Zoals je weet heb ik een tijdje in Spanje gewoond en daar deed ik de boodschappen wekelijks in een hypermarkt. Zelfs voor iemand als ik - die de schurft heeft aan boodschappen/winkelen - is dat een uitje. Mooie spullen, lagere prijzen en alles onder één dak.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeld. Maar ik denk niet dat een Hypermarkt voldoende toereikend is om het publiek dat gaat winkelen in stadscentra tevreden te stellen. Daar is het allemaal net iets teveel middelmaat voor.
Que? Dat 'detail' wist ik niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
(...)
Het levensmiddelenverkoopverbod heeft ook tot gevolg dat een boerenmarkt niet van de grond komt in NL.
Jep, denk ik ook, binnensteden hebben meer te lijden onder internetshopping dan onder een hypermarktquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Al denk ik da zo'n hypermarkt voor stadscentra minder een bedreiging is. Ik bedoel een pubermeisje gaat toch niet lekker met dr vriendinnen winkelen in een hypermarkt.
Hypermarkten zullen denk ik eerder schadelijk zijn voor buurtwinkelcentra.
Ik vraag me af of mensen voor een lekker stuk gebakken vis of ambachtelijk gemaakt brood helemaal naar een of ander desolaat industrieterrein met een hypermarkt rijden. Maargoed ik zou wel eens onderzoeken willen zien welke invloed het heeft.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is OOK voor de ambachtelijke middenstander schadelijk. Die hebben het al heel zwaar door de supermarkten, hoe zwaar gaan die het krijgen als je in die hypermarkt gewoon hele bakkerijen en slagerijen en visboeren hebt zitten? Want in zo'n Hyper U wordt gewoon de hele dag door vers brood gebakken, van het meel mengen, kneden tot het bakken.
Waarom niet? Hoeveel goede slagers/bakkers zitten er nog in wijkwinkelcentra? Vrijwel niets meer (hier iig). Dat zit allemaal in het centrum en daar kan je heel slecht komen met de auto. Bij zo'n Hypermarkt knal je hem zo op het parkeerterrein.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen voor een lekker stuk gebakken vis of ambachtelijk gemaakt brood helemaal naar een of ander desolaat industrieterrein met een hypermarkt rijden. Maargoed ik zou wel eens onderzoeken willen zien welke invloed het heeft.
Ik ben overigens geen uitgesproken voor of tegenstander van hypermarkten.
Ik heb twee petten op; als klant juich ik het - voorzichtig - toe. Met als kanttekening dat de klant op de korte termijn kijkt en er later weleens achter kan komen dat het best k*t is als al die leuke winkeltjes opeens weg zijn. Als ondernemer krijg ik het er heel benauwd van. Nu al ben ik zeven dagen per week open en sta ik zelf om de kosten te drukken. Met de concurrentie van internet, de regeldrift & ondernemershaat van de de Gemeente Amsterdam en de pesterijtjes van de landelijke overheid heb ik eigenlijk al genoeg tegenwind, vind ik ;-)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben overigens geen uitgesproken voor of tegenstander van hypermarkten.
Om je een schaal te geven: We hebben het niet over een winkel van max 100x100m en 25 kassa's. We hebben het hier over een minimum van 3x dat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:06 schreef n8n het volgende:
[..]
ben al een keer te skateboard door een XL gegaan, wat mij betreft groot genoeg. En anders ga je naar de KVK om zo een pas voor de makro te verkrijgen
Waarom heb je voor een winkel gekozen en niet voor internet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik heb twee petten op; als klant juich ik het - voorzichtig - toe. Met als kanttekening dat de klant op de korte termijn kijkt en er later weleens achter kan komen dat het best k*t is als al die leuke winkeltjes opeens weg zijn. Als ondernemer krijg ik het er heel benauwd van. Nu al ben ik zeven dagen per week open en sta ik zelf om de kosten te drukken. Met de concurrentie van internet, de regeldrift & ondernemershaat van de de Gemeente Amsterdam en de pesterijtjes van de landelijke overheid heb ik eigenlijk al genoeg tegenwind, vind ik ;-)
Zou toch zonde zijn als alle winkels verdwijnen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom heb je voor een winkel gekozen en niet voor internet?
Ben begonnen met beurzen en internet. Dat groeide en uit mijn omgeving kwam de vraag naar een groter assortiment en een plek waar mensen de artikelen ook echt even konden zien en vasthouden. Ik val dan ook in de categorie 'funshopping'. Mijns inziens de enige retailcategorie die een kans op overleven heeft.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom heb je voor een winkel gekozen en niet voor internet?
Dat ook, ja. De stad zou aardig dood worden als alle reuring verdwijnt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:41 schreef JRRY het volgende:
[..]
Zou toch zonde zijn als alle winkels verdwijnen.
Nederland is kleiner dichtbevolkter en heeft een stuk minder inwoners dan Frankrijk, niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:48 schreef LoganMCV het volgende:
Ik vind het wat overdreven om te beweren dat er geen winkels meer zouden zijn..kijk nou eens in Frankrijk. In alle grotere plaatsen heb je meer dan genoeg kleine(re) winkels en supermarkten en aan de rand zitten de grote hypermarkten.
Je kan best beiden hebben en ik juich het zeker toe..ik vind ze geweldig die mega-zaken in Frankrijk, veel groter assortiment tegen een veel lagere prijs dan in Nederland. Ook de non-food die ze verkopen is vaak goedkoper dan in Nederland.
Wel eens in Frankrijk of Spanje bij een hypermarche geweest?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:09 schreef De_Guidance het volgende:
Wij hebben al de goedkoopste supermarkten en een leefbare binnenstad vind ik toch wel heel erg belangrijk.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:41 schreef JRRY het volgende:
[..]
Zou toch zonde zijn als alle winkels verdwijnen.
Zeker niet de goedkoopste hoor.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:09 schreef De_Guidance het volgende:
Wij hebben al de goedkoopste supermarkten en een leefbare binnenstad vind ik toch wel heel erg belangrijk.
ik denk nog in smart terug aan de carrefour in Spanje, 15 meter schap met hangende hammen, drie hoog boven elkaar...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:31 schreef JRRY het volgende:
[..]
Zeker niet de goedkoopste hoor.
Persoonlijk vind ik de NLse wel de mooiste
Maar die meiskes kopen in de binnenstad ook niet meer dan een ijsje of blikje cola. Daar draait een binnenstad niet op.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Al denk ik da zo'n hypermarkt voor stadscentra minder een bedreiging is. Ik bedoel een pubermeisje gaat toch niet lekker met dr vriendinnen winkelen in een hypermarkt.
Hypermarkten zullen denk ik eerder schadelijk zijn voor buurtwinkelcentra.
En je verliest 'de loop'. er komt veel minder volk langs, van alleen mensen die gericht hun waar kunnen halen kan je geen winkel runnen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is OOK voor de ambachtelijke middenstander schadelijk. Die hebben het al heel zwaar door de supermarkten, hoe zwaar gaan die het krijgen als je in die hypermarkt gewoon hele bakkerijen en slagerijen en visboeren hebt zitten? Want in zo'n Hyper U wordt gewoon de hele dag door vers brood gebakken, van het meel mengen, kneden tot het bakken.
Diep in Oost-Europa is goedkoper maar in West-Europa zijn de Nederlandse supermarkten het goedkoopste.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:31 schreef JRRY het volgende:
[..]
Zeker niet de goedkoopste hoor.
Persoonlijk vind ik de NLse wel de mooiste
Onzin, mensen gaan gewoon 1 keer in de week hun grote boodschappen doen bij de hypermarche. De hel ende verdoemenis die je al de hele tijd preekt is onzin.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En je verliest 'de loop'. er komt veel minder volk langs, van alleen mensen die gericht hun waar kunnen halen kan je geen winkel runnen.
het trekt klanten weg uit de binnensteden waardoor winkels vertrekken waardoor het weer minder aantrekkelijk wordt om naar de binnenstad te gaan. dat is een trend die regelmatig in de praktijk is waargenomen en ook bepaald geen ingewikkelde materie is om te snappen volgens mij.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, mensen gaan gewoon 1 keer in de week hun grote boodschappen doen bij de hypermarche. De hel ende verdoemenis die je al de hele tijd preekt is onzin.
Waarom is het dan zo belangrijk dat mensen per se naar de binnenstad worden gelokt? Is dat echt zo belangrijk?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het trekt klanten weg uit de binnensteden waardoor winkels vertrekken waardoor het weer minder aantrekkelijk wordt om naar de binnenstad te gaan. dat is een trend die regelmatig in de praktijk is waargenomen en ook bepaald geen ingewikkelde materie is om te snappen volgens mij.
Hel en verdoemenis maak jij er van. Ik wijs je op de nadelen van je voorstel en die nadelen wegen voor mij zwaarder dan het voordeel van de keuze uit twee soorten extra pindakaas bij de boodschappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |