Plus, geen huur- en zorgtoeslag, kinderbijslag meer...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:00 schreef Tomatenboer het volgende:
De theorie is doordat er minder of geen belasting meer hoeft te worden betaalt men ook meer geld overhoudt, dus dat men prima kan rondkomen met bijvoorbeeld 600 euro in de maand.
Wat echter niet verteld wordt is dat men dan overal apart voor moet gaan betalen, tolwegen, abonnementen op brandweer en politie, talloze verzekeringen, de riolering, eigenlijk hetzelfde als nu, maar dan via véél meer schijven geregeld.
Via minder schijven en veel goedkoper.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:00 schreef Tomatenboer het volgende:
De theorie is doordat er minder of geen belasting meer hoeft te worden betaalt men ook meer geld overhoudt, dus dat men prima kan rondkomen met bijvoorbeeld 600 euro in de maand.
Wat echter niet verteld wordt is dat men dan overal apart voor moet gaan betalen, tolwegen, abonnementen op brandweer en politie, talloze verzekeringen, de riolering, eigenlijk hetzelfde als nu, maar dan via véél meer schijven geregeld.
Heb je ook wat voor bewijs dan ook dat autorijden of een hypotheek afsluiten goedkoper zou worden zonder overheid?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Via minder schijven en veel goedkoper.
Zo is het. Plus bijna 1 miljoen ambtenaren die in de private sector aan de slag kunnen dus die niet meer gedwongen van jouw geld een salaris krijgen,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plus, geen huur- en zorgtoeslag, kinderbijslag meer...
Als je belasting twee namen geeft en allebei meetelt ben je er snel ja.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zo is het. Plus bijna 1 miljoen ambtenaren die in de private sector aan de slag kunnen dus die niet meer gedwongen van jouw geld een salaris krijgen,
Nee ongetwijfeld veel meer schijven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:01 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Via minder schijven en veel goedkoper.
Hoeveel vn de wegenbelasting die jij betaald wordt er daadwerkelijk uitgegeven aan aanleg en onderhoud van wegen? Hoeveel BTW en accijns zit er op een liter brandstof? Wat bepaalt de waarde van een huis?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je ook wat voor bewijs dan ook dat autorijden of een hypotheek afsluiten goedkoper zou worden zonder overheid?
Dat weet ik niet. Maar jij ook niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoeveel vn de wegenbelasting die jij betaald wordt er daadwerkelijk uitgegeven aan aanleg en onderhoud van wegen?
Wat is nou je punt met dit vragenvuur? Je hebt nog steeds geen argument om aan te nemen dat het opweegt tegen betalen voor iedere gereden kilometer, of iedere kilometer stroomleiding, riolering, wat dan ook.quote:Hoeveel BTW en accijns zit er op een liter brandstof? Wat bepaalt de waarde van een huis?
Nee. Je betaalt nu te veel. Veel te veel. Maar zoals Cypher al zei in de Matrix. 'Ignorance is Bliss...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee ongetwijfeld veel meer schijven.
Want de wegen worden dan ongetwijfeld van meerdere eigenaars, dus iedere keer stoppen voor tolpoortjes, of meerdere abonnementen afsluiten met meerdere ondernemingen.
Idem dito voor de riolering naar je huis, die zal ongetwijfeld lopen onder infrastructuur van meerdere eigenaren, die dan wat te eisen hebben natuurlijk.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar je begrijpt mijn punt hopelijk.
Het zal in ieder geval niet snel goedkoper worden als je diezelfde zaken ineens via 3 keer zoveel schijven moet laten verlopen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Je betaalt nu te veel. Veel te veel. Maar zoals Cypher al zei in de Matrix. 'Ignorance is Bliss...
Eens eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens is er meer in het leven dan goedkope producten en een hoger salaris. De huidige invulling van onze maatschappij zorgt ook voor een stukje stabiliteit. En hoewel de NWS-posters je anders willen doen laten geloven, is het goed toeven in ons land.
De prijs van een huis wordt bepaald door wat mensen kunnen betalen en dat wordt weer bepaald door hun bruto inkomen en de mate waarin ze profiteren van de aftrek. Een vierkante meter grond kost 12 Euro. als er een huis opstaat dan kost het 600 tot 800 euro. Voor dat bedrag a] Vult de gemeente zijn zakken en b] Worden alle straten en infrastructuur aangelegd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar jij ook niet.
[..]
Wat is nou je punt met dit vragenvuur? Je hebt nog steeds geen argument om aan te nemen dat het opweegt tegen betalen voor iedere gereden kilometer, of iedere kilometer stroomleiding, riolering, wat dan ook.
Hebbes. Ik weet niet of je de krant wel eens leest? Of doen journalisten dat niet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens is er meer in het leven dan goedkope producten en een hoger salaris. De huidige invulling van onze maatschappij zorgt ook voor een stukje stabiliteit. En hoewel de NWS-posters je anders willen doen laten geloven, is het goed toeven in ons land.
Dat laatste lijkt me dan weer wat sterk. Onderhoud aan de weg is een duur geintje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De prijs van een huis wordt bepaald door wat mensen kunnen betalen en dat wordt weer bepaald door hun bruto inkomen en de mate waarin ze profiteren van de aftrek. Een vierkante meter grond kost 12 Euro. als er een huis opstaat dan kost het 600 tot 800 euro. Voor dat bedrag a] Vult de gemeente zijn zakken en b] Worden alle straten en infrastructuur aangelegd.
Die infrastructuur in de wijk houd je goedkoper en beter bij als VVE.
Het wordt goedkoper omdat de markt efficiency afdwingt. Winst als prijs voor de instantie die dat het beste doet en verlies voor de anderen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval niet snel goedkoper worden als je diezelfde zaken ineens via 3 keer zoveel schijven moet laten verlopen.
Moest bij stabiliteit dan ook niet direct denken 'overheden die de markt verstoren', eerlijk gezegd. Er bestaat meer dan economie, m'n bestequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hebbes. Ik weet niet of je de krant wel eens leest? Of doen journalisten dat niet?Stabiliteit is nu juist wat we niet hebben door lenende overheden die doorlopend de makrt verstoren. als je iets krijgt bij zuiver kapitalisme dan is het wel stabiliteit.
Onderhoud aan de weg kost geen drol.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me dan weer wat sterk. Onderhoud aan de weg is een duur geintje.
Zonder gezonde economie is er voor al het andere geen ruimte.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moest bij stabiliteit dan ook niet direct denken 'overheden die de markt verstoren', eerlijk gezegd. Er bestaat meer dan economie, m'n beste
Mwoah, zie met enige regelmaat prijskaartjes voorbij komen. En hoewel er op de kosten bespaard kan worden door uiterlijke opsmuk tot een minimum te beperken, hebben we dan nog niet over een paar duizend euro. Los van dat uiterlijke opsmuk natuurlijk ook wel de moeite waard is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onderhoud aan de weg kost geen drol.
Wist niet dat onze economie ongezond is. Ik meen dat jij toch aardig floreert. En ik mag zelf ook niet klagen. Dus ondanks die grote, boze overheid hebben wij het maar wat goed voor elkaar, nietwaar?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zonder gezonde economie is er voor al het andere geen ruimte.
Op persoonlijk vlak ja. Leuk dat je dat zegt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wist niet dat onze economie ongezond is. Ik meen dat jij toch aardig floreert. En ik mag zelf ook niet klagen. Dus ondanks die grote, boze overheid hebben wij het maar wat goed voor elkaar, nietwaar?
Beledig mij niet door linkjes van die obscure website te posten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Op persoonlijk vlak ja. Leuk dat je dat zegt.
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=2324
He... Kwamen we net wat dichter tot elkaar....quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beledig mij niet door linkjes van die obscure website te posten.
Sorry, maar ik vind stichting Meer Vrijheid een wat bedenkelijke club.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
He... Kwamen we net wat dichter tot elkaar....
De inhoud van de tekst sluit goed aan bij de discussie en bij jouw terechte conclusie.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind stichting Meer Vrijheid een wat bedenkelijke club.
De vraag is alleen wat het beste is. De boer die zijn runderen volstopt met anti-biotica, groeihormonen en meer dingen die op termijn schadelijk zijn voor de mensen of de boer die duurder gezond vlees produceert. Toch lullig dat de consument dat niet kan zien en de overheid er niet is om voedselveiligheid te controleren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het wordt goedkoper omdat de markt efficiency afdwingt. Winst als prijs voor de instantie die dat het beste doet en verlies voor de anderen.
Nee, je ziet het verkeerd. Boeren zullen allemaal zonder uitzondering niet alleen zo goed zijn om al die veiligheidsnormen na te leven, maar ook nog dragen ze allemaal vrijwillig bij aan de toekomst van ons milieu!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De vraag is alleen wat het beste is. De boer die zijn runderen volstopt met anti-biotica, groeihormonen en meer dingen die op termijn schadelijk zijn voor de mensen of de boer die duurder gezond vlees produceert. Toch lullig dat de consument dat niet kan zien en de overheid er niet is om voedselveiligheid te controleren.
Zelf denk ik eerder dat het antwoord is dat de consument die slecht vlees koopt met een enorme schade claim komt en dat men daarom wel gezond gaat produceren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Boeren zullen allemaal zonder uitzondering niet alleen zo goed zijn om al die veiligheidsnormen na te leven, maar ook nog dragen ze allemaal vrijwillig bij aan de toekomst van ons milieu!
Je hebt zelf de "vrijheid" om voedsel-en-waren-autoriteit b.v. in te huren om je biefstukje te controleren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
Toch lullig dat de consument dat niet kan zien en de overheid er niet is om voedselveiligheid te controleren.
Ik zou denken dat de consument liever zelf de voedselveiligheid controleert aan de hand van een keurmerk wat bewezen voor kwaliteit staat.. Ik zou verder denken dat de producenten er alles aan zullen doen om het product aan de man te brengen waar de consument om vraagt voorzien van een degelijk keurmerk. Ik werk al 22 jaar in de food en heb in die tijd 3 keer een controleur gezien.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De vraag is alleen wat het beste is. De boer die zijn runderen volstopt met anti-biotica, groeihormonen en meer dingen die op termijn schadelijk zijn voor de mensen of de boer die duurder gezond vlees produceert. Toch lullig dat de consument dat niet kan zien en de overheid er niet is om voedselveiligheid te controleren.
Ze leven daar namelijk zelf ook in.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Boeren zullen allemaal zonder uitzondering niet alleen zo goed zijn om al die veiligheidsnormen na te leven, maar ook nog dragen ze allemaal vrijwillig bij aan de toekomst van ons milieu!
En hoe precies maak en onderhoud je een onafhankelijk keurmerk in een wereld zonder overheid?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik zou denken dat de consument liever zelf de voedselveiligheid controleert aan de hand van een keurmerk wat bewezen voor kwaliteit staat.. Ik zou verder denken dat de producenten er alles aan zullen doen om het product aan de man te brengen waar de consument om vraagt voorzien van een degelijk keurmerk. Ik werk al 22 jaar in de food en heb in die tijd 3 keer een controleur gezien.
Jij wint.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:31 schreef Saysem het volgende:
[..]
Je hebt zelf de "vrijheid" om voedsel-en-waren-autoriteit b.v. in te huren om je biefstukje te controleren.
Ja. En toch weigeren mensen dat, raar hè? Elektrische auto's werden pas populair nadat de overheid ze goedkoper maakte, roetfilters pas nadat ze verplicht werden. Hoe jammer ik het ook vind, lang niet iedereen heeft de tegenwoordigheid van geest om een oog te houden op onze toekomst - laat staan die van onze kleinkinderen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze leven daar namelijk zelf ook in.
Dat kan je wel zien aan de staatsschuld. Mijn dochter van 9 heeft al een flinke schuld te pakken. Elektrische auto's komen vanzelf als de tijd rijp is. Om ze populair te noemen gaat wat ver. Ik heb overigens op het punt gestaan een Ampera te kopen. Zonnepanelen heb ik al op mijn dakquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. En toch weigeren mensen dat, raar hè? Elektrische auto's werden pas populair nadat de overheid ze goedkoper maakte, roetfilters pas nadat ze verplicht werden. Hoe jammer ik het ook vind, lang niet iedereen heeft de tegenwoordigheid van geest om een oog te houden op onze toekomst - laat staan die van onze kleinkinderen.
Nee. Niet iedereen wil dat dat is het probleem. Of nouja, misschien wil wel iedereen het, maar zonder geld of moeite. En 'vanzelf, als de tijd rijp is' wil dus zeggen: 'als de aardolie op is, ongeacht hoe onze aarde er dan uit ziet'?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat kan je wel zien aan de staatsschuld. Mijn dochter van 9 heeft al een flinke schuld te pakken. Elektrische auto's komen vanzelf als de tijd rijp is. Om ze populair te noemen gaat wat ver. Ik heb overigens op het punt gestaan een Ampera te kopen. Zonnepanelen heb ik al op mijn dak![]()
Op onze bedrijfsauto's die ik 3 jaar geleden allemaal vernieuwde was het roetfilter een optie. Ik heb ze wel gekocht. Iedereen wil in een goede wereld leven.
Zoals je alle andere zaken ook onderhoud. Met geld. Neem van mij aan dat wat de VWA doet echt niets voorstelt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
En hoe precies maak en onderhoud je een onafhankelijk keurmerk in een wereld zonder overheid?
Wat triest dat jij jezelf zo spiegelt aan de rest van de straat. Met dwang los je echt niets op.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:39 schreef Saysem het volgende:
Prisoner's dilemma hè. Iedereen begrijpt wel dat het goed is om rekening te houden met het milieu en om een deel van je inkomen aan de zwakkeren in de samenleving te besteden, maar als jij de enige bent die het doet en de rest van de straat koopt een dure auto dan ben jij de sukkel. Als er een overheid is om af te dwingen dat iedereen zijn steentje bijdraagt dan wordt dit probleem doorbroken.
Als je mensen de kans niet geeft om goed te zijn dan zullen ze het ook nooit worden...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Niet iedereen wil dat dat is het probleem. Of nouja, misschien wil wel iedereen het, maar zonder geld of moeite. En 'vanzelf, als de tijd rijp is' wil dus zeggen: 'als de aardolie op is, ongeacht hoe onze aarde er dan uit ziet'?
En tof dat jij ze kocht, maar nogmaals: niet iedereen is zoals jij. Lang niet iedereen. Bovendien zag jij misschien de verplichting van roetfilters ook wel aankomen, want dat was meer dan 1,5 jaar geleden
Ja, leuk. Die keurmerken zijn geaccrediteerd door de Raad voor Accreditatie, een organisatie opgericht door het ministerie van Economische Zaken en gebruikt richtlijnen uit Europese en mondiale verdragen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zoals je alle andere zaken ook onderhoud. Met geld. Neem van mij aan dat wat de VWA doet echt niets voorstelt.
Keurmerken zijn er in alle soorten en maten. Ook nu al http://www.keurmerk.nl/NL(...)lles-over-keurmerken
Waarom niet? Mensen hebben nu al zat manieren om beter te leven. Veel er van kunnen ze nog geld aan verdienen ook. Maar doen ze het? Nee. Want 'een LED-lamp geeft zo'n naar licht' of 'met zo'n hybrid kun je nooit lekker scheuren'.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je mensen de kans niet geeft om goed te zijn dan zullen ze het ook nooit worden...
Het is heel eenvoudig als er bij jou thuis geen keurmerk zit op het water dat uit de kraan komt dan weiger je het te gebruiken en stap je over op een andere water leverancier, die legt dan even een nieuwe leiding aan en klaar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, leuk. Die keurmerken zijn geaccrediteerd door de Raad voor Accreditatie, een organisatie opgericht door het ministerie van Economische Zaken en gebruikt richtlijnen uit Europese en mondiale verdragen.
Nogmaals: hoe onderhoud je een keurmerk - zonder - overheid? Hoe hou je het onafhankelijk?
Niets menselijks is mij vreemd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat triest dat jij jezelf zo spiegelt aan de rest van de straat.
Okay even serieus. Wij zijn consumenten die dat belangrijk vinden dus wij gaan geld inzamelen en richten een keuringsinstituut op met een mooie stikker. Op al het vlees dat wordt geproduceerd wordt dus een stikker geplakt zodat mensen kunnen zien dat het veilig is. Als we nu bij elke supermarkt een collecte bus hangen waarin mensen kunnen doneren voor ons keurmerk dan komt het mogelijk goed, anders moet jij Bill Gates heten en ik Carlos Slim, dan maken we ook een kans.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, leuk. Die keurmerken zijn geaccrediteerd door de Raad voor Accreditatie, een organisatie opgericht door het ministerie van Economische Zaken en gebruikt richtlijnen uit Europese en mondiale verdragen.
Nogmaals: hoe onderhoud je een keurmerk - zonder - overheid? Hoe hou je het onafhankelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |