abonnement Unibet Coolblue
pi_115803446


archief
Klik op de topictitel

tot 100 euro
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Mido
Xemex

600 - 1000 euro
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte
IWC
Jaeger-LeCoultre
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl

En nog een aantal belangrijke begrippen:

quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Game on!!
If not now, then when.
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:07:29 #2
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_115804860
oh een horloge topic! gaaf! ik heb pas geleden het volgende horloge gekocht:

Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
pi_116085225
Al enkele jaren wil ik graag een Rolex Submariner, Date of Time-only het maakt me niet uit. Helaas hangt er aan dit klokje een fors prijskaartje. Een vriend van me kon aan perfecte Rolex replica's komen en heeft me door verwezen naar zijn contactpersoon waar hij wel vaker zaken mee doet. De verkoper bood mij een replica aan van een Submariner voor 50 euro waarop ik besloot deze aan te schaffen.

Na ontvangst was ik van plan om het bandje er af te halen en te vervangen door een Nato-bandje, want dat ziet er geweldig uit! Het Nato bandje had ik uit enthousiasme al besteld, totdat ik een brief van de Douane kreeg. De Douane wilde melden dat zij een pakje hadden onderschept afkomstig uit Zwitserland met verdachte inhoud die geadresseerd was aan mij, het bleek dus achteraf om mijn horloge te gaan. Ik werd in deze brief verzocht het niet meer weer te doen en dat ik in overtreding was, en mijn horloge zou vernietigd gaan worden. Ergens in mijn achterhoofd heb ik er wel rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren, maar ik was er niet van uit gegaan dat ik gepakt zou worden. De vriend van me besteld ook geregeld replica spullen afkomstig uit landen van over heel de wereld en is nog nooit gepakt, nu durf ik niet meer dit soort dingen te bestellen omdat ik niet in de problemen wil komen.

Nu ben ik dus opzoek naar een alternatief, er zijn namelijk genoeg andere merken die Divers aanbieden. Helaas wijken veel merken erg af van het model van Rolex. De merken die tot nu toe in aanmerking voor aanschaf zijn "Tauchmeister" en "Invicta".

Tauchmeister Diver:



Invicta Pro Diver:



Nu ben ik opzoek naar nog meer alternatieven, misschien dat ik sommige merken over het hoofd heb gezien die iets soortgelijks aanbieden. Weten jullie misschien nog merken die dit soort horloges aanbieden voor een schappelijke prijs? Als jullie iets weten dan hoor ik het graag, waarvoor mijn dank! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door FruitenCo op 28-08-2012 15:53:35 ]
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_116086099
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:57 schreef FruitenCo het volgende:
Al enkele jaren wil ik graag een Rolex Submariner, Date of Time-only het maakt me niet uit. Helaas hangt er aan dit klokje een fors prijskaartje. Een vriend van me kon aan perfecte Rolex replica's komen en heeft me door verwezen naar zijn contactpersoon waar hij wel vaker zaken mee doet. De verkoper bood mij een replica aan van een Submariner voor 50 euro waarop ik besloot deze aan te schaffen.

Na ontvangst was ik van plan om het bandje er af te halen en te vervangen door een Nato-bandje, want dat ziet er geweldig uit! Het Nato bandje had ik uit enthousiasme al besteld, totdat ik een brief van de Douane kreeg. De Douane wilde melden dat zij een pakje hadden onderschept afkomstig uit Zwitserland met verdachte inhoud die geadresseerd was aan mij, het bleek dus achteraf om mijn horloge te gaan. Ik werd in deze brief verzocht het niet meer weer te doen en dat ik in overtreding was, en mijn horloge zou vernietigd gaan worden. Ergens in mijn achterhoofd heb ik er wel rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren, maar ik was er niet van uit gegaan dat ik gepakt zou worden. De vriend van me besteld ook geregeld replica spullen afkomstig uit landen van over heel de wereld en is nog nooit gepakt, nu durf ik niet meer dit soort dingen te bestellen omdat ik niet in de problemen wil komen.

Nu ben ik dus opzoek naar een alternatief, er zijn namelijk genoeg andere merken die Divers aanbieden. Helaas wijken veel merken erg af van het model van Rolex. De merken die tot nu toe in aanmerking voor aanschaf zijn "Tauchmeister" en "Invicta"

Tauchmeister Diver:

[ afbeelding ]

Invicta Pro Diver:

[ afbeelding ]

Nu ben ik opzoek naar nog meer alternatieven, misschien dat ik sommige merken over het hoofd heb gezien die iets soortgelijks aanbieden. Weten jullie misschien nog merken die dit soort horloges aanbieden voor een schappelijke prijs? Als jullie iets weten dan hoor ik het graag, waarvoor mijn dank! :)
Kijk eens bij Seiko. Goede prijs-/kwaliteitverhouding en goedkoop.

Ik heb zelf de volgende:

  maandag 27 augustus 2012 @ 22:11:47 #5
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116086144
Voor ¤ 1.050,- is dit wel echt een koopje;

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:12:33 #6
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116086197
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:11 schreef GSbrder het volgende:
Voor ¤ 1.050,- is dit wel echt een koopje;

[ afbeelding ]
Zag hem ook al. Maarja, 38mm. Ik wil de 42mm. Alhoewel mijn datejust 36mm is.
Die nieuwe op mesh is wel oke, bij Kopmels. Heb ik nog eens een Omega gekocht in de opruiming, fijne zaak.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:17:20 #7
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116086478
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zag hem ook al. Maarja, 38mm. Ik wil de 42mm. Alhoewel mijn datejust 36mm is.
Die nieuwe op mesh is wel oke, bij Kopmels. Heb ik nog eens een Omega gekocht in de opruiming, fijne zaak.
Ja, 38mm en een aparte subdail. Daarnaast heb ik wel genoeg zwarte uurwerken, voor een 42 zwart op staal zou ik het nog overwegen, maar eigenlijk moet ik hem gewoon een keertje bij - zoals je noemt - een juwelier moeten bekijken en voelen. Het is wel echt een stukje meer bling dan het ingetogen werk wat ik heb.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:18:06 #8
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116086533
Ik vond het mesh-bandje wat tegenvallen. Beetje blikkerig.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:18:52 #9
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116086594
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:18 schreef eriksd het volgende:
Ik vond het mesh-bandje wat tegenvallen. Beetje blikkerig.
Maar jij bent sowieso een rubber-fanaticus.
Het is wel mooi hoor:

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:51:31 #10
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116088490
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:46:28 #11
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_116100952
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:57 schreef FruitenCo het volgende:
Al enkele jaren wil ik graag een Rolex Submariner, Date of Time-only het maakt me niet uit. Helaas hangt er aan dit klokje een fors prijskaartje. Een vriend van me kon aan perfecte Rolex replica's komen en heeft me door verwezen naar zijn contactpersoon waar hij wel vaker zaken mee doet. De verkoper bood mij een replica aan van een Submariner voor 50 euro waarop ik besloot deze aan te schaffen.

Na ontvangst was ik van plan om het bandje er af te halen en te vervangen door een Nato-bandje, want dat ziet er geweldig uit! Het Nato bandje had ik uit enthousiasme al besteld, totdat ik een brief van de Douane kreeg. De Douane wilde melden dat zij een pakje hadden onderschept afkomstig uit Zwitserland met verdachte inhoud die geadresseerd was aan mij, het bleek dus achteraf om mijn horloge te gaan. Ik werd in deze brief verzocht het niet meer weer te doen en dat ik in overtreding was, en mijn horloge zou vernietigd gaan worden. Ergens in mijn achterhoofd heb ik er wel rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren, maar ik was er niet van uit gegaan dat ik gepakt zou worden. De vriend van me besteld ook geregeld replica spullen afkomstig uit landen van over heel de wereld en is nog nooit gepakt, nu durf ik niet meer dit soort dingen te bestellen omdat ik niet in de problemen wil komen.

Nu ben ik dus opzoek naar een alternatief, er zijn namelijk genoeg andere merken die Divers aanbieden. Helaas wijken veel merken erg af van het model van Rolex. De merken die tot nu toe in aanmerking voor aanschaf zijn "Tauchmeister" en "Invicta"

Tauchmeister Diver:

[ afbeelding ]

Invicta Pro Diver:

[ afbeelding ]

Nu ben ik opzoek naar nog meer alternatieven, misschien dat ik sommige merken over het hoofd heb gezien die iets soortgelijks aanbieden. Weten jullie misschien nog merken die dit soort horloges aanbieden voor een schappelijke prijs? Als jullie iets weten dan hoor ik het graag, waarvoor mijn dank! :)
Met het risico dat ik voor spam-figuur aangemerkt wordt, misschien kan je op Watch2Day kijken vandaag, de 'extradeal' zijn 3 Detomaso horloges met een Seiko Solar uurwerk die echt belachelijk op Rolexen lijken, zelfs in de 3 kleurcombi's die ze hebben (blauw-goud, zwart of groen).

Voor 150 euro per stuk kan je er bijna geen buil aan vallen....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_116107874
Geen verstand van horloges maar dit is mijn laatste aanwinst.
Dol op Titanium


Pulsar van net geen 100 euri

[ Bericht 3% gewijzigd door Jodocus1 op 28-08-2012 15:14:18 (Verkeerde link :-() ]
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_116110853
Oew nice :9 ik heb deze sinds maart dit jaar:


Michael Kors, 290 euro. O+
Gewoon normaal doen ja.
pi_116127506
Vandaag deze gekocht :)

  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:52:16 #16
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116144514
Zou bijna een aantal klokjes inruilen/verkopen voor deze graal:

Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:11:25 #17
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116169592
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:52 schreef eriksd het volgende:
Zou bijna een aantal klokjes inruilen/verkopen voor deze graal:

[ afbeelding ]
Ook wel eens ooit aan zitten denken. Prachtig horloge!
Eigenlijk best cool complicaties: chrono/24 uurs GMT

Even nog eens goed zitten kijken en dit is de eerdere versie in witgoud zonder datum. Deze is nooit in staal gemaakt, alleen in rose/witgoud. Dit is de nieuwe stalen. Nadeel vind ik het datumvenster en het blauwe vlak. Gelukkig maar 12 uur per dag. De rest is ie mooi wit

Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 29 augustus 2012 @ 23:39:21 #18
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_116171155
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:52 schreef eriksd het volgende:
Zou bijna een aantal klokjes inruilen/verkopen voor deze graal:

[ afbeelding ]
Dat is één van mijn favorieten!
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_116171440
Mijn nieuwste aanwinst, ben er heel blij mee :)


Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_116210535
Mijn eerste mechanische horloge. :)
Vandaag gekocht.



[ Bericht 4% gewijzigd door Coca_Cola op 30-08-2012 23:17:16 ]
pi_116210626
Sowieso man.. Mont Blanc _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116211173
Ik heb een houten horloge en dat is écht heel erg tof.
Als ik ooit een nieuwe wil, koop ik weer een houten



Andere modellen vind ik ook erg gaaf zoals die rechthoek-achtige


Merk is Wewood
Ze zijn niet eens duur, die bovenste kost geloof ik 90 euro en die onderste modellen zijn 120
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_116276573
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_116346508
Ik heb nu dus de grootste stommiteit van mijn leven begaan op horlogegebied. Ik heb onlangs een Invicta Pro Diver besteld, het horloge wat ik eerder dit topic beschreven heb. Gisteravond kwam ik om 11 uur pas thuis na een lange werkdag, ik was redelijk vermoeid en had nog weinig aandacht voor de dingen om mij heen. Mijn moeder zei dat er een pakje was aangekomen geadresseerd aan mij.

In volle vreugde opende ik het pakketje met daarin het bijbehorende horloge, snel haalde ik de (bescherm)folie van de horloge band en paste het horloge. Wat bleek, ik heb het verkeerde Pro Diver model besteld! Namelijk ééntje die een slag kleiner is :') Ee schijnen dus meerdere varianten te zijn, namelijk de:

• invicta pro diver 8926 A
• invicta pro diver 8926 OB
• invicta pro diver 8926 C

Het verschil tussen deze varianten zitten hem in de bezel en afmetingen van de kast. Veel sites en aanbieders prijzen deze horloges allemaal aan als een standaard 9826, zonder te vermelden dat het om een A, OB of C gaat, terwijl de maten echt verschillen! Een erg slordige manier van verkopen.Een leek als ik gaat er dan vanuit dat het dan allemaal wel zou kloppen en dat er maar daadwerkelijk één type model bestaat van dit horloge. Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd over dit probleem en of er een mogelijkheid bestond voor een refund of om te ruilen voor het juiste exemplaar, maar omdat ik zo dom ben geweest om de bescherm folie er af te halen wil hij deze niet meer terug, het horloge dient namelijk ongeschonden te zijn wanneer je hem wil inruilen wat natuurlijk ook wel logisch is.

Ik vind het een erg slordige manier van verkopen. Of ik de fout moet zoeken bij de verkoper of mijzelf ik weet het niet, als ik beter had opgelet dan had ik aan een kleine detail kunnen zien of het om het juiste horloge betrof, namelijk de bezel. Op de grote Pro Diver zit namelijk een andere bezel dan op de kleine Pro Diver, en dat had voor mij een detail kunnen zijn om mijn miskoop te voorkomen, maar dat is altijd achteraf he. Toch ben ik blij dat ik niet de volle prijs heb betaald voor dit horloge, ik heb het gekocht op Ebay waar het klokje $110 koste, de retail prijs ligt rond de $300. :')
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_116350677
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:34 schreef FruitenCo het volgende:
Ik heb nu dus de grootste stommiteit van mijn leven begaan op horlogegebied. Ik heb onlangs een Invicta Pro Diver besteld, het horloge wat ik eerder dit topic beschreven heb. Gisteravond kwam ik om 11 uur pas thuis na een lange werkdag, ik was redelijk vermoeid en had nog weinig aandacht voor de dingen om mij heen. Mijn moeder zei dat er een pakje was aangekomen geadresseerd aan mij.

In volle vreugde opende ik het pakketje met daarin het bijbehorende horloge, snel haalde ik de (bescherm)folie van de horloge band en paste het horloge. Wat bleek, ik heb het verkeerde Pro Diver model besteld! Namelijk ééntje die een slag kleiner is :') Ee schijnen dus meerdere varianten te zijn, namelijk de:

• invicta pro diver 8926 A
• invicta pro diver 8926 OB
• invicta pro diver 8926 C

Het verschil tussen deze varianten zitten hem in de bezel en afmetingen van de kast. Veel sites en aanbieders prijzen deze horloges allemaal aan als een standaard 9826, zonder te vermelden dat het om een A, OB of C gaat, terwijl de maten echt verschillen! Een erg slordige manier van verkopen.Een leek als ik gaat er dan vanuit dat het dan allemaal wel zou kloppen en dat er maar daadwerkelijk één type model bestaat van dit horloge. Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd over dit probleem en of er een mogelijkheid bestond voor een refund of om te ruilen voor het juiste exemplaar, maar omdat ik zo dom ben geweest om de bescherm folie er af te halen wil hij deze niet meer terug, het horloge dient namelijk ongeschonden te zijn wanneer je hem wil inruilen wat natuurlijk ook wel logisch is.

Ik vind het een erg slordige manier van verkopen. Of ik de fout moet zoeken bij de verkoper of mijzelf ik weet het niet, als ik beter had opgelet dan had ik aan een kleine detail kunnen zien of het om het juiste horloge betrof, namelijk de bezel. Op de grote Pro Diver zit namelijk een andere bezel dan op de kleine Pro Diver, en dat had voor mij een detail kunnen zijn om mijn miskoop te voorkomen, maar dat is altijd achteraf he. Toch ben ik blij dat ik niet de volle prijs heb betaald voor dit horloge, ik heb het gekocht op Ebay waar het klokje $110 koste, de retail prijs ligt rond de $300. :')
Denk dat jullie allebei wel 'schuldig' bevonden kunnen worden. De verkoper had duidelijk moeten zijn, maar jij had het zonder het beschermfolie eraf te halen ook wel kunnen merken dat 't niet de goede was! Ik zou 'm simpelweg doorverkopen.. voor zover dat mogelijk is, denk niet dat de verkoper het horloge nog terug gaat nemen.
Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du c½ur.
pi_116371388
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:34 schreef FruitenCo het volgende:
Ik heb nu dus de grootste stommiteit van mijn leven begaan op horlogegebied. Ik heb onlangs een Invicta Pro Diver besteld, het horloge wat ik eerder dit topic beschreven heb. Gisteravond kwam ik om 11 uur pas thuis na een lange werkdag, ik was redelijk vermoeid en had nog weinig aandacht voor de dingen om mij heen. Mijn moeder zei dat er een pakje was aangekomen geadresseerd aan mij.

In volle vreugde opende ik het pakketje met daarin het bijbehorende horloge, snel haalde ik de (bescherm)folie van de horloge band en paste het horloge. Wat bleek, ik heb het verkeerde Pro Diver model besteld! Namelijk ééntje die een slag kleiner is :') Ee schijnen dus meerdere varianten te zijn, namelijk de:

• invicta pro diver 8926 A
• invicta pro diver 8926 OB
• invicta pro diver 8926 C

Het verschil tussen deze varianten zitten hem in de bezel en afmetingen van de kast. Veel sites en aanbieders prijzen deze horloges allemaal aan als een standaard 9826, zonder te vermelden dat het om een A, OB of C gaat, terwijl de maten echt verschillen! Een erg slordige manier van verkopen.Een leek als ik gaat er dan vanuit dat het dan allemaal wel zou kloppen en dat er maar daadwerkelijk één type model bestaat van dit horloge. Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd over dit probleem en of er een mogelijkheid bestond voor een refund of om te ruilen voor het juiste exemplaar, maar omdat ik zo dom ben geweest om de bescherm folie er af te halen wil hij deze niet meer terug, het horloge dient namelijk ongeschonden te zijn wanneer je hem wil inruilen wat natuurlijk ook wel logisch is.

Ik vind het een erg slordige manier van verkopen. Of ik de fout moet zoeken bij de verkoper of mijzelf ik weet het niet, als ik beter had opgelet dan had ik aan een kleine detail kunnen zien of het om het juiste horloge betrof, namelijk de bezel. Op de grote Pro Diver zit namelijk een andere bezel dan op de kleine Pro Diver, en dat had voor mij een detail kunnen zijn om mijn miskoop te voorkomen, maar dat is altijd achteraf he. Toch ben ik blij dat ik niet de volle prijs heb betaald voor dit horloge, ik heb het gekocht op Ebay waar het klokje $110 koste, de retail prijs ligt rond de $300. :')
Nog niet zo erg dan wanneer je de verkeerde mechanische horloge hebt uitgepakt van tussen de ¤800 en ¤10.000 en misschien nog zelfs meer. Dan heb je een groot probleem wanneer je dan niet je geld terugkrijgt.
pi_116385209
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 00:14 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Nog niet zo erg dan wanneer je de verkeerde mechanische horloge hebt uitgepakt van tussen de ¤800 en ¤10.000 en misschien nog zelfs meer. Dan heb je een groot probleem wanneer je dan niet je geld terugkrijgt.
Dat zou pas rot zijn! Maar horloges vanaf E800 bekijk je toch eerst in de winkel alvorens je het horloge besteld/koop. Maar om een horloge te bestellen met een waarde van E800 is mij ook veel te risicovol, wie weet lopen ze bij PostNL wel te smijten met pakketjes. :'( Ik zeg niet dat het transport van de fabriek naar de winkel altijd vlekkeloos/voorzichtig verloopt, maar wanneer ik een duur horloge koop rijd ik nog liever naar de andere kant van Nederland in plaats van dat ik het laat verzenden. Men moet gewoon zorgen dat het in zo min mogelijk handen terecht komt, just in case! ;)
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:05:46 #28
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116400720
Soon to be mine!





Het beste horlogeforum van Nederland
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 22:12:30 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116401153
Ik vind de reverso helemaal niks. Hopelijk binnenkort een JLC mastercompressor memovox... moet ik misschien wel mijn CvdK Ariadne verkopen...
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:15:46 #30
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_116401385
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:52 schreef eriksd het volgende:
Zou bijna een aantal klokjes inruilen/verkopen voor deze graal:

[ afbeelding ]
Oh wow dit is geweldig mooi, ben verliefd :D

quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind de reverso helemaal niks. Hopelijk binnenkort een JLC mastercompressor memovox... moet ik misschien wel mijn CvdK Ariadne verkopen...
oh die blijft ook zo onwijs mooi!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 22:39:20 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116403075
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:15 schreef ook_gek het volgende:

oh die blijft ook zo onwijs mooi!
Kopen? :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:42:48 #32
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_116403315
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kopen? :)
heel graag maar onder de 3 zal die vast niet komen, dus sorry geen geld voor :(
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 22:44:07 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116403403
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:42 schreef ook_gek het volgende:

[..]

heel graag maar onder de 3 zal die vast niet komen, dus sorry geen geld voor :(
Volgens mij heb ik er 3750 voor betaald. Dus hij zal niet onder de 3 zakken waarschijnlijk. Dan ruil ik 'm wel in bij William Wien :)
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:47:29 #34
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_116403607
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik er 3750 voor betaald. Dus hij zal niet onder de 3 zakken waarschijnlijk. Dan ruil ik 'm wel in bij William Wien :)
nee dat dacht ik al, het is een super mooi klokje echt waar. Staat in mijn top 3.
Van der Gang op de 1ste
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 22:48:58 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116403688
Absoluut een mooie klok. Maar als ik er een JLC MC MV bijkoop dan zal ik samen met breitling de CvdK te weinig dragen. Hij heeft ook nog een bewerkte rotor trouwens :)

Ik moet de doos eens opzoeken.
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:49:56 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_116403743
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Absoluut een mooie klok. Maar als ik er een JLC MC MV bijkoop dan zal ik samen met breitling de CvdK te weinig dragen. Hij heeft ook nog een bewerkte rotor trouwens :)

Ik moet de doos eens opzoeken.
ik zou de breitling weg doen :D
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:50:05 #37
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116403756
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Absoluut een mooie klok. Maar als ik er een JLC MC MV bijkoop dan zal ik samen met breitling de CvdK te weinig dragen. Hij heeft ook nog een bewerkte rotor trouwens :)

Ik moet de doos eens opzoeken.
Foto's willen we!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 23:00:46 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116404422
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:49 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ik zou de breitling weg doen :D
Neh, dat is m'n rausdouw horloge :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Foto's willen we!


  dinsdag 4 september 2012 @ 23:50:44 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_116407067
Damn, als ik nu geen andere prioriteiten had, zou ik het wel weten. Wat een prachthorloge :9~ .
  woensdag 5 september 2012 @ 08:08:33 #40
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116410923
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind de reverso helemaal niks. Hopelijk binnenkort een JLC mastercompressor memovox... moet ik misschien wel mijn CvdK Ariadne verkopen...
Grappig, ik vond de MC Memovox juist een beetje een rammelbak door het alarm mechanisme wat je hoorde. Doe me dan de Dualmatic maar

[ Bericht 0% gewijzigd door Jackal_Omega op 05-09-2012 08:09:27 (Typo) ]
Het beste horlogeforum van Nederland
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2012 @ 08:09:41 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116410930
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:08 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Grappig, ik vond de MC Memovox juist een beetje een rammelbak door het alarm mechanisme wat je hoorde. Doe me danmde Dualmatic maar
Ik vind het zo'n leuke complicatie :)
  woensdag 5 september 2012 @ 08:29:24 #42
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_116411137
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:05 schreef Jackal_Omega het volgende:
Soon to be mine!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geil! Óóit voor mij nog eens de Grande Reserve (7-days) in staal op leer...
  woensdag 5 september 2012 @ 09:53:18 #43
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116412402
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Neh, dat is m'n rausdouw horloge :)

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Allememachies Adriaantje. Prachtig.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 5 september 2012 @ 10:11:02 #44
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_116412711
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Absoluut een mooie klok. Maar als ik er een JLC MC MV bijkoop dan zal ik samen met breitling de CvdK te weinig dragen. Hij heeft ook nog een bewerkte rotor trouwens :)

Ik moet de doos eens opzoeken.
William Wien heeft trouwens twee hele mooie MV's staan... :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 5 september 2012 @ 10:25:31 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116413046
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Absoluut een mooie klok. Maar als ik er een JLC MC MV bijkoop dan zal ik samen met breitling de CvdK te weinig dragen.
Doe die lelijke Breitling dan weg!
CvdK moet je houden!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 5 september 2012 @ 10:32:42 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116413199
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:05 schreef Jackal_Omega het volgende:
Soon to be mine!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi! Al zou ik zelf eentje met moonphase nemen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 september 2012 @ 10:42:30 #47
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_116413451
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mooi! Al zou ik zelf eentje met moonphase nemen.
precies! Deze komt er ooit nog bij mij..:

  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 5 september 2012 @ 10:47:31 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116413580
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:42 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

precies! Deze komt er ooit nog bij mij..:

[ afbeelding ]
Dat is geen moonphase maar een dag/nacht indicator.
Ik bedoel deze:

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 september 2012 @ 10:51:17 #49
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116413682
Welke Breitling hebben we het over? Als het een Navitimer is snap ik het wel bijv.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2012 @ 10:53:58 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116413753
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:11 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

William Wien heeft trouwens twee hele mooie MV's staan... :)
Ik weet het, ik weet het. Maar momenteel zit ik eh... Tussen 2 banen. Dus even niet :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2012 @ 10:55:17 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116413788
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Doe die lelijke Breitling dan weg!
CvdK moet je houden!
Ik draag die Breitling meer. Heerlijk horloge. Plus dat die zonder papieren en doos is dus die verkoop ik nooit voor een mooi bedrag.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:37:08 #52
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116414846
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:51 schreef eriksd het volgende:
Welke Breitling hebben we het over? Als het een Navitimer is snap ik het wel bijv.
Heritage natuurlijk. Ultieme rauwdauwklokkie voor me.
Moet hem maar snel gaan kopen, anders ligt straks de tere IWC-kroon in de gracht.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 5 september 2012 @ 13:02:48 #53
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_116417453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is geen moonphase maar een dag/nacht indicator.
Ik bedoel deze:

[ afbeelding ]
daar maak je een heel valide punt :) Mooi is die ook, ik heb die bijna ooit gekocht.... Maarja toen kwam er een deal voor een andere klok langs die ik niet kon weigeren.....

quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik weet het, ik weet het. Maar momenteel zit ik eh... Tussen 2 banen. Dus even niet :)
Ah dat spijt me te horen.. Van de positieve kant verwacht ik dat de MV's nog wel wat in prijs zullen dalen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2012 @ 14:10:41 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116419946
Ik heb helaas geen foto, maar had een heel mooi horloge van 250 euro met sapphire glas.

Nu een boccia titanium outside van ong 50 maar ook met sapphire glas.

Zijn er mensen die weten welke merken nog meer sapphire glas hebben? Want ik kom ze verder nergens tegen.

(beide horloges die ik heb waren een gift.)

[ Bericht 17% gewijzigd door ManageTheAnger op 05-09-2012 14:27:19 ]
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 5 september 2012 @ 15:35:52 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116422773
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:16 schreef ManageTheAnger het volgende:

Zijn er mensen die weten welke merken nog meer sapphire glas hebben?
Zo'n beetje allemaal boven een bepaalde prijs
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_116423103
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo'n beetje allemaal boven een bepaalde prijs
250-500 euro is me range
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_116560234
Ik heb mijn oranje Seiko uit 1970 effe van een nieuw glaasje voorzien.
Best oké voor een 42 jaar oud horloge dacht ik :)

...
  zondag 9 september 2012 @ 12:49:03 #59
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_116560668


Prima ding! Tot nu toe alleen maar positieve reacties op gehad. Al valt het natuurlijk wel een beetje in het niet bij sommige horloges hier :+
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Moderator zondag 9 september 2012 @ 22:25:30 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116584169
Ik zie dat het merk Kyboe! geplugged wordt en veel BN'ers en internationele bekende lui lopen ermee. Allemaal leuk en aardig, maar er zitten een soort van rubberachtige banden bij. Vriend van me heeft een dergelijk horloge, en omdat het enorm oversized is (55mm) vind ik het een gaaf ding.

Echter, ik hou niet van die banden, dus ik wil daar een stalen band bij. Die is door het merk zelf niet te leveren. Nu vraag ik me af of er 'universele' banden te krijgen zijn die je aan een dergelijk horloge kunt zetten? Dat moet dan wel een robuuste band zijn want het zijn lompe horloges, maar toch.

Iemand enig idee?

Breitling - Instruments for Professionals
pi_116587112
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Doos gevonden

[ afbeelding ]
Joure, komt deze bij de klokkenmaker vandaan dan ?
Mijn geboorte dorpje *O* :D O+
  zondag 9 september 2012 @ 23:30:35 #62
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_116587486
quote:
14s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Doos gevonden

[ afbeelding ]
ik vind hem geil _O_ _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 10 september 2012 @ 22:45:03 #63
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116625633
Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 10 september 2012 @ 22:48:07 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116625824
Mooi!
Totaal niet mijn type horloge, maar wel errug mooi!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 10 september 2012 @ 23:03:12 #65
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_116626782
t wordt weer tijd voor een nieuw horloge vind ik. nu viel mijn oog op dit klokje:

leuke overstap van Designer watches naar meer het echte werk zeg maar. Ik vind het een schitterend horloge, ik hou overigens meer van leatherstrap dan van ee metalen band.

Heeft er iemand dit klokje te koop staan? Of weet iemand bij welke handelaar ik hiervoor moet zijn? www.horloge.nl heeft geen Tissot ofzo :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 10 september 2012 @ 23:06:35 #66
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116626944
Tissot V8 toch? Gewoon bij juwelier wat eraf lullen. Voor (grijze) horlogehandel is tissot qua prijs niet interessant genoeg. 10% pakken op een Rolex is net wat anders dan 10% op een Tissot
Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 10 september 2012 @ 23:57:14 #67
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_116629713
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef Jackal_Omega het volgende:
Tissot V8 toch? Gewoon bij juwelier wat eraf lullen. Voor (grijze) horlogehandel is tissot qua prijs niet interessant genoeg. 10% pakken op een Rolex is net wat anders dan 10% op een Tissot
Verkopen ze deze bij elke juwelier? En kun je daar gewoon wat eraf lullen? Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord :D Betaal er ook gerust de volle mep voor. Ik wil dit i.c.m. blauw pak dragen, bruine schoenen en riem :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 10 september 2012 @ 23:59:26 #68
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_116629806
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef Jackal_Omega het volgende:
Tissot V8 toch? Gewoon bij juwelier wat eraf lullen. Voor (grijze) horlogehandel is tissot qua prijs niet interessant genoeg. 10% pakken op een Rolex is net wat anders dan 10% op een Tissot
Tissot v8 inderdaad. Ik vind hem heel mooi :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 11 september 2012 @ 07:35:05 #69
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116633151
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:57 schreef Michielos het volgende:

[..]

Verkopen ze deze bij elke juwelier? En kun je daar gewoon wat eraf lullen? Dat heb ik namelijk nog nooit gehoord :D Betaal er ook gerust de volle mep voor. Ik wil dit i.c.m. blauw pak dragen, bruine schoenen en riem :)
Iedere Tissot dealer moet m kunnen bestellen. Gewoon lulverhaal vertellen dat je m heel graag wil maar dat is net iets te duur voor je is. Voor juweliers is t ook crisis. Op dure horloges (Omega/Breitling) kun je relatief makkelijk 20% korting krijgen bij de juiste juwelier.
Het beste horlogeforum van Nederland
  Moderator dinsdag 11 september 2012 @ 15:51:57 #70
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_116645794
Iemand toevallig nog een antwoord op mijn vraag? :)
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:30:17 #71
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116658215
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 22:25 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zie dat het merk Kyboe! geplugged wordt en veel BN'ers en internationele bekende lui lopen ermee. Allemaal leuk en aardig, maar er zitten een soort van rubberachtige banden bij. Vriend van me heeft een dergelijk horloge, en omdat het enorm oversized is (55mm) vind ik het een gaaf ding.

Echter, ik hou niet van die banden, dus ik wil daar een stalen band bij. Die is door het merk zelf niet te leveren. Nu vraag ik me af of er 'universele' banden te krijgen zijn die je aan een dergelijk horloge kunt zetten? Dat moet dan wel een robuuste band zijn want het zijn lompe horloges, maar toch.

Iemand enig idee?

[ afbeelding ]
Universele banden bestaan wel. Onder andere te vinden op Ebay en uhrenbandversand.de. Denk echter dat door de dikte van de lugs en het feit dat de band is geschroefd, er geen standaard band tussen past.
Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:31:07 #72
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116658260
Even een schaamteloze kopie van mijn post op dezinvanluxe. Gelijk wat meer foto's van de JLC en mijn andere nieuwe aanwinst.

Tijden lang heb ik niks van horloges op een leren band moeten hebben. Stalen/rubber banden waren bij warm weer een stuk comfortabeler. Alweer een tijdje geleden een Nomos Tangente gekocht. Uiteindelijk ontzettend veel lol van gehad en ik ging eens wat om me heen kijken naar wat nettere horloges. (ik gebruik het woord dresswatch bewust niet).

Tijdens de meeting in Eindhoven heb ik de Nomos Zurich van een forumlid omgehad. Wat een prachtig horloge! Perfect maat met z'n 39,6mm maar op de pols toch nog best wel aanwezig vanwege de grote wijzerplaat. Van te voren vond ik het vooral een belachelijk dure Nomos maar daarna ben ik hem wel begonnen te waarderen.
Paar maanden later is het horloge toch in mijn bezit gekomen en heb er absoluut geen spijt van. Wat een prachtig horloge is het toch! Waar de Tangente/Tangomat de echte 'bauhaus' look hebben, heeft de Zurich toch een hele andere uitstraling.

Voor diegene die het niet weten: de Nomos Zurich is een van de laatste ontwerpen van Hannes Wettstein, de bekende Zwitserse ontwerper welke helaas in 2008 te vroeg is overleden. De Nomos Zurich is uiteindelijk ook vernoemd naar de plaats waar Hannes zijn laatste adem heeft uitgeblazen. De Zurich heeft een aantal designprijzen gewonnen en dat verbaast me eerlijk gezegd niet. Ik vind het wat lastig te omschrijven maar de kast oogt echt krachtig zonder hele scherpe hoeken te hebben zoals de Tangomat dat wel heeft. De kast schijnt overigens ook uit iets van 8 onderdelen te bestaan en is daardoor een stuk complexer dan die van de Tangente/Tangomat.

Het uurwerk is hetzelfde uurwerk als in de Tangomat maar heeft zoals Nomos dit noemt een "schwarzgold" afwerking. Het komt erop neer dat de platine en bruggen een soort van PVD coating hebben en de rotor gewoon staalkleurig is.

Even een paar snelle foto's. De band die erop zit is een croco van Chronoswiss. Binnenkort een mooie donkerbruine alligator scoren met een vierkante schub. Denk dat dit wat mooier en rustiger staat.











Toen ik net tegen mezelf had gezegd dat mijn collectie nu perfect was, kwam er net een Reverso 976 te koop. 30 seconden getwijfeld en hem gekocht. Enerzijds had dit met de prijs te maken, anderzijds heb ik altijd al een beetje spijt van de verkoop van mijn Reserve de Marche gehad. Ik heb de Nomos Tangente wel verkocht omdat drie nette horloges me net teveel van het goede is. Hij is gelukkig wel bij een forumlid gebleven die er zeker veel plezier van gaat hebben.

De JLC is echt een heel ander horloge dan de Zurich. Vergeleken met de Zurich heeft de Reverso echt een klassieke uitstraling. Door zijn best flinke maat van 48,5 * 30,3 * 12 is het best een flink horloge op de pols. Ook de zwarte crocoband loopt niet helemaal recht naar beneden maar zit als een soort geintegreerde band aan de kast vast.
Het uurwerk is de JLC 976, en is gebaseerd op de JLC 975 (ook wel autotractor genoemd omdat het zo'n degelijk uurwerk is). Het vreemde is wel dat het horloge best veel slagen nodig heeft om volledig op te draaien terwijl de gangreserve maar 48 uur is.

Met de kroon is op de eerste stand de urenwijzer per uur te verzetten, handig voor als je naar een andere tijdzone reist. In de tweede stand kan ook de minutenwijzer worden ingesteld.

Ook hier even een paar snelle foto's











Ik ben er in ieder geval erg blij mee en het is een mooie aanvulling op mijn collectie. Heb nu 2 vintage chrono's, 2 klassieke vintage horloges, 2 moderne 'nette' horloges, 2 moderne chrono's en 1 duiker. Enige wat ik nu nog zoek is een wat goedkopere duiker aangezien de Ploprof niet voor iedere dag is. Gelukkig nog tijd genoeg om hier eens rustig naar te kijken.
Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:00:07 #73
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116660446
Prachtig, vooral de Nomos _O_.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 september 2012 @ 22:04:43 #74
145146 Andyy
pi_116664896
Heren, weten jullie of er ook ergens enkel sluitingen te koop zijn? Zo'n glide lock van Rolex lijkt me wel wat, maar dan niet van Rolex zelf uiteraard. Dit aangezien mijn pols nogal varieert qua grootte bij inspanning blijkbaar
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:21:17 #75
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116666210
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:04 schreef Andyy het volgende:
Heren, weten jullie of er ook ergens enkel sluitingen te koop zijn? Zo'n glide lock van Rolex lijkt me wel wat, maar dan niet van Rolex zelf uiteraard. Dit aangezien mijn pols nogal varieert qua grootte bij inspanning blijkbaar
Ff op ebay zoeken. Zijn er genoeg te vinden.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_116670574
-edit: spam is niet gewenst

[ Bericht 93% gewijzigd door Mylene op 15-09-2012 17:37:27 ]
Gek op dagaanbiedingen, voetbal en films!
pi_116671254
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:23 schreef BigEd2707 het volgende:
-edit: spam is niet gewenst
Het probleem met dit soort horloges is dat het puur om de looks gaat. Het merk (Tommy in dit geval) is niet gespecialiseerd in horloges, dus de kwaliteit is wel minder dan normaal. Heb zelf een Armani en alles gaat prima, maar het is wel een overweging die je moet maken ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door Mylene op 15-09-2012 17:37:43 ]
pi_116671547
Klopt. Het merk spreekt me aan. Wat zou het gevolg kunnen zijn voor de houdbaarheid van het uurwerk?
Gek op dagaanbiedingen, voetbal en films!
pi_116693665
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:41 schreef BigEd2707 het volgende:
Klopt. Het merk spreekt me aan. Wat zou het gevolg kunnen zijn voor de houdbaarheid van het uurwerk?
Zit wel wat verschil tussen. Natuurlijk zijn de top horlogemerken beter qua kwaliteit, maar ik zou niet zeggen of denken dat een design horloge maar een half jaartje meegaat ofzo, dat is gewoon onzin.

Heb er verder niet veel verstand van, maar heb mijn Armani al 2+ jaar
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116693748
iK heb overigens een vraagje over lichtgevende wijzerplaten. Hoe werkt het principe eigenlijk? Moet je het onder een lamp houden en wordt het dan "opgeladen"? Hoelang kan het daarna mee gaan als ie goed "opgeladen" is? En hoelang moet je het dan onder een lampje houden? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116694382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:41 schreef BigEd2707 het volgende:
Klopt. Het merk spreekt me aan. Wat zou het gevolg kunnen zijn voor de houdbaarheid van het uurwerk?
Vaak zitten er best redelijke uurwerken in die modemerkhorloges, ik heb mijn Boss bijna 5 jaar en die loopt nog prima. Het enige is dat je meestal voor de prijs van zo'n modeklok een 'beter' echt horloge kunt krijgen, maar zeker in de aanbieding kunnen er best leuke dingen tussen zitten.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_116707592
Weet iemand soms wat voor clockwerk er in een Regal zit? Dankuwel voor uw hulp.
Je mag alles van me denken, zolang je het maar weer vergeet xD.
  donderdag 13 september 2012 @ 11:59:28 #83
128384 mcwops
gat in je glas
pi_116735902
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 23:44 schreef Blistering het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst, ben er heel blij mee :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
welk type is dit?
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_116736067
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:23 schreef DutchDestroyer het volgende:
Weet iemand soms wat voor clockwerk er in een Regal zit? Dankuwel voor uw hulp.
Is dat interessant dan bij een horloge van 2 tientjes?
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2012 @ 16:54:21 #85
145146 Andyy
pi_116746020
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:14 schreef Michielos het volgende:
iK heb overigens een vraagje over lichtgevende wijzerplaten. Hoe werkt het principe eigenlijk? Moet je het onder een lamp houden en wordt het dan "opgeladen"? Hoelang kan het daarna mee gaan als ie goed "opgeladen" is? En hoelang moet je het dan onder een lampje houden? :)
Hangt af van de kwaliteit.
Of je kan ook gewoon voor horloges gaan met Tritium erin, hoef je niet op te laden en geven genoeg licht om in het donker de tijd te kunnen zien.
  donderdag 13 september 2012 @ 17:25:04 #86
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_116746880
erfstuk binnen de familie waar ik ooit eigenaar van zal worden.

Vintage Patek Phillipe Chronograph Uit 1964.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_116764243
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:03 schreef Michielos het volgende:
t wordt weer tijd voor een nieuw horloge vind ik. nu viel mijn oog op dit klokje:

[ afbeelding ] leuke overstap van Designer watches naar meer het echte werk zeg maar. Ik vind het een schitterend horloge, ik hou overigens meer van leatherstrap dan van ee metalen band.

Heeft er iemand dit klokje te koop staan? Of weet iemand bij welke handelaar ik hiervoor moet zijn? www.horloge.nl heeft geen Tissot ofzo :D
Chrono24 heeft ook gewoon Tissot ook als ik me niet vergis, net als de meeste juweliers.

Ik vind de Visodate persoonlijk mooier. :@
pi_116764462
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Chrono24 heeft ook gewoon Tissot ook als ik me niet vergis, net als de meeste juweliers.

Ik vind de Visodate persoonlijk mooier. :@
link hem eens :) En is die ook in bruin bandje? :)

http://www.chrono24.nl/ti(...)th=/search/index.htm

deze? Wat vind je precies mooier? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116764672
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:23 schreef Michielos het volgende:

[..]

link hem eens :) En is die ook in bruin bandje? :)
De Tissot Visodate:



http://www.chrono24.nl/ti(...)r-new--id2096149.htm

Kun je denk ik beter bij een juwelier halen, maar goed. Is wel een geautoriseerde dealer.

Tissot v8:



http://www.chrono24.nl/tissot/v8-chrono--id2109189.htm

Deze dealer bevindt zich in Nederland. :D Kun je dus ook zo langsgaan.
pi_116764705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:23 schreef Michielos het volgende:

[..]

link hem eens :) En is die ook in bruin bandje? :)

http://www.chrono24.nl/ti(...)th=/search/index.htm

deze? Wat vind je precies mooier? :)
Die v8 heeft te veel toeters en bellen, vind ik. :P

Oh, en sorry. De link was naar een stalen bandje. :@

Trouwens:

Is de Tissot PRC200 iets voor jou?

http://www.chrono24.nl/tissot/prc200-noires--id2060276.htm

Met leren bandje en in Nederland. :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2012 23:30:55 ]
pi_116764743
Ik hou zelf minder van een stalen band. Ik weet dat elke horlogedrager het mooi vind b tw, maar ik heb liever een leren band :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116764822
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Die v8 heeft te veel toeters en bellen, vind ik. :P

Oh, en sorry. De link was naar een stalen bandje. :@
haha no problemo. Ik vond die specifieke v8 juist mooi omdat ie blauwe wijzers heeft, een wit scherm en een bruine band. Past denk ik perfect bij een blauw pak met bruine tinten zoals een riem en schoenen :)

De visodate is ook mooi en automatisch. Maar ik heb al een prisma horloge ( :') ) wat er erg veel op lijkt (alleen quartz).
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116764964
Hmm bij nader inzien vind ik die Visodate toch ook heel erg mooi :) Ik ga het nog eens rustig bekijken allemaal, heeft geen haast :P
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116765122
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:34 schreef Michielos het volgende:
Hmm bij nader inzien vind ik die Visodate toch ook heel erg mooi :) Ik ga het nog eens rustig bekijken allemaal, heeft geen haast :P
En die prc200 met leren band? En inderdaad, geen haast.

Ik heb op dit moment een simpele Tissot quartz. Kostte me volgens mij iets van 215 en is voor mijn leeftijd goed te doen. Ik vind het een beetje overdreven om op mijn leeftijd horloges van boven de 500 te kopen eerlijk gezegd. :P
pi_116765157
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En die prc200 met leren band? En inderdaad, geen haast.

Ik heb op dit moment een simpele Tissot quartz. Kostte me volgens mij iets van 215 en is voor mijn leeftijd goed te doen. Ik vind het een beetje overdreven om op mijn leeftijd horloges van boven de 500 te kopen eerlijk gezegd. :P
Vind ik ook. Die Visodate kost op chrono24 iets van 400 euro, toch? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116765253
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:38 schreef Michielos het volgende:

[..]

Vind ik ook. Die Visodate kost op chrono24 iets van 400 euro, toch? :)
Zo iets, maar ik zou toch naar de lokale juwelier gaan. Siebel (een juweliersketen) verkoopt ook Tissot. Dan heb je gelijk een lokaal punt voor als je er heen moet gaan om de een of andere reden.

Besef trouwens dat chrono24 niet zelf horloges verkoopt, maar allemaal dealers heeft. Zie het als een soort ebay met zowel nieuw- en tweedehands horloges van geauthoriseerde dealers (dus geen replica's, betrouwbaar, etc.).

Siebel heeft overigens ook een webwinkel:

http://www.siebeljuweliers.nl/merken/tissot/producten/heren.html

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2012 23:42:49 ]
pi_116765336
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zo iets, maar ik zou toch naar de lokale juwelier gaan. Siebel (een juweliersketen) verkoopt ook Tissot. Dan heb je gelijk een lokaal punt voor als je er heen moet gaan om de een of andere reden.

Besef trouwens dat chrono24 niet zelf horloges verkoopt, maar allemaal dealers heeft. Zie het als een soort ebay met zowel nieuw- en tweedehands horloges van geauthoriseerde dealers (dus geen replica's, betrouwbaar, etc.).
Ik heb de PRC200 gekeken en vind het een mooi horloge. Heb alleen al een soortgelijk designer watch van Hugo Boss :



Voorkeur gaat nog steeds uit naasr v8 maar ik moet zeggen.. Tissot maakt schitterende klokjes :D Vooral voor het budget dat ik eraan wil uitgeven :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116765470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:43 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ik heb de PRC200 gekeken en vind het een mooi horloge. Heb alleen al een soortgelijk designer watch van Hugo Boss :

[ afbeelding ]

Voorkeur gaat nog steeds uit naasr v8 maar ik moet zeggen.. Tissot maakt schitterende klokjes :D Vooral voor het budget dat ik eraan wil uitgeven :)
Oeh, hij lijkt er wel een beetje op inderdaad.

Wat vind je eigenlijk van deze?

http://www.siebeljuwelier(...)cle-automatic-1.html

Volgens mij zag ik die V8 ook op de site van Siebel staan, maar dan met stalen bandje. ;(
pi_116765517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:47 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oeh, hij lijkt er wel een beetje op inderdaad.

Wat vind je eigenlijk van deze?

http://www.siebeljuwelier(...)cle-automatic-1.html

Volgens mij zag ik die V8 ook op de site van Siebel staan, maar dan met stalen bandje. ;(
mwah, ik vind hem " normaal" . Het geruite patroon is niet zo mijn ding maar hij is zeker niet slecht. Alleen niet iets waar ik meteen " verliefd" op ben zeg maar :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_116765661
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:48 schreef Michielos het volgende:

[..]

mwah, ik vind hem " normaal" . Het geruite patroon is niet zo mijn ding maar hij is zeker niet slecht. Alleen niet iets waar ik meteen " verliefd" op ben zeg maar :)
Je hebt in ieder geval genoeg om op te oriënteren nu. Succes man :P
pi_116765747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval genoeg om op te oriënteren nu. Succes man :P
Dankjewel voor je tips. Die visodate beschouw ik als een serieuze concurent van v8 nu :) haha
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:07:15 #102
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_116769095
De Visodate is 10 keer meer horloge dan de V8 imho
Het beste horlogeforum van Nederland
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:03:35 #103
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116772056
Ik draag de Visodate met veel plezier, daar val je je geen buil aan ^O^.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 14 september 2012 @ 13:38:25 #104
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_116777391
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:03 schreef GSbrder het volgende:
Ik draag de Visodate met veel plezier, daar val je je geen buil aan ^O^.
Same here! :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 14:49:53 #105
384257 BigEd2707
Koopjesjager!
pi_116780169
-edit: spam is niet gewenst

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 15-09-2012 17:38:15 ]
Gek op dagaanbiedingen, voetbal en films!
pi_116791470
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 14:49 schreef BigEd2707 het volgende:

[..]

-edit: spam is niet gewenst
Kijk eens op het forum van watchuseek.com rond. Kun je veel lezen over horloges/merken en inspiratie opdoen.

[ Bericht 41% gewijzigd door Mylene op 15-09-2012 17:38:41 ]
pi_116794057
Tissot Visodate staat erg hoog op mijn lijstje. Hier een aardige review: http://forums.watchuseek.(...)c-review-459020.html

Ik draag sinds twee jaar een Couturier

  vrijdag 14 september 2012 @ 21:27:27 #108
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_116795584
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:57 schreef announcement het volgende:
Tissot Visodate staat erg hoog op mijn lijstje. Hier een aardige review: http://forums.watchuseek.(...)c-review-459020.html

Ik draag sinds twee jaar een Couturier

[ afbeelding ]
Dat is precies de review waardoor ik 5 maanden geleden voor de Visodate gekozen heb. :)
  zaterdag 15 september 2012 @ 13:57:35 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116813591
Nog steeds zeer content met de Zenith. Denk dat ik binnenkort twee horloges wegdoe en een Santos 100 ga kopen. Ook wel classy.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_116813684
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 17:25 schreef SosuaCafe het volgende:
erfstuk binnen de familie waar ik ooit eigenaar van zal worden.

Vintage Patek Phillipe Chronograph Uit 1964.
Foto van desbetreffende model?
pi_116819630
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact met pr@fok.nl

[ Bericht 88% gewijzigd door Mylene op 15-09-2012 17:39:14 ]
Gek op dagaanbiedingen, voetbal en films!
pi_116842102
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:37 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En die prc200 met leren band? En inderdaad, geen haast.

Ik heb op dit moment een simpele Tissot quartz. Kostte me volgens mij iets van 215 en is voor mijn leeftijd goed te doen. Ik vind het een beetje overdreven om op mijn leeftijd horloges van boven de 500 te kopen eerlijk gezegd. :P
Tissot PRC 200, het eerste horlgoe waar ik verliefd op werd. O+ Wat een geweldig horloge is dat, voorheen droeg ik hem elke dag. Helaas is het bandje kapot, deze dien ik eerst nog te vervangen. ;(
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_116854268
Vraagje: ik heb een twsteel 93, als ik op reset knopje druk van de stopwatch wijzer springt de wijzer terug naar t 46minuten streepje. Is dit normaal? Hoort de stopwatch wijzer niet te stoppen bij t 45 minuten streepje of t 60mi uten streepje?

Alvast bedankt.
  maandag 17 september 2012 @ 12:09:38 #114
128384 mcwops
gat in je glas
pi_116884949
2 dagen zoeken maar krijg m niet gevonden, overal out of stock of unavailable,
wie weet nog een adres?
Casio Mdv-102 av1
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_117010856
op watch2day is er een leuke aanbieding van een horloge wat ik er wel chique uit vind zien, maar ik meen hier ergens te hebben gelezen dat 'als het te duits klinkt, is het chinees en dus kutkwaliteit'.

Het gaat om de 'Rothenschild RS-1204 Chronograph'



Iets bekend over dit merk? Is het de schamele 90 euro waard :+?
Do you think you will walk away untested?
pi_117011668
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:11 schreef FruitenCo het volgende:

[..]

Tissot PRC 200, het eerste horlgoe waar ik verliefd op werd. O+ Wat een geweldig horloge is dat
:Y i.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_117041626
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:09 schreef mcwops het volgende:
2 dagen zoeken maar krijg m niet gevonden, overal out of stock of unavailable,
wie weet nog een adres?
Casio Mdv-102 av1
[ afbeelding ]
hier ben ik ook zeer benieuwd naar, en wat is de prijs van dit mooie klokje?
  donderdag 20 september 2012 @ 21:37:02 #118
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_117042929
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:09 schreef mcwops het volgende:
2 dagen zoeken maar krijg m niet gevonden, overal out of stock of unavailable,
wie weet nog een adres?
Casio Mdv-102 av1
[ afbeelding ]
Ik heb er nog wel een waar ik wellicht afscheid van wil nemen. Wel op staal uit mn hoofd. Wat bied je ervoor?
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_117044923
Wat vinden jullie van dit horloge?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  Moderator donderdag 20 september 2012 @ 22:15:09 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117045358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:08 schreef esv7 het volgende:
Wat vinden jullie van dit horloge?
[ afbeelding ]
Ik vind het persoonlijk spuuglelijk, maar ik vind dat goudkleurige simpelweg niet mooi. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117045692
Vindt je het buiten het goudkleurige wel mooi verder, of dat ook niet? Ik vindt het op dit plaatje ook niet echt mooi overkomen, maar als ik dan een foto zie dat iemand hem draagt weer wel.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  Moderator donderdag 20 september 2012 @ 22:24:03 #122
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117045915
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:20 schreef esv7 het volgende:
Vindt je het buiten het goudkleurige wel mooi verder, of dat ook niet? Ik vindt het op dit plaatje ook niet echt mooi overkomen, maar als ik dan een foto zie dat iemand hem draagt weer wel.
Als het goudkleurige zilverkleurig/staalkleurig ofzo zou zijn, dus geen 'afwijkende' kleur, dan zou ik het wel al een stukje mooier vinden ja. Maar dan is het probleem ook nog dat hij er erg klein uit ziet, en ik vind kleine horloges niet mooi, maar qua model, ALS je het goudkleurige weg laat, vind ik het niet verkeerd nee.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117046145
Oke bedankt voor het antwoorden. Normaal draag ik nooit een horloge, en ik vindt het eigenlijk wel mooi dus ik ben van plan om er een te kopen. Ik was na een tijdje rondkijken bij deze uitgekomen. Normaal heb ik geen horloge om mijn pols, en als ik dan ineens een groot horloge ga dragen ben ik bang dat het voor mij te aanwezig is en dat ik me er daardoor aan ga ergeren. Ook ben ik van plan om hem gewoon dagelijks te dragen naar school en zo, maar dit is toch gewoon netjes?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  Moderator donderdag 20 september 2012 @ 22:33:05 #124
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117046420
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:28 schreef esv7 het volgende:
Oke bedankt voor het antwoorden. Normaal draag ik nooit een horloge, en ik vindt het eigenlijk wel mooi dus ik ben van plan om er een te kopen. Ik was na een tijdje rondkijken bij deze uitgekomen. Normaal heb ik geen horloge om mijn pols, en als ik dan ineens een groot horloge ga dragen ben ik bang dat het voor mij te aanwezig is en dat ik me er daardoor aan ga ergeren. Ook ben ik van plan om hem gewoon dagelijks te dragen naar school en zo, maar dit is toch gewoon netjes?
Natuurlijk is het een netjes horloge. Een groot horloge is wel aanwezig ja, en daar hou je van, of daar hou je niet van. Ik heb zelf een relatief aanwezig horloge (qua grootte blijkbaar, maar ik vind het zelf erg meevallen) maar dat is ieder zijn eigen mening, wat hij/zij mooi vindt.

Dus, als jij dit horloge mooi vind, dan zou ik het als ik jou was gewoon kopen :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117046493
Ok dankjewel, ik moet nog even een maandje wachten op mijn salaris en dan ga ik hem denk ik gewoon bestellen :).
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  donderdag 20 september 2012 @ 23:16:50 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117048937
Ik heb een Baume & Mercier op de kop getikt, tweedehands uiteraard. Ben er erg blij mee!



En een vintage Omega De Ville:

pi_117146184
deze horloge heb ik nu



helaas is het bandje kapot en zijn deze niet te krijgen :'(
pi_117157644

mijn nieuwe aanwinst

van m'n vriendin gekregen op m'n verjaardag.

[ Bericht 11% gewijzigd door michiel_merk op 23-09-2012 22:12:56 ]
  zondag 23 september 2012 @ 19:28:26 #129
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_117163186
Mijn nieuwste. Acquired taste ;)

Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 24 september 2012 @ 20:28:17 #130
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_117207353
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:28 schreef Jackal_Omega het volgende:
Mijn nieuwste. Acquired taste ;)

[ afbeelding ]
Opeens heel wat anders vergeleken met jouw andere horloges. :)
  maandag 24 september 2012 @ 20:31:36 #131
128384 mcwops
gat in je glas
pi_117207550
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:28 schreef Jackal_Omega het volgende:
Mijn nieuwste. Acquired taste ;)

[ afbeelding ]
wat heb je dat kreng strak om je pols joh :o
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  maandag 24 september 2012 @ 21:59:17 #132
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_117213210
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:31 schreef mcwops het volgende:

[..]

wat heb je dat kreng strak om je pols joh :o
Dat lijkt. Zit gewoon los maar de band is nogal stijf
Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:50:31 #133
128384 mcwops
gat in je glas
pi_117224620
en mijn nieuwe aanwinst:
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_117490263
Weten jullie of het bandje van dit model te vervangen is? In de winkel zei men van niet omdat het een speciale sluiting bevat... Zou er liever een bruin bandje op zetten.
pi_117499079
Heren,

Heeft er iemand ervaring met het Nederlandse merk "Fromanteel"?

Ik zit er over na te denken om er een voor mijn pa te kopen.



  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:57:20 #136
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117499367
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef rapelsen het volgende:
Heren,

Heeft er iemand ervaring met het Nederlandse merk "Fromanteel"?

Ik zit er over na te denken om er een voor mijn pa te kopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een zeker kamerlid van de VVD is fan van dit merk. Schijnt wel goed te zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:11:42 #137
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_117499858
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef rapelsen het volgende:
Heren,

Heeft er iemand ervaring met het Nederlandse merk "Fromanteel"?

Ik zit er over na te denken om er een voor mijn pa te kopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vind die onderste foto wel vet. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_117500221
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef rapelsen het volgende:
Heren,

Heeft er iemand ervaring met het Nederlandse merk "Fromanteel"?

Ik zit er over na te denken om er een voor mijn pa te kopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb er een, zie eerder in het topic. Leuk horloge, nog niets tegen gekomen dat me niet bevalt.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_117500234
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:20 schreef Quir het volgende:
[ afbeelding ]
een quote
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_117500399
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:11 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Vind die onderste foto wel vet. _O_
Inderdaad!
Ziet er erg goed uit.
pi_117500604
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:26 schreef Quir het volgende:

[..]

een quote
Nice! Bevalt hij goed? Heb je ook toevallig van foto's om je pols?
pi_117503069
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef rapelsen het volgende:
Heren,

Heeft er iemand ervaring met het Nederlandse merk "Fromanteel"?

Ik zit er over na te denken om er een voor mijn pa te kopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ken het merk niet, deze modellen doen mij een beetje aan de Portuguese denken. Wat voor prijsklasse zitten deze in?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_117504697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:00 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Ken het merk niet, deze modellen doen mij een beetje aan de Portuguese denken. Wat voor prijsklasse zitten deze in?
300-500 euro. Quartz en Swiss made.
pi_117508280
Mijn eerste horloge gekocht, dit is hem geworden:



Nu meteen naar de juwelier om het bandje aan te laten passen voor mijn dunne polsjes :')
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:12:20 #145
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_117515236
Fromanteels collectie is gewoon een plakmerk uit een catalogus. Kijk hier maar eens. http://www.chronowatches.nl/
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_117516869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:12 schreef Jackal_Omega het volgende:
Fromanteels collectie is gewoon een plakmerk uit een catalogus. Kijk hier maar eens. http://www.chronowatches.nl/
Dank je, dit soort informatie was ik dus naar op zoek.
pi_117580050
Iemand ervaring met esprit horloges?

Wat vinden jullie van de misto brown casual?

http://www.esprit.be/heren-horloges/misto-brown-225677_000
pi_117595823
Ik heb 4 totaal verschillende horloges voor verschillende gelegenheden. Snel 1 voor 1 omgedaan en achter elkaar gefotografeerd.

Regal type...geen idee. Koopje om tijdens klussen toch de tijd te weten of voor buurten waar de kans op beroving vrij groot is.



Seiko STP005 Final Fantasy. Werd gezien als de ultieme nerd watch....wat ik nog altijd ben. Vroeger was de uitstraling supermodern. Nu lijkt hij wat gedateerd vergeleken met de hudige smartwatches.



Tissot V8 mijn alledaagse horloge. Degelijk en duurzaam.



Tot slot Rolex Submariner 16610 LV voor speciale gelegenheden.

pi_117640217
Mooi spul :)

Ik heb net mijn antieke Citizen lcd aan de gang gekregen. Horloge wordt nog met de kroon ingesteld, niet met knopjes. Superdikke kast. Nogal zeldzaam dat het lcd scherm nog zo mooi is :)



Deze Tissot is wat nieuwer, maar ook uit de jaren '70. Flinke schoonmaakbeurt en wat knutselwerk en het ding werkt weer prima :)



raad eens waar deze vandaan komt?

...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:17:17 #150
379462 BredeBradda
Broertje in opleiding
pi_117666677
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:26 schreef Yellowcard het volgende:
Ik heb 4 totaal verschillende horloges voor verschillende gelegenheden. Snel 1 voor 1 omgedaan en achter elkaar gefotografeerd.

Regal type...geen idee. Koopje om tijdens klussen toch de tijd te weten of voor buurten waar de kans op beroving vrij groot is.

[ afbeelding ]

Seiko STP005 Final Fantasy. Werd gezien als de ultieme nerd watch....wat ik nog altijd ben. Vroeger was de uitstraling supermodern. Nu lijkt hij wat gedateerd vergeleken met de hudige smartwatches.

[ afbeelding ]

Tissot V8 mijn alledaagse horloge. Degelijk en duurzaam.

[ afbeelding ]

Tot slot Rolex Submariner 16610 LV voor speciale gelegenheden.

[ afbeelding ]
Die submariner _O_
Op donderdag 18 oktober 2012 01:34 schreef MaryMouse het volgende:Grow UP! en leer van de mensen die wél wat meegemaakt hebben
pi_117712775
Heeft er iemand ervaring met de site watch2day? :)
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:25:32 #152
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_117713236
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:18 schreef iFok. het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de site watch2day? :)
Soort ibood voor horloges?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_117713393
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Soort ibood voor horloges?
Klopt. :)

Met iBood heb ik ervaring, en het is betrouwbaar. Met Watch2Day heb ik geen ervaring, en ik weet niet in hoeverre ik het kan vertrouwen. Een INVICTA horloge die normaal boven de 500 euro kost, wordt nu verkocht met 84% korting.

Het lijkt te mooi om waar te zijn.
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:57:04 #154
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_117714905
Normaal kost ie alleen geen 500 euro en is ie voor de Watch2day prijs wel te vinden
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_117715910
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:57 schreef Jackal_Omega het volgende:
Normaal kost ie alleen geen 500 euro en is ie voor de Watch2day prijs wel te vinden
Dus als ik het goed begrijp doen ze de adviesprijs gewoon hoger, en doen ze er een leuke korting bij zodat hij precies uitkomt op de normale prijs.
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:21:16 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117716116


Interessant. Manufactuur, worldtimer en niet te duur. En nog van Nederlandse bodem ook.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_117716811
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:15 schreef iFok. het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp doen ze de adviesprijs gewoon hoger, en doen ze er een leuke korting bij zodat hij precies uitkomt op de normale prijs.
Jep. Ik heb de site ook een hele poos in de gaten gehouden, maar er komt maar alle twee weken ofzo iets leuks voorbij. De moeite eigenlijk niet.
pi_117716901
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Jep. Ik heb de site ook een hele poos in de gaten gehouden, maar er komt maar alle twee weken ofzo iets leuks voorbij. De moeite eigenlijk niet.
Oke :)

Dan ga ik toch maar voor mijn eerste keus:
pi_117718546
kost ie SD ?
pi_117720747
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 00:33 schreef warchaser44 het volgende:
kost ie SD ?
2900 als ik me niet vergis.
pi_117723729
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 22:18 schreef iFok. het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de site watch2day? :)
Sta al een tijdje op de mailinglist maar nog nooit iets gekocht, hoewel ik wel zit te denken om die witte Ingersoll van vandaag te gaan bestellen, lijkt me een leuk zomerhorloge en is goedkoop genoeg om ook op het strand te dragen
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:48:38 #162
128384 mcwops
gat in je glas
pi_117727984
iemand een adres voor nato straps?
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:00:52 #163
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_117728308
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 04:57 schreef rapelsen het volgende:

[..]

2900 als ik me niet vergis.
Dat is nog best te doen. :)

Helaas van het leren bandje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:15:10 #164
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117728762
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:00 schreef static het volgende:

[..]

Dat is nog best te doen. :)

Helaas van het leren bandje.
Vind hem apart. Montblanc heeft ook een mooie worldtimer. Alhoewel mijn laatste aankoop van dit jaar een Omega Speedmaster óf een Breitling Heritage is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_117752039
Vandaag mijn eerste 'wat duurdere' horloge gekocht, om te dragen bij bepaalde gelegenheden :)



Draag normaal nooit horloges, maar vind het bij een net donker overhemd het plaatje toch net even af maken.
Valt nog steeds in het niet bij wat ik hier voorbij zie komen maar ach, ik ben er zeer happy mee :Y
Dat dus!
  maandag 8 oktober 2012 @ 23:45:48 #166
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_117758606
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:48 schreef mcwops het volgende:
iemand een adres voor nato straps?
http://www.dehorlogebande(...)logeband/nato-straps
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 00:20:09 #167
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117759679
Dragen jullie in bed ook een horloge?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_117761796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:20 schreef eriksd het volgende:
Dragen jullie in bed ook een horloge?
In het verleden wel, tegenwoordig niet meer.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:10:26 #169
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_117763576
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:20 schreef eriksd het volgende:
Dragen jullie in bed ook een horloge?
M'n oude swatch vroeger wel, maar ik merkte als snel dat hij s'nachts meer schade opliep dan overdag.
pi_117763661
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:20 schreef eriksd het volgende:
Dragen jullie in bed ook een horloge?
Totaal niet, hoezo zou iemand dat doen?
pi_117764176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:20 schreef eriksd het volgende:
Dragen jullie in bed ook een horloge?
Nee dat kan pijnlijke situaties opleveren.
pi_117764237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Totaal niet, hoezo zou iemand dat doen?
Om te weten hoe laat het is als hij slaapt, duh.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:43:09 #173
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117764274
Ik vind het opzich wel makkelijk als ik wakker word middenin in de nacht. Alleen niet iedereen is het ermee eens :')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_117766723
Tsja. Ik heb een wekker en een telefoon naast mijn bed, werkt prima.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:17:27 #175
128384 mcwops
gat in je glas
pi_117785202
quote:
dank je. blijkt toch één van de goedkopere te zijn....dacht dat er ook een shop was (vs?) waar je een package met nato straps 'voor weinug' kon krijgen :?
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:56:22 #176
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_117790992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:20 schreef eriksd het volgende:
Dragen jullie in bed ook een horloge?
Yup, bijna altijd. Kben te lui om em af te doen :P
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
pi_117793629
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:20 schreef eriksd het volgende:
Dragen jullie in bed ook een horloge?
Nee. Ik beweeg veel in mijn slaap volgens mij, dus doe het liever niet. :P
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:46:24 #178
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_117793667
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:20 schreef eriksd het volgende:
Dragen jullie in bed ook een horloge?
Altijd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_117796685
Dragen jullie hem tijdens het douchen?

Ik niet, want die van mij is niet water-proof genoeg en ik speel het liever zeker.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:46:33 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117796850
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:43 schreef robin007bond het volgende:
Dragen jullie hem tijdens het douchen?

Ik niet, want die van mij is niet water-proof genoeg en ik speel het liever zeker.
Hangt van het horloge af. Rolex en Zenith wel, anderen niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 22:59:41 #181
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_117797532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:43 schreef robin007bond het volgende:
Dragen jullie hem tijdens het douchen?

Ik niet, want die van mij is niet water-proof genoeg en ik speel het liever zeker.
Altijd.

Ik koop geen horloges die niet water-proof zijn. Simpelweg omdat ik hem vergeet af te doen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_117799259
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:47 schreef rapelsen het volgende:
Heren,

Heeft er iemand ervaring met het Nederlandse merk "Fromanteel"?

Ik zit er over na te denken om er een voor mijn pa te kopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O_!

Dit merk kende ik nog niet.

Ik zoek eigenlijk nog een horloge met leren bandje en deze zijn niet echt heel duur, maar dat valt er ook weer niet erg aan af te zien. _O_

Waaah. Nu kan ik niet kiezen tussen de Visodate en zo'n ding.
pi_117799345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:12 schreef Jackal_Omega het volgende:
Fromanteels collectie is gewoon een plakmerk uit een catalogus. Kijk hier maar eens. http://www.chronowatches.nl/
Ah, dat is wel erg jammer. ;(
pi_117802033
Ik wil voor mijn Suunto Core overstappen van de standaard rubberen strap naar een mooie leren strap. Maar omdat ik ook mn klok 24/7 om mn pols heb zitten vroeg ik me af of er echt leren bandjes zijn die ook goed blijven als je bijvoorbeeld gaat zwemmen.
Ik vind zo'n band als hieronder bijvoorbeeld best bruut staan bij een Core, maar weet niet of die echt goed tegen water kunnen. Iemand een idee?


Blood Sugar Sex Magik
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:50:31 #185
128384 mcwops
gat in je glas
pi_117812210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 01:04 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik wil voor mijn Suunto Core overstappen van de standaard rubberen strap naar een mooie leren strap. Maar omdat ik ook mn klok 24/7 om mn pols heb zitten vroeg ik me af of er echt leren bandjes zijn die ook goed blijven als je bijvoorbeeld gaat zwemmen.
Ik vind zo'n band als hieronder bijvoorbeeld best bruut staan bij een Core, maar weet niet of die echt goed tegen water kunnen. Iemand een idee?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
leer kan tegen water, al zal de band bij veelvuldig doornat worden natuurlijk wel eerder slijtage gaan vertonen. met name niet het leer, wel de gelijmde en de met draad gestikte naden. Maar leer en zout / leer en chloor is niet echt goed voor het leer natuurlijk. Niet mee gaan zwemmen dan maar. mooie band btw
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_117812463
Ik zou wel voor kippenleer gaan. Steviger en kan goed tegen water.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2012 13:58:18 ]
  woensdag 10 oktober 2012 @ 14:40:12 #187
128384 mcwops
gat in je glas
pi_117813996
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:54:30 #188
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_117847914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:43 schreef robin007bond het volgende:
Dragen jullie hem tijdens het douchen?

Ik niet, want die van mij is niet water-proof genoeg en ik speel het liever zeker.
Hangt van de band af. Metaal wel, leer niet.
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:50:02 #189
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_117921183
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:50 schreef mcwops het volgende:

[..]

leer kan tegen water, al zal de band bij veelvuldig doornat worden natuurlijk wel eerder slijtage gaan vertonen. met name niet het leer, wel de gelijmde en de met draad gestikte naden. Maar leer en zout / leer en chloor is niet echt goed voor het leer natuurlijk. Niet mee gaan zwemmen dan maar. mooie band btw
Kijk eens op www.dstrap.com (of .nl)...Neerlands fabrikaat, hand- en custom made bandjes in elke leer/stof soort...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  zondag 14 oktober 2012 @ 22:32:32 #190
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117979288


Mét iPod-manchetknopen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 15 oktober 2012 @ 07:36:58 #191
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_117986421
quote:
6s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:32 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]

Mét iPod-manchetknopen.
Chique combi...maar verkeerde pols ;) (naar mijn mening)
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  maandag 15 oktober 2012 @ 10:27:18 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_117988947
Ik zet in de zomer altijd uit en moet nu alle bandjes weer even verstellen van de horloges. Zodoende draag ik ze nu even rechts :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_117989741
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:27 schreef eriksd het volgende:
Ik zet in de zomer altijd uit en moet nu alle bandjes weer even verstellen van de horloges. Zodoende draag ik ze nu even rechts :P
:D :')
pi_117991388
Raad gevraagd:

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge, niets duur (budget minder dan 150 euro liefst). Tot voor kort had ik een kleurrijke swatch maar ben het kleurtje wat beu.

Ik ben een kerel van 35 jaar en wil het horloge zowel in men vrije tijd (sportieve kledij) als op men werk (kantoorjob maar vrij casual dus niet te stijf hemd op een jeans of geklede broek) kunnen dragen.

Wat raden jullie aan? Ben aan het twijfelen tussen opnieuw iets hip en kleurrijk (bvb ice shadow imperial purple) of een iets klassieker horloge (bvb festina f16573).

Kan je het klassiekere horloge ook aantrekken met vrijetijdskledij : sportsweater, t-shirt,... of past dit niet en zijn deze horloges enkel voor het nog oudere publiek?
pi_117993072
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 10:27 schreef eriksd het volgende:
Ik zet in de zomer altijd uit en moet nu alle bandjes weer even verstellen van de horloges. Zodoende draag ik ze nu even rechts :P
al eens gedacht aan een bandje met divers extension?
pi_118039786
Wie weet waar deze horloges te halen zijn, kan ze niet vinden...

https://twitter.com/i/#!/(...).com%2Fs%2F253253665
pi_118040239
Ik hoop dat ze zsm nergens meer te halen zijn. Foeilelijke cheapo shit. Sorry, meestal kan ik me inhouden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:09:56 #198
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_118041750
http://www.otumm.com/

Schaar u bij het cherso-volk en de (ex-)criminelen die er ambassadeur van zijn...
pi_118041797
Haha, ik merk al dat de horloges niet in de goede smaak vallen. :P

Toch bedankt ;)
pi_118043289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:11 schreef VaderTosti het volgende:
Haha, ik merk al dat de horloges niet in onder de goede smaak vallen. :P

"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:34:55 #201
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_118045590
Ik houd niet van Tag Heuer (behalve de brillen), maar deze vind ik wel mooi (en niet te betalen):

http://www.calibre11.com/tag-heuer-double-tourbillon/



Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:40:33 #202
128384 mcwops
gat in je glas
pi_118045782
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 09:50 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Kijk eens op www.dstrap.com (of .nl)...Neerlands fabrikaat, hand- en custom made bandjes in elke leer/stof soort...
idd mooie stoere (nato) banden, direct mailtje gestuurd, maar van Olaf nog geen reactie -O-
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_118083138
Heeft er iemand ervaring met het merk Perigaum?
In het speciaal dit type: perigaum datomat automatic p-0901-ss-brle

http://www.watchxl.com/pe(...)-p-0901-ss-brle.html

pi_118128664
Perigaum is gewoon een catalogus inkoper die Chinese onderdelen in elkaar flanst en er een Euro naam op plakt. Net zoals 90% van de merken die op Watch2day.nl voorbij komen. Als je geluk hebt zit er een Sea-Gull uurwerk in. Goedkoop maar solide. Als je pech hebt een Hangzou kermis ding.



Zie hier voor een lijst van merken zonder pedigree, valse marketing of Chinezen met een Duits/Franse naam: http://www.trustedwatch.com/community/blacklist

EDIT: Ik bedacht me net, er zullen vast mensen zijn die zeggen "Wat maakt het nou uit dat het in China gemaakt is? Alles wordt toch in China gemaakt?"

Nou, het probleem is dat die merken heel vaak een valse historie verzinnen, hun produkt marketen alsof het oorspronkelijk Duits/Zwitsers handwerk is en je de onderdelen die ze gebruiken ook in hele goedkope Ebay horloges kunt terug vinden (Bodem merken als Jaragar, Bagelsport, Eyki, Winner, Wilon etc). Ze verzinnen een adviesprijs en verkopen het dan zogenaamd met grote korting. De vraagprijzen zijn echter absoluut geen waarde indicator en compleet fictief. Je betaalt nog steeds VEEL te veel.

Ik adviseer iedereen die een merk van valse komaf overweegt om eens naar het merk Sea-Gull te kijken. Dat is tenminste een Chinees merk zonder pretenties met goede kwaliteit horloges. En heel betaalbaar! Kijk op Ebay, verkopers als "Trusthonestman" en "Rockymartin2011" zijn betrouwbare Sea-Gull dealers.

Even een plaatje van mijn eigen Sea-Gull ($249, saffier, automaat, power reserve):


[ Bericht 18% gewijzigd door Negakinu op 18-10-2012 18:50:21 ]
pi_118138787
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:34 schreef static het volgende:
Ik houd niet van Tag Heuer (behalve de brillen), maar deze vind ik wel mooi (en niet te betalen):

http://www.calibre11.com/tag-heuer-double-tourbillon/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb sinds een goede week een bril van Tag.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 18 oktober 2012 @ 19:34:10 #207
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_118138999
quote:
6s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:30 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik heb sinds een goede week een bril van Tag.
Ik ook. Alleen al wat langer. :+

http://www.tagheuer.com/i(...)optic-glasses-reflex
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:17:18 #208
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_118217503
Na lang wikken en wegen is mijn keuze gevallen op Tissot Visodate (wit/bruin). Het enige probleem is dat ik geen winkel vind waar ze hem verkopen.

a) Waar hebben jullie je Visodate gekocht?
b) Indien een van jullie hem wil verkopen, denk dan aan mij.

Wat is de richtprijs van een Visodate? 455-500 euro of?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_118248009
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:17 schreef Michielos het volgende:
Na lang wikken en wegen is mijn keuze gevallen op Tissot Visodate (wit/bruin). Het enige probleem is dat ik geen winkel vind waar ze hem verkopen.

a) Waar hebben jullie je Visodate gekocht?
b) Indien een van jullie hem wil verkopen, denk dan aan mij.

Wat is de richtprijs van een Visodate? 455-500 euro of?
Siebel en Bijenkorf hebben hem. En je richtprijs is volgens mij goed.
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:06:43 #210
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118248113
Ik denk dat ik de Superocean Steelfish ga inruilen op ofwel een Omega Speedmaster Prof of een Cartier Santos. Eerste is goedkoper. Ander is weer eens wat anders.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118248330
Ik ben nog erg blij met mijn Tissot


  zondag 21 oktober 2012 @ 19:46:56 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118251526


De aquatimer zou ik ook nog wel willen. Lastige keuze. Weinig zin om de Steelfish in te ruilen voor weer zo'n duiker. Maarja, weer eens wat anders qua lay-out.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118253263
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 20:17 schreef Michielos het volgende:
Na lang wikken en wegen is mijn keuze gevallen op Tissot Visodate (wit/bruin). Het enige probleem is dat ik geen winkel vind waar ze hem verkopen.

a) Waar hebben jullie je Visodate gekocht?
b) Indien een van jullie hem wil verkopen, denk dan aan mij.

Wat is de richtprijs van een Visodate? 455-500 euro of?
Rond de 440
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:45:32 #214
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_118262368
quote:
17s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:13 schreef robin007bond het volgende:
Ik ben nog erg blij met mijn Tissot


[ afbeelding ]
ziet er mooi uit. Ik kan TIssot Visodate voor 405 euro krijgen bij een juwelier. Zilver frame en layout (dus niet de gouden). Ik denk dat ik me die ga halen, ik vind hem zo mooi :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  zondag 21 oktober 2012 @ 22:47:46 #215
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118262489
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:46 schreef eriksd het volgende:
[ afbeelding ]

De aquatimer zou ik ook nog wel willen. Lastige keuze. Weinig zin om de Steelfish in te ruilen voor weer zo'n duiker. Maarja, weer eens wat anders qua lay-out.
Weet wel dat je niet veel keus hebt aan bandjes door het systeem van IWC. Wel makkelijk wisselen.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_118263231
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 22:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

ziet er mooi uit. Ik kan TIssot Visodate voor 405 euro krijgen bij een juwelier. Zilver frame en layout (dus niet de gouden). Ik denk dat ik me die ga halen, ik vind hem zo mooi :)
Bedankt.

En doen man!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:05:32 #217
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118311128
Voor erbij

De mijne



Het beste horlogeforum van Nederland
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:43:10 #218
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_118391548
Ik had mijn Visodate voor 450 euro. 405 euro, ik zeg: doen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:05 schreef Jackal_Omega het volgende:
Voor erbij

De mijne

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mag ik vragen hoeveel je er in totaal heb?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 03:20:59 #219
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118404473
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:43 schreef drx86 het volgende:
Ik had mijn Visodate voor 450 euro. 405 euro, ik zeg: doen!

[..]

Mag ik vragen hoeveel je er in totaal heb?
Serieuze collectie valt oprecht mee. Met de 'leuk voor erbij' horloges haal ik de 30 wel.
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_118405824


Al een aantal jaren in bezit.
Wordt tijd voor een nieuwe, maar ben nog aan het rondneuzen.
Every living creature on earth dies alone
pi_118496051
Ik heb niet veel verstand van horloges, maar dit is de coolste horloge die ik ooit heb gezien, namelijk de Kudoke Kudoktopus:
http://www.kudoke.eu/en/watches/kudoktopus.html

Hij kost volgens mij rond de 6000-7000 euro. Op dit moment nog onbetaalbaar voor mij aangezien mijn ouders zoiets niet voor mij gaan betalen (wat wel begrijpelijk is :P).

Zelf wou ik deze gaan kopen, de Diesel DZ7125:

Een moderne horloge van slechts 270,-. Het heeft een diameter van ongeveer 56 mm. Wat vinden jullie hiervan?
"Nibnub. A name to remember."
pi_118496095
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:29 schreef Nibnub het volgende:
Ik heb niet veel verstand van horloges, maar dit is de coolste horloge die ik ooit heb gezien, namelijk de Kudoke Kudoktopus:
http://www.kudoke.eu/en/watches/kudoktopus.html
[ afbeelding ]
Hij kost volgens mij rond de 6000-7000 euro. Op dit moment nog onbetaalbaar voor mij aangezien mijn ouders zoiets niet voor mij gaan betalen (wat wel begrijpelijk is :P).

Zelf wou ik deze gaan kopen, de Diesel DZ7125:
[ afbeelding ]
Een moderne horloge van slechts 270,-. Het heeft een diameter van ongeveer 56 mm. Wat vinden jullie hiervan?
Prachtig horloge, heb er over nagedacht maar ben voor een andere gegaan.
pi_118496172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:31 schreef iFok. het volgende:

[..]

Prachtig horloge, heb er over nagedacht maar ben voor een andere gegaan.
Welke, de Diesel of de Kudoktopus? :P
"Nibnub. A name to remember."
pi_118496198
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:33 schreef Nibnub het volgende:

[..]

Welke, de Diesel of de Kudoktopus? :P
Diesel :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:35:12 #225
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118496232
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:29 schreef Nibnub het volgende:
Ik heb niet veel verstand van horloges, maar dit is de coolste horloge die ik ooit heb gezien, namelijk de Kudoke Kudoktopus:
http://www.kudoke.eu/en/watches/kudoktopus.html
[ afbeelding ]
Hij kost volgens mij rond de 6000-7000 euro. Op dit moment nog onbetaalbaar voor mij aangezien mijn ouders zoiets niet voor mij gaan betalen (wat wel begrijpelijk is :P).

Zelf wou ik deze gaan kopen, de Diesel DZ7125:
[ afbeelding ]
Een moderne horloge van slechts 270,-. Het heeft een diameter van ongeveer 56 mm. Wat vinden jullie hiervan?
Skeletonhorloges zijn vrij bekend hoor. Kijk ook eens naar de Chronoswiss opus.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118496301
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:29 schreef Nibnub het volgende:
Zelf wou ik deze gaan kopen, de Diesel DZ7125:
[ afbeelding ]
Een moderne horloge van slechts 270,-. Het heeft een diameter van ongeveer 56 mm. Wat vinden jullie hiervan?
Als je geen bodybuilder bent veel te groot en daardoor enorm patser lelijk.
pi_118496383
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:37 schreef Murdera het volgende:

[..]

Als je geen bodybuilder bent veel te groot en daardoor enorm patser lelijk.
Dat klopt. Het past niet bij iedereen.
pi_118496436
Overigens ben ik groot fan van skelleton watches, maar die octopus maakt het nogal kitcherig.
pi_118497554
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:37 schreef Murdera het volgende:

[..]

Als je geen bodybuilder bent veel te groot en daardoor enorm patser lelijk.
Hier ben ik dus ook bang voor. Ik ben van plan om naar een juwelier te gaan om hem te passen, maar ik weet niet of dit model overal makkelijk verkrijgbaar is. Ik ben zelf namelijk nog nooit naar een juwelier geweest, heb mijn huidige horloge bij de Bijenkorf gehaald. :')
"Nibnub. A name to remember."
pi_118497588
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:14 schreef Nibnub het volgende:

[..]

Hier ben ik dus ook bang voor. Ik ben van plan om naar een juwelier te gaan om hem te passen, maar ik weet niet of dit model overal makkelijk verkrijgbaar is. Ik ben zelf namelijk nog nooit naar een juwelier geweest, heb mijn huidige horloge bij de Bijenkorf gehaald. :')
Ook dit diesel ding is een bijenkort horloge.
Overigens is hij te halen bij alle simpele/goedkope juweliers.
pi_118499629
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ook dit diesel ding is een bijenkort horloge.
Overigens is hij te halen bij alle simpele/goedkope juweliers.
chill
"Nibnub. A name to remember."
pi_118511252
Ik ben de laatste tijd ook aan het kijken naar een Tissot Visodate, vind het een erg mooi ding. Echter, tijdens het Ebayen kwam ik deze tegen.

http://www.ebay.nl/itm/VI(...)&hash=item35bf42cde5

Stiekem nog iets mooier omdat ie zo lekker retro is... Zou dit de moeite waard zijn qua levensduur en risico? Iemand toevallig ervaring met deze verkoper ?
Waar komt dit te staan?
pi_118511629
Waar komt dit te staan?
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:53:11 #234
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118527529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:54 schreef friemel het volgende:
Ik ben de laatste tijd ook aan het kijken naar een Tissot Visodate, vind het een erg mooi ding. Echter, tijdens het Ebayen kwam ik deze tegen.

http://www.ebay.nl/itm/VI(...)&hash=item35bf42cde5

Stiekem nog iets mooier omdat ie zo lekker retro is... Zou dit de moeite waard zijn qua levensduur en risico? Iemand toevallig ervaring met deze verkoper ?
Niet doen! Op het eerste gezicht leek het mij al een redial. Bij de omschrijving stond het achteraf ook. Voor leuke oude Tissots hoef je niet naar het buitenland. Kijk eens op sometimeago.com. Is van een Nederlander
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:53:59 #235
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118527548
quote:
Zelfde geldt hiervoor. Ga voor origineel!!
Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 28 oktober 2012 @ 10:57:32 #236
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118527631
Wat vind je van zoiets?

Het beste horlogeforum van Nederland
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:20:49 #237
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_118528277
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_118529265
Wat bedoel je met redial? Wijzerplaat verwisseld? Heb je nog meer goede adressen waar ik veilig naar retro modellen kan kijken?
Waar komt dit te staan?
pi_118529486
Mijn nieuwe horloge, mooi en goedkoop.




  zondag 28 oktober 2012 @ 12:58:59 #240
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118531863
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:50 schreef friemel het volgende:
Wat bedoel je met redial? Wijzerplaat verwisseld? Heb je nog meer goede adressen waar ik veilig naar retro modellen kan kijken?
Redial is dat de originele wijzerplaat niet meer te redden viel en wijzerplaat opnieuw is gedrukt. Dus niet meer origineel in principe
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_118537667
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:57 schreef Jackal_Omega het volgende:
Wat vind je van zoiets?

[ afbeelding ]
prachtige vintage, ben nu zelf bezig met een oude baume et mercier. Zodra die af is post ik uiteraard de pictures!
pi_118538743
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:57 schreef Jackal_Omega het volgende:
Wat vind je van zoiets?

[ afbeelding ]
Zenith. O+
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:54:07 #243
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118539700
Ik twijfel of ik mijn Visodate in de verkoop moet doen. Draag hem niet erg vaak, maar blijft een leuk horloge, vooral de dag+datum-aanduiding bevalt me in het gebruik.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:55:55 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118539792
Ik draag ook zoveel horloges nauwelijks. Geen reden om ze te verkopen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118540161
quote:
6s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:55 schreef eriksd het volgende:
Ik draag ook zoveel horloges nauwelijks. Geen reden om ze te verkopen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:57:47 #246
165912 Moe_Szyslak
Respect my authoritah!!!
pi_118571789
quote:
3s.gif Op zondag 28 oktober 2012 15:54 schreef GSbrder het volgende:
Ik twijfel of ik mijn Visodate in de verkoop moet doen. Draag hem niet erg vaak, maar blijft een leuk horloge, vooral de dag+datum-aanduiding bevalt me in het gebruik.
Je krijgt er waarschijnlijk toch niet erg veel voor terug. Lijkt het mij niet waard om hem weg te doen. Lekker bewaren en als je er zin in hebt doe je hem gewoon ff om ;)
PS3 Fat 320GB | PSN ID: Moe_Szyslak1987
Xbox 360 Elite | Gamertag: Moe Szyslak1987
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:55:30 #247
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_118591972
quote:
6s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:57 schreef xminator het volgende:
Mijn nieuwe horloge, mooi en goedkoop.

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Nice, waar en hoe duur? Wat is het type?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lesnar op 29-10-2012 20:05:56 ]
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_118592425
Even een vraagje aan de kenners. Stel ik koop een rolex (sub) van 6k. Houdt het dan in dat ik eens in de twee jaar deze moet laten onderhouden voor ongeveer 200 euro en eens in de 4-5 jaar een revisie van zo'n 500 euro? Zit ik goed qua timing en bedrag? Ben aan het overwegen, en daarom benieuwd wat voor kosten ik moet verwachten.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:04:58 #249
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118592531
2 jaar? Wut? Gewoon om de 5 jaar even een beurtje.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118593184
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:04 schreef eriksd het volgende:
2 jaar? Wut? Gewoon om de 5 jaar even een beurtje.
ik had gelezen om de 2 jaar een kleine beurt waarbij deze wordt geolied etc. Vond alles bij elkaar belachelijk duur, vandaar dus ook mijn vraag.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:17:11 #251
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_118593278
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 10:57 schreef Jackal_Omega het volgende:
Wat vind je van zoiets?

[ afbeelding ]
Te koop?
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_118600796
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:55 schreef Lesnar het volgende:

[..]

Nice, waar en hoe duur? Wat is het type?
f6821/1 (verander laatste cijfer naar 2/3/4 etc. dan kan je andere kleuren zien)

140 euro v&d (dat was na korting, normaal kost die 179 euro)
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:08:40 #253
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_118600987
Iiiik heb miiiijn Visodate _O_ en ben er heel blij mee _O_
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:12:41 #254
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118601251
Foto's!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:56:48 #255
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_118629919
Inderdaad een foto's plaatsen Michielos! :)

Leuk om te zien hoe je een tijd terug hier begon met posten over het willen aanschaffen van een armani/hugo boss/u name it-horloge en dat je nu een "echt" horloge hebt gekocht.

Heel herkenbaar aangezien het bij mij precies hetzelfde is gegaan en ook ik op een Visodate ben uitgekomen. :D
pi_118632691
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

ik had gelezen om de 2 jaar een kleine beurt waarbij deze wordt geolied etc. Vond alles bij elkaar belachelijk duur, vandaar dus ook mijn vraag.
Bij een nieuwe sub kan de onderhoudsbeurt om de 7 jaar. Kost ca. 375 euro en reken er op dat je hem ongeveer 6 weken kwijt bent.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:03:53 #257
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118636361
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:59 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Bij een nieuwe sub kan de onderhoudsbeurt om de 7 jaar. Kost ca. 375 euro en reken er op dat je hem ongeveer 6 weken kwijt bent.
Via Rolex ben je toch echt meer kwijt
Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:04:18 #258
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118636390
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:17 schreef Lesnar het volgende:

[..]

Te koop?
Draag m niet en dat vind ik ook zonde
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_118638734
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:03 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Via Rolex ben je toch echt meer kwijt
Zoals ik het heb begrepen zijn er maar 4 echte Rolex dealers in Nederland. Schaap & Citroen, Gassan, Heetman en Leon Martens. Van de laatste weet ik het niet maar de eerste 3 hebben horlogemakers in dienst die zijn opgeleid bij Rolex en bij het vervangen alleen echte Rolex onderdelen zullen gebruiken. De andere optie is opsturen naar Brussel (service centre Benelux) of naar Genève en dan ben je hem 10 weken of langer kwijt. Waarschijnlijk is dat ook duurder zoals jij bedoeld. De Nederlandse dealers zijn toch ook wel te vertrouwen?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:24:36 #260
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_118641281
Absoluut. Kijk eens op Rolexforum. Er zijn complete topics geschreven over servicen. Geloof dat Amsterdam Diamond Center ook servicecenter is
Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:22:25 #261
310497 drx86
Fulltime Proefkonijn
pi_118645628
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:04 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Draag m niet en dat vind ik ook zonde
Hoeveel mm is de diameter?

Mechanisch of quartz?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:11:47 #262
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_118663559
Hoeveel van jullie heeft een echte Rolex?

en serieus, waar doe je het van :')
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:18:05 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118663799
Werken?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118663844
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:04 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Draag m niet en dat vind ik ook zonde
Hoeveel vraag je er voor?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:21:18 #265
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_118663914
quote:
5s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:18 schreef eriksd het volgende:
Werken?
goh... :')

Wat voor werk doen mensen dan, want je bent dan geen automonteur, of bedrijfsleider van de lokale superdeboer.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_118663945
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:21 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

goh... :')

Wat voor werk doen mensen dan, want je bent dan geen automonteur, of bedrijfsleider van de lokale superdeboer.
Genoeg mensen die er een paar jaar voor sparen. :)
pi_118664060
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:21 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

goh... :')

Wat voor werk doen mensen dan, want je bent dan geen automonteur, of bedrijfsleider van de lokale superdeboer.
Check het salaris topic in WGR, dan begrijp je waar mensen het van doen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:29:24 #268
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_118664218
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

ik had gelezen om de 2 jaar een kleine beurt waarbij deze wordt geolied etc. Vond alles bij elkaar belachelijk duur, vandaar dus ook mijn vraag.
Ik heb het pas geleden laten doen - geen Rolex overigens - kostte me iets van 315 euro. Maar goed, ik heb het er voor over.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_118691193
Welke kant moet je de draaibare ring opdraaien?
  donderdag 1 november 2012 @ 00:47:01 #270
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_118693465
Vraag je dat aan mij?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_118694633
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:21 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

goh... :')

Wat voor werk doen mensen dan, want je bent dan geen automonteur, of bedrijfsleider van de lokale superdeboer.
Waarom niet? Het is maar wat je er voor over hebt. Sommigen gaan iedere week uit, dragen dure merkkleding, dure hobby, auto etc. Als je eens weet hoeveel geld er doorheen gaat, kan je met een beetje behoudend zijn al snel een dure horloge veroorloven. Maar zoals het nu uit ziet wacht ik er nog even mee, eerst kijken wat nou de nieuwe regeerakkoord met zich meeebrengt, had toen ik de vraag stelde niet verwacht dat er zo'n enorme inkomens terugval op de planning stond.
pi_118700266
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:11 schreef ManageTheAnger het volgende:
Hoeveel van jullie heeft een echte Rolex?

en serieus, waar doe je het van :')
Je hoeft niet rijk te zijn voor een Rolex lees dit verhaal eens.

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=260910
  donderdag 1 november 2012 @ 11:59:01 #273
253373 knoffel
Baas boven Baas
pi_118700395
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:04 schreef Jackal_Omega het volgende:

[..]

Draag m niet en dat vind ik ook zonde
Wat wil je hier voor hebben?
Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.
pi_118735893
Onlangs gekocht: 20bar met geschroefd deksel en kroon



pi_118746526
Heb zelf ook al enige jaren een Festina. Goed spul voor de prijs die je betaald
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  vrijdag 2 november 2012 @ 17:14:21 #276
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_118747429
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:21 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

goh... :')

Wat voor werk doen mensen dan, want je bent dan geen automonteur, of bedrijfsleider van de lokale superdeboer.
Sparen.... en geen auto rijden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 17:20:36 #277
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118747615
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:11 schreef ManageTheAnger het volgende:
Hoeveel van jullie heeft een echte Rolex?

en serieus, waar doe je het van :')
Een rolex is zelfs de hemaklok onder de exclusieve horloges.
pi_118747866
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een rolex is zelfs de hemaklok onder de exclusieve horloges.
Ik vind ze niet echt mooi eigenlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 18:21:43 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118749132
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik vind ze niet echt mooi eigenlijk.
Een seadweller is een prachtige klok.
pi_118749679
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een seadweller is een prachtige klok.
Ze hebben altijd zo erg dezelfde look, het is gewoon niet helemaal mijn smaak. :)
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:47:16 #281
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_118749841
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:42 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ze hebben altijd zo erg dezelfde look, het is gewoon niet helemaal mijn smaak. :)
Daarom moet je Als je dan toch een duiker koopt voor de fifty fathoms gaan ;)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 18:48:19 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118749876
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:42 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ze hebben altijd zo erg dezelfde look, het is gewoon niet helemaal mijn smaak. :)
Dat kan.
pi_118749894
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat kan.
^O^
pi_118750664
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:29 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik vind ze niet echt mooi eigenlijk.
ik heb het ook nooit mooi gevonden, maar toen ik een echte in handen had, was het toch veel mooier dan op de foto's.
  vrijdag 2 november 2012 @ 19:19:07 #285
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_118750839
Cool :D

Zelf heb ik er twee van Maurice LaCroix.


(nu ik de foto zo zie mag ik ze wel eens schoonmaken :D)

De linker heb ik in 2004 gekocht, de rechter in 2007. Voor elk heb ik destijds ¤650 betaald bij de juwelier.
Ik draag ze alleen niet echt veel meer, mits ik voor het werk ergens heen moet of bv op bezoek ga (verjaardag of zo).
Maar als ik dit topic lees dan gaat het toch wel weer kriebelen om eens voor een nieuwe te kijken :)

[ Bericht 0% gewijzigd door RonB79 op 02-11-2012 19:30:23 (typo) ]
pi_118766169
zoemmmmm :)

...
pi_118766810
Die twee rechtse zijn gaaf zag er ooit 1 bij een veiling ging weg voor veel geld dacht iets van 750 ¤

:7
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_118767455
De meest rechtse, de omega met de zilverkleurige wijzerplaat en de goudkleurige heb ik zelf weer aan de gang gekregen :-) blijft het een beetje betaalbaar :-)
...
pi_118800777
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een rolex is zelfs de hemaklok onder de exclusieve horloges.
Vergeleken met Patek Philippe wel ja, maar die modellen vond ik nooit zo mooi. Tot ik de Nautilus van mijn neef zag. Stijlvol, subtiel en toch had het iets speciaals. Geïnformeerd naar de prijs....40000 euro *kuch kuch* laat maar zitten het inkomensverschil is te groot. Ik ben tevreden met wat ik heb :)
pi_118800985
Ach, 40k voor een horloge heeft maar deels met inkomen te maken. Het heeft meer met je bestedingsgedrag te maken, ik zou het nooit uitgeven aan een horloge (maar zou het prima kunnen). Dan moet je wel een enorme liefhebber zijn, of graag geld uitgeven...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 12:32:49 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118802196
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:38 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Vergeleken met Patek Philippe wel ja, maar die modellen vond ik nooit zo mooi. Tot ik de Nautilus van mijn neef zag. Stijlvol, subtiel en toch had het iets speciaals. Geïnformeerd naar de prijs....40000 euro *kuch kuch* laat maar zitten het inkomensverschil is te groot. Ik ben tevreden met wat ik heb :)
Rolex is de onderkant van de exclusieve horloges. Niet alleen vergeleken met Patek Philippe. Ook vergeleken met Jeager le Coultre, Grönefeld, IWC, Glashutte, Lange & Sohne, etc etc.
pi_118819637
Hier is mijn collectie :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_118823003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:19 schreef RonB79 het volgende:
Cool :D

Zelf heb ik er twee van Maurice LaCroix.

[ afbeelding ]
(nu ik de foto zo zie mag ik ze wel eens schoonmaken :D)

De linker heb ik in 2004 gekocht, de rechter in 2007. Voor elk heb ik destijds ¤650 betaald bij de juwelier.
Ik draag ze alleen niet echt veel meer, mits ik voor het werk ergens heen moet of bv op bezoek ga (verjaardag of zo).
Maar als ik dit topic lees dan gaat het toch wel weer kriebelen om eens voor een nieuwe te kijken :)
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Als je er een kwijt wil om het geld te investeren in iets nieuws moet je het maar laten weten. :P
pi_118828823
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Rolex is de onderkant van de exclusieve horloges. Niet alleen vergeleken met Patek Philippe. Ook vergeleken met Jeager le Coultre, Grönefeld, IWC, Glashutte, Lange & Sohne, etc etc.
Jaeger-LeCoultre vind ik wel bijzonder alleen de uitstraling van een "oude mannen klok" (de langwerpige hoekige modellen dan). Ik verwacht wel met zo'n horloge te eindigen als ik over 20 jaar de 50 gepasseerd ben en me te oud voel voor een sportief horloge. Komende tijd hou ik het bij mijn sub :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 22:28:27 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118829385
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:20 schreef Yellowcard het volgende:

[..]

Jaeger-LeCoultre vind ik wel bijzonder alleen de uitstraling van een "oude mannen klok"
Och

pi_118831371
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 20:07 schreef relativity het volgende:
Hier is mijn collectie :)
[ afbeelding ]
de heuers zijn igg fake
  zondag 4 november 2012 @ 23:50:38 #297
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118833390
De Rolex 116138 is ook wel goddelijk zeg. Wat een prachtding.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118840677
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Och

[ afbeelding ]
Oh zoiets heb je dus ook. Ach ja het is maar hoe je je voelt. Mijn pa heeft als 60 plusser nogsteeds een voorkeur voor de sportmodellen van Tag Heuer....
pi_118849628
Ik wil een HYT H1. :o
Omg wat een goddelijke dingen!

pi_118854062
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:06 schreef warchaser44 het volgende:

[..]

de heuers zijn igg fake
Dat klopt. De rest is wel echt :-)
Vind 1.000 toch wel de max. prijs voor een horloge.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 november 2012 @ 17:59:10 #301
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118856675
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 03:04 schreef Garbageman het volgende:
zoemmmmm :)

[ afbeelding ]
_O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 08:27 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Die twee rechtse zijn gaaf zag er ooit 1 bij een veiling ging weg voor veel geld dacht iets van 750 ¤

:7
Een Bulova accutron spaceview kan best knaken opleveren inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')