Dus als ze je huis en tuin/oprit verkankeren dan heeft dat te maken met vooruitgang?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:29 schreef sinepedraap het volgende:
Niet zo aanstellen.
Dat jij nog in het jaar 0 leeft wil niet zeggen dat je buren ook maar gelijk een slome verbinding nodig hebben.
Zolang je maar snel kan downloaden tochquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus als ze je huis en tuin/oprit verkankeren dan heeft dat te maken met vooruitgang?
Download een klusjesmanquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:48 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Zolang je maar snel kan downloaden toch
Het gaat me niet om de aansluiting. Het gaat erom dat ze een kwartier per huis rekenen en dat mijn tuin dus nooit goed hersteld wordt. Misschien snap je het als je zelf een tuin hebt die je net een beetje naar je zin hebt ingericht.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:29 schreef sinepedraap het volgende:
Niet zo aanstellen.
Dat jij nog in het jaar 0 leeft wil niet zeggen dat je buren ook maar gelijk een slome verbinding nodig hebben.
Om eerlijk te zijn vind ik 15 minuten NIKS met werklui en zo. Een simpele controle voor de CV duurt bij mij soms al meer dan een uur. En ja het is wel balen ja als je tuin een beetje verneukt wordt, maar je kan binnenkort wel weer lekker een dagje tuinieren.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:59 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de aansluiting. Het gaat erom dat ze een kwartier per huis rekenen en dat mijn tuin dus nooit goed hersteld wordt. Misschien snap je het als je zelf een tuin hebt die je net een beetje naar je zin hebt ingericht.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:30 schreef Impect het volgende:
Gewoon ff contact opnemen met de Gemeente.
Hier zijn ze ook geweest en overal waar Reggefiber (lees: een handje vol Polen) de straat los heeft gehaald is het straatwerk een drama.
Even gebeld met de gemeente, die laten een stratenmakersbedrijf komen om het te herstellen en de rekening gaat naar Reggefiber.
Goed geregeld hier dus!
Maar je hebt het naar je zin ingericht zei je toch? Is wel leuk hoor in je tuintje werken beetje schoonmaken plantjes en onkruid bijwerken en diezelfde avond erin zitten genieten van een drankje en tevreden kijken hoe mooi je hebt gemaakt. Dat is die leventjequote:
Het is gewoon kloten als je er een hekel aan hebt, maar toch hard werkt om het mooi te krijgen zoals je het wilt. En dan komt een of andere klote pool die jou de hele tuin verneukt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:35 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar je hebt het naar je zin ingericht zei je toch? Is wel leuk hoor in je tuintje werken beetje schoonmaken plantjes en onkruid bijwerken en diezelfde avond erin zitten genieten van een drankje en tevreden kijken hoe mooi je hebt gemaakt. Dat is die leventje
Iedereen op Fok! is dik.quote:
*Kijkt naar zijn eigen buik.*quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Iedereen op Fok! is dik.
Dit dus.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:59 schreef robin007bond het volgende:
Wees blij dat je glasvezel krijgt, zeurpiet.
Zevenaarquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:58 schreef Holvocht het volgende:
Welke plaats TS? Zijn ze bij mij voor ook aan het doen.
Echt in al die gehuchten hier komt glasvezel, maar in Arnhem ho maarquote:
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Iedereen op Fok! is dik.
Westervoort ook niet hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
Echt in al die gehuchten hier komt glasvezel, maar in Arnhem ho maar
Download jij maar lekker snel een nieuwe oprit dan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:48 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Zolang je maar snel kan downloaden toch
Mja maar dan moeten ze wel nog bij de voordeur zijn om de kabel naar binnen te leiden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:03 schreef lezzer het volgende:
Ik dacht dat die lui die kabel onder het straatwerk door schoten?
Haha grappig.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Download jij maar lekker snel een nieuwe oprit dan.
[ afbeelding ]
Hier schijnt het via een gat in de meterkast te kunnen. Die zit naast de voordeur.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja maar dan moeten ze wel nog bij de voordeur zijn om de kabel naar binnen te leiden.
Het gaat alleen om dat stukje bij je voordeur. Maar ook dat is bij mij maatwerk en no way dat ze dat in een kwartier terug gelegd hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:13 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ik zou het gewoon weigeren dan. Ze kunnen moeilijk graven als je een auto op je oprit hebt staan.
Want een oprit downloaden is illegaal? Breinfucker.quote:
Ik snap ook wel dat het om een stukje gaat, maar niet iedereen heeft er zomaar even tijd voor om het weer goed te leggen. Is gewoon belachelijk dat ze zomaar even je oprit verneuken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat alleen om dat stukje bij je voordeur. Maar ook dat is bij mij maatwerk en no way dat ze dat in een kwartier terug gelegd hebben.
Dan kan de gemeente het (weken later?) wel wer goed neerleggen maar daar zit ik allemaal niet op te wachten.
Ze moeten het bij schade weer herstellen dus ze kiezen de methode die voor hen het minste risico inhoudt. de ene keer is dat graven tot aan de gevel maar in de meeste gevallen zal het een raketboring zijn vanaf de geul in de straat tot een gat vlak bij de gevel van waar het de woning in moet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ah! Mooi dat ik het weet. Want no way dat die knakkers mijn oprit open gaan breken. Dat is allemaal maatwerk en precies uitgesneden, en no way dat ze dat dan in een kwartier weer netjes terug gelegd hebben.
Of graven ze ook onder de voortuin (naast de oprit) door?
Jouw oprit gaat de gemeente niet doen. Daar blijft de aannemer van Reggefiber gewoon verantwoordelijk voor. Die (of Reggefbier) rechtstreeks kan je daar gewoon op aanspreken. De tijd die ze hebben is een gemiddelde per woning, dat kan bij jou dus prima een uur zijn en bij anderen vijf minuten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat alleen om dat stukje bij je voordeur. Maar ook dat is bij mij maatwerk en no way dat ze dat in een kwartier terug gelegd hebben.
Dan kan de gemeente het (weken later?) wel wer goed neerleggen maar daar zit ik allemaal niet op te wachten.
Lekker handig als ze over 5 jaar alsnog je oprit open moeten breken. Op eigen kosten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:26 schreef walpaper het volgende:
Hier niks verplicht ,zelfs de aansluiting niet.
Het is nergens verplicht. Hoewel bij een huurhuis kan je huisbaas eventueel je verplichten de fysieke aansluiting te nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:26 schreef walpaper het volgende:
Hier niks verplicht ,zelfs de aansluiting niet.
die zullen het ook niet snel verplichten maar kunnen dat in theorie wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:06 schreef walpaper het volgende:
Nog geen brief ontvangen van de woningstichting.Ze beginnen hier in september.
Als er genoeg aanmeldingen zijn in de regio maken ze de aansluiting alvast in orde tot aan de meterkast, ook als je geen abonnement afsluit bij een van de aanbieders.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:06 schreef walpaper het volgende:
Nog geen brief ontvangen van de woningstichting.Ze beginnen hier in september.
Inderdaad, plus nu is het gratis, als ze voor jou/ volgende bewoners terug moeten komen, kan dat al snel veel geld gaan kosten voor de aanvrager.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Als er genoeg aanmeldingen zijn in de regio maken ze de aansluiting alvast in orde tot aan de meterkast, ook als je geen abonnement afsluit bij een van de aanbieders.
want het kost namelijk veel meer als ze over een jaar of 5 de straat opnieuw moeten openbreken voor 1 particulier die te eigenwijs was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |