zo zeg wat mooiquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:27 schreef Bijou het volgende:
Nieuwe zigzag deken met oa denieuwe kleuren
van de wibra
[ afbeelding ]
Hoop dan ook op de nieuwe kleuren, lag alleen het nieuwe bruin 6 bollen meegemomen,quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:47 schreef Bijou het volgende:
Volgende week is er weer 25% korting op Saskia wol bij de Wibra
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:27 schreef Bijou het volgende:
Nieuwe zigzag deken met oa denieuwe kleuren
van de wibra
[ afbeelding ]
Idd twee rijen van 1 kleur steedsquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:20 schreef trui het volgende:
maar zijn het geen dubbele rijen? op etsy staan de afmetingen: 90x 160 cm. dat is inderdaad niet zo groot.
Wat trui zegt, hij is al afquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wauw bijou, mooie kleuren en je schiet al goed op, of niet?
cutequote:Ik heb zojuist mijn spring bunny afgemaakt. Hij is echt lief....iets anders als het voorbeeld maar hij lijkt aardig, toch?
http://instagr.am/p/OubVobw-rL/
http://instagr.am/p/OubSxzQ-rH/
Fotos plaatsen wil niet lukken...geen idee waarom
Ik zag van de week ook een nieuwe donkergrijs met een zweempje blauw liggen. (daar zijn er nu dus 2 minder vanquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:05 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Hoop dan ook op de nieuwe kleuren, lag alleen het nieuwe bruin 6 bollen meegemomen,
Ga me nog ff lekker maken ookquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:46 schreef Bijou het volgende:
[..]
Ik zag van de week ook een nieuwe donkergrijs met een zweempje blauw liggen. (daar zijn er nu dus 2 minder van)
Haha het moet wel ontspannend blijven hequote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:48 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Ga me nog ff lekker maken ook![]()
ben aan het klussen geen tijd voor de Wibra en ben nog steeds bezig met popcorndeken maar haak nu met een saaie kleur schiet ook niet op, ondertussen een paar pennetjes breien echt kom tijd tekort hahahaa
Ja er lagen nog oker en petrol eerverleden week, maar zat niet te denken aan haken maar van dat bruin een mooie kabeltrui te gaan breien, maar je deken lonkt zo erg toch, en dan denk ik wat moet ik ermee hahaha straks een grote popcorndeken voor over de bank, heb al megagroot grannysprei en de rest van de dekens had ik al doorgeschoven naar me oudste.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:49 schreef Bijou het volgende:
[..]
Haha het moet wel ontspannend blijven he
Hoop dat je gauw de nieuwe kleuren daar hebt!
Wauw, dan ga je echt snel! Wil je mijn ripple niet afmaken voor me? Het duurt zo lang....ik zit volgens mij niet eens op een meter lengte....:(quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:41 schreef Bijou het volgende:
[..]
Wat trui zegt, hij is al af
[..]
cute
Gebruik je dan een hele vaste steek? Mijn stokjes zijn redelijk grof, zodat het niet te zwaar wordt en je toch lekker (heul!) warm blijft zonder te gaan zweten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wauw, dan ga je echt snel! Wil je mijn ripple niet afmaken voor me? Het duurt zo lang....ik zit volgens mij niet eens op een meter lengte....:(
En bedankt iedereen
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:40 schreef Bijou het volgende:
[..]
Idd twee rijen van 1 kleur steedsDus 90 rijen in totaal.
Overigens maak ik ze altijd zo dat ze bij mij (1.76m) bijna tegen mijn schouders aan komen en dat mijn voeten ruim bedekt zijn als ik lig.
Dat wordt voor mij een lage gasrekening in de winter dan, met mn naald 3,5.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:02 schreef Bijou het volgende:
[..]
Gebruik je dan een hele vaste steek? Mijn stokjes zijn redelijk grof, zodat het niet te zwaar wordt en je toch lekker (heul!) warm blijft zonder te gaan zweten.
Die stond er ook niet bij hoor, dus geenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:30 schreef YogaLove het volgende:
Ik had de link naar Etsy niet gezien. Ik vind hem super mooi!
geen idee hoe snelheid van haken oploopt in verhouding tot formaat naald, maar 3,5 lijkt me idd wel lang duren....quote:Ik heb ook dubbele rijen gemaakt en met 56 dubbele rijen is de mijne nu 130 cm lang.. (zal wel komen door de kleine naald die ik gebruik).Hell of a project..
Thanksquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:31 schreef bietel het volgende:
Schattige bunny!
En mooie ripple weerWelke naald gebruik je hiervoor?
ik haak heel vast ja....maar misschien ook een te kleine naald met te dun garen....(ik had toch drops paris moeten gebruikenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:02 schreef Bijou het volgende:
[..]
Gebruik je dan een hele vaste steek? Mijn stokjes zijn redelijk grof, zodat het niet te zwaar wordt en je toch lekker (heul!) warm blijft zonder te gaan zweten.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:35 schreef Bijou het volgende:
[..]
Die stond er ook niet bij hoor, dus geennodig
[..]
geen idee hoe snelheid van haken oploopt in verhouding tot formaat naald, maar 3,5 lijkt me idd wel lang duren....
Het is best stug ja maar ik heb ergens in dit topic gelezen dat het na het wassen soepeler wordt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:05 schreef Angelof9 het volgende:
Haak 3,5 en Wibra/Zeeman garen? Wordt je deken dan niet een hele stijve plank?
Ja dat zei ik inderdaad. Ik had de wool eater met 5 gedaan maar dan ook wel heel los haken. Hij is een stuk groter dan die van KarinV op Ravelry met dezelfde garen en naald. Ik zou achteraf 4 hebben gebruikt, maar dt zijn ook allemaal dubbele stokjes (triple crochet) dus dat is dan alweer wat losser dan stokjes.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:11 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Het is best stug ja maar ik heb ergens in dit topic gelezen dat het na het wassen soepeler wordt.
Volgende keer ga ik het ook anders doen (en met meer voorkennis over naaldgrootte)
Heb even in je etsy winkel rondgekeken, deze vind ik erg gaaf! Ga ik even onthouden, ik heb de smaak van dekens inmiddels ook te pakkenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:35 schreef Bijou het volgende:
[..]
Die stond er ook niet bij hoor, dus geennodig
maar is het wel met hetzelfde type (dikte) garen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:09 schreef YogaLove het volgende:
[..]![]()
Een grotere naald was idd beter geweest voor het vorderen van mijn project, kijk het verschil:
Jij hebt 90 rijen (45) en 160 cm deken.
Ik heb 112 rijen (56) en 130 cm deken.
De mijne is ook met Saskia / Royal gehaakt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:30 schreef trui het volgende:
[..]
maar is het wel met hetzelfde type (dikte) garen?
Same here.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:22 schreef BakkieDoen het volgende:
Ik heb hier ook nog een stripe liggen, hij is nu na een half jaar al voor 2/3 klaar, pfffff....schiet echt niet op Saskia met 3,5. Doe af en toe een paar toeren, maar dan ben m echt weer beu. Maar heb ondertussen ook veel bijgeleerd. ( was/is mijn eerste project)
Grappig hoe technieken blijkbaar verschillen!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:46 schreef EsseEi het volgende:
Echt ami's met 5.5/6!??bij mij kan je er dan recht doorheen kijken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |