wel iets, maar dat leverde maar 50 euro per maand op.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb de twee jaar in Zweden vol geleend. Verder heb ik, behalve het eerste jaar waarin ik naief was, geleend om rond te komen. Ik moest alles zelf betalen, en de baantjes die ik had waren niet genoeg. Verder trouwens ook geleend om m'n rijbewijs te kunnen halen, anders had ik dat nu nog niet gehad...
Dat is zo persoonsafhankelijk. Ik deed mbo en hbo in zes jaar. Alles zelf betaald omdat mijn ouders zo gek zijn als een deur, mijn vader voldoende verdiende, maar mij niet wilde ondersteunen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Een van de weinige gevallen waarin ik wordt goed isquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:51 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat is zo persoonsafhankelijk. Ik deed mbo en hbo in zes jaar. Alles zelf betaald omdat mijn ouders zo gek zijn als een deur, mijn vader voldoende verdiende, maar mij niet wilde ondersteunen.
Ik woonde ook op mijn 17e op mezelf en maakte weken van 60, 70 uur incl school om rond te komen. Ik wist echt wel dat ik later de rekening moest betalen en was daarin niet naief. Voor jongeren zoals ik wordt het straks echt moeilijk als lenen moeilijker wordt.
Wie bepaalt straks dat je 'volwassen, genoeg bent voor zulke beslissingen?
volgens mij is het een deel vermoeidheid van Lowlands en de tempratuur en verder lag ik op een vers gemaaid grasveld te bootcampen gister. Het was vrij dramatisch.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:33 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
werken je meds niet ? Want je blijft er last van hebben
Ik vind het een uitstekend idee! Welke partij moet ik stemmen voor dit plan?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:48 schreef conleche het volgende:
Hoe is het nu eigenlijk? Is een gedeelte gift en een gedeelte lening? Waarom niet alles lening laten zijn en dan de eerste 4 jaar rentevrij en daarna met een marktconforme rente? Of zeg ik nu iets debiels?
Dat kan nog leuk worden zaterdag... vervelend hoor!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
volgens mij is het een deel vermoeidheid van Lowlands en de tempratuur en verder lag ik op een vers gemaaid grasveld te bootcampen gister. Het was vrij dramatisch.
Wel weer begonnen aan mn hooikoorts pillen en extra ventolin, maar gisteravond was dat niet voldoende. Nu vooral moe en duf, dus misschien ga ik vanavond wel gewoon heel vroeg naar bed en niet sporten.
[..]
Ik vind het een uitstekend idee! Welke partij moet ik stemmen voor dit plan?
Overigens is de rente die nu wordt gerekend alles behalve marktconform en staat de lening bij de IBG (of hoe ze ook heten) ook bekend als de goedkoopste lening die je ooit zult hebben.
Waarom vind je dat? Het is niet alsof ik het heel doordacht heb of iets, maar zo op het eerste gezicht lijkt het me wel het meest eerlijk? Want je wordt wel gestimuleerd om zo goed mogelijk te studeren en zo weinig mogelijk tijd te verdoen, maar je hebt wel de mogelijkheid om er langer over te doen, of van studie te verwisselen als je zou willen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:12 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat kan nog leuk worden zaterdag... vervelend hoor!
Overigens vind ik alles een lening helemaal geen goed idee. En het is nu DUO
Ik ken mensen met een studieschuld van 80k. Niet echt een fijne start als je net afgestudeerd bent. Of erger, als je je studie niet hebt afgemaakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:16 schreef conleche het volgende:
Waarom vind je dat? Het is niet alsof ik het heel doordacht heb of iets, maar zo op het eerste gezicht lijkt het me wel het meest eerlijk? Want je wordt wel gestimuleerd om zo goed mogelijk te studeren en zo weinig mogelijk tijd te verdoen, maar je hebt wel de mogelijkheid om er langer over te doen, of van studie te verwisselen als je zou willen.
Kweenie, gevoelsmatigquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Waarom vind je dat? Het is niet alsof ik het heel doordacht heb of iets, maar zo op het eerste gezicht lijkt het me wel het meest eerlijk? Want je wordt wel gestimuleerd om zo goed mogelijk te studeren en zo weinig mogelijk tijd te verdoen, maar je hebt wel de mogelijkheid om er langer over te doen, of van studie te verwisselen als je zou willen.
Nee, dat is niet fijn. Maar als je je studie niet afmaakt.........moeten wij daarvoor opdraaien? En het is misschien niet nodig om 80k te lenen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ken mensen met een studieschuld van 80k. Niet echt een fijne start als je net afgestudeerd bent. Of erger, als je je studie niet hebt afgemaakt.
Klopt en klopt. Zoals het nu wordt voorgespiegeld "als je bent afgestudeerd verdien je bakken met geld en kun je alles zo terugbetalen". Veel afstudeerders zijn lelijk teleurgesteld als ze hun startsalaris zien. En als ze erachter komen dat ze maximaal een Kia Picanto als leasebak krijgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:34 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, dat is niet fijn. Maar als je je studie niet afmaakt.........moeten wij daarvoor opdraaien? En het is misschien niet nodig om 80k te lenen?
Dat is geen stimulans, toch? Het zit volgens mij in de menselijke natuur om zo'n beurs als cadeautje te zien.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
Kweenie, gevoelsmatigIk vind lenen nou niet echt iets positiefs en vond juist de stimulans van een studiebeurs heel fijn.
Maximaal uitwonend lenen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:38 schreef V1z0R het volgende:
Hoe kom je aan een studie schuld van 80k ?!![]()
![]()
Dat lenen zou misschien wel met meer voorlichting gepaard moeten gaan inderdaad. Zodat mensen meer beseffen wat ze doen, als ze zomaar een boxje aankruisen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Klopt en klopt. Zoals het nu wordt voorgespiegeld "als je bent afgestudeerd verdien je bakken met geld en kun je alles zo terugbetalen". Veel afstudeerders zijn lelijk teleurgesteld als ze hun startsalaris zien. En als ze erachter komen dat ze maximaal een Kia Picanto als leasebak krijgen.
Yup!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:40 schreef Probability het volgende:
Mootje ben je nou alleen op reis?
Ik vraag me af wat je hier mee wil zeggen...?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
En als je dan afgestudeerd bent verdien je misschien wel genoeg om je studieschuld af te betalen, maar dan zijn er ook weer heel veel andere dingen die geld kosten. Als ik naar onze situatie kijk: we moeten allebei vanaf januari beginnen met het afbetalen van onze studieschuld (de mijne is best hoog: 7 jaar gestudeerd, altijd alles zelf moeten betalen, geleend om rond van te komen naast mijn bijbaantje). Maar we willen binnen nu en een paar jaar ook een andere auto kopen, verhuizen naar een groter huis, trouwen, een kindje krijgen, reizen, dat soort dingen. Wij hebben het echt niet slecht hoor, met allebei een goede baan, maar ik weet niet waar we dat allemaal van moeten doen. Misschien dat dit minder een probleem is als je eierstokken niet op het punt van exploderen staan..
Nou, Mr.Mo werkt tegenwoordig 4 dagen in de week in NL en zijn moeder is jarig morgen. Dus ik wilde ook wel naar NL. Hij blijft daar 2 weken en ik kom alleen tot aan dinsdag ook nog even overquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:42 schreef Probability het volgende:
[..]
Leuk! Aanleiding heb ik gemist?
Dan wat Co zegt, is dat niet wat veel? Ligt er ook aan over hoeveel jaar je het dan hebt, maar toch, bijna(zo goed als eigenlijk) een hypotheekbedrag...quote:
Ik zie heel veel keuzes, dus dan 'moet' er nietsquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
En als je dan afgestudeerd bent verdien je misschien wel genoeg om je studieschuld af te betalen, maar dan zijn er ook weer heel veel andere dingen die geld kosten. Als ik naar onze situatie kijk: we moeten allebei vanaf januari beginnen met het afbetalen van onze studieschuld (de mijne is best hoog: 7 jaar gestudeerd, altijd alles zelf moeten betalen, geleend om rond van te komen naast mijn bijbaantje). Maar we willen binnen nu en een paar jaar ook een andere auto kopen, verhuizen naar een groter huis, trouwen, een kindje krijgen, reizen, dat soort dingen. Wij hebben het echt niet slecht hoor, met allebei een goede baan, maar ik weet niet waar we dat allemaal van moeten doen. Misschien dat dit minder een probleem is als je eierstokken niet op het punt van exploderen staan..
Dat je je leven ná de studie direct met een achterstand begint als je een flinke schuld hebt. Eentje die dus hoger wordt als de stufi volledig een lening wordt. Met een normaal startsalaris werk je die niet meer zo maar even weg.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:42 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je hier mee wil zeggen...?
Hoe laat komt je boot aan in HvH?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, Mr.Mo werkt tegenwoordig 4 dagen in de week in NL en zijn moeder is jarig morgen. Dus ik wilde ook wel naar NL. Hij blijft daar 2 weken en ik kom alleen tot aan dinsdag ook nog even overdus hij is pas volgende week vrijdag weer in Hull.
En de boot die vanaf Hull gaat was zó verschrikkelijk duur, dat ik via Harwich inclusief 200 mijl rijden enkele reis en hotelovernachtig nog goedkoper uit zou zijn, dus heb ik er maar een reisje van gemaakt!
Ach, ik denk dat dat best relatief is. Ik bedoel, ik klaag wel, maar koop wel kleding maar makkelijk 150 euro per maand, boodschappen voor 70 euro, vakanties van >1000 euro per stuk. En dan kan ik ook nog sparen. Als je je prioriteiten verschuift kan dat makkelijk hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat je je leven ná de studie direct met een achterstand begint als je een flinke schuld hebt. Eentje die dus hoger wordt als de stufi volledig een lening wordt. Met een normaal startsalaris werk je die niet meer zo maar even weg.
^^quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:54 schreef Perruche het volgende:
Als je je prioriteiten verschuift kan dat makkelijk hoor.
Dat sowieso ja.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:53 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Vooral veel luxeproblemen, problemen die je moet koesteren omdat wij over onze basis behoeften over het algemeen geen zorgen hoeven te maken.
Ik vind de Langstudeerboete prima maar had graag geweten bij aanvang van mijn leven als student dat er consequenties waren aan het stoppen.
Nou, achterstand, achterstand....in jouw geval hebben jullie toch een woning, auto en gaan op mooie reizen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat je je leven ná de studie direct met een achterstand begint als je een flinke schuld hebt. Eentje die dus hoger wordt als de stufi volledig een lening wordt. Met een normaal startsalaris werk je die niet meer zo maar even weg.
Heel erg mee eens.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:51 schreef loveli het volgende:
Mijn opvoeding was "niet lenen van, niet lenen aan". In de jaren '70 is het grote lenen begonnen met als kers op de taart (fictieve) overwaarde cashen voor tripjes en badkamers. Vroeger spaarde je ergens voor, nu leen je ervoor.
Wat mij betreft is het weer tijd voor gezond verstand en wat meer soberheid.
Op gebied van studie: lenen moet verantwoord zijn, hoog opleidingsniveau is goed voor het land, dus studeren betaalbaar houden.
MY WAYWARD SOOOOON!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ach ja, natuurlijk zijn het luxeproblemen, dat weet ik ook wel. Ik heb alleen altijd zo het idee gehad dat al die dingen wel zouden komen als ik eindelijk maar eens klaar zou zijn met studeren. Nu kom ik erachter dat er weer andere dingen zijn die in de weg staan. Maar dit is een persoonlijke frustratie en heeft niets met de eigenlijke discussie te maken. Never mind, dus.
Carry on..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
MY WAYWARD SOOOOON!
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more!
da's vaak de intro voorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Supernatural
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:05 schreef V1z0R het volgende:
[..]
MY WAYWARD SOOOOON!
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bazennummer, met die zingende furby
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Ja, weet jij precies hoe dat werkt als je het inkomen van je partner mee laat tellen? Want wat je daar nu zegt is nieuw voor me! Wat voor invloed heeft het op het bedrag dat je betaalt?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:19 schreef _aurum_ het volgende:
Hou er rekening mee dat je als je het gezamenlijk betaalt, dus als ze beide inkomens bij elkaar mogen tellen het bedrag wat openstaat na 15 jaar vervalt.
Oh en ik win met studieschuldenshizzleMijn lief heeft er 1 van rond de 50k, maar we moeten nog zien wat er vervalt als hij afgestudeerd is. Hij had een zware studie waar hij niet naast kon werken, maar hij heeft 'm ook niet afgemaakt.
Denk dat als ze onze salarissen bij elkaar optellen dat ze wel verwachten dat we 'm met 2 jaar aflossen ofzo![]()
Maar, zorgen zijn voor morgen![]()
No worries, ze smeren uit over 15 jaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:19 schreef _aurum_ het volgende:
Denk dat als ze onze salarissen bij elkaar optellen dat ze wel verwachten dat we 'm met 2 jaar aflossen ofzo![]()
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, weet jij precies hoe dat werkt als je het inkomen van je partner mee laat tellen? Want wat je daar nu zegt is nieuw voor me! Wat voor invloed heeft het op het bedrag dat je betaalt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
ze pakken dan jullie beide inkoms - vaste lasten etc. Dan hou je een bedrag over wat je kan aflossen, voor zijn schuld en de jouwe...volgens mij.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, weet jij precies hoe dat werkt als je het inkomen van je partner mee laat tellen? Want wat je daar nu zegt is nieuw voor me! Wat voor invloed heeft het op het bedrag dat je betaalt?
nou, dat weet ik zo net nog niet. Het inkomen van lief is ons vrij besteedbaar inkomen he. Ik kwam erop uit via zo'n bereking op de DUO website dat we per maand 800 euro terug kunnen betalen. Daar heb ik niet zo'n zin inquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:23 schreef loveli het volgende:
[..]
No worries, ze smeren uit over 15 jaar.
Zingende furby?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]bazennummer, met die zingende furby
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |