Ik wílde in het ziekenhuis/ geboortecentrum bevallen en had ook nog geen koffertje klaar staan toen de bevalling begon (met 38.3 weken)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:19 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ja, ik ook, hoor. Maar wat wel overeenkomt is, denk ik, de frustratie dat het niet "vanzelf" is gegaan. Ik kijk goed terug op mijn bevalling maar heb er altijd toch een wat knagend faal-gevoel aan overgehouden. Hoe onterecht ook hoor, dat weet ik, maar toch.
[..]
Ja, de kans is meer dan 50% dat je alsnog naar het ziekenhuis moet bij een eerste bevalling, dacht ik. Pas las ik weer ergens dat iemand niet eens een koffertje klaar had gezet omdat het gewoon niet in haar opkwam dat ze naar het ziekenhuis zou moeten. Dat vond ik wel érg naïef
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:52 schreef pessie het volgende:
Jupvolgens mij heeft manlief ze nog ergens aangestoken ook
moet zeggen dat ik na 5 uur staand weeën opvangen geen oog meer had voor kaarsjes...
Kyara, heb je bij Midas een ks gehad?
Ik hoor hier niet meer, maar +1! Goed verwoord.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:05 schreef mignonne het volgende:
Maar Mangostine, waarom denk jij dat je iets te vinden hebt over wat een ander al dan niet mag voelen? Ergens verdriet om hebben staat niet gelijk aan egoïstisch zijn of het belang van iets of iemand anders niet voorop hebben. Ik ken legio vrouwen die heel verdrietig zijn geweest over hoe hun bevalling gelopen is of dat ze bijvoorbeeld naar het ziekenhuis verwezen zijn in plaats van dat ze bij de verloskundige onder controle mochten blijven. Die vrouwen hebben verdriet over de situatie, over het feit dat hun zwangerschap of hun bevalling niet 'normaal' verloopt. Niet over het feit dat het niet loopt zoals zij per se willen en daarbij willens en wetens risico's nemen met de gezondheid van je kind.
Of is het verdriet van al die vrouwen die niet meer thuis mogen bevallen als gevolg van een gebeurtenis bij een vorige bevalling een uiting van egoïsme? ondergetekende included Is het verdriet van Lily dat ze na 2 'normale' bevallingen ineens zomaar toeters en bellen kreeg egoïsme? Ik vind dat een hele vreemde gedachte eerlijk gezegd. En ik vind het nog vreemder dat jij van mening bent dat je het recht hebt om iets te mogen vinden van een emotie van een ander.
Zo ken ik er namelijk nog wel een paar. Verdriet om een overleden partner met een terminale ziekte ook graag niet meer ja, want zn situatie was toch uitzichtloos en het is egoïstisch om die partner hier te willen houden, zijn belang staat voorop.
Ik ga mezelf ook even doodschamen over het feit dat ik verdriet heb omdat ik nu voor de rest van mn leven met een litteken loop dwars over mn keel waardoor iedereen naar me kijkt alsof ik weetikveelwat gedaan heb. Maar hey, ik ben wel mooi van mn gezwel af en dat is wat telt, alles wat secundair is daar is geen ruimte voor.
Het spijt me zeer maar ik vind het bijzonder kortzichtig van je om je er zo over uit te laten. Dat er vrouwen zijn die wél egoïstische keuzes maken staat buiten kijf, maar dat is in het geval van eenvoudig weg "verdriet" helemaal niet te beoordelen.
Je had zo'n lekker bord voor je kop toen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:52 schreef pessie het volgende:
Jupvolgens mij heeft manlief ze nog ergens aangestoken ook
moet zeggen dat ik na 5 uur staand weeën opvangen geen oog meer had voor kaarsjes...
Ik dacht dat ik best tijdens de weeën nog mijn laatste spulletjes kon inpakken. Nou neequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wílde in het ziekenhuis/ geboortecentrum bevallen en had ook nog geen koffertje klaar staan toen de bevalling begon (met 38.3 weken). Ik had er gewoon totaal geen rekening mee gehouden dat de mini ook éérder kon komen
. Maar tas inpakken tijdens weeën is een prima bezigheid.
Dat je ook geen tas klaar hebt staan als je thuis bevalt (of 'm klaarmaakt als je weeën beginnen), vind ik dan wel een ander verhaal. Beetje naïef idd.
x 2quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:36 schreef pessie het volgende:
Nu je het zegt ophelia, onze familiewieg had ook een dichte bodem. Geen klacht over gehad van de kraam trouwens. Ik weet dus niet precies hoe het zit, kan me ook niet herinneren dat bij Nathan in een folder te hebben gelezen van het kraambureau...
Heej, maar jouw 2de is zeer spoedig onderweg, nu nog weer iets over gehoord? Vraag het anders over 1 tot 20 dagen even aan je kraam voor ons? pretty pleasequote:
Ik had de vorige keer in mijn bevalplan staan dat ik geen ruggenprik wilde tenzij noodzakelijk... toch een ruggenprik gekregen. Dit keer staat erin dat ik geen pethidine wil. Ben benieuwd of ik nu juist pethidine krijg.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:38 schreef Solagratia het volgende:
Al heb ik nog wel geprobeerd om onder de ruggenprik uit te komen en een narcose te krijgenachteraf blij dat het een ruggenprik was
![]()
Helemaal nooit van gehoord, alleen hier gelezen! Help me herinneren als de kraam er is, dan vraag ik het.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:40 schreef pessie het volgende:
[..]
Heej, maar jouw 2de is zeer spoedig onderweg, nu nog weer iets over gehoord? Vraag het anders over 1 tot 20 dagen even aan je kraam voor ons? pretty please
Voor zover ik weet zijn harde buiken geen probleem, mits je ze niet te vaak en/of met regelmaat hebt, en ze geen pijn doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:38 schreef Solagratia het volgende:
Hoe zit het ook al weer met harde buiken? bijna 24 weken, 2e kindje en vandaag al een aantal harde buiken gehad.
Ok!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:42 schreef Cantare het volgende:
[..]
Helemaal nooit van gehoord, alleen hier gelezen! Help me herinneren als de kraam er is, dan vraag ik het.
Pijn als in weeën-achtig...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:46 schreef Solagratia het volgende:
Pijn doen als in wegpuffen of pijn als in naar gevoel?
Ik ben heel benieuwd hoe je dat telt. Stel de baby "schopt" drie keer kort op elkaar, tel je dat dan als drie of als één?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:40 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
En juist omdat ik de baby al amper 10 keer per dag voel, zal alles eigenlijk onveranderd worden.
Dat tel je als 3 bewegingen, al zijn het er 10 kort na elkaar dan heb je de 10 in ieder geval weer gehaald. Ik voel alleen af en toe een draaiende kont, schepjes deze zwschap nog nooit gevoeld en soms een handje wat zit te porren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
Fijn om te lezen dat het voor nu positief nieuws is FTA
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe je dat telt. Stel de baby "schopt" drie keer kort op elkaar, tel je dat dan als drie of als één?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |