ik zie een discussie aankomen hier...quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:19 schreef Ziba het volgende:
Danku. Ik woon op dit moment in Amsterdam op kamers en in Groningen bij mijn ouders. Maar ja, ik ga reizen. Ik ga dus eigenlijk tijdelijk in het buitenland wonen. Jullie wonen allemaal definitief in het buitenland enzo?Dan zit ik hier op zich ook niet helemaal goed.
Ik denk dat je meer hebt aan TRV.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:19 schreef Ziba het volgende:
Danku. Ik woon op dit moment in Amsterdam op kamers en in Groningen bij mijn ouders. Maar ja, ik ga reizen. Ik ga dus eigenlijk tijdelijk in het buitenland wonen. Jullie wonen allemaal definitief in het buitenland enzo?Dan zit ik hier op zich ook niet helemaal goed.
welkom in ieder geval.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:19 schreef Ziba het volgende:
En dat natuurlijk!quote:Op dinsdag 4 september 2012 22:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer hebt aan TRV.
Definitief is zo definitief, maar er zitten hier wel mensen die vrij vast zijn. Het gaat hier over allerlei emigrant gerelateerde zaken die je niet zo zal tegenkomen als reiziger. Maar als je aspiraties hebt om ooit nog eens te emigreren kan je hier wellicht ideeen opdoen.
verder nog iemand anders hier gebruikt gemaakt van zijn rechten?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:13 schreef elvy het volgende:
Stembiljet ontvangen en gestemd! Ik was een beetje bang dat we het niet zouden gaan redden, maar dus net op tijd. De retourenveloppe was standaard al geadresseerd aan de ambassade in Nairobi, Die zullen het vast nog wel op tijd naar Nl weten te krijgen.
Nope, bewust niet.quote:Op donderdag 13 september 2012 02:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
verder nog iemand anders hier gebruikt gemaakt van zijn rechten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Bovendien, is het niet een beetje vreemd om te stemmen op 't beleid in een land waar je vrijwel niets meer mee te maken hebt? Vind ik een vreemd gevoel in ieder geval.quote:Op donderdag 13 september 2012 03:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Heb zelf niet gestemd, heb na 15 jaar in het buitenland niet zo veel meer met de Nederlandse politiek.
Imo moet je politiek "beleven" , er over praten op je werk, een discussie in je stamcafe etc. om er een goed beeld bij te krijgen
Als ik terugkom wil ik wel graag gewoon mijn grammetje wiet in de shop kunnen kopen, niet al te lang in de file staan en mijn toekomstige kinderen gewoon naast de Colombiaanse? ook de Nederlandse nationaliteit laten hebben...quote:Op donderdag 13 september 2012 04:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Bovendien, is het niet een beetje vreemd om te stemmen op 't beleid in een land waar je vrijwel niets meer mee te maken hebt? Vind ik een vreemd gevoel in ieder geval.
Maar dan ga je er al vanuit dat je teruggaat.quote:Op donderdag 13 september 2012 04:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik terugkom wil ik wel graag gewoon mijn grammetje wiet in de shop kunnen kopen, niet al te lang in de file staan en mijn toekomstige kinderen gewoon naast de Colombiaanse? ook de Nederlandse nationaliteit laten hebben...
Op bezoek (de eerste 2 punten) sowieso.quote:Op donderdag 13 september 2012 04:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar dan ga je er al vanuit dat je teruggaat.
Uiteraard.quote:Op donderdag 13 september 2012 02:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar natuurlijk! Het voelt heel anders, maar toch blijft Nederland m'n thuisland, en zou ik er eventueel best wel weer kunnen wonen. Met die gedachte heb ik gestemd.quote:Op donderdag 13 september 2012 02:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dit was voor mij ook een reden waarom ik niet gestemd heb....de kans dat ik ooit nog terug ga naar Nederland zijn erg kleinquote:Op donderdag 13 september 2012 08:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar natuurlijk! Het voelt heel anders, maar toch blijft Nederland m'n thuisland, en zou ik er eventueel best wel weer kunnen wonen. Met die gedachte heb ik gestemd.
ik weet 90% zeker dat ik niet in Zweden zal blijven (let op, dat zij ik 2 jaar geleden ook, en 3 maand daarna tekende ik een contract van 5 jaar)..maar, dat betekend niet dat ik naar NL terug ga. We hebben nu Berlijn op het oog, als volgende doel. Of eventueel München, Londen of New York.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:38 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en dit was voor mij ook een reden waarom ik niet gestemd heb....de kans dat ik ooit nog terug ga naar Nederland zijn erg klein
Ik heb nog wel gestemd, maar ik ben ook nog maar 7.5 jaar weg uit Nederland. Maar je hebt gelijk dat je politiek moet beleven en daarom ben ik bang dat dit een van mijn laatste verkiezingen zal zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 03:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Heb zelf niet gestemd, heb na 15 jaar in het buitenland niet zo veel meer met de Nederlandse politiek.
Imo moet je politiek "beleven" , er over praten op je werk, een discussie in je stamcafe etc. om er een goed beeld bij te krijgen
Je hebt het over een proteststem. Zo is Pim Fortuijn op het pluche gekomen.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:31 schreef Individual het volgende:
Sinds 1998 (toen ik in NL woonde) heb ik niet meer gestemd.
[KAA] Stemmen in/vanuit je land
Wat nou opkomstplicht?quote:Op donderdag 13 september 2012 17:50 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Je hebt het over een proteststem. Zo is Pim Fortuijn op het pluche gekomen.
Als je opkomstplicht hebt maar niet stemmen wil, is blanco stemmen de enige juiste optie.
Ik hoef niets te laten weten; ik wil simpelweg geen steun geven aan die kermis. De poppenkast in de Tweede Kamer waar geluld wordt over onzinnige dingen als burqas en animal cops, terwijl er miljarden naar gyroslanden gestort worden en men niet eens een beetje normaal beleid kan maken.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:28 schreef Teslynd het volgende:
Bij ons niet meer, in België wel. Met die blanco stem laat je zien dat je niets stemt. Met niet stemmen weten ze niet of je bewust niet gestemd hebt of vergeten of niet kon.
Ik ben van mening dat er zo weinig mogelijk regels, zo weinig mogelijk politiek en zo weinig mogelijk overheid dient te zijn. Maar ja, dat bereik je nooit, zeker niet in een coalitieregering die wij hebben...quote:Op donderdag 13 september 2012 22:28 schreef Teslynd het volgende:
Sorry, ik praatte verder maar zag door de pauze niet meteen dat jij een ander bent. Dat was dus uitgaande van een proteststem: laten weten dat je het er niet mee eens bent. De meeste nieuwe regels waar over gezeverd wordt, zijn volkomen overbodig omdat er al regels voor zijn. Alleen moeten die eindelijk gehandhaafd worden.
Als je in Argentinie niet stemt kunnen ze dat zien in je identiteitsbewijs en krijg je daar wel eens vragen over als je de grens over wilquote:Op donderdag 13 september 2012 22:12 schreef El_Matador het volgende:
Ja, in Belgie heerst stemplicht, maar als je niet stemt, komt oom agent je dan opzoeken?
Serieus joh?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je in Argentinie niet stemt kunnen ze dat zien in je identiteitsbewijs en krijg je daar wel eens vragen over als je de grens over wil
Jup, was een douanebeambte die een slechte dag had, ruzie gehad met zijn vrouw waarschijnlijk. Uiteindelijk mochten we toch door (ging op het document van mijn vrouw uiteraard, ik mag hier nog niet stemmen).quote:
Australiequote:Op donderdag 13 september 2012 23:33 schreef Individual het volgende:
Belgie, Argentinie en volgens mij ook Griekenland heeft stemplicht. Alleen de best georganiseerde politieke landen dus.
Kringverjaardag in Twente?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben ook in nl., gister aangekomen. Mijn moeder wordt zestig dit weekend, en we zijn de hele dag al bezig te koken. IndoneschE rijsttafel voor twintig personen is nog best een uitdaging. De spekkoek is in ieder geval gelukt!
Née, niet eens een kring, maar twintig man aan lange tafels en met z'n allen eten. Veel leuker!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:42 schreef Individual het volgende:
[..]
Kringverjaardag in Twente?![]()
[ afbeelding ]
Proost!
Toen ik vertrok waren ze nog bruin!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |