daar heb ik een tijd geleden ook een rekening geopend vanwege de aantrekkelijke rente. heb er nog niets mee gedaan, maar wat mij opviel is dat je geen rekeningnummer krijgt waarnaar je geld kunt overboeken. je moet overboeken naar een tussenrekening met als omschrijving je WLU-rekeningnummer. wat nu als je een fout maakt in die omschrijving, of hem vergeet? ik twijfel niet aal WLU, maar voelt toch wat tricky.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:34 schreef PiRANiA het volgende:
Ik blijf maar bij Westland Utrecht, die staan gemiddeld top-3.
Zozo niet verkeerd! Dat betekend met een profijtrekening 3,1%... Mooi even mn argenta saldo overgeboektquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:32 schreef Ill-Skillz het volgende:
Bij de ING nu een kwartaal lang 1 procent bonusrente voor alles wat je extra spaart. (Peildatum 5 oktober).
Misschien een betere optie dan heen en weer slingeren naar LPB voor woensdag. Toprekening op ING is 1,9% plus die ene procent op je extra saldo 2,9% maar dan wel vrij opneembaar. (Duurt tot 8 januari)
Ik heb gewoon een rek. nummer hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:46 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
daar heb ik een tijd geleden ook een rekening geopend vanwege de aantrekkelijke rente. heb er nog niets mee gedaan, maar wat mij opviel is dat je geen rekeningnummer krijgt waarnaar je geld kunt overboeken. je moet overboeken naar een tussenrekening met als omschrijving je WLU-rekeningnummer. wat nu als je een fout maakt in die omschrijving, of hem vergeet? ik twijfel niet aal WLU, maar voelt toch wat tricky.
Idd, ik ookquote:Op maandag 8 oktober 2012 18:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een rek. nummer hoor.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 15:32 schreef Ill-Skillz het volgende:
Bij de ING nu een kwartaal lang 1 procent bonusrente voor alles wat je extra spaart. (Peildatum 5 oktober).
Misschien een betere optie dan heen en weer slingeren naar LPB voor woensdag. Toprekening op ING is 1,9% plus die ene procent op je extra saldo 2,9% maar dan wel vrij opneembaar. (Duurt tot 8 januari)
Heb net op 4 oktober alles overgezet van ING naar MY, Over goede timing gesproken.quote:Op 5 oktober 2012 is het saldo op uw spaarrekening vastgesteld. Dit is het peilsaldo
Keer vergeten de rekening erbij te zetten. Mailden ze me of ik voortaan het netjes erbij wilde zettenquote:Op maandag 8 oktober 2012 17:46 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
daar heb ik een tijd geleden ook een rekening geopend vanwege de aantrekkelijke rente. heb er nog niets mee gedaan, maar wat mij opviel is dat je geen rekeningnummer krijgt waarnaar je geld kunt overboeken. je moet overboeken naar een tussenrekening met als omschrijving je WLU-rekeningnummer. wat nu als je een fout maakt in die omschrijving, of hem vergeet? ik twijfel niet aal WLU, maar voelt toch wat tricky.
Die extra rente is op jaarbasis zeker? Dan loont het nog niet echt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
Heb net op 4 oktober alles overgezet van ING naar MY, Over goede timing gesproken.
Het is inderdaad op jaarbasis, dus het is geen vetpot. Maar op zich wel makkelijk en vrij opneembaar gezien wel meer dan bv MY of LPB.quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die extra rente is op jaarbasis zeker? Dan loont het nog niet echt.
We zitten in een schuldencrisis, inflatie is goed voor de schuldenquote:Op maandag 8 oktober 2012 19:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Volgens de BOS komt het doordat de ECB de rente heeft verlaagd, Nu heb je hoge inflatie en lage rente, de ECB zou die inflatie juist moeten beteugelen door forse rentestappen omhoog! Dan kan eindelijk die spaarrente ook weer naar een normaal niveau tov de gierende inflatie.
quote:Geachte klant,
Zoals u weet streeft Bank of Scotland er naar u een zo goed mogelijke spaarrente te bieden. De hoogte van de variabele rente op uw Internet Spaarrekening wordt mede bepaald door de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt. Onder andere door ingrijpen van de Europese Centrale Bank zijn geld- en kapitaalmarktrentes fors gedaald de afgelopen maanden.
Sinds onze laatste rentewijziging in mei zijn de relevante rentes met meer dan 0,4% gedaald. Wij zien ons hierdoor genoodzaakt de rente op de Internet Spaarrekening te verlagen van 2,6% naar 2,3%.
Deze wijziging gaat in op dinsdag 9 oktober 2012.
Heeft u nog vragen?
Heeft u nog verdere vragen? Op www.bankofscotland.nl<http://www.bankofscotland.nl/> vindt u antwoorden onder 'Help & Informatie'. U kunt hier ook contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen of een terugbelafspraak te maken.
Inflatie is altijd goed voor schulden, en dan met name voor landen die schulden hebben. Laat maar oplopen die inflatie, want de rente op een lening blijft ongewijzigd. Uiteindelijk kan een land dan een lening goedkoper afbetalen. Voor Jan met de pet heeft de inflatie negatieve gevolgen, want zijn spaargeld verdampt. Maarja, dat is collateral damage.quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
niet in dit geval. Voedsel en brandstoffen gaan enorm omhoog in prijs, terwijl de bezittingen van mensen fors in waarde dalen, net als de lonen met als gevolg dat mensen steeds minder te besteden hebben en de schulden naar verhouding juist groter worden.
Dat kan ze wel duur komen te staan. Kan net het verschil maken voor mensen om daar nog een jaartje te blijven of weer te verkassen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:02 schreef MrBadGuy het volgende:
3 maanden 2.50% (gelijk)
6 maanden 2.60% (-0.25%)
9 maanden 2.70% (-0,30%)
1 jaar 2.80% (-0,40%)
2 jaar 2.90% (-0,40%)
3 jaar 3.00% (-0,40%)
4 jaar 3.10% (-0,50%)
5 jaar 3.30% (-0,50%)
En zo ziet het er bij LPB uit vanaf woensdag![]()
Denk ik ook. Het zijn met -0,5% echt flinke dalingen. Hebben ze geld genoeg binnengehaald of zo? Die rentebewegingen schijnen soms ook cyclisch te zijn. Genoeg geld binnengehaald voor hypotheken uit te zetten -> hypotheekrente stijgt en spaarrente daalt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:14 schreef Arcee het volgende:
Dat kan ze wel duur komen te staan. Kan net het verschil maken voor mensen om daar nog een jaartje te blijven of weer te verkassen.
quote:
Morgen nog snel even een depositootje van een jaar afsluiten. Langer durf ik niet aan, al zal de rente tegen die tijd wel nog lager zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:02 schreef MrBadGuy het volgende:
3 maanden 2.50% (gelijk)
6 maanden 2.60% (-0.25%)
9 maanden 2.70% (-0,30%)
1 jaar 2.80% (-0,40%)
2 jaar 2.90% (-0,40%)
3 jaar 3.00% (-0,40%)
4 jaar 3.10% (-0,50%)
5 jaar 3.30% (-0,50%)
En zo ziet het er bij LPB uit vanaf woensdag![]()
Ik heb mijn buffertje bij BoS staan. Was voorheen toch wel altijd één van de hoogste. Ik zie het eigenlijk niet zitten om een rekening te openen bij WU of Argenta. Die zullen nu wel volgen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:37 schreef leolinedance het volgende:
BoS
Sinds onze laatste rentewijziging in mei zijn de relevante rentes met meer dan 0,4% gedaald. Wij zien ons hierdoor genoodzaakt de rente op de Internet Spaarrekening te verlagen van 2,6% naar 2,3%.
Deze wijziging gaat in op dinsdag 9 oktober 2012.
Ze kunnen tegen 1% geld lenen bij de ECB..quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat de rentes zo laag gaan? Moeten banken niet meer geld binnenhalen ivm bankenbelasting, stijgende kosten en toenemende inflatie?
Verschilt een beetje per bank. Bij sommige banken kun je in geval van scheiding, werkloosheid, persoonlijk faillisement en/of het kopen van een huis de deposito wel stopzetten (al dan niet tegen een boete, zoals bij LPB), andere banken hanteren een boete of een lagere rente in het geval je een bedrag opneemt (MoneYou doet dat laatste) en bij weer andere banken kun je het niet opnemen. Dit is te vinden in de algemene voorwaarden.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:53 schreef KatyM het volgende:
Als ik het goed begrijp kun je geld dat je in een spaardeposito steekt niet tussentijds opnemen? Met uitzondering van faillisement e.d.?
Net depo 11 vastgezet bij LPB. Hopelijk komt vanmiddag nog wat ander geld binnen, dan kan ik de 12e ook nog nemenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:30 schreef Nytro het volgende:
GIsteren nog maar even voor 3.2 wat weggezet bij LPB.
Ze halen toch meer geld binnen als ze allemaal minder rente betalen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat de rentes zo laag gaan? Moeten banken niet meer geld binnenhalen ivm bankenbelasting, stijgende kosten en toenemende inflatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |