quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:43 schreef Copycat het volgende:
Het is nu niet bepaald zo dat dit iets van de laatste paar dagen is. En actie roept reactie op, keer op keer. Zeker als het de hele discussie frustreert. Sorry, het is sterker dan ik ben.
Ach gut, en dat terwijl ze alleen maar de waarheid vertelde...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:16 schreef yvonne het volgende:
zouzou heeft even the building geleft
De yvonne zij geprezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:16 schreef yvonne het volgende:
zouzou heeft even the building geleft
Ik wist niet dat ze nog bezig was joh, had even geroepen.quote:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat de mods die taak op zich namen. Maar de volgende keer trek ik aan jouw bel!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:20 schreef yvonne het volgende:
Ik wist niet dat ze nog bezig was joh, had even geroepen.
ik wel hoorquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:59 schreef Specularium het volgende:
Niemand durft hier meer te posten.
Denk het niet. Er is niet zoveel nieuwe informatie meerquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:07 schreef Re het volgende:
[..]
ik wel hoor
Ik heb het alleen niet meer gevolgd eigenlijk... is er ergens een samenvatting?
Laatste ontwikkelingen zijn oa dat er twee man vastzitten: Badr en de Turk uit Eindhoven en dat ze nu allebei naar elkaar wijzen als hoofddader.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:07 schreef Re het volgende:
Juist wel. Er druppelt elke dag wat nieuws binnen, zoals gisteren met die Olivier.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:09 schreef simpelintje het volgende:
[..]
Denk het niet. Er is niet zoveel nieuwe informatie meer
quote:'Je ziet dat Badr worstelt met zijn emoties'
'Badr Hari heeft twee gezichten', 'Badr, ga weer knokken in de ring, ga weer winnen' en 'Badr worstelt met zijn emoties'. Deze en meer uitspraken doen verschillende deskundigen over kickbokser Badr Hari in de nieuwste editie van het magazine JFK.
De veelbesproken kickbokser siert zelfs de cover van JFK, bijgestaan door zijn partner Estelle. In het blad is Badr te zien in een modieuze fotoshoot. Twaalf pagina's 'uniek en explosief materiaal', aldus JFK. De foto's werden overigens gemaakt vóór het incident tijdens Sensation White, waarvoor Badr nu vastzit.
Deskundigen als voormalig trainer Thom Harinck, kickbokser Remy Bonjasky, documentairemaker Dirk Bayens, Hari's huidige trainer Mike Passenier en misdaadverslaggever John van den Heuvel vertellen in het magazine over de in opspraak geraakte topbokser.
'Je ziet dat Badr iemand is die erg met zijn emoties aan het worstelen is', aldus Bonjasky. 'Die emoties helpen hem binnen de ring, maar erbuiten moet hij proberen zich voorbeeldig te gedragen. Hij houdt er niet van om te verliezen.' John van den Heuvel spreekt over een man met 'twee gezichten.' Voormalig trainer Harnick geeft juist advies: 'Doe normaal, doe normaal Badr. Laat al die foute gasten links liggen en ga keihard trainen. Ga weer knokken in de ring, ga weer winnen.'
Inderdaad een rare gedachtegang. Het lijkt erop dat het beeld van een taakstrafje voor ieder delict bij blijkbaar best een paar mensen leeft. Alsof hij er zo gemakkelijk vanaf zou komen bij een eventuele veroordeling.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:24 schreef WRH het volgende:
: 'Doe normaal, doe normaal Badr. Laat al die foute gasten links liggen en ga keihard trainen. Ga weer knokken in de ring, ga weer winnen.'
ehm nee, doe maar niet. Doe maar eerst een juridische afstraffing en een ban uit de ring voor dit soort rare lui.
Dat valt best mee. Natuurlijk werkt zo'n actie van Wilders niet in het nadeel van Hari, maar een rechter zal de zaak daardoor echt niet opblazen. Bij andere zaken (Volkert, Robert M.) is er soms ook sprake van publieke/politieke bemoeienis, maar daar zijn toch ook wel zonder probleem veroordelingen uitgesproken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:32 schreef Re het volgende:
maar nu lees ik dat hetr zelfs een high profile case wordt nu Wilders zich er ook al mee is gaan bemoeien... dat wordt straks een leuke veroordeling want als de politiek zich er mee gaat bemoeien dan kan een rechter weinig anders dan de zaak straks op te blazen
Moeilijk te zeggen zonder te weten wat er precies waar is van wat er nu zoal de media in komt. Als ze 'm de Air, de Cooldown én Sensation aan z'n broek weten te hangen, plus de eerdere veroordeling mee rekenen, kon het weleens een flinke ruk worden. Maar het kan ook zijn dat de rechter meelij heeft wegens 'trial by media', of dat de rechter een hekel aan Wilders heeft.. Kortom, het is koffiedik kijken nu...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:35 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is een realistische straf straks? 2 a 3 jaar?
Ja, dat is Wilders hč, eerst gaan roepen op het moment dat hij z'n snater dicht moet houden, en straks verontwaardigd zijn dan zijn geblaat gevolgen heeft.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:32 schreef Re het volgende:
maar nu lees ik dat hetr zelfs een high profile case wordt nu Wilders zich er ook al mee is gaan bemoeien... dat wordt straks een leuke veroordeling want als de politiek zich er mee gaat bemoeien dan kan een rechter weinig anders dan de zaak straks op te blazen
Ook niet meer van maken dan hetwas, natuurlijk. Voorzover mij bekend heeft 'ie één tweetje de wereld in geslingerd en deed er daarna het zwijgen toe? Wel een tweet teveel, overigens.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat is Wilders hč, eerst gaan roepen op het moment dat hij z'n snater dicht moet houden, en straks verontwaardigd zijn dan zijn geblaat gevolgen heeft.
Als er daardoor een lagere straf komt dan kan Wilders zich daar weer over beklagen, hij houdt zichzelf wel in het nieuws.
Tsja, dat laatste geldt wat mij betreft voor iedere tweet van GW.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:42 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ook niet meer van maken dan hetwas, natuurlijk. Voorzover mij bekend heeft 'ie één tweetje de wereld in geslingerd en deed er daarna het zwijgen toe? Wel een tweet teveel, overigens.
quote:Bij de mishandeling van miljonair Koen Everink tijdens dancefeest Sensation is al het ernstige leed toegebracht door vechtsporter Badr Hari. Dat stelt medeverdachte Ferhat Y., concludeert De Telegraaf donderdag uit officiėle politieverhoren. De 34-jarige Y. heeft volgens de krant 'zeer belastende' verklaringen afgelegd.
"Ik zag dat Badr Koen begon te slaan en schoppen. Ik sprong tussenbeide en kreeg toen van Badr een klap, waardoor ik een bloedneus opliep", citeert de krant uit de verhoren. Beide hoofdverdachten beschuldigen elkaar van het toebrengen van het ernstige letsel.[lees verder in Bron]
'Medeverdachte beschuldigt Badr Hari'quote:Hari wordt in totaal verdacht van zes geweldsdelicten, in twee zaken heeft hij een gedeeltelijke bekentenis afgelegd.
Dat geldt in dit soort zaken anders. Staat ook al meermalen in dit topic vermeld.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:57 schreef paddy het volgende:
[..]
'Medeverdachte beschuldigt Badr Hari'
Wanneer ze elkaar de schuld gaan geven over het geval Koen Everink, kan de rechtbank er dan nog wel iets mee? Ik kan me herinneren dat mensen vrijgesproken zijn omdat niet bewezen kon worden wie nu de chauffeur was van een dodelijk ongeluk.
Waar een onzin. Politici hebben geen macht over rechters dus doe niet zo dramaqueen-achtig.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:32 schreef Re het volgende:
Ah, lees het antwoord alquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat geldt in dit soort zaken anders. Staat ook al meermalen in dit topic vermeld.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, er zijn bewaarde videobeelden van die mishandeling van Olivier, dus daar kan hij sowieso niet meer onderuit.
Jawel hoor, alleen vind ik Badr Hari en die Gullit muts helemaal niet meer interressant. Deze topicreeks slaat ook helemaal nergens meer op.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:59 schreef Specularium het volgende:
Niemand durft hier meer te posten.
indirect wel door de rechtspraak te proberen te sturen... daarmee creeer je een situatie waarbij er een excuus kan worden gegenereerd om tot strafvermindering over te gaan... verdachte is al schuldig bevonden voordat hij is berecht... dat is gewoon zo en heeft geen enkel dramaqueen gevoel bij mij...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar een onzin. Politici hebben geen macht over rechters dus doe niet zo dramaqueen-achtig.
Zoals gezegd, bij het berijden van een scooter is het in principe essentieel wie gereden heeft. Je kunt niet zeggen dat iemand die achterop zit globaal dezelfde bedoelingen heeft en dezelfde risico's op de koop neemt als de bestuurder zelf. Daarom kun je niet zeggen dat zowel de bestuurder als de passagier medeplegers zijn van het opzettelijk veroorzaken van een (dodelijk) ongeluk. Dat zou overigens wel anders worden als je op de een of andere manier bewijs zou hebben dat de passagier wel invloed op het rijden zou hebben gehad, bijvoorbeeld door naar de bestuurder te schreeuwen "rijd door rood, schijt aan die mensen".quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:57 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
'Medeverdachte beschuldigt Badr Hari'
Wanneer ze elkaar de schuld gaan geven over het geval Koen Everink, kan de rechtbank er dan nog wel iets mee? Ik kan me herinneren dat mensen vrijgesproken zijn omdat niet bewezen kon worden wie nu de chauffeur was van een dodelijk ongeluk.
En hoe zit het met de getuigen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Zoals gezegd, bij het berijden van een scooter is het in principe essentieel wie gereden heeft. Je kunt niet zeggen dat iemand die achterop zit globaal dezelfde bedoelingen heeft en dezelfde risico's op de koop neemt als de bestuurder zelf. Daarom kun je niet zeggen dat zowel de bestuurder als de passagier medeplegers zijn van het opzettelijk veroorzaken van een (dodelijk) ongeluk. Dat zou overigens wel anders worden als je op de een of andere manier bewijs zou hebben dat de passagier wel invloed op het rijden zou hebben gehad, bijvoorbeeld door naar de bestuurder te schreeuwen "rijd door rood, schijt aan die mensen".
Als je samen een bank overvalt of samen iemand mishandelt is het bewijs van medeplegen veel makkelijker rond te krijgen. Dat is bijvoorbeeld ook zo omdat het makkelijker is jezelf van de ander te distantiėren als die extremer gaat handelen. Achterop een scooter is dat moeilijk. Als je met z'n tweeėn iemand bijwerkt ben je gewoon heel snel verantwoordelijk te houden voor het hele gebeuren. En als dat toch lastig is omdat er bijvoorbeeld geen echte samenwerking ten aanzien van het mishandelen aan te tonen is, dan kun je het altijd nog op het in vereniging plegen van openlijke geweldpleging gooien. Ook dan zit je, zonder dat je kunt aantonen wie wat heeft gedaan, op een strafmaximum van 6 jaar en kan de rechter iemand dus een flinke duw geven.
Overigens kan het bij de strafmaat nog wel enigszins van invloed zijn als niet precies is vast komen te staan wie wat heeft gedaan.
Zijn die er nog steeds?quote:Beide mannen zijn niet alleen door het slachtoffer als belager aangewezen, maar ook door diverse getuigen die zich tijdens de mishandeling op zondag 8 juli in skybox 233 in de Amsterdam ArenA bevonden
Ik snap niet precies wat je bedoelt met deze vraag.quote:
IN het SHO topic. OPquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:07 schreef Re het volgende:
[..]
ik wel hoor
Sssssssssttt.....quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:36 schreef Ole het volgende:
[..]
IN het SHO topic. OP
[GOLFTASGATE] Met vlakke handen en zeven maal is scheepsrecht. #11
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |