abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115859534
Er zat laatst iemand dus tegen mijn auto aan met de fiets. Ik wil wel geld voor die krassen (omdat waardevermindering) maar ik wil het liever niet laten repareren... is het mogelijk dat ze uitbetalen op basis van een schaderapport? Of betalen verzekeringen alleen uit als je daadwerkelijk een factuur hebt van de garage?
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:30:20 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115859564
dat is gewoon mogelijk ja :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:31:50 #3
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_115859627
Door een (erkende) taxateur laten taxeren. Kan meestal wel bij een garage. Het rapport hiervan declareren bij de verzekering.

Als het niet getaxeerd is het het is een 'groot' bedrag gaat de verzekering vaak niet zomaar uitkeren.
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_115859637
Moet ik dat vantevoren even telefonisch aangeven bij mijn verzekeraar oid? Echt geen idee hoe zoiets werkt. Ik ga er vanuit dat de schade zeker niet > 1000 is dus dat zou geen problemen op moeten leveren dacht ik.

Ik ga dit weekend dan eerst even het schadeformulier invullen samen met de schuldige en de schade op laten nemen.
pi_115859708
verzeker je je niet juist om schade weer gerepareerd te krijgen? Denk niet dat de verzekeraar jou cash gaat uitbetalen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115859815
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:34 schreef Deetch het volgende:
verzeker je je niet juist om schade weer gerepareerd te krijgen?
Nee.
Je verzekerd je om de kosten bij schade te dekken.
Wat jij vervolgens met dat geld doet maakt niks uit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115859828
Doe eens gek en bel je verzekering gewoon.....
Dan hoor je ook direct wat de regels zijn etc.
Je hoeft niet te laten repareren maar je krijgt ook niet het volledige bedrag van de reparatie.
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_115859830
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
OK, vind het wel vreemd.
Supra Groningam Nihil
pi_115859836
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:38 schreef Deetch het volgende:

[..]

OK, vind het wel vreemd.
Want?
pi_115859898
Dan betaal ik dus via mijn verzekeringspremie indirect voor jouw cash uitbetaalde schade waarvan je gaat zuipen. Dat vind ik raar.
Supra Groningam Nihil
pi_115859961
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef Deetch het volgende:
Dan betaal ik dus via mijn verzekeringspremie indirect voor jouw cash uitbetaalde schade waarvan je gaat zuipen. Dat vind ik raar.
Wat maakt hen het uit wat jij ermee doet? Of je het nu repareert of niet, de knaken zijn ze kwijt en de geclaimde schade kan niet nog eens geclaimd worden.
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
  woensdag 22 augustus 2012 @ 11:43:41 #12
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_115859997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee.
in dit geval heeft hij dus geen kosten, want hij laat het niet maken.
pi_115860009
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef Deetch het volgende:
Het maakt voor jou toch niks uit of dat dat geld naar de kroeg gaat of naar de garage? Het gaat om mijn waardevermindering waarvan ik wil bepalen hoe ik dat gecompenseerd ga krijgen.
pi_115860026
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Jawel, als ik mijn auto verkoop kan ik er minder voor vragen omdat er krassen op zitten. Mijn kosten zijn de waardevermindering van mijn auto.
pi_115860027
quote:

[..]

Jawel, waardevermindering van de auto.
pi_115860077
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:44 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Jawel, als ik mijn auto verkoop kan ik er minder voor vragen omdat er krassen op zitten. Mijn kosten zijn de waardevermindering van mijn auto.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:44 schreef Casos het volgende:

[..]

Jawel, waardevermindering van de auto.
Dit dus.
pi_115860080
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Het maakt voor jou toch niks uit of dat dat geld naar de kroeg gaat of naar de garage? Het gaat om mijn waardevermindering waarvan ik wil bepalen hoe ik dat gecompenseerd ga krijgen.
Gaat me om het principe
Supra Groningam Nihil
pi_115860093
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:46 schreef Deetch het volgende:

[..]

Gaat me om het principe
Nou nee.
pi_115860110
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nou nee.
Wel }:|
Supra Groningam Nihil
pi_115860389
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:47 schreef Deetch het volgende:

[..]

Wel }:|
Maar hij geeft toch indirect het geld nog aan de schade.

Voorbeeld:
auto 2000 euro
lakschade 600 euro
verkoopprijs 1400 euro

Hij krijgt dus die 600 euro van de verzekering maar haalt daarmee de krassen niet weg. Als hij zijn auto verkoop krijgt hij dus maar 1400 euro inplaats van de 2000 euro. Dus heeft hij op dat moment betaald voor de krassen.

Hij doet dus niks anders dan het uitstellen van het moment dat hij voor de schade wilt betalen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_115860559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef RPG het volgende:

[..]

Voorbeeld:
auto 2000 euro
lakschade 600 euro
verkoopprijs 1400 euro

Hij krijgt dus die 600 euro van de verzekering maar haalt daarmee de krassen niet weg. Als hij zijn auto verkoop krijgt hij dus maar 1400 euro inplaats van de 2000 euro. Dus heeft hij op dat moment betaald voor de krassen.

Hij doet dus niks anders dan het uitstellen van het moment dat hij voor de schade wilt betalen.
Ben ik het niet helemaal mee eens. De 600 euro wordt in principe meer waard. de auto wordt deels minder waard maar of de waarde van de kras voor de koper een verschil van 30 % betekent durf ik mij af te vragen.
pi_115860953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:03 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. De 600 euro wordt in principe meer waard. de auto wordt deels minder waard maar of de waarde van de kras voor de koper een verschil van 30 % betekent durf ik mij af te vragen.
Maar net als dat de 600 meer waard wordt, worden de kosten voor het laten repareren voor de auto ook duurder. Een normale koper houdt rekening met de reparatie kosten wanneer die een auto koopt.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_115861106
In principe betalen de verzekeraars alleen voor reparatie van je schade en niet voor cash uitkeren.
Playing Da Music That's Right For The Moment
pi_115862507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef djoxygene het volgende:
In principe betalen de verzekeraars alleen voor reparatie van je schade en niet voor cash uitkeren.
Toch kan het wel. Ik heb het ook laatst gedaan. Het was wel een bedrag van onder de 500 euro. Ik weet niet of het ook kan bij hoge bedragen.
De principes van sommige mensen interesseert me geen reet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:03:12 #25
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_115862645
Ik ben laatst met mijn fiets aangereden. Reparatiegeld gekregen na een taxatie, wat bijgelegd en een nieuwe fiets gekocht. Ik zie het probleem niet, het kost de verzekering toch niet meer of minder geld als ik de reparatie niet laat doen?
Ook geen sig dus
pi_115862885
Verzekering zojuist ff gecontact, ik kan gewoon geld terugkrijgen, is geen enkel probleem.
pi_115863368
Mijn moeder heeft ooit een lullig deukje in een oude VW golf I cabrio gereden, parkeer-schade. Schade was nog altijd rond de ¤ 1500,- , bumper en knipperlicht moesten vernieuwd worden, evenals de draagbalk van de bumper die iets krom was. Daar heeft ze goed voor moeten dokken. Maar die Golf Cabrio reed een half jaar later nog steeds met die zelfde schade rond.

Daar zou ik als tegenpartij van TS echt goed pissig van worden. Aan de ene kan snap ik het ook wel hoor, maar het is dubieus. Fraude wat getolereerd word door verzekeringsmaatschappijen. En de schade-herstellers zitten maar zonder werk :N
pi_115863385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:25 schreef Meike26 het volgende:
Mijn moeder heeft ooit een lullig deukje in een oude VW golf I cabrio gereden, parkeer-schade. Schade was nog altijd rond de ¤ 1500,- , bumper en knipperlicht moesten vernieuwd worden, evenals de draagbalk van de bumper die iets krom was. Daar heeft ze goed voor moeten dokken. Maar die Golf Cabrio reed een half jaar later nog steeds met die zelfde schade rond.

Daar zou ik als tegenpartij echt goed pissig van worden. Aan de ene kan snap ik het ook wel hoor, maar het is dubieus. Fraude wat getolereerd word door verzekeringsmaatschappijen. En de schade-herstellers zitten maar zonder werk :N
Hoe is dit precies fraude?
pi_115863449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoe is dit precies fraude?
Heel simpel ! Men "wacht" het rustig af tot men nog een keer schade heeft aan de auto, met wat geluk ook op die zelfde plek. 1 keer reparatie, 2 keer prijs !
pi_115863486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:27 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Heel simpel ! Men "wacht" het rustig af tot men nog een keer schade heeft aan de auto, met wat geluk ook op die zelfde plek. 1 keer reparatie, 2 keer prijs !
Dat is nog steeds geen fraude.
pi_115863608
IMO wel ! Je naait je medemens met een schade die helemaal niet door hun is gereden (of maar de helft) en je naait ook nog eens je eigen verzekeringsmaatschappij.

Maar goed, ik ben ook wel zo eerlijk om toe te geven hier ook aan mee te doen, mocht het ooit voorkomen. Ben er geen fan van, maar in dit geval is het dan wel zo als Jantje de sloot in springt, spring ik gezellig mee.

Edit: Misschien is Fraude indd niet het goede woord, diefstal dan ? !
pi_115863760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:32 schreef Meike26 het volgende:
IMO wel ! Je naait je medemens met een schade die helemaal niet door hun is gereden (of maar de helft) en je naait ook nog eens je eigen verzekeringsmaatschappij.

Edit: Misschien is Fraude indd niet het goede woord, diefstal dan ? !
Eerlijk gezegd snap ik geen zak van je redenatie hier. Schade ontstaat toch niet zomaar? Er is toch altijd een tegenpartij nodig die niet goed uit zijn of haar doppen kijkt waardoor jij schade hebt? Hoezo naai ik mijn medemens (die zich gelukkig wel schuldbewust was en netjes een briefje achter liet op mijn raam) met schade die zij niet gereden heeft terwijl de fietser tegen mijn geparkeerde auto aan zit?

Jij laat het als een bizar soort van 'uitlokking' klinken waarbij je zelfs het woord 'diefstal' in de mond neemt.

Het gegeven dat ik mijn schade wel of niet laat repareren is totaal irrelevant, ik bel zelfs mijn verzekeraar netjes op om te vragen hoe het zit. Je weet de rollen hier goed om te draaien zeg.
pi_115863794
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:27 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Die schade staat gewoon geregistreerd. :) (net als de waardevermindering)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:38:23 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115863828
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die schade staat gewoon geregistreerd. :) (net als de waardevermindering)
Is dat in een centrale database geregistreerd of is het na een switch van verzekeringsmaatschappij niet meer terug te vinden?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115863944
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:36 schreef An_awesome_wave het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd snap ik geen zak van je redenatie hier. Schade ontstaat toch niet zomaar? Er is toch altijd een tegenpartij nodig die niet goed uit zijn of haar doppen kijkt waardoor jij schade hebt? Hoezo naai ik mijn medemens (die zich gelukkig wel schuldbewust was en netjes een briefje achter liet op mijn raam) met schade die zij niet gereden heeft terwijl de fietser tegen mijn geparkeerde auto aan zit?

Jij laat het als een bizar soort van 'uitlokking' klinken waarbij je zelfs het woord 'diefstal' in de mond neemt.

Het gegeven dat ik mijn schade wel of niet laat repareren is totaal irrelevant, ik bel zelfs mijn verzekeraar netjes op om te vragen hoe het zit. Je weet de rollen hier goed om te draaien zeg.
Rustig, rustig :D

Ik heb het over het algemeen ! Zelf ben ik dus van mening dat een verzekeraar geen geld hoort uit te keren, omdat je zoals ik al eerder heb beschreven, dit soort situaties uitlokt. Daar is in jouw geval geen sprake van. Maar er zijn er genoeg die er wel misbruik van maken. Daarom ben ik er tegen ;)
pi_115864009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Is dat in een centrale database geregistreerd of is het na een switch van verzekeringsmaatschappij niet meer terug te vinden?
Dat soort zaken wordt centraal geregistreerd.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:43:36 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115864085
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat soort zaken wordt centraal geregistreerd.
Dus het verhaal van Meike is helemaal niet mogelijk :).
Een gedicht over Maanvis
pi_115864091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:41 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik heb het over het algemeen ! Zelf ben ik dus van mening dat een verzekeraar geen geld hoort uit te keren, omdat je zoals ik al eerder heb beschreven, dit soort situaties uitlokt. Daar is in jouw geval geen sprake van. Maar er zijn er genoeg die er wel misbruik van maken. Daarom ben ik er tegen ;)
Oh, het als een select groepje zich ergens aan schuldig maakt moet de rest ook maar bloede principe.
pi_115864195
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:41 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Toch vraag ik me dan af hoe je zoiets uitlokt, extra moeilijk parkeerplekjes opzoeken in een parkeergarage bij de C&A? Je moet sowieso altijd in de auto blijven zitten want hoeveel mensen zijn tegenwoordig nog eerlijk genoeg om een briefje achter te laten? En daarbij, als ze die volkswagen cabrio ooit gaan verkopen dan is ie alsnog 1500 euro minder waard door de schade.
pi_115864930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus het verhaal van Meike is helemaal niet mogelijk :).
Heel goed mogelijk zelfs ! Diverse keren dat een kennis van ons auto's als "vaste klant" binnen krijgen met één of andere lichte lak/kras schade. Maar die laten ze dan zitten in de hoop dat er daar een keer schade word gereden. Waarom ? Omdat de auto anders ook nog eens vaste klant word van de spuitcabine. Waarom een achterscherm 3 keer spuiten als je het ook nog even kan laten zitten in de hoop dat er weer iemand tegen je auto aan gaat leunen ?

Praktisch gezien snap ik dat nog wel. Ik zou mijn auto ook niet bij elk krasje of steenslag weer naar de schade hersteller brengen. Nu is het in geval van TS wel wat anders en ben ik niet zozeer tegen TS, maar meer de mogelijkheid tegen uitkeren van geld bedrag. In geval van fietsers valt dat nog wel mee. Maar als ik een lullig klein plekje achterlaat op een auto en ik raak daar een deel no claim van kwijt, terwijl die pipo dan doorrijdt met die schade, kan ik daar geen sympathie voor hebben. Dan wil ik ook zien dat dat gerepareerd wordt.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:01:59 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115864957
je moet gewoon leren rijden meike ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_115865212
Zeg ik ergens dat ik schade heb gereden dan ? }:|

En leren rijden ? Joh, ik heb bijna ander half miljoen kilometers onder m'n kont doorgehad ! :D
pi_115865291
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:07 schreef Meike26 het volgende:

En leren rijden ? Joh, ik heb bijna ander half miljoen kilometers onder m'n kont doorgehad ! :D
Nou en?
Je bent en blijft een vrouw natuurlijk... :7
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:08:47 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115865315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:07 schreef Meike26 het volgende:
Zeg ik ergens dat ik schade heb gereden dan ? }:|
Nee ik zit je maar te jennen ;)
quote:
vliegende panters toon Vuile slet! :D
Sorry jij bent ook zo leuk (om te plagen ;) )
Een gedicht over Maanvis
pi_115865378
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:01 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Heel goed mogelijk zelfs ! Diverse keren dat een kennis van ons auto's als "vaste klant" binnen krijgen met één of andere lichte lak/kras schade. Maar die laten ze dan zitten in de hoop dat er daar een keer schade word gereden.
Ja, maar jouw leuke verhaaltje maakt nog niet dat dat mogelijk is. Schades staan gewoon geregistreerd en waardedalingen worden gewoon meegenomen. Het is dus nogal zinloos.
pi_115865663
Oke, ik haak af ;)

@Maanvis: :6
pi_115875152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef RPG het volgende:

[..]

Voorbeeld:
auto 2000 euro
lakschade 600 euro
verkoopprijs 1400 euro

Dat is iets te kort door de bocht. Het bedrag dat je van de verzekering krijgt is het bedrag dat benodigd is voor het herstellen van de schade. Dat is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan het bedrag dat je auto in waarde is gedaald.

Overigens verschilt het van verzekering tot verzekering of je het bedrag ook kunt laten uitbetalen. Bij mijn verzekering kan het niet. Als ik schade heb moet ik die laten herstellen bij een - door de verzekeraar aan te wijzen - schadebedrijf. Vervolgens rekent de verzekeraar rechtstreeks af met dat bedrijf. Mijn verzekeraar kent trouwens ook een verzekering waarbij er wel geld uitgekeerd kan worden, maar die is duurder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2012 18:31:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')