abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115822563
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is maar een voorbeeld. Maar ik denk niet dat een Hypermarkt voldoende toereikend is om het publiek dat gaat winkelen in stadscentra tevreden te stellen. Daar is het allemaal net iets teveel middelmaat voor.
Zoals je weet heb ik een tijdje in Spanje gewoond en daar deed ik de boodschappen wekelijks in een hypermarkt. Zelfs voor iemand als ik - die de schurft heeft aan boodschappen/winkelen - is dat een uitje. Mooie spullen, lagere prijzen en alles onder één dak.

Als het hier ook zo zou worden zie ik dat echt wel als een gevaar voor de kleine winkelier. Als het gewoon supergrote AH's worden zal het wel redelijk loslopen, ja..
pi_115822579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

(...)
Het levensmiddelenverkoopverbod heeft ook tot gevolg dat een boerenmarkt niet van de grond komt in NL.
Que? Dat 'detail' wist ik niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:24:49 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115822609
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Al denk ik da zo'n hypermarkt voor stadscentra minder een bedreiging is. Ik bedoel een pubermeisje gaat toch niet lekker met dr vriendinnen winkelen in een hypermarkt.

Hypermarkten zullen denk ik eerder schadelijk zijn voor buurtwinkelcentra.
Jep, denk ik ook, binnensteden hebben meer te lijden onder internetshopping dan onder een hypermarkt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:26:16 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_115822671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is OOK voor de ambachtelijke middenstander schadelijk. Die hebben het al heel zwaar door de supermarkten, hoe zwaar gaan die het krijgen als je in die hypermarkt gewoon hele bakkerijen en slagerijen en visboeren hebt zitten? Want in zo'n Hyper U wordt gewoon de hele dag door vers brood gebakken, van het meel mengen, kneden tot het bakken.
Ik vraag me af of mensen voor een lekker stuk gebakken vis of ambachtelijk gemaakt brood helemaal naar een of ander desolaat industrieterrein met een hypermarkt rijden. Maargoed ik zou wel eens onderzoeken willen zien welke invloed het heeft.

Ik ben overigens geen uitgesproken voor of tegenstander van hypermarkten.
pi_115822837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vraag me af of mensen voor een lekker stuk gebakken vis of ambachtelijk gemaakt brood helemaal naar een of ander desolaat industrieterrein met een hypermarkt rijden. Maargoed ik zou wel eens onderzoeken willen zien welke invloed het heeft.

Waarom niet? Hoeveel goede slagers/bakkers zitten er nog in wijkwinkelcentra? Vrijwel niets meer (hier iig). Dat zit allemaal in het centrum en daar kan je heel slecht komen met de auto. Bij zo'n Hypermarkt knal je hem zo op het parkeerterrein.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_115822984
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb twee petten op; als klant juich ik het - voorzichtig - toe. Met als kanttekening dat de klant op de korte termijn kijkt en er later weleens achter kan komen dat het best k*t is als al die leuke winkeltjes opeens weg zijn. Als ondernemer krijg ik het er heel benauwd van. Nu al ben ik zeven dagen per week open en sta ik zelf om de kosten te drukken. Met de concurrentie van internet, de regeldrift & ondernemershaat van de de Gemeente Amsterdam en de pesterijtjes van de landelijke overheid heb ik eigenlijk al genoeg tegenwind, vind ik ;-)
pi_115823052
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:06 schreef n8n het volgende:

[..]

ben al een keer te skateboard door een XL gegaan, wat mij betreft groot genoeg. En anders ga je naar de KVK om zo een pas voor de makro te verkrijgen
Om je een schaal te geven: We hebben het niet over een winkel van max 100x100m en 25 kassa's. We hebben het hier over een minimum van 3x dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:35:36 #233
45206 Pietverdriet
pi_115823072
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:33 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik heb twee petten op; als klant juich ik het - voorzichtig - toe. Met als kanttekening dat de klant op de korte termijn kijkt en er later weleens achter kan komen dat het best k*t is als al die leuke winkeltjes opeens weg zijn. Als ondernemer krijg ik het er heel benauwd van. Nu al ben ik zeven dagen per week open en sta ik zelf om de kosten te drukken. Met de concurrentie van internet, de regeldrift & ondernemershaat van de de Gemeente Amsterdam en de pesterijtjes van de landelijke overheid heb ik eigenlijk al genoeg tegenwind, vind ik ;-)
Waarom heb je voor een winkel gekozen en niet voor internet?
pi_115823271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zou toch zonde zijn als alle winkels verdwijnen.
pi_115823281
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben begonnen met beurzen en internet. Dat groeide en uit mijn omgeving kwam de vraag naar een groter assortiment en een plek waar mensen de artikelen ook echt even konden zien en vasthouden. Ik val dan ook in de categorie 'funshopping'. Mijns inziens de enige retailcategorie die een kans op overleven heeft.

Tot voor kort deed ik het ook heel aardig. De laatste paar maanden wordt de spoeling echter wel heel erg dun en aangezien ik nog geen grote reserves heb kunnen opbouwen, is het nu even heel spannend.
pi_115823339
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:41 schreef JRRY het volgende:

[..]

Dat ook, ja. De stad zou aardig dood worden als alle reuring verdwijnt.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:48:01 #237
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_115823482
Ik vind het wat overdreven om te beweren dat er geen winkels meer zouden zijn..kijk nou eens in Frankrijk. In alle grotere plaatsen heb je meer dan genoeg kleine(re) winkels en supermarkten en aan de rand zitten de grote hypermarkten.

Je kan best beiden hebben en ik juich het zeker toe..ik vind ze geweldig die mega-zaken in Frankrijk, veel groter assortiment tegen een veel lagere prijs dan in Nederland. Ook de non-food die ze verkopen is vaak goedkoper dan in Nederland.
pi_115824313
Wij hebben al de goedkoopste supermarkten en een leefbare binnenstad vind ik toch wel heel erg belangrijk.
pi_115824388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:48 schreef LoganMCV het volgende:
Ik vind het wat overdreven om te beweren dat er geen winkels meer zouden zijn..kijk nou eens in Frankrijk. In alle grotere plaatsen heb je meer dan genoeg kleine(re) winkels en supermarkten en aan de rand zitten de grote hypermarkten.

Je kan best beiden hebben en ik juich het zeker toe..ik vind ze geweldig die mega-zaken in Frankrijk, veel groter assortiment tegen een veel lagere prijs dan in Nederland. Ook de non-food die ze verkopen is vaak goedkoper dan in Nederland.
Nederland is kleiner dichtbevolkter en heeft een stuk minder inwoners dan Frankrijk, niet vergelijkbaar.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:20:23 #240
45206 Pietverdriet
pi_115824731
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:09 schreef De_Guidance het volgende:
Wij hebben al de goedkoopste supermarkten en een leefbare binnenstad vind ik toch wel heel erg belangrijk.
Wel eens in Frankrijk of Spanje bij een hypermarche geweest?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:21:35 #241
45206 Pietverdriet
pi_115824793
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:41 schreef JRRY het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_115825216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:09 schreef De_Guidance het volgende:
Zeker niet de goedkoopste hoor.

Persoonlijk vind ik de NLse wel de mooiste *)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:42:15 #243
45206 Pietverdriet
pi_115825669
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:31 schreef JRRY het volgende:

[..]

ik denk nog in smart terug aan de carrefour in Spanje, 15 meter schap met hangende hammen, drie hoog boven elkaar...
40 meter koelvitrine met verse vis...
pi_115826371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Al denk ik da zo'n hypermarkt voor stadscentra minder een bedreiging is. Ik bedoel een pubermeisje gaat toch niet lekker met dr vriendinnen winkelen in een hypermarkt.

Hypermarkten zullen denk ik eerder schadelijk zijn voor buurtwinkelcentra.
Maar die meiskes kopen in de binnenstad ook niet meer dan een ijsje of blikje cola. Daar draait een binnenstad niet op.
Die moet het hebben van mensen die er ook echt wat kopen en die worden wel weggetrokken. Het wijkwinkelcentrum voor de dagelijkse, verse boodschap zie ik minder problemen krijgen.
pi_115826482
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 14:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is OOK voor de ambachtelijke middenstander schadelijk. Die hebben het al heel zwaar door de supermarkten, hoe zwaar gaan die het krijgen als je in die hypermarkt gewoon hele bakkerijen en slagerijen en visboeren hebt zitten? Want in zo'n Hyper U wordt gewoon de hele dag door vers brood gebakken, van het meel mengen, kneden tot het bakken.
En je verliest 'de loop'. er komt veel minder volk langs, van alleen mensen die gericht hun waar kunnen halen kan je geen winkel runnen.
pi_115826552
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 15:31 schreef JRRY het volgende:

[..]

Diep in Oost-Europa is goedkoper maar in West-Europa zijn de Nederlandse supermarkten het goedkoopste.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:05:51 #247
45206 Pietverdriet
pi_115826575
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En je verliest 'de loop'. er komt veel minder volk langs, van alleen mensen die gericht hun waar kunnen halen kan je geen winkel runnen.
Onzin, mensen gaan gewoon 1 keer in de week hun grote boodschappen doen bij de hypermarche. De hel ende verdoemenis die je al de hele tijd preekt is onzin.
pi_115826698
_O_

Ik vind het inderdaad ook geen probleem.

Sowieso Wal-Mart _O_

Dat de overheid dit soort prachtwinkels stopt vind ik echt de grootste onzin die er maar bestaat. Als mensen toch nog in de bebouwde kom boodschappen doen, dan staat ze dat natuurlijk vrij.

De mensen die nog in de binnenstad boodschappen willen doen, ga je gang. Maar dring anderen niet op waar ketens wel en niet mogen vestigen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 16:13:13 ]
pi_115826801
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin, mensen gaan gewoon 1 keer in de week hun grote boodschappen doen bij de hypermarche. De hel ende verdoemenis die je al de hele tijd preekt is onzin.
het trekt klanten weg uit de binnensteden waardoor winkels vertrekken waardoor het weer minder aantrekkelijk wordt om naar de binnenstad te gaan. dat is een trend die regelmatig in de praktijk is waargenomen en ook bepaald geen ingewikkelde materie is om te snappen volgens mij.
Hel en verdoemenis maak jij er van. Ik wijs je op de nadelen van je voorstel en die nadelen wegen voor mij zwaarder dan het voordeel van de keuze uit twee soorten extra pindakaas bij de boodschappen.
pi_115826841
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 16:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

het trekt klanten weg uit de binnensteden waardoor winkels vertrekken waardoor het weer minder aantrekkelijk wordt om naar de binnenstad te gaan. dat is een trend die regelmatig in de praktijk is waargenomen en ook bepaald geen ingewikkelde materie is om te snappen volgens mij.
Hel en verdoemenis maak jij er van. Ik wijs je op de nadelen van je voorstel en die nadelen wegen voor mij zwaarder dan het voordeel van de keuze uit twee soorten extra pindakaas bij de boodschappen.
Waarom is het dan zo belangrijk dat mensen per se naar de binnenstad worden gelokt? Is dat echt zo belangrijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2012 16:15:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')