http://www.volkskrant.nl/(...)egen-overleden.dhtmlquote:Tony Nicklinson, de 58-jarige Brit die van zijn voeten tot zijn nek was verlamd, is vanochtend overleden. Dat meldden zijn advocaten in een verklaring. Het is nog niet bekend hoe de man is overleden.
Nicklinson kreeg vorige week van het Britse hooggerechtshof te horen dat hij zijn leven niet mocht laten beëindigen.
De man, Tony Nicklinson, kreeg in 2005 een beroerte. Hij kon sindsdien alleen maar communiceren door te knipperen met zijn ogen. Hij ervoer zijn leven sindsdien als een nachtmerrie. Hij wilde daarom dat artsen een einde aan zijn leven zouden maken.
Zijn familie meldde via zijn Twitteraccount: 'Jullie weten het misschien al, mijn vader is vanochtend vredig aan een natuurlijke dood. Hij was 58' en 'Voordat hij overleed, vroeg hij ons dit te twitteren: Vaarwel wereld, de tijd is gekomen, ik heb het leuk gehad'.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:45 schreef Rezania het volgende:
Nou, mooi toch? Is zijn wens toch nog uitgekomen.
Wel bespottelijk dat hij geen euthanasie mocht plegen.
Twitteren?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Een natuurlijke dood sterven en daarvoor iets Twitteren...? Uhuh...
Dat deed zijn zoon.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Een natuurlijke dood sterven en daarvoor iets Twitteren...? Uhuh...
Ja, hij zou gevraagd hebben iets te Twitteren...quote:
Dat snap ik...het gaat erom dat het nogal vreemd is een natuurlijke dood te sterven en dan van tevoren een dergelijk bericht de wereld insturen. Dat staat een beetje haaks op elkaar...quote:
Misschien begon ie zijn verzoek wel met: voor het geval dat.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat snap ik...het gaat erom dat het nogal vreemd is een natuurlijke dood te sterven en dan van tevoren een dergelijk bericht de wereld insturen. Dat staat een beetje haaks op elkaar...
En hij kon alleen met z'n ogen knipperen.... Echt geen natuurlijke dood, maakt verder niet uit, blij dat die man toch uit z'n lijden verlost is!!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, hij zou gevraagd hebben iets te Twitteren...
Het is ook ontzettend krom voor m'n gevoel. Een man wil heel graag dood, maar mag dit niet (van god blijkbaar). Intussen lopen drones van onder andere de UK bommen de droppen op veelal onschuldige mensen in Afghanistan. Mensen die juist graag zouden blijven leven. (en daar zou god dus blijkbaar geen enkele moeite mee hebben? )quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:36 schreef Karina het volgende:
Het klinkt wat raar om te zeggen, maar ik ben blij voor hem.
Idioot dat hij geen euthanasie mocht laten plegen overigens.
Klinkt helemaal niet raar, hij wilde immers al dood.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:36 schreef Karina het volgende:
Het klinkt wat raar om te zeggen, maar ik ben blij voor hem.
Kon hij nog wel z'n tong bewegen? Er was toch iets dat als iemand bewusteloos is dat je m op z'n zij moet leggen omdat hij anders in z'n eigen tong kan stikken?quote:De man, Tony Nicklinson, kreeg in 2005 een beroerte. Hij kon sindsdien alleen maar communiceren door te knipperen met zijn ogen. Hij ervoer zijn leven sindsdien als een nachtmerrie. Hij wilde daarom dat artsen een einde aan zijn leven zouden maken.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze allang iets klaar hadden om hem een 'natuurlijke' dood te laten sterven (zoals slaapmiddel icm stikken in eigen tong) maar dat ze dit proces wilde afwachten om iets te betekenen voor anderen in dezelfde situatie. Proces helaas verloren dus dan maar alsnog op deze manier. Artsen zijn gebonden aan de wetgeving dat ze geen euthanasie mogen plegen maar natuurlijk kennen zij wel alle trucs om dit via een omweg te bereiken.quote:Tony Nicklinson, de 58-jarige Brit die van zijn voeten tot zijn nek was verlamd, is vanochtend overleden. Dat meldden zijn advocaten in een verklaring. Het is nog niet bekend hoe de man is overleden.
Nicklinson kreeg vorige week van het Britse hooggerechtshof te horen dat hij zijn leven niet mocht laten beëindigen.
Ik ben benieuwd. Ook dat slaapmiddel zal waarschijnlijk wel uit de sectie blijken dan. En dan wordt er straks weer iemand aangeklaagd voor moordquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kon hij nog wel z'n tong bewegen? Er was toch iets dat iemand bewusteloos is dat je m op z'n zij moet leggen omdat hij anders in z'n eigen tong kan stikken.
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ze allang iets klaar hadden om hem een 'natuurlijke' dood te laten sterven (zoals een slaapmiddel icm die stikken in eigen tong) maar dat ze dit proces wilde afwachten om iets te betekenen voor anderen in dezelfde situatie.
Klopt, maar toch vond ik het raar om te zeggen dat je blij bent dat iemand dood is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klinkt helemaal niet raar, hij wilde immers al dood.
Tis niet alsof hij een duidelijke overdosis slaapmiddel krijgt maar net genoeg dat die tongreflex niet aanspringtquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ook dat slaapmiddel zal waarschijnlijk wel uit de sectie blijken dan. En dan wordt er straks weer iemand aangeklaagd voor moord
Op nu.nl staat dat hij gewoon is gestopt met eten. Simpel en doeltreffendquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:06 schreef soapie het volgende:
Bij het NOS journaal zeiden ze net dat hij, volgens de familie, aan een longontsteking is overleden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |