Nee.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:34 schreef Deetch het volgende:
verzeker je je niet juist om schade weer gerepareerd te krijgen?
OK, vind het wel vreemd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee.
Je verzekerd je om de kosten bij schade te dekken.
Wat jij vervolgens met dat geld doet maakt niks uit.
Wat maakt hen het uit wat jij ermee doet? Of je het nu repareert of niet, de knaken zijn ze kwijt en de geclaimde schade kan niet nog eens geclaimd worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef Deetch het volgende:
Dan betaal ik dus via mijn verzekeringspremie indirect voor jouw cash uitbetaalde schade waarvan je gaat zuipen. Dat vind ik raar.
in dit geval heeft hij dus geen kosten, want hij laat het niet maken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee.
Je verzekerd je om de kosten bij schade te dekken.
Wat jij vervolgens met dat geld doet maakt niks uit.
Het maakt voor jou toch niks uit of dat dat geld naar de kroeg gaat of naar de garage? Het gaat om mijn waardevermindering waarvan ik wil bepalen hoe ik dat gecompenseerd ga krijgen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef Deetch het volgende:
Dan betaal ik dus via mijn verzekeringspremie indirect voor jouw cash uitbetaalde schade waarvan je gaat zuipen. Dat vind ik raar.
Jawel, als ik mijn auto verkoop kan ik er minder voor vragen omdat er krassen op zitten. Mijn kosten zijn de waardevermindering van mijn auto.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
in dit geval heeft hij dus geen kosten, want hij laat het niet maken.
Jawel, waardevermindering van de auto.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:44 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Jawel, als ik mijn auto verkoop kan ik er minder voor vragen omdat er krassen op zitten. Mijn kosten zijn de waardevermindering van mijn auto.
Dit dus.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:44 schreef Casos het volgende:
[..]
Jawel, waardevermindering van de auto.
Gaat me om het principequote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef An_awesome_wave het volgende:
[..]
Het maakt voor jou toch niks uit of dat dat geld naar de kroeg gaat of naar de garage? Het gaat om mijn waardevermindering waarvan ik wil bepalen hoe ik dat gecompenseerd ga krijgen.
Welquote:
Maar hij geeft toch indirect het geld nog aan de schade.quote:
Ben ik het niet helemaal mee eens. De 600 euro wordt in principe meer waard. de auto wordt deels minder waard maar of de waarde van de kras voor de koper een verschil van 30 % betekent durf ik mij af te vragen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef RPG het volgende:
[..]
Maar hij geeft toch indirect het geld nog aan de schade.
Voorbeeld:
auto 2000 euro
lakschade 600 euro
verkoopprijs 1400 euro
Hij krijgt dus die 600 euro van de verzekering maar haalt daarmee de krassen niet weg. Als hij zijn auto verkoop krijgt hij dus maar 1400 euro inplaats van de 2000 euro. Dus heeft hij op dat moment betaald voor de krassen.
Hij doet dus niks anders dan het uitstellen van het moment dat hij voor de schade wilt betalen.
Maar net als dat de 600 meer waard wordt, worden de kosten voor het laten repareren voor de auto ook duurder. Een normale koper houdt rekening met de reparatie kosten wanneer die een auto koopt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:03 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. De 600 euro wordt in principe meer waard. de auto wordt deels minder waard maar of de waarde van de kras voor de koper een verschil van 30 % betekent durf ik mij af te vragen.
Toch kan het wel. Ik heb het ook laatst gedaan. Het was wel een bedrag van onder de 500 euro. Ik weet niet of het ook kan bij hoge bedragen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef djoxygene het volgende:
In principe betalen de verzekeraars alleen voor reparatie van je schade en niet voor cash uitkeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |