Nee.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:34 schreef Deetch het volgende:
verzeker je je niet juist om schade weer gerepareerd te krijgen?
OK, vind het wel vreemd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee.
Je verzekerd je om de kosten bij schade te dekken.
Wat jij vervolgens met dat geld doet maakt niks uit.
Wat maakt hen het uit wat jij ermee doet? Of je het nu repareert of niet, de knaken zijn ze kwijt en de geclaimde schade kan niet nog eens geclaimd worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef Deetch het volgende:
Dan betaal ik dus via mijn verzekeringspremie indirect voor jouw cash uitbetaalde schade waarvan je gaat zuipen. Dat vind ik raar.
in dit geval heeft hij dus geen kosten, want hij laat het niet maken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee.
Je verzekerd je om de kosten bij schade te dekken.
Wat jij vervolgens met dat geld doet maakt niks uit.
Het maakt voor jou toch niks uit of dat dat geld naar de kroeg gaat of naar de garage? Het gaat om mijn waardevermindering waarvan ik wil bepalen hoe ik dat gecompenseerd ga krijgen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef Deetch het volgende:
Dan betaal ik dus via mijn verzekeringspremie indirect voor jouw cash uitbetaalde schade waarvan je gaat zuipen. Dat vind ik raar.
Jawel, als ik mijn auto verkoop kan ik er minder voor vragen omdat er krassen op zitten. Mijn kosten zijn de waardevermindering van mijn auto.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
in dit geval heeft hij dus geen kosten, want hij laat het niet maken.
Jawel, waardevermindering van de auto.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:44 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Jawel, als ik mijn auto verkoop kan ik er minder voor vragen omdat er krassen op zitten. Mijn kosten zijn de waardevermindering van mijn auto.
Dit dus.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:44 schreef Casos het volgende:
[..]
Jawel, waardevermindering van de auto.
Gaat me om het principequote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Het maakt voor jou toch niks uit of dat dat geld naar de kroeg gaat of naar de garage? Het gaat om mijn waardevermindering waarvan ik wil bepalen hoe ik dat gecompenseerd ga krijgen.
Welquote:
Maar hij geeft toch indirect het geld nog aan de schade.quote:
Ben ik het niet helemaal mee eens. De 600 euro wordt in principe meer waard. de auto wordt deels minder waard maar of de waarde van de kras voor de koper een verschil van 30 % betekent durf ik mij af te vragen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef RPG het volgende:
[..]
Maar hij geeft toch indirect het geld nog aan de schade.
Voorbeeld:
auto 2000 euro
lakschade 600 euro
verkoopprijs 1400 euro
Hij krijgt dus die 600 euro van de verzekering maar haalt daarmee de krassen niet weg. Als hij zijn auto verkoop krijgt hij dus maar 1400 euro inplaats van de 2000 euro. Dus heeft hij op dat moment betaald voor de krassen.
Hij doet dus niks anders dan het uitstellen van het moment dat hij voor de schade wilt betalen.
Maar net als dat de 600 meer waard wordt, worden de kosten voor het laten repareren voor de auto ook duurder. Een normale koper houdt rekening met de reparatie kosten wanneer die een auto koopt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:03 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. De 600 euro wordt in principe meer waard. de auto wordt deels minder waard maar of de waarde van de kras voor de koper een verschil van 30 % betekent durf ik mij af te vragen.
Toch kan het wel. Ik heb het ook laatst gedaan. Het was wel een bedrag van onder de 500 euro. Ik weet niet of het ook kan bij hoge bedragen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef djoxygene het volgende:
In principe betalen de verzekeraars alleen voor reparatie van je schade en niet voor cash uitkeren.
Hoe is dit precies fraude?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:25 schreef Meike26 het volgende:
Mijn moeder heeft ooit een lullig deukje in een oude VW golf I cabrio gereden, parkeer-schade. Schade was nog altijd rond de ¤ 1500,- , bumper en knipperlicht moesten vernieuwd worden, evenals de draagbalk van de bumper die iets krom was. Daar heeft ze goed voor moeten dokken. Maar die Golf Cabrio reed een half jaar later nog steeds met die zelfde schade rond.
Daar zou ik als tegenpartij echt goed pissig van worden. Aan de ene kan snap ik het ook wel hoor, maar het is dubieus. Fraude wat getolereerd word door verzekeringsmaatschappijen. En de schade-herstellers zitten maar zonder werk
Heel simpel ! Men "wacht" het rustig af tot men nog een keer schade heeft aan de auto, met wat geluk ook op die zelfde plek. 1 keer reparatie, 2 keer prijs !quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoe is dit precies fraude?
Dat is nog steeds geen fraude.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heel simpel ! Men "wacht" het rustig af tot men nog een keer schade heeft aan de auto, met wat geluk ook op die zelfde plek. 1 keer reparatie, 2 keer prijs !
Eerlijk gezegd snap ik geen zak van je redenatie hier. Schade ontstaat toch niet zomaar? Er is toch altijd een tegenpartij nodig die niet goed uit zijn of haar doppen kijkt waardoor jij schade hebt? Hoezo naai ik mijn medemens (die zich gelukkig wel schuldbewust was en netjes een briefje achter liet op mijn raam) met schade die zij niet gereden heeft terwijl de fietser tegen mijn geparkeerde auto aan zit?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:32 schreef Meike26 het volgende:
IMO wel ! Je naait je medemens met een schade die helemaal niet door hun is gereden (of maar de helft) en je naait ook nog eens je eigen verzekeringsmaatschappij.
Edit: Misschien is Fraude indd niet het goede woord, diefstal dan ? !
Die schade staat gewoon geregistreerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heel simpel ! Men "wacht" het rustig af tot men nog een keer schade heeft aan de auto, met wat geluk ook op die zelfde plek. 1 keer reparatie, 2 keer prijs !
Is dat in een centrale database geregistreerd of is het na een switch van verzekeringsmaatschappij niet meer terug te vinden?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die schade staat gewoon geregistreerd.(net als de waardevermindering)
Rustig, rustigquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:36 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd snap ik geen zak van je redenatie hier. Schade ontstaat toch niet zomaar? Er is toch altijd een tegenpartij nodig die niet goed uit zijn of haar doppen kijkt waardoor jij schade hebt? Hoezo naai ik mijn medemens (die zich gelukkig wel schuldbewust was en netjes een briefje achter liet op mijn raam) met schade die zij niet gereden heeft terwijl de fietser tegen mijn geparkeerde auto aan zit?
Jij laat het als een bizar soort van 'uitlokking' klinken waarbij je zelfs het woord 'diefstal' in de mond neemt.
Het gegeven dat ik mijn schade wel of niet laat repareren is totaal irrelevant, ik bel zelfs mijn verzekeraar netjes op om te vragen hoe het zit. Je weet de rollen hier goed om te draaien zeg.
Dat soort zaken wordt centraal geregistreerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is dat in een centrale database geregistreerd of is het na een switch van verzekeringsmaatschappij niet meer terug te vinden?
Dus het verhaal van Meike is helemaal niet mogelijkquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat soort zaken wordt centraal geregistreerd.
Oh, het als een select groepje zich ergens aan schuldig maakt moet de rest ook maar bloede principe.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Rustig, rustig![]()
Ik heb het over het algemeen ! Zelf ben ik dus van mening dat een verzekeraar geen geld hoort uit te keren, omdat je zoals ik al eerder heb beschreven, dit soort situaties uitlokt. Daar is in jouw geval geen sprake van. Maar er zijn er genoeg die er wel misbruik van maken. Daarom ben ik er tegen
Toch vraag ik me dan af hoe je zoiets uitlokt, extra moeilijk parkeerplekjes opzoeken in een parkeergarage bij de C&A? Je moet sowieso altijd in de auto blijven zitten want hoeveel mensen zijn tegenwoordig nog eerlijk genoeg om een briefje achter te laten? En daarbij, als ze die volkswagen cabrio ooit gaan verkopen dan is ie alsnog 1500 euro minder waard door de schade.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Rustig, rustig![]()
Ik heb het over het algemeen ! Zelf ben ik dus van mening dat een verzekeraar geen geld hoort uit te keren, omdat je zoals ik al eerder heb beschreven, dit soort situaties uitlokt. Daar is in jouw geval geen sprake van. Maar er zijn er genoeg die er wel misbruik van maken. Daarom ben ik er tegen
Heel goed mogelijk zelfs ! Diverse keren dat een kennis van ons auto's als "vaste klant" binnen krijgen met één of andere lichte lak/kras schade. Maar die laten ze dan zitten in de hoop dat er daar een keer schade word gereden. Waarom ? Omdat de auto anders ook nog eens vaste klant word van de spuitcabine. Waarom een achterscherm 3 keer spuiten als je het ook nog even kan laten zitten in de hoop dat er weer iemand tegen je auto aan gaat leunen ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus het verhaal van Meike is helemaal niet mogelijk.
Nou en?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:07 schreef Meike26 het volgende:
En leren rijden ? Joh, ik heb bijna ander half miljoen kilometers onder m'n kont doorgehad !
Nee ik zit je maar te jennenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:07 schreef Meike26 het volgende:
Zeg ik ergens dat ik schade heb gereden dan ?![]()
vliegende panters toon Vuile slet!quote:En leren rijden ? Joh, ik heb bijna ander half miljoen kilometers onder m'n kont doorgehad !
Ja, maar jouw leuke verhaaltje maakt nog niet dat dat mogelijk is. Schades staan gewoon geregistreerd en waardedalingen worden gewoon meegenomen. Het is dus nogal zinloos.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heel goed mogelijk zelfs ! Diverse keren dat een kennis van ons auto's als "vaste klant" binnen krijgen met één of andere lichte lak/kras schade. Maar die laten ze dan zitten in de hoop dat er daar een keer schade word gereden.
Dat is iets te kort door de bocht. Het bedrag dat je van de verzekering krijgt is het bedrag dat benodigd is voor het herstellen van de schade. Dat is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan het bedrag dat je auto in waarde is gedaald.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef RPG het volgende:
[..]
Maar hij geeft toch indirect het geld nog aan de schade.
Voorbeeld:
auto 2000 euro
lakschade 600 euro
verkoopprijs 1400 euro
Hij krijgt dus die 600 euro van de verzekering maar haalt daarmee de krassen niet weg. Als hij zijn auto verkoop krijgt hij dus maar 1400 euro inplaats van de 2000 euro. Dus heeft hij op dat moment betaald voor de krassen.
Hij doet dus niks anders dan het uitstellen van het moment dat hij voor de schade wilt betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |