Fta fijn dat ze een aantal zaken konden uitsluiten

vamp, wat een pracht van een meid

becky mooie echo.
Ik lees hier soms rare verhalen. Ik had bij mijn 2e stuitligging specifiek gevraagd hoe dat zat met navelstreng om zijn nek enzo. Zij hebben toen bij de standaard echo's wel gekeken, maar zeiden, dat ze niet daarom bijzondere echo's gaan maken, ook niet bij een stuitligging. De gyn zei ook, dat een baby altijd zo kon draaien dat de navelstreng om de nek kon liggen en dat ze dat dan bij de bevalling zouden merken en dat het geen probleem was om dan nog in te grijpen. Tenslotte krijg je ook niet direct voor de bevalling nog een echo, dat doen ze nooit.
Wat betreft draaipoging, klopt het dat er risico's aan zitten. Daarom doen ze de draaipoging ook pas met 37 weken zodat mocht de bevalling dan beginnen je kindje niet prematuur is. Wat betreft hartslag van het kind wordt op ctg bijgehouden en zodra ze daarop zien, dat het kind niet goed reageert op draaipoging breken ze hem af. Oh trouwens voorliggende placenta maakt een draaipoging niet gevaarlijker maar wel moeilijker (minder grip op de baby en die moet achter de placenta langs gedraaid worden), dus het kan zijn dat ze het daarom niet doen
Mango, mocht je nog vragen hebben over stuitligging of draaipoging, kun je me altijd pmen. Ik heb 1x draaipoging en 2x normale stuitligbevalling gehad, dus ik weet er redelijk wat vanaf.